Fincentrum a.s.
Hypoindex.cz Hypoindex.cz ČeskéReformy.cz ČeskéReformy.cz Bankaroku.cz Bankaroku.cz Investiceroku.czInvesticeroku.cz Investujeme.sk Investujeme.cz InvesticiaRoka.sk InvestíciaRoka.sk

Ďakujeme našim partnerom:                                                                                                                                                                   

fincentrum-logo

hviezdne-byvanie


facebook-logo_1

Asociácia bankových klientov upozorňuje na jednostranné zmeny poplatkov bankami

Asociácia bankových klientov kritizuje, že banky občanom v priebehu trvania úverovej zmluvy neobjektívne zvyšujú poplatky za vedenie bežného účtu. Ak sa klient rozhodne účet zrušiť, platí vysoké poplatky. Asociácia preto žiada, aby bol na zmenu zmluvných podmienok potrebný súhlas klienta.

Podľa asociácie sa banky snažia po zákaze viazať úvery na povinnosť otvoriť si bežný účet hľadať nové spôsoby predaja tohto produktu. Banky si zvolili cestu ponúkania bonusov v podobe zníženia úrokovej sadzby úveru, ak si klient súčasne u nich otvorí bežný účet. 

Z tohto na prvý pohľad lákavého benefitu sa však časom pre klienta stáva nepredvídateľná záťaž. Klienti sa v dôsledku úvodnej lákavej obchodnej praktiky bánk nakoniec stávajú rukojemníkmi jednostranne menených podmienok,“ konštatoval v správe pre médiá predseda asociácie Ľubomír Čigáš.

Upozorňuje najmä na jednostrannú zmenu poplatkov zo strany bánk. „Klient je tak zbavený možnosti predvídať, ako často a akým spôsobom banka jednostranne zvýši náklady klienta,“ doplnil Čigáš. Asociácia ako príklad uvádza situáciu, keď banka poskytne klientovi zľavu z úrokovej sadzby úveru vo výške 0,5 % za podmienky, že si občan v banke súčasne otvorí aj bežný účet. Poplatok za vedenie bežného účtu je v čase podpísania zmluvy napríklad v sume štyri eurá. Banka podľa ASBK však v priebehu trvania zmluvy pristúpi k jednostrannému zvýšeniu poplatku za vedenie bežného účtu zo štyroch eur na päť eur. Neskôr zvýši poplatok opakovanie a klient sa ocitne v situácii, keď platí poplatok za bežný účet rádovo o desiatky percent vyšší, ako bolo pôvodne dohodnuté. „Reálne tak môže zaplatiť viac, ako keby ponúkaný bonus nevyužil," tvrdí Čigáš.

„Klient, ktorý nesúhlasí s takýmito praktikami a rozhodne sa zrušiť bežný účet, stojí pred vopred jednostranne prichystanými praktikami, ktoré jeho rozhodnutie negatívne ekonomicky ovplyvňujú,“ doplnil predseda ASBK.

Ide o zmenu zmluvných podmienok na žiadosť klienta, za čo banky žiadajú poplatok od 16 eur až do 166 eur. A klientovi sa v niektorých prípadoch automaticky navýši aj úroková sadzba. Banky sa podľa asociácie bránia tým, že poplatky zvyšujú z dôvodu skvalitnenia poskytovania svojich produktov, zmeny vývoja na finančných trhoch či zabezpečenia obozretného podnikania banky.

ASBK sa preto obracia na protimonopolný úrad a snaží sa dosiahnuť zmenu i komunikáciou so Slovenskou bankovou asociáciou. Navrhuje, aby banky mohli zvýšiť poplatok za službu iba v určitom rozmedzí a na ďalšie navýšenie by bol potrebný aktívny súhlas klienta. Ak by klient nesúhlasil s navýšením, mal by právo bezplatne zrušiť službu bez akýchkoľvek ďalších sankcií.

Zdroj informácií: SITA

Asociácia bankových klientov upozorňuje na jednostranné zmeny poplatkov bankami

Asociácia bankových klientov upozorňuje na jednostranné zmeny poplatkov bankami >> zdieľajte na sociálnych sieťach

 
Reklama

 

Komentáre


K tomuto článku ešte nebol pridaný žiadny komentár. Buďte prvý a okomentujte tento článok.

Pridajte komentár

* Pokiaľ je text nečitateľný, nový načítate kliknutím na obrázok. Veľké a malé písmená sa neodlišujú.
Pre prihlásených sa kontrolný obrázok nezobrazuje. Prihláste sa alebo sa zaregistrujte ak ešte nemáte účet.
Opíšte text z obrázku: *

* Hviezdičkou sú označené povinné informácie.


Články z Banky

Peter Apolen | 23.09.2016 00:00 Takmer pätina hypotekárnych klientov ľutuje, že si nezobrala nižší úver

Až 55 percent slovenských domácností dá viac ako polovicu svojho rozpočtu na bývanie. Okrem neustáleho stresu to znemožňuje tvorbu úspor. Viac ako rok by pri výpadku príjmov dokázalo naďalej fungovať len šesť percent domácností.  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Peter Apolen | 22.09.2016 00:00 Nižšie dane sú fajn, ale čo zato...

