Fincentrum a.s.
Hypoindex.cz Hypoindex.cz ČeskéReformy.cz ČeskéReformy.cz Bankaroku.cz Bankaroku.cz Investiceroku.czInvesticeroku.cz Investujeme.sk Investujeme.cz InvesticiaRoka.sk InvestíciaRoka.sk

Ďakujeme našim partnerom:                                                                                                                                                                   

fincentrum-logo

hviezdne-byvanie


facebook-logo_1

Asociácia bankových klientov upozorňuje na jednostranné zmeny poplatkov bankami

Asociácia bankových klientov kritizuje, že banky občanom v priebehu trvania úverovej zmluvy neobjektívne zvyšujú poplatky za vedenie bežného účtu. Ak sa klient rozhodne účet zrušiť, platí vysoké poplatky. Asociácia preto žiada, aby bol na zmenu zmluvných podmienok potrebný súhlas klienta.

Podľa asociácie sa banky snažia po zákaze viazať úvery na povinnosť otvoriť si bežný účet hľadať nové spôsoby predaja tohto produktu. Banky si zvolili cestu ponúkania bonusov v podobe zníženia úrokovej sadzby úveru, ak si klient súčasne u nich otvorí bežný účet. 

Z tohto na prvý pohľad lákavého benefitu sa však časom pre klienta stáva nepredvídateľná záťaž. Klienti sa v dôsledku úvodnej lákavej obchodnej praktiky bánk nakoniec stávajú rukojemníkmi jednostranne menených podmienok,“ konštatoval v správe pre médiá predseda asociácie Ľubomír Čigáš.

Upozorňuje najmä na jednostrannú zmenu poplatkov zo strany bánk. „Klient je tak zbavený možnosti predvídať, ako často a akým spôsobom banka jednostranne zvýši náklady klienta,“ doplnil Čigáš. Asociácia ako príklad uvádza situáciu, keď banka poskytne klientovi zľavu z úrokovej sadzby úveru vo výške 0,5 % za podmienky, že si občan v banke súčasne otvorí aj bežný účet. Poplatok za vedenie bežného účtu je v čase podpísania zmluvy napríklad v sume štyri eurá. Banka podľa ASBK však v priebehu trvania zmluvy pristúpi k jednostrannému zvýšeniu poplatku za vedenie bežného účtu zo štyroch eur na päť eur. Neskôr zvýši poplatok opakovanie a klient sa ocitne v situácii, keď platí poplatok za bežný účet rádovo o desiatky percent vyšší, ako bolo pôvodne dohodnuté. „Reálne tak môže zaplatiť viac, ako keby ponúkaný bonus nevyužil," tvrdí Čigáš.

„Klient, ktorý nesúhlasí s takýmito praktikami a rozhodne sa zrušiť bežný účet, stojí pred vopred jednostranne prichystanými praktikami, ktoré jeho rozhodnutie negatívne ekonomicky ovplyvňujú,“ doplnil predseda ASBK.

Ide o zmenu zmluvných podmienok na žiadosť klienta, za čo banky žiadajú poplatok od 16 eur až do 166 eur. A klientovi sa v niektorých prípadoch automaticky navýši aj úroková sadzba. Banky sa podľa asociácie bránia tým, že poplatky zvyšujú z dôvodu skvalitnenia poskytovania svojich produktov, zmeny vývoja na finančných trhoch či zabezpečenia obozretného podnikania banky.

ASBK sa preto obracia na protimonopolný úrad a snaží sa dosiahnuť zmenu i komunikáciou so Slovenskou bankovou asociáciou. Navrhuje, aby banky mohli zvýšiť poplatok za službu iba v určitom rozmedzí a na ďalšie navýšenie by bol potrebný aktívny súhlas klienta. Ak by klient nesúhlasil s navýšením, mal by právo bezplatne zrušiť službu bez akýchkoľvek ďalších sankcií.

Zdroj informácií: SITA

Asociácia bankových klientov upozorňuje na jednostranné zmeny poplatkov bankami

Asociácia bankových klientov upozorňuje na jednostranné zmeny poplatkov bankami >> zdieľajte na sociálnych sieťach

 
 

Komentáre


K tomuto článku ešte nebol pridaný žiadny komentár. Buďte prvý a okomentujte tento článok.

Pridajte komentár

* Pokiaľ je text nečitateľný, nový načítate kliknutím na obrázok. Veľké a malé písmená sa neodlišujú.
Pre prihlásených sa kontrolný obrázok nezobrazuje. Prihláste sa alebo sa zaregistrujte ak ešte nemáte účet.
Opíšte text z obrázku: *

* Hviezdičkou sú označené povinné informácie.


Články z Banky

Peter Apolen | 05.12.2016 00:00 Až štvrtina Slovákov nie je niekedy schopná plniť si finančné záväzky

Nedávny prieskum o platobnej disciplíne priniesol pozoruhodné výsledky. Až každý štvrtý Slovák sa z času na čas dostane do situácie, keď nie je schopný platiť svoje záväzky. Jedna pätina si dokonca musela na ich úhradu požičať od rodiny alebo priateľov. Banky sú až na treťom mieste.  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0
investujeme-300-250

Peter Apolen | 30.11.2016 00:00 NBS sa chystá zmeniť podmienky hypotekárneho trhu

Od nového roku začne platiť opatrenie Národnej banky Slovenska, ktoré upraví pravidlá pri poskytovania úverov na bývanie. Cieľom je pribrzdiť úverový boom. NBS však ubezpečuje, že jej nejde o dramatické priškrcovanie úverových štandardov, ale o zakonzervovanie súčasného stavu.  Celá správa »

