Fincentrum a.s.
Hypoindex.cz Hypoindex.cz ČeskéReformy.cz ČeskéReformy.cz Bankaroku.cz Bankaroku.cz Investiceroku.czInvesticeroku.cz Investujeme.sk Investujeme.cz InvesticiaRoka.sk InvestíciaRoka.sk

Ďakujeme našim partnerom:                                                                                                                                                                   

fincentrum-logo

hviezdne-byvanie


facebook-logo_1

Bohuslav Benedek: Niektoré systémy máme nastavené prísnejšie, než vyžaduje zákon

Autor: Ľuboslav Kačalka | 18.12.2009 00:30 | Kategórie: Finančné poradenstvo | 15 komentárov
Bohuslav  Benedek: Niektoré systémy máme nastavené prísnejšie, než vyžaduje zákon

Rok 2009 určite nebol pre finančné subjekty jednoduchý. Kríza poznačila správanie spotrebiteľov a karty zamiešal aj zákonodarca dvoma významnými legislatívnymi normami. Investujeme.sk postupne prinesie pohľad významných finančných inštitúcií na končiaci sa rok. Ako prvý odpovedá generálny riaditeľ finančo-sprostredkovateľskej spoločnosti Partners Group SK Bohuslav Benedek.

Ako hodnotíte rok 2009 najmä z pohľadu dopadov krízy? Správali sa klienti inak?

Rok 2009 bol ďalším úspešným rokom našej činnosti. V doterajšom hodnotení roka pozitívne vnímam zvýšenie výkonov, zvýšenie počtu sprostredkovaných zmlúv a zvýšenie počtu spolupracovníkov. Na druhej strane, zaznamenali sme mierne hodnotové zníženie produkcie oproti minulému roku.

Tento jav je jasne determinovaný správaním sa klientov a ich odlišným prístupom k vlastným financiám. Klienti sa vplyvom súčasnej situácie správajú konzervatívnejšie a opatrnejšie. Je to však dobre. Takéto správanie sa je v súlade s našou filozofiou poradenstva. Naši klienti pociťujú dosahy krízy a mali by sa správať tak, aby toto obdobie zvládli bez  následkov do budúcnosti. Tí, ktorí využívajú našu službu dlhodobo, v tomto období ocenili jej pozitívny prínos. Klientom zdôrazňujeme dôležitosť tvorby rezervy a práve disciplína pri jej tvorbe pomáha teraz mnohým prekonávať náročnejšie obdobie.

Aké produkty boli "hitom" z pohľadu klientov?

V našej produkcii štandardne dominovalo životné poistenie. Je to nevyhnutná zložka portfólia každého klienta a aj v tomto roku bola využívaná väčšinou klientov. Populárne sú naše produkty, ktoré prinášajú klientom dodatočnú pridanú hodnotu. S našimi strategickými partnermi sme  vytvorili pre klientov unikátne produkty so zvýhodnenými podmienkami. Tým, že klienti riešili otázku zabezpečenia cez nás , priamo benefitovali z výhodnejších produktov. Pridaná hodnota, ktorú sme priniesli klientom pri tomto type produktov je jednoducho vyčísliteľná, za prvých desať mesiacov roka 2009 sme klientom ušetrili na poplatkoch takmer 3 milióny eur.

Veľmi populárnym produktom sú aj pravidelné investície, kde cieľové sumy našich klientov vysoko prekročili hranicu 100 miliónov eur. Spolu s viac ako 40 miliónmi eur v obľúbenom peňažnom fonde je to viac ako 140 miliónov eur finančnej rezervy, ktorú si naši klienti vytvárajú a ktorá im poskytne istotu, že preklenú aj dočasne nepriaznivé obdobie. Zároveň, znížením vstupných poplatkov na úkor našej provízie ušetrili títo klienti vyše 150 000 eur.

TIP REDAKCIE:  Zaregistrujte sa a dostávajte e-mailom anotácie na nové články .

Aké nové produkty ste začali sprostredkovávať a ako sa im darilo?

Pred letom sme spustili cestovné poistenie, ktoré sa stretlo s výborným ohlasom  zo strany klientov. Dôvodom boli najmä lepšie ceny pre klienta oproti štandardu, ktoré sa nám podarilo dohodnúť s našimi obchodnými partnermi. Tento rok sme tiež spustili poistenie áut a nehnuteľností, pri ktorých sa nám rovnako podaril dohodnúť výhodnejšie ceny pre klientov.

