Fincentrum a.s.
Hypoindex.cz Hypoindex.cz ČeskéReformy.cz ČeskéReformy.cz Bankaroku.cz Bankaroku.cz Investiceroku.czInvesticeroku.cz Investujeme.sk Investujeme.cz InvesticiaRoka.sk InvestíciaRoka.sk

Ďakujeme našim partnerom:                                                                                                                                                                   

fincentrum-logo

hviezdne-byvanie


facebook-logo_1

Slovenská sporiteľňa je opäť bankou roka

Slovenská sporiteľňa je opäť bankou roka

Týždenník Trend oceňoval v utorok podvečer najlepšie finančné inštitúcie. Prvá trojka sa oproti vlaňajšku nezmenila. Prvé miesto potvrdila Slovenská sporiteľňa, druhé VUB banka a tretiu priečku si upevnila Prvá stavebná sporiteľňa. Fincentrum sa spojilo s úspešnými. Partnersky podporilo hodnotenie.

V hodnotení najúspešnejšej Banky roka obhájil aj v nepriaznivom prostredí nízkych úrokových sadzieb a bankového odvodu titul najväčší peňažný ústav – Slovenská sporiteľňa. Na rozdiel od hlavných konkurentov dokázala historicky najvyšší zisk z predvlaňajška takmer udržať, medziročne klesol len o päť percent. Sporiteľňa si – aj napriek tomu, že opäť strácala v depozitoch – znova uhryzla najviac z úverového koláča, na ktorom svoj podiel zvýšila o 0,8-percentuálneho bodu.

Kým predchádzajúci rok ju ešte zamestnávala transplantácia bankového srdca – IT platformy – vlani prechod dokončila. Jednoduchšie procesy s uvoľnenými ľudskými kapacitami dovolili sporiteľni rásť v úverovaní i v mesiacoch, keď iné banky hovorili skôr o poklese dopytu. A hoci si podiel vo vkladoch neudržala, jej absolútny previs vkladov nad úvermi je stále najvyšší v sektore.

Aj napriek odpisom nových IT, ktoré jej zvyšovali náklady, sa Slovenská sporiteľňa stala najefektívnejšou bankou. Vďaka zisku podobnému predvlaňajšiemu číslu tešila svojich akcionárov i najvyššou rentabilitou.

VÚB banka v tomto ročníku obhájila druhú pozíciu aj napriek tomu, že sa vlani jej zisk prepadol o 45 percent. Nielenže sa u nej nezopakovali jednorazové pozitívne vplyvy v podobe vyplatených dividend od dcérskych firiem, ktoré ju tešili predvlani, no tentoraz ju negatívne zasiahlo aj stratové znižovanie pozície v dlhopisoch. Bankový odvod, ktorý bol záťažou navyše, preto pocítila trpko. VÚB následne vykázala horšiu rentabilitu a zhoršila sa jej efektívnosť. Napriek tomu, že sa v súlade so svojím renomé úspešne snažila znižovať celkové náklady.

Peňažný ústav v uplynulom roku najviac zaujal na úverovom poli, keď zvyšoval svoj podiel na trhu. Zaujímavosťou je, že na rozdiel od smerovania trhu poskočila VÚB aj v úverovaní korporácií, ktoré sú jej historicky bližšie. Tu rástla dokonca rýchlejšie než v retaili.

V porovnaní s vlaňajškom je zahniezdenie Prvej stavebnej sporiteľne na tretej priečke v hodnotení Banky roka presvedčivejšie. Finančná inštitúcia na rozdiel od väčšiny trhu i napriek bankovému odvodu dokázala zvýšiť profit a zlepšiť ukazovatele ziskovosti. Jej výhodou v čase nízkych úrokových sadzieb je práve model stavebného sporenia oddelený od trhu, kde necíti taký tlak na úrokové marže ako iné komerčné banky. Akcionárom odkázala stabilnú návratnosť ich investícií, druhú najvyššiu medzi hodnotenými inštitúciami.

