Fincentrum a.s.
Hypoindex.cz Hypoindex.cz ČeskéReformy.cz ČeskéReformy.cz Bankaroku.cz Bankaroku.cz Investiceroku.czInvesticeroku.cz Investujeme.sk Investujeme.cz InvesticiaRoka.sk InvestíciaRoka.sk

Ďakujeme našim partnerom:                                                                                                                                                                   

fincentrum-logo

hviezdne-byvanie


facebook-logo_1

Desať rád podľa ktorých poznať dobrého finančného sprostredkovateľa

Desať rád podľa ktorých poznať dobrého finančného sprostredkovateľa

Ponúkame Vám desať charakteristík, ktoré by mal finančný sprostredkovateľ spĺňať, keď má byť hodný vašej priazne. Je napríklad znalý veci, poskytuje plnohodnotný servis a netlačí vás do kúta. Naopak nepoctivý poradca zastiera riziká alebo sľubuje nereálne výnosy.

  1. Finančný sprostredkovateľ nie je obchodný zástupca

Obchodný zástupca väčšinou zastupuje jednu firmu, ktorej finančné produkty predáva. Logicky neposkytne kvalitné poradenstvo, nedá objektívne porovnanie rôznych finančných produktov : jeho cieľom je predať vám konkrétny produkt. Finančný sprostredkovateľ naopak hľadá rôzne riešenia pre rôzne potreby svojich klientov, disponuje ponukou viac produktov od viacerých spoločností. 

  1. Informuje, všetko ochotne vysvetlí

Finančný sprostredkovateľ musí byť schopný navrhnuté riešenia vysvetliť a poznať ich súvislosť s plnením vašich osobných cieľov. Mal by byť schopný zdôvodniť výber konkrétnych produktov a predstaviť vám tiež dostupné alternatívy. Cudzie pojmy, ktorým nerozumiete, musí finančný poradca vždy vysvetliť vám zrozumiteľnou rečou. Nehovorí len o výhodách, ale upozorní aj na riziká a prípadné nevýhody navrhnutých produktov. 

  1. Najprv načúva, potom navrhuje riešenie

Finančný poradca najprv počúva. Zisťuje vaše plány a ciele, finančné možnosti  aktuálne platnej zmluvy. Finančný sprostredkovateľ nikdy neprichádza na prvú schôdzku s ponukou konkrétnych produktov a plánov. Od prvého telefónu s ním až po dobrý finančný plán počítajte minimálne s dvoma, často ale aj tromi či štyrmi stretnutiami. Nebojte sa ale na druhej schôdzke klásť kontrolné otázky a overovať, či poradca pochopil vaše ciele a pri návrhu riešenia ich rešpektuje. 

  1. Certifikácia je pre neho základ

Finančné sprostredkovanie je legislatívne upravené a poradcovia musia dodržiavať množstvo striktných pravidiel. Investujte čas do preverenia svojho poradcu : overte si jeho registráciu v Národnej banke Slovenska, pokúste sa vyhľadať na internete informácie o ňom a o jeho reputácii.

  1. Emócie nechajte bokom, rozhodujte sa hlavou

Buďte realisti a nenechajte sa opiť rožkom. Ak vám sľubuje finančný sprostredkovateľ nereálne zisky, oháňa sa garantovaným zhodnotením a odvoláva sa na minulý vývoj finančných trhov, buďte pri ďalšej spolupráci veľmi opatrní. 

  1. Nátlak a časová tieseň do finančného sprostredkovania nepatrí

Známkou dobrého finančného sprostredkovateľa je nielen dochvíľnosť, ale aj dostatok času, ktorý vám dá k premysleniu návrhu a k rozhodnutiu. Časová tieseň a nátlak do osobných financií nepatria. Dobrý poradca neprichádza s ponukami, ktoré musíte využiť „teraz alebo nikdy“. 

  1. Tiež detaily rozhodujú, buďte zdravo kritický

Buďte aktívny, klaďte otázky, buďte na sprostredkovateľa prísni. O kvalitách sprostredkovateľského servisu vypovedajú aj také detaily, ako je dochvíľnosť. Nebojte sa dohovoriť si stretnutie u sprostredkovateľa v kancelárii alebo na neutrálnom mieste (napríklad v pokojnej kaviarni), finančné sprostredkovanie sa už dávno nerobí na pohovke vo vašej obývačke. 

