Fincentrum a.s.
Hypoindex.cz Hypoindex.cz ČeskéReformy.cz ČeskéReformy.cz Bankaroku.cz Bankaroku.cz Investiceroku.czInvesticeroku.cz Investujeme.sk Investujeme.cz InvesticiaRoka.sk InvestíciaRoka.sk

Ďakujeme našim partnerom:                                                                                                                                                                   

fincentrum-logo

hviezdne-byvanie


facebook-logo_1

B. Buštík: Zhruba 85 % produkcie Aegonu pochádza z externých sietí

B. Buštík: Zhruba 85 % produkcie Aegonu pochádza z externých sietí

Aegon Poisťovňa vstúpila na trh pomerne neskoro. Musela sa teda pri novom biznise spoliehať najmä na externé siete.. Tie tvoria i po viac ako desiatich rokoch pôsobenia na trhu zhruba 85 percent výkonov poisťovne. Ďalším na trhu nezvyklým javom je snaha zaviesť priebežné vyplácanie provízii sprostredkovateľom. Je na Slovensku zatiaľ ojedinelý pokus. No ide v smere európskych tendencií.

 

 

  • Aký podiel majú na vašej produkcii externé a aký interné siete?

Netajíme sa tým, že väčšina našej produkcie je z externých, maklérskych, sietí. Prišli sme totiž na trh relatívne neskoro, v roku 2003, následne sme začali budovať vlastné siete a ešte stále ich budujeme. Takže zhruba 85 percent našej produkcie dnes pochádza z externých sietí. Našim najväčším partnerom je Partners Group SK. Za nimi nasleduje ZFP akadémia, Universal maklérsky dom, Salve Finance a ďalšie spoločnosti.

  • Keď je väčšina odbytu realizovaná externe nemáte pocit závislosti vášho úspechu na niekom, nad kým nemáte tak celkom kontrolu?

Ohľadom závislosti je to vždy o partnerskom vzťahu. Necítime sa v niekoho rukách. Vždy debatujeme o kvalite, objeme alebo pripoisteniach. Darí sa nám vo všetkých týchto ukazovateľom plniť naše ciele, takže sme spokojní. Minulý rok sme napríklad dosiahli rekordné číslo obratu – viac ako 11 mil. eur, čím sme sa stali päťkou na trhu.

  • Znamená to, že na tomto stave nechcete nič meniť?

Budujeme popri tom i internú sieť. Chceme byť viac viditeľní v regiónoch. Pobočky vznikajú vždy v mestách, kde sú šikovní obchodníci, tak aby bola sieť stabilná. V prvom polroku sme otvorili šesť pobočiek. Boli medzi nimi nie len krajské, ale i okresné sídla. Ku koncu júna máme celkovo 19 pobočiek, v 17tich mestách. Plán je mať do dvoch rokov aspoň 30 zastúpení.

  • Na slovenskom trhu ste raritou v tom, že svojich agentov, alebo maklérov odmeňujete zaslúženými, nie jednorazovými províziami. Voči ktorými kanálom uplatňujete takúto stratégiu?

V rámci internej produkcie odmeňujeme priebežne od januára tohto roku celú našu sieť. Z externistov týmto spôsobom vyplácame približne tretinu produkcie Partners Group a u ostatných sprostredkovateľských spoločností je to len v začiatkoch.

  • Priebežné provízie znamenajú, že obchodníci nedostanú peniaze jednorazovo za uzavretie zmluvy, ale dostávajú ich postupne počas trvania poistenia. Na prvý pohľad do nemusí byť populárne opatrenie. Ako na to sprostredkovatelia reagujú?

Sprostredkovatelia môžu mať na to dva pohľady. Prvý znamená, že to predstavuje veľkú zmenu v ich cash flow, v niektorých prípadoch sme preto pristúpili k dočasným bonusom. Ale priebežné provízie sú o tom, aby si obchodníci vytvorili svojou produkciou taký kmeň, ktorý im bude dlhodobo prinášať príjem.

