Fincentrum a.s.
Hypoindex.cz Hypoindex.cz ČeskéReformy.cz ČeskéReformy.cz Bankaroku.cz Bankaroku.cz Investiceroku.czInvesticeroku.cz Investujeme.sk Investujeme.cz InvesticiaRoka.sk InvestíciaRoka.sk

Ďakujeme našim partnerom:                                                                                                                                                                   

fincentrum-logo

hviezdne-byvanie


facebook-logo_1

Bankový ombudsman: Opäť pribúda sťažností na nebankové subjekty

Autor: Ľuboslav Kačalka | 04.10.2012 01:00 | Kategórie: Banky | 4 komentáre
Bankový ombudsman: Opäť pribúda sťažností na nebankové subjekty

Banková ombudsmanka Eva Černá upozorňuje, že zo strany klientov pribúda podnetov na oblasť, ktorú nemá v kompetencii a nemôže ich riešiť – pôžičky od nebankových spoločností. Celkovo sa však počet oficiálnych sťažností medziročne znížil.

Na kanceláriu Bankového ombudsmana sa v minulom roku obrátilo 241 klientov a osobne ju navštívilo 173 klientov. Banková ombudsmanka vybavila 288 telefonátov a 693 podaní zaslaných elektronickou poštou. Celkovo sa tak na ochrancu práv bankových klientov v roku 2011 obrátilo 1400 klientov, čo je menej ako pred rokom. "S kolegami sme analyzovali tento trend poklesu podaní. Hlavnú príčinu medziročného 20% poklesu podaní vidíme v tom, že sa banky správajú etickejšie ku svojim klientom a aj ich prípadné sťažnosti vybavujú v rámci štandardného reklamačného konania k ich spokojnosti,“ myslí si E. Černá.

Jeden prípad na súde

Z 262 podnetov, ktoré ombudsmanka riešila v minulom roku, bolo 90 odmietnutých, v 117 prípadoch nebolo objektívne preukázané pochybenie banky a 35 podnetov bolo vybavených v prospech klienta. 

V jedinom prípade E. Černá odporučila klientovi obrátiť sa na súd: „Nijako sme sa s bankou nevedeli dohodnúť. Odporučili sme jej, čo by mala v prospech klienta urobiť, keďže však nerešpektovala naše odporúčanie a trvala na svojom stanovisku, odporučili sme klientovi obrátiť sa na súd.“ Ten v prípade zatiaľ nerozhodol.

V 19 prípadoch bol vlani podnet odložený a konanie zastavené. Aby mohol úrad ochrancu bankových práv konať, nesmie klient zabudnúť priložiť podpísaný súhlas so spracovaním osobných údajov. 

Prečítajte si

Pribúda sťažostí na nebankovky

Na základe podnetov klientov dvíha Eva Černá varovný prst pred subjektami, ktoré pod jej zorné pole nepatria – nebankové subjekty poskytujúce pôžičky: „Už to bolo pokojnejšie, ale minulý rok sa situácia opäť zmenila a ľudia sa húfne začali sťažovať.“ 

Takéto podnety však musí ombudsmanka zamietať: „My nikoho nevyhodíme, naši právnici sa snažia pomôcť, aj keď klienti nebankových spoločností k nám nepatria. Lenže situácia už naozaj prekročila hranice. Rozhodli sme sa vytvoriť platformu, kde sme prizvali združenia, ktoré sa zaoberajú ochranou spotrebiteľa, rovnako sme prizvali zástupcov ministerstva spravodlivosti a NBS. Dospeli k názoru, že bez spolupráce to nepôjde. Vzišlo nám z toho obrovské množstvo zaujímavých podnetov, ktoré musí riešiť štát. Chystáme aj otvorený list na vládu, pretože klienti nebankových subjektov sú v zúfalej situácii.“

Za najväčší problém považuje, že títo klienti sa nemajú, kde sťažovať: „Najlepšie by bolo, keby si aj tieto subjekty vytvorili vlastného ombudsmana. Podľa toho, čo som zisťovala, je ich nesmierne veľa a nemajú záujem sa spájať. Pretože ich konečný cieľ je zrejme niečo iné, ako pomôcť klientovi…“

