Fincentrum a.s.
Hypoindex.cz Hypoindex.cz ČeskéReformy.cz ČeskéReformy.cz Bankaroku.cz Bankaroku.cz Investiceroku.czInvesticeroku.cz Investujeme.sk Investujeme.cz InvesticiaRoka.sk InvestíciaRoka.sk

Ďakujeme našim partnerom:                                                                                                                                                                   

fincentrum-logo

hviezdne-byvanie


facebook-logo_1

7 najväčších bankových prešľapov roku 2016

7 najväčších bankových prešľapov roku 2016

Internetový porovnávač finančných produktov, FinančnáHitparáda.sk, bilancuje najväčšie alebo najčastejšie sa opakujúce prešľapy bánk tohto roka. Údaje vyplývajú z mystery shoppingu, ktorý portál pravidelne realizuje. Hoci vedomé alebo náhodné zavádzania klientov majú rôzne podoby, treba mať na pamäti, že aj bankový pracovník je stále len človek. Teda tak, ako môže byť omylný, alebo zákerný, môže byť na druhej strane aj dobromyseľný.

1. Informovanie sa o podmienkach produktu jednej banky na dvoch rozličných miestach prinesie navzájom sa vylučujúce odpovede. Kým jeden zdroj tvrdí „áno“, druhý „nie“.

Rada (Varovanie?): Ideálne je mať všetko na papieri, čo je však v praxi nerealizovateľné. Určite je vhodné vypýtať si podklady či formuláre a na ne si zapísať dátum a meno, s kým ste komunikovali. Určite to pomôže pri reklamácii služieb bankára.

2. Odmietanie klienta. Pri výberoch peňazí z banky, či už z termínovaného účtu alebo podielových fondov, ale i pri predčasnom splácaní úveru či mimoriadnych splátkach bankár namiesto seba klientovi odporučí pod rôznymi zdôvodneniami svojho kolegu. Dôvodom je plnenie plánu produkcie. Výbery totiž znižujú dosiahnuté čísla vkladov a investícií, podobný následok má aj predčasné znižovanie dlhu.

Bankár „zabil“: Nevyberajte si peniaze, vezmite si radšej pôžičku a vaše peniaze môžu ďalej pracovať pre vás.

3. Lákanie klienta. Niektorí bankári sa neštítia vymyslieť si fiktívne benefity či podmienky produktu v snahe predať ho. Opäť je dôvodom plnenie stanoveného plánu.

Rada: Ak sa vás bankár snaží o niečom presvedčiť, určite si nechajte ukázať to v prospektoch či obchodných podmienkach. Neuspokojte sa s tým, že „určite to tam je, len ja to teraz neviem nájsť“.

4. Vyššie ako uvádzané poplatky. Refinančný ošiaľ a medializované podmienky presúvania hypoték medzi bankami spôsobili, že klienti boli dostatočne informovaní. Rýchlo tak zistili, že na poplatkoch za refinancovanie niektorí platia viac, ako treba.

Rada: Určite treba podať sťažnosť v banke. Keď neuspejete, je tu ešte bankový ombudsman a Národná banka Slovenska.

5. Registre úverov. Eviduje sa v nich aj zamietnutie úveru, čo môže spôsobiť odmietnutie poskytnúť pôžičku v ďalšej banke či nebankovke.

Rada: Zoznam dlžníkov majú banky aj nebanky a sú prepojené. Porovnávať jednoznačne treba, no uvážene. Obehnúť všetky banky je nielen časovo náročné, ale aj nevýhodné. Treba si premyslieť, kde požiadate o úver.

6. Nevedomosť. Jedna vec je fungovanie produktu, iná vec je legislatíva a nielen tá aktuálna. Napríklad pri doplnkovom dôchodkovom sporení bankári odporúčajú zmeniť dávkové plány podľa súčasnej legislatívy. Nevedia však vysvetliť, v čom sú výhody tohto kroku.

Rada: Bankár nie je poradca, aj keď to má napísané na vizitke. Je zástupcom konkrétnej finančnej inštitúcie. Jeho odporúčania nemusia byť vždy v prospech klienta.

7. Výhodnejšia ponuka nie je výsledkom konkurenčného boja iba medzi bankami. Existuje totiž aj rivalita medzi pobočkami jednej banky.

