Fincentrum a.s.
Hypoindex.cz Hypoindex.cz ČeskéReformy.cz ČeskéReformy.cz Bankaroku.cz Bankaroku.cz Investiceroku.czInvesticeroku.cz Investujeme.sk Investujeme.cz InvesticiaRoka.sk InvestíciaRoka.sk

Ďakujeme našim partnerom:                                                                                                                                                                   

fincentrum-logo

hviezdne-byvanie


facebook-logo_1

Hľadal peniaze v brooker poole, našiel ich vo Fincentre

Hľadal peniaze v brooker poole, našiel ich vo Fincentre

Broker pool môže na prvý pohľad pôsobiť vábivo a lákať vyššími províziami a jednoduchosťou systému. Nie je to však také výhodné, ako sa na prvý pohľad môže zdať. Ja sám som toho živým príkladom. Za posledné tri roky som vystriedal v ČR dve klasické multilevelové spoločnosti a jeden broker pool. Moje odporúčanie je jednoznačné: byť verný tradícií.

Do začiatku roka 2011 som pracoval v spoločnosti Broker Consultingu. Potom som prešiel do Broker Trustu a nakoniec som sa vrátil do multilevelovej spoločnosti. Zakotvil som vo Fincentre.

Nespokojnosť, stagnácia

Pre odchod z Broker Consultingu som sa rozhodol v januári 2011. Snažil som sa pôvodne budovať sieť a naberať pod seba ďalších poradcov. Nemali sme ale žiadny uchopiteľný systém, a tak sa to nedarilo. A keď sa vám dlhodobo niečo nedarí, prestane vás to baviť a prestanete tomu veriť.

Poslednou kvapkou bola zásadná zmena kariérneho plánu Broker Consultingu, s ktorou som nesúhlasil. Prišla mi ako zlý krok, čo sa v budúcnosti aj potvrdilo. Kariérny plán bol následne upravovaný a dopĺňaný o rôzne bonusové body a znovu prepracovaný, čo veľa vyznačuje o jej nestabilite.

Rozmýšľal som teda o zmene a nechal sa zlákať vysokou provízií za zmluvu. Hovorím to úplne úprimne. Provízna úroveň sa mi v Broker Truste oproti Broker Consultingu zvýšila takmer o sto percent. Ďalším dôvodom bolo, že ma oslovili kolegovia, s ktorými som predtým spolupracoval.

Vidina vysokých provízií

I v poolovej spoločnosti sa tvoria skupiny, ktoré pracujú spoločne a musia plniť kritériá obratu, aby zostali na najvyššej provízny úrovni. No k presnému systému, akým to fungovalo, som sa nikdy nedostal. Len nám jedného dňa telefonicky oznámili, že nám provízny úroveň klesá o päť percent.

To ma pravdupovediac dosť rozhorčilo. Patril som medzi ľudí, ktorí pracovali a boli výkonní, a nezaujímalo ma, že ostatní „z našej skupiny“ nič nerobia. Broker poolu som tvoril pomerne slušné zisky. Vtedy som začal prichádzať na to, ako ten systém funguje a že nie je príliš spravodlivý.

Svedomie mi začalo nahlodávať pokušenie k ďalšej zmene. Oslovil ma môj súčasný nadriadený Martin Karlíček, čo pre mňa bola a stále je výrazná osobnosť. Zaujalo ma, aké výsledky dosahoval v multilevelovej spoločnosti. Ale najmä v priebehu dvoch rokov pôsobenia v broker poole som na sebe začal pociťovať určitú deformáciu.

Keď som odchádzal z Broker Consultingu do Broker Trustu, bol som ďaleko lepší a sebaistejšie obchodník. V broker poole som začal ochabovať a nerozvíjal sa nikam ďalej. V priebehu času som klesol na rovnaké provízne výplaty, aké som mal v Broker Consultingu. Spoznal som, že oveľa dôležitejšie ako samotná provízna úroveň je výkonnosť.

Pozlátko

Napriek tomu, že v broker pole nedelíte o provízie z manažérskymi úrovňami nad vami, vnútornú motiváciu vám to neprináša. Skôr naopak. Navyše sme mali veľmi obmedzený informačný tok. Je veľký rozdiel, keď sa stretávate v prostredí, kde je veľa úspešných ľudí a máte sa o čo oprieť. Myslím si, že v broker investičných združeniach je to práve naopak. Tam veľa úspešných ľudí nenájdete. Je tam skôr klesajúci trend ako medziročné nárasty jednotlivcov.

Na základe dlhých rozhovorov s Martinom Karlíčkom, kedy sme presne analyzovali situáciu a rozdiely budovanie siete v broker poole a vo Fincentre, som sa teda rozhodol o ďalšej zmene. Počas našich diskusií sme prichádzali na chyby, ktoré v broker investičných podnikateľských združeniach sú.

