Fincentrum a.s.
Hypoindex.cz Hypoindex.cz ČeskéReformy.cz ČeskéReformy.cz Bankaroku.cz Bankaroku.cz Investiceroku.czInvesticeroku.cz Investujeme.sk Investujeme.cz InvesticiaRoka.sk InvestíciaRoka.sk

Ďakujeme našim partnerom:                                                                                                                                                                   

fincentrum-logo

hviezdne-byvanie


facebook-logo_1

B. Buštík: Zhruba 85 % produkcie Aegonu pochádza z externých sietí

B. Buštík: Zhruba 85 % produkcie Aegonu pochádza z externých sietí

Aegon Poisťovňa vstúpila na trh pomerne neskoro. Musela sa teda pri novom biznise spoliehať najmä na externé siete.. Tie tvoria i po viac ako desiatich rokoch pôsobenia na trhu zhruba 85 percent výkonov poisťovne. Ďalším na trhu nezvyklým javom je snaha zaviesť priebežné vyplácanie provízii sprostredkovateľom. Je na Slovensku zatiaľ ojedinelý pokus. No ide v smere európskych tendencií.

 

 

  • Aký podiel majú na vašej produkcii externé a aký interné siete?

Netajíme sa tým, že väčšina našej produkcie je z externých, maklérskych, sietí. Prišli sme totiž na trh relatívne neskoro, v roku 2003, následne sme začali budovať vlastné siete a ešte stále ich budujeme. Takže zhruba 85 percent našej produkcie dnes pochádza z externých sietí. Našim najväčším partnerom je Partners Group SK. Za nimi nasleduje ZFP akadémia, Universal maklérsky dom, Salve Finance a ďalšie spoločnosti.

  • Keď je väčšina odbytu realizovaná externe nemáte pocit závislosti vášho úspechu na niekom, nad kým nemáte tak celkom kontrolu?

Ohľadom závislosti je to vždy o partnerskom vzťahu. Necítime sa v niekoho rukách. Vždy debatujeme o kvalite, objeme alebo pripoisteniach. Darí sa nám vo všetkých týchto ukazovateľom plniť naše ciele, takže sme spokojní. Minulý rok sme napríklad dosiahli rekordné číslo obratu – viac ako 11 mil. eur, čím sme sa stali päťkou na trhu.

  • Znamená to, že na tomto stave nechcete nič meniť?

Budujeme popri tom i internú sieť. Chceme byť viac viditeľní v regiónoch. Pobočky vznikajú vždy v mestách, kde sú šikovní obchodníci, tak aby bola sieť stabilná. V prvom polroku sme otvorili šesť pobočiek. Boli medzi nimi nie len krajské, ale i okresné sídla. Ku koncu júna máme celkovo 19 pobočiek, v 17tich mestách. Plán je mať do dvoch rokov aspoň 30 zastúpení.

  • Na slovenskom trhu ste raritou v tom, že svojich agentov, alebo maklérov odmeňujete zaslúženými, nie jednorazovými províziami. Voči ktorými kanálom uplatňujete takúto stratégiu?

V rámci internej produkcie odmeňujeme priebežne od januára tohto roku celú našu sieť. Z externistov týmto spôsobom vyplácame približne tretinu produkcie Partners Group a u ostatných sprostredkovateľských spoločností je to len v začiatkoch.

  • Priebežné provízie znamenajú, že obchodníci nedostanú peniaze jednorazovo za uzavretie zmluvy, ale dostávajú ich postupne počas trvania poistenia. Na prvý pohľad do nemusí byť populárne opatrenie. Ako na to sprostredkovatelia reagujú?

Sprostredkovatelia môžu mať na to dva pohľady. Prvý znamená, že to predstavuje veľkú zmenu v ich cash flow, v niektorých prípadoch sme preto pristúpili k dočasným bonusom. Ale priebežné provízie sú o tom, aby si obchodníci vytvorili svojou produkciou taký kmeň, ktorý im bude dlhodobo prinášať príjem.

