Fincentrum a.s.
Hypoindex.cz Hypoindex.cz ČeskéReformy.cz ČeskéReformy.cz Bankaroku.cz Bankaroku.cz Investiceroku.czInvesticeroku.cz Investujeme.sk Investujeme.cz InvesticiaRoka.sk InvestíciaRoka.sk

Ďakujeme našim partnerom:                                                                                                                                                                   

fincentrum-logo

hviezdne-byvanie


facebook-logo_1

Bohuslav Benedek: Niektoré systémy máme nastavené prísnejšie, než vyžaduje zákon

Autor: Ľuboslav Kačalka | 18.12.2009 00:30 | Kategórie: Finančné poradenstvo | 15 komentárov
Bohuslav  Benedek: Niektoré systémy máme nastavené prísnejšie, než vyžaduje zákon

Rok 2009 určite nebol pre finančné subjekty jednoduchý. Kríza poznačila správanie spotrebiteľov a karty zamiešal aj zákonodarca dvoma významnými legislatívnymi normami. Investujeme.sk postupne prinesie pohľad významných finančných inštitúcií na končiaci sa rok. Ako prvý odpovedá generálny riaditeľ finančo-sprostredkovateľskej spoločnosti Partners Group SK Bohuslav Benedek.

Ako hodnotíte rok 2009 najmä z pohľadu dopadov krízy? Správali sa klienti inak?

Rok 2009 bol ďalším úspešným rokom našej činnosti. V doterajšom hodnotení roka pozitívne vnímam zvýšenie výkonov, zvýšenie počtu sprostredkovaných zmlúv a zvýšenie počtu spolupracovníkov. Na druhej strane, zaznamenali sme mierne hodnotové zníženie produkcie oproti minulému roku.

Tento jav je jasne determinovaný správaním sa klientov a ich odlišným prístupom k vlastným financiám. Klienti sa vplyvom súčasnej situácie správajú konzervatívnejšie a opatrnejšie. Je to však dobre. Takéto správanie sa je v súlade s našou filozofiou poradenstva. Naši klienti pociťujú dosahy krízy a mali by sa správať tak, aby toto obdobie zvládli bez  následkov do budúcnosti. Tí, ktorí využívajú našu službu dlhodobo, v tomto období ocenili jej pozitívny prínos. Klientom zdôrazňujeme dôležitosť tvorby rezervy a práve disciplína pri jej tvorbe pomáha teraz mnohým prekonávať náročnejšie obdobie.

Aké produkty boli "hitom" z pohľadu klientov?

V našej produkcii štandardne dominovalo životné poistenie. Je to nevyhnutná zložka portfólia každého klienta a aj v tomto roku bola využívaná väčšinou klientov. Populárne sú naše produkty, ktoré prinášajú klientom dodatočnú pridanú hodnotu. S našimi strategickými partnermi sme  vytvorili pre klientov unikátne produkty so zvýhodnenými podmienkami. Tým, že klienti riešili otázku zabezpečenia cez nás , priamo benefitovali z výhodnejších produktov. Pridaná hodnota, ktorú sme priniesli klientom pri tomto type produktov je jednoducho vyčísliteľná, za prvých desať mesiacov roka 2009 sme klientom ušetrili na poplatkoch takmer 3 milióny eur.

Veľmi populárnym produktom sú aj pravidelné investície, kde cieľové sumy našich klientov vysoko prekročili hranicu 100 miliónov eur. Spolu s viac ako 40 miliónmi eur v obľúbenom peňažnom fonde je to viac ako 140 miliónov eur finančnej rezervy, ktorú si naši klienti vytvárajú a ktorá im poskytne istotu, že preklenú aj dočasne nepriaznivé obdobie. Zároveň, znížením vstupných poplatkov na úkor našej provízie ušetrili títo klienti vyše 150 000 eur.

TIP REDAKCIE:  Zaregistrujte sa a dostávajte e-mailom anotácie na nové články .

Aké nové produkty ste začali sprostredkovávať a ako sa im darilo?

Pred letom sme spustili cestovné poistenie, ktoré sa stretlo s výborným ohlasom  zo strany klientov. Dôvodom boli najmä lepšie ceny pre klienta oproti štandardu, ktoré sa nám podarilo dohodnúť s našimi obchodnými partnermi. Tento rok sme tiež spustili poistenie áut a nehnuteľností, pri ktorých sa nám rovnako podaril dohodnúť výhodnejšie ceny pre klientov.

