Fincentrum a.s.
Hypoindex.cz Hypoindex.cz ČeskéReformy.cz ČeskéReformy.cz Bankaroku.cz Bankaroku.cz Investiceroku.czInvesticeroku.cz Investujeme.sk Investujeme.cz InvesticiaRoka.sk InvestíciaRoka.sk

Ďakujeme našim partnerom:                                                                                                                                                                   

fincentrum-logo

hviezdne-byvanie


facebook-logo_1

10 najčastejších zlozvykov klientov bánk

Autor: Redakcia | 15.02.2013 00:00 | Kategórie: Banky Finančné poradenstvo | 0 komentárov
10 najčastejších zlozvykov klientov bánk

Sťažujeme sa na vysoké bankové poplatky a neuvedomujeme si, že bankové produtky nedokážeme využívať v náš prospech. Výsledkom sú vysoké účty často za služby, ktoré ani nepotrebujeme. Analytický tím Poštovej banky identifikoval desať najčastejších chýb bankových klientov. Ako vidieť, prehrešky robíme pri sporiacich produktoch aj pri úveroch. Zbaviť sa ich pritom nemusí byť až také zložité. 

1. zlozvyk: Vysoké sumy peňazí držíme zbytočne na bežnom účte

Podľa aktuálnych štatistík Národnej banky Slovenska majú obyvatelia v bankách uložených 24,6 mld. EUR. Hoci prevládajú termínované vklady, Slováci chcú mať aspoň čas svojich peňazí aj „poruke" a na bežných účtoch držia takmer tretinu finančných prostriedkov. A práve tu sa častokrát dopúšťajú chyby. Na vyššie čiastky totiž nesiahnu aj niekoľko mesiacov či dokonca rokov a zabúdajú na to, že peniaze na bežných účtoch sú úročené iba minimálnym úrokom. Mesačne preto takýmto spôsobom prichádzajú aj o niekoľko desiatok eur.

2. zlozvyk: Všetky úspory máme uložené len na jednom produkte

Každá banka v súčasnosti ponúka pestrú škálu vkladových produktov, na ktorých klienti môžu zhodnocovať svoje finančné prostriedky. Je preto na škodu, ak má klient všetky svoje úspory uložené iba na jednom bankovom produkte. Nie nadarmo je rozkladanie investícií jedným zo základným pravidiel úspešného investora.

3. zlozvyk: Bojíme sa zmeniť produkt aj keď je pre nás očividne nevýhodný

Produkt, ktorý klientovi sedel pred niekoľkými rokmi, nemusí spĺňať jeho požiadavky aj dnes. Z pracujúceho v produktívnom veku sa stane dôchodca. Alebo zamestnanec firmy sa rozhodne ísť svojou vlastnou cestou a dá sa na živnosť. Potreby klientov sa z roka na rok menia. Je preto zbytočné, a často aj finančne náročné, ak zotrvávajú v produktoch, ktoré sa pre nich stávajú nevýhodnými.

4. zlozvyk: Siahame po prvej ponuke

Rozmýšľate nad založením bežného účtu, termínovaného vkladu alebo plánujete požiadať banku o spotrebný či hypotekárny úver? Podľa prieskumov sa až tretina Slovákov dopúšťa chyby, nakoľko siaha po prvej ponuke a finančné produkty neporovnáva.

5. zlozvyk: Rýchlo podpíšeme zmluvu, ale detaily v nej nás už nezaujímajú

Vybaviť si rýchlo úver či poistenie ale neznamená rýchlo podpísať zmluvu a ani si ju neprečítať. Hovorí sa, že zmluvy sú na zlé časy a je to skutočne tak. V prípade bankových produktov však klientov práve zmluvy majú počas „zlých časov" chrániť. Aj preto je dôležité pri zriaďovaní akéhokoľvek produktu nepodpisovať obchodné podmienky ani zmluvy bez prečítania, ale naopak.

6. zlozvyk: Splácame viacero úverov a nevýhodne

Niektorí Slováci nad pôžičkou iba uvažujú, iní zase splácajú aj niekoľko úverov naraz. Popri štandardných úveroch z bánk majú na krku aj pôžičky zo splátkových spoločností či dlhy na kreditných kartách. Jedným z riešení, ako si klienti v splácaní dlhov môžu poupratovať, je konsolidácia úverov teda spájanie viacerých úverov do jedného.

