Fincentrum a.s.
Hypoindex.cz Hypoindex.cz ČeskéReformy.cz ČeskéReformy.cz Bankaroku.cz Bankaroku.cz Investiceroku.czInvesticeroku.cz Investujeme.sk Investujeme.cz InvesticiaRoka.sk InvestíciaRoka.sk

Ďakujeme našim partnerom:                                                                                                                                                                   

fincentrum-logo

hviezdne-byvanie


facebook-logo_1

Desať rád podľa ktorých poznať dobrého finančného sprostredkovateľa

Desať rád podľa ktorých poznať dobrého finančného sprostredkovateľa

Ponúkame Vám desať charakteristík, ktoré by mal finančný sprostredkovateľ spĺňať, keď má byť hodný vašej priazne. Je napríklad znalý veci, poskytuje plnohodnotný servis a netlačí vás do kúta. Naopak nepoctivý poradca zastiera riziká alebo sľubuje nereálne výnosy.

  1. Finančný sprostredkovateľ nie je obchodný zástupca

Obchodný zástupca väčšinou zastupuje jednu firmu, ktorej finančné produkty predáva. Logicky neposkytne kvalitné poradenstvo, nedá objektívne porovnanie rôznych finančných produktov : jeho cieľom je predať vám konkrétny produkt. Finančný sprostredkovateľ naopak hľadá rôzne riešenia pre rôzne potreby svojich klientov, disponuje ponukou viac produktov od viacerých spoločností. 

  1. Informuje, všetko ochotne vysvetlí

Finančný sprostredkovateľ musí byť schopný navrhnuté riešenia vysvetliť a poznať ich súvislosť s plnením vašich osobných cieľov. Mal by byť schopný zdôvodniť výber konkrétnych produktov a predstaviť vám tiež dostupné alternatívy. Cudzie pojmy, ktorým nerozumiete, musí finančný poradca vždy vysvetliť vám zrozumiteľnou rečou. Nehovorí len o výhodách, ale upozorní aj na riziká a prípadné nevýhody navrhnutých produktov. 

  1. Najprv načúva, potom navrhuje riešenie

Finančný poradca najprv počúva. Zisťuje vaše plány a ciele, finančné možnosti  aktuálne platnej zmluvy. Finančný sprostredkovateľ nikdy neprichádza na prvú schôdzku s ponukou konkrétnych produktov a plánov. Od prvého telefónu s ním až po dobrý finančný plán počítajte minimálne s dvoma, často ale aj tromi či štyrmi stretnutiami. Nebojte sa ale na druhej schôdzke klásť kontrolné otázky a overovať, či poradca pochopil vaše ciele a pri návrhu riešenia ich rešpektuje. 

  1. Certifikácia je pre neho základ

Finančné sprostredkovanie je legislatívne upravené a poradcovia musia dodržiavať množstvo striktných pravidiel. Investujte čas do preverenia svojho poradcu : overte si jeho registráciu v Národnej banke Slovenska, pokúste sa vyhľadať na internete informácie o ňom a o jeho reputácii.

  1. Emócie nechajte bokom, rozhodujte sa hlavou

Buďte realisti a nenechajte sa opiť rožkom. Ak vám sľubuje finančný sprostredkovateľ nereálne zisky, oháňa sa garantovaným zhodnotením a odvoláva sa na minulý vývoj finančných trhov, buďte pri ďalšej spolupráci veľmi opatrní. 

  1. Nátlak a časová tieseň do finančného sprostredkovania nepatrí

Známkou dobrého finančného sprostredkovateľa je nielen dochvíľnosť, ale aj dostatok času, ktorý vám dá k premysleniu návrhu a k rozhodnutiu. Časová tieseň a nátlak do osobných financií nepatria. Dobrý poradca neprichádza s ponukami, ktoré musíte využiť „teraz alebo nikdy“. 

  1. Tiež detaily rozhodujú, buďte zdravo kritický

Buďte aktívny, klaďte otázky, buďte na sprostredkovateľa prísni. O kvalitách sprostredkovateľského servisu vypovedajú aj také detaily, ako je dochvíľnosť. Nebojte sa dohovoriť si stretnutie u sprostredkovateľa v kancelárii alebo na neutrálnom mieste (napríklad v pokojnej kaviarni), finančné sprostredkovanie sa už dávno nerobí na pohovke vo vašej obývačke. 

