Fincentrum a.s.
Hypoindex.cz Hypoindex.cz ČeskéReformy.cz ČeskéReformy.cz Bankaroku.cz Bankaroku.cz Investiceroku.czInvesticeroku.cz Investujeme.sk Investujeme.cz InvesticiaRoka.sk InvestíciaRoka.sk

Ďakujeme našim partnerom:                                                                                                                                                                   

fincentrum-logo

hviezdne-byvanie


facebook-logo_1

10 najčastejších zlozvykov klientov bánk

Autor: Redakcia | 15.02.2013 00:00 | Kategórie: Banky Finančné poradenstvo | 0 komentárov
10 najčastejších zlozvykov klientov bánk

Sťažujeme sa na vysoké bankové poplatky a neuvedomujeme si, že bankové produtky nedokážeme využívať v náš prospech. Výsledkom sú vysoké účty často za služby, ktoré ani nepotrebujeme. Analytický tím Poštovej banky identifikoval desať najčastejších chýb bankových klientov. Ako vidieť, prehrešky robíme pri sporiacich produktoch aj pri úveroch. Zbaviť sa ich pritom nemusí byť až také zložité. 

1. zlozvyk: Vysoké sumy peňazí držíme zbytočne na bežnom účte

Podľa aktuálnych štatistík Národnej banky Slovenska majú obyvatelia v bankách uložených 24,6 mld. EUR. Hoci prevládajú termínované vklady, Slováci chcú mať aspoň čas svojich peňazí aj „poruke" a na bežných účtoch držia takmer tretinu finančných prostriedkov. A práve tu sa častokrát dopúšťajú chyby. Na vyššie čiastky totiž nesiahnu aj niekoľko mesiacov či dokonca rokov a zabúdajú na to, že peniaze na bežných účtoch sú úročené iba minimálnym úrokom. Mesačne preto takýmto spôsobom prichádzajú aj o niekoľko desiatok eur.

2. zlozvyk: Všetky úspory máme uložené len na jednom produkte

Každá banka v súčasnosti ponúka pestrú škálu vkladových produktov, na ktorých klienti môžu zhodnocovať svoje finančné prostriedky. Je preto na škodu, ak má klient všetky svoje úspory uložené iba na jednom bankovom produkte. Nie nadarmo je rozkladanie investícií jedným zo základným pravidiel úspešného investora.

3. zlozvyk: Bojíme sa zmeniť produkt aj keď je pre nás očividne nevýhodný

Produkt, ktorý klientovi sedel pred niekoľkými rokmi, nemusí spĺňať jeho požiadavky aj dnes. Z pracujúceho v produktívnom veku sa stane dôchodca. Alebo zamestnanec firmy sa rozhodne ísť svojou vlastnou cestou a dá sa na živnosť. Potreby klientov sa z roka na rok menia. Je preto zbytočné, a často aj finančne náročné, ak zotrvávajú v produktoch, ktoré sa pre nich stávajú nevýhodnými.

4. zlozvyk: Siahame po prvej ponuke

Rozmýšľate nad založením bežného účtu, termínovaného vkladu alebo plánujete požiadať banku o spotrebný či hypotekárny úver? Podľa prieskumov sa až tretina Slovákov dopúšťa chyby, nakoľko siaha po prvej ponuke a finančné produkty neporovnáva.

5. zlozvyk: Rýchlo podpíšeme zmluvu, ale detaily v nej nás už nezaujímajú

Vybaviť si rýchlo úver či poistenie ale neznamená rýchlo podpísať zmluvu a ani si ju neprečítať. Hovorí sa, že zmluvy sú na zlé časy a je to skutočne tak. V prípade bankových produktov však klientov práve zmluvy majú počas „zlých časov" chrániť. Aj preto je dôležité pri zriaďovaní akéhokoľvek produktu nepodpisovať obchodné podmienky ani zmluvy bez prečítania, ale naopak.

6. zlozvyk: Splácame viacero úverov a nevýhodne

Niektorí Slováci nad pôžičkou iba uvažujú, iní zase splácajú aj niekoľko úverov naraz. Popri štandardných úveroch z bánk majú na krku aj pôžičky zo splátkových spoločností či dlhy na kreditných kartách. Jedným z riešení, ako si klienti v splácaní dlhov môžu poupratovať, je konsolidácia úverov teda spájanie viacerých úverov do jedného.

