Fincentrum a.s.
Hypoindex.cz Hypoindex.cz ČeskéReformy.cz ČeskéReformy.cz Bankaroku.cz Bankaroku.cz Investiceroku.czInvesticeroku.cz Investujeme.sk Investujeme.cz InvesticiaRoka.sk InvestíciaRoka.sk

Ďakujeme našim partnerom:                                                                                                                                                                   

fincentrum-logo

hviezdne-byvanie


facebook-logo_1

Index bankových poplatkov stúpol najmä vďaka Tatra banke

Index bankových poplatkov stúpol najmä vďaka Tatra banke

Index retailových bankových poplatkov, ktorý zostavuje Ministerstvo financií na základe cenníkov bánk, od januára do marca 2014 mierne vzrástol. Je za tým Tatra banka, ktorá v marci zvýšila cenu balíkov. Okrem toho ale index klesal. J&T banka, Slovenská sporiteľňa, Unicredit a stavebná sporiteľňa Wüstenrot totiž išli s cenami nadol. 

Index bankových poplatkov zostavuje Ministerstvo financií SR ako indikátor pre porovnanie vývoja výšky poplatkov fyzických osôb – nepodnikateľov, za služby bánk. Je zostavený na základe aktuálneho cenníka k danému mesiacu a údajov, ktoré banky podľa vyhlášky posielajú ministerstvu.  

Proces zostavenia indexu bankových poplatkov prebieha v dvoch fázach. Na začiatku sa zostavia indexy pre každú banku individuálne a následne prebehne konštrukcia kompozitného indexu vážením jednotlivých indexov.

Celkový index retailových bankových poplatkov ale nie je indikátorom obsahu alebo kvality bankami poskytovaných produktov a služieb, nie je ani porovnaním cenovej hladiny medzi bankami, a ani indikátorom zmien individuálnych cien. Index vyjadruje zmenu celkovej cenovej hladiny poplatkov.

Vývoj indexu a medzimesačných rastov je zachytený na nasledujúcom grafe.

bankove-poplatky-1

 

Prehľad zmien v cenníkoch

V januári menili cenníky OTP banka a Wüstenrot. OTP banka znížila poplatky spojené s výberom hotovosti z bankomatov patriacich do skupiny OTP (z 1,3 eura alebo 1,15 eura na jedno euro). Zároveň tiež zmenila spôsob spoplatňovania prenájmu bezpečnostných schránok , čo sa prejavilo na náraste ceny poskytovanej služby. Wustenrot znížila poplatok za predčasné splatenie medziúveru (podľa doby splácania zo sedem, päť a troch percent na šesť, štyri a dve percentá z dlžnej sumy).

Vo februári 2014 prišlo k zmene cenníkov Slovenskej sporiteľne a Zuno banky. Slovenská sporiteľňa už neuplatňuje poplatok za zmenu alebo zrušenie súhlasu s inkasom (0,5 alebo jedno euro) a súčasne zvyšuje poplatok za kreditnú kartu Visa Classic z 25 na 27 eur ročne. Zuno banka zvýšila poplatok spojený s výberom hotovosti z bankomatov Tatra banky pri základnom balíku Účet z nula eur alebo 0,8 eura na jedno euro.

V marci 2014 prišlo k zmene cenníka Tatrabanky. Zvýšil sa poplatok účtovaný za základný balík služieb Tatra Personal (z piatich na sedem eur), výber hotovosti z bankomatu (z 0,75 na jedno euro, alebo z 1,75 na dve eurá) a viaceré bezhotovostné operácie (z 0,17 eura na 0,18 eura).

Zmenili sa aj podmienky získania zľavy z poplatku za balík služieb Tatra Personal. Zľavu vo výške 50% z poplatku získavajú už aj klienti využívajúci dve rôzne inovácie. To znamená, že je potrebné využiť dve zo služieb: dialog live s overením cez hlasovú biometriu, spending report v internet bankingu, platby cez mobile banking alebo viamo. Zľava z poplatku vo výške 50% zaniká pre klientov majúcich aspoň dva úverové produkty. Suma zostatku vkladov potrebná na získanie úplnej zľavy z poplatku sa zvýšila z desať tisíc eur na 20 000 a zahŕňa už aj úvery v banke.

V apríli 2014 prišlo k zmene cenníkov Unicredit a VÚB banky. Unicredit znížila poplatok za poskytnutie spotrebného úveru z dvoch na jedno percento objemu úveru. VÚB banka zaviedla za doteraz bezplatnú debetnú platobnú kartu Visa Inspire Wave 2 Pay.poplatok päť eur ročne.

V máji 2014 je avizovaná zmena cenníka J&T banky, ktorá v rámci tuzemského platobného styku zruší poplatok za vybavenie urgentnej platby do inej banky – desať eur a za písomné alebo telefonické zadanie platby – jedno euro.

subindexy

Index poplatkov podľa jednotlivých bánk

Z 15 sledovaných bánk osem zmenilo alebo zmení svoje cenníky počas prvých piatich mesiacov roka 2014. V štyroch prípadoch ide o celkové zvýšenie cien a rovnako v štyroch prípadoch o ich pokles. Najvýraznejšie zvýšili ceny Zuno – zvýšenie poplatku za výber z bankomatu a Tatrabanka – zmena cien balíkov služieb. Zuno ale zvýšenie pri poplatkov pri základnom Účte, znížilo hranicu pre získanie bezplatného Účtu plus, kde sú služby lacnejšie.

Najvýraznejší pokles poplatkov zaznamenala stavebná sporiteľňa Wustenrot, ktorá znížila sumu za predčasné splatenie medziúveru.

Analytické subindexy

Analytické subindexy poskytujú prehľad o tom, ako menia poplatky tri najväčšie banky z hľadiska tržieb z poplatkov a ako zvyšné banky. Od začiatku roka nastalo pri TOP3 bankách zvýšenie cien za poplatky o 1,6 percenta, zatiaľ čo ceny poplatkov v ostatných bankách poklesli o 0,2 percenta.


subindexy-top-3

Index bankových poplatkov stúpol najmä vďaka Tatra banke

Index bankových poplatkov stúpol najmä vďaka Tatra banke >> zdieľajte na sociálnych sieťach

 
 

Komentáre


K tomuto článku ešte nebol pridaný žiadny komentár. Buďte prvý a okomentujte tento článok.

Pridajte komentár

* Pokiaľ je text nečitateľný, nový načítate kliknutím na obrázok. Veľké a malé písmená sa neodlišujú.
Pre prihlásených sa kontrolný obrázok nezobrazuje. Prihláste sa alebo sa zaregistrujte ak ešte nemáte účet.
Opíšte text z obrázku: *

* Hviezdičkou sú označené povinné informácie.


Články z Banky

Pavel Škriniar | 18.01.2017 00:00 Hľadáte čo najlacnejší účet pre dôchodcu? Zoberte do úvahy aj neseniorské účty

Pokorením dôchodkového veku a nábehom na fixnú sumu pravidelného príjmu – dôchodku, sa človek stále viac orientuje na výdavkovú stranu rozpočtu. Prichádza obdobie hľadania zliav. Platí to aj vo finančnom svete. I tu však platí, že vyhrávajú len tí aktívni. Ani tu zľavy neprichádzajú automaticky, treba o nich vedieť a potom o ne požiadať. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Peter Apolen | 11.01.2017 00:00 Poštová banka mení svoj biznis model. Chce osloviť novú cieľovú skupinu

Poštová banka odštartovala nový rok zásadnými zmenami v biznis modeli. Tradičná banka zameraná najmä na vidiecke obyvateľstvo plánuje osloviť nové cieľové skupiny klientov. Chce preto priniesť nové produkty, rozšíriť pobočkovú sieť a zmeniť marketingovú komunikáciu.  Celá správa »

Komentárov: 2 / 2 Posledný komentár: 11.01.2017 22:34

Marek Mittaš | 05.01.2017 00:00 Študentom na vzdelanie požičiava štát aj banky

Bezplatné školstvo rozhodne neznamená štúdium zadarmo. Podľa prieskumu TNS Slovakia Millennials+ minie vysokoškolák priemerne 42 eur týždenne. V prípade  pracujúcich vysokoškolákov je to až takmer sto eur. Vzdelanie možno brať ako vynikajúcu investíciu do života, no nie každý si ho môže dovoliť. K dispozícii sú preto rôzne štipendiá, granty, ale aj komerčné pôžičky.  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Pavel Škriniar | 30.12.2016 00:00 7 najväčších bankových prešľapov roku 2016

Internetový porovnávač finančných produktov, FinančnáHitparáda.sk, bilancuje najväčšie alebo najčastejšie sa opakujúce prešľapy bánk tohto roka. Údaje vyplývajú z mystery shoppingu, ktorý portál pravidelne realizuje. Hoci vedomé alebo náhodné zavádzania klientov majú rôzne podoby, treba mať na pamäti, že aj bankový pracovník je stále len človek. Teda tak, ako môže byť omylný, alebo zákerný, môže byť na druhej strane aj dobromyseľný. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Peter Apolen | 29.12.2016 00:00 Úroky na korporátnych úveroch klesli na historické minimum

Záujem slovenských firiem o úvery v tomto roku prevyšuje priemer eurozóny. Na konci októbra zaevidovali domáce banky medziročný rast objemu poskytnutých korporátnych úverov o 4,7 percenta.  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie články »

Krátké správy z Banky

19.01.2017 08:23 Finanční žraloci: Banky, poplatkové a úrokové kejkle

Říká se, že moudré je myslet skepticky a přitom počínat si optimisticky. S přehršlí skeptických pohledů na možné hříchy vznikající ve finanční branži se se svými čtenáři rád dělí německý publicista Günter Ogger (*1941). Finanční branže je podle něho povedeným spolkem, pro který jsou malé ryby také ryby. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

11.01.2017 13:24 Objem hypoték v ČR vzrástol vlani o 22%

Objem nových hypoték dosiahol minulý rok rekordných 225 miliárd korún. Úrokové sadzby zároveň spadli v novembri na historicky najnižšiu úroveň 1,77 percenta. Priemerná úroková sadzba za rok 2016 predstavovala 2,12 percenta. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

10.01.2017 12:50 Zmeny vo vedení Fincentra

Novými členmi predstavenstva finančno-sprostredkovateľskej spoločnosti Fincentrum sa od Nového roka stali František Dragúň a Michal Faltičko. Podľa šéfa firmy, Petra Stuchlíka, sa tým ukončil pol roka trvajúci prerod spoločnosti smerujúci k jej dynamizácii. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

03.01.2017 09:16 Spořicí účty: Zamíchá Banka CREDITAS kartami?

Největší družstevní záložna se stala Bankou CREDITAS. Její hlavní zbraní v boji o klienty budou spořicí účty. Má šanci rozvířit zamrzající vody úrokových sazeb? Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

30.12.2016 11:47 Európska komisia odobrila Taliansku štátnu pomoce pre Monte dei Paschi

Štátnu pomoc, ktorá je poslednou záchranou pre problémovú banku, schválila Európska komisia. Podľa nej je v súlade s pravidlami Európskej únie pre poskytovanie štátnej pomoci. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie krátke správy »

Najčítanejšie články z Banky za posledných 14 dní

Marek Mittaš | 05.01.2017 00:00 Študentom na vzdelanie požičiava štát aj banky

Bezplatné školstvo rozhodne neznamená štúdium zadarmo. Podľa prieskumu TNS Slovakia Millennials+ minie vysokoškolák priemerne 42 eur týždenne. V prípade  pracujúcich vysokoškolákov je to až takmer sto eur. Vzdelanie možno brať ako vynikajúcu investíciu do života, no nie každý si ho môže dovoliť. K dispozícii sú preto rôzne štipendiá, granty, ale aj komerčné pôžičky.  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Peter Apolen | 11.01.2017 00:00 Poštová banka mení svoj biznis model. Chce osloviť novú cieľovú skupinu

Poštová banka odštartovala nový rok zásadnými zmenami v biznis modeli. Tradičná banka zameraná najmä na vidiecke obyvateľstvo plánuje osloviť nové cieľové skupiny klientov. Chce preto priniesť nové produkty, rozšíriť pobočkovú sieť a zmeniť marketingovú komunikáciu.  Celá správa »

Komentárov: 2 / 2 Posledný komentár: 01.01.1970 01:00Ďalšie články »