Druhým pohľadom je hľadisko bezpečnosti. Pre sprostredkovateľské spoločnosti prinášajú priebežné provízie pokoj v duši, pretože sa im nemôže stať, že niektorí obchodníci vyrobia storno, ktoré budú musieť vracať. Je to napríklad dôležité v prípadoch, keď chce spoločnosť napríklad viac náborovať.

  • Sprostredkovateľský sektor je veľmi dynamický. Spoločnosti medzi sebou tvrdo konkurujú, dôsledkom čoho bývajú presuny sprostredkovateľských štruktúr. Ako sa to pozeráte z pohľadu poisťovne?

Snažíme sa mať so všetkými korektné vzťahy. Našou stratégiou je, že podporujeme partnerov, ktorí nám pomohli vyrásť. Tvrdá konkurencia medzi sprostredkovateľmi asi súvisí s veľkosťou trhu. Trh je malý a každý každého pozná. Spoločností je veľa. Ak dochádza medzi firmami k presunom ľudí, sledujeme to z druhej strany. No treba zároveň povedať, že pri stornách, ktoré to často vyvoláva, prehráva klient.

  • Ako postupuje Aegon pri prinášaní inovácií na trh? Inšpirujete sa zahraničím, alebo počúvate distribučné kanály?

Podnety na inovácie prichádzajú väčšinou z trhu. Máme síce prístup i ku knižnici produktov Aegonu pre strednú a východnú Európu, no podstatný je pre nás trh. Chceme sa stále zameriavať najmä na riziká. Znamená to inovatívnosť v rámci pripoistení a pokrytia čo najviac rizík klienta.

  • Ako vyzerá v tomto smere vzťah medzi poisťovňami? Vládne konkurencia podobná sprostredkovateľskému trhu?

Medzi poisťovňami máme podľa môjho názoru korektné vzťahy. Neohovárame sa, no z pohľadu produktových inovácií musím konštatovať, že sa kopírujú veľmi rýchlo. Prídete napríklad s novinkou a konkurenti už po pol roku prichádzajú s jej kópiou, ktorá je ešte v niečom vylepšená. Každý sa snaží byť najlepší, čo je pochopiteľné. Pomáha to i inováciám na trhu.

  • Pozorujete na trhu trend presunu záujmu klientov zo sporiacich alebo investičných poistiek smerom k čisto rizikovým?

Nepovedal by som, že sa stráca sporiaca zložka poistenia. Určite, že zlaté časy investičného životného poistenia, ktoré boli počas dôchodkovej reformy pred deviatimi alebo ôsmi rokmi, keď bolo dôchodkové zabezpečenie verejnou témou, sú preč. V porovnaním s týmto obdobím, má investičné životné poistenie menšiu popularitu. No stále vidíme priestor i na klasické investičné poistenie.

Toto poistenie sa začalo trochu démonizovať. Z pohľadu dlhodobého sporenia, je však tento produkt určite zaujímavý. Je to vlastne ochrana klienta pred sebou samým. Aby si prostriedky, ktoré nasporil, priebežne nevyberal.

Musím povedať, že my sme trend prechodu k rizikovému poisteniu alebo lepšie povedané, oddelenia investičnej a rizikovej zložky, zachytili. Minulý rok sme priniesli na trh produkt Budúcnosť Komplet, ktorého podiel na našej novej produkcii nás svojou výškou veľmi prekvapil. Bol ocenený i ako Životné poistenie v súťaži Fincentrum a Trend Hypotéka roka.

I napriek tomu, by som to ale nestaval tak, že perspektívu má len rizikové poistenie. Myslím si, že oba produkty majú svoje mieste.

  • Spomenuli ste disciplínu Slovákov pri sporení. Je v nej naozaj taký problém?

Je dôležité, aby klient dodržal horizont sporenia. Vidíme, že Slovák si výnosy rád vezme, ak sa objavia a na druhej strane pri strate podlieha panike a tiež predáva. Dôkazom je napríklad i naša skúsenosť z vkladmi v našej DDS. Keď sme ju pred tromi rokmi rušili, dali sme našim klientom možnosť, že si môžu peniaze preniesť do našej životnej poisťovne alebo do inej DDS.

Realita bola taká, že drvivá väčšina klientov si peniaze vybrala. Preto z pohľadu dlhodobého sporenia na dôchodok vidíme význam v investičnom životnom poistení, ktoré klienta pre tieto prípady chráni.

