Fincentrum a.s.
Hypoindex.cz Hypoindex.cz ČeskéReformy.cz ČeskéReformy.cz Bankaroku.cz Bankaroku.cz Investiceroku.czInvesticeroku.cz Investujeme.sk Investujeme.cz InvesticiaRoka.sk InvestíciaRoka.sk

Ďakujeme našim partnerom:                                                                                                                                                                   

fincentrum-logo

hviezdne-byvanie


facebook-logo_1

Internet hlási: Tatra banka = nenažrané svine, vďaka Google bombe

Autor: Ľuboslav Kačalka | 11.05.2012 00:30 | Kategórie: Banky | 1 komentár
Tagy: nespokojní klienti Tatra banka Google bomba SEO
Internet hlási: Tatra banka = nenažrané svine, vďaka Google bombe

Zadajte do internetového vyhľadávača Google slová „nenažrané svine" a na prvom mieste sa objaví Tatra banka. Situáciu, ktorá baví užívateľov sociálnych sietí, spôsobila takzvaná Google bomba, teda cielená činnosť niekoľkých užívateľov internetu. V prípade spomínaného útoku na Tatra banku je známy pôvodca i jeho motív. S odstupom času pritom práve motív naberá pikantnú príchuť.

Čo je Google bomba?

Dôležité je vedieť, že nejde o žiaden crackerský útok, pri ktorom sa podarilo prelomiť a zmeniť zdrojový kód Googlu, tak, aby pri zadaní určitého slova zobrazil požadovanú stránku. V skutočnosti je to oveľa jednoduchšie. Autori Google bômb využívajú všeobecne známe informácie o algoritme, s ktorým najpopulárnejší vyhľadávač pracuje.

Ten, okrem iných parametrov, zaujímajú aj odkazy na iných stránkach. Úplne ideálne je, keď tretie stránky zverejnia kľúčové slová, ktoré sú zároveň interaktívnym odkazom na požadovanú stránku. Ak sa napríklad na stránke www.hypoindex.cz objaví tento text „finančný server“, ktorý je zároveň odkazom na adresu www.investujeme.sk, pre Google to znamená, že stránka hypoindex.cz považuje Investujeme.sk za finančný server. Čím viac tretích stránok zverejní takýto text s interaktívnym odkazom, tým je to pre Google dôveryhodnejšie a odkazovanú stránku posunie na vyššiu pozíciu pri zadaní kľúčových slov. A presne toto je prípad kľúčových slov „nenažrané svine“ a stránok Tatra banky. Jednoducho povedané, Google sa nechal oklamať tretími stránkami.

Najznámejšou slovenskou Google bombou zrejme bola situácia, keď sa pri zadaní slova „zlodej“ objavila na prvom mieste internetová stránka poslanca NR SR Vladimíra Mečiara. To už skúšať nemusíte, dnes to nefunguje.

Samozrejme, algoritmus, ktorý Google používa, je oveľa prepracovanejší a zaoberá sa ním špeciálne odvetvie nazývané Search engine optimization (SEO).

Prečo práve Tatra banka?

Dôvod, prečo sa Tatra banka stala terčom Google bombového útoku, nájdete na blogu Perohryz.eu, ktorý v novembri 2007 zverejnil výzvu nazvanú „Vydierajte svoju banku (tú nenažranú sviňu) – tri jednoduché kroky.“ Dôvodom boli absurdné poplatky, ktoré si banka podľa autora účtuje aj napriek tomu, že účet komunikuje ako bezplatný. Tvorca výzvy chce znížiť poplatky na „únosnú mieru“ a ako príklad lacnej banky uvádza vtedy vznikajúcu mBank.   

tatra-printscreen2

Autor odporúča, okrem iného, odkazovať na webovú adresu vlastnej banky slovami „nenažraná sviňa“. „Bude to také malé referendum a po dvoch týždňoch pri vyhľadaní týchto slov na Google uvidíme, ktorú banku považujú slovenskí internetisti za najviac nenažranú a či jej to náhodou nezačne prekážať ,“ tvrdí autor Tomáš Bella, kedysi šéfredaktor internetového portálu sme.sk a dnes autor projektu Piano – spoločného spoplatnenia prémiového obsahu.