V súčasnosti obohacujeme naše produktové portfólio o novinku, a to o produkty na báze „pay as you go“. Tento provízny systém eliminuje kreditné riziko, zvyšuje kvalitu formou vyššieho pretrvania zmlúv a znížením storien, a vedie aj k  dlhodobému zabezpečeniu príjmov našich spolupracovníkov.

Rok 2009 bol rokom zmien vo finančnej legislatíve (schválil sa zákon o finančnom sprostredkovaní a finančnom poradenstve a vzápätí sa objavil aj zákon na ochranu spotrebiteľa na finančnom trhu) - čo tieto zákony zmenia?

Nová legislatíva prináša niekoľko zmien, osobne od nej očakávam, že okrem formálnych požiadaviek prinesie reálny prínos pre klienta. Mala by eliminovať negatívne dosahy neprofesionálnej poradenskej činnosti a prečistiť trh, z čoho by mal v konečnom dôsledku benefitovať klient.

Systémy a kritériá v našej spoločnosti máme nastavené v niektorých ohľadoch dokonca oveľa prísnejšie, než vyžaduje nový zákon. Som preto presvedčený, že naša spoločnosť je veľmi dobre pripravená splniť schválené zákonné požiadavky. Od novej legislatívy však očakávam celkovú profesionalizáciu trhu, čo v konečnom dôsledku prispieva k nášmu cieľu, ktorý sa snažíme dosiahnuť už od vzniku našej spoločnosti – je ním profesionálna služba pre klienta.

Aké novinky plánujete v roku 2010? 

V nadchádzajúcom roku pripravujeme niekoľko noviniek, tak pre našich klientov, ako aj pre našich spolupracovníkov. Pre spolupracovníkov sme pripravili úpravy v pláne kariéry spoločnosti, cieľom ktorých je podporiť podnikanie spolupracovníkov, profesionálny rast a a recruiting. Kariérny plán sa tak stáva flexibilnejším a jednoznačne identifikuje kariérne smerovanie a dlhodobý podnikateľský zámer.

Naši klienti sa môžu tešiť na ďalšie rozšírenie portfólia, pripravujeme napríklad produkty privátneho bankovníctva. Zároveň pripravujeme služby pre firmy, resp. ich zamestnancov – firmy budú môcť prostredníctvom našej služby zabezpečiť svojim zamestnancom finančné benefity. Rovnako sme stále orientovaný na servis klientom a pracujeme na jeho ďalšom skvalitnení. Klienti sú našimi dlhodobými partnermi a sami sa rozhodujú, komu zveria svoju dôveru. Preto neustále pracujeme na tom, aby sme s nimi budovali dlhodobé vzťahy a svojimi službami napĺňali ich aktuálne potreby.

Bohuslav  Benedek: Niektoré systémy máme nastavené prísnejšie, než vyžaduje zákon

Bohuslav Benedek: Niektoré systémy máme nastavené prísnejšie, než vyžaduje zákon >> zdieľajte na sociálnych sieťach

 
 

Posledné pridané komentáre (celkem 15 komentárov)

?? hmm | 17.02.2010 23:37
RE: Pekné čítanie... osvietený? | 08.02.2010 23:01
RE: RE: Je to bohužiaľ jasné radi | 16.01.2010 17:34
RE: Je to bohužiaľ jasné marek | 16.01.2010 17:32
máš pravdu Dáška siska | 29.12.2009 16:33

Pridajte komentár

* Pokiaľ je text nečitateľný, nový načítate kliknutím na obrázok. Veľké a malé písmená sa neodlišujú.
Pre prihlásených sa kontrolný obrázok nezobrazuje. Prihláste sa alebo sa zaregistrujte ak ešte nemáte účet.
Opíšte text z obrázku: *

* Hviezdičkou sú označené povinné informácie.