  1. Rozhoduje značka? Často áno…

Pracuje finančný sprostredkovateľ pre niektorú z veľkých finančno-sprostredkovateľských firiem ? Akú má reputáciu a s ktorými finančnými inštitúciami spolupracuje ? Ako dlho firma na trhu pôsobí a koľko ju reprezentuje sprostredkovateľov ? Hľadajte referencie, skúsenosti iných aj nezávislé ocenenia, ktorými sa firmy chvália. 

  1. Učenie je u sprostredkovateľa základ

Nebojte sa opýtať finančného sprostredkovateľa na jeho skúsenosti. Ako dlho je v odbore ? Aké absolvoval kurzy a aké je jeho vzdelanie ? Pamätajte, že finančné produkty sa rýchlo menia a len sprostredkovateľ, ktorý je „v obraze“, vám môže dobre poradiť. 

  1. Môžete povedať NIE

Pamätajte : do uzavretia zmluvy vás nikto nemôže nútiť. Ak máte pochybnosti, zistite si viac informácií, spýtajte sa na názor niekoho znalého z vášho okolia, vezmite si čas na rozmyslenie. Ak vás sprostredkovateľ nepresvedčí, vždy môžete povedať NIE.

5 x STOP: ako spoznáte zlého finančného poradcu?

  • neradí, predáva jeden alebo niekoľko málo produktov
  • nepočúva vám, prichádza s riešením hneď na prvú schôdzku
  • skrýva riziká, predstavuje len výhody produktu
  • vyvíja časový nátlak, nenechá vás všetko si premyslieť
  • sľubuje nereálne
Informácie k odporúčaniam poskytla spoločnosť Fincentrum, a.s.
Desať rád podľa ktorých poznať dobrého finančného sprostredkovateľa

Desať rád podľa ktorých poznať dobrého finančného sprostredkovateľa >> zdieľajte na sociálnych sieťach

 
Reklama

 

Posledné pridané komentáre (celkem 1 komentár)

poradca či agent Daniel Kunštek | 19.02.2014 13:49

Pridajte komentár

* Pokiaľ je text nečitateľný, nový načítate kliknutím na obrázok. Veľké a malé písmená sa neodlišujú.
Pre prihlásených sa kontrolný obrázok nezobrazuje. Prihláste sa alebo sa zaregistrujte ak ešte nemáte účet.
Opíšte text z obrázku: *

* Hviezdičkou sú označené povinné informácie.


Články z Finančné poradenstvo

Peter Apolen | 22.09.2016 00:00 Nižšie dane sú fajn, ale čo zato...

Slovenská vláda včera prekvapila. V balíku oznámila viacero daňových zmien priaznivých pre podnikanie. Prilepšia si živnostníci, ale i právnické osoby. No všetko je jednoznačné. Pohoršia si komerčné poisťovne a finanční sprostredkovatelia. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Marek Mittaš | 16.09.2016 00:00 Rozhodnúť sa pre pobočku, alebo pre finančného sprostredkovateľa?

Radikálna odpoveď v prospech jednej alebo druhej strany, by znamenala, že existencia druhej strany nemá význam. Tak tomu však nie je. Pobočky, ako aj sprostredkovatelia majú svoje výhody. Pri ich výbere záleží od typu produktu, spôsobu uvažovania klienta, ale i schopnosti predajcu vybudovať si s klientom dlhodobý vzťah.  Celá správa »

Komentárov: 1 / 1 Posledný komentár: 19.09.2016 09:29

Peter Apolen | 06.09.2016 00:00 Slovákom prekážajú pri poistení papierovačky, naopak ocenili ochotu poisťovacích agentov

Podľa celoslovenského prieskumu Slovákov pri vybovaní si poistenia najviac hnevajú zbytočné papierovačky a zložité, či nelogické postupy.  Celá správa »

Komentárov: 1 / 1 Posledný komentár: 06.09.2016 14:38

Peter Apolen | 31.08.2016 00:00 Za vernosťou Slovákov k poskytovateľom finančných služieb je často lenivosť

