Fincentrum a.s.
Hypoindex.cz Hypoindex.cz ČeskéReformy.cz ČeskéReformy.cz Bankaroku.cz Bankaroku.cz Investiceroku.czInvesticeroku.cz Investujeme.sk Investujeme.cz InvesticiaRoka.sk InvestíciaRoka.sk

Ďakujeme našim partnerom:                                                                                                                                                                   

fincentrum-logo

hviezdne-byvanie


facebook-logo_1

Aké technologické trendy zmenia tento rok biznis

Aké technologické trendy zmenia tento rok biznis

Tento rok by sa mal globálny objem nákupu smartfónmi v obchodoch v porovnaní s predošlým rokom zvýšiť viac ako desať násobne. Hoci mobilná peňaženka ešte nenahradí tradičnú peňaženku, mal by u spotrebiteľov nastať prelom smerom k širšiemu využívaniu platby smartfónmi v obchodoch. Uvádza to vo svojej Prognóze pre oblasť technológií, médií a telekomunikácií spoločnosť Deloitte.

Okrem toho očakáva, že tlačené knihy budú aj naďalej dominovať vo vydavateľskom biznise a že budú tvoriť až 80 percent všetkého predaja kníh podľa hodnoty a počtu. Podniky by mali okrem toho predbehnúť spotrebiteľov, v zavádzaní nových technológií, ako napríklad trojrozmerná tlač, internet vecí a drony.

Deloitte v rozpore s niektorými prognózami o konci rastu trhu smartfónov predpovedá, že v tomto roku zaznamenáme jednu miliardu modernizácií, čo naznačuje, že trh ešte nedozrel a ani nestagnuje.

„Smartfóny sa už používajú na kontrolu zostatkov, prevod peňazí a transakcie na internete, ale v globálnom meradle sa ešte nestali „mobilnou peňaženkou,“ hovorí Peter Horovčák, riaditeľ oddelenia consultingu spoločnosti Deloitte. „Predpokladáme, že tento rok sa vyriešia všetky bežné mobilné požiadavky, čo uľahčí možnosti platby smartfónom s jednoducho nastaviteľnou bezpečnosťou,“ dodáva.

Spotrebitelia nie sú vždy motorom pokroku, inovácie sa presúvajú späť do podnikov 

Minulý rok naznačil odklon od trendu poslednej dekády, ktorým bolo sprístupňovanie informačných technológií spotrebiteľom. Signálom je napríklad relatívne malý záujem spotrebiteľov o nositeľnú technológiu, ako napríklad inteligentné okuliare. Deloitte však očakáva, že počas tohto roka tieto technológie sa v ešte väčšej miere presunú do podnikov a nositeľné technológie, trojrozmerná tlač, drony a internet vecí budú skôr plniť potreby podnikov ako spotrebiteľov a budú viesť k ich vyšším tržbám.

Ďalšími dôležitými zmenami podľa poradenskej spoločnosti sú:

Technológie   

  • Internet vecí skutočne tvoria veci, a nie ľudia. Tento rok viac ako 60 percent z jednej miliardy globálnych bezdrôtových zariadení internetu vecí kúpia, zaplatia a budú využívať podniky a to i napriek zameraniu na spotrebiteľov kontrolujúcich svoje termostaty, svetlá a spotrebiče od práčok až po kanvice na čaj. Predpokladá sa, že hardvér internetu vecí má hodnotu desať miliárd dolárov. No najdôležitejším faktom je objem služieb, ktoré tieto zariadenia umožňujú – až okolo 70 miliárd USD.
  • Drony: ostro sledovaná medzera na trhu. Drony si nájdu svoje uplatnenie v rôznych priemyselných a štátnych sektoroch. Deloitte predpokladá, že predaj nevojenských dronov, známych aj ako bezpilotné lietajúce stroje, dosiahne približne 300 000 kusov. Bude sa ich teda používať viac ako milión. Hoci väčšinu nakúpia spotrebitelia, skutočnú hodnotu bude vo veľkej miere tvoriť používanie na podnikové účely.
  • Trojrozmerná tlač je revolúcia. Ale nie taká, ako si myslíme. Celosvetovo by sa tento rok malo predať takmer 220 tisíc trojrozmerných tlačiarní v hodnote 1,6 miliardy USD. No je nepravdepodobné, že „každý bude mať doma továreň“. Poradenská spoločnosť odhaduje, že asi 80 percent z hodnoty všetkých trojrozmerných tlačiarní bude plynúť spoločnostiam namiesto spotrebiteľov, takže k skutočnej revolúcii dôjde na podnikovom trhu.  
  • Batérie do smartfónov – vydržia dlhšie, no nie dlho. Dlhšia životnosť batérie pravdepodobne zostane kľúčovým faktorom pre spotrebiteľa pri výbere svojho ďalšieho smartfónu. Technológia nabíjateľnej lítiovo-iónovej (Li-Ion) batérie používaná vo všetkých smartfónoch by sa malo zlepšiť len mierne. Kapacita, resp. počet miliampérhodín (mAh) sa zvýši najviac o päť percent v porovnaní s modelom z roku 2014.
  • Rozmach osobného odberu pri nákupe na internete – výhoda pre spotrebiteľa, výzva pre obchodníkov. Počet miest osobného odberu v Európe dosiahne v roku 2015 pol milióna, čo je 20 percentný nárast oproti minulému roku. Osobný odber poskytuje zákazníkom možnosť vyzdvihnúť si tovar zakúpený na internete napríklad v osobitnej časti obchodu, v obchodnom centre alebo v bezpečnej schránke na ceste domov.
  • Nanosatelity na vzostupe, ale ešte neprevládajú. Do konca roka bude na obežnej dráhe viac ako 500 nanosatelitov (s hmotnosťou menej ako desať kilogramov). Nanosatelity sú atraktívne z viacerých dôvodov: sú lacnejšie ako konvenčné satelity, ľahšie, jednoduchšie sa montujú a testujú a ľahšie sa dopravujú na obežnú dráhu. Hoci dokážu zvládnuť čoraz komplexnejšie úlohy, pravdepodobne budú doplnkom na existujúcom trhu s veľkými satelitmi ale nenahradia ich.

