Fincentrum a.s.
Hypoindex.cz Hypoindex.cz ČeskéReformy.cz ČeskéReformy.cz Bankaroku.cz Bankaroku.cz Investiceroku.czInvesticeroku.cz Investujeme.sk Investujeme.cz InvesticiaRoka.sk InvestíciaRoka.sk

Ďakujeme našim partnerom:                                                                                                                                                                   

fincentrum-logo

hviezdne-byvanie


facebook-logo_1

Desať zlozvykov, ktorých by sa klienti bánk mohli zbaviť

Autor: Peter Apolen | 31.01.2014 12:00 | 0 komentárov
Tagy: zlozvyky banka
Desať zlozvykov, ktorých by sa klienti bánk mohli zbaviť

V dnešnej dobe je už takmer každý spotrebiteľ zároveň aj klientom bánk. A práve bankoví klienti sa pri starostlivosti o svoje financie mnohokrát dopúšťajú hneď niekoľkých zlozvykov. Poštová banka identifikovala desať najčastejších, ktorými klienti bánk trpia a ktorých by sa počas nového roka 2014 mohli zbaviť.

Najčastejšie zlozvyky klientov bánk:

  1. Vysoké sumy peňazí držíme zbytočne na  bežnom účte – Riešenie: Úspory, ktoré nepotrebujete na bežnú spotrebu, je vhodné uložiť na termínované vklady alebo neviazané termínované vklady. Môžu tak zarobiť niekoľkonásobne viac.   
  2. Všetky úspory máme uložené len na jednom produkte – Riešenie: Finančné prostriedky je vhodné rozložiť do viacerých produktov bánk. Peniaze na bežnú spotrebu patria na bežný účet. Ostatné finančné prostriedky patria na termínované alebo sporiace produkty, zaujímavou formou investície pre odvážnejších sú ale aj podielové fondy. 
  3. Bojíme sa zmeniť produkt, hoci je pre nás očividne nevýhodný - Riešenie: Zmenou môžete ušetriť a získať lepšie podmienky. Banky dnes ponúkajú balíky služieb šité klientovi na mieru.  
  4. Siahame po prvej ponuke – Riešenie: 
  5. Rýchlo podpíšeme zmluvu, ale detaily v nej nás už nezaujímajú – Riešenie: Zmluvy sú na to, aby vás v „zlých časoch“ chránili. Pokiaľ si ich neprečítate dôkladne, môžete sa veľmi ľahko dostať do problémov. Všímajte si malé písmenká, hviezdičky či poznámky pod čiarou. Nikdy neprehliadnite údaj RPMN [ročná percentuálna miera nákladov].  
  6. Splácame viacero úverov a nevýhodne – Riešenie: Pri splácaní viacerých úverov platíte aj viacero zbytočných poplatkov. Konsolidáciou úverov si splácanie nielen sprehľadníte, ale aj ušetríte. 
  7. Prestaneme splácať úver a nekomunikujeme s bankou – Riešenie: Každý problém má riešenie. Treba však ihneď komunikovať s bankou. Problém so splácaním úveru  môžete vyriešiť napríklad odkladom splátok, konsolidáciou či odpustením časti dlhu. 
  8. PIN kód ku karte nosíme v peňaženke alebo nalepený na karte – Riešenie: PIN kód k platobnej karte nikdy nenoste spolu s kartou a nikomu ho neprezrádzajte. Ak si ho neviete zapamätať, môžete si ho veľmi jednoducho zmeniť cez bankomat na taký, ktorý vám bude vyhovovať. 
  9. Hotovosťou, ktorú vyberieme z bankomatu, platíme následne v obchode – Riešenie: Ak máte platobnú kartu – plaťte s ňou vo všetkých obchodoch, kde je to možné a nevyberajte zbytočne hotovosť z bankomatu. Navyše mnohé banky vás dnes za platbu kartou v obchode odmeňujú a vďaka bezkontaktným kartám môžete zaplatiť sumy do 20 EUR aj bez zadávania PIN kódu. 
  10. Nevyužívame internet banking – Riešenie: Internet banking šetrí nielen váš čas, ale aj peniaze. Zriadenie a vedenie služby je bezplatné a väčšina operácií je v porovnaní s vybavením na pobočke lacnejšia.    

Zdroj: analytický tím Poštovej banky

Desať zlozvykov, ktorých by sa klienti bánk mohli zbaviť

Desať zlozvykov, ktorých by sa klienti bánk mohli zbaviť >> zdieľajte na sociálnych sieťach

 
 

Komentáre


K tomuto článku ešte nebol pridaný žiadny komentár. Buďte prvý a okomentujte tento článok.

Pridajte komentár

* Pokiaľ je text nečitateľný, nový načítate kliknutím na obrázok. Veľké a malé písmená sa neodlišujú.
Pre prihlásených sa kontrolný obrázok nezobrazuje. Prihláste sa alebo sa zaregistrujte ak ešte nemáte účet.
Opíšte text z obrázku: *

* Hviezdičkou sú označené povinné informácie.