Fincentrum a.s.
Hypoindex.cz Hypoindex.cz ČeskéReformy.cz ČeskéReformy.cz Bankaroku.cz Bankaroku.cz Investiceroku.czInvesticeroku.cz Investujeme.sk Investujeme.cz InvesticiaRoka.sk InvestíciaRoka.sk

Ďakujeme našim partnerom:                                                                                                                                                                   

fincentrum-logo

hviezdne-byvanie


facebook-logo_1

Elixír na turistov: Český register prezradí o sprostredkovateľoch viac...

Autor: Ľuboslav Kačalka | 09.09.2011 00:00 | Kategórie: Finančné poradenstvo | 3 komentáre
Elixír na turistov: Český register prezradí o sprostredkovateľoch viac...

Nekvalitná produkcia, vysoké storná, nevrátené provízie, rýchly odchod do inej spoločnosti a opäť kolotoč neserióznej práce – takzvaní turisti sú nočnou morou poisťovní, ale v prvom rade poškodzujú meno finančného sprostredkovania. V Česku, zdá sa, našli „elixír“, ktorý im pomôže vysporiadať sa s týmto neduhom. Rovnomenný register začne skúšobne pôsobiť koncom roka.

ELIXIR prichádza z Británie

Podobne ako si banky v úverovom registri overujú serióznosť klientov, budú si môcť poisťovne a maklérske spoločnosti overiť históriu svojich agentov. Rovnako ako úverový register aj ELIXIR bude prevádzkovať spoločnosť Czech Credit Bureau. Jej výkonný riaditeľ Petr Kučera pre Investujeme.cz pripomenul, že iniciatíva prišla z ich strany: „Videli sme, že vo vzťahu medzi poisťovňami poskytujúcimi životné poistenie a sprostredkovateľskými sieťami existujú určité nešváry, ktoré by obe strany chceli riešiť. Na strane poisťovní sme vnímali potrebu viac riešiť reguláciu provízií a vracania provízií a dlhov, ktoré im vznikajú a na strane sprostredkovateľských spoločností sme videli, aspoň u niektorých, snahu viac sa očistiť a viac sebaregulovať, aby boli viac dôveryhodnými partnermi pre poistný sektor. Nakoniec sa ukázalo, že problém s vracaním provízií má nemalý rozmer aj pre sprostredkovateľské spoločnosti. V tej chvíli sme zistili, že spoločnosti, s ktorými sme hovorili, majú záujem takýto register vytvoriť.“

Nápad sa objavil už pred troma rokmi: „Potom sme priebežne hodnotili, či je tá najlepšia chvíľa pre to, aby register vznikol. Sledovali sme pozorne diskusie o novej regulácii a novej legislatíve. Register sme nespustili skôr, pretože sme nevedeli, akým spôsobom bude nakoniec legislatíva upravená. To síce nevieme ani teraz, ale už sme sa s partnermi dohodli, že projekt má zmysel v každom prípade.“

Prečítajte si:

Skúsenosti s takýmto registrom už spoločnosť Czech Credit Bureau má: „V rámci našej skupiny prevádzkujeme obdobný register na trhu v Anglicku už od roku 2000. Tam sa tiež projekt volá Elixír, a tak sme nemuseli chodiť pre názov ďaleko. V Anglicku projekt prebieha trochu inak, než ako sme ho poňali v Česku. Anglický trh má jednu zastrešujúcu asociáciu poisťovní, ktorá vypísala výberové konanie na prevádzkovateľa registra finančných sprostredkovateľov. Takže sa dá povedať, že v Anglicku tento register vznikol štýlom ´top-down´. V Česku tento postup nebol možný aj vďaka nie celkom jednotnému hlasu zo strany poisťovní a vďaka tomu, že na strane poisťovacích sprostredkovateľov je viac združení, kde tiež nejakú dobu nebol ich hlas zjednotený.“ K dohode nakoniec došlo a za ELIXIRom stoja Asociace finančních zprostředkovatelů a finančních poradců České republiky (AFIZ), Unie společností finančního zprostředkování a poradenství (USF) a časť poisťovní.

Pre verejnosť až neskôr

"Informácie z ELIXIRu budú v prvej etape dostupné len pre jeho aktívnych členov, s postupným rozvojom služieb nového registra však predpokladáme aj spustenie jeho verejnej časti, kde budú môcť potenciálni klienti získať základné informácie o sprostredkovateľoch zapojených do projektu. Klienti tak získajú prehľad o tom, kto zo sprostredkovateľov nemá čo skrývať a dal súhlas s tým, aby jeho činnosť na trhu bola v registri monitorovaná“ hovorí Petr Kučera. 