Slováci ostávajú dlhodobo verní svojim poskytovateľom finančných služieb. Hoci sú často nespokojní s vysokou cenou, či so záujmom o zákazníka, nakoniec ku konkurencii odchádza približne len štvrtina z nich. Ostatní na to vraj nemajú čas alebo takúto zmenu považujú za komplikovanú. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Ľuboslav Kačalka | 12.08.2016 00:00 Keď "rozvračacov" rozvracajú

Ak si dobre pamätám, moje prvé stretnutie s Petrom Stuchlíkom a Milanom Repkom bolo v nejakej kaviarni. Sadli sme si k oknu a jeden z nich na to miesto vyslovene upozornil. Väčšina ľudí sa totiž s nimi nechcela stretávať veľmi „na očiach“. Išlo zväčša o agentov, ktorí zvažovali zmenu sprostredkovateľskej firmy. A to poza chrbát svojich nadriadených. Spojenie „poza chrbát nadriadených“ ešte dnes niekoľkokrát použijeme. Celá správa »

Komentárov: 3 / 3 Posledný komentár: 15.09.2016 18:39Ďalšie články »

Krátké správy z Finančné poradenstvo

26.09.2016 08:51 Finančně poradenské společností nefungují v klasickém MLM modelu

V souvislosti s kauzou spuštěnou dokumentem „Rada nad zlato“ a následným propuštěním tří zemských ředitelů OVB Allfinanz se nabízí otázka: Může být finanční poradenství v multilevelových společnostech kvalitní? Přinášíme názory šéfů největších finančně poradenských společností. Jako první se k otázce kvality v rámci MLM vyjádřil Petr Borkovec, generální ředitel a spolumajitel Partners Financial Services. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

09.09.2016 08:15 Finančně poradenské společnosti v 1. pol. 2016: Radost i zklamání

Finančně poradenský trh se dává do pohybu. Možným spouštěčem jsou státní zásahy. A výsledkem jsou rozdílné výsledky finančně poradenských společností. Některým se extrémně daří, jiné propadají. Kdo byl jedničkou na trhu a kdo rostl nejrychleji? Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

07.09.2016 09:00 Petr Mikšíček: Bez předplacených provizí lidem nikdo neporadí

Proč by si měl klient finančního poradce předplácet poplatky u podílových fondů? „Poradce musí být zaplacen, a zároveň se musí jednat o řešení win-win, tedy výhodné i pro klienta,“ říká Petr Mikšíček, regionální ředitel společnosti Fincentrum. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

05.09.2016 09:42 Jak vyčistit finančně poradenský trh

Poslanci a senátoři jsou přesvědčeni, že chrání klienty finančních poradců. Regulace provizí ovšem nic nevyřeší, možná spíš naopak. Vyčistit trh by přitom mohlo být tak snadné! Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

30.08.2016 11:31 Senát schválil 5leté storno… byl mystifikován?

„Cílem navrhované předlohy je řešení současných problémů spojených s předčasným ukončováním smluv o životním pojištění,“ uvedl jednání Senátu ministr financí Andrej Babiš. Regulace provizí ovšem k tomuto cíli nevede. A co na to senátoři? Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie krátke správy »

Najčítanejšie články z Finančné poradenstvo za posledných 14 dní

Peter Apolen | 22.09.2016 00:00 Nižšie dane sú fajn, ale čo zato...

Slovenská vláda včera prekvapila. V balíku oznámila viacero daňových zmien priaznivých pre podnikanie. Prilepšia si živnostníci, ale i právnické osoby. No všetko je jednoznačné. Pohoršia si komerčné poisťovne a finanční sprostredkovatelia. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Marek Mittaš | 16.09.2016 00:00 Rozhodnúť sa pre pobočku, alebo pre finančného sprostredkovateľa?

Radikálna odpoveď v prospech jednej alebo druhej strany, by znamenala, že existencia druhej strany nemá význam. Tak tomu však nie je. Pobočky, ako aj sprostredkovatelia majú svoje výhody. Pri ich výbere záleží od typu produktu, spôsobu uvažovania klienta, ale i schopnosti predajcu vybudovať si s klientom dlhodobý vzťah.  Celá správa »

Komentárov: 1 / 1 Posledný komentár: 01.01.1970 01:00Ďalšie články »