Fincentrum a.s.
Hypoindex.cz Hypoindex.cz ČeskéReformy.cz ČeskéReformy.cz Bankaroku.cz Bankaroku.cz Investiceroku.czInvesticeroku.cz Investujeme.sk Investujeme.cz InvesticiaRoka.sk InvestíciaRoka.sk

Ďakujeme našim partnerom:                                                                                                                                                                   

fincentrum-logo

hviezdne-byvanie


facebook-logo_1

Bohuslav Benedek: Niektoré systémy máme nastavené prísnejšie, než vyžaduje zákon

Autor: Ľuboslav Kačalka | 18.12.2009 00:30 | Kategórie: Finančné poradenstvo | 15 komentárov
Bohuslav  Benedek: Niektoré systémy máme nastavené prísnejšie, než vyžaduje zákon

Rok 2009 určite nebol pre finančné subjekty jednoduchý. Kríza poznačila správanie spotrebiteľov a karty zamiešal aj zákonodarca dvoma významnými legislatívnymi normami. Investujeme.sk postupne prinesie pohľad významných finančných inštitúcií na končiaci sa rok. Ako prvý odpovedá generálny riaditeľ finančo-sprostredkovateľskej spoločnosti Partners Group SK Bohuslav Benedek.

Ako hodnotíte rok 2009 najmä z pohľadu dopadov krízy? Správali sa klienti inak?

Rok 2009 bol ďalším úspešným rokom našej činnosti. V doterajšom hodnotení roka pozitívne vnímam zvýšenie výkonov, zvýšenie počtu sprostredkovaných zmlúv a zvýšenie počtu spolupracovníkov. Na druhej strane, zaznamenali sme mierne hodnotové zníženie produkcie oproti minulému roku.

Tento jav je jasne determinovaný správaním sa klientov a ich odlišným prístupom k vlastným financiám. Klienti sa vplyvom súčasnej situácie správajú konzervatívnejšie a opatrnejšie. Je to však dobre. Takéto správanie sa je v súlade s našou filozofiou poradenstva. Naši klienti pociťujú dosahy krízy a mali by sa správať tak, aby toto obdobie zvládli bez  následkov do budúcnosti. Tí, ktorí využívajú našu službu dlhodobo, v tomto období ocenili jej pozitívny prínos. Klientom zdôrazňujeme dôležitosť tvorby rezervy a práve disciplína pri jej tvorbe pomáha teraz mnohým prekonávať náročnejšie obdobie.

Aké produkty boli "hitom" z pohľadu klientov?

V našej produkcii štandardne dominovalo životné poistenie. Je to nevyhnutná zložka portfólia každého klienta a aj v tomto roku bola využívaná väčšinou klientov. Populárne sú naše produkty, ktoré prinášajú klientom dodatočnú pridanú hodnotu. S našimi strategickými partnermi sme  vytvorili pre klientov unikátne produkty so zvýhodnenými podmienkami. Tým, že klienti riešili otázku zabezpečenia cez nás , priamo benefitovali z výhodnejších produktov. Pridaná hodnota, ktorú sme priniesli klientom pri tomto type produktov je jednoducho vyčísliteľná, za prvých desať mesiacov roka 2009 sme klientom ušetrili na poplatkoch takmer 3 milióny eur.

Veľmi populárnym produktom sú aj pravidelné investície, kde cieľové sumy našich klientov vysoko prekročili hranicu 100 miliónov eur. Spolu s viac ako 40 miliónmi eur v obľúbenom peňažnom fonde je to viac ako 140 miliónov eur finančnej rezervy, ktorú si naši klienti vytvárajú a ktorá im poskytne istotu, že preklenú aj dočasne nepriaznivé obdobie. Zároveň, znížením vstupných poplatkov na úkor našej provízie ušetrili títo klienti vyše 150 000 eur.

TIP REDAKCIE:  Zaregistrujte sa a dostávajte e-mailom anotácie na nové články .

Aké nové produkty ste začali sprostredkovávať a ako sa im darilo?

Pred letom sme spustili cestovné poistenie, ktoré sa stretlo s výborným ohlasom  zo strany klientov. Dôvodom boli najmä lepšie ceny pre klienta oproti štandardu, ktoré sa nám podarilo dohodnúť s našimi obchodnými partnermi. Tento rok sme tiež spustili poistenie áut a nehnuteľností, pri ktorých sa nám rovnako podaril dohodnúť výhodnejšie ceny pre klientov.

V súčasnosti obohacujeme naše produktové portfólio o novinku, a to o produkty na báze „pay as you go“. Tento provízny systém eliminuje kreditné riziko, zvyšuje kvalitu formou vyššieho pretrvania zmlúv a znížením storien, a vedie aj k  dlhodobému zabezpečeniu príjmov našich spolupracovníkov.