  • Aký je vzťah Slovákov k riziku? Sú podľa vás konzervatívny, alebo sa neboja investovať?

Slováci sa neboja investovať. Stratégie sú najprv nastavené na rizikové a potom sa postupne preklápajú do stále konzervatívnejších nástrojov. Podobne ako v DSS. Naše portfólia sú prevažne mladé. V investičnom poistení spolupracujeme najmä s Pioneer Investment a IaD Investmets. 

Každý investor alebo klient je v pohode, kým nezaznamená stratu. Keď ju uvidí v realite, je to rozdiel. Podstatné je práve vtedy vydržať. U ľudí ešte stále rezonuje BMG a podobné schémy. Takže základ je hovoriť ľuďom pravdu. Tým, že je takmer celá naša produkcia je platená pravidelne mesačne, riziko volatility je podstatne znížené.

  • Pred nedávnom bola schválená takzvaná anuitná novela. Ako ju hodnotíte a ako vidíte aktuálnu situáciu s dôchodkovým zabezpečením?

Dopad novej legislatívy v oblasti anuít budeme ešte vyhodnocovať. Musíme si zanalyzovať jej dopady a vyhodnotiť štruktúru poplatkov. Dúfame, že význam individuálneho dôchodkového zabezpečenia bude narastať. Pretože v zabezpečení zo strany štátu vidíme veľké riziko.

  • Ako sa pozeráte na súčasný poistný trh?

Poistné sumy sú stále nízke. Najmä pri krytí úmrtia. Tu je stále veľký priestor. Keď porovnáme Slovensko s okolitými krajinami v priemernom poistení k HDP. Rozdiel je zhruba trojnásobný. Ľudia teda síce majú poistky, ale nie sú poistení. Je to otázka i kvality poradenstva. Keď je poradenstvo poskytnuté komplexne a ďalej sa ošetrí následným servisom, priestor na rast je stále veľmi veľký.

  • Vrátim sa ešte k oceňovaniu Fincentrum a Trend Hypotéka roka. Ťažíte zo súčasného hypotekárneho boomu?

Nemáme vyhodnotené koľko zmlúv poskytujeme k hypotékam. No hypotekárny boom je pre poisťovňu určite príležitosťou. Chceme ale, aby poistenie bolo komplexné. Takže sa nesnažíme len o poistenie smrti, ale i iných potrieb. Je to otázka kvality poradenstva. O škále pripoistení, nie len povinnej súčasti hypotekárnej zmluvy.

Dôležitý je následný servis, ktorý neznamená len zaslanie výročného listu, ale o zistenie zmien a potrieb klienta a tým i zmeny v poistení a pripoisteniach. Klienti pritom servis vyžadujú.

  • Na jar ste uviedli na trh online poistenie domácnosti. Aké perspektívy vidíte v tomto distribučnom kanále? Je vhodný i na iné produkty?

Zatiaľ nepoznám z trhu pozitívnu skúsenosť napríklad s predajom životného poistenia online. Prekážkou je i legislatíva, ktorá požaduje pri životnom poistení stále podpis klienta. Je tu rozdiel medzi životným a neživotným poistením, kde zaplatenie supluje podpis klienta. Je zrejmé, že kanál internetu je veľmi perspektívny. Na Slovensku je penetrácia internetu je veľmi veľká, ale zatiaľ ho na predaj životného poistenia použiť neplánujeme.

  • Neplánujete v najbližšom období nové produkty?

Nie. Rozšírenie portfólia neplánujeme. Neživotné poistenie bude naďalej stáť na poistení domácností.

  • Ako sa vyvíjajú vaše tohtoročné obchody?

Prvý kvartál tohto roku bol zatiaľ náš najúspešnejší. Tento rok počítame opäť s miernym rastom. Rast je náročný cieľ, ale skôr sa pozeráme na to, aké inovácie v produktoch alebo spracovaní zmlúv musíme priniesť partnerom a klientom.

Ďakujem za rozhovor.



