Fincentrum a.s.
Hypoindex.cz Hypoindex.cz ČeskéReformy.cz ČeskéReformy.cz Bankaroku.cz Bankaroku.cz Investiceroku.czInvesticeroku.cz Investujeme.sk Investujeme.cz InvesticiaRoka.sk InvestíciaRoka.sk

Ďakujeme našim partnerom:                                                                                                                                                                   

fincentrum-logo

hviezdne-byvanie


facebook-logo_1

7 najväčších bankových prešľapov roku 2016

7 najväčších bankových prešľapov roku 2016

Internetový porovnávač finančných produktov, FinančnáHitparáda.sk, bilancuje najväčšie alebo najčastejšie sa opakujúce prešľapy bánk tohto roka. Údaje vyplývajú z mystery shoppingu, ktorý portál pravidelne realizuje. Hoci vedomé alebo náhodné zavádzania klientov majú rôzne podoby, treba mať na pamäti, že aj bankový pracovník je stále len človek. Teda tak, ako môže byť omylný, alebo zákerný, môže byť na druhej strane aj dobromyseľný.

1. Informovanie sa o podmienkach produktu jednej banky na dvoch rozličných miestach prinesie navzájom sa vylučujúce odpovede. Kým jeden zdroj tvrdí „áno“, druhý „nie“.

Rada (Varovanie?): Ideálne je mať všetko na papieri, čo je však v praxi nerealizovateľné. Určite je vhodné vypýtať si podklady či formuláre a na ne si zapísať dátum a meno, s kým ste komunikovali. Určite to pomôže pri reklamácii služieb bankára.

2. Odmietanie klienta. Pri výberoch peňazí z banky, či už z termínovaného účtu alebo podielových fondov, ale i pri predčasnom splácaní úveru či mimoriadnych splátkach bankár namiesto seba klientovi odporučí pod rôznymi zdôvodneniami svojho kolegu. Dôvodom je plnenie plánu produkcie. Výbery totiž znižujú dosiahnuté čísla vkladov a investícií, podobný následok má aj predčasné znižovanie dlhu.

Bankár „zabil“: Nevyberajte si peniaze, vezmite si radšej pôžičku a vaše peniaze môžu ďalej pracovať pre vás.

3. Lákanie klienta. Niektorí bankári sa neštítia vymyslieť si fiktívne benefity či podmienky produktu v snahe predať ho. Opäť je dôvodom plnenie stanoveného plánu.

Rada: Ak sa vás bankár snaží o niečom presvedčiť, určite si nechajte ukázať to v prospektoch či obchodných podmienkach. Neuspokojte sa s tým, že „určite to tam je, len ja to teraz neviem nájsť“.

4. Vyššie ako uvádzané poplatky. Refinančný ošiaľ a medializované podmienky presúvania hypoték medzi bankami spôsobili, že klienti boli dostatočne informovaní. Rýchlo tak zistili, že na poplatkoch za refinancovanie niektorí platia viac, ako treba.

Rada: Určite treba podať sťažnosť v banke. Keď neuspejete, je tu ešte bankový ombudsman a Národná banka Slovenska.

5. Registre úverov. Eviduje sa v nich aj zamietnutie úveru, čo môže spôsobiť odmietnutie poskytnúť pôžičku v ďalšej banke či nebankovke.

Rada: Zoznam dlžníkov majú banky aj nebanky a sú prepojené. Porovnávať jednoznačne treba, no uvážene. Obehnúť všetky banky je nielen časovo náročné, ale aj nevýhodné. Treba si premyslieť, kde požiadate o úver.

6. Nevedomosť. Jedna vec je fungovanie produktu, iná vec je legislatíva a nielen tá aktuálna. Napríklad pri doplnkovom dôchodkovom sporení bankári odporúčajú zmeniť dávkové plány podľa súčasnej legislatívy. Nevedia však vysvetliť, v čom sú výhody tohto kroku.

Rada: Bankár nie je poradca, aj keď to má napísané na vizitke. Je zástupcom konkrétnej finančnej inštitúcie. Jeho odporúčania nemusia byť vždy v prospech klienta.