Rok 2009 bol rokom zmien vo finančnej legislatíve (schválil sa zákon o finančnom sprostredkovaní a finančnom poradenstve a vzápätí sa objavil aj zákon na ochranu spotrebiteľa na finančnom trhu) - čo tieto zákony zmenia?

Nová legislatíva prináša niekoľko zmien, osobne od nej očakávam, že okrem formálnych požiadaviek prinesie reálny prínos pre klienta. Mala by eliminovať negatívne dosahy neprofesionálnej poradenskej činnosti a prečistiť trh, z čoho by mal v konečnom dôsledku benefitovať klient.

Systémy a kritériá v našej spoločnosti máme nastavené v niektorých ohľadoch dokonca oveľa prísnejšie, než vyžaduje nový zákon. Som preto presvedčený, že naša spoločnosť je veľmi dobre pripravená splniť schválené zákonné požiadavky. Od novej legislatívy však očakávam celkovú profesionalizáciu trhu, čo v konečnom dôsledku prispieva k nášmu cieľu, ktorý sa snažíme dosiahnuť už od vzniku našej spoločnosti – je ním profesionálna služba pre klienta.

Aké novinky plánujete v roku 2010? 

V nadchádzajúcom roku pripravujeme niekoľko noviniek, tak pre našich klientov, ako aj pre našich spolupracovníkov. Pre spolupracovníkov sme pripravili úpravy v pláne kariéry spoločnosti, cieľom ktorých je podporiť podnikanie spolupracovníkov, profesionálny rast a a recruiting. Kariérny plán sa tak stáva flexibilnejším a jednoznačne identifikuje kariérne smerovanie a dlhodobý podnikateľský zámer.

Naši klienti sa môžu tešiť na ďalšie rozšírenie portfólia, pripravujeme napríklad produkty privátneho bankovníctva. Zároveň pripravujeme služby pre firmy, resp. ich zamestnancov – firmy budú môcť prostredníctvom našej služby zabezpečiť svojim zamestnancom finančné benefity. Rovnako sme stále orientovaný na servis klientom a pracujeme na jeho ďalšom skvalitnení. Klienti sú našimi dlhodobými partnermi a sami sa rozhodujú, komu zveria svoju dôveru. Preto neustále pracujeme na tom, aby sme s nimi budovali dlhodobé vzťahy a svojimi službami napĺňali ich aktuálne potreby.

Bohuslav  Benedek: Niektoré systémy máme nastavené prísnejšie, než vyžaduje zákon

Bohuslav Benedek: Niektoré systémy máme nastavené prísnejšie, než vyžaduje zákon >> zdieľajte na sociálnych sieťach

 
 

Posledné pridané komentáre (celkem 15 komentárov)

?? hmm | 17.02.2010 23:37
RE: Pekné čítanie... osvietený? | 08.02.2010 23:01
RE: RE: Je to bohužiaľ jasné radi | 16.01.2010 17:34
RE: Je to bohužiaľ jasné marek | 16.01.2010 17:32
máš pravdu Dáška siska | 29.12.2009 16:33

Pridajte komentár

* Pokiaľ je text nečitateľný, nový načítate kliknutím na obrázok. Veľké a malé písmená sa neodlišujú.
Pre prihlásených sa kontrolný obrázok nezobrazuje. Prihláste sa alebo sa zaregistrujte ak ešte nemáte účet.
Opíšte text z obrázku: *

* Hviezdičkou sú označené povinné informácie.


Články z Finančné poradenstvo

Miroslav Kriak | 24.05.2017 00:00 Finančné sprostredkovanie nepotrebuje nezmyselnú reguláciu

V uplynulých týždňoch prebehla celým sprostredkovateľským sektorom a mnohými finančnými inštitúciami vlna znepokojenia a obáv z chystaného transponovania Smernice o distribúcii poistenia č. 2016/97 (Insurance distribution directive – IDD), teda z prijatia regulácie finančného sprostredkovania v príliš tvrdej a prísnej podobe. Prijatie týchto zmien by malo na odvetvie doslova likvidačný dopad. Nemožno však povedať, že sprostredkovanie nepotrebuje ďalšie reformy a vyššiu profesionalizáciu. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Paul Stanfield | 18.05.2017 00:00 Náklady finančných rozhodnutí bez poradenstva môžu byť vysoké

V uplynulých rokoch bolo zverejnené množstvo štúdií, ktoré dokazujú hodnotu kvalitného finančného poradenstva a sprostredkovania. Hlavný záver by sa dal zhrnúť nasledovne: klienti, ktorí dostali kvalitné poradenstvo, sú podstatne lepšie zabezpečení na dôchodok, a lepšie finančne chránení počas pracovného života, ako tí, ktorí poradenstvo nedostali. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Marek Mittaš | 16.05.2017 00:00 Princípy, na ktorých stojí úspech finančného agenta

