Fincentrum a.s.
Hypoindex.cz Hypoindex.cz ČeskéReformy.cz ČeskéReformy.cz Bankaroku.cz Bankaroku.cz Investiceroku.czInvesticeroku.cz Investujeme.sk Investujeme.cz InvesticiaRoka.sk InvestíciaRoka.sk

Ďakujeme našim partnerom:                                                                                                                                                                   

fincentrum-logo

hviezdne-byvanie


facebook-logo_1

Ako motivovať nového poradcu: Quick Win verzus krst ohňom

Autor: Gregor Retla | 08.11.2012 00:00 | Kategórie: Finančné poradenstvo | 0 komentárov
Ako motivovať nového poradcu: Quick Win verzus krst ohňom

Náborovať nového kolegu je tá jednoduchšia časť práce manažéra vo finančno-poradenskej spoločnosti. Oveľa zložitejšie je docieliť, aby po prvom neúspešnom dni na novú kariéru nezanevrel, zaťal zuby a pokúsil sa prekonať úvodný neúspech. Jedným z krokov, ako to dosiahnuť, je použiť motivačný princíp rýchleho víťazstva „Quick Win".

Krst ohňom: Zásadná chyba

Časť manažérov, z mojej skúsenosti tých menej úspešných, stavia pri nových kolegoch na krste ohňom. Nováčikovi dá zámerne kontakt na nepríjemného klienta. Kto ho zvládne, ten zvládne všetko a čaká ho skvelá kariéra. Kto pohorí, nemá v biznise čo robiť.

Na jednej strane je určite pravda, minimálne v tom, že kto krst ohňom zvládne, má perspektívnu budúcnosť. Druhá časť, tá o tom, že ostatní sú odpadlíci, je veľmi krátkozraká. Je množstvo potenciálne úspešných ľudí, ktorí jednoducho potrebujú na rozbehnutie dlhší čas, alebo jednoducho potrebujú nakopnúť. Zbavovať sa takýchto ľudí, znamená zbavovať sa potenciálneho zisku, ktorý nám do budúcnosti môžu priniesť.

Quick Win: Rýchle víťazstvo ako skvelá motivácia

Určite neprezradím žiadne tajomstvo, keď poviem, že v práci sú najlepší tí, ktorých práca baví. A baví tých, ktorí sú v nej úspešní. Lenže úspech je najmä vo finančnom poradenstve behom na dlhé trate. Miestami s prekážkami a miestami dokonca orientačný…

V rámci motivačných školení dokážeme nováčika nadchnúť na jeden, dva dni, ale čo potom? Na to, aby  správne naladenie trvalo, je potrebné rýchle víťazstvo. Nováčik musí vidieť, že cesta, ktorú sme mu nastavili, je správna, pretože už prináša prvé ovocie v podobe zdolaných prekážok.

V praxi to znamená: Nastavovať krátkodobé ciele pre nováčikov tak, aby boli ľahko dosiahnuteľné.

Stredno a dlhodobé ciele už môžu byť tvrdšie, ale prvý krok musí byť úspešný, aby nováčik videl, že ciele sa dajú dosiahnuť.

Vo finančnom poradenstve môže Quick Win predstavovať napríklad posunutie kontaktu na zaručeného klienta nováčikovi, ktorý sa trápi tým, že nedokáže uzavrieť prvú zmluvu. Rovnako tak je dôležité nevyhlasovať len nováčika mesiaca, ale oceniť každého nováčika, ktorému sa v prvom mesiaci podaria tri zmluvy. Možno si vravíte málo, ale to nevadí. Hlavne, aby vedel, že dobre začal.

Nezabúdajte na typy osobností

Popri tom, čo sme si pred chvíľou vysvetlili, nezabúdajme, že každý nováčik je svojská osobnosť a preto potrebuje individuálny prístup. Pre niekoho je prehra výzvou, pre iného dôvodom na rezignáciu.

Existuje množstvo kategorizácii osobností vo vzťahu k motivácii. Z tých, ktoré som prečítal a na základe pozorovania svojich kolegov, pracujem s nasledujúcim delením. Ide o trojdimezionálny model berúci do úvahy tri faktory: požiadavky na oceňovanie, samostatnosť pri rozhodovaní a reakciu na prehry.