7. Výhodnejšia ponuka nie je výsledkom konkurenčného boja iba medzi bankami. Existuje totiž aj rivalita medzi pobočkami jednej banky.

Rada: Skúste navštíviť ďalšiu pobočku, možno aj na konci tej istej ulice. Pobočkoví pracovníci, prípadne riaditeľ pobočky majú rôzne kompetencie a rôzne možnosti ponúknuť výhodnejšiu ponuku  a výnimky. Bankoví pracovníci radi plnia plány práve svojej pobočky.

Uvedené zistenia nie sú náhodné a ani ojedinelé. Sú výsledkom ľudského faktora. Konanie bankárov nemožno vždy označiť ako neúmyselné. Na druhej strane sa vyskytnú situácie, kedy bankár poradí klientovi až tak, že ujmu má banka. Stáva sa to pri rôznych poplatkoch, ktorých platenie sa dá obísť cez pár bezplatných administratívnych úkonoch alebo výberom iného produktu. Skrátka, za prepážkou sú ľudia s rovnakými ľudskými vlastnosťami, aké majú aj ich klienti.

Odporúča sa preto pred návštevou banky využiť nezávislé internetové porovnávače. Umožňujú porovnať konkurenčné produkty viete cez viacero kritérií a vstupných parametrov a klient nemusí strácať čas vysvetľovaním svojich potrieb a počúvaním nepotrebných ponúk.

Autor je analytikom portálu FinančnáHitparáda.sk

7 najväčších bankových prešľapov roku 2016

7 najväčších bankových prešľapov roku 2016 >> zdieľajte na sociálnych sieťach

 
 

Komentáre


K tomuto článku ešte nebol pridaný žiadny komentár. Buďte prvý a okomentujte tento článok.

Pridajte komentár

* Pokiaľ je text nečitateľný, nový načítate kliknutím na obrázok. Veľké a malé písmená sa neodlišujú.
Pre prihlásených sa kontrolný obrázok nezobrazuje. Prihláste sa alebo sa zaregistrujte ak ešte nemáte účet.
Opíšte text z obrázku: *

* Hviezdičkou sú označené povinné informácie.


Články z Banky

Pavel Škriniar | 18.01.2017 00:00 Hľadáte čo najlacnejší účet pre dôchodcu? Zoberte do úvahy aj neseniorské účty

Pokorením dôchodkového veku a nábehom na fixnú sumu pravidelného príjmu – dôchodku, sa človek stále viac orientuje na výdavkovú stranu rozpočtu. Prichádza obdobie hľadania zliav. Platí to aj vo finančnom svete. I tu však platí, že vyhrávajú len tí aktívni. Ani tu zľavy neprichádzajú automaticky, treba o nich vedieť a potom o ne požiadať. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Peter Apolen | 11.01.2017 00:00 Poštová banka mení svoj biznis model. Chce osloviť novú cieľovú skupinu

Poštová banka odštartovala nový rok zásadnými zmenami v biznis modeli. Tradičná banka zameraná najmä na vidiecke obyvateľstvo plánuje osloviť nové cieľové skupiny klientov. Chce preto priniesť nové produkty, rozšíriť pobočkovú sieť a zmeniť marketingovú komunikáciu.  Celá správa »

Komentárov: 2 / 2 Posledný komentár: 11.01.2017 22:34

Marek Mittaš | 05.01.2017 00:00 Študentom na vzdelanie požičiava štát aj banky

Bezplatné školstvo rozhodne neznamená štúdium zadarmo. Podľa prieskumu TNS Slovakia Millennials+ minie vysokoškolák priemerne 42 eur týždenne. V prípade  pracujúcich vysokoškolákov je to až takmer sto eur. Vzdelanie možno brať ako vynikajúcu investíciu do života, no nie každý si ho môže dovoliť. K dispozícii sú preto rôzne štipendiá, granty, ale aj komerčné pôžičky.  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Peter Apolen | 29.12.2016 00:00 Úroky na korporátnych úveroch klesli na historické minimum