Médiá  

  • Krátke video má budúcnosť, no nie budúcnosť televízie. Celkový čas strávený pozeraním krátkych videí na internete a iných programov kratších ako 20 minút bude tvoriť menej ako tri percentá globálneho objemu videí videných tento rok. Deloitte neočakáva, že krátke internetové videá nahradia tradičné dlhé televízne programy. Majú budúcnosť, ale nie je to budúcnosť zábavy pred obrazovkou. Spoločnosť predpovedá, že je nepravdepodobné, aby sa niekedy stali prevládajúcim video formátom podľa hodín strávených ich pozeraním alebo podľa tržieb.
  • „Generácia, ktorá nemíňa“ míňa na technológie, médiá a telekomunikácie. Severoamerická miléniová generácia bude tento rok míňať v priemere 750 dolárov na osobu za tradičný aj digitálny obsah. Na čo míňa miléniová generácia? Platená televízia, hudba, počítačové hry, knihy, šport naživo, vysielanie videa a dokonca papierové noviny.
  • Tlač nie je mŕtva, aspoň pri knihách. Tržby z predaja tlačených kníh budú päťkrát vyššie ako tržby z predaja elektronických kníh. Elektronické knihy nenahradili tlačené knihy rovnakou mierou, ako poklesli tržby z predaja CD, tlačených novín a časopisov. Mladí ľudia (vo veku 18 – 34 rokov) majú rovnaký vzťah k tlačeným knihám ako ich rodičia a čítajú zhruba rovnako ako staršie ročníky, pričom sú ochotní za ne platiť.

Telekomunikácie        

  • Bezkontaktné mobilné platby sa konečne rozmáhajú. Koniec tohto roka bude prelomový z hľadiska používania mobilných telefónov na platby v obchodoch na celom svete. Mali by sa vyriešiť predpoklady pre bežné smartfónov pri platbách – uspokojenie finančných inštitúcií, predajcov, spotrebiteľov a dodávateľov zariadení. Na platbu v obchode najmenej raz mesačne sa bude používať približne desať percent všetkých smartfónov na svete. Vlani to bolo len pol percenta.  
  • Trh modernizácie smartfónov po prvýkrát prekročí miliardu. V roku 2015 sa na celom svete predá 1,35 miliardy smartfónov, ale viac ako miliarda z nich budú modernejšie telefóny – nové telefóny pre tých, ktorí už jeden majú. Cyklus modernizácie sa možno predlžuje, ale veľkosť obrazovky, rýchlosť, pamäť, softvér a dizajn budú naďalej zdrojom výmeny smartfónov.
  • Priepasť v pripojení sa prehlbuje vďaka rýchlemu zavádzaniu gigabitového internetu. Celosvetovo porastie počet domácností so širokopásmovým internetom o približne dve percentá na 725 miliónov domácností. Priemerná rýchlosť širokopásmového internetu vo väčšine krajín sa zvýši o jednu pätinu.
Aké technologické trendy zmenia tento rok biznis

Aké technologické trendy zmenia tento rok biznis >> zdieľajte na sociálnych sieťach

 
 

Komentáre


K tomuto článku ešte nebol pridaný žiadny komentár. Buďte prvý a okomentujte tento článok.

Pridajte komentár

* Pokiaľ je text nečitateľný, nový načítate kliknutím na obrázok. Veľké a malé písmená sa neodlišujú.
Pre prihlásených sa kontrolný obrázok nezobrazuje. Prihláste sa alebo sa zaregistrujte ak ešte nemáte účet.
Opíšte text z obrázku: *

* Hviezdičkou sú označené povinné informácie.