Živelnosť deväťdesiatych rokov sa prejavovala naprieč celou spoločnosťou a zachvátila aj oblasť finančného sprostredkovania. Uplatnenie často nebolo výsledkom odbornosti, ale manipulácii a techník, ktoré nepatrili vždy k serióznym. S týmto obdobím sa však finančné sprostredkovanie rozlúčilo a úspech stojí na úplne iných predpokladoch, ako je agresívny predaj. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Miroslav Kriak | 25.04.2017 00:00 Veľká časť Slovákov stále považuje za investíciu vkladnú knižku

Investovanie je na Slovensku stále opradené príbehmi a domnienkami. Napokon, ešte donedávna veľká časť Slovákov považovala za investíciu aj životné poistenie. Na úplne opačnej strane sú alternatívne aktíva ako umenie, autá, či víno, ktoré sú často skôr hedonizmom ako premysleným investičným rozhodnutím. Poslednou skupinou, ktorá sa teší pozornosti neprávom je 26 miliárd eur uložených na vkladných knižkách, termínovaných vkladoch a bežných účtoch. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Paul Stanfield | 24.04.2017 00:00 Je odvetvie finančného sprostredkovania pripravené na zmenu?

Nedávno som čítal v podkladoch spoločnosti Tomorrow Today, ktorá sa špecializuje na poradenstvo v oblasti pracovného prostredia, zaujímavý príklad: „Keď sa Michal rozprával so svojím trinásťročným synom a narazili na faktický problém, ktorý si potrebovali overiť a dozvedieť sa viac, Michal sa rozhodol pozrieť na Google, no jeho syn išiel na YouTube. Michal si tak uvedomil, že ich prístupy k vyhľadávaniu informácií, získavaniu odpovedí, ako aj k práci s internetom, sa podstatne líšia.“ Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie články »

Krátké správy z Finančné poradenstvo

24.05.2017 09:48 Petr Saic: S OVB se chci dohodnout na hladkém odchodu

Petr Saic působí v OVB 12 let a dostal se na pozici zemského ředitele. Nyní chce odejít a nastoupit vlastní cestu finančního poradenství. „Byl jsem historicky jako první zemský ředitel OVB ponížen do pozice regionálního ředitele,“ říká Petr Saic v rozhovoru pro Investujeme.cz. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

17.05.2017 08:44 Hodnota poradenství – a co to stojí, když si poradit nedáte

Četné studie v posledních letech prokázaly hodnotu kvalitního finančního poradenství – v neposlední řadě to, že klientům, kterým je takové poradenství poskytnuto, se po odchodu do důchodu daří významně lépe a z finančního hlediska jsou i během předchozích fází svého života mnohem více chráněni. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

15.05.2017 16:43 Radí odborník: Akú rezervu by mal mať človek v prípade zmeny zamestnania

Prinášame vám poradňu z oblasti finančných služieb a finančného správania. V tejto časti na tému výšky finančnej rezervy radí Jana Lacková, exkluzívna finančná sprostredkovateľka Fincentra. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

15.05.2017 09:41 Jak provize ovlivňují prodej životního pojištění

Provize, provize, provize… kolem nich se točí jádro regulace distribuce životního pojištění. Provize ovlivňují prodej ale i zcela nečekaným směrem. Jak? Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

11.05.2017 09:01 Jak se vyrovnat s regulací provizí?

Regulace rozložení provizí za životní pojištění zvýšilo riziko storna finančním poradcům. Jak si s novým rizikem poradit? Řešením mohou být vlastní storno fondy v dostatečné výši. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie krátke správy »

Najčítanejšie články z Finančné poradenstvo za posledných 14 dní

Paul Stanfield | 18.05.2017 00:00 Náklady finančných rozhodnutí bez poradenstva môžu byť vysoké

V uplynulých rokoch bolo zverejnené množstvo štúdií, ktoré dokazujú hodnotu kvalitného finančného poradenstva a sprostredkovania. Hlavný záver by sa dal zhrnúť nasledovne: klienti, ktorí dostali kvalitné poradenstvo, sú podstatne lepšie zabezpečení na dôchodok, a lepšie finančne chránení počas pracovného života, ako tí, ktorí poradenstvo nedostali. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Marek Mittaš | 16.05.2017 00:00 Princípy, na ktorých stojí úspech finančného agenta

Živelnosť deväťdesiatych rokov sa prejavovala naprieč celou spoločnosťou a zachvátila aj oblasť finančného sprostredkovania. Uplatnenie často nebolo výsledkom odbornosti, ale manipulácii a techník, ktoré nepatrili vždy k serióznym. S týmto obdobím sa však finančné sprostredkovanie rozlúčilo a úspech stojí na úplne iných predpokladoch, ako je agresívny predaj. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie články »