Rada: Skúste navštíviť ďalšiu pobočku, možno aj na konci tej istej ulice. Pobočkoví pracovníci, prípadne riaditeľ pobočky majú rôzne kompetencie a rôzne možnosti ponúknuť výhodnejšiu ponuku  a výnimky. Bankoví pracovníci radi plnia plány práve svojej pobočky.

Uvedené zistenia nie sú náhodné a ani ojedinelé. Sú výsledkom ľudského faktora. Konanie bankárov nemožno vždy označiť ako neúmyselné. Na druhej strane sa vyskytnú situácie, kedy bankár poradí klientovi až tak, že ujmu má banka. Stáva sa to pri rôznych poplatkoch, ktorých platenie sa dá obísť cez pár bezplatných administratívnych úkonoch alebo výberom iného produktu. Skrátka, za prepážkou sú ľudia s rovnakými ľudskými vlastnosťami, aké majú aj ich klienti.

Odporúča sa preto pred návštevou banky využiť nezávislé internetové porovnávače. Umožňujú porovnať konkurenčné produkty viete cez viacero kritérií a vstupných parametrov a klient nemusí strácať čas vysvetľovaním svojich potrieb a počúvaním nepotrebných ponúk.

Autor je analytikom portálu FinančnáHitparáda.sk

7 najväčších bankových prešľapov roku 2016

7 najväčších bankových prešľapov roku 2016 >> zdieľajte na sociálnych sieťach

 
 

Komentáre


K tomuto článku ešte nebol pridaný žiadny komentár. Buďte prvý a okomentujte tento článok.

Pridajte komentár

* Pokiaľ je text nečitateľný, nový načítate kliknutím na obrázok. Veľké a malé písmená sa neodlišujú.
Pre prihlásených sa kontrolný obrázok nezobrazuje. Prihláste sa alebo sa zaregistrujte ak ešte nemáte účet.
Opíšte text z obrázku: *

* Hviezdičkou sú označené povinné informácie.


Články z Banky

Marek Mittaš | 26.05.2017 00:00 Schopnosť domácností splácať úvery sa zhoršuje

Dlh prestal predstavovať záťaž a úvery sa považujú za stabilnú súčasť fungujúcej ekonomiky. Ešte v roku 2016 sa však slovenské domácnosti zadlžovali najrýchlejšie v rádiuse strednej a východnej Európy. Na dlh fungujú domácnosti, podniky, aj samotné banky a verejná správa. Dlží prakticky každý každému a tento „dokonalý“ svet požičiavania pomaly začína vyplavovať prvé úskalia v podobe zlyhávania úverov. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Peter Apolen | 25.05.2017 00:00 Ako mať bankový účet zadarmo

Banky svojimi poplatkami skúšajú, čo si môžu voči klientom dovoliť. Vychádzajú z toho, že dopyt Slovákov po bežných účtoch je neelastický, čiže zvýšenie, či zníženie poplatkov nevyvolávajú migráciu klientov v takej miere, v akej došlo k pohybu cien. Ak je odozva klientov minimálna, banky nemajú dôvod poplatky znižovať. No ak sa ľudia aktivizujú, finančné ústavy sa začnú pretekať vo vytváraní lepších podmienok. Prinášame preto prehľad bankových účtov, ktoré možno mať za istých podmienok zadarmo. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Peter Apolen | 10.05.2017 00:00 Čo Slovákov hnevá na bankách najviac...

Klienti slovenských bánk sa prvýkrát v meraní spokojnosti cez systém Staffino vyjadrili ku kvalite služieb poskytovaných bankami. Prezradili, s čím sú najviac nespokojní. Najväčší problém je podľa nich zastaralý a nepružný internet banking. Nasleduje neochota a neprofesionalita personálu a nevýhodnosť bankových produktov. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Pavel Škriniar | 04.05.2017 00:00 Hypotéka od Poštovej banky - jej výhody a slabé stránky

Poštová banka prišla nedávno s novým typom produktu. Svoj vstup na trh s úvermi na bývanie ohlásila s doteraz jedinečnou sadzbou 0,725 percenta, no aj ďalšou novinkou. Je ňou neviazaný vklad na účte v banke, čo umožňuje klientovi dopracovať sa práve k historicky najnižšiemu hypotekárnemu úroku. Keďže ponuka je unikátna a ťažko porovnateľná s inými, pozrieme sa teraz bližšie na jej výhodnosť. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

| 28.04.2017 00:00 Pozeráme sa už pri hypotekárnych úrokoch na samé dno?