Univerzálne riešenie na tento problém poskytnúť nedokáže: „Ja viem, že sme demokratická spoločnosť a nemôžeme niekomu stopnúť podnikanie a zakázať nebankovky, ale myslím si, že bez nich bude ľuďom lepšie.“

Tým, ktorí sa už rozhodnú nebakovku osloviť odporúča: „Pri produktoch nebankových spoločností odporúčame klientom vopred sa informovať o všetkých zmluvných podmienkach, nielen verbálne u osôb, s ktorými uzatvárajú zmluvu, ale ponechať si dostatok času na preštudovanie zmluvy pred jej podpisom. Aj keď sa na prvý pohľad zdajú byť ponuky rôznych nebankových subjektov výhodné, odporúčame radšej zvážiť ponuky bánk a pokúsiť sa požičať si od banky.

Bankový ombudsman: Opäť pribúda sťažností na nebankové subjekty

Bankový ombudsman: Opäť pribúda sťažností na nebankové subjekty >> zdieľajte na sociálnych sieťach

 
 

Posledné pridané komentáre (celkem 4 komentáre)

žiadosť Ladislav | 27.03.2016 16:11
Marian Hanko | 10.03.2016 18:58
Marian Hanko | 10.03.2016 18:34
Hotová katastrofa Marian Hanko | 10.03.2016 18:18

Pridajte komentár

* Pokiaľ je text nečitateľný, nový načítate kliknutím na obrázok. Veľké a malé písmená sa neodlišujú.
Pre prihlásených sa kontrolný obrázok nezobrazuje. Prihláste sa alebo sa zaregistrujte ak ešte nemáte účet.
Opíšte text z obrázku: *

* Hviezdičkou sú označené povinné informácie.


Články z Banky

Marek Mittaš | 24.03.2017 00:00 Ako technológie menia tvár finančného biznisu

Vychádzka na pobočku finančnej inštitúcie dnes predstavuje pre mnohých ľudí nepríjemnú povinnosť a v časoch, keď všetko funguje on-line mnohým narúša pohodlie a „kradne“ drahocenný čas. Uvedomujú si to aj finančné inštitúcie a prinášajú klientom digitálne inovácie. Informačné technológie dokážu finančný svet urýchliť, ale súčasne ho urobiť aj spoľahlivejším a bezpečnejším. Výsledkom je užívateľský komfort klientov, zefektívnenie práce lepšie a lacnejšie produkty. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Andrej Zeman | 17.03.2017 00:00 Najmenej dostupné vlastné bývanie je v Bratislavskom kraji

V uplynulom roku klesla priemerná sadzba úverov na bývanie z 2,35 na 1,76 percenta, čo je historicky najnižšia úroveň. Pre porovnanie lacnejšie si požičiavajú ľudia iba v piatich krajinách eurozóny – v Nemecku, Rakúsku, Fínsku, Portugalsku a Francúzsku.  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Peter Apolen | 08.03.2017 00:00 Nové pravidlá pri hypotékach – čo sa zmenilo

Od začiatku marca platia prísnejšie pravidlá v poskytovaní hypoték. Zaviedlo ich nové opatrenie NBS. Dvomi najdôležitejšími zmenami sú sprísnenie posudzovania disponibilného príjmu žiadateľov a obmedzenie poskytovania úverov nad 80 percent LTV.  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Jaroslav Ilek | 24.02.2017 00:00 Bitka o hypotekárnych klientov sa opäť rozbieha

Slovenská sporiteľňa začala nový rok zvyšovaním úrokov. Vyzeralo to preto tak, že banky otáčajú kormidlo k vyšším sadzbám. Dlho to však netrvalo a začiatkom roka prišla s úrokom 1,39 najväčšia hypotekárna banka na trhu VÚB. O zhruba desať dní ju nasledovala aj trhová dvojka Slovenská sporiteľňa. Preberať klientov ostatných bankám chce novou ponukou i Tatra banka. Vyzerá to teda, že cenová vojna pokračuje.  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Marek Mittaš | 20.02.2017 00:00 Bankám sa oplatia aj pôžičky s nulovým úrokom

