Fincentrum a.s.
Hypoindex.cz Hypoindex.cz ČeskéReformy.cz ČeskéReformy.cz Bankaroku.cz Bankaroku.cz Investiceroku.czInvesticeroku.cz Investujeme.sk Investujeme.cz InvesticiaRoka.sk InvestíciaRoka.sk

Ďakujeme našim partnerom:                                                                                                                                                                   

fincentrum-logo

hviezdne-byvanie


facebook-logo_1

Ako motivovať nového poradcu: Quick Win verzus krst ohňom

Autor: Gregor Retla | 08.11.2012 00:00 | Kategórie: Finančné poradenstvo | 0 komentárov
Ako motivovať nového poradcu: Quick Win verzus krst ohňom

Náborovať nového kolegu je tá jednoduchšia časť práce manažéra vo finančno-poradenskej spoločnosti. Oveľa zložitejšie je docieliť, aby po prvom neúspešnom dni na novú kariéru nezanevrel, zaťal zuby a pokúsil sa prekonať úvodný neúspech. Jedným z krokov, ako to dosiahnuť, je použiť motivačný princíp rýchleho víťazstva „Quick Win".

Krst ohňom: Zásadná chyba

Časť manažérov, z mojej skúsenosti tých menej úspešných, stavia pri nových kolegoch na krste ohňom. Nováčikovi dá zámerne kontakt na nepríjemného klienta. Kto ho zvládne, ten zvládne všetko a čaká ho skvelá kariéra. Kto pohorí, nemá v biznise čo robiť.

Na jednej strane je určite pravda, minimálne v tom, že kto krst ohňom zvládne, má perspektívnu budúcnosť. Druhá časť, tá o tom, že ostatní sú odpadlíci, je veľmi krátkozraká. Je množstvo potenciálne úspešných ľudí, ktorí jednoducho potrebujú na rozbehnutie dlhší čas, alebo jednoducho potrebujú nakopnúť. Zbavovať sa takýchto ľudí, znamená zbavovať sa potenciálneho zisku, ktorý nám do budúcnosti môžu priniesť.

Quick Win: Rýchle víťazstvo ako skvelá motivácia

Určite neprezradím žiadne tajomstvo, keď poviem, že v práci sú najlepší tí, ktorých práca baví. A baví tých, ktorí sú v nej úspešní. Lenže úspech je najmä vo finančnom poradenstve behom na dlhé trate. Miestami s prekážkami a miestami dokonca orientačný…

V rámci motivačných školení dokážeme nováčika nadchnúť na jeden, dva dni, ale čo potom? Na to, aby  správne naladenie trvalo, je potrebné rýchle víťazstvo. Nováčik musí vidieť, že cesta, ktorú sme mu nastavili, je správna, pretože už prináša prvé ovocie v podobe zdolaných prekážok.

V praxi to znamená: Nastavovať krátkodobé ciele pre nováčikov tak, aby boli ľahko dosiahnuteľné.

Stredno a dlhodobé ciele už môžu byť tvrdšie, ale prvý krok musí byť úspešný, aby nováčik videl, že ciele sa dajú dosiahnuť.

Vo finančnom poradenstve môže Quick Win predstavovať napríklad posunutie kontaktu na zaručeného klienta nováčikovi, ktorý sa trápi tým, že nedokáže uzavrieť prvú zmluvu. Rovnako tak je dôležité nevyhlasovať len nováčika mesiaca, ale oceniť každého nováčika, ktorému sa v prvom mesiaci podaria tri zmluvy. Možno si vravíte málo, ale to nevadí. Hlavne, aby vedel, že dobre začal.

Nezabúdajte na typy osobností

Popri tom, čo sme si pred chvíľou vysvetlili, nezabúdajme, že každý nováčik je svojská osobnosť a preto potrebuje individuálny prístup. Pre niekoho je prehra výzvou, pre iného dôvodom na rezignáciu.

Existuje množstvo kategorizácii osobností vo vzťahu k motivácii. Z tých, ktoré som prečítal a na základe pozorovania svojich kolegov, pracujem s nasledujúcim delením. Ide o trojdimezionálny model berúci do úvahy tri faktory: požiadavky na oceňovanie, samostatnosť pri rozhodovaní a reakciu na prehry.

