Fincentrum a.s.
Hypoindex.cz Hypoindex.cz ČeskéReformy.cz ČeskéReformy.cz Bankaroku.cz Bankaroku.cz Investiceroku.czInvesticeroku.cz Investujeme.sk Investujeme.cz InvesticiaRoka.sk InvestíciaRoka.sk

Ďakujeme našim partnerom:                                                                                                                                                                   

fincentrum-logo

hviezdne-byvanie


facebook-logo_1

Čo Slovákov hnevá na bankách najviac...

Čo Slovákov hnevá na bankách najviac...

Klienti slovenských bánk sa prvýkrát v meraní spokojnosti cez systém Staffino vyjadrili ku kvalite služieb poskytovaných bankami. Prezradili, s čím sú najviac nespokojní. Najväčší problém je podľa nich zastaralý a nepružný internet banking. Nasleduje neochota a neprofesionalita personálu a nevýhodnosť bankových produktov.

Prieskum kvality bánk zrealizoval nezávislý hodnotiaci systém Staffino v spolupráci s portálom FinančnáHitparáda.sk. Zúčastnilo sa ho 3300 respondentov.

Najväčšie nedostatky slovenských bánk

V súčasnosti je samozrejmosťou, že klienti realizujú bankové operácie prostredníctvom internet bankingu. Slovensko síce vďaka inováciám v digitálnych bankových službách drží krok s vyspelým svetom, no napriek tomu je používanie internetbankingu pre množstvo Slovákov stresujúcejšie než osobná návšteva pobočky.

Za nespokojnosťou sa skrýva neprehľadné a neintuitívne usporiadanie jednotlivých položiek online bankovníctve. Problémom sú ale aj chýbajúce služby, ktoré by sa dali vybaviť z domu, no klienti sa musia kvôli nim osobne dostaviť do banky. Napriek technickému pokroku tak klienti bankám vyčítajú zastaranosť funkcionality online bankingu, ale aj zastaranosť vzhľadu jednotlivých rozhraní. Slováci by na základe prieskumu uvítali možnosť vybaviť viac svojich požiadaviek online alebo cez telefón.

Čo Slováci na službách bánk najviac kritizujú?


Slováci pomerne citlivo vnímajú aj neochotu, či naopak nadmernú ochotu zamestnancov bánk. Obzvlášť sa im nepáči, ak im bankový pracovníci neodbytne ponúkajú nové ale nepožadované produkty a služby. Sympatické im nie sú ani zmeny poplatkov a podmienok využívania osobných účtov, či ďalších produktov. Ak chcú totiž získať účet bez poplatku alebo inú výhodnejšiu službu, musia splniť množstvo, niekedy až absurdných, podmienok. Ľudí to trápi paradoxne viac ako rýchlosť vybavenia ich žiadostí, či to, že majú na pobočkách málo súkromia pri jednotlivých priehradkách.

„Prieskum jednoznačne ukázal, že Slováci chcú využívať viac bankových služieb cez internet a zároveň menej často navštevovať pobočky. Preto si aj viac všímajú nedokonalosti internet bankingu,“ hovorí Dominik Miša zo spoločnosti Staffino. „Ak zohľadníme fakt, že prieskum bol realizovaný online, teda respondent bol digitálne náročný klient, dá sa predpokladať, že požaduje online služby na vysokej úrovni. Nemyslíme tým len užívateľské prostredie, ale aj možnosti, ktoré internet banking reálne ponúka bez potreby navštíviť pobočku banky, napríklad možnosť realizácie mimoriadnej splátky úveru online,“ vysvetľuje vysoké nároky klientov Martin Švidroň z portálu Finančná Hitparáda.

Až 24 percent klientov sa negatívne vyjadrilo k výhodnosti bankových produktov a výške poplatkov. "Ak sa pozrieme len na poplatok za vedenie balíka služieb k bežnému účtu, tak bez akýchkoľvek podmienok je zadarmo len v dvoch bankách. Ďalšie banky uvádzajú spolu skoro 80 rôznych podmienok k získaniu 50 alebo 100 percentnej zľavy z poplatku. Tu je stále priestor na zlepšenie.“ myslí si M. Švidroň.

