Fincentrum a.s.
Hypoindex.cz Hypoindex.cz ČeskéReformy.cz ČeskéReformy.cz Bankaroku.cz Bankaroku.cz Investiceroku.czInvesticeroku.cz Investujeme.sk Investujeme.cz InvesticiaRoka.sk InvestíciaRoka.sk

Ďakujeme našim partnerom:                                                                                                                                                                   

fincentrum-logo

hviezdne-byvanie


facebook-logo_1

Aby sa Veľká noc nezmenila na poistnú udalosť

Aby sa Veľká noc nezmenila na poistnú udalosť

Ako je už zvykom, mnohé veľkonočné šibačky sú spojené s rôznymi  úrazmi a rizikami. A ako každý rok, ani tomu minulému sa nevyhýbali viac či menej kuriózne poistné udalosti. V posledných dvoch rokoch sa však pod „veľkonočné škody“ významne podpísalo aj extrémne počasie – vlani sneh a v roku 2012 jarný mráz. 

Poisťovňa Generali vlani zaznamenala úrazy, ktoré vznikli už počas veľkonočných príprav. Išlo najmä o popáleniny, ktoré si spôsobili klientky pri pečení a vyprážaní. Z minulosti evidujeme prípad, keď klientka postavila na sporák hrniec s vajíčkami a odišla do vedľajšej izby pozerať televízor. Zaspala na pohovke a zobudil ju až veľký smrad a hluk po tom, čo voda v hrnci úplne vyvrela a vajíčka sa rozleteli po kuchyni. Spôsobená škoda znamenala pre klientku škrabanie omietky až na tehlu.

Jeden z najnepríjemnejších úrazov minulého roka spôsobil šibač klientke, keď sa ju snažil navoňavkovať. Sprejom jej však zasiahol oko, ktoré zostalo podráždené. Zradné sú aj úteky pred kúpačmi. Mokrá podlaha sa stala osudnou niekoľkým dievčatám a ženám, ktoré sa pošmykli a museli vyhľadať lekársku pomoc s odreninami, podvrtnutiami, zlomeninami, ale dokonca aj otrasom mozgu.

Pred niekoľkými rokmi istá klientka utekala z dvora do domu, a tak nešťastne zakopla do schodíka pred vchodom, že si zlomila článok palca na nohe. Naháňačka s vedrom vody sa môže skončiť nešťastne aj pre zariadenie domácnosti. Zaznamenali sme prípad, keď chlapci v obývačke omylom zasiahli vedrom plným vody namiesto utekajúcich dievčat plazmový televízor.

Počet úrazov vlani vzrástol aj v dôsledku zimného počasia. Išlo najmä o zlomeniny predkolenia, podvrtnutia, poškodenia väzov kolena. Počas Veľkej noci 2013 bolo chladno, daždivo a na viacerých miestach snežilo. Počas veľkonočného týždňa sa miestami vytvorila súvislá snehová pokrývka aj na juhozápadnom Slovensku.

Klienti hlásili škody na majetku, ktoré im spôsobili povodne a záplavy, atmosférické zrážky, ale aj tiaž snehu. Silné ochladenie poznačilo sviatky jari aj pred dvomi rokmi. Po viacerých teplých jarných dňoch, ako aj teplom začiatku veľkonočného týždňa sa na Veľkonočnú nedeľu prihlásilo citeľne chladné počasie. Jeho výsledkom bol ranný mráz, ktorý na Veľkonočný pondelok spôsobil veľké škody na poľnohospodárskych plodinách naprieč celým Slovenskom. Škody spôsobené jarným mrazom sa v Generali vyšplhali až na 1,89 mil. eur.

Tu je výber tých najpikantnejších udalostí, ktoré zaznamenala Allianz-Slovenská poisťovňa:

Postarší pán rozhodol vyšibať svoju malú vnučku. Keďže sa dievčatko bránilo, bolo potrebné ju rýchlo a promptne schytiť a prehnúť cez koleno. Pri tejto zábave však starého otca nešťastne seklo v krížoch, a tak ho z bytu na 8. poschodí museli záchranári vynášať na nosidlách. Nevinná šibačka sa skončila vyskočenou platničkou, ktorú si klient liečil tri mesiace.