Slovenská vláda včera prekvapila. V balíku oznámila viacero daňových zmien priaznivých pre podnikanie. Prilepšia si živnostníci, ale i právnické osoby. No všetko je jednoznačné. Pohoršia si komerčné poisťovne a finanční sprostredkovatelia. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Marek Mittaš | 16.09.2016 00:00 Rozhodnúť sa pre pobočku, alebo pre finančného sprostredkovateľa?

Radikálna odpoveď v prospech jednej alebo druhej strany, by znamenala, že existencia druhej strany nemá význam. Tak tomu však nie je. Pobočky, ako aj sprostredkovatelia majú svoje výhody. Pri ich výbere záleží od typu produktu, spôsobu uvažovania klienta, ale i schopnosti predajcu vybudovať si s klientom dlhodobý vzťah.  Celá správa »

Komentárov: 1 / 1 Posledný komentár: 19.09.2016 09:29

Redakcia | 09.09.2016 00:00 Mali by sa banky začať báť konkurencie brokerských spoločností?

Banky môžu byť ďalšou obeťou technologického pokroku. Tak, ako sa taxikári cítia ohrození mobilnými aplikáciami typu Uber, cítia dych na krku i tradičné skostnatené bankové domy. Rôzne fintech spoločnosti im odkrajujú z koláča, či už v oblasti peňažných prevodov, pôžičiek, ale aj investícií. Ak banky nespružnia a nezlacnia svoj biznis, čaká ich pravdepodobne podobný osud, ako iné odvetvia, ktoré technológie vytlačili do histórie.  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Peter Apolen | 08.09.2016 00:00 Banky vlani podporili 1200 neziskových projektov

Upozornenie: Tento článok môže nahlodať tradičný pohľad na banky ako na zmotnenú predstavu kapitalizmu. Je o tom, že finančné ústavy sú ochotné niečo zo svojho úspechu vrátiť späť spoločnosti. Bez podpory bankového sektora by niektoré projekty, ako napríklad bratislavský maratón, nefungovali, alebo niektoré divadlá by nehrali. Ak si chcete zachovať v bankách triedneho nepriateľa, ďalej nečítajte. Ak sa chcete dozvedieť, ktoré najvýznamnejšie projekty banky vlani podporili, k dispozícií je tabuľka. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie články »

Krátké správy z Banky

23.09.2016 12:20 Od októbra bude môcť získať hypotéku pre mladých viac ľudí

Zvýhodnenú hypotéku pre mladých môže od budúceho mesiaca získať viac mladých ľudí. Príjmový strop pre jednotlivca sa totiž od 1. októbra zvýši na 1171,3 eura.  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

23.09.2016 09:37 Slovenská banková asociácia má novú riaditeľku

Prezídium SBA na svojom septembrovom zasadnutí vymenovalo do funkcie výkonnej riaditeľky asociácie Milenu Koreňovú, ktorá od 1. októbra 2016 na tejto pozícií nahradí Ladislava Unčovského. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

22.09.2016 16:22 Lízingový trh rástol o 15 %

Lízinové spoločnosti financovali v prvom polroku nových majetok v hodnote 1,1 mld. eur, čo je o 15 percent viac ako pre rokom. Lízing osobných áut poskočil až o tretinu.   Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

19.09.2016 13:20 Člen predstavenstva ECB neočakáva exodus bánk z Británie

Člen predstavenstva Európskej centrálnej banky (ECB) Jens Weidmann pripustil, že Frankfurt nad Mohanom, v ktorom sídlia dôležité regulačné úrady aj ECB, môže prilákať niektoré zahraničné banky z Londýna. No zároveň dodal, že masový exodus neočakáva. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

19.09.2016 12:20 Banková ombudsmanka vlani radila 2358 klientom

Služby kancelárie bankového ombudsmana využilo vlani 2358 klientov bánk. Prostredníctvom telefonických, emailových a osobných konzultácií ich smerovalo svoje otázky 1985. Ďalších 319 podnetov prijala ombudsmanka Eva Černá formou oficiálnych sťažností. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie krátke správy »

Najčítanejšie články z Banky za posledných 14 dní

Peter Apolen | 23.09.2016 00:00 Takmer pätina hypotekárnych klientov ľutuje, že si nezobrala nižší úver

Až 55 percent slovenských domácností dá viac ako polovicu svojho rozpočtu na bývanie. Okrem neustáleho stresu to znemožňuje tvorbu úspor. Viac ako rok by pri výpadku príjmov dokázalo naďalej fungovať len šesť percent domácností.  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Peter Apolen | 22.09.2016 00:00 Nižšie dane sú fajn, ale čo zato...

Slovenská vláda včera prekvapila. V balíku oznámila viacero daňových zmien priaznivých pre podnikanie. Prilepšia si živnostníci, ale i právnické osoby. No všetko je jednoznačné. Pohoršia si komerčné poisťovne a finanční sprostredkovatelia. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Marek Mittaš | 16.09.2016 00:00 Rozhodnúť sa pre pobočku, alebo pre finančného sprostredkovateľa?

Radikálna odpoveď v prospech jednej alebo druhej strany, by znamenala, že existencia druhej strany nemá význam. Tak tomu však nie je. Pobočky, ako aj sprostredkovatelia majú svoje výhody. Pri ich výbere záleží od typu produktu, spôsobu uvažovania klienta, ale i schopnosti predajcu vybudovať si s klientom dlhodobý vzťah.  Celá správa »

Komentárov: 1 / 1 Posledný komentár: 01.01.1970 01:00Ďalšie články »