Naopak služby call centier, ústretovosť a odbornosť zamestnancov sú vlastnosti, ktoré Slováci na bankách oceňujú. "Osobný kontakt so špecialistom banky je v určitých situáciách potrebný a skutočne na nezaplatenie.“ hovorí Alica Dobáková z portálu www.FinancnaHitparada.sk.

Čo uviedli respondenti?

1. Neprehľadný a nespoľahlivý internet banking – 19 percent

„Neprehľadný IB – treba sa veľa preklikávať, aby som dostala mnou požadované informácie. Pri zadávaní prevodov treba zadať mimoriadne veľa údajov. V iných bankách sú jednoduché formuláre, rýchlo vyplním a platbu pošlem. U mojej je to nekonečný príbeh. Aj prihlasovanie do IB má 3 bezpečnostné kroky. Inde sú 2 a stačí to. Som mimoriadne sklamaná.“ – Daniela

„Nemôžem zadať viac príkazov na úhradu, môžem ich zadávať len po jednom.“ – Katarína

„Hrozný internet banking. Pri vypĺňaní trvalého príkazu sú skryté symboly (variabilný, špecifický a pod.). Človek to zabudne vyplniť, vzniká mnoho nespárovaných platieb, ktoré treba následne reklamovať. Človek je zmätený, keď očakáva súhlas na inkaso, ale ten sa zobrazí pod správami. A príliš veľa rôznych druhov ovládacích prvkov.“ – Jozef

2. Neochota a neprofesionalita zamestnancov – 14 percent

„Záleží, na akého pracovníka banky – "poradcu“ narazíte. Dva roky som sa pýtala, čo s vkladnou knižkou, kde bola malá čiastka. Vraj som ju mala zahodiť, až som natrafila na pani na inej pobočke, ktorá bez rozmýšľania navrhla postup, ako z nej moje peniaze získať.“ – Jaroslava

"Chcela som urobiť vklad na účet. Zamestnankyňa vybavovala predchádzajúcu klientku a ja som čakala asi 10 –15 minút, no zrazu došiel jeden zahraničný klient. Keď vybavila klientku, povedala, že zahraničný klient sa len vrátil, tak ho ešte vybaví. Až potom sa ma spýtala, čo chcem a že či chcem len vložiť peniaze. Keď som jej povedala, že áno, zopakovala, že má ďalšie stretnutia a nech rovno skúsim inú pobočku.“ – Sandra

„Stalo sa, že som trikrát v jednom telefonáte musela zopakovať, že nechcem navyšovať limit na svojej karte a to už som bola naozaj naštvaná. Moje nie bolo jasné od začiatku. Chápem, že aj zamestnanci banky majú svoje kvóty, ale toto bolo priveľa.“ – Vladimíra

3. Nevýhodnosť bankových produktov – 13 percent

„Neprehľadné podmienky bežného účtu, nezmyselné počty povinných platieb kartou a podobne. Mal by stačiť pravidelný mesačný príjem, napríklad nad 500 eur a účet by mal byť bezplatný.“ – Robert

„Neuveriteľne drahá online pôžička. Keď som to porovnával, bola drahšia, ako niektoré nebankovky.“ – Pavol

„Neinformujú o zmene produktu, nedodržujú zmluvnú dohodu a zavádzajúcimi odpoveďami nútia klienta prejsť na nový produkt.“ – Milan

„Konštatujem, že v poslednej dobe sa banka stala v mojich očiach symbolom neférovosti. V kuse jednostranne mení podmienky, klient to už ani nedokáže sledovať, čo všetko musí splniť. Prečo nevedia garantovať podmienky na minimálne päť rokov v prípade jednoduchého bežného účtu?“ – Peter

Čo si Slováci na službách bánk najviac pochvaľujú

Banky môžu byť spokojné najmä so službami svojich call centier. Ako vyplýva z výsledkov prieskumu, klienti, ktorí potrebujú niečo súrne vybaviť, zavolajú na infolinku a väčšinou sa dočkajú seriózneho prístupu a ochoty pomôcť vybaviť každú požiadavku. „Treba oceniť všetky banky, ktoré z roka na rok zlepšujú svoje služby. V roku 2014 sme vo Finančnej Hitparáde robili prvý test call centier bánk a výsledok nebol príliš uspokojivý a proklientský. Dnes klienti práve túto službu vysoko oceňujú.“ dodáva M. Švidroň.