  1. Rozhoduje značka? Často áno…

Pracuje finančný sprostredkovateľ pre niektorú z veľkých finančno-sprostredkovateľských firiem ? Akú má reputáciu a s ktorými finančnými inštitúciami spolupracuje ? Ako dlho firma na trhu pôsobí a koľko ju reprezentuje sprostredkovateľov ? Hľadajte referencie, skúsenosti iných aj nezávislé ocenenia, ktorými sa firmy chvália. 

  1. Učenie je u sprostredkovateľa základ

Nebojte sa opýtať finančného sprostredkovateľa na jeho skúsenosti. Ako dlho je v odbore ? Aké absolvoval kurzy a aké je jeho vzdelanie ? Pamätajte, že finančné produkty sa rýchlo menia a len sprostredkovateľ, ktorý je „v obraze“, vám môže dobre poradiť. 

  1. Môžete povedať NIE

Pamätajte : do uzavretia zmluvy vás nikto nemôže nútiť. Ak máte pochybnosti, zistite si viac informácií, spýtajte sa na názor niekoho znalého z vášho okolia, vezmite si čas na rozmyslenie. Ak vás sprostredkovateľ nepresvedčí, vždy môžete povedať NIE.

5 x STOP: ako spoznáte zlého finančného poradcu?

  • neradí, predáva jeden alebo niekoľko málo produktov
  • nepočúva vám, prichádza s riešením hneď na prvú schôdzku
  • skrýva riziká, predstavuje len výhody produktu
  • vyvíja časový nátlak, nenechá vás všetko si premyslieť
  • sľubuje nereálne
Informácie k odporúčaniam poskytla spoločnosť Fincentrum, a.s.
Desať rád podľa ktorých poznať dobrého finančného sprostredkovateľa

Desať rád podľa ktorých poznať dobrého finančného sprostredkovateľa >> zdieľajte na sociálnych sieťach

 
Reklama

 

Posledné pridané komentáre (celkem 1 komentár)

poradca či agent Daniel Kunštek | 19.02.2014 13:49

Pridajte komentár

* Pokiaľ je text nečitateľný, nový načítate kliknutím na obrázok. Veľké a malé písmená sa neodlišujú.
Pre prihlásených sa kontrolný obrázok nezobrazuje. Prihláste sa alebo sa zaregistrujte ak ešte nemáte účet.
Opíšte text z obrázku: *

* Hviezdičkou sú označené povinné informácie.


Články z Finančné poradenstvo

Redakcia | 17.06.2016 00:00 SWOT analýza „Refinančného boomu“

Situácia na finančnom trhu sa po 21.marci tohto roku sa výrazne zmenila. Dnešok prináša klientom, finančným sprostredkovateľom a bankám množstvo príležitostí ale aj hrozieb. V nasledujúcom prehľade preto prinášame analýzu aktuálneho stavu s pozitívami, negatívami, príležitosťami aj hrozbami tejto doby očami územného riaditeľa Fincentra Romana Gálika. Celá správa »

Komentárov: 1 / 1 Posledný komentár: 17.06.2016 14:34

Marek Mittaš | 09.06.2016 23:39 Slováci stále viac fandia rizikovému životnému poisteniu

Turbulencie na finančnom trhu, pád úrokových sadzieb, vyššia informovanosť klienta aj hypotekárny boom zmenili prostredie životného poistenia na Slovenku. Čoraz viac klientov upriamuje svoju pozornosť na prapôvodný zmysel poistenia –  krytie rizík!  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Peter Apolen | 07.06.2016 00:00 Prílišnú reguláciu finančného sektora kriticky vnímajú čoraz viac i spotrebitelia

Za posledný rok, či dva, mi udrel do očí nový fakt. Je ním to, že rastúcu komplikovanosť regulácie vo finančnom sektore vnímajú negatívne už nielen finanční poradcovia a sprostredkovatelia, ale obava z nej rastie už i u spotrebiteľov a zvlášť u rôznych spotrebiteľských skupín.  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Peter Apolen | 03.06.2016 00:00 Fincentrum Reality chce byť o tri roky lídrom realitného trhu