Potreba oceňovať

Okázalo – Tento typ si vyžaduje zveličovanie vlastných skutkov a neohradí sa, keď mu pripíšeme zásluhy, ktoré mu nepatria. Svetlá reflektorov sú tou najlepšou motiváciou.

Decentne – Aj tento typ je rád, ak jeho prácu niekto ocení, ale okázalosť ho uráža a nemá rád zveličovanie. Voči prehnanému chváleniu sa ohradí. Niektorí manažéri mylne považujú tento typ za skromného a myslia si, že ho netreba chváliť. To je veľký omyl. Chváliť treba každého, len je dôležité správne určiť mieru.

Samostatnosť v konaní

Cestu si nájde – Ide o typ v prvej línii.  Ak mu ukážete vrchol, rozbehne sa tam skôr, než mu ukážete cestu. Pokiaľ by ste mu chceli priveľmi radiť, urazí sa. Myslí si, že vie všetko najlepšie. Takíto ľudia sú zdanlivo samostatní, ale o to väčšia robota nastáva, pokiaľ chceme zavádzať štandardizované metódy.

Iba za ručičku – Vďačný typ pre každú unifikovanú firmu. Má strach konať samostatne, ale je veľmi zodpovedný a mimoriadne rád sa riadi manuálmi.

Reakcia na prehry

Odmietnutie je výzva – Veľmi vďačný typ pre biznis. Neúspech berie ako profesionálnu výzvu a podľa toho sa správa. Tento typ považuje riešenie ťažkých problémov za zábavu. Chybou manažérov je, pokiaľ pri tomto type podcenia nevyhnutnosť rýchlych víťazstiev. Hrach na stenu nebude dlho hádzať nikto. Tento typ síce vydrží oveľa viac, ale vyhorenie, ktoré príde, je veľmi nepríjemné. 

Prehra znamená koniec – Toto je presne typ, pre ktorý sú rýchle víťazstvá nevyhnutné. Ak nevidí šancu, vzdá to a ide za iným cieľom. Aj z tohto typu môže byť dobrý obchodník, ale práca s ním je náročnejšia a potrebuje veľmi rozumne nastavené ciele.  

Ilustračné foto: sxc.hu.

 

 

 

Ako motivovať nového poradcu: Quick Win verzus krst ohňom

Ako motivovať nového poradcu: Quick Win verzus krst ohňom >> zdieľajte na sociálnych sieťach

 
Reklama

 

Komentáre


K tomuto článku ešte nebol pridaný žiadny komentár. Buďte prvý a okomentujte tento článok.

Pridajte komentár

* Pokiaľ je text nečitateľný, nový načítate kliknutím na obrázok. Veľké a malé písmená sa neodlišujú.
Pre prihlásených sa kontrolný obrázok nezobrazuje. Prihláste sa alebo sa zaregistrujte ak ešte nemáte účet.
Opíšte text z obrázku: *

* Hviezdičkou sú označené povinné informácie.


Články z Finančné poradenstvo

Peter Apolen | 22.09.2016 00:00 Nižšie dane sú fajn, ale čo zato...

Slovenská vláda včera prekvapila. V balíku oznámila viacero daňových zmien priaznivých pre podnikanie. Prilepšia si živnostníci, ale i právnické osoby. No všetko je jednoznačné. Pohoršia si komerčné poisťovne a finanční sprostredkovatelia. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Marek Mittaš | 16.09.2016 00:00 Rozhodnúť sa pre pobočku, alebo pre finančného sprostredkovateľa?

Radikálna odpoveď v prospech jednej alebo druhej strany, by znamenala, že existencia druhej strany nemá význam. Tak tomu však nie je. Pobočky, ako aj sprostredkovatelia majú svoje výhody. Pri ich výbere záleží od typu produktu, spôsobu uvažovania klienta, ale i schopnosti predajcu vybudovať si s klientom dlhodobý vzťah.  Celá správa »

Komentárov: 1 / 1 Posledný komentár: 19.09.2016 09:29

Peter Apolen | 06.09.2016 00:00 Slovákom prekážajú pri poistení papierovačky, naopak ocenili ochotu poisťovacích agentov

Podľa celoslovenského prieskumu Slovákov pri vybovaní si poistenia najviac hnevajú zbytočné papierovačky a zložité, či nelogické postupy.  Celá správa »

Komentárov: 1 / 1 Posledný komentár: 06.09.2016 14:38

Peter Apolen | 31.08.2016 00:00 Za vernosťou Slovákov k poskytovateľom finančných služieb je často lenivosť