Banky zas a znova prerábajú svoje reklamy a dôvodom nie je nič iné ako ďalšie zmeny hypotekárnych sadzieb. Úrokové sadzby pod jedným už nie sú žiadnym prvoaprílovým žartom, ale reálne dosiahnutou métou v histórii hypoték.  Áno, je pravdou, že pri reálnom hodnotení výhodnosti hypoték treba brať do úvahy aj ďalšie, naviazané produkty, faktom ale zostáva, že úroky pravdepodobne už dosiahli svoje dno.  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie články »

Krátké správy z Banky

24.05.2017 14:54 Kartami platíme v zahraničí najmä v potravinách a supermarketoch

Pätina Slovákov platí kreditnými kartami aj v zahraničí  Najčastejšie je to v susednej Českej republike, nasledujú Veľká Británia, Rakúsko, Maďarsko, a prvú päťku uzatvára Nemecko. Drvivú väčšinu tvoria elektronické platby za tovar alebo službu, zvyšok sú výbery hotovosti. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

18.05.2017 13:24 Tatra banka rozdelí dividendy v hodnote 125 mil. eur

Akcionári Tatra banky na valnom zhromaždení, ktoré sa konalo v stredu (17.5.), schválili rozdelenie zisku a výplatu dividend, ako aj riadnu individuálnu a konsolidovanú účtovnú uzávierku a výročnú správu za rok 2016. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

15.05.2017 10:14 Šetríme čoraz menej a utrácame čoraz viac. Štatistiky zbúrali mýty o našej sporivosti

O Slovákoch sa dlhé roky hovorilo, že si nevedia užiť a len šetria „do vankúša“. Rovnako tak kolovali mýty o tom, že si neradi požičiavame a radšej si nič nedoprajeme. Najnovšie čísla však ukazujú opak. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

11.05.2017 14:23 VÚB ocenila mladých ekonómov za prácu o volatilite zlata a striebra

Nadácia VÚB ocenila mladých ekonómov v súťaži Economicus. Hlavnú cenu v hodnote 10 tisíc eur získala práca autorov Štefan Lyócsa a Peter Molnár na tému „Predpovedanie volatility strategicky prepojených obchodovateľných komoditných fondov: Prípad zlata a striebra“. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

11.05.2017 12:41 Nový podvodný e-mail možno aj vo vašej pošte

Tentoraz sa podvodníci zamerali na klientov UniCredit Bank. Podvodný e-mail sa tvári, že zabraňuje podvodu. V skutočnosti si pýta údaje z platobnej karty. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie krátke správy »

Najčítanejšie články z Banky za posledných 14 dní

Marek Mittaš | 26.05.2017 00:00 Schopnosť domácností splácať úvery sa zhoršuje

Dlh prestal predstavovať záťaž a úvery sa považujú za stabilnú súčasť fungujúcej ekonomiky. Ešte v roku 2016 sa však slovenské domácnosti zadlžovali najrýchlejšie v rádiuse strednej a východnej Európy. Na dlh fungujú domácnosti, podniky, aj samotné banky a verejná správa. Dlží prakticky každý každému a tento „dokonalý“ svet požičiavania pomaly začína vyplavovať prvé úskalia v podobe zlyhávania úverov. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Peter Apolen | 25.05.2017 00:00 Ako mať bankový účet zadarmo

Banky svojimi poplatkami skúšajú, čo si môžu voči klientom dovoliť. Vychádzajú z toho, že dopyt Slovákov po bežných účtoch je neelastický, čiže zvýšenie, či zníženie poplatkov nevyvolávajú migráciu klientov v takej miere, v akej došlo k pohybu cien. Ak je odozva klientov minimálna, banky nemajú dôvod poplatky znižovať. No ak sa ľudia aktivizujú, finančné ústavy sa začnú pretekať vo vytváraní lepších podmienok. Prinášame preto prehľad bankových účtov, ktoré možno mať za istých podmienok zadarmo. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie články »