Fincentrum a.s.
Hypoindex.cz Hypoindex.cz ČeskéReformy.cz ČeskéReformy.cz Bankaroku.cz Bankaroku.cz Investiceroku.czInvesticeroku.cz Investujeme.sk Investujeme.cz InvesticiaRoka.sk InvestíciaRoka.sk

Ďakujeme našim partnerom:                                                                                                                                                                   

fincentrum-logo

hviezdne-byvanie


facebook-logo_1

Bohuslav Benedek: Niektoré systémy máme nastavené prísnejšie, než vyžaduje zákon

Autor: Ľuboslav Kačalka | 18.12.2009 00:30 | Kategórie: Finančné poradenstvo | 15 komentárov
Bohuslav  Benedek: Niektoré systémy máme nastavené prísnejšie, než vyžaduje zákon

Rok 2009 určite nebol pre finančné subjekty jednoduchý. Kríza poznačila správanie spotrebiteľov a karty zamiešal aj zákonodarca dvoma významnými legislatívnymi normami. Investujeme.sk postupne prinesie pohľad významných finančných inštitúcií na končiaci sa rok. Ako prvý odpovedá generálny riaditeľ finančo-sprostredkovateľskej spoločnosti Partners Group SK Bohuslav Benedek.

Ako hodnotíte rok 2009 najmä z pohľadu dopadov krízy? Správali sa klienti inak?

Rok 2009 bol ďalším úspešným rokom našej činnosti. V doterajšom hodnotení roka pozitívne vnímam zvýšenie výkonov, zvýšenie počtu sprostredkovaných zmlúv a zvýšenie počtu spolupracovníkov. Na druhej strane, zaznamenali sme mierne hodnotové zníženie produkcie oproti minulému roku.

Tento jav je jasne determinovaný správaním sa klientov a ich odlišným prístupom k vlastným financiám. Klienti sa vplyvom súčasnej situácie správajú konzervatívnejšie a opatrnejšie. Je to však dobre. Takéto správanie sa je v súlade s našou filozofiou poradenstva. Naši klienti pociťujú dosahy krízy a mali by sa správať tak, aby toto obdobie zvládli bez  následkov do budúcnosti. Tí, ktorí využívajú našu službu dlhodobo, v tomto období ocenili jej pozitívny prínos. Klientom zdôrazňujeme dôležitosť tvorby rezervy a práve disciplína pri jej tvorbe pomáha teraz mnohým prekonávať náročnejšie obdobie.

Aké produkty boli "hitom" z pohľadu klientov?

V našej produkcii štandardne dominovalo životné poistenie. Je to nevyhnutná zložka portfólia každého klienta a aj v tomto roku bola využívaná väčšinou klientov. Populárne sú naše produkty, ktoré prinášajú klientom dodatočnú pridanú hodnotu. S našimi strategickými partnermi sme  vytvorili pre klientov unikátne produkty so zvýhodnenými podmienkami. Tým, že klienti riešili otázku zabezpečenia cez nás , priamo benefitovali z výhodnejších produktov. Pridaná hodnota, ktorú sme priniesli klientom pri tomto type produktov je jednoducho vyčísliteľná, za prvých desať mesiacov roka 2009 sme klientom ušetrili na poplatkoch takmer 3 milióny eur.

Veľmi populárnym produktom sú aj pravidelné investície, kde cieľové sumy našich klientov vysoko prekročili hranicu 100 miliónov eur. Spolu s viac ako 40 miliónmi eur v obľúbenom peňažnom fonde je to viac ako 140 miliónov eur finančnej rezervy, ktorú si naši klienti vytvárajú a ktorá im poskytne istotu, že preklenú aj dočasne nepriaznivé obdobie. Zároveň, znížením vstupných poplatkov na úkor našej provízie ušetrili títo klienti vyše 150 000 eur.

TIP REDAKCIE:  Zaregistrujte sa a dostávajte e-mailom anotácie na nové články .

Aké nové produkty ste začali sprostredkovávať a ako sa im darilo?

Pred letom sme spustili cestovné poistenie, ktoré sa stretlo s výborným ohlasom  zo strany klientov. Dôvodom boli najmä lepšie ceny pre klienta oproti štandardu, ktoré sa nám podarilo dohodnúť s našimi obchodnými partnermi. Tento rok sme tiež spustili poistenie áut a nehnuteľností, pri ktorých sa nám rovnako podaril dohodnúť výhodnejšie ceny pre klientov.