V súčasnosti obohacujeme naše produktové portfólio o novinku, a to o produkty na báze „pay as you go“. Tento provízny systém eliminuje kreditné riziko, zvyšuje kvalitu formou vyššieho pretrvania zmlúv a znížením storien, a vedie aj k  dlhodobému zabezpečeniu príjmov našich spolupracovníkov.

Rok 2009 bol rokom zmien vo finančnej legislatíve (schválil sa zákon o finančnom sprostredkovaní a finančnom poradenstve a vzápätí sa objavil aj zákon na ochranu spotrebiteľa na finančnom trhu) - čo tieto zákony zmenia?

Nová legislatíva prináša niekoľko zmien, osobne od nej očakávam, že okrem formálnych požiadaviek prinesie reálny prínos pre klienta. Mala by eliminovať negatívne dosahy neprofesionálnej poradenskej činnosti a prečistiť trh, z čoho by mal v konečnom dôsledku benefitovať klient.

Systémy a kritériá v našej spoločnosti máme nastavené v niektorých ohľadoch dokonca oveľa prísnejšie, než vyžaduje nový zákon. Som preto presvedčený, že naša spoločnosť je veľmi dobre pripravená splniť schválené zákonné požiadavky. Od novej legislatívy však očakávam celkovú profesionalizáciu trhu, čo v konečnom dôsledku prispieva k nášmu cieľu, ktorý sa snažíme dosiahnuť už od vzniku našej spoločnosti – je ním profesionálna služba pre klienta.

Aké novinky plánujete v roku 2010? 

V nadchádzajúcom roku pripravujeme niekoľko noviniek, tak pre našich klientov, ako aj pre našich spolupracovníkov. Pre spolupracovníkov sme pripravili úpravy v pláne kariéry spoločnosti, cieľom ktorých je podporiť podnikanie spolupracovníkov, profesionálny rast a a recruiting. Kariérny plán sa tak stáva flexibilnejším a jednoznačne identifikuje kariérne smerovanie a dlhodobý podnikateľský zámer.

Naši klienti sa môžu tešiť na ďalšie rozšírenie portfólia, pripravujeme napríklad produkty privátneho bankovníctva. Zároveň pripravujeme služby pre firmy, resp. ich zamestnancov – firmy budú môcť prostredníctvom našej služby zabezpečiť svojim zamestnancom finančné benefity. Rovnako sme stále orientovaný na servis klientom a pracujeme na jeho ďalšom skvalitnení. Klienti sú našimi dlhodobými partnermi a sami sa rozhodujú, komu zveria svoju dôveru. Preto neustále pracujeme na tom, aby sme s nimi budovali dlhodobé vzťahy a svojimi službami napĺňali ich aktuálne potreby.

Bohuslav  Benedek: Niektoré systémy máme nastavené prísnejšie, než vyžaduje zákon

Bohuslav Benedek: Niektoré systémy máme nastavené prísnejšie, než vyžaduje zákon >> zdieľajte na sociálnych sieťach

 
 

Posledné pridané komentáre (celkem 15 komentárov)

?? hmm | 17.02.2010 23:37
RE: Pekné čítanie... osvietený? | 08.02.2010 23:01
RE: RE: Je to bohužiaľ jasné radi | 16.01.2010 17:34
RE: Je to bohužiaľ jasné marek | 16.01.2010 17:32
máš pravdu Dáška siska | 29.12.2009 16:33

Pridajte komentár

* Pokiaľ je text nečitateľný, nový načítate kliknutím na obrázok. Veľké a malé písmená sa neodlišujú.
Pre prihlásených sa kontrolný obrázok nezobrazuje. Prihláste sa alebo sa zaregistrujte ak ešte nemáte účet.
Opíšte text z obrázku: *

* Hviezdičkou sú označené povinné informácie.


Články z Finančné poradenstvo

Marek Mittaš | 16.11.2016 00:00 Úspech, či neúspech je otázkou postoja

Záujem, motivácia, odhodlanie. To všetko niekedy nestačí, aby sa dostavil požadovaný úspech. Niekedy mu treba trochu pomôcť. Obchodnícke profesie všeobecne vyžadujú veľkú vytrvalosť. Vedieť na sebe pracovať, ísť za svojim cieľom a nedať sa odradiť počiatočným neúspechom. To sú základné vlastnosti úspešných obchodníkov. Platí to aj v oblasti finančného sprostredkovania. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0
investujeme-300-250

Marek Mittaš | 04.11.2016 00:00 Profesia poradcu vo financiách si prešla očistným procesom

