Fincentrum a.s.
Hypoindex.cz Hypoindex.cz ČeskéReformy.cz ČeskéReformy.cz Bankaroku.cz Bankaroku.cz Investiceroku.czInvesticeroku.cz Investujeme.sk Investujeme.cz InvesticiaRoka.sk InvestíciaRoka.sk

Ďakujeme našim partnerom:                                                                                                                                                                   

fincentrum-logo

hviezdne-byvanie


facebook-logo_1

10 najčastejších zlozvykov klientov bánk

Autor: Redakcia | 15.02.2013 00:00 | Kategórie: Banky Finančné poradenstvo | 0 komentárov
10 najčastejších zlozvykov klientov bánk

Sťažujeme sa na vysoké bankové poplatky a neuvedomujeme si, že bankové produtky nedokážeme využívať v náš prospech. Výsledkom sú vysoké účty často za služby, ktoré ani nepotrebujeme. Analytický tím Poštovej banky identifikoval desať najčastejších chýb bankových klientov. Ako vidieť, prehrešky robíme pri sporiacich produktoch aj pri úveroch. Zbaviť sa ich pritom nemusí byť až také zložité. 

1. zlozvyk: Vysoké sumy peňazí držíme zbytočne na bežnom účte

Podľa aktuálnych štatistík Národnej banky Slovenska majú obyvatelia v bankách uložených 24,6 mld. EUR. Hoci prevládajú termínované vklady, Slováci chcú mať aspoň čas svojich peňazí aj „poruke" a na bežných účtoch držia takmer tretinu finančných prostriedkov. A práve tu sa častokrát dopúšťajú chyby. Na vyššie čiastky totiž nesiahnu aj niekoľko mesiacov či dokonca rokov a zabúdajú na to, že peniaze na bežných účtoch sú úročené iba minimálnym úrokom. Mesačne preto takýmto spôsobom prichádzajú aj o niekoľko desiatok eur.

2. zlozvyk: Všetky úspory máme uložené len na jednom produkte

Každá banka v súčasnosti ponúka pestrú škálu vkladových produktov, na ktorých klienti môžu zhodnocovať svoje finančné prostriedky. Je preto na škodu, ak má klient všetky svoje úspory uložené iba na jednom bankovom produkte. Nie nadarmo je rozkladanie investícií jedným zo základným pravidiel úspešného investora.

3. zlozvyk: Bojíme sa zmeniť produkt aj keď je pre nás očividne nevýhodný

Produkt, ktorý klientovi sedel pred niekoľkými rokmi, nemusí spĺňať jeho požiadavky aj dnes. Z pracujúceho v produktívnom veku sa stane dôchodca. Alebo zamestnanec firmy sa rozhodne ísť svojou vlastnou cestou a dá sa na živnosť. Potreby klientov sa z roka na rok menia. Je preto zbytočné, a často aj finančne náročné, ak zotrvávajú v produktoch, ktoré sa pre nich stávajú nevýhodnými.

4. zlozvyk: Siahame po prvej ponuke

Rozmýšľate nad založením bežného účtu, termínovaného vkladu alebo plánujete požiadať banku o spotrebný či hypotekárny úver? Podľa prieskumov sa až tretina Slovákov dopúšťa chyby, nakoľko siaha po prvej ponuke a finančné produkty neporovnáva.

5. zlozvyk: Rýchlo podpíšeme zmluvu, ale detaily v nej nás už nezaujímajú

Vybaviť si rýchlo úver či poistenie ale neznamená rýchlo podpísať zmluvu a ani si ju neprečítať. Hovorí sa, že zmluvy sú na zlé časy a je to skutočne tak. V prípade bankových produktov však klientov práve zmluvy majú počas „zlých časov" chrániť. Aj preto je dôležité pri zriaďovaní akéhokoľvek produktu nepodpisovať obchodné podmienky ani zmluvy bez prečítania, ale naopak.

6. zlozvyk: Splácame viacero úverov a nevýhodne

Niektorí Slováci nad pôžičkou iba uvažujú, iní zase splácajú aj niekoľko úverov naraz. Popri štandardných úveroch z bánk majú na krku aj pôžičky zo splátkových spoločností či dlhy na kreditných kartách. Jedným z riešení, ako si klienti v splácaní dlhov môžu poupratovať, je konsolidácia úverov teda spájanie viacerých úverov do jedného.