Prečítajte si

7. zlozvyk: Prestaneme splácať úver a nekomunikujeme s bankou

Pštrosia hlava v piesku. Nie je asi nič horšie, ak si takúto cestu zvolí klient banky, ktorý z akýchkoľvek dôvodov nie je schopný splácať svoj úver. Včasná komunikácia s bankou môže pritom klientovi výrazne uľahčiť problém.

8. zlozvyk: PIN kód ku karte nosíme v peňaženke alebo nalepený na karte

Majiteľom minimálne jednej platobnej karty je už dnes drvivá väčšina Slovákov. A nie je raritou, keď ich máme v peňaženke hneď aj niekoľko. Kto si má teda zapamätať PIN kód ku každej jednej karte? Nuž riešením určite nie je napísať si ho na kus papiera a vložiť ho do puzdra ku karte. Klienti takto vystavujú svoje finančné prostriedky veľkému nebezpečenstvu.

9. zlozvyk: Hotovosťou, ktorú vyberieme z bankomatu, platíme následne v obchode

Podľa údajov Slovenskej bankovej asociácie Slováci čoraz častejšie platia v obchodoch kartami a naopak upúšťajú od vyberania peňazí z bankomatov. Od roku 2009 počet transakcií uskutočnených prostredníctvom platobných terminálov tak každoročne prevyšuje počet výberov uskutočnených prostredníctvom bankomatov. Aj napriek tomu si mnohí Slováci naďalej vyberajú z bankomatu privysokú hotovosť a následne ju používajú na nákupy i tam, kde sa dá zaplatiť kartou. Naše náklady si zbytočne zvyšujeme aj vtedy, ak výber potrebnej sumy peňazí uskutočňujeme v bankomate inej banky.

10. zlozvyk: Nevyužívame internet banking

Spolu s rozmachom internetu Slováci čoraz viac prichádzajú na chuť aj online spravovaniu svojich financií. Za ostatných päť rokov vzrástol na Slovensku počet používateľov služby internet banking takmer trojnásobne z 15 % v roku 2007 na 40 % v roku 2012. V súčasnosti majú tak podľa údajov Eurostatu svoje financie pod kontrolou prostredníctvom služby internet banking štyria z desiatich Slovákov vo veku 16 až 74 rokov. Vysoký podiel dospelých klientov bánk tak ale výhody internet bankingu naďalej nevyužíva.

Spracované podľa Poštovej banky, ilustračné foto: sxc.hu.

10 najčastejších zlozvykov klientov bánk

10 najčastejších zlozvykov klientov bánk >> zdieľajte na sociálnych sieťach

 
 

Komentáre


K tomuto článku ešte nebol pridaný žiadny komentár. Buďte prvý a okomentujte tento článok.

Pridajte komentár

* Pokiaľ je text nečitateľný, nový načítate kliknutím na obrázok. Veľké a malé písmená sa neodlišujú.
Pre prihlásených sa kontrolný obrázok nezobrazuje. Prihláste sa alebo sa zaregistrujte ak ešte nemáte účet.
Opíšte text z obrázku: *

* Hviezdičkou sú označené povinné informácie.


Články z Banky

| 22.02.2017 00:00 Čím sa líšia hypotéky od VÚB a od Slovenskej sporiteľne

Slovenská sporiteľňa začala nový rok zvyšovaním úrokov. Vyzeralo to preto tak, že banky otáčajú kormidlo k vyšším sadzbám. Dlho to však netrvalo. Začiatkom roka prišla s úrokom 1,39 najväčšia hypotekárna banka na trhu VÚB. O zhruba desať dní ju nasledovala aj trhová dvojka Slovenská sporiteľňa. Vyzerá to teda, že cenová vojna pokračuje. Pozrime sa teraz na to, v čom sa tieto dve ponuky líšia. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Marek Mittaš | 20.02.2017 00:00 Bankám sa oplatia aj pôžičky s nulovým úrokom

Požičiavanie peňazí je stále lacnejšie. Rastie tak aj počet ľudí, ktorí sa zadlžujú. Dnes je už  dokonca možné požičať si skutočne zadarmo a pre finančné domy plné likvidity je to stále výhodné, hoci zdanlivo nezarobia. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Marek Mittaš | 16.02.2017 00:00 Úspory Slovákov sú v (ne)bezpečí!!!