Na druhej strane PSS pri získavaní zdrojov nestačila na svojich konkurentov, hoci má oproti nim výhodu v podobe štedrej štátnej prémie. K tretej priečke jej prispela aj štandardne vysoká efektívnosť a slušná vybavenosť zlých úverov opravnými položkami.

Slovenská sporiteľňa je opäť bankou roka

Slovenská sporiteľňa je opäť bankou roka >> zdieľajte na sociálnych sieťach

 
 

Komentáre


K tomuto článku ešte nebol pridaný žiadny komentár. Buďte prvý a okomentujte tento článok.

Pridajte komentár

* Pokiaľ je text nečitateľný, nový načítate kliknutím na obrázok. Veľké a malé písmená sa neodlišujú.
Pre prihlásených sa kontrolný obrázok nezobrazuje. Prihláste sa alebo sa zaregistrujte ak ešte nemáte účet.
Opíšte text z obrázku: *

* Hviezdičkou sú označené povinné informácie.


Články z Banky

Peter Apolen | 25.05.2017 00:00 Ako mať bankový účet zadarmo

Banky svojimi poplatkami skúšajú, čo si môžu voči klientom dovoliť. Vychádzajú z toho, že dopyt Slovákov po bežných účtoch je neelastický, čiže zvýšenie, či zníženie poplatkov nevyvolávajú migráciu klientov v takej miere, v akej došlo k pohybu cien. Ak je odozva klientov minimálna, banky nemajú dôvod poplatky znižovať. No ak sa ľudia aktivizujú, finančné ústavy sa začnú pretekať vo vytváraní lepších podmienok. Prinášame preto prehľad bankových účtov, ktoré možno mať za istých podmienok zadarmo. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Miroslav Kriak | 24.05.2017 00:00 Finančné sprostredkovanie nepotrebuje nezmyselnú reguláciu

V uplynulých týždňoch prebehla celým sprostredkovateľským sektorom a mnohými finančnými inštitúciami vlna znepokojenia a obáv z chystaného transponovania Smernice o distribúcii poistenia č. 2016/97 (Insurance distribution directive – IDD), teda z prijatia regulácie finančného sprostredkovania v príliš tvrdej a prísnej podobe. Prijatie týchto zmien by malo na odvetvie doslova likvidačný dopad. Nemožno však povedať, že sprostredkovanie nepotrebuje ďalšie reformy a vyššiu profesionalizáciu. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Paul Stanfield | 18.05.2017 00:00 Náklady finančných rozhodnutí bez poradenstva môžu byť vysoké

V uplynulých rokoch bolo zverejnené množstvo štúdií, ktoré dokazujú hodnotu kvalitného finančného poradenstva a sprostredkovania. Hlavný záver by sa dal zhrnúť nasledovne: klienti, ktorí dostali kvalitné poradenstvo, sú podstatne lepšie zabezpečení na dôchodok, a lepšie finančne chránení počas pracovného života, ako tí, ktorí poradenstvo nedostali. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Marek Mittaš | 16.05.2017 00:00 Princípy, na ktorých stojí úspech finančného agenta

Živelnosť deväťdesiatych rokov sa prejavovala naprieč celou spoločnosťou a zachvátila aj oblasť finančného sprostredkovania. Uplatnenie často nebolo výsledkom odbornosti, ale manipulácii a techník, ktoré nepatrili vždy k serióznym. S týmto obdobím sa však finančné sprostredkovanie rozlúčilo a úspech stojí na úplne iných predpokladoch, ako je agresívny predaj. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Peter Apolen | 10.05.2017 00:00 Čo Slovákov hnevá na bankách najviac...