Prečítajte si

7. zlozvyk: Prestaneme splácať úver a nekomunikujeme s bankou

Pštrosia hlava v piesku. Nie je asi nič horšie, ak si takúto cestu zvolí klient banky, ktorý z akýchkoľvek dôvodov nie je schopný splácať svoj úver. Včasná komunikácia s bankou môže pritom klientovi výrazne uľahčiť problém.

8. zlozvyk: PIN kód ku karte nosíme v peňaženke alebo nalepený na karte

Majiteľom minimálne jednej platobnej karty je už dnes drvivá väčšina Slovákov. A nie je raritou, keď ich máme v peňaženke hneď aj niekoľko. Kto si má teda zapamätať PIN kód ku každej jednej karte? Nuž riešením určite nie je napísať si ho na kus papiera a vložiť ho do puzdra ku karte. Klienti takto vystavujú svoje finančné prostriedky veľkému nebezpečenstvu.

9. zlozvyk: Hotovosťou, ktorú vyberieme z bankomatu, platíme následne v obchode

Podľa údajov Slovenskej bankovej asociácie Slováci čoraz častejšie platia v obchodoch kartami a naopak upúšťajú od vyberania peňazí z bankomatov. Od roku 2009 počet transakcií uskutočnených prostredníctvom platobných terminálov tak každoročne prevyšuje počet výberov uskutočnených prostredníctvom bankomatov. Aj napriek tomu si mnohí Slováci naďalej vyberajú z bankomatu privysokú hotovosť a následne ju používajú na nákupy i tam, kde sa dá zaplatiť kartou. Naše náklady si zbytočne zvyšujeme aj vtedy, ak výber potrebnej sumy peňazí uskutočňujeme v bankomate inej banky.

10. zlozvyk: Nevyužívame internet banking

Spolu s rozmachom internetu Slováci čoraz viac prichádzajú na chuť aj online spravovaniu svojich financií. Za ostatných päť rokov vzrástol na Slovensku počet používateľov služby internet banking takmer trojnásobne z 15 % v roku 2007 na 40 % v roku 2012. V súčasnosti majú tak podľa údajov Eurostatu svoje financie pod kontrolou prostredníctvom služby internet banking štyria z desiatich Slovákov vo veku 16 až 74 rokov. Vysoký podiel dospelých klientov bánk tak ale výhody internet bankingu naďalej nevyužíva.

Spracované podľa Poštovej banky, ilustračné foto: sxc.hu.

10 najčastejších zlozvykov klientov bánk

10 najčastejších zlozvykov klientov bánk >> zdieľajte na sociálnych sieťach

 
 

Komentáre


K tomuto článku ešte nebol pridaný žiadny komentár. Buďte prvý a okomentujte tento článok.

Pridajte komentár

* Pokiaľ je text nečitateľný, nový načítate kliknutím na obrázok. Veľké a malé písmená sa neodlišujú.
Pre prihlásených sa kontrolný obrázok nezobrazuje. Prihláste sa alebo sa zaregistrujte ak ešte nemáte účet.
Opíšte text z obrázku: *

* Hviezdičkou sú označené povinné informácie.


Články z Banky

Peter Apolen | 11.01.2017 00:00 Poštová banka mení svoj biznis model. Chce osloviť novú cieľovú skupinu

Poštová banka odštartovala nový rok zásadnými zmenami v biznis modeli. Tradičná banka zameraná najmä na vidiecke obyvateľstvo plánuje osloviť nové cieľové skupiny klientov. Chce preto priniesť nové produkty, rozšíriť pobočkovú sieť a zmeniť marketingovú komunikáciu.  Celá správa »

Komentárov: 2 / 2 Posledný komentár: 11.01.2017 22:34

Marek Mittaš | 05.01.2017 00:00 Študentom na vzdelanie požičiava štát aj banky

Bezplatné školstvo rozhodne neznamená štúdium zadarmo. Podľa prieskumu TNS Slovakia Millennials+ minie vysokoškolák priemerne 42 eur týždenne. V prípade  pracujúcich vysokoškolákov je to až takmer sto eur. Vzdelanie možno brať ako vynikajúcu investíciu do života, no nie každý si ho môže dovoliť. K dispozícii sú preto rôzne štipendiá, granty, ale aj komerčné pôžičky.  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Pavel Škriniar | 30.12.2016 00:00 7 najväčších bankových prešľapov roku 2016