Bellovi by sa to samému určite nepodarilo, pomohli mu však ostatní užívatelia internetu, ktorí majú na banku rovnaký názor.

Zarážajúce je, že hoci výzva prišla ešte v roku 2007, Tatra banka dodnes nedokázala zakročiť, keďže Google bomba je aktívna aj dnes. Čo mohla banka urobiť?

  1. Obrátiť sa na Google so žiadosťou o nápravu. Samotný Google totiž nie je priaznivcom takýchto Google bômb.
  2. Vytvoriť stránku www.nenazranesvine.sk s vtipným nebankovým obsahom a s využitím spätných odkazov dostať túto stránku na prvú pozíciu pri zadávaní spomenutých kľúčových slov.
  3. Vytvoriť subdoménu www.tatrabanka.sk/nenazranesvine, v ktorej by za nenažranú sviňu označila infláciu a google bombu tak mohla využiť na propagáciu vlastného protiinflačného vkladu.
  4. Vytvoriť, samozrejme anonymne, v internetovom prostredí situáciu, ktorá by obrátila zlosť internetových užívateľov na niekoho iného (stačí pár blogov) a tí by začali slovami „nenažrané svine“ odkazovať iné stránky.

Namiesto pointy

Využiť internet na presadzovanie vlastných záujmov, napríklad na dosiahnutie zníženia bankových poplatkov, je nespochybniteľné právo každého užívateľa.

V prípade autora Google bomby Tomáša Bellu je však zaujímavé čosi iné. Pred pár rokmi sa mu nepáčili bankové poplatky a tých, ktorí si ich pýtali, nazýval „nenažrané svine“. Neskôr presvedčil internetové verzie denníkov, aby si za prezeranie prémiového obsahu pýtali poplatky. Výsledkom je unikátny systém Piano.

Nuž, nie je žiadnym tajomstvom, že poplatky, ktoré vyberáme, máme radšej ako tie, ktoré platíme. 

Vyberte si anti-banku
Zapojte sa do hlasovania a zvoľte si svoju anti-banku

Ilustračné foto v záhlaví: sxc.hu.

Anketa

Ktorá z retailových bánk pôsobiacich na Slovensku má najväčšie nedostatky vo svojich produktoch? Banky sú v abecednom poradí.

ČSOB (10%)
 
Dexia (4%)
 
OTP Banka (4%)
 
Poštová banka (8%)
 
Slovenská sporiteľňa (16%)
 
Tatra banka (34%)
 
UniCredit Bank (7%)
 
Volksbank (4%)
 
VÚB (6%)
 
Zuno (4%)
 
mBank (4%)
 Spolu hlasovalo 920 čitateľov
Internet hlási: Tatra banka = nenažrané svine, vďaka Google bombe

Internet hlási: Tatra banka = nenažrané svine, vďaka Google bombe >> zdieľajte na sociálnych sieťach

 
Reklama

 

 

Posledné pridané komentáre (celkem 1 komentár)

To je jedno | 22.06.2014 20:13

Pridajte komentár

* Pokiaľ je text nečitateľný, nový načítate kliknutím na obrázok. Veľké a malé písmená sa neodlišujú.
Pre prihlásených sa kontrolný obrázok nezobrazuje. Prihláste sa alebo sa zaregistrujte ak ešte nemáte účet.
Opíšte text z obrázku: *

* Hviezdičkou sú označené povinné informácie.


Články z Banky

Peter Apolen | 14.10.2014 13:00 Mladí ľudia chcú s bankami komunikovať cez sociálne siete

Klienti bánk si stále viac želajú, aby s nimi banky lepšie komunikovali na Facebooku či Twitteri. Miera spokojnosti zákazníkov s bankovými službami po prvýkrát za posledné tri roky závisí práve na komunikácii na sociálnych sieťach, vyplýva to z prieskumu spoločnosti Capgemini. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Peter Apolen | 08.10.2014 00:00 NBS vydala zoznam reštrikčných odporúčaní pre banky