Účasť v registri bude pre sprostredkovateľov dobrovoľná. Benefitom pre agentov je, že budú pôsobiť seriózne: „Hlavným prínosom, ktorý vidíme v registri, je, že trh sprostredkovania a história konkrétnych fyzických osôb - sprostredkovateľov bude transparentná. Bude možné rozlíšiť medzi tými, ktorí členmi registra sú a ktorí nie, a v rámci registrovaných subjektov medzi tými, ktorí majú pozitívnu históriu, teda históriu bez nejakých negatívnych záznamov, a potom tam bude dúfajme menší podiel ľudí, ktorí budú mať nejakú negatívnu históriu, či to budú dlhy z provízií alebo iné negatívne správanie.“

Register bude pôsobiť aj preventívne: „Akonáhle takýto register postavený na báze dobrovoľnosti a zberu súhlasu od zainteresovaných strán začne fungovať, bude pôsobiť aj ako prevencia. Človek, ktorý dostane na podpis súhlas so spracovaním údajov a bude vedieť, že jeho história bude evidovaná, sa k tomu postaví buď tak, že nebude chcieť súhlas podpísať, čím dáva svojej sieti signál, že nechce byť transparentný. Alebo nastane tá dúfajme väčšinová situácia, keď súhlas poskytne a od tej chvíle bude evidovaný, čo bude mať pozitívny vplyv na jeho správanie na trhu.“

Register chce motivovať sprostredkovateľské spoločnosti, aby informovali o všetkých svojich spolupracovníkoch: „Spoločnosti budú hradiť jednak paušálny poplatok za účasť v registri a ďalej poplatok za otázky do registra. Ak by existovala väčšia disproporcia medzi ich celkovou sieťou a časťou siete, ktorá poskytla súhlas s uvedením do registra, tak budú ekonomicky znevýhodnené vyššími cenami.“

Poisťovňa si spoluprácu s registrom môže vybrať z dvoch režimov: „Buď nebude reportovať informácie o svojej internej sieti a bude sa potom môcť pýtať len na úroveň spoločností, ale nie fyzických osôb. Akonáhle začne reportovať aj svoju internú sieť, teda ľudí, ktorí pre ňu pracujú, v tú chvíľu sa bude napĺňať pravidlo reciprocity voči registru a bude sa môcť pýtať aj na konkrétne fyzické osoby.“

Zneužitie?

Okrem informácií o dlhoch voči poisťovni či sprostredkovateľskej spoločnosti sa v registri objavia aj porušenia stanovených postupov, či nedodržanie kvality informácií poskytovaných klientovi. Register pamätá aj na situácie, keď sprostredkovateľská spoločnosť bude chcieť potrestať odchádzajúceho poradcu a poskytne nepravdivé informácie: „Subjekt evidovaný v Elixire bude mať právo nielen získať o sebe informácie, ale môže informácie aj namietať, komentovať a pripomienkovať. A každý zo subjektov, ktorý do registra hlási, je zmluvne viazaný zodpovednosťou za dáta, ktoré do neho vkladá.  Informácie, ktoré jedna strana rozporuje, spadnú do špeciálneho režimu, kedy je zrejmé, že informácie nie sú druhou stranou autorizované. Aby sme predchádzali špekuláciám a nutkaniu niektorých spoločností využívať register k očierňovanie alebo zaviazaniu si poradcov uvádzaním nie celkom korektných informácií, tak dohoda je taká, že každý uvidí, kto danú informáciu do systému vložil, a môže sa rozhodnúť, nakoľko je pre neho tá informácie dôveryhodná a nakoľko s ňou bude vo svojom rozhodovaní pracovať. Navyše, ak sa akýkoľvek sprostredkovateľ bude cítiť poškodený reportom spoločnosti, bude sa samozrejme môcť kedykoľvek obrátiť na súdy alebo na Úrad na ochranu osobných údajov.

Spracované podľa Investujeme.cz.

Anketa

Ktorú z uvedených finančno-sprostredkovateľských spoločností považujete za najlepšiu? Zoznam vytvorený z členov AFISPu.

AWD (1%)
 
Broker Consulting (1%)
 
OVB Allfinanz Slovensko (14%)
 
Partners Group SK (9%)
 
UNIVERSAL maklérsky dom (47%)
 
Winners Group (5%)
 
ZFP akadémia (1%)
 
EFCON (0%)
 
Fincentrum (12%)
 
K Finance (0%)
 
Maxima Broker (1%)
 
MBI (1%)
 
Salve (1%)
 
Všetky sú rovnako dobré (0%)
 
Všetky sú rovnako zlé (7%)
 Spolu hlasovalo 2239 čitateľov
Elixír na turistov: Český register prezradí o sprostredkovateľoch viac...

Elixír na turistov: Český register prezradí o sprostredkovateľoch viac... >> zdieľajte na sociálnych sieťach

 
 

Posledné pridané komentáre (celkem 3 komentáre)

RE: RE: Elixir ci klystyr? Fezoj | 07.12.2011 10:58
RE: Elixir ci klystyr? $pider | 24.10.2011 00:30
Elixir ci klystyr? Rudi | 12.09.2011 18:19

Pridajte komentár

* Pokiaľ je text nečitateľný, nový načítate kliknutím na obrázok. Veľké a malé písmená sa neodlišujú.
Pre prihlásených sa kontrolný obrázok nezobrazuje. Prihláste sa alebo sa zaregistrujte ak ešte nemáte účet.
Opíšte text z obrázku: *

* Hviezdičkou sú označené povinné informácie.


