Fincentrum a.s.
Hypoindex.cz Hypoindex.cz ČeskéReformy.cz ČeskéReformy.cz Bankaroku.cz Bankaroku.cz Investiceroku.czInvesticeroku.cz Investujeme.sk Investujeme.cz InvesticiaRoka.sk InvestíciaRoka.sk

Ďakujeme našim partnerom:                                                                                                                                                                   

fincentrum-logo

hviezdne-byvanie


facebook-logo_1

10 najčastejších zlozvykov klientov bánk

Autor: Redakcia | 15.02.2013 00:00 | Kategórie: Banky Finančné poradenstvo | 0 komentárov
10 najčastejších zlozvykov klientov bánk

Sťažujeme sa na vysoké bankové poplatky a neuvedomujeme si, že bankové produtky nedokážeme využívať v náš prospech. Výsledkom sú vysoké účty často za služby, ktoré ani nepotrebujeme. Analytický tím Poštovej banky identifikoval desať najčastejších chýb bankových klientov. Ako vidieť, prehrešky robíme pri sporiacich produktoch aj pri úveroch. Zbaviť sa ich pritom nemusí byť až také zložité. 

1. zlozvyk: Vysoké sumy peňazí držíme zbytočne na bežnom účte

Podľa aktuálnych štatistík Národnej banky Slovenska majú obyvatelia v bankách uložených 24,6 mld. EUR. Hoci prevládajú termínované vklady, Slováci chcú mať aspoň čas svojich peňazí aj „poruke" a na bežných účtoch držia takmer tretinu finančných prostriedkov. A práve tu sa častokrát dopúšťajú chyby. Na vyššie čiastky totiž nesiahnu aj niekoľko mesiacov či dokonca rokov a zabúdajú na to, že peniaze na bežných účtoch sú úročené iba minimálnym úrokom. Mesačne preto takýmto spôsobom prichádzajú aj o niekoľko desiatok eur.

2. zlozvyk: Všetky úspory máme uložené len na jednom produkte

Každá banka v súčasnosti ponúka pestrú škálu vkladových produktov, na ktorých klienti môžu zhodnocovať svoje finančné prostriedky. Je preto na škodu, ak má klient všetky svoje úspory uložené iba na jednom bankovom produkte. Nie nadarmo je rozkladanie investícií jedným zo základným pravidiel úspešného investora.

3. zlozvyk: Bojíme sa zmeniť produkt aj keď je pre nás očividne nevýhodný

Produkt, ktorý klientovi sedel pred niekoľkými rokmi, nemusí spĺňať jeho požiadavky aj dnes. Z pracujúceho v produktívnom veku sa stane dôchodca. Alebo zamestnanec firmy sa rozhodne ísť svojou vlastnou cestou a dá sa na živnosť. Potreby klientov sa z roka na rok menia. Je preto zbytočné, a často aj finančne náročné, ak zotrvávajú v produktoch, ktoré sa pre nich stávajú nevýhodnými.

4. zlozvyk: Siahame po prvej ponuke

Rozmýšľate nad založením bežného účtu, termínovaného vkladu alebo plánujete požiadať banku o spotrebný či hypotekárny úver? Podľa prieskumov sa až tretina Slovákov dopúšťa chyby, nakoľko siaha po prvej ponuke a finančné produkty neporovnáva.

5. zlozvyk: Rýchlo podpíšeme zmluvu, ale detaily v nej nás už nezaujímajú

Vybaviť si rýchlo úver či poistenie ale neznamená rýchlo podpísať zmluvu a ani si ju neprečítať. Hovorí sa, že zmluvy sú na zlé časy a je to skutočne tak. V prípade bankových produktov však klientov práve zmluvy majú počas „zlých časov" chrániť. Aj preto je dôležité pri zriaďovaní akéhokoľvek produktu nepodpisovať obchodné podmienky ani zmluvy bez prečítania, ale naopak.

6. zlozvyk: Splácame viacero úverov a nevýhodne

Niektorí Slováci nad pôžičkou iba uvažujú, iní zase splácajú aj niekoľko úverov naraz. Popri štandardných úveroch z bánk majú na krku aj pôžičky zo splátkových spoločností či dlhy na kreditných kartách. Jedným z riešení, ako si klienti v splácaní dlhov môžu poupratovať, je konsolidácia úverov teda spájanie viacerých úverov do jedného.

Prečítajte si

7. zlozvyk: Prestaneme splácať úver a nekomunikujeme s bankou

Pštrosia hlava v piesku. Nie je asi nič horšie, ak si takúto cestu zvolí klient banky, ktorý z akýchkoľvek dôvodov nie je schopný splácať svoj úver. Včasná komunikácia s bankou môže pritom klientovi výrazne uľahčiť problém.