Branislav Buštík, obchodný riaditeľ/CSO AEGON Životná poisťovňa

Svoju kariéru zahájil v spoločnosti Generali Poisťovňa, a.s., kde pracoval v rokoch 2000 až 2004. Jeho zameranie sa týkalo predovšetkým rozvoja bankopoistenia.  V spoločnosti AEGON pracuje od novembra 2004. Je zodpovedný za obchod. Od roku 2007 je členom predstavenstva AEGON Životná poisťovňa a od roku 2009 je predsedom predstavenstva AEGON DSS. Je ženatý, má dve deti.

B. Buštík: Zhruba 85 % produkcie Aegonu pochádza z externých sietí

B. Buštík: Zhruba 85 % produkcie Aegonu pochádza z externých sietí >> zdieľajte na sociálnych sieťach

 
 

Komentáre


K tomuto článku ešte nebol pridaný žiadny komentár. Buďte prvý a okomentujte tento článok.

Pridajte komentár

* Pokiaľ je text nečitateľný, nový načítate kliknutím na obrázok. Veľké a malé písmená sa neodlišujú.
Pre prihlásených sa kontrolný obrázok nezobrazuje. Prihláste sa alebo sa zaregistrujte ak ešte nemáte účet.
Opíšte text z obrázku: *

* Hviezdičkou sú označené povinné informácie.


Články z Poistenie

Miroslav Kriak | 24.05.2017 00:00 Finančné sprostredkovanie nepotrebuje nezmyselnú reguláciu

V uplynulých týždňoch prebehla celým sprostredkovateľským sektorom a mnohými finančnými inštitúciami vlna znepokojenia a obáv z chystaného transponovania Smernice o distribúcii poistenia č. 2016/97 (Insurance distribution directive – IDD), teda z prijatia regulácie finančného sprostredkovania v príliš tvrdej a prísnej podobe. Prijatie týchto zmien by malo na odvetvie doslova likvidačný dopad. Nemožno však povedať, že sprostredkovanie nepotrebuje ďalšie reformy a vyššiu profesionalizáciu. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Paul Stanfield | 18.05.2017 00:00 Náklady finančných rozhodnutí bez poradenstva môžu byť vysoké

V uplynulých rokoch bolo zverejnené množstvo štúdií, ktoré dokazujú hodnotu kvalitného finančného poradenstva a sprostredkovania. Hlavný záver by sa dal zhrnúť nasledovne: klienti, ktorí dostali kvalitné poradenstvo, sú podstatne lepšie zabezpečení na dôchodok, a lepšie finančne chránení počas pracovného života, ako tí, ktorí poradenstvo nedostali. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Mark Kuchta | 17.05.2017 00:00 Ako zareagovali poisťovne na povinný odvod z neživotného poistenia

Slovenské poisťovne sa museli od januára vyrovnať s novou povinnosť voči štátu – odvodom z neživotného poistenia vo výške ôsmych percent z tržieb. Pri schvaľovaní zákona, koncom minulého roka, zviedli poisťovatelia s ministerstvom financií tvrdý boj a všetci si vydýchli, keď sa rozhodlo, že odvodové zaťaženie sa bude týkať iba nových zmlúv. Ako sa však ukazuje radosť bola predčasná. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Marek Mittaš | 16.05.2017 00:00 Princípy, na ktorých stojí úspech finančného agenta

Živelnosť deväťdesiatych rokov sa prejavovala naprieč celou spoločnosťou a zachvátila aj oblasť finančného sprostredkovania. Uplatnenie často nebolo výsledkom odbornosti, ale manipulácii a techník, ktoré nepatrili vždy k serióznym. S týmto obdobím sa však finančné sprostredkovanie rozlúčilo a úspech stojí na úplne iných predpokladoch, ako je agresívny predaj. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Peter Apolen | 11.05.2017 00:00 Pozor na staré poistky nehnuteľnosti a domácnosti

Klienti nahlasujú škody, ktoré spôsobili záplavy z prívalových dažďov v oblasti Liptova, Kysúc a východného Slovenska koncom apríla a začiatkom mája. Väčšina hlásení sa týka poškodenia nehnuteľnosti a domácnosti. Ponúkame preto niekoľko rád, ako postupovať pri nahlasovaní škody a ako neprísť o svoje peniaze. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie články »

Krátké správy z Poistenie

24.05.2017 09:48 Petr Saic: S OVB se chci dohodnout na hladkém odchodu

Petr Saic působí v OVB 12 let a dostal se na pozici zemského ředitele. Nyní chce odejít a nastoupit vlastní cestu finančního poradenství. „Byl jsem historicky jako první zemský ředitel OVB ponížen do pozice regionálního ředitele,“ říká Petr Saic v rozhovoru pro Investujeme.cz. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

23.05.2017 08:50 Odškodnění při dopravní nehodě: Nahradí snížení tržní ceny vozidla?