Finančné sprostredkovanie je špecifická oblasť podnikania. Umožňuje tvoriť si vlastný tím a de facto svoj podnik. Na druhej strane je každý sprostredkovateľ do veľkej miery vizitkou samotnej spoločnosti, pre ktorú pracuje. Aj ten, ktorý skončí s biznisom po pár stretnutiach a zanechá nepokojných klientov, čo však vrhá zlé svetlo na celé odvetvie finančníctva. Zodpovední finančný agenti si to uvedomujú stále viac, s náborovaním „každého“ tak je v kvalitných firmách definitívny koniec. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Peter Apolen | 28.10.2016 00:00 Nikdy doteraz nemalo Fincentrum taký drive, ako po tomto lete

Finančno-sprostredkovateľská spoločnosť Fincentrum prešla v lete tohto roka náročným obdobím, keď sa istá časť jej sprostredkovateľov rozhodla odísť. Napriek tomu si generálny riaditeľ firmy Petr Stuchlík nesťažuje. Hovorí, že firma získala v lete nový drive. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Marek Mittaš | 27.10.2016 00:00 Poradca alebo automat? Rozhoduje ľudskosť

Automatizované kalkulačky, sofistikované programy aj internetové nástroje na realizáciu finančných operácií sa nepomýlia, prinášajú surové a chladné dáta a nerobia chyby. Napriek tomu sa v niektorých oblastiach radšej obraciame na radu človeka. Tvora, ktorý je omylný, zabúda a nemá v hlave gigabajty pamäte. Celá správa »

Komentárov: 2 / 2 Posledný komentár: 27.10.2016 17:30

Marek Mittaš | 11.10.2016 00:00 Pohltia externé siete jedného dňa tie interné?

V začiatkoch budovania externých maklérskych sietí na nich klasickí predajcovia produktov za okienkom pozerali ako na zlodejov práce. Takúto skutočnosť koniec – koncov priznávajú aj samotné finančné inštitúcie. Dnes interné a externé siete žijú viac menej v symbióze. Celá správa »

Komentárov: 2 / 2 Posledný komentár: 27.10.2016 17:26Ďalšie články »

Krátké správy z Finančné poradenstvo

05.12.2016 13:52 Tri spôsoby ako získať lepšiu cenu poistenia

Ako najčastejšie uzatvárate poistenie? Chodievate priamo do poisťovne? Alebo máte svojho poradcu? Prečítajte si o spôsoboch, vďaka ktorým budete mať na poistení lepšiu cenu ako sused! Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

30.11.2016 11:23 Každý druhý Nemec uzatvára poistenie online

Európania sa pri poistení čoraz viac spoliehajú na online prostredie. V Nemecku uzatvára poistku cez internet až každý druhý spotrebiteľ. Neplatí to však pri likvidácií poistných udalosti, kde sa spotrebitelia stále radšej obracajú na finančných sprostredkovateľov. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

30.11.2016 09:52 Slováci nemajú dostatočný prehľad vo svojich finančných zmluvách

Až sedem z desiatich Slovákoch oslovených v telefonickom miniprieskume spoločnosti Fincentrum si nedokázalo spontánne spomenúť na všetky uzatvorené finančné zmluvy. Len 15 percent oslovených vedelo napríklad bez nahliadnutia do dokumentácie povedať, na akú sumu majú uzatvorené poistenie domácnosti.  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

29.11.2016 13:07 Výber životného poistenia nie je záležitosťou na jedno stretnutie

Životné poistenie patrí medzi tie zložitejšie finančné produkty, s ktorými sa bežný spotrebiteľ môže stretnúť. Je totiž možné voliť si z veľkého množstva pripoistení a ponuky jednotlivých poisťovní sa medzi sebou navzájom líšia. Ak teda chcete uzavrieť naozaj dobré životné poistenie, mali by ste tomuto procesu venovať dostatok času a snažiť sa podmienky danej poistky čo najlepšie pochopiť.  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

28.11.2016 14:56 PSS končí predaj cez externých sprostredkovateľov

Prvá stavebná sporiteľňa sa rozhodla ukončiť predaj cez finančno-sprostredkovateľské siete. Klientov o tom aktuálne informovala listom. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie krátke správy »

Anketa

Myslíte si, že nové Opatrenie pribrzdí úverový trh?

Áno. (58%)
 
Nie. (25%)
 
Neviem. (17%)
 Spolu hlasovalo 12 čitateľov