Štyria mladí muži sa rozhodli vyšibať priateľku jedného z nich, zhodou okolností šoféra auta, v ktorom sa presúvali. Keďže to nebola ich prvá návšteva, posádka vozidla už bola pod vplyvom alkoholu. Ako vodič parkoval, zrazu uvidel z vchodových dverí bytového domu vychádzať jeho priateľku. Šibači ju chceli prekvapiť, a tak rýchlo povyskakovali z vozidla, ktoré vodič zabudol zabrzdiť ručnou brzdou. To sa, samozrejme, dalo do pohybu a vrazilo do značky „Daj prednosť v jazde“. Škoda na dopravnom značení bola hradená z povinného zmluvného poistenia majiteľa vozidla.

Rodinu počas sviatkov prišiel navštíviť ich známy spolu s päťročným synom. Kým boli dospelí v kuchyni, chlapec si všimol čokoládové vajíčka položené na vrchnej poličke v obývačke. A tak si pod policu prisunul konferenčný stolík, z ktorého preliezol na televízor a naťahoval sa za sladkým pokušením. Avšak stratil rovnováhu a vrchnú, presklenú časť obývacej steny zhodil na zem. Nábytok sa rozbil, klienti si však uplatnili odškodnenie z poistenia zodpovednosti členov domácnosti.

Mierne podnapitý šibač prišiel na inovatívny nápad ako prepraviť veľké množstvo vody na oblievačku. Keďže sa mu nechcelo po vodu jednostaj vracať, naplnil dve vedrá vodou a následne si ich prevesil cez riadidlá bicykla. Problém však nastal, keď mal na bicykel nasadnúť a prejsť cez úzku bráničku, ktorú mu držala jeho manželka. Nepodržalo sa mu však udržať kurz a s celým bicyklom sa prevrátil na ženu, ktorá utrpela fraktúru pravej ruky a tiež veľkonočný kúpeľ grátis.

Zdroj: Generali, Allianz-Slovenská poisťovňa

Aby sa Veľká noc nezmenila na poistnú udalosť

Aby sa Veľká noc nezmenila na poistnú udalosť >> zdieľajte na sociálnych sieťach

 
 

Komentáre


K tomuto článku ešte nebol pridaný žiadny komentár. Buďte prvý a okomentujte tento článok.

Pridajte komentár

* Pokiaľ je text nečitateľný, nový načítate kliknutím na obrázok. Veľké a malé písmená sa neodlišujú.
Pre prihlásených sa kontrolný obrázok nezobrazuje. Prihláste sa alebo sa zaregistrujte ak ešte nemáte účet.
Opíšte text z obrázku: *

* Hviezdičkou sú označené povinné informácie.


Články z Poistenie

Peter Apolen | 22.07.2016 00:00 Ako sa zabezpečiť proti detským úrazom v lete

Leto nie je len čas prázdnin, zábavy a oddychu, ale aj častých detských zranení. Mesiace júl a august patria k najrizikovejším obdobiam v roku a rodičia detí by sa mali mať na pozore. Počet detských úrazov počas prázdnin totiž narastá až dvojnásobne. Okrem následkov na zdraví môžu detské úrazy spôsobiť rodičom aj výrazné finančné problémy. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Redakcia | 19.07.2016 00:00 Čo by Slováci zmenili na poisťovniach? Predbežné výsledky prieskumu spokojnosti

Portál Finančná Hitparáda a nezávislý hodnotiaci systém Staffino spustili najväčší prieskum kvality služieb poisťovní na Slovensku. Jeho priebežné výsledky potvrdzujú hlboko vžitú predstavu o poisťovniach v slovenskej verejnosti. Prístup poisťovní sa často pri likvidácii poistnej udalosti radikálne mení. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Peter Apolen | 07.07.2016 00:00 Sezóna vrcholí. Prečo by dovolenkári nemali cestovné poistenie podceniť

Hovoria vám na každom kroku, že by ste sa pred každou zahraničnou cestou mali poistiť? Nie je to len fráza, komerčné cestovné poistenie vám v prípade akejkoľvek nehody môže ušetriť stovky až tisícky eur. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Peter Apolen | 15.06.2016 00:00 Pred odchodom na dovolenku nezabudnite na aktualizáciu poistenia bývania