Potreba oceňovať

Okázalo – Tento typ si vyžaduje zveličovanie vlastných skutkov a neohradí sa, keď mu pripíšeme zásluhy, ktoré mu nepatria. Svetlá reflektorov sú tou najlepšou motiváciou.

Decentne – Aj tento typ je rád, ak jeho prácu niekto ocení, ale okázalosť ho uráža a nemá rád zveličovanie. Voči prehnanému chváleniu sa ohradí. Niektorí manažéri mylne považujú tento typ za skromného a myslia si, že ho netreba chváliť. To je veľký omyl. Chváliť treba každého, len je dôležité správne určiť mieru.

Samostatnosť v konaní

Cestu si nájde – Ide o typ v prvej línii.  Ak mu ukážete vrchol, rozbehne sa tam skôr, než mu ukážete cestu. Pokiaľ by ste mu chceli priveľmi radiť, urazí sa. Myslí si, že vie všetko najlepšie. Takíto ľudia sú zdanlivo samostatní, ale o to väčšia robota nastáva, pokiaľ chceme zavádzať štandardizované metódy.

Iba za ručičku – Vďačný typ pre každú unifikovanú firmu. Má strach konať samostatne, ale je veľmi zodpovedný a mimoriadne rád sa riadi manuálmi.

Reakcia na prehry

Odmietnutie je výzva – Veľmi vďačný typ pre biznis. Neúspech berie ako profesionálnu výzvu a podľa toho sa správa. Tento typ považuje riešenie ťažkých problémov za zábavu. Chybou manažérov je, pokiaľ pri tomto type podcenia nevyhnutnosť rýchlych víťazstiev. Hrach na stenu nebude dlho hádzať nikto. Tento typ síce vydrží oveľa viac, ale vyhorenie, ktoré príde, je veľmi nepríjemné. 

Prehra znamená koniec – Toto je presne typ, pre ktorý sú rýchle víťazstvá nevyhnutné. Ak nevidí šancu, vzdá to a ide za iným cieľom. Aj z tohto typu môže byť dobrý obchodník, ale práca s ním je náročnejšia a potrebuje veľmi rozumne nastavené ciele.  

Ilustračné foto: sxc.hu.

 

 

 

Ako motivovať nového poradcu: Quick Win verzus krst ohňom

Ako motivovať nového poradcu: Quick Win verzus krst ohňom >> zdieľajte na sociálnych sieťach

 
Reklama

 

Komentáre


K tomuto článku ešte nebol pridaný žiadny komentár. Buďte prvý a okomentujte tento článok.

Pridajte komentár

* Pokiaľ je text nečitateľný, nový načítate kliknutím na obrázok. Veľké a malé písmená sa neodlišujú.
Pre prihlásených sa kontrolný obrázok nezobrazuje. Prihláste sa alebo sa zaregistrujte ak ešte nemáte účet.
Opíšte text z obrázku: *

* Hviezdičkou sú označené povinné informácie.


Články z Finančné poradenstvo

Peter Apolen | 20.05.2016 00:00 Fincentrum rástlo v prvom kvartáli o vysokých 38 percent

Spoločnosť Fincentrum, a.s, Bratislava má za sebou jeden z najlepších kvartálov v histórii. Produkcia BEB vzrástla medziročne o  700 tisíc BEB, čo je nárast o  33 percent. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Marek Mittaš | 17.05.2016 00:00 Flexibilita, ponuka, starostlivosť - najsilnejšie piliere finančného sprostredkovania

Čoraz viac ľudí vkladá dôveru v oblasti financií finančnému sprostredkovateľovi. V praxi oceňujú najmä široké portfólio možností, prehľad a komplexnú opateru v otázke peňazí. Priestor na rozvoj finančného sprostredkovania na Slovensku stále existuje.  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Peter Apolen | 04.05.2016 00:00 Ako znížiť počet nespokojných a frustrovaných klientov