Výber z pochvál od slovenských klientov na adresu bánk:

“Vždy mi na call centre poradia a vyjdú mi v ústrety. A to priamo k veci a bez zbytočných predlžovaní. Ešte sa mi nestalo, že by som nemal zodpovedanú otázku, alebo nevyriešený problém. A to som klientom viac ako desať rokov.“ – Marcel

„Zamestnanci banky sú ochotní pomôcť, nájsť riešenie a poradiť. Sú usmiati, milí a ústretoví. V dnešnom hektickom svete je to veľmi dôležité.“ – Renáta

„Najlepší internet banking, s ktorým som doteraz robila. Je prehľadný, moderný, máte náskok pred ostatnými bankami.“ – Katarína

„Keď idem niečo vybaviť, stačí mi objednať sa a netrávim zbytočný čas čakaním.“ – Peter

„Veľmi účelovo riešený priestor pobočky, prehľadný prístup k poradcom, jednoduchá orientácia.“ – Pavol

“V tejto banke nemám pocit zbytočného papierovania, sú praktickí a myslím si, že aj ohľaduplní k životnému prostrediu.” – Peter

„Televízne reklamy sú stručné, jasné a výstižné. Sú prepracované a moderné. Majú veľmi dobrú úroveň a informujú o novinkách a inováciách.“ – Marcel

„Banka má účet bez poplatkov, pričom nie je potrebné žiadne nezmyselné sporenie alebo zriadené trvalé príkazy, ako to majú konkurenčné banky.“ – Henrieta

Čo Slovákov hnevá na bankách najviac...

Čo Slovákov hnevá na bankách najviac... >> zdieľajte na sociálnych sieťach

 
 

Komentáre


K tomuto článku ešte nebol pridaný žiadny komentár. Buďte prvý a okomentujte tento článok.

Pridajte komentár

* Pokiaľ je text nečitateľný, nový načítate kliknutím na obrázok. Veľké a malé písmená sa neodlišujú.
Pre prihlásených sa kontrolný obrázok nezobrazuje. Prihláste sa alebo sa zaregistrujte ak ešte nemáte účet.
Opíšte text z obrázku: *

* Hviezdičkou sú označené povinné informácie.


Články z Banky

Marek Mittaš | 26.05.2017 00:00 Schopnosť domácností splácať úvery sa zhoršuje

Dlh prestal predstavovať záťaž a úvery sa považujú za stabilnú súčasť fungujúcej ekonomiky. Ešte v roku 2016 sa však slovenské domácnosti zadlžovali najrýchlejšie v rádiuse strednej a východnej Európy. Na dlh fungujú domácnosti, podniky, aj samotné banky a verejná správa. Dlží prakticky každý každému a tento „dokonalý“ svet požičiavania pomaly začína vyplavovať prvé úskalia v podobe zlyhávania úverov. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Peter Apolen | 25.05.2017 00:00 Ako mať bankový účet zadarmo

Banky svojimi poplatkami skúšajú, čo si môžu voči klientom dovoliť. Vychádzajú z toho, že dopyt Slovákov po bežných účtoch je neelastický, čiže zvýšenie, či zníženie poplatkov nevyvolávajú migráciu klientov v takej miere, v akej došlo k pohybu cien. Ak je odozva klientov minimálna, banky nemajú dôvod poplatky znižovať. No ak sa ľudia aktivizujú, finančné ústavy sa začnú pretekať vo vytváraní lepších podmienok. Prinášame preto prehľad bankových účtov, ktoré možno mať za istých podmienok zadarmo. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Peter Apolen | 10.05.2017 00:00 Čo Slovákov hnevá na bankách najviac...

