Fincentrum a.s.
Hypoindex.cz Hypoindex.cz ČeskéReformy.cz ČeskéReformy.cz Bankaroku.cz Bankaroku.cz Investiceroku.czInvesticeroku.cz Investujeme.sk Investujeme.cz InvesticiaRoka.sk InvestíciaRoka.sk

Ďakujeme našim partnerom:                                                                                                                                                                   

fincentrum-logo

hviezdne-byvanie


facebook-logo_1

Asociácia bankových klientov upozorňuje na jednostranné zmeny poplatkov bankami

Asociácia bankových klientov kritizuje, že banky občanom v priebehu trvania úverovej zmluvy neobjektívne zvyšujú poplatky za vedenie bežného účtu. Ak sa klient rozhodne účet zrušiť, platí vysoké poplatky. Asociácia preto žiada, aby bol na zmenu zmluvných podmienok potrebný súhlas klienta.

Podľa asociácie sa banky snažia po zákaze viazať úvery na povinnosť otvoriť si bežný účet hľadať nové spôsoby predaja tohto produktu. Banky si zvolili cestu ponúkania bonusov v podobe zníženia úrokovej sadzby úveru, ak si klient súčasne u nich otvorí bežný účet. 

Z tohto na prvý pohľad lákavého benefitu sa však časom pre klienta stáva nepredvídateľná záťaž. Klienti sa v dôsledku úvodnej lákavej obchodnej praktiky bánk nakoniec stávajú rukojemníkmi jednostranne menených podmienok,“ konštatoval v správe pre médiá predseda asociácie Ľubomír Čigáš.

Upozorňuje najmä na jednostrannú zmenu poplatkov zo strany bánk. „Klient je tak zbavený možnosti predvídať, ako často a akým spôsobom banka jednostranne zvýši náklady klienta,“ doplnil Čigáš. Asociácia ako príklad uvádza situáciu, keď banka poskytne klientovi zľavu z úrokovej sadzby úveru vo výške 0,5 % za podmienky, že si občan v banke súčasne otvorí aj bežný účet. Poplatok za vedenie bežného účtu je v čase podpísania zmluvy napríklad v sume štyri eurá. Banka podľa ASBK však v priebehu trvania zmluvy pristúpi k jednostrannému zvýšeniu poplatku za vedenie bežného účtu zo štyroch eur na päť eur. Neskôr zvýši poplatok opakovanie a klient sa ocitne v situácii, keď platí poplatok za bežný účet rádovo o desiatky percent vyšší, ako bolo pôvodne dohodnuté. „Reálne tak môže zaplatiť viac, ako keby ponúkaný bonus nevyužil," tvrdí Čigáš.

„Klient, ktorý nesúhlasí s takýmito praktikami a rozhodne sa zrušiť bežný účet, stojí pred vopred jednostranne prichystanými praktikami, ktoré jeho rozhodnutie negatívne ekonomicky ovplyvňujú,“ doplnil predseda ASBK.

Ide o zmenu zmluvných podmienok na žiadosť klienta, za čo banky žiadajú poplatok od 16 eur až do 166 eur. A klientovi sa v niektorých prípadoch automaticky navýši aj úroková sadzba. Banky sa podľa asociácie bránia tým, že poplatky zvyšujú z dôvodu skvalitnenia poskytovania svojich produktov, zmeny vývoja na finančných trhoch či zabezpečenia obozretného podnikania banky.

ASBK sa preto obracia na protimonopolný úrad a snaží sa dosiahnuť zmenu i komunikáciou so Slovenskou bankovou asociáciou. Navrhuje, aby banky mohli zvýšiť poplatok za službu iba v určitom rozmedzí a na ďalšie navýšenie by bol potrebný aktívny súhlas klienta. Ak by klient nesúhlasil s navýšením, mal by právo bezplatne zrušiť službu bez akýchkoľvek ďalších sankcií.

Zdroj informácií: SITA

Asociácia bankových klientov upozorňuje na jednostranné zmeny poplatkov bankami

Asociácia bankových klientov upozorňuje na jednostranné zmeny poplatkov bankami >> zdieľajte na sociálnych sieťach

 
Reklama

 

Komentáre


K tomuto článku ešte nebol pridaný žiadny komentár. Buďte prvý a okomentujte tento článok.

Pridajte komentár

* Pokiaľ je text nečitateľný, nový načítate kliknutím na obrázok. Veľké a malé písmená sa neodlišujú.
Pre prihlásených sa kontrolný obrázok nezobrazuje. Prihláste sa alebo sa zaregistrujte ak ešte nemáte účet.
Opíšte text z obrázku: *

* Hviezdičkou sú označené povinné informácie.