Dnešné časy investorom a sporiteľom príliš neprajú. Nízke úrokové sadzby odrádzajú sporiteľov, a volatilné trhy znechucujú investorov. V tomto prostredí to má poradca zaoberajúci sa investíciami veľmi ťažké. Na konci všetkého totiž býva často nespokojný klient. Je však možné sa na veci pozrieť i z druhej strany a situáciu zobrať ako výzvu. Rebecca Murphy, šéfka predaja a marketingu nadnárodnej poradenskej spoločnosti Praemium, zdôrazňuje zásady, ktorých by sa mala moderná poradenská spoločnosť držať. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Peter Apolen | 29.04.2016 00:00 Súčasný refinančný boom môže viesť k zdraženiu hypoték v budúcnosti

Aktuálne prebiehajúca vlna refinancovania starších drahších hypoték spôsobí zdraženie splátok v budúcnosti. Legislatíva totiž tlačí banky do poskytovania úverov s krátkou fixáciou, čím klienti prichádzajú o možnosť zafixovať si dnešné rekordne nízke sadzby na dlhšie obdobie. Zhodli sa na tom diskutujúci Odbornej konferencie Fincentrum bývanie, ktorá sa uskutočnila v stredu 27. apríla. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Marek Mittaš | 27.04.2016 00:00 Online predaj nepredstavuje pre sprostredkovateľov hrozbu, ale príležitosť

Uzatvoriť poistenie cez internet sa v začiatkoch javilo ako čierny deň finančného sprostredkovania. Prax ukazuje opak. Informačné technológie nahrávajú finančným agentom na smeč v oblasti starostlivosti o klienta.  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie články »

Krátké správy z Finančné poradenstvo

19.05.2016 09:12 Regulácia provízii nemá s ochranou klienta nič spoločné

Patrik Nacher se do veřejného povědomí dostal iniciativou proti poplatkové politice bank. Stojí na straně klientů. Přesto odmítá regulaci provizí, která je ochranou klientů zastřešována. Proč? Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

17.05.2016 11:30 Európska smernica o distribúcii poistenia necháva zverejňovanie provízií na národnej legislatíve

Vzhľadom na charakter provízií, ich štruktúru a rôznorodosť je dôležité správne zadefinovanie povinnosti zverejňovania provízií v národnej legislatíve. Nateraz to tak nie je. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

16.05.2016 09:47 Povinnosť zverejňovať provízie zatiaľ hladinu nerozbúrila

Finanční sprostredkovatelia sa zhodujú, že nová povinnosť zverejňovať provízie za predaj hypoték nepriniesla spotrebiteľom žiadne relevantné informácie. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

10.05.2016 09:55 T. Martinovský: Chceme ovplivňovať kvalitu finančného poradenstva v ČR

Zemské ředitelství Tomáše Martinovského je nejrychleji rostoucím ve Fincentru. Jedním z důvodů je aktivní využívání nástrojů nabízených finančně poradenskou společností. A některé z nich jsou zaměřeny na konkurenci. „Věřím, že se nám letos naší prací podaří zase o kousek zkvalitnit celý finančně poradenský trh u nás,“ říká v rozhovoru.  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

25.04.2016 09:27 Cenová regulácia ako zbraň proti spoločenskej nespravodlivosti

Politici zvláště z levicové strany politického spektra často prosazují nejrůznější cenové regulace. Výsledkem je ale nedostatkové zboží a bující šedá ekonomika. Kam může vést omezení svobodné cenotvorby u provizí životního pojištění? Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie krátke správy »

Najčítanejšie články z Finančné poradenstvo za posledných 14 dní

Marek Mittaš | 17.05.2016 00:00 Flexibilita, ponuka, starostlivosť - najsilnejšie piliere finančného sprostredkovania

Čoraz viac ľudí vkladá dôveru v oblasti financií finančnému sprostredkovateľovi. V praxi oceňujú najmä široké portfólio možností, prehľad a komplexnú opateru v otázke peňazí. Priestor na rozvoj finančného sprostredkovania na Slovensku stále existuje.  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Peter Apolen | 20.05.2016 00:00 Fincentrum rástlo v prvom kvartáli o vysokých 38 percent

Spoločnosť Fincentrum, a.s, Bratislava má za sebou jeden z najlepších kvartálov v histórii. Produkcia BEB vzrástla medziročne o  700 tisíc BEB, čo je nárast o  33 percent. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie články »