Druhým pohľadom je hľadisko bezpečnosti. Pre sprostredkovateľské spoločnosti prinášajú priebežné provízie pokoj v duši, pretože sa im nemôže stať, že niektorí obchodníci vyrobia storno, ktoré budú musieť vracať. Je to napríklad dôležité v prípadoch, keď chce spoločnosť napríklad viac náborovať.

  • Sprostredkovateľský sektor je veľmi dynamický. Spoločnosti medzi sebou tvrdo konkurujú, dôsledkom čoho bývajú presuny sprostredkovateľských štruktúr. Ako sa to pozeráte z pohľadu poisťovne?

Snažíme sa mať so všetkými korektné vzťahy. Našou stratégiou je, že podporujeme partnerov, ktorí nám pomohli vyrásť. Tvrdá konkurencia medzi sprostredkovateľmi asi súvisí s veľkosťou trhu. Trh je malý a každý každého pozná. Spoločností je veľa. Ak dochádza medzi firmami k presunom ľudí, sledujeme to z druhej strany. No treba zároveň povedať, že pri stornách, ktoré to často vyvoláva, prehráva klient.

  • Ako postupuje Aegon pri prinášaní inovácií na trh? Inšpirujete sa zahraničím, alebo počúvate distribučné kanály?

Podnety na inovácie prichádzajú väčšinou z trhu. Máme síce prístup i ku knižnici produktov Aegonu pre strednú a východnú Európu, no podstatný je pre nás trh. Chceme sa stále zameriavať najmä na riziká. Znamená to inovatívnosť v rámci pripoistení a pokrytia čo najviac rizík klienta.

  • Ako vyzerá v tomto smere vzťah medzi poisťovňami? Vládne konkurencia podobná sprostredkovateľskému trhu?

Medzi poisťovňami máme podľa môjho názoru korektné vzťahy. Neohovárame sa, no z pohľadu produktových inovácií musím konštatovať, že sa kopírujú veľmi rýchlo. Prídete napríklad s novinkou a konkurenti už po pol roku prichádzajú s jej kópiou, ktorá je ešte v niečom vylepšená. Každý sa snaží byť najlepší, čo je pochopiteľné. Pomáha to i inováciám na trhu.

  • Pozorujete na trhu trend presunu záujmu klientov zo sporiacich alebo investičných poistiek smerom k čisto rizikovým?

Nepovedal by som, že sa stráca sporiaca zložka poistenia. Určite, že zlaté časy investičného životného poistenia, ktoré boli počas dôchodkovej reformy pred deviatimi alebo ôsmi rokmi, keď bolo dôchodkové zabezpečenie verejnou témou, sú preč. V porovnaním s týmto obdobím, má investičné životné poistenie menšiu popularitu. No stále vidíme priestor i na klasické investičné poistenie.

Toto poistenie sa začalo trochu démonizovať. Z pohľadu dlhodobého sporenia, je však tento produkt určite zaujímavý. Je to vlastne ochrana klienta pred sebou samým. Aby si prostriedky, ktoré nasporil, priebežne nevyberal.

Musím povedať, že my sme trend prechodu k rizikovému poisteniu alebo lepšie povedané, oddelenia investičnej a rizikovej zložky, zachytili. Minulý rok sme priniesli na trh produkt Budúcnosť Komplet, ktorého podiel na našej novej produkcii nás svojou výškou veľmi prekvapil. Bol ocenený i ako Životné poistenie v súťaži Fincentrum a Trend Hypotéka roka.

I napriek tomu, by som to ale nestaval tak, že perspektívu má len rizikové poistenie. Myslím si, že oba produkty majú svoje mieste.

  • Spomenuli ste disciplínu Slovákov pri sporení. Je v nej naozaj taký problém?

Je dôležité, aby klient dodržal horizont sporenia. Vidíme, že Slovák si výnosy rád vezme, ak sa objavia a na druhej strane pri strate podlieha panike a tiež predáva. Dôkazom je napríklad i naša skúsenosť z vkladmi v našej DDS. Keď sme ju pred tromi rokmi rušili, dali sme našim klientom možnosť, že si môžu peniaze preniesť do našej životnej poisťovne alebo do inej DDS.