Klienti slovenských bánk sa prvýkrát v meraní spokojnosti cez systém Staffino vyjadrili ku kvalite služieb poskytovaných bankami. Prezradili, s čím sú najviac nespokojní. Najväčší problém je podľa nich zastaralý a nepružný internet banking. Nasleduje neochota a neprofesionalita personálu a nevýhodnosť bankových produktov. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Pavel Škriniar | 04.05.2017 00:00 Hypotéka od Poštovej banky - jej výhody a slabé stránky

Poštová banka prišla nedávno s novým typom produktu. Svoj vstup na trh s úvermi na bývanie ohlásila s doteraz jedinečnou sadzbou 0,725 percenta, no aj ďalšou novinkou. Je ňou neviazaný vklad na účte v banke, čo umožňuje klientovi dopracovať sa práve k historicky najnižšiemu hypotekárnemu úroku. Keďže ponuka je unikátna a ťažko porovnateľná s inými, pozrieme sa teraz bližšie na jej výhodnosť. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

| 28.04.2017 00:00 Pozeráme sa už pri hypotekárnych úrokoch na samé dno?

Banky zas a znova prerábajú svoje reklamy a dôvodom nie je nič iné ako ďalšie zmeny hypotekárnych sadzieb. Úrokové sadzby pod jedným už nie sú žiadnym prvoaprílovým žartom, ale reálne dosiahnutou métou v histórii hypoték.  Áno, je pravdou, že pri reálnom hodnotení výhodnosti hypoték treba brať do úvahy aj ďalšie, naviazané produkty, faktom ale zostáva, že úroky pravdepodobne už dosiahli svoje dno.  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie články »

Krátké správy z Banky

24.05.2017 14:54 Kartami platíme v zahraničí najmä v potravinách a supermarketoch

Pätina Slovákov platí kreditnými kartami aj v zahraničí  Najčastejšie je to v susednej Českej republike, nasledujú Veľká Británia, Rakúsko, Maďarsko, a prvú päťku uzatvára Nemecko. Drvivú väčšinu tvoria elektronické platby za tovar alebo službu, zvyšok sú výbery hotovosti. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

18.05.2017 13:24 Tatra banka rozdelí dividendy v hodnote 125 mil. eur

Akcionári Tatra banky na valnom zhromaždení, ktoré sa konalo v stredu (17.5.), schválili rozdelenie zisku a výplatu dividend, ako aj riadnu individuálnu a konsolidovanú účtovnú uzávierku a výročnú správu za rok 2016. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

15.05.2017 10:14 Šetríme čoraz menej a utrácame čoraz viac. Štatistiky zbúrali mýty o našej sporivosti

O Slovákoch sa dlhé roky hovorilo, že si nevedia užiť a len šetria „do vankúša“. Rovnako tak kolovali mýty o tom, že si neradi požičiavame a radšej si nič nedoprajeme. Najnovšie čísla však ukazujú opak. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

11.05.2017 14:23 VÚB ocenila mladých ekonómov za prácu o volatilite zlata a striebra

Nadácia VÚB ocenila mladých ekonómov v súťaži Economicus. Hlavnú cenu v hodnote 10 tisíc eur získala práca autorov Štefan Lyócsa a Peter Molnár na tému „Predpovedanie volatility strategicky prepojených obchodovateľných komoditných fondov: Prípad zlata a striebra“. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

11.05.2017 12:41 Nový podvodný e-mail možno aj vo vašej pošte

Tentoraz sa podvodníci zamerali na klientov UniCredit Bank. Podvodný e-mail sa tvári, že zabraňuje podvodu. V skutočnosti si pýta údaje z platobnej karty. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie krátke správy »

Najčítanejšie články z Banky za posledných 14 dní

Peter Apolen | 10.05.2017 00:00 Čo Slovákov hnevá na bankách najviac...

Klienti slovenských bánk sa prvýkrát v meraní spokojnosti cez systém Staffino vyjadrili ku kvalite služieb poskytovaných bankami. Prezradili, s čím sú najviac nespokojní. Najväčší problém je podľa nich zastaralý a nepružný internet banking. Nasleduje neochota a neprofesionalita personálu a nevýhodnosť bankových produktov. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie články »