Klienti slovenských bánk sa prvýkrát v meraní spokojnosti cez systém Staffino vyjadrili ku kvalite služieb poskytovaných bankami. Prezradili, s čím sú najviac nespokojní. Najväčší problém je podľa nich zastaralý a nepružný internet banking. Nasleduje neochota a neprofesionalita personálu a nevýhodnosť bankových produktov. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie články »

Krátké správy z Banky

24.05.2017 14:54 Kartami platíme v zahraničí najmä v potravinách a supermarketoch

Pätina Slovákov platí kreditnými kartami aj v zahraničí  Najčastejšie je to v susednej Českej republike, nasledujú Veľká Británia, Rakúsko, Maďarsko, a prvú päťku uzatvára Nemecko. Drvivú väčšinu tvoria elektronické platby za tovar alebo službu, zvyšok sú výbery hotovosti. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

24.05.2017 09:48 Petr Saic: S OVB se chci dohodnout na hladkém odchodu

Petr Saic působí v OVB 12 let a dostal se na pozici zemského ředitele. Nyní chce odejít a nastoupit vlastní cestu finančního poradenství. „Byl jsem historicky jako první zemský ředitel OVB ponížen do pozice regionálního ředitele,“ říká Petr Saic v rozhovoru pro Investujeme.cz. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

18.05.2017 13:24 Tatra banka rozdelí dividendy v hodnote 125 mil. eur

Akcionári Tatra banky na valnom zhromaždení, ktoré sa konalo v stredu (17.5.), schválili rozdelenie zisku a výplatu dividend, ako aj riadnu individuálnu a konsolidovanú účtovnú uzávierku a výročnú správu za rok 2016. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

17.05.2017 08:44 Hodnota poradenství – a co to stojí, když si poradit nedáte

Četné studie v posledních letech prokázaly hodnotu kvalitního finančního poradenství – v neposlední řadě to, že klientům, kterým je takové poradenství poskytnuto, se po odchodu do důchodu daří významně lépe a z finančního hlediska jsou i během předchozích fází svého života mnohem více chráněni. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

15.05.2017 16:43 Radí odborník: Akú rezervu by mal mať človek v prípade zmeny zamestnania

Prinášame vám poradňu z oblasti finančných služieb a finančného správania. V tejto časti na tému výšky finančnej rezervy radí Jana Lacková, exkluzívna finančná sprostredkovateľka Fincentra. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie krátke správy »

Najčítanejšie články z Banky za posledných 14 dní

Peter Apolen | 10.05.2017 00:00 Čo Slovákov hnevá na bankách najviac...

Klienti slovenských bánk sa prvýkrát v meraní spokojnosti cez systém Staffino vyjadrili ku kvalite služieb poskytovaných bankami. Prezradili, s čím sú najviac nespokojní. Najväčší problém je podľa nich zastaralý a nepružný internet banking. Nasleduje neochota a neprofesionalita personálu a nevýhodnosť bankových produktov. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Paul Stanfield | 18.05.2017 00:00 Náklady finančných rozhodnutí bez poradenstva môžu byť vysoké

V uplynulých rokoch bolo zverejnené množstvo štúdií, ktoré dokazujú hodnotu kvalitného finančného poradenstva a sprostredkovania. Hlavný záver by sa dal zhrnúť nasledovne: klienti, ktorí dostali kvalitné poradenstvo, sú podstatne lepšie zabezpečení na dôchodok, a lepšie finančne chránení počas pracovného života, ako tí, ktorí poradenstvo nedostali. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Marek Mittaš | 16.05.2017 00:00 Princípy, na ktorých stojí úspech finančného agenta

Živelnosť deväťdesiatych rokov sa prejavovala naprieč celou spoločnosťou a zachvátila aj oblasť finančného sprostredkovania. Uplatnenie často nebolo výsledkom odbornosti, ale manipulácii a techník, ktoré nepatrili vždy k serióznym. S týmto obdobím sa však finančné sprostredkovanie rozlúčilo a úspech stojí na úplne iných predpokladoch, ako je agresívny predaj. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie články »