8. zlozvyk: PIN kód ku karte nosíme v peňaženke alebo nalepený na karte

Majiteľom minimálne jednej platobnej karty je už dnes drvivá väčšina Slovákov. A nie je raritou, keď ich máme v peňaženke hneď aj niekoľko. Kto si má teda zapamätať PIN kód ku každej jednej karte? Nuž riešením určite nie je napísať si ho na kus papiera a vložiť ho do puzdra ku karte. Klienti takto vystavujú svoje finančné prostriedky veľkému nebezpečenstvu.

9. zlozvyk: Hotovosťou, ktorú vyberieme z bankomatu, platíme následne v obchode

Podľa údajov Slovenskej bankovej asociácie Slováci čoraz častejšie platia v obchodoch kartami a naopak upúšťajú od vyberania peňazí z bankomatov. Od roku 2009 počet transakcií uskutočnených prostredníctvom platobných terminálov tak každoročne prevyšuje počet výberov uskutočnených prostredníctvom bankomatov. Aj napriek tomu si mnohí Slováci naďalej vyberajú z bankomatu privysokú hotovosť a následne ju používajú na nákupy i tam, kde sa dá zaplatiť kartou. Naše náklady si zbytočne zvyšujeme aj vtedy, ak výber potrebnej sumy peňazí uskutočňujeme v bankomate inej banky.

10. zlozvyk: Nevyužívame internet banking

Spolu s rozmachom internetu Slováci čoraz viac prichádzajú na chuť aj online spravovaniu svojich financií. Za ostatných päť rokov vzrástol na Slovensku počet používateľov služby internet banking takmer trojnásobne z 15 % v roku 2007 na 40 % v roku 2012. V súčasnosti majú tak podľa údajov Eurostatu svoje financie pod kontrolou prostredníctvom služby internet banking štyria z desiatich Slovákov vo veku 16 až 74 rokov. Vysoký podiel dospelých klientov bánk tak ale výhody internet bankingu naďalej nevyužíva.

Spracované podľa Poštovej banky, ilustračné foto: sxc.hu.

10 najčastejších zlozvykov klientov bánk

10 najčastejších zlozvykov klientov bánk >> zdieľajte na sociálnych sieťach

 
 

Komentáre


K tomuto článku ešte nebol pridaný žiadny komentár. Buďte prvý a okomentujte tento článok.

Pridajte komentár

* Pokiaľ je text nečitateľný, nový načítate kliknutím na obrázok. Veľké a malé písmená sa neodlišujú.
Pre prihlásených sa kontrolný obrázok nezobrazuje. Prihláste sa alebo sa zaregistrujte ak ešte nemáte účet.
Opíšte text z obrázku: *

* Hviezdičkou sú označené povinné informácie.


Články z Banky

Marek Mittaš | 24.03.2017 00:00 Ako technológie menia tvár finančného biznisu

Vychádzka na pobočku finančnej inštitúcie dnes predstavuje pre mnohých ľudí nepríjemnú povinnosť a v časoch, keď všetko funguje on-line mnohým narúša pohodlie a „kradne“ drahocenný čas. Uvedomujú si to aj finančné inštitúcie a prinášajú klientom digitálne inovácie. Informačné technológie dokážu finančný svet urýchliť, ale súčasne ho urobiť aj spoľahlivejším a bezpečnejším. Výsledkom je užívateľský komfort klientov, zefektívnenie práce lepšie a lacnejšie produkty. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Roman Gálik | 20.03.2017 00:00 Počet sprostredkovateľov by mohol po regulácii provízii klesnúť až o dve tretiny

Ministerstvo financií vyšlo von s prvou verziu návrhu novely zákona o finančnom sprostredkovaní. Podľa nej by malo dôjsť k zásadným zmenám vo výške sprostredkovateľských provízii. Výška provízie má byť zákonom obmedzená a jej výplata by mala byť rozložená do siedmych rokov. Ak by takýto návrh prešiel, bol by pre väčšinu z 29 tisíc fyzických a 500 právnických osôb pôsobiacich na trhu likvidačný. Celá správa »

Komentárov: 3 / 3 Posledný komentár: 24.03.2017 23:01

Andrej Zeman | 17.03.2017 00:00 Najmenej dostupné vlastné bývanie je v Bratislavskom kraji

V uplynulom roku klesla priemerná sadzba úverov na bývanie z 2,35 na 1,76 percenta, čo je historicky najnižšia úroveň. Pre porovnanie lacnejšie si požičiavajú ľudia iba v piatich krajinách eurozóny – v Nemecku, Rakúsku, Fínsku, Portugalsku a Francúzsku.  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Peter Apolen | 08.03.2017 00:00 Nové pravidlá pri hypotékach – čo sa zmenilo