Prečítajte si

7. zlozvyk: Prestaneme splácať úver a nekomunikujeme s bankou

Pštrosia hlava v piesku. Nie je asi nič horšie, ak si takúto cestu zvolí klient banky, ktorý z akýchkoľvek dôvodov nie je schopný splácať svoj úver. Včasná komunikácia s bankou môže pritom klientovi výrazne uľahčiť problém.

8. zlozvyk: PIN kód ku karte nosíme v peňaženke alebo nalepený na karte

Majiteľom minimálne jednej platobnej karty je už dnes drvivá väčšina Slovákov. A nie je raritou, keď ich máme v peňaženke hneď aj niekoľko. Kto si má teda zapamätať PIN kód ku každej jednej karte? Nuž riešením určite nie je napísať si ho na kus papiera a vložiť ho do puzdra ku karte. Klienti takto vystavujú svoje finančné prostriedky veľkému nebezpečenstvu.

9. zlozvyk: Hotovosťou, ktorú vyberieme z bankomatu, platíme následne v obchode

Podľa údajov Slovenskej bankovej asociácie Slováci čoraz častejšie platia v obchodoch kartami a naopak upúšťajú od vyberania peňazí z bankomatov. Od roku 2009 počet transakcií uskutočnených prostredníctvom platobných terminálov tak každoročne prevyšuje počet výberov uskutočnených prostredníctvom bankomatov. Aj napriek tomu si mnohí Slováci naďalej vyberajú z bankomatu privysokú hotovosť a následne ju používajú na nákupy i tam, kde sa dá zaplatiť kartou. Naše náklady si zbytočne zvyšujeme aj vtedy, ak výber potrebnej sumy peňazí uskutočňujeme v bankomate inej banky.

10. zlozvyk: Nevyužívame internet banking

Spolu s rozmachom internetu Slováci čoraz viac prichádzajú na chuť aj online spravovaniu svojich financií. Za ostatných päť rokov vzrástol na Slovensku počet používateľov služby internet banking takmer trojnásobne z 15 % v roku 2007 na 40 % v roku 2012. V súčasnosti majú tak podľa údajov Eurostatu svoje financie pod kontrolou prostredníctvom služby internet banking štyria z desiatich Slovákov vo veku 16 až 74 rokov. Vysoký podiel dospelých klientov bánk tak ale výhody internet bankingu naďalej nevyužíva.

Spracované podľa Poštovej banky, ilustračné foto: sxc.hu.

10 najčastejších zlozvykov klientov bánk

10 najčastejších zlozvykov klientov bánk >> zdieľajte na sociálnych sieťach

 
 

Komentáre


K tomuto článku ešte nebol pridaný žiadny komentár. Buďte prvý a okomentujte tento článok.

Pridajte komentár

* Pokiaľ je text nečitateľný, nový načítate kliknutím na obrázok. Veľké a malé písmená sa neodlišujú.
Pre prihlásených sa kontrolný obrázok nezobrazuje. Prihláste sa alebo sa zaregistrujte ak ešte nemáte účet.
Opíšte text z obrázku: *

* Hviezdičkou sú označené povinné informácie.


Články z Banky

Redakcia | 17.06.2016 00:00 SWOT analýza „Refinančného boomu“

Situácia na finančnom trhu sa po 21.marci tohto roku sa výrazne zmenila. Dnešok prináša klientom, finančným sprostredkovateľom a bankám množstvo príležitostí ale aj hrozieb. V nasledujúcom prehľade preto prinášame analýzu aktuálneho stavu s pozitívami, negatívami, príležitosťami aj hrozbami tejto doby očami územného riaditeľa Fincentra Romana Gálika. Celá správa »

Komentárov: 1 / 1 Posledný komentár: 17.06.2016 14:34

Marek Mittaš | 09.06.2016 23:39 Slováci stále viac fandia rizikovému životnému poisteniu

Turbulencie na finančnom trhu, pád úrokových sadzieb, vyššia informovanosť klienta aj hypotekárny boom zmenili prostredie životného poistenia na Slovenku. Čoraz viac klientov upriamuje svoju pozornosť na prapôvodný zmysel poistenia –  krytie rizík!  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Redakcia | 09.06.2016 00:00 Limit na hypotéku pre mladých sa od júla citeľne znižuje