V súčasnosti obohacujeme naše produktové portfólio o novinku, a to o produkty na báze „pay as you go“. Tento provízny systém eliminuje kreditné riziko, zvyšuje kvalitu formou vyššieho pretrvania zmlúv a znížením storien, a vedie aj k  dlhodobému zabezpečeniu príjmov našich spolupracovníkov.

Rok 2009 bol rokom zmien vo finančnej legislatíve (schválil sa zákon o finančnom sprostredkovaní a finančnom poradenstve a vzápätí sa objavil aj zákon na ochranu spotrebiteľa na finančnom trhu) - čo tieto zákony zmenia?

Nová legislatíva prináša niekoľko zmien, osobne od nej očakávam, že okrem formálnych požiadaviek prinesie reálny prínos pre klienta. Mala by eliminovať negatívne dosahy neprofesionálnej poradenskej činnosti a prečistiť trh, z čoho by mal v konečnom dôsledku benefitovať klient.

Systémy a kritériá v našej spoločnosti máme nastavené v niektorých ohľadoch dokonca oveľa prísnejšie, než vyžaduje nový zákon. Som preto presvedčený, že naša spoločnosť je veľmi dobre pripravená splniť schválené zákonné požiadavky. Od novej legislatívy však očakávam celkovú profesionalizáciu trhu, čo v konečnom dôsledku prispieva k nášmu cieľu, ktorý sa snažíme dosiahnuť už od vzniku našej spoločnosti – je ním profesionálna služba pre klienta.

Aké novinky plánujete v roku 2010? 

V nadchádzajúcom roku pripravujeme niekoľko noviniek, tak pre našich klientov, ako aj pre našich spolupracovníkov. Pre spolupracovníkov sme pripravili úpravy v pláne kariéry spoločnosti, cieľom ktorých je podporiť podnikanie spolupracovníkov, profesionálny rast a a recruiting. Kariérny plán sa tak stáva flexibilnejším a jednoznačne identifikuje kariérne smerovanie a dlhodobý podnikateľský zámer.

Naši klienti sa môžu tešiť na ďalšie rozšírenie portfólia, pripravujeme napríklad produkty privátneho bankovníctva. Zároveň pripravujeme služby pre firmy, resp. ich zamestnancov – firmy budú môcť prostredníctvom našej služby zabezpečiť svojim zamestnancom finančné benefity. Rovnako sme stále orientovaný na servis klientom a pracujeme na jeho ďalšom skvalitnení. Klienti sú našimi dlhodobými partnermi a sami sa rozhodujú, komu zveria svoju dôveru. Preto neustále pracujeme na tom, aby sme s nimi budovali dlhodobé vzťahy a svojimi službami napĺňali ich aktuálne potreby.

Bohuslav  Benedek: Niektoré systémy máme nastavené prísnejšie, než vyžaduje zákon

Bohuslav Benedek: Niektoré systémy máme nastavené prísnejšie, než vyžaduje zákon >> zdieľajte na sociálnych sieťach

 
Reklama

 

Posledné pridané komentáre (celkem 15 komentárov)

?? hmm | 17.02.2010 23:37
RE: Pekné čítanie... osvietený? | 08.02.2010 23:01
RE: RE: Je to bohužiaľ jasné radi | 16.01.2010 17:34
RE: Je to bohužiaľ jasné marek | 16.01.2010 17:32
máš pravdu Dáška siska | 29.12.2009 16:33

Pridajte komentár

* Pokiaľ je text nečitateľný, nový načítate kliknutím na obrázok. Veľké a malé písmená sa neodlišujú.
Pre prihlásených sa kontrolný obrázok nezobrazuje. Prihláste sa alebo sa zaregistrujte ak ešte nemáte účet.
Opíšte text z obrázku: *

* Hviezdičkou sú označené povinné informácie.


Články z Finančné poradenstvo

Redakcia | 17.06.2016 00:00 SWOT analýza „Refinančného boomu“

Situácia na finančnom trhu sa po 21.marci tohto roku sa výrazne zmenila. Dnešok prináša klientom, finančným sprostredkovateľom a bankám množstvo príležitostí ale aj hrozieb. V nasledujúcom prehľade preto prinášame analýzu aktuálneho stavu s pozitívami, negatívami, príležitosťami aj hrozbami tejto doby očami územného riaditeľa Fincentra Romana Gálika. Celá správa »

Komentárov: 1 / 1 Posledný komentár: 17.06.2016 14:34

Marek Mittaš | 09.06.2016 23:39 Slováci stále viac fandia rizikovému životnému poisteniu