Realita bola taká, že drvivá väčšina klientov si peniaze vybrala. Preto z pohľadu dlhodobého sporenia na dôchodok vidíme význam v investičnom životnom poistení, ktoré klienta pre tieto prípady chráni.

  • Aký je vzťah Slovákov k riziku? Sú podľa vás konzervatívny, alebo sa neboja investovať?

Slováci sa neboja investovať. Stratégie sú najprv nastavené na rizikové a potom sa postupne preklápajú do stále konzervatívnejších nástrojov. Podobne ako v DSS. Naše portfólia sú prevažne mladé. V investičnom poistení spolupracujeme najmä s Pioneer Investment a IaD Investmets. 

Každý investor alebo klient je v pohode, kým nezaznamená stratu. Keď ju uvidí v realite, je to rozdiel. Podstatné je práve vtedy vydržať. U ľudí ešte stále rezonuje BMG a podobné schémy. Takže základ je hovoriť ľuďom pravdu. Tým, že je takmer celá naša produkcia je platená pravidelne mesačne, riziko volatility je podstatne znížené.

  • Pred nedávnom bola schválená takzvaná anuitná novela. Ako ju hodnotíte a ako vidíte aktuálnu situáciu s dôchodkovým zabezpečením?

Dopad novej legislatívy v oblasti anuít budeme ešte vyhodnocovať. Musíme si zanalyzovať jej dopady a vyhodnotiť štruktúru poplatkov. Dúfame, že význam individuálneho dôchodkového zabezpečenia bude narastať. Pretože v zabezpečení zo strany štátu vidíme veľké riziko.

  • Ako sa pozeráte na súčasný poistný trh?

Poistné sumy sú stále nízke. Najmä pri krytí úmrtia. Tu je stále veľký priestor. Keď porovnáme Slovensko s okolitými krajinami v priemernom poistení k HDP. Rozdiel je zhruba trojnásobný. Ľudia teda síce majú poistky, ale nie sú poistení. Je to otázka i kvality poradenstva. Keď je poradenstvo poskytnuté komplexne a ďalej sa ošetrí následným servisom, priestor na rast je stále veľmi veľký.

  • Vrátim sa ešte k oceňovaniu Fincentrum a Trend Hypotéka roka. Ťažíte zo súčasného hypotekárneho boomu?

Nemáme vyhodnotené koľko zmlúv poskytujeme k hypotékam. No hypotekárny boom je pre poisťovňu určite príležitosťou. Chceme ale, aby poistenie bolo komplexné. Takže sa nesnažíme len o poistenie smrti, ale i iných potrieb. Je to otázka kvality poradenstva. O škále pripoistení, nie len povinnej súčasti hypotekárnej zmluvy.

Dôležitý je následný servis, ktorý neznamená len zaslanie výročného listu, ale o zistenie zmien a potrieb klienta a tým i zmeny v poistení a pripoisteniach. Klienti pritom servis vyžadujú.

  • Na jar ste uviedli na trh online poistenie domácnosti. Aké perspektívy vidíte v tomto distribučnom kanále? Je vhodný i na iné produkty?

Zatiaľ nepoznám z trhu pozitívnu skúsenosť napríklad s predajom životného poistenia online. Prekážkou je i legislatíva, ktorá požaduje pri životnom poistení stále podpis klienta. Je tu rozdiel medzi životným a neživotným poistením, kde zaplatenie supluje podpis klienta. Je zrejmé, že kanál internetu je veľmi perspektívny. Na Slovensku je penetrácia internetu je veľmi veľká, ale zatiaľ ho na predaj životného poistenia použiť neplánujeme.

  • Neplánujete v najbližšom období nové produkty?

Nie. Rozšírenie portfólia neplánujeme. Neživotné poistenie bude naďalej stáť na poistení domácností.

  • Ako sa vyvíjajú vaše tohtoročné obchody?