Záujem slovenských firiem o úvery v tomto roku prevyšuje priemer eurozóny. Na konci októbra zaevidovali domáce banky medziročný rast objemu poskytnutých korporátnych úverov o 4,7 percenta.  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Pavel Škriniar | 22.12.2016 00:00 Nemáte na darčeky? Nepodľahnite lákadlám vianočných pôžičiek

Nejde v žiadnom prípade o špeciálne pôžičky s výhodami či parametrami typickými pre vianočné sviatky, aj keď to majú vo svojom názve. Ide výlučne a iba o marketingový lep. Kto naň raz sadne, tak ľahko sa neodlepí. Aké praktiky používajú lovci vianočných dlžníkov odhaľujeme v článku. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie články »

Krátké správy z Banky

11.01.2017 13:24 Objem hypoték v ČR vzrástol vlani o 22%

Objem nových hypoték dosiahol minulý rok rekordných 225 miliárd korún. Úrokové sadzby zároveň spadli v novembri na historicky najnižšiu úroveň 1,77 percenta. Priemerná úroková sadzba za rok 2016 predstavovala 2,12 percenta. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

03.01.2017 09:16 Spořicí účty: Zamíchá Banka CREDITAS kartami?

Největší družstevní záložna se stala Bankou CREDITAS. Její hlavní zbraní v boji o klienty budou spořicí účty. Má šanci rozvířit zamrzající vody úrokových sazeb? Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

30.12.2016 11:47 Európska komisia odobrila Taliansku štátnu pomoce pre Monte dei Paschi

Štátnu pomoc, ktorá je poslednou záchranou pre problémovú banku, schválila Európska komisia. Podľa nej je v súlade s pravidlami Európskej únie pre poskytovanie štátnej pomoci. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

29.12.2016 10:39 Slovenské Vianoce boli bohaté a pokračujú výpredajmi

Tohtoročné Vianoce v slovenských domácnostiach boli štedré. Za darčeky sme platili najčastejšie kartami, výrazne vzrástli aj nákupy cez internet. V predvianočných týždňoch bol oproti ostatným mesiacom v roku počet platieb u obchodníkov na internete dvojnásobný, na niektorých portáloch vzrástol až trikrát.  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

23.12.2016 10:28 Španielsko vytvorilo na lákanie bánk z Londýna špeciálnu komisiu

Španielsko sa rozhodlo zobrať lákanie bánk uvažujúcich o odchode z Londýna vážne. Vytvorilo preto komisiu, ktorej úlohou je vytvoriť vhodnú pôdu na zatraktívnenie Madridu ako finančnej destinácie. Malo by ísť o súbor opatrení, ktoré by prilákali banky presúvajúce časť, alebo celú podnikateľskú entitu z Británie po brexite. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie krátke správy »

Najčítanejšie články z Banky za posledných 14 dní

Peter Apolen | 11.01.2017 00:00 Poštová banka mení svoj biznis model. Chce osloviť novú cieľovú skupinu

Poštová banka odštartovala nový rok zásadnými zmenami v biznis modeli. Tradičná banka zameraná najmä na vidiecke obyvateľstvo plánuje osloviť nové cieľové skupiny klientov. Chce preto priniesť nové produkty, rozšíriť pobočkovú sieť a zmeniť marketingovú komunikáciu.  Celá správa »

Komentárov: 2 / 2 Posledný komentár: 01.01.1970 01:00

Marek Mittaš | 05.01.2017 00:00 Študentom na vzdelanie požičiava štát aj banky

Bezplatné školstvo rozhodne neznamená štúdium zadarmo. Podľa prieskumu TNS Slovakia Millennials+ minie vysokoškolák priemerne 42 eur týždenne. V prípade  pracujúcich vysokoškolákov je to až takmer sto eur. Vzdelanie možno brať ako vynikajúcu investíciu do života, no nie každý si ho môže dovoliť. K dispozícii sú preto rôzne štipendiá, granty, ale aj komerčné pôžičky.  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie články »