Od 1. júla sa opäť prehodnotí horná hranica príjmu na získanie hypotéky pre mladých. Tento krát to však bude zlým smerom. Žiadať o štátnu podporu budú môcť len mladí s príjmom do 1127 eur, čo je o 116 menej ako teraz.  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Peter Apolen | 07.06.2016 00:00 Prílišnú reguláciu finančného sektora kriticky vnímajú čoraz viac i spotrebitelia

Za posledný rok, či dva, mi udrel do očí nový fakt. Je ním to, že rastúcu komplikovanosť regulácie vo finančnom sektore vnímajú negatívne už nielen finanční poradcovia a sprostredkovatelia, ale obava z nej rastie už i u spotrebiteľov a zvlášť u rôznych spotrebiteľských skupín.  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Peter Apolen | 03.06.2016 00:00 Fincentrum Reality chce byť o tri roky lídrom realitného trhu

Od začiatku tohto roku pôsobí na realitnom trhu nová spoločnosť – Fincentrum Reality. Jej cieľom je využívať synergie zo spolupráce so spoločnosťou Fincentrum. Klient tak dostane poradenstvo v oblastí financovania nehnuteľnosti, ako aj jej kúpy, či predaja. Cieľom novej firmy je stať sa do troch rokov lídrom trhu. O ďalších plánoch a ambíciách sa rozprávame so šéfkou firmy, Ľubicou Adamkovou. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie články »

Krátké správy z Banky

30.06.2016 10:32 Londýnske banky čaká masívne prepúšťanie

V Londýne by mohlo o prácu vo finančnom sektore prísť pre brexit až 70 tisíc ľudí. Viaceré banky už totiž aktivovali svoje núdzové plány, ktoré mali pripravené pre tento prípad. Informoval o tom portál efinancialcareers.co.uk. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

27.06.2016 09:10 Dobrovoľná certifikácia finančných agentov v ČR

Pokud chcete být opravdu kvalitním finančním poradcem, nepřemýšlejte o tom, kolik tento kurz stojí, kolik vám zabere času a že je potřeba se učit, ale přemýšlejte o tom, co všechno NAVÍC díky tomuto vzdělávání přinesete klientům, kolik lidí se díky tomu stane spokojenější, kolika lidem pomůžete k zabezpečení rodiny a k finanční nezávislosti a kolika lidem výrazně zvýšíte finanční gramotnost. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

22.06.2016 09:40 Na scénu v ČR sa dostávajú dlhodobo predplatné provízie

Investiční životní pojištění (IŽP) je provizní terno. Finanční zprostředkovatelé za jeho prodej inkasují nejvyšší provize ze všech srovnatelných produktů. Jeho éra ale pomalu končí. Zneužívání IŽP k vysávání klientských účtů nepoctivými zprostředkovateli je čím dál obtížnější. Nyní se objevuje nový fenomén – předplácení poplatků investic na desítky let. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

20.06.2016 09:30 Majú spotrebitelia a sprostredkovatelia konečne rovnaké ciele?

Poslední rok či dva mě zaráží fakt, že stále složitější regulaci vnímají negativně nejen finanční poradci a finanční zprostředkovatelé, ale i spotřebitelé. Zejména skupiny spotřebitelů mají rostoucí obavy z jejího nepříznivého dopadu na širokou veřejnost. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

17.06.2016 07:44 Viceguvernér NBS: nezažívame realitnú bublinu

Viceguvernér Národnej banky Slovenska Ján Tóth si myslí, že Slovensku nehrozí hypotekárna ani realitná bublina. Dôvodom je podľa neho nárast disponibilných príjmov domácností, takže ani napriek rastu cien realít, tie nie sú nafúknuté neúmerne príjmom. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie krátke správy »

Najčítanejšie články z Banky za posledných 14 dní

Redakcia | 17.06.2016 00:00 SWOT analýza „Refinančného boomu“

Situácia na finančnom trhu sa po 21.marci tohto roku sa výrazne zmenila. Dnešok prináša klientom, finančným sprostredkovateľom a bankám množstvo príležitostí ale aj hrozieb. V nasledujúcom prehľade preto prinášame analýzu aktuálneho stavu s pozitívami, negatívami, príležitosťami aj hrozbami tejto doby očami územného riaditeľa Fincentra Romana Gálika. Celá správa »

Komentárov: 1 / 1 Posledný komentár: 01.01.1970 01:00Ďalšie články »