Turbulencie na finančnom trhu, pád úrokových sadzieb, vyššia informovanosť klienta aj hypotekárny boom zmenili prostredie životného poistenia na Slovenku. Čoraz viac klientov upriamuje svoju pozornosť na prapôvodný zmysel poistenia –  krytie rizík!  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Peter Apolen | 07.06.2016 00:00 Prílišnú reguláciu finančného sektora kriticky vnímajú čoraz viac i spotrebitelia

Za posledný rok, či dva, mi udrel do očí nový fakt. Je ním to, že rastúcu komplikovanosť regulácie vo finančnom sektore vnímajú negatívne už nielen finanční poradcovia a sprostredkovatelia, ale obava z nej rastie už i u spotrebiteľov a zvlášť u rôznych spotrebiteľských skupín.  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Peter Apolen | 03.06.2016 00:00 Fincentrum Reality chce byť o tri roky lídrom realitného trhu

Od začiatku tohto roku pôsobí na realitnom trhu nová spoločnosť – Fincentrum Reality. Jej cieľom je využívať synergie zo spolupráce so spoločnosťou Fincentrum. Klient tak dostane poradenstvo v oblastí financovania nehnuteľnosti, ako aj jej kúpy, či predaja. Cieľom novej firmy je stať sa do troch rokov lídrom trhu. O ďalších plánoch a ambíciách sa rozprávame so šéfkou firmy, Ľubicou Adamkovou. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Peter Apolen | 02.06.2016 00:00 Hypotéky zvyšujú hlad po finančnom sprostredkovaní

Súčasný hypotekárny boom zvýšil okrem úverov na bývanie záujem i o ďalšie služby. Konkrétne ide o finančné sprostredkovania. Ľudia si čoraz viac uvedomujú, že k získaniu výhodných podmienok potrebujú poradenstvo odborníka, a že im nestačia vlastné sily.  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie články »

Krátké správy z Finančné poradenstvo

22.06.2016 09:40 Na scénu v ČR sa dostávajú dlhodobo predplatné provízie

Investiční životní pojištění (IŽP) je provizní terno. Finanční zprostředkovatelé za jeho prodej inkasují nejvyšší provize ze všech srovnatelných produktů. Jeho éra ale pomalu končí. Zneužívání IŽP k vysávání klientských účtů nepoctivými zprostředkovateli je čím dál obtížnější. Nyní se objevuje nový fenomén – předplácení poplatků investic na desítky let. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

20.06.2016 09:30 Majú spotrebitelia a sprostredkovatelia konečne rovnaké ciele?

Poslední rok či dva mě zaráží fakt, že stále složitější regulaci vnímají negativně nejen finanční poradci a finanční zprostředkovatelé, ale i spotřebitelé. Zejména skupiny spotřebitelů mají rostoucí obavy z jejího nepříznivého dopadu na širokou veřejnost. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

13.06.2016 09:39 Finančné poradenstvo v ČR v roku 2016

Obor finančního poradenství patří v západní společnosti mezi nejprestižnější a v žebříčcích povolání se spolu s lékaři a právníky tyčí na čelních příčkách. V České republice je ale situace odlišná a mnoho lidí by tento obor stále zařadilo na spod žebříčku mezi podřadná povolání. Proč to tak je a kde je pravda? Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

31.05.2016 09:41 Predplatený poplatok? Maximálne na 5 rokov

Stále se v praxi setkávám s tím, že finanční poradci sjednávají klientům pravidelné investice na 30 let s předplaceným vstupním poplatkem. Tenhle nešvar je potřeba z trhu vymýtit, podobně jako třeba investiční životní pojištění. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

27.05.2016 09:36 Hypotekárna sieť Allianz–SP sprostredkovala úvery za 20 miliónov eur

V apríli minulého roka zalačala Allianz – SP ako jediná poisťovňa na Slovensku sprostredkovať hypotéky. Dohodla odvtedy 550 úverov. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie krátke správy »

Najčítanejšie články z Finančné poradenstvo za posledných 14 dní

Redakcia | 17.06.2016 00:00 SWOT analýza „Refinančného boomu“

Situácia na finančnom trhu sa po 21.marci tohto roku sa výrazne zmenila. Dnešok prináša klientom, finančným sprostredkovateľom a bankám množstvo príležitostí ale aj hrozieb. V nasledujúcom prehľade preto prinášame analýzu aktuálneho stavu s pozitívami, negatívami, príležitosťami aj hrozbami tejto doby očami územného riaditeľa Fincentra Romana Gálika. Celá správa »

Komentárov: 1 / 1 Posledný komentár: 01.01.1970 01:00Ďalšie články »