Slováci sa začínajú odvracať od termínovaných vkladov. Paradoxne tak však nerobia v čase najnižšieho reálneho výnosu, ale v čase opticky najnižšieho percentuálneho úroku. Slabá investičná gramotnosť a averzia k riziku je však najmä záležitosťou doterajších generácií. S novými investičnými možnosťami a otvorenou hlavou sa nová generácia budúcich investorov pravdepodobne podstatne zmení. Vzrastie tak aj jej odolnosť voči riziku. Celá správa »

Komentárov: 1 / 1 Posledný komentár: 21.02.2017 20:06

Peter Apolen | 15.02.2017 00:00 Čo sa zmení v hypotékach pre mladých?

Ministerstvo financií chystá zmeny v hypotekárnych pravidlách. Cieľom je spružniť a zefektívniť hypotekárny trh a vylepšiť štátnu podporu bývania mladých.  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Peter Apolen | 02.02.2017 00:00 Sprostredkovatelia prezbrojili. Ponúkajú rizikovky

Trh životného poistenia sa mení a klienti čoraz viac preferujú čisté krytie rizík. Aj finanční sprostredkovatelia v priebehu jedného roka značne zmenili ponuku a prispôsobili ju potrebám klientov. Vyplýva to z mystery shoppingu, ktorý v rámci pravidelného nezávislého monitoringu poistného trhu uskutočnila spoločnosť MARKET VISION SLOVAKIA. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie články »

Krátké správy z Banky

21.02.2017 09:13 NBS upozorňuje na činnosť spoločnosti Questra

Národná banka Slovenska upozorňuje na činnosť spoločnosti Questra (vystupujúcu tiež pod názvami Questra Holdings alebo Questra World) so sídlom Paseo de la Castellana v Madride. Spoločnosť ponúka investičné produkty bez splnenia legislatívnych povinností Slovenskej republiky. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

20.02.2017 09:22 Nechtěné důsledky regulace

Mantrou pro tvorbu regulace je ochrana klienta. Důsledky jsou ale mnohdy zcela jiné. Navíc ministerstvo financí spolu nemluví – a tak na jedné straně brání prodeji životního pojištění, na druhé zvyšuje jeho podporu. Takové jsou závěry konference „Rozvoj a inovace finančních produktů 2017“. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

16.02.2017 09:06 Bankovní daň… zaplatí klient!

Sociální demokracie (ČSSD) postupně rozkrývá svůj volební daňový program. Jedním z již zveřejněných bodů je bankovní daň. A kdo ji zaplatí? Pochopitelně klient. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

15.02.2017 09:07 Peer-to-peer pojištění: Obejde se bez zprostředkovatelů

Zatímco největší světové klasické pojišťovny datují svou historii od 2. poloviny 17. století, nejstarší peer-to-peer pojišťovny jsou záležitostí posledního desetiletí. Přesto se jim daří měnit pohled na pojišťovnictví a otřást základy klasických pojišťovacích domů. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

13.02.2017 09:02 Diskuse tří broker poolů

Broker pooly zajišťují zázemí zpravidla menším finančně poradenským společnostem a samostatným finančním poradcům. Každý ale nabízí jiné služby. A každý cílí na jiné poradce. U kulatého stolu se sešli zástupci tří broker poolů k diskusi o jejich obchodních modelech. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie krátke správy »

Najčítanejšie články z Banky za posledných 14 dní

Marek Mittaš | 16.02.2017 00:00 Úspory Slovákov sú v (ne)bezpečí!!!

Slováci sa začínajú odvracať od termínovaných vkladov. Paradoxne tak však nerobia v čase najnižšieho reálneho výnosu, ale v čase opticky najnižšieho percentuálneho úroku. Slabá investičná gramotnosť a averzia k riziku je však najmä záležitosťou doterajších generácií. S novými investičnými možnosťami a otvorenou hlavou sa nová generácia budúcich investorov pravdepodobne podstatne zmení. Vzrastie tak aj jej odolnosť voči riziku. Celá správa »

Komentárov: 1 / 1 Posledný komentár: 01.01.1970 01:00

Peter Apolen | 15.02.2017 00:00 Čo sa zmení v hypotékach pre mladých?

Ministerstvo financií chystá zmeny v hypotekárnych pravidlách. Cieľom je spružniť a zefektívniť hypotekárny trh a vylepšiť štátnu podporu bývania mladých.  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie články »