Čas dovoleniek môže byť dobrou príležitosťou na aktualizáciu poistenia domácnosti a nehnuteľnosti. Opustené byty a domy sa totiž môžu stať terčom zlodejov, alebo len drobných havárií, napríklad prasknutia prívodu vody do práčky. Celkové škody však môžu nadobudnúť vysoké rozmery. Poistku preto treba nastaviť tak, aby na konci všetkého nebolo sklamanie a prázdny účet. Je to úloha jednak pre klientov, ale i pre finančných sprostredkovateľov, ktorí by mali na pravidelnú údržbu poistných zmlúv pamätať. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Marek Mittaš | 09.06.2016 23:39 Slováci stále viac fandia rizikovému životnému poisteniu

Turbulencie na finančnom trhu, pád úrokových sadzieb, vyššia informovanosť klienta aj hypotekárny boom zmenili prostredie životného poistenia na Slovenku. Čoraz viac klientov upriamuje svoju pozornosť na prapôvodný zmysel poistenia –  krytie rizík!  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie články »

Krátké správy z Poistenie

22.07.2016 11:18 Allianz – SP vypovedala zmluvu s CK Hechter

Allianz – Slovenská poisťovňa vypovedala 29. apríla 2016 zmluvu pre prípad úpadku cestovnej kancelárií Hechter Slovakia, spol. s r.o. Zmluva bola vypovedaná v súlade so všeobecnými poistnými podmienkami z dôvodu neplnenia si zmluvných záväzkov voči poisťovni, nakoľko CK opakovane a dlhodobo neuhrádzala svoje finančné záväzky riadne a včas, v zmluvne dohodnutých termínoch.  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

22.07.2016 09:01 Koľko stojí život

Cena života je citlivá otázka. Pro mnohé lidi je „nevyčíslitelná“ a stanovovat jeho cenu či hodnotu je neetické a nehumánní. Přesto je to otázka, která má smysl. Např. při stanovení výše pojistné částky životního pojištění, nebo při odškodnění za smrt blízké osoby. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

20.07.2016 13:58 ZPP Advisory alebo Pavel Kočalka opäť na scéne

Tématem poslední doby je poškozování klientů přetáčením smluv životního pojištění. Není divu, že se toho chytli i podnikavci, kteří na „obraně klientů před zlými pojišťovnami a zprostředkovateli“ chtějí vydělat. Jedním z nich je i Pavel Kočalka, proslulý již od kauzy Capital Partners. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

18.07.2016 08:31 Jiří Čapek: Regulácia storna rizikového poistenia mi nedáva zmysel

„Pětiletá storna provizí by měla nevýhodné přetáčení smluv rezervotvorných pojištění značně omezit, což je pro klienty dobře,“ říká Jiří Čapek, generální ředitel NN pojišťovny a penzijní společnosti pro Českou republiku a Slovensko. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

18.07.2016 08:18 Poisťovňa Aegon vytvorila novú pozíciu riaditeľa pre vzťahy so zákazníkmi

S účinnosťou od 15. júla 2016 bol do pozície riaditeľa pre vzťahy so zákazníkmi menovaný Boris Fošnár. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie krátke správy »

Najčítanejšie články z Poistenie za posledných 14 dní

Peter Apolen | 22.07.2016 00:00 Ako sa zabezpečiť proti detským úrazom v lete

Leto nie je len čas prázdnin, zábavy a oddychu, ale aj častých detských zranení. Mesiace júl a august patria k najrizikovejším obdobiam v roku a rodičia detí by sa mali mať na pozore. Počet detských úrazov počas prázdnin totiž narastá až dvojnásobne. Okrem následkov na zdraví môžu detské úrazy spôsobiť rodičom aj výrazné finančné problémy. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Redakcia | 19.07.2016 00:00 Čo by Slováci zmenili na poisťovniach? Predbežné výsledky prieskumu spokojnosti

Portál Finančná Hitparáda a nezávislý hodnotiaci systém Staffino spustili najväčší prieskum kvality služieb poisťovní na Slovensku. Jeho priebežné výsledky potvrdzujú hlboko vžitú predstavu o poisťovniach v slovenskej verejnosti. Prístup poisťovní sa často pri likvidácii poistnej udalosti radikálne mení. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie články »