Články z Ostatné správy

Redakcia | 10.01.2017 00:00 Začínajúce firmy majú novú možnosť ako podnikať

Od nového roka pribudla slovenským podnikateľom nová možnosť formy podnikania. Ide o takzvanú Jednoduchú spoločnosť na akcie (j.s.a.). Je určená najmä startupom, no výhodná môže byť aj pre ostatných začínajúcim podnikateľov. Takéto podnikanie by malo byť medzistupňom medzi akciovou spoločnosťou a spoločnosťou s ručením obmedzením. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Peter Apolen | 23.12.2016 00:00 Slováci by radi prežili netradičné Vianoce, no zostáva len pri plánoch

Dve tretiny Slovákov chcú prežiť Vianočné sviatky netradične. Radi by ich strávili mimo svojho domova v kruhu širokej rodiny, trebárs v horskej chate. Realita je však úplne iná. Osem z desiatich Slovákov nakoniec sedí pri štedrovečernom stole doma so svojimi najbližšími. Dôvodom je najmä lenivosť. Celá správa »

Komentárov: 1 / 1 Posledný komentár: 23.12.2016 22:25

Peter Apolen | 05.12.2016 00:00 Až štvrtina Slovákov nie je niekedy schopná plniť si finančné záväzky

Nedávny prieskum o platobnej disciplíne priniesol pozoruhodné výsledky. Až každý štvrtý Slovák sa z času na čas dostane do situácie, keď nie je schopný platiť svoje záväzky. Jedna pätina si dokonca musela na ich úhradu požičať od rodiny alebo priateľov. Banky sú až na treťom mieste.  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Redakcia | 02.11.2016 00:00 Pracovný trh láme rekordy, no budúce vyhliadky nie sú ružové

Slovensko sa môže tešiť z najvyššieho počtu pracujúcich v histórii. Miera nezamestnanosti tak po prvýkrát klesla pod priemer eurozóny, no budúce vyhliadky nie sú dobré. Počet práceschopnej populácie bude klesať a prístupu stále nezamestnaných Slovákov na pracovný trh bude brániť nízke vzdelanie.   Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Peter Apolen | 06.10.2016 00:00 Pri oslovení inkasnou spoločnosťou platí základné pravidlo - komunikovať

Finančné inštitúcie dnes využívajú pri vymáhaní pohľadávok od klientov špecializované inkasné spoločnosti. Ich cieľom je nastaviť dlžníka, ktorý prestal splácať, na nový splátkový kalendár. O tom, ako sa takýmto klientom nestať, alebo ako, v opačnom prípade, s inkasnou spoločnosťou komunikovať, sa rozprávame s riaditeľom spoločnosti Intrum Justitia Slovakia, Martinom Musilom. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie články »

Krátké správy z Ostatné správy

12.01.2017 15:19 Prognózy pre pracovný trh na rok 2017

Ktoré odvetvia majú na Slovensku budúcnosť, a ktoré sektory zápasia s akútnym nedostatkom kvalifikovaných ľudí? Stane sa robotizácia, ako náhrada ľudskej pracovnej sily, realitou? Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

10.01.2017 10:37 Počet osobných bankrotov každým rokom stúpa

Minulý rok bolo na Slovensku vyhlásených 731 osobných bankrotov, čo je o 134 viac ako v roku 2015. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

03.01.2017 13:32 Slovenskí manažéri stále dôverujú tlačeným médiám

Viac ako dve tretiny slovenských manažérov považujú za najdôležitejší zdroj informácií pre svoj biznis priame kontakty v rámci podnikatelskej siete. Tlačené médiá však zostávajú dôležitým zdrojom informácií. Televízia a rozhlas sú značne v úzadí.  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

29.12.2016 10:39 Slovenské Vianoce boli bohaté a pokračujú výpredajmi

Tohtoročné Vianoce v slovenských domácnostiach boli štedré. Za darčeky sme platili najčastejšie kartami, výrazne vzrástli aj nákupy cez internet. V predvianočných týždňoch bol oproti ostatným mesiacom v roku počet platieb u obchodníkov na internete dvojnásobný, na niektorých portáloch vzrástol až trikrát.  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

27.12.2016 17:21 Stále menej firiem verí v zlepšenie platobnej morálky

Medzi slovenskými firmami vládne pesimizmus ohľadom očakávaného vývoja platobnej morálky. Podľa reprezentatívnej EOS štúdie „European Payment Practices“ za rok 2016 čoraz menej firiem verí v zlepšenie platobného správania ich klientov.  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie krátke správy »

Anketa

Myslíte si, že nové Opatrenie pribrzdí úverový trh?

Áno. (87%)
 
Nie. (7%)
 
Neviem. (7%)
 Spolu hlasovalo 46 čitateľov

Najčítanejšie články z Ostatné správy za posledných 14 dní

Redakcia | 10.01.2017 00:00 Začínajúce firmy majú novú možnosť ako podnikať

Od nového roka pribudla slovenským podnikateľom nová možnosť formy podnikania. Ide o takzvanú Jednoduchú spoločnosť na akcie (j.s.a.). Je určená najmä startupom, no výhodná môže byť aj pre ostatných začínajúcim podnikateľov. Takéto podnikanie by malo byť medzistupňom medzi akciovou spoločnosťou a spoločnosťou s ručením obmedzením. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie články »