Od začiatku marca platia prísnejšie pravidlá v poskytovaní hypoték. Zaviedlo ich nové opatrenie NBS. Dvomi najdôležitejšími zmenami sú sprísnenie posudzovania disponibilného príjmu žiadateľov a obmedzenie poskytovania úverov nad 80 percent LTV.  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Paul Stanfield | 28.02.2017 00:00 Ako sa pripraviť na reguláciu, či úplný zákaz sprotredkovateľský provízií

Viacerí komentátori odvetvia finančného poradenstva stále hlasnejšie tvrdia, že províziám plateným poskytovateľmi finančných služieb už celosvetovo odzvonilo. No je tomu skutočne tak? Všetci vieme, že Veľká Británia a aj niektoré ďalšie regióny už od týchto provízií prešli na priame platby platené zákazníkmi. No sú aj jurisdikcie, ktoré touto cestou síce vydali, no následne narazili na odpor svojich vlastných regulátorov. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie články »

Krátké správy z Banky

24.03.2017 13:36 Pioneer Investments spustilo biometrický podpis

Investičná skupina Pioneer Investments v SR v tomto roku spustila biometrické podpisovanie klientskej dokumentácie. Prvým distribučným partnerom, ktorý môže túto inováciu ponúknuť klientom, je spoločnosť Partners Group SK. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

24.03.2017 11:30 Poštová banka vlani intenzívne investovala

Rok 2016 bol pre Poštovú banku rokom príprav na premenu 23 ročnej banky na modernú univerzálnu banku a na naštartovanie jej novej stratégie – komunikačnej, vizuálnej, ale hlavne obchodnej. Banka ju predstavila v úvode roka 2017. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

23.03.2017 12:08 Zmeny plánované v novele zákona o finančnom sprostredkovaní

Činnosť finančných sprostredkovateľov, agentov i oveľa menšiu skupinu poradcov čakajú zmeny. Na stole je totiž novela zákona o finančnom sprostredkovaní a finančnom poradenstve z dielne Ministerstva financií SR. To si od zmien sľubuje prevzatie zavedených pravidiel pre sprostredkovateľov tak, ako ich poznáme z iných európskych krajín. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

23.03.2017 08:56 Nový produkt finančních zprostředkovatelů: Členství ve straně

Finančně poradenské společnosti hledají byznys i v dalších oborech. Nejčastěji v příbuzném a doplňkovém realitním makléřství. Některé se snaží prosadit v distribuci plynu a elektřiny. Ale pojišťovací makléř Total Brokers to pojal z jiné strany: Prodává členství ve straně. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

22.03.2017 08:51 Úrokové sazby spořicích účtů: Zázraky se nekonají

Úrokové sazby spořicích účtů dále padají. Na aktuální inflaci nedosáhne žádný a vyhlídky na nejbližší období také nejsou příliš optimistické. Jaké úročení nabízí vaše banka? A kam se dnes vyplatí přesunout úspory? Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie krátke správy »

Najčítanejšie články z Banky za posledných 14 dní

Marek Mittaš | 24.03.2017 00:00 Ako technológie menia tvár finančného biznisu

Vychádzka na pobočku finančnej inštitúcie dnes predstavuje pre mnohých ľudí nepríjemnú povinnosť a v časoch, keď všetko funguje on-line mnohým narúša pohodlie a „kradne“ drahocenný čas. Uvedomujú si to aj finančné inštitúcie a prinášajú klientom digitálne inovácie. Informačné technológie dokážu finančný svet urýchliť, ale súčasne ho urobiť aj spoľahlivejším a bezpečnejším. Výsledkom je užívateľský komfort klientov, zefektívnenie práce lepšie a lacnejšie produkty. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Andrej Zeman | 17.03.2017 00:00 Najmenej dostupné vlastné bývanie je v Bratislavskom kraji

V uplynulom roku klesla priemerná sadzba úverov na bývanie z 2,35 na 1,76 percenta, čo je historicky najnižšia úroveň. Pre porovnanie lacnejšie si požičiavajú ľudia iba v piatich krajinách eurozóny – v Nemecku, Rakúsku, Fínsku, Portugalsku a Francúzsku.  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Roman Gálik | 20.03.2017 00:00 Počet sprostredkovateľov by mohol po regulácii provízii klesnúť až o dve tretiny

Ministerstvo financií vyšlo von s prvou verziu návrhu novely zákona o finančnom sprostredkovaní. Podľa nej by malo dôjsť k zásadným zmenám vo výške sprostredkovateľských provízii. Výška provízie má byť zákonom obmedzená a jej výplata by mala byť rozložená do siedmych rokov. Ak by takýto návrh prešiel, bol by pre väčšinu z 29 tisíc fyzických a 500 právnických osôb pôsobiacich na trhu likvidačný. Celá správa »

Komentárov: 3 / 3 Posledný komentár: 01.01.1970 01:00Ďalšie články »