Od začiatku tohto roku pôsobí na realitnom trhu nová spoločnosť – Fincentrum Reality. Jej cieľom je využívať synergie zo spolupráce so spoločnosťou Fincentrum. Klient tak dostane poradenstvo v oblastí financovania nehnuteľnosti, ako aj jej kúpy, či predaja. Cieľom novej firmy je stať sa do troch rokov lídrom trhu. O ďalších plánoch a ambíciách sa rozprávame so šéfkou firmy, Ľubicou Adamkovou. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Peter Apolen | 02.06.2016 00:00 Hypotéky zvyšujú hlad po finančnom sprostredkovaní

Súčasný hypotekárny boom zvýšil okrem úverov na bývanie záujem i o ďalšie služby. Konkrétne ide o finančné sprostredkovania. Ľudia si čoraz viac uvedomujú, že k získaniu výhodných podmienok potrebujú poradenstvo odborníka, a že im nestačia vlastné sily.  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie články »

Krátké správy z Finančné poradenstvo

22.06.2016 09:40 Na scénu v ČR sa dostávajú dlhodobo predplatné provízie

Investiční životní pojištění (IŽP) je provizní terno. Finanční zprostředkovatelé za jeho prodej inkasují nejvyšší provize ze všech srovnatelných produktů. Jeho éra ale pomalu končí. Zneužívání IŽP k vysávání klientských účtů nepoctivými zprostředkovateli je čím dál obtížnější. Nyní se objevuje nový fenomén – předplácení poplatků investic na desítky let. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

20.06.2016 09:30 Majú spotrebitelia a sprostredkovatelia konečne rovnaké ciele?

Poslední rok či dva mě zaráží fakt, že stále složitější regulaci vnímají negativně nejen finanční poradci a finanční zprostředkovatelé, ale i spotřebitelé. Zejména skupiny spotřebitelů mají rostoucí obavy z jejího nepříznivého dopadu na širokou veřejnost. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

13.06.2016 09:39 Finančné poradenstvo v ČR v roku 2016

Obor finančního poradenství patří v západní společnosti mezi nejprestižnější a v žebříčcích povolání se spolu s lékaři a právníky tyčí na čelních příčkách. V České republice je ale situace odlišná a mnoho lidí by tento obor stále zařadilo na spod žebříčku mezi podřadná povolání. Proč to tak je a kde je pravda? Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

31.05.2016 09:41 Predplatený poplatok? Maximálne na 5 rokov

Stále se v praxi setkávám s tím, že finanční poradci sjednávají klientům pravidelné investice na 30 let s předplaceným vstupním poplatkem. Tenhle nešvar je potřeba z trhu vymýtit, podobně jako třeba investiční životní pojištění. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

27.05.2016 09:36 Hypotekárna sieť Allianz–SP sprostredkovala úvery za 20 miliónov eur

V apríli minulého roka zalačala Allianz – SP ako jediná poisťovňa na Slovensku sprostredkovať hypotéky. Dohodla odvtedy 550 úverov. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie krátke správy »

Najčítanejšie články z Finančné poradenstvo za posledných 14 dní

Redakcia | 17.06.2016 00:00 SWOT analýza „Refinančného boomu“

Situácia na finančnom trhu sa po 21.marci tohto roku sa výrazne zmenila. Dnešok prináša klientom, finančným sprostredkovateľom a bankám množstvo príležitostí ale aj hrozieb. V nasledujúcom prehľade preto prinášame analýzu aktuálneho stavu s pozitívami, negatívami, príležitosťami aj hrozbami tejto doby očami územného riaditeľa Fincentra Romana Gálika. Celá správa »

Komentárov: 1 / 1 Posledný komentár: 01.01.1970 01:00

Peter Apolen | 07.06.2016 00:00 Prílišnú reguláciu finančného sektora kriticky vnímajú čoraz viac i spotrebitelia

Za posledný rok, či dva, mi udrel do očí nový fakt. Je ním to, že rastúcu komplikovanosť regulácie vo finančnom sektore vnímajú negatívne už nielen finanční poradcovia a sprostredkovatelia, ale obava z nej rastie už i u spotrebiteľov a zvlášť u rôznych spotrebiteľských skupín.  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Marek Mittaš | 09.06.2016 23:39 Slováci stále viac fandia rizikovému životnému poisteniu

Turbulencie na finančnom trhu, pád úrokových sadzieb, vyššia informovanosť klienta aj hypotekárny boom zmenili prostredie životného poistenia na Slovenku. Čoraz viac klientov upriamuje svoju pozornosť na prapôvodný zmysel poistenia –  krytie rizík!  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie články »