Fincentrum a.s.
Hypoindex.cz Hypoindex.cz ČeskéReformy.cz ČeskéReformy.cz Bankaroku.cz Bankaroku.cz Investiceroku.czInvesticeroku.cz Investujeme.sk Investujeme.cz InvesticiaRoka.sk InvestíciaRoka.sk

Ďakujeme našim partnerom:                                                                                                                                                                   

fincentrum-logo

hviezdne-byvanie


facebook-logo_1

Ako motivovať nového poradcu: Quick Win verzus krst ohňom

Autor: Gregor Retla | 08.11.2012 00:00 | Kategórie: Finančné poradenstvo | 0 komentárov
Ako motivovať nového poradcu: Quick Win verzus krst ohňom

Náborovať nového kolegu je tá jednoduchšia časť práce manažéra vo finančno-poradenskej spoločnosti. Oveľa zložitejšie je docieliť, aby po prvom neúspešnom dni na novú kariéru nezanevrel, zaťal zuby a pokúsil sa prekonať úvodný neúspech. Jedným z krokov, ako to dosiahnuť, je použiť motivačný princíp rýchleho víťazstva „Quick Win".

Krst ohňom: Zásadná chyba

Časť manažérov, z mojej skúsenosti tých menej úspešných, stavia pri nových kolegoch na krste ohňom. Nováčikovi dá zámerne kontakt na nepríjemného klienta. Kto ho zvládne, ten zvládne všetko a čaká ho skvelá kariéra. Kto pohorí, nemá v biznise čo robiť.

Na jednej strane je určite pravda, minimálne v tom, že kto krst ohňom zvládne, má perspektívnu budúcnosť. Druhá časť, tá o tom, že ostatní sú odpadlíci, je veľmi krátkozraká. Je množstvo potenciálne úspešných ľudí, ktorí jednoducho potrebujú na rozbehnutie dlhší čas, alebo jednoducho potrebujú nakopnúť. Zbavovať sa takýchto ľudí, znamená zbavovať sa potenciálneho zisku, ktorý nám do budúcnosti môžu priniesť.

Quick Win: Rýchle víťazstvo ako skvelá motivácia

Určite neprezradím žiadne tajomstvo, keď poviem, že v práci sú najlepší tí, ktorých práca baví. A baví tých, ktorí sú v nej úspešní. Lenže úspech je najmä vo finančnom poradenstve behom na dlhé trate. Miestami s prekážkami a miestami dokonca orientačný…

V rámci motivačných školení dokážeme nováčika nadchnúť na jeden, dva dni, ale čo potom? Na to, aby  správne naladenie trvalo, je potrebné rýchle víťazstvo. Nováčik musí vidieť, že cesta, ktorú sme mu nastavili, je správna, pretože už prináša prvé ovocie v podobe zdolaných prekážok.

V praxi to znamená: Nastavovať krátkodobé ciele pre nováčikov tak, aby boli ľahko dosiahnuteľné.

Stredno a dlhodobé ciele už môžu byť tvrdšie, ale prvý krok musí byť úspešný, aby nováčik videl, že ciele sa dajú dosiahnuť.

Vo finančnom poradenstve môže Quick Win predstavovať napríklad posunutie kontaktu na zaručeného klienta nováčikovi, ktorý sa trápi tým, že nedokáže uzavrieť prvú zmluvu. Rovnako tak je dôležité nevyhlasovať len nováčika mesiaca, ale oceniť každého nováčika, ktorému sa v prvom mesiaci podaria tri zmluvy. Možno si vravíte málo, ale to nevadí. Hlavne, aby vedel, že dobre začal.

Nezabúdajte na typy osobností

Popri tom, čo sme si pred chvíľou vysvetlili, nezabúdajme, že každý nováčik je svojská osobnosť a preto potrebuje individuálny prístup. Pre niekoho je prehra výzvou, pre iného dôvodom na rezignáciu.