Prvý kvartál tohto roku bol zatiaľ náš najúspešnejší. Tento rok počítame opäť s miernym rastom. Rast je náročný cieľ, ale skôr sa pozeráme na to, aké inovácie v produktoch alebo spracovaní zmlúv musíme priniesť partnerom a klientom.

Ďakujem za rozhovor.



Branislav Buštík, obchodný riaditeľ/CSO AEGON Životná poisťovňa

Svoju kariéru zahájil v spoločnosti Generali Poisťovňa, a.s., kde pracoval v rokoch 2000 až 2004. Jeho zameranie sa týkalo predovšetkým rozvoja bankopoistenia.  V spoločnosti AEGON pracuje od novembra 2004. Je zodpovedný za obchod. Od roku 2007 je členom predstavenstva AEGON Životná poisťovňa a od roku 2009 je predsedom predstavenstva AEGON DSS. Je ženatý, má dve deti.

B. Buštík: Zhruba 85 % produkcie Aegonu pochádza z externých sietí

B. Buštík: Zhruba 85 % produkcie Aegonu pochádza z externých sietí >> zdieľajte na sociálnych sieťach

 
 

Komentáre


K tomuto článku ešte nebol pridaný žiadny komentár. Buďte prvý a okomentujte tento článok.

Pridajte komentár

* Pokiaľ je text nečitateľný, nový načítate kliknutím na obrázok. Veľké a malé písmená sa neodlišujú.
Pre prihlásených sa kontrolný obrázok nezobrazuje. Prihláste sa alebo sa zaregistrujte ak ešte nemáte účet.
Opíšte text z obrázku: *

* Hviezdičkou sú označené povinné informácie.


Články z Poistenie

Andrej Zeman | 17.02.2017 00:00 Allianz - SP vlani odhalila 1909 poistných podvodov v hodnote 4,1 mil. eur

Allianz – Slovenská poisťovňa vlani poisťovňa prešetrila 1991 podozrivých škôd v životnom aj neživotnom poistení. Podozrenie na podvod sa potvrdilo až v 1909 prípadoch, ktoré predstavovali hodnotu viac ako 4,1 miliónov eur. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Peter Apolen | 08.02.2017 00:00 Poisťujete firemné auto? Podľa čoho sa rozhodnúť

Pri výbere poisťovne by firma mala zvážiť to, kde podniká, ako bezpečne jazdia je zamestnanci, ale aj to ako často jazdí vozidlo do zahraničia. Veľký význam ale má aj rozsah asistenčných služieb. Hoci si ešte stále väčšina firiem na Slovensku vyberá poistenie vozidiel podľa ceny, prvoradá by mala byť kvalita služieb poisťovne.  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Marek Mittaš | 06.02.2017 00:00 Na Slovensku pribudla nová poisťovňa, pôsobiť bude z Gibraltaru

Od prvého dňa tohto roku začala na Slovensku oficiálne pôsobiť poisťovňa Premium Insurance Company Limited. Zameriava sa výhradne na segment neživotného poistenia. Hoci bez vlastnej siete pobočiek, chce ponúknuť prémiové poistné produkty. Slovensko by pritom malo byť len prvou krajinou. Svoje pôsobenie chce rozvinúť aj v zahraničí. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Peter Apolen | 02.02.2017 00:00 Sprostredkovatelia prezbrojili. Ponúkajú rizikovky

Trh životného poistenia sa mení a klienti čoraz viac preferujú čisté krytie rizík. Aj finanční sprostredkovatelia v priebehu jedného roka značne zmenili ponuku a prispôsobili ju potrebám klientov. Vyplýva to z mystery shoppingu, ktorý v rámci pravidelného nezávislého monitoringu poistného trhu uskutočnila spoločnosť MARKET VISION SLOVAKIA. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Jana Zámečníková | 23.01.2017 00:00 Spor o nevyplatené sprostredkovateľské provízie stále nekončí