Články z Finančné poradenstvo

Peter Apolen | 02.02.2017 00:00 Sprostredkovatelia prezbrojili. Ponúkajú rizikovky

Trh životného poistenia sa mení a klienti čoraz viac preferujú čisté krytie rizík. Aj finanční sprostredkovatelia v priebehu jedného roka značne zmenili ponuku a prispôsobili ju potrebám klientov. Vyplýva to z mystery shoppingu, ktorý v rámci pravidelného nezávislého monitoringu poistného trhu uskutočnila spoločnosť MARKET VISION SLOVAKIA. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Jana Zámečníková | 23.01.2017 00:00 Spor o nevyplatené sprostredkovateľské provízie stále nekončí

Spor spoločnosti Slovdan s finančno-sprostredkovateľskou spoločnosťou AFS SK (neskôr Salve Group) o nevyplatené provízie sa ťahá už desať rokov. Pokusy o mimosúdne vyrovnanie stroskotali a spor skončil na súde. Ústavný súd sa síce postavil na stranu Salve, napriek tomu kauza nekončí. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Marek Mittaš | 27.12.2016 00:00 Kam smeruje investičné životné poistenie

Poistný trh na Slovensku aj v celej Európe prechádza zásadnými zmenami. Tie sa dotýkajú dlhoročných šlágrov, medzi ktoré donedávna patrilo aj investičné životné poistenie. Kedysi nutná výbava zodpovedných klientov a prvá voľba finančných sprostredkovateľov. Dnes produkt stojaci pred zánikom.  Celá správa »

Komentárov: 1 / 1 Posledný komentár: 22.02.2017 10:09

Marek Mittaš | 16.11.2016 00:00 Úspech, či neúspech je otázkou postoja

Záujem, motivácia, odhodlanie. To všetko niekedy nestačí, aby sa dostavil požadovaný úspech. Niekedy mu treba trochu pomôcť. Obchodnícke profesie všeobecne vyžadujú veľkú vytrvalosť. Vedieť na sebe pracovať, ísť za svojim cieľom a nedať sa odradiť počiatočným neúspechom. To sú základné vlastnosti úspešných obchodníkov. Platí to aj v oblasti finančného sprostredkovania. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Marek Mittaš | 04.11.2016 00:00 Profesia poradcu vo financiách si prešla očistným procesom

Finančné sprostredkovanie je špecifická oblasť podnikania. Umožňuje tvoriť si vlastný tím a de facto svoj podnik. Na druhej strane je každý sprostredkovateľ do veľkej miery vizitkou samotnej spoločnosti, pre ktorú pracuje. Aj ten, ktorý skončí s biznisom po pár stretnutiach a zanechá nepokojných klientov, čo však vrhá zlé svetlo na celé odvetvie finančníctva. Zodpovední finančný agenti si to uvedomujú stále viac, s náborovaním „každého“ tak je v kvalitných firmách definitívny koniec. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie články »

Krátké správy z Finančné poradenstvo

24.02.2017 13:56 Broker Consulting zavádza biometrický podpis

Finančno-sprostredkovateľská spoločnosť Broker Consultin implementuje biometrický podpis zmlúv jej klientov so siedmymi partnerskými finančnými spoločnosťami. Ide o poisťovne AEGON, AXA, ČPP, NN  a investičné spoločnosti CONSEQ, Generali Investments a Pioneer Investments. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

21.02.2017 09:13 NBS upozorňuje na činnosť spoločnosti Questra

Národná banka Slovenska upozorňuje na činnosť spoločnosti Questra (vystupujúcu tiež pod názvami Questra Holdings alebo Questra World) so sídlom Paseo de la Castellana v Madride. Spoločnosť ponúka investičné produkty bez splnenia legislatívnych povinností Slovenskej republiky. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

20.02.2017 09:22 Nechtěné důsledky regulace

Mantrou pro tvorbu regulace je ochrana klienta. Důsledky jsou ale mnohdy zcela jiné. Navíc ministerstvo financí spolu nemluví – a tak na jedné straně brání prodeji životního pojištění, na druhé zvyšuje jeho podporu. Takové jsou závěry konference „Rozvoj a inovace finančních produktů 2017“. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

15.02.2017 09:07 Peer-to-peer pojištění: Obejde se bez zprostředkovatelů

Zatímco největší světové klasické pojišťovny datují svou historii od 2. poloviny 17. století, nejstarší peer-to-peer pojišťovny jsou záležitostí posledního desetiletí. Přesto se jim daří měnit pohled na pojišťovnictví a otřást základy klasických pojišťovacích domů. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

13.02.2017 09:02 Diskuse tří broker poolů

Broker pooly zajišťují zázemí zpravidla menším finančně poradenským společnostem a samostatným finančním poradcům. Každý ale nabízí jiné služby. A každý cílí na jiné poradce. U kulatého stolu se sešli zástupci tří broker poolů k diskusi o jejich obchodních modelech. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie krátke správy »