Existuje množstvo kategorizácii osobností vo vzťahu k motivácii. Z tých, ktoré som prečítal a na základe pozorovania svojich kolegov, pracujem s nasledujúcim delením. Ide o trojdimezionálny model berúci do úvahy tri faktory: požiadavky na oceňovanie, samostatnosť pri rozhodovaní a reakciu na prehry.

Potreba oceňovať

Okázalo – Tento typ si vyžaduje zveličovanie vlastných skutkov a neohradí sa, keď mu pripíšeme zásluhy, ktoré mu nepatria. Svetlá reflektorov sú tou najlepšou motiváciou.

Decentne – Aj tento typ je rád, ak jeho prácu niekto ocení, ale okázalosť ho uráža a nemá rád zveličovanie. Voči prehnanému chváleniu sa ohradí. Niektorí manažéri mylne považujú tento typ za skromného a myslia si, že ho netreba chváliť. To je veľký omyl. Chváliť treba každého, len je dôležité správne určiť mieru.

Samostatnosť v konaní

Cestu si nájde – Ide o typ v prvej línii.  Ak mu ukážete vrchol, rozbehne sa tam skôr, než mu ukážete cestu. Pokiaľ by ste mu chceli priveľmi radiť, urazí sa. Myslí si, že vie všetko najlepšie. Takíto ľudia sú zdanlivo samostatní, ale o to väčšia robota nastáva, pokiaľ chceme zavádzať štandardizované metódy.

Iba za ručičku – Vďačný typ pre každú unifikovanú firmu. Má strach konať samostatne, ale je veľmi zodpovedný a mimoriadne rád sa riadi manuálmi.

Reakcia na prehry

Odmietnutie je výzva – Veľmi vďačný typ pre biznis. Neúspech berie ako profesionálnu výzvu a podľa toho sa správa. Tento typ považuje riešenie ťažkých problémov za zábavu. Chybou manažérov je, pokiaľ pri tomto type podcenia nevyhnutnosť rýchlych víťazstiev. Hrach na stenu nebude dlho hádzať nikto. Tento typ síce vydrží oveľa viac, ale vyhorenie, ktoré príde, je veľmi nepríjemné. 

Prehra znamená koniec – Toto je presne typ, pre ktorý sú rýchle víťazstvá nevyhnutné. Ak nevidí šancu, vzdá to a ide za iným cieľom. Aj z tohto typu môže byť dobrý obchodník, ale práca s ním je náročnejšia a potrebuje veľmi rozumne nastavené ciele.  

Ilustračné foto: sxc.hu.

 

 

 

Ako motivovať nového poradcu: Quick Win verzus krst ohňom

Ako motivovať nového poradcu: Quick Win verzus krst ohňom >> zdieľajte na sociálnych sieťach

 
 

Komentáre


K tomuto článku ešte nebol pridaný žiadny komentár. Buďte prvý a okomentujte tento článok.

Pridajte komentár

* Pokiaľ je text nečitateľný, nový načítate kliknutím na obrázok. Veľké a malé písmená sa neodlišujú.
Pre prihlásených sa kontrolný obrázok nezobrazuje. Prihláste sa alebo sa zaregistrujte ak ešte nemáte účet.
Opíšte text z obrázku: *

* Hviezdičkou sú označené povinné informácie.


Články z Finančné poradenstvo

Marek Mittaš | 27.12.2016 00:00 Kam smeruje investičné životné poistenie

Poistný trh na Slovensku aj v celej Európe prechádza zásadnými zmenami. Tie sa dotýkajú dlhoročných šlágrov, medzi ktoré donedávna patrilo aj investičné životné poistenie. Kedysi nutná výbava zodpovedných klientov a prvá voľba finančných sprostredkovateľov. Dnes produkt stojaci pred zánikom.  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Marek Mittaš | 16.11.2016 00:00 Úspech, či neúspech je otázkou postoja

Záujem, motivácia, odhodlanie. To všetko niekedy nestačí, aby sa dostavil požadovaný úspech. Niekedy mu treba trochu pomôcť. Obchodnícke profesie všeobecne vyžadujú veľkú vytrvalosť. Vedieť na sebe pracovať, ísť za svojim cieľom a nedať sa odradiť počiatočným neúspechom. To sú základné vlastnosti úspešných obchodníkov. Platí to aj v oblasti finančného sprostredkovania. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Marek Mittaš | 04.11.2016 00:00 Profesia poradcu vo financiách si prešla očistným procesom

Finančné sprostredkovanie je špecifická oblasť podnikania. Umožňuje tvoriť si vlastný tím a de facto svoj podnik. Na druhej strane je každý sprostredkovateľ do veľkej miery vizitkou samotnej spoločnosti, pre ktorú pracuje. Aj ten, ktorý skončí s biznisom po pár stretnutiach a zanechá nepokojných klientov, čo však vrhá zlé svetlo na celé odvetvie finančníctva. Zodpovední finančný agenti si to uvedomujú stále viac, s náborovaním „každého“ tak je v kvalitných firmách definitívny koniec. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Peter Apolen | 28.10.2016 00:00 Nikdy doteraz nemalo Fincentrum taký drive, ako po tomto lete

Finančno-sprostredkovateľská spoločnosť Fincentrum prešla v lete tohto roka náročným obdobím, keď sa istá časť jej sprostredkovateľov rozhodla odísť. Napriek tomu si generálny riaditeľ firmy Petr Stuchlík nesťažuje. Hovorí, že firma získala v lete nový drive. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Marek Mittaš | 27.10.2016 00:00 Poradca alebo automat? Rozhoduje ľudskosť

Automatizované kalkulačky, sofistikované programy aj internetové nástroje na realizáciu finančných operácií sa nepomýlia, prinášajú surové a chladné dáta a nerobia chyby. Napriek tomu sa v niektorých oblastiach radšej obraciame na radu človeka. Tvora, ktorý je omylný, zabúda a nemá v hlave gigabajty pamäte. Celá správa »

Komentárov: 2 / 2 Posledný komentár: 27.10.2016 17:30Ďalšie články »

Krátké správy z Finančné poradenstvo

10.01.2017 12:50 Zmeny vo vedení Fincentra

Novými členmi predstavenstva finančno-sprostredkovateľskej spoločnosti Fincentrum sa od Nového roka stali František Dragúň a Michal Faltičko. Podľa šéfa firmy, Petra Stuchlíka, sa tým ukončil pol roka trvajúci prerod spoločnosti smerujúci k jej dynamizácii. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

30.12.2016 09:40 Rok 2016: Legislativní zemětřesení a pohyby v poradenských sítích

Letošní rok byl v oblasti finančního poradenství… přelomový. Mnohaletá bitva o regulaci provizí vyvrcholila v 5leté storno, politické snahy o ochranu klienta v zákonu o úvěru si klient zaplatí a dokument Jakuba Charváta „Rada nad zlato“ způsobil masivní migraci poradců OVB. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

19.12.2016 09:07 Jan Kokta míří do SABservis. Z podnětu pojišťoven

Druhý ze zemských ředitelů propuštěných z OVB Allfinanz nalezl nové útočiště. Po Lukáši Lichtenberkovi, který přechází do OK Klient, nalezl nové působiště i Jak Kokta se svou strukturou. Z podnětu pojišťoven bude působit v SABservis. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

16.12.2016 11:07 Ďalšie 2 dôvody prečo mať finančného sprostredkovateľa

V predchádzajúcej časti sme pozreli na tri dôvody, pre ktore sa oplatí mať na svojej strane nezávislého sprostredkovateľa. Môže napríklad za klienta jednať vo finančných inštitúciách, alebo zaobstará potrebný prehľad. Teraz sa pozrieme na ďalšie plusy. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

12.12.2016 09:04 Robo 3.0

Robo-poradci nepochybně rozsáhlou měrou narušují trh finančního poradenství. Nikoli však takovým způsobem, jak mnoho lidí očekává. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie krátke správy »