Spor spoločnosti Slovdan s finančno-sprostredkovateľskou spoločnosťou AFS SK (neskôr Salve Group) o nevyplatené provízie sa ťahá už desať rokov. Pokusy o mimosúdne vyrovnanie stroskotali a spor skončil na súde. Ústavný súd sa síce postavil na stranu Salve, napriek tomu kauza nekončí. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie články »

Krátké správy z Poistenie

20.02.2017 11:04 ČSOB Poisťovňa prichádza s novinkou v poistení terorizmu

Slováci sa začínajú vo väčšej miere zaujímať o možnosti ochrany pre prípad, že by sa v zahraničí alebo doma ocitli v bezprostrednom ohrození života, predovšetkým pokiaľ ide o bezpečnostné hrozby akými sú aj teroristické útoky. Na túto situáciu začínajú reagovať poisťovne aj v kategórii produktov životného poistenia. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

20.02.2017 09:22 Nechtěné důsledky regulace

Mantrou pro tvorbu regulace je ochrana klienta. Důsledky jsou ale mnohdy zcela jiné. Navíc ministerstvo financí spolu nemluví – a tak na jedné straně brání prodeji životního pojištění, na druhé zvyšuje jeho podporu. Takové jsou závěry konference „Rozvoj a inovace finančních produktů 2017“. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

15.02.2017 14:59 Pozor na detské úrazy na svahu

Počet zranených detí každoročne stúpa. Komunálna poisťovňa napríklad eviduje ich nárast medzi rokmi 2012 a 2016 až o 125 percent. Najviac úrazov mali školopovinné deti vo veku 8 až 15 rokov, viedli zlomeniny na dolných a horných končatinách. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

15.02.2017 09:07 Peer-to-peer pojištění: Obejde se bez zprostředkovatelů

Zatímco největší světové klasické pojišťovny datují svou historii od 2. poloviny 17. století, nejstarší peer-to-peer pojišťovny jsou záležitostí posledního desetiletí. Přesto se jim daří měnit pohled na pojišťovnictví a otřást základy klasických pojišťovacích domů. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

13.02.2017 14:44 Za poistný podvod hrozí až 15 rokov na tvrdo

Poisťovňa Generali vlani odhalila až 625 špekulatívnych pokusov o získanie neoprávneného poistného plnenia. Podvodníci sa pokúšali získať až 2,5 milióna eur. Až štvrtina zo všetkých prípadov sa odohrala v Bratislavskom kraji. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie krátke správy »

Najčítanejšie články z Poistenie za posledných 14 dní

Andrej Zeman | 17.02.2017 00:00 Allianz - SP vlani odhalila 1909 poistných podvodov v hodnote 4,1 mil. eur

Allianz – Slovenská poisťovňa vlani poisťovňa prešetrila 1991 podozrivých škôd v životnom aj neživotnom poistení. Podozrenie na podvod sa potvrdilo až v 1909 prípadoch, ktoré predstavovali hodnotu viac ako 4,1 miliónov eur. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Peter Apolen | 08.02.2017 00:00 Poisťujete firemné auto? Podľa čoho sa rozhodnúť

Pri výbere poisťovne by firma mala zvážiť to, kde podniká, ako bezpečne jazdia je zamestnanci, ale aj to ako často jazdí vozidlo do zahraničia. Veľký význam ale má aj rozsah asistenčných služieb. Hoci si ešte stále väčšina firiem na Slovensku vyberá poistenie vozidiel podľa ceny, prvoradá by mala byť kvalita služieb poisťovne.  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Marek Mittaš | 06.02.2017 00:00 Na Slovensku pribudla nová poisťovňa, pôsobiť bude z Gibraltaru

Od prvého dňa tohto roku začala na Slovensku oficiálne pôsobiť poisťovňa Premium Insurance Company Limited. Zameriava sa výhradne na segment neživotného poistenia. Hoci bez vlastnej siete pobočiek, chce ponúknuť prémiové poistné produkty. Slovensko by pritom malo byť len prvou krajinou. Svoje pôsobenie chce rozvinúť aj v zahraničí. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie články »