Prirovnám to k profesionálnym futbalistom. Je to, ako keby futbalista prestupoval do nového tímu a hovoril si, že už nepotrebuje žiadneho trénera, pretože je profík a nepotrebuje, aby mu niekto hovoril, ako to má robiť. A tým, že nový tím nemá trénermi, môže si dovoliť zaplatiť viac peňazí. Po čase futbalista ale začne zisťovať, že mu klesá výkonnosť, nevydrží s kondičkou celý zápas a nakoniec ho preradí do druhej ligy a dostane sa ešte na nižšej peniaze, než mal predtým. V najhoršom prípade skončí.

V broker poole som nemal nikoho, kto by ma viedol a ukázal mi správny spôsob. Neustále som o sebe počul, že mám obrovský potenciál, ale nikdy som ho nedokázal premeniť.

Pohľad späť

Musím byť úprimný, že v čase odchodu z Broker Trustu som mal rozhovory i so zástupcami iných spoločností. Absolvoval som niekoľko rokovaní so spoločnosťami Broker Consulting a Partners. Podmienky v nich boli pre mňa diametrálne odlišné a nevyhovoval mi ich kariérny plán, ale ani rokovania ľudí, s ktorými som komunikoval.

Keď sa obzriem spätne a mám byť férový k spoločnosti Broker Consulting, musím povedať, že odchodom do broker poolu som si skôr pohoršil, než polepšil.

Finančné poradenstvo a sprostredkovanie je predovšetkým o ľuďoch. V Broker Consultingu som pracoval v systéme, ktorý nefungoval a dospeli sme až k rozkladu regionálneho riaditeľstva. Poznám snáď sto spôsobov, ako prácu robiť zle a Martin Karlíček z Fincentra mi ukázal jeden jediný spôsob a systém, ktorý funguje. Máme s ním teraz obrovské medziročné nárasty.

Do Broker Trustu nás pôvodne prišlo osem a počas dvoch rokov sa naša skupina rozrástla na 50 ľudí. Ale iba traja sme sa udržali s čistým štítom – bez dlhov voči finančným inštitúciám i Broker Trustu.

Keď to funguje

Keď som v roku 2012 prešiel do Fincentra, prinieslo mi to veľké uspokojenie. Počas šiestich mesiacov má skupina mala mesačnú produkciu 60 tisíc BB. Pritom som nerobil nič iné, než že som kopíroval a využíval systém Fincentra. Dokázal som využiť svoje okolie, ľudí, ktorých som poznal. Vo Fincentre som cítil, že im mám čo ponúknuť.

V Broker Truste som sa svojich blízkych a známych netrúfol osloviť, pretože jediné, čo som im mohol ponúknuť, bola vysoká provízia za zmluvu. Nebol systém a ja sa bál, že im skôr ublížim, ako pomôžem, tak ako sa to často stávalo. V tej dobe by za mnou nešli. Keď som im ale mohol ponúknuť kvalitné zázemie, čo mi Fincentrum a riaditeľstva Martina Karlíčka ponúklo, tak som ich mohol začať oslovovať. A oni na to počuli a prichádzali. A to ako skúsení finanční poradcovia, ako aj nováčikovia.

Pri odchode do Broker Trustu som bol zaslepený výškou provízie. Zle som uvažoval aj vo chvíli, keď som si myslel, ako bude skvelé, že nebudem nútený absolvovať rôzne školenia, vyplňovať diáre a budem mať veľa času.

Časom vás to doženie. Ak nebudete na sebe pracovať, tak nedokážete rásť. Je dôležité, v akom prostredí ste a ako sa vzdelávate. Čítal som rôzne knižky a pod, ale nevyskytoval som sa v úspešnom prostredí, a to na vás obrovsky pôsobí.

Autor pôsobí ako oblastný riaditeľ Fincentra, a.s., Praha.

Hľadal peniaze v brooker poole, našiel ich vo Fincentre

Hľadal peniaze v brooker poole, našiel ich vo Fincentre >> zdieľajte na sociálnych sieťach

 
Reklama

 

Komentáre


K tomuto článku ešte nebol pridaný žiadny komentár. Buďte prvý a okomentujte tento článok.

Pridajte komentár

* Pokiaľ je text nečitateľný, nový načítate kliknutím na obrázok. Veľké a malé písmená sa neodlišujú.
Pre prihlásených sa kontrolný obrázok nezobrazuje. Prihláste sa alebo sa zaregistrujte ak ešte nemáte účet.
Opíšte text z obrázku: *

* Hviezdičkou sú označené povinné informácie.


Články z Finančné poradenstvo

Pavel Škriniar | 28.09.2016 00:00 Sú obavy o budúcnosť finančného sprostredkovania opodstatnené?

Najnovšia štatistika distribúcie poistenia v Európe ukazuje, že banky majú v niektorých krajinách dominantnú a v niektorých významnú úlohu pri predaji životného poistenia. Majú sa teda sprostredkovatelia obávať o svoje pozície na trhu? Celá správa »

Komentárov: 3 / 3 Posledný komentár: 29.09.2016 08:21

Peter Apolen | 22.09.2016 00:00 Nižšie dane sú fajn, ale čo zato...