Slováci ostávajú dlhodobo verní svojim poskytovateľom finančných služieb. Hoci sú často nespokojní s vysokou cenou, či so záujmom o zákazníka, nakoniec ku konkurencii odchádza približne len štvrtina z nich. Ostatní na to vraj nemajú čas alebo takúto zmenu považujú za komplikovanú. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Ľuboslav Kačalka | 12.08.2016 00:00 Keď "rozvračacov" rozvracajú

Ak si dobre pamätám, moje prvé stretnutie s Petrom Stuchlíkom a Milanom Repkom bolo v nejakej kaviarni. Sadli sme si k oknu a jeden z nich na to miesto vyslovene upozornil. Väčšina ľudí sa totiž s nimi nechcela stretávať veľmi „na očiach“. Išlo zväčša o agentov, ktorí zvažovali zmenu sprostredkovateľskej firmy. A to poza chrbát svojich nadriadených. Spojenie „poza chrbát nadriadených“ ešte dnes niekoľkokrát použijeme. Celá správa »

Komentárov: 3 / 3 Posledný komentár: 15.09.2016 18:39Ďalšie články »

Krátké správy z Finančné poradenstvo

26.09.2016 08:51 Finančně poradenské společností nefungují v klasickém MLM modelu

V souvislosti s kauzou spuštěnou dokumentem „Rada nad zlato“ a následným propuštěním tří zemských ředitelů OVB Allfinanz se nabízí otázka: Může být finanční poradenství v multilevelových společnostech kvalitní? Přinášíme názory šéfů největších finančně poradenských společností. Jako první se k otázce kvality v rámci MLM vyjádřil Petr Borkovec, generální ředitel a spolumajitel Partners Financial Services. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

09.09.2016 08:15 Finančně poradenské společnosti v 1. pol. 2016: Radost i zklamání

Finančně poradenský trh se dává do pohybu. Možným spouštěčem jsou státní zásahy. A výsledkem jsou rozdílné výsledky finančně poradenských společností. Některým se extrémně daří, jiné propadají. Kdo byl jedničkou na trhu a kdo rostl nejrychleji? Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

07.09.2016 09:00 Petr Mikšíček: Bez předplacených provizí lidem nikdo neporadí

Proč by si měl klient finančního poradce předplácet poplatky u podílových fondů? „Poradce musí být zaplacen, a zároveň se musí jednat o řešení win-win, tedy výhodné i pro klienta,“ říká Petr Mikšíček, regionální ředitel společnosti Fincentrum. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

05.09.2016 09:42 Jak vyčistit finančně poradenský trh

Poslanci a senátoři jsou přesvědčeni, že chrání klienty finančních poradců. Regulace provizí ovšem nic nevyřeší, možná spíš naopak. Vyčistit trh by přitom mohlo být tak snadné! Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

30.08.2016 11:31 Senát schválil 5leté storno… byl mystifikován?

„Cílem navrhované předlohy je řešení současných problémů spojených s předčasným ukončováním smluv o životním pojištění,“ uvedl jednání Senátu ministr financí Andrej Babiš. Regulace provizí ovšem k tomuto cíli nevede. A co na to senátoři? Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie krátke správy »

Najčítanejšie články z Finančné poradenstvo za posledných 14 dní

Peter Apolen | 22.09.2016 00:00 Nižšie dane sú fajn, ale čo zato...

Slovenská vláda včera prekvapila. V balíku oznámila viacero daňových zmien priaznivých pre podnikanie. Prilepšia si živnostníci, ale i právnické osoby. No všetko je jednoznačné. Pohoršia si komerčné poisťovne a finanční sprostredkovatelia. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Marek Mittaš | 16.09.2016 00:00 Rozhodnúť sa pre pobočku, alebo pre finančného sprostredkovateľa?

Radikálna odpoveď v prospech jednej alebo druhej strany, by znamenala, že existencia druhej strany nemá význam. Tak tomu však nie je. Pobočky, ako aj sprostredkovatelia majú svoje výhody. Pri ich výbere záleží od typu produktu, spôsobu uvažovania klienta, ale i schopnosti predajcu vybudovať si s klientom dlhodobý vzťah.  Celá správa »

Komentárov: 1 / 1 Posledný komentár: 01.01.1970 01:00Ďalšie články »