Požičiavanie peňazí je stále lacnejšie. Rastie tak aj počet ľudí, ktorí sa zadlžujú. Dnes je už  dokonca možné požičať si skutočne zadarmo a pre finančné domy plné likvidity je to stále výhodné, hoci zdanlivo nezarobia. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie články »

Krátké správy z Banky

27.03.2017 10:22 VÚB banka rozhodla o vyplatení dividend

Riadne valné zhromaždenie VÚB banky dnes rozhodlo, že dividenda pre akcionárov zo zisku za rok 2016 bude vo výške 5,55 EUR na každú akciu s menovitou hodnotou 33,20 EUR. Rozhodujúcim dňom na určenie osôb oprávnených na dividendy, ktorý stanovilo valné zhromaždenie, je 21. apríl 2017. Výplata dividend osobám oprávneným uplatniť právo na dividendu začne dňom 12. mája 2017, a to na základe riadne uplatneného práva na ich výplatu podľa spôsobu schváleného uznesením valného zhromaždenia. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

24.03.2017 11:30 Poštová banka vlani intenzívne investovala

Rok 2016 bol pre Poštovú banku rokom príprav na premenu 23 ročnej banky na modernú univerzálnu banku a na naštartovanie jej novej stratégie – komunikačnej, vizuálnej, ale hlavne obchodnej. Banka ju predstavila v úvode roka 2017. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

22.03.2017 08:51 Úrokové sazby spořicích účtů: Zázraky se nekonají

Úrokové sazby spořicích účtů dále padají. Na aktuální inflaci nedosáhne žádný a vyhlídky na nejbližší období také nejsou příliš optimistické. Jaké úročení nabízí vaše banka? A kam se dnes vyplatí přesunout úspory? Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

21.03.2017 16:39 Magazín Global Finance udelil VÚB banke ocenenie Najlepšia banka na Slovensku 2017

Víťazov vyberali odborníci vo všetkých krajinách sveta podľa mnohých ekonomických parametrov i spokojnosti klientov. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

15.03.2017 09:47 Až dve tretiny úverový dlžníkov uvažujú o refinancovaní úveru

O zlúčení viacerých úverov do jedného, alebo o prevedení do inej banky uvažuje podľa prieskumu jedna tretina ľudí. Pre tromi rokmi ich bolo len 24 percent. Ďalší 29 percent dlžníkov si už refinancovanie staršieho úveru aktívne vybavuje. Je o tretinu viac ako pred tromi rokmi. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie krátke správy »

Najčítanejšie články z Banky za posledných 14 dní

Marek Mittaš | 24.03.2017 00:00 Ako technológie menia tvár finančného biznisu

Vychádzka na pobočku finančnej inštitúcie dnes predstavuje pre mnohých ľudí nepríjemnú povinnosť a v časoch, keď všetko funguje on-line mnohým narúša pohodlie a „kradne“ drahocenný čas. Uvedomujú si to aj finančné inštitúcie a prinášajú klientom digitálne inovácie. Informačné technológie dokážu finančný svet urýchliť, ale súčasne ho urobiť aj spoľahlivejším a bezpečnejším. Výsledkom je užívateľský komfort klientov, zefektívnenie práce lepšie a lacnejšie produkty. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Andrej Zeman | 17.03.2017 00:00 Najmenej dostupné vlastné bývanie je v Bratislavskom kraji

V uplynulom roku klesla priemerná sadzba úverov na bývanie z 2,35 na 1,76 percenta, čo je historicky najnižšia úroveň. Pre porovnanie lacnejšie si požičiavajú ľudia iba v piatich krajinách eurozóny – v Nemecku, Rakúsku, Fínsku, Portugalsku a Francúzsku.  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie články »