Ústavní soud vydal v nedávné době významné rozhodnutí v problematice náhrady škody na vozidle z povinného ručení. Lze požadovat odškodnění rozdílu mezi tržní cenou vozidla před dopravní nehodou a po jeho opravě? Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

17.05.2017 08:44 Hodnota poradenství – a co to stojí, když si poradit nedáte

Četné studie v posledních letech prokázaly hodnotu kvalitního finančního poradenství – v neposlední řadě to, že klientům, kterým je takové poradenství poskytnuto, se po odchodu do důchodu daří významně lépe a z finančního hlediska jsou i během předchozích fází svého života mnohem více chráněni. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

15.05.2017 16:43 Radí odborník: Akú rezervu by mal mať človek v prípade zmeny zamestnania

Prinášame vám poradňu z oblasti finančných služieb a finančného správania. V tejto časti na tému výšky finančnej rezervy radí Jana Lacková, exkluzívna finančná sprostredkovateľka Fincentra. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

15.05.2017 09:41 Jak provize ovlivňují prodej životního pojištění

Provize, provize, provize… kolem nich se točí jádro regulace distribuce životního pojištění. Provize ovlivňují prodej ale i zcela nečekaným směrem. Jak? Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie krátke správy »

Najčítanejšie články z Poistenie za posledných 14 dní

Paul Stanfield | 18.05.2017 00:00 Náklady finančných rozhodnutí bez poradenstva môžu byť vysoké

V uplynulých rokoch bolo zverejnené množstvo štúdií, ktoré dokazujú hodnotu kvalitného finančného poradenstva a sprostredkovania. Hlavný záver by sa dal zhrnúť nasledovne: klienti, ktorí dostali kvalitné poradenstvo, sú podstatne lepšie zabezpečení na dôchodok, a lepšie finančne chránení počas pracovného života, ako tí, ktorí poradenstvo nedostali. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Mark Kuchta | 17.05.2017 00:00 Ako zareagovali poisťovne na povinný odvod z neživotného poistenia

Slovenské poisťovne sa museli od januára vyrovnať s novou povinnosť voči štátu – odvodom z neživotného poistenia vo výške ôsmych percent z tržieb. Pri schvaľovaní zákona, koncom minulého roka, zviedli poisťovatelia s ministerstvom financií tvrdý boj a všetci si vydýchli, keď sa rozhodlo, že odvodové zaťaženie sa bude týkať iba nových zmlúv. Ako sa však ukazuje radosť bola predčasná. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Marek Mittaš | 16.05.2017 00:00 Princípy, na ktorých stojí úspech finančného agenta

Živelnosť deväťdesiatych rokov sa prejavovala naprieč celou spoločnosťou a zachvátila aj oblasť finančného sprostredkovania. Uplatnenie často nebolo výsledkom odbornosti, ale manipulácii a techník, ktoré nepatrili vždy k serióznym. S týmto obdobím sa však finančné sprostredkovanie rozlúčilo a úspech stojí na úplne iných predpokladoch, ako je agresívny predaj. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Peter Apolen | 11.05.2017 00:00 Pozor na staré poistky nehnuteľnosti a domácnosti

Klienti nahlasujú škody, ktoré spôsobili záplavy z prívalových dažďov v oblasti Liptova, Kysúc a východného Slovenska koncom apríla a začiatkom mája. Väčšina hlásení sa týka poškodenia nehnuteľnosti a domácnosti. Ponúkame preto niekoľko rád, ako postupovať pri nahlasovaní škody a ako neprísť o svoje peniaze. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie články »