Internetový porovnávač finančných produktov, FinančnáHitparáda.sk, bilancuje najväčšie alebo najčastejšie sa opakujúce prešľapy bánk tohto roka. Údaje vyplývajú z mystery shoppingu, ktorý portál pravidelne realizuje. Hoci vedomé alebo náhodné zavádzania klientov majú rôzne podoby, treba mať na pamäti, že aj bankový pracovník je stále len človek. Teda tak, ako môže byť omylný, alebo zákerný, môže byť na druhej strane aj dobromyseľný. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Peter Apolen | 29.12.2016 00:00 Úroky na korporátnych úveroch klesli na historické minimum

Záujem slovenských firiem o úvery v tomto roku prevyšuje priemer eurozóny. Na konci októbra zaevidovali domáce banky medziročný rast objemu poskytnutých korporátnych úverov o 4,7 percenta.  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Marek Mittaš | 27.12.2016 00:00 Kam smeruje investičné životné poistenie

Poistný trh na Slovensku aj v celej Európe prechádza zásadnými zmenami. Tie sa dotýkajú dlhoročných šlágrov, medzi ktoré donedávna patrilo aj investičné životné poistenie. Kedysi nutná výbava zodpovedných klientov a prvá voľba finančných sprostredkovateľov. Dnes produkt stojaci pred zánikom.  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie články »

Krátké správy z Banky

11.01.2017 13:24 Objem hypoték v ČR vzrástol vlani o 22%

Objem nových hypoték dosiahol minulý rok rekordných 225 miliárd korún. Úrokové sadzby zároveň spadli v novembri na historicky najnižšiu úroveň 1,77 percenta. Priemerná úroková sadzba za rok 2016 predstavovala 2,12 percenta. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

10.01.2017 12:50 Zmeny vo vedení Fincentra

Novými členmi predstavenstva finančno-sprostredkovateľskej spoločnosti Fincentrum sa od Nového roka stali František Dragúň a Michal Faltičko. Podľa šéfa firmy, Petra Stuchlíka, sa tým ukončil pol roka trvajúci prerod spoločnosti smerujúci k jej dynamizácii. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

03.01.2017 09:16 Spořicí účty: Zamíchá Banka CREDITAS kartami?

Největší družstevní záložna se stala Bankou CREDITAS. Její hlavní zbraní v boji o klienty budou spořicí účty. Má šanci rozvířit zamrzající vody úrokových sazeb? Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

30.12.2016 11:47 Európska komisia odobrila Taliansku štátnu pomoce pre Monte dei Paschi

Štátnu pomoc, ktorá je poslednou záchranou pre problémovú banku, schválila Európska komisia. Podľa nej je v súlade s pravidlami Európskej únie pre poskytovanie štátnej pomoci. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

30.12.2016 09:40 Rok 2016: Legislativní zemětřesení a pohyby v poradenských sítích

Letošní rok byl v oblasti finančního poradenství… přelomový. Mnohaletá bitva o regulaci provizí vyvrcholila v 5leté storno, politické snahy o ochranu klienta v zákonu o úvěru si klient zaplatí a dokument Jakuba Charváta „Rada nad zlato“ způsobil masivní migraci poradců OVB. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie krátke správy »

Anketa

Myslíte si, že nové Opatrenie pribrzdí úverový trh?

Áno. (87%)
 
Nie. (7%)
 
Neviem. (7%)
 Spolu hlasovalo 46 čitateľov

Najčítanejšie články z Banky za posledných 14 dní

Peter Apolen | 11.01.2017 00:00 Poštová banka mení svoj biznis model. Chce osloviť novú cieľovú skupinu

Poštová banka odštartovala nový rok zásadnými zmenami v biznis modeli. Tradičná banka zameraná najmä na vidiecke obyvateľstvo plánuje osloviť nové cieľové skupiny klientov. Chce preto priniesť nové produkty, rozšíriť pobočkovú sieť a zmeniť marketingovú komunikáciu.  Celá správa »

Komentárov: 2 / 2 Posledný komentár: 01.01.1970 01:00

Marek Mittaš | 05.01.2017 00:00 Študentom na vzdelanie požičiava štát aj banky

Bezplatné školstvo rozhodne neznamená štúdium zadarmo. Podľa prieskumu TNS Slovakia Millennials+ minie vysokoškolák priemerne 42 eur týždenne. V prípade  pracujúcich vysokoškolákov je to až takmer sto eur. Vzdelanie možno brať ako vynikajúcu investíciu do života, no nie každý si ho môže dovoliť. K dispozícii sú preto rôzne štipendiá, granty, ale aj komerčné pôžičky.  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie články »