Fincentrum a.s.
Hypoindex.cz Hypoindex.cz ČeskéReformy.cz ČeskéReformy.cz Bankaroku.cz Bankaroku.cz Investiceroku.czInvesticeroku.cz Investujeme.sk Investujeme.cz InvesticiaRoka.sk InvestíciaRoka.sk

Ďakujeme našim partnerom:                                                                                                                                                                   

fincentrum-logo

hviezdne-byvanie


facebook-logo_1

Ako motivovať nového poradcu: Quick Win verzus krst ohňom

Autor: Gregor Retla | 08.11.2012 00:00 | Kategórie: Finančné poradenstvo | 0 komentárov
Ako motivovať nového poradcu: Quick Win verzus krst ohňom

Náborovať nového kolegu je tá jednoduchšia časť práce manažéra vo finančno-poradenskej spoločnosti. Oveľa zložitejšie je docieliť, aby po prvom neúspešnom dni na novú kariéru nezanevrel, zaťal zuby a pokúsil sa prekonať úvodný neúspech. Jedným z krokov, ako to dosiahnuť, je použiť motivačný princíp rýchleho víťazstva „Quick Win".

Krst ohňom: Zásadná chyba

Časť manažérov, z mojej skúsenosti tých menej úspešných, stavia pri nových kolegoch na krste ohňom. Nováčikovi dá zámerne kontakt na nepríjemného klienta. Kto ho zvládne, ten zvládne všetko a čaká ho skvelá kariéra. Kto pohorí, nemá v biznise čo robiť.

Na jednej strane je určite pravda, minimálne v tom, že kto krst ohňom zvládne, má perspektívnu budúcnosť. Druhá časť, tá o tom, že ostatní sú odpadlíci, je veľmi krátkozraká. Je množstvo potenciálne úspešných ľudí, ktorí jednoducho potrebujú na rozbehnutie dlhší čas, alebo jednoducho potrebujú nakopnúť. Zbavovať sa takýchto ľudí, znamená zbavovať sa potenciálneho zisku, ktorý nám do budúcnosti môžu priniesť.

Quick Win: Rýchle víťazstvo ako skvelá motivácia

Určite neprezradím žiadne tajomstvo, keď poviem, že v práci sú najlepší tí, ktorých práca baví. A baví tých, ktorí sú v nej úspešní. Lenže úspech je najmä vo finančnom poradenstve behom na dlhé trate. Miestami s prekážkami a miestami dokonca orientačný…

V rámci motivačných školení dokážeme nováčika nadchnúť na jeden, dva dni, ale čo potom? Na to, aby  správne naladenie trvalo, je potrebné rýchle víťazstvo. Nováčik musí vidieť, že cesta, ktorú sme mu nastavili, je správna, pretože už prináša prvé ovocie v podobe zdolaných prekážok.

V praxi to znamená: Nastavovať krátkodobé ciele pre nováčikov tak, aby boli ľahko dosiahnuteľné.

Stredno a dlhodobé ciele už môžu byť tvrdšie, ale prvý krok musí byť úspešný, aby nováčik videl, že ciele sa dajú dosiahnuť.

Vo finančnom poradenstve môže Quick Win predstavovať napríklad posunutie kontaktu na zaručeného klienta nováčikovi, ktorý sa trápi tým, že nedokáže uzavrieť prvú zmluvu. Rovnako tak je dôležité nevyhlasovať len nováčika mesiaca, ale oceniť každého nováčika, ktorému sa v prvom mesiaci podaria tri zmluvy. Možno si vravíte málo, ale to nevadí. Hlavne, aby vedel, že dobre začal.

Nezabúdajte na typy osobností

Popri tom, čo sme si pred chvíľou vysvetlili, nezabúdajme, že každý nováčik je svojská osobnosť a preto potrebuje individuálny prístup. Pre niekoho je prehra výzvou, pre iného dôvodom na rezignáciu.