Články z Banky

Peter Apolen | 20.05.2016 00:00 Fincentrum rástlo v prvom kvartáli o vysokých 38 percent

Spoločnosť Fincentrum, a.s, Bratislava má za sebou jeden z najlepších kvartálov v histórii. Produkcia BEB vzrástla medziročne o  700 tisíc BEB, čo je nárast o  33 percent. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Peter Apolen | 19.05.2016 00:00 Spotrebné úvery na Slovensku začali zlacňovať

Spotrebné úvery na Slovensku patria stále medzi najdrahšie v eurozóne. Banky však aktuálne vyšli s ponukami, ktoré by naše sadzby mohli onedlho dostať k európskemu priemeru. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Marek Mittaš | 17.05.2016 00:00 Flexibilita, ponuka, starostlivosť - najsilnejšie piliere finančného sprostredkovania

Čoraz viac ľudí vkladá dôveru v oblasti financií finančnému sprostredkovateľovi. V praxi oceňujú najmä široké portfólio možností, prehľad a komplexnú opateru v otázke peňazí. Priestor na rozvoj finančného sprostredkovania na Slovensku stále existuje.  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Peter Apolen | 12.05.2016 00:00 Tradičný slovenský bankový model nie je ďalej udržateľný

Zisky bánk na Slovensku vlani vzrástli o 12 percent. Perspektíva na ďalší rast v budúcnosti sa však výrazne zhoršila. Dôvodom je pokles úrokov na úveroch a cenová vojna na úverovom trhu. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Peter Apolen | 06.05.2016 00:00 Slovenské hypotéky prvý krát podliezli európsky priemer

Po prvýkrát v histórií majú Slováci lacnejšie úvery na bývanie ako je priemer eurozóny. Priemerná ročná percentuálna miera nákladov (RPMN), dosiahla v marci na Slovensku úroveň 2,32 percenta, zatiaľ čo priemer krajín eurozóny bol 2,38 percenta. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie články »

Krátké správy z Banky

23.05.2016 10:30 Rozdiely v úrokoch na spotrebných úveroch sú niekoľkonásobné

Rozdiely v úrokových sadzbách spotrebných úverov sú dnes také vysoké, že niektorí klienti akoby splácali banke takmer tri úroky namiesto jedného. A to aj napriek tomu, že priemerné úrokové sadzby spotrebiteľských úverov od začiatku roka klesli. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

19.05.2016 09:29 Priemerná hypotekárna sadzba klesla v ČR na 1,94 %

Priemerná úroková sadzba hypoték v Česku v apríli klesla na doterajšie minimum 1,94 percenta, čo je o tri desatiny bodu menej ako v marci. Vyplýva to z údajov Fincentrum Hypoindexu.  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

19.05.2016 09:12 Regulácia provízii nemá s ochranou klienta nič spoločné

Patrik Nacher se do veřejného povědomí dostal iniciativou proti poplatkové politice bank. Stojí na straně klientů. Přesto odmítá regulaci provizí, která je ochranou klientů zastřešována. Proč? Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

18.05.2016 14:25 Čínska banka kupuje v Londýne obrovský trezor na zlato

Banka ICBC Standard Bank sa rozhodla odkúpiť od britskej banky Barclays v Londýne trezor na zlato. Ide o jeden z najväčších trezorov v Európe.  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

17.05.2016 11:30 Európska smernica o distribúcii poistenia necháva zverejňovanie provízií na národnej legislatíve

Vzhľadom na charakter provízií, ich štruktúru a rôznorodosť je dôležité správne zadefinovanie povinnosti zverejňovania provízií v národnej legislatíve. Nateraz to tak nie je. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie krátke správy »

Najčítanejšie články z Banky za posledných 14 dní

Peter Apolen | 19.05.2016 00:00 Spotrebné úvery na Slovensku začali zlacňovať

Spotrebné úvery na Slovensku patria stále medzi najdrahšie v eurozóne. Banky však aktuálne vyšli s ponukami, ktoré by naše sadzby mohli onedlho dostať k európskemu priemeru. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Peter Apolen | 12.05.2016 00:00 Tradičný slovenský bankový model nie je ďalej udržateľný

Zisky bánk na Slovensku vlani vzrástli o 12 percent. Perspektíva na ďalší rast v budúcnosti sa však výrazne zhoršila. Dôvodom je pokles úrokov na úveroch a cenová vojna na úverovom trhu. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Marek Mittaš | 17.05.2016 00:00 Flexibilita, ponuka, starostlivosť - najsilnejšie piliere finančného sprostredkovania

Čoraz viac ľudí vkladá dôveru v oblasti financií finančnému sprostredkovateľovi. V praxi oceňujú najmä široké portfólio možností, prehľad a komplexnú opateru v otázke peňazí. Priestor na rozvoj finančného sprostredkovania na Slovensku stále existuje.  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Peter Apolen | 20.05.2016 00:00 Fincentrum rástlo v prvom kvartáli o vysokých 38 percent

Spoločnosť Fincentrum, a.s, Bratislava má za sebou jeden z najlepších kvartálov v histórii. Produkcia BEB vzrástla medziročne o  700 tisíc BEB, čo je nárast o  33 percent. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie články »