Slovenská vláda včera prekvapila. V balíku oznámila viacero daňových zmien priaznivých pre podnikanie. Prilepšia si živnostníci, ale i právnické osoby. No všetko je jednoznačné. Pohoršia si komerčné poisťovne a finanční sprostredkovatelia. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Marek Mittaš | 16.09.2016 00:00 Rozhodnúť sa pre pobočku, alebo pre finančného sprostredkovateľa?

Radikálna odpoveď v prospech jednej alebo druhej strany, by znamenala, že existencia druhej strany nemá význam. Tak tomu však nie je. Pobočky, ako aj sprostredkovatelia majú svoje výhody. Pri ich výbere záleží od typu produktu, spôsobu uvažovania klienta, ale i schopnosti predajcu vybudovať si s klientom dlhodobý vzťah.  Celá správa »

Komentárov: 1 / 1 Posledný komentár: 19.09.2016 09:29

Peter Apolen | 06.09.2016 00:00 Slovákom prekážajú pri poistení papierovačky, naopak ocenili ochotu poisťovacích agentov

Podľa celoslovenského prieskumu Slovákov pri vybovaní si poistenia najviac hnevajú zbytočné papierovačky a zložité, či nelogické postupy.  Celá správa »

Komentárov: 1 / 1 Posledný komentár: 06.09.2016 14:38

Peter Apolen | 31.08.2016 00:00 Za vernosťou Slovákov k poskytovateľom finančných služieb je často lenivosť

Slováci ostávajú dlhodobo verní svojim poskytovateľom finančných služieb. Hoci sú často nespokojní s vysokou cenou, či so záujmom o zákazníka, nakoniec ku konkurencii odchádza približne len štvrtina z nich. Ostatní na to vraj nemajú čas alebo takúto zmenu považujú za komplikovanú. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie články »

Krátké správy z Finančné poradenstvo

26.09.2016 08:51 Finančně poradenské společností nefungují v klasickém MLM modelu

V souvislosti s kauzou spuštěnou dokumentem „Rada nad zlato“ a následným propuštěním tří zemských ředitelů OVB Allfinanz se nabízí otázka: Může být finanční poradenství v multilevelových společnostech kvalitní? Přinášíme názory šéfů největších finančně poradenských společností. Jako první se k otázce kvality v rámci MLM vyjádřil Petr Borkovec, generální ředitel a spolumajitel Partners Financial Services. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

09.09.2016 08:15 Finančně poradenské společnosti v 1. pol. 2016: Radost i zklamání

Finančně poradenský trh se dává do pohybu. Možným spouštěčem jsou státní zásahy. A výsledkem jsou rozdílné výsledky finančně poradenských společností. Některým se extrémně daří, jiné propadají. Kdo byl jedničkou na trhu a kdo rostl nejrychleji? Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

07.09.2016 09:00 Petr Mikšíček: Bez předplacených provizí lidem nikdo neporadí

Proč by si měl klient finančního poradce předplácet poplatky u podílových fondů? „Poradce musí být zaplacen, a zároveň se musí jednat o řešení win-win, tedy výhodné i pro klienta,“ říká Petr Mikšíček, regionální ředitel společnosti Fincentrum. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

05.09.2016 09:42 Jak vyčistit finančně poradenský trh

Poslanci a senátoři jsou přesvědčeni, že chrání klienty finančních poradců. Regulace provizí ovšem nic nevyřeší, možná spíš naopak. Vyčistit trh by přitom mohlo být tak snadné! Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

30.08.2016 11:31 Senát schválil 5leté storno… byl mystifikován?

„Cílem navrhované předlohy je řešení současných problémů spojených s předčasným ukončováním smluv o životním pojištění,“ uvedl jednání Senátu ministr financí Andrej Babiš. Regulace provizí ovšem k tomuto cíli nevede. A co na to senátoři? Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie krátke správy »

Najčítanejšie články z Finančné poradenstvo za posledných 14 dní

Peter Apolen | 22.09.2016 00:00 Nižšie dane sú fajn, ale čo zato...

Slovenská vláda včera prekvapila. V balíku oznámila viacero daňových zmien priaznivých pre podnikanie. Prilepšia si živnostníci, ale i právnické osoby. No všetko je jednoznačné. Pohoršia si komerčné poisťovne a finanční sprostredkovatelia. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Marek Mittaš | 16.09.2016 00:00 Rozhodnúť sa pre pobočku, alebo pre finančného sprostredkovateľa?

Radikálna odpoveď v prospech jednej alebo druhej strany, by znamenala, že existencia druhej strany nemá význam. Tak tomu však nie je. Pobočky, ako aj sprostredkovatelia majú svoje výhody. Pri ich výbere záleží od typu produktu, spôsobu uvažovania klienta, ale i schopnosti predajcu vybudovať si s klientom dlhodobý vzťah.  Celá správa »

Komentárov: 1 / 1 Posledný komentár: 01.01.1970 01:00Ďalšie články »