Články z Finančné poradenstvo

Marek Mittaš | 16.11.2016 00:00 Úspech, či neúspech je otázkou postoja

Záujem, motivácia, odhodlanie. To všetko niekedy nestačí, aby sa dostavil požadovaný úspech. Niekedy mu treba trochu pomôcť. Obchodnícke profesie všeobecne vyžadujú veľkú vytrvalosť. Vedieť na sebe pracovať, ísť za svojim cieľom a nedať sa odradiť počiatočným neúspechom. To sú základné vlastnosti úspešných obchodníkov. Platí to aj v oblasti finančného sprostredkovania. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0
investujeme-300-250

Marek Mittaš | 04.11.2016 00:00 Profesia poradcu vo financiách si prešla očistným procesom

Finančné sprostredkovanie je špecifická oblasť podnikania. Umožňuje tvoriť si vlastný tím a de facto svoj podnik. Na druhej strane je každý sprostredkovateľ do veľkej miery vizitkou samotnej spoločnosti, pre ktorú pracuje. Aj ten, ktorý skončí s biznisom po pár stretnutiach a zanechá nepokojných klientov, čo však vrhá zlé svetlo na celé odvetvie finančníctva. Zodpovední finančný agenti si to uvedomujú stále viac, s náborovaním „každého“ tak je v kvalitných firmách definitívny koniec. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Peter Apolen | 28.10.2016 00:00 Nikdy doteraz nemalo Fincentrum taký drive, ako po tomto lete

Finančno-sprostredkovateľská spoločnosť Fincentrum prešla v lete tohto roka náročným obdobím, keď sa istá časť jej sprostredkovateľov rozhodla odísť. Napriek tomu si generálny riaditeľ firmy Petr Stuchlík nesťažuje. Hovorí, že firma získala v lete nový drive. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Marek Mittaš | 27.10.2016 00:00 Poradca alebo automat? Rozhoduje ľudskosť

Automatizované kalkulačky, sofistikované programy aj internetové nástroje na realizáciu finančných operácií sa nepomýlia, prinášajú surové a chladné dáta a nerobia chyby. Napriek tomu sa v niektorých oblastiach radšej obraciame na radu človeka. Tvora, ktorý je omylný, zabúda a nemá v hlave gigabajty pamäte. Celá správa »

Komentárov: 2 / 2 Posledný komentár: 27.10.2016 17:30

Marek Mittaš | 11.10.2016 00:00 Pohltia externé siete jedného dňa tie interné?

V začiatkoch budovania externých maklérskych sietí na nich klasickí predajcovia produktov za okienkom pozerali ako na zlodejov práce. Takúto skutočnosť koniec – koncov priznávajú aj samotné finančné inštitúcie. Dnes interné a externé siete žijú viac menej v symbióze. Celá správa »

Komentárov: 2 / 2 Posledný komentár: 27.10.2016 17:26Ďalšie články »

Krátké správy z Finančné poradenstvo

05.12.2016 13:52 Tri spôsoby ako získať lepšiu cenu poistenia

Ako najčastejšie uzatvárate poistenie? Chodievate priamo do poisťovne? Alebo máte svojho poradcu? Prečítajte si o spôsoboch, vďaka ktorým budete mať na poistení lepšiu cenu ako sused! Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

30.11.2016 11:23 Každý druhý Nemec uzatvára poistenie online

Európania sa pri poistení čoraz viac spoliehajú na online prostredie. V Nemecku uzatvára poistku cez internet až každý druhý spotrebiteľ. Neplatí to však pri likvidácií poistných udalosti, kde sa spotrebitelia stále radšej obracajú na finančných sprostredkovateľov. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

30.11.2016 09:52 Slováci nemajú dostatočný prehľad vo svojich finančných zmluvách

Až sedem z desiatich Slovákoch oslovených v telefonickom miniprieskume spoločnosti Fincentrum si nedokázalo spontánne spomenúť na všetky uzatvorené finančné zmluvy. Len 15 percent oslovených vedelo napríklad bez nahliadnutia do dokumentácie povedať, na akú sumu majú uzatvorené poistenie domácnosti.  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

29.11.2016 13:07 Výber životného poistenia nie je záležitosťou na jedno stretnutie

Životné poistenie patrí medzi tie zložitejšie finančné produkty, s ktorými sa bežný spotrebiteľ môže stretnúť. Je totiž možné voliť si z veľkého množstva pripoistení a ponuky jednotlivých poisťovní sa medzi sebou navzájom líšia. Ak teda chcete uzavrieť naozaj dobré životné poistenie, mali by ste tomuto procesu venovať dostatok času a snažiť sa podmienky danej poistky čo najlepšie pochopiť.  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

28.11.2016 14:56 PSS končí predaj cez externých sprostredkovateľov

Prvá stavebná sporiteľňa sa rozhodla ukončiť predaj cez finančno-sprostredkovateľské siete. Klientov o tom aktuálne informovala listom. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie krátke správy »

Anketa

Myslíte si, že nové Opatrenie pribrzdí úverový trh?

Áno. (57%)
 
Nie. (14%)
 
Neviem. (29%)
 Spolu hlasovalo 7 čitateľov