Komentárov: 1 / 1 Posledný komentár: 30.11.2016 20:59

Redakcia | 24.11.2016 00:00 Účet zadarmo? Nech sa páči, ale bude to niečo stáť

Po oznámení o konci Zuna hľadajú klienti citliví na cenu alternatívu bežného účtu, ktorý by ich nič nestál. O účtoch zadarmo sme už nedávno informovali. Teraz sme sa pozreli spolu s partnerským portálom FinancnaHitparada.sk na to, ako je možné získať zľavu z poplatku pri účte, ktorý štandardne zadarmo nie je. Pripravili sme tak prehľad 14tich produktových balíkov ponúkaných deviatimi bankami.  Celá správa »

Komentárov: 2 / 2 Posledný komentár: 30.11.2016 21:48

Redakcia | 18.11.2016 00:00 Ukladáte voľné peniaze na termínovaný účet? Nebláznite...

Pozerali ste sa v poslednej dobe na výnosy termínovaných vkladov? Viete čo, ani to nerobte. Zdravie je predsa prvoradé. Ale ak ste predsa len zvedavý, tak vedzte, že ročná viazanosť úspor je v dvoch bankách odmenená len 0,05 percentom. Nie, nejde o preklep. Skutočne, ak si do banky vložíte desať tisíc eur, tak banka vám po roku pripíše päť eur. Po správnosti z toho ešte odvedie daň a vám nakoniec ostane 4,05 eura. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Marek Mittaš | 16.11.2016 00:00 Úspech, či neúspech je otázkou postoja

Záujem, motivácia, odhodlanie. To všetko niekedy nestačí, aby sa dostavil požadovaný úspech. Niekedy mu treba trochu pomôcť. Obchodnícke profesie všeobecne vyžadujú veľkú vytrvalosť. Vedieť na sebe pracovať, ísť za svojim cieľom a nedať sa odradiť počiatočným neúspechom. To sú základné vlastnosti úspešných obchodníkov. Platí to aj v oblasti finančného sprostredkovania. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie články »

Krátké správy z Banky

05.12.2016 13:52 Tri spôsoby ako získať lepšiu cenu poistenia

Ako najčastejšie uzatvárate poistenie? Chodievate priamo do poisťovne? Alebo máte svojho poradcu? Prečítajte si o spôsoboch, vďaka ktorým budete mať na poistení lepšiu cenu ako sused! Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

05.12.2016 10:05 Ako preklenúť výdavky na predvianočné nákupy

V spolupráci s mBank uverejňujeme seriál expertných poradní o bankových produktoch. Čitatelia môžu svoje otázky posielať na adresu redakcia@investujeme.sk. Odpovede mBank zverejňujeme v pravidelných intervaloch. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

30.11.2016 11:23 Každý druhý Nemec uzatvára poistenie online

Európania sa pri poistení čoraz viac spoliehajú na online prostredie. V Nemecku uzatvára poistku cez internet až každý druhý spotrebiteľ. Neplatí to však pri likvidácií poistných udalosti, kde sa spotrebitelia stále radšej obracajú na finančných sprostredkovateľov. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

30.11.2016 09:52 Slováci nemajú dostatočný prehľad vo svojich finančných zmluvách

Až sedem z desiatich Slovákoch oslovených v telefonickom miniprieskume spoločnosti Fincentrum si nedokázalo spontánne spomenúť na všetky uzatvorené finančné zmluvy. Len 15 percent oslovených vedelo napríklad bez nahliadnutia do dokumentácie povedať, na akú sumu majú uzatvorené poistenie domácnosti.  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

29.11.2016 13:07 Výber životného poistenia nie je záležitosťou na jedno stretnutie

Životné poistenie patrí medzi tie zložitejšie finančné produkty, s ktorými sa bežný spotrebiteľ môže stretnúť. Je totiž možné voliť si z veľkého množstva pripoistení a ponuky jednotlivých poisťovní sa medzi sebou navzájom líšia. Ak teda chcete uzavrieť naozaj dobré životné poistenie, mali by ste tomuto procesu venovať dostatok času a snažiť sa podmienky danej poistky čo najlepšie pochopiť.  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie krátke správy »

Anketa

Myslíte si, že nové Opatrenie pribrzdí úverový trh?

Áno. (57%)
 
Nie. (14%)
 
Neviem. (29%)
 Spolu hlasovalo 7 čitateľov

Najčítanejšie články z Banky za posledných 14 dní

Redakcia | 24.11.2016 00:00 Účet zadarmo? Nech sa páči, ale bude to niečo stáť

Po oznámení o konci Zuna hľadajú klienti citliví na cenu alternatívu bežného účtu, ktorý by ich nič nestál. O účtoch zadarmo sme už nedávno informovali. Teraz sme sa pozreli spolu s partnerským portálom FinancnaHitparada.sk na to, ako je možné získať zľavu z poplatku pri účte, ktorý štandardne zadarmo nie je. Pripravili sme tak prehľad 14tich produktových balíkov ponúkaných deviatimi bankami.  Celá správa »

Komentárov: 2 / 2 Posledný komentár: 01.01.1970 01:00

Peter Apolen | 30.11.2016 00:00 NBS sa chystá zmeniť podmienky hypotekárneho trhu

Od nového roku začne platiť opatrenie Národnej banky Slovenska, ktoré upraví pravidlá pri poskytovania úverov na bývanie. Cieľom je pribrzdiť úverový boom. NBS však ubezpečuje, že jej nejde o dramatické priškrcovanie úverových štandardov, ale o zakonzervovanie súčasného stavu.  Celá správa »

Komentárov: 1 / 1 Posledný komentár: 01.01.1970 01:00Ďalšie články »