Existuje množstvo kategorizácii osobností vo vzťahu k motivácii. Z tých, ktoré som prečítal a na základe pozorovania svojich kolegov, pracujem s nasledujúcim delením. Ide o trojdimezionálny model berúci do úvahy tri faktory: požiadavky na oceňovanie, samostatnosť pri rozhodovaní a reakciu na prehry.

Potreba oceňovať

Okázalo – Tento typ si vyžaduje zveličovanie vlastných skutkov a neohradí sa, keď mu pripíšeme zásluhy, ktoré mu nepatria. Svetlá reflektorov sú tou najlepšou motiváciou.

Decentne – Aj tento typ je rád, ak jeho prácu niekto ocení, ale okázalosť ho uráža a nemá rád zveličovanie. Voči prehnanému chváleniu sa ohradí. Niektorí manažéri mylne považujú tento typ za skromného a myslia si, že ho netreba chváliť. To je veľký omyl. Chváliť treba každého, len je dôležité správne určiť mieru.

Samostatnosť v konaní

Cestu si nájde – Ide o typ v prvej línii.  Ak mu ukážete vrchol, rozbehne sa tam skôr, než mu ukážete cestu. Pokiaľ by ste mu chceli priveľmi radiť, urazí sa. Myslí si, že vie všetko najlepšie. Takíto ľudia sú zdanlivo samostatní, ale o to väčšia robota nastáva, pokiaľ chceme zavádzať štandardizované metódy.

Iba za ručičku – Vďačný typ pre každú unifikovanú firmu. Má strach konať samostatne, ale je veľmi zodpovedný a mimoriadne rád sa riadi manuálmi.

Reakcia na prehry

Odmietnutie je výzva – Veľmi vďačný typ pre biznis. Neúspech berie ako profesionálnu výzvu a podľa toho sa správa. Tento typ považuje riešenie ťažkých problémov za zábavu. Chybou manažérov je, pokiaľ pri tomto type podcenia nevyhnutnosť rýchlych víťazstiev. Hrach na stenu nebude dlho hádzať nikto. Tento typ síce vydrží oveľa viac, ale vyhorenie, ktoré príde, je veľmi nepríjemné. 

Prehra znamená koniec – Toto je presne typ, pre ktorý sú rýchle víťazstvá nevyhnutné. Ak nevidí šancu, vzdá to a ide za iným cieľom. Aj z tohto typu môže byť dobrý obchodník, ale práca s ním je náročnejšia a potrebuje veľmi rozumne nastavené ciele.  

Ilustračné foto: sxc.hu.

 

 

 

Ako motivovať nového poradcu: Quick Win verzus krst ohňom

Ako motivovať nového poradcu: Quick Win verzus krst ohňom >> zdieľajte na sociálnych sieťach

 
 

Komentáre


K tomuto článku ešte nebol pridaný žiadny komentár. Buďte prvý a okomentujte tento článok.

Pridajte komentár

* Pokiaľ je text nečitateľný, nový načítate kliknutím na obrázok. Veľké a malé písmená sa neodlišujú.
Pre prihlásených sa kontrolný obrázok nezobrazuje. Prihláste sa alebo sa zaregistrujte ak ešte nemáte účet.
Opíšte text z obrázku: *

* Hviezdičkou sú označené povinné informácie.


Články z Finančné poradenstvo

Ľuboslav Kačalka | 12.08.2016 00:00 Keď "rozvračacov" rozvracajú

Ak si dobre pamätám, moje prvé stretnutie s Petrom Stuchlíkom a Milanom Repkom bolo v nejakej kaviarni. Sadli sme si k oknu a jeden z nich na to miesto vyslovene upozornil. Väčšina ľudí sa totiž s nimi nechcela stretávať veľmi „na očiach“. Išlo zväčša o agentov, ktorí zvažovali zmenu sprostredkovateľskej firmy. A to poza chrbát svojich nadriadených. Spojenie „poza chrbát nadriadených“ ešte dnes niekoľkokrát použijeme. Celá správa »