Bankový biznis môže utŕžiť vážne rany. NBS včera (7. októbra) vydala zoznam desiatich odporúčaní, ktoré by mohli utlmiť prebiehajúci úverový boom. Stopercentných hypoték napríklad budú môcť banky poskytovať menej, kritériá na záujemcov o pôžičky budú tvrdšie a nemalo by byť ani možné dokladovať príjem čestným prehlásením. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Redakcia | 05.10.2014 07:58 Úvery na bývanie sú opäť lacnejšie

August priniesol v úveroch na bývanie nový rekord. Priemerná úroková sadzba na poskytnutých pôžičkách klesla z 3,23 percenta na historicky novú najnižšiu úroveň 3,18 percenta. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Vladimír Gešperík | 30.09.2014 00:00 Bank of America môže byť po vyrovnaní dlhov za finančnú krízu vhodnou príležitosťou na investíciu

Bank of America sa dosiahla v druhom kvartály zaujímavé výsledky. Takmer dvojnásobne prekonala očakávania zisku na akciu. Po tom, čo banka vyrovnala pokutu za podiel na finančnej kríze vo výške štyroch miliárd dolárov, podhodnotené akcie môžu byť vhodnou príležitosťou na strednodobú investíciu. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Peter Apolen | 23.09.2014 00:00 Dávate deťom vreckové? Je to dôležitý krok v ich finančnom vzdelávaní

Umenie narábať s peniazmi je rovnako dôležité ako vedieť ich zarobiť. A to platí nielen pre dospelých, ale návyk zodpovedne sa správať k peniazom by si mala začať osvojovať i deti. Ideálne je vštepovať im pravidlá finančnej gramotnosti už od útleho veku, napríklad prostredníctvom jednoduchého nástroja, ako je vreckového. Vyrastú tak zodpovední zákazníci finančných služieb, ktorí budú vedieť sporiť a striedmo pristupovať k úverom. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie články »

Krátké správy z Banky

24.10.2014 11:44 Výsledky záťažových testov bánk budú zverejnené v nedeľu

O záťažových testoch európskych bánk sa šíria špekulácie. Španielsky internetový portál Efe tvrdí, že testom neprešlo 11 bánk. Banky už vyjadrenie z ECB dostali. Verejnosť sa výsledky dozvie túto nedeľu (26. októbra). Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

23.10.2014 09:42 Mesačne prebehne zhruba 320 dobrovoľných dražieb

Do konca augusta ich bolo za tento rok 2563. Vlani ich celoročný počet dosiahol 3741 – mesačne priemerne 311. Správu registra dobrovoľných dražieb, z ktorého vyplývajú tieto údaje vykonáva Notárska komora. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

23.10.2014 08:51 Finančná rezerva väčšine v skutočnosť slúži i na bežné výdavky

Väčšina bankových klientov patrí do skupiny, ktorá svoju mesačnú rezervu tvorí a aj priebežne čerpá. Len tretina na svoj sporiaci účet len prihadzuje. Vyplýva to z porovnania 12 tisíc aktívny sporiacich účtov v Sberbank. Tých, ktorí iba vyberajú je v tejto banke len jedno percento.  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

17.10.2014 10:23 Klienti Zuno už posielajú peniaze cez Viamo

Klienti online banky Zuno už môžu od dnešného dňa svoje platby posielať cez aplikáciu Viamo. Zuno sa tak ako tretia banka na Slovensku pridala k jednoduchému a rýchlemu spôsobu prevodu peňazí na účet. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

17.10.2014 10:13 Produkty mBank boli ocenené na súťaži EFMA v Barcelone

Poľská mBank získala v celosvetovej súťaži najlepších bankových projektov tri ocenenia, pričom prekonala konkurenciu z piatich kontinentov. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie krátke správy »

Najčítanejšie články z Banky za posledných 14 dní

Peter Apolen | 14.10.2014 13:00 Mladí ľudia chcú s bankami komunikovať cez sociálne siete

Klienti bánk si stále viac želajú, aby s nimi banky lepšie komunikovali na Facebooku či Twitteri. Miera spokojnosti zákazníkov s bankovými službami po prvýkrát za posledné tri roky závisí práve na komunikácii na sociálnych sieťach, vyplýva