Komentárov: 1 / 1 Posledný komentár: 12.08.2016 10:24

Zuzana Ričányová | 02.08.2016 00:00 Neexistuje lepšia reklama, ako keď pre klienta urobíte niečo nezištne

Najlepšou inšpiráciou k úspechu bývajú príbehy tých, ktorým sa už darí. Klaudia Hlaváčová získala ocenenia Najlepší hypotekárny špecialista za rok 2015 a Najlepší obchodník. Jej spôsob práce pritom nie je typicky obchodnícky. Nerada tlačí na pílu, a rada nezištne pomáha. Práve to jej však prináša úspech a odporúčania na nových klientov. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Peter Apolen | 29.07.2016 00:00 Najčastejšie finančné chyby, ktorých sa dopúšťajú štyridsiatnici

40 rokov je vek, keď už môžeme od človeka čakať zodpovednosť a racionálny úsudok. Rozumnému finančnému správaniu by tak teoreticky nemalo stáť nič v ceste. Napriek tomu to tak často je. Niekedy však stačí len správny impulz a veci sa pohnú správnym smerom. Práve takým by mohli byť nasledovné rady a upozornenie na časté finančné chyby štyridsiatnikov. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

| 21.07.2016 13:00 Napätie vo Fincentre: M. Repku náhle odvolali z vedenia spoločnosti

Finančno-sprostredkovateľský biznis charakterizujú napäté vzťahy a búrlivé rozchody. Aktuálne informovala o odvolaní svojho šéfa, a to s okamžitou platnosťou, spoločnosť Fincentrum. Celá správa »

Komentárov: 1 / 1 Posledný komentár: 26.07.2016 00:00

Redakcia | 12.07.2016 00:00 Hypotekárny trh v máji prvý krát prekonal hranicu jednej miliardy eur

Hypotekárny trh dosiahol v máji svoj nový rekord. Banky požičali doteraz najvyšší objem úverov a úroková sadzba poklesla na najnižšiu hodnotu. Za rekordom je lacnejšie refinancovanie starých úverov. Máj však pravdepodobne nebol posledným rekordným mesiacom. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie články »

Krátké správy z Finančné poradenstvo

25.08.2016 08:01 Študent v ČR čelí žalobe za poškodenie dobrého mena OVB

Student dokumentaristiky Jakub Charvát natočil dokument o OVB Allfinanz a praktikách jejích finančních poradců. Nyní čelí žalobě za „poškození dobrého jména“ společnosti. Dokument ovšem „pod linkou“ odhaluje ještě jednu významnou skutečnost… Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

17.08.2016 09:29 Z kopáča na finančného poradcu

Je finanční poradenství vhodné pro kopáče? „Dělám si z toho legraci, ale v té době jsem již měl dokončené střední ekonomické vzdělání,“ říká Pavel Čaněk, manažer ve společnosti Fincentrum. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

10.08.2016 08:41 Robo-poradenstvo nie je finančne životaschopné

Nedávno provedená studie zjistila, že britští robo-poradci mají takovou strukturu, že o peníze přijdou a „většina zkrachuje ještě dříve, než do správy získá větší objem aktiv potřebný k přežití“. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

01.08.2016 10:05 UNIVERSAL maklérsky dom umožňuje digitálny podpis poistných zmlúv

UNIVERSAL maklérsky dom sa stal druhou slovenskou spoločnosťou poskytujúcou služby finančného sprostredkovania, v ktorej je možné biometricky podpísať nielen interné dokumenty, ale aj poistné zmluvy vybraných poisťovní.  Celá správa »

Komentárov: 2 / 2 Posledný komentár: 02.08.2016 16:57

21.07.2016 16:33 Gepard Finance uzavrel v 1. polroku hypotéky za 370 mil. eur

Firma v prvých šiestich mesiacoch roku 2016 zaznamenala medziročný nárast objemu uzavretých hypoték o 33 % a dojednala klientom v Českej a Slovenskej republike hypotéky v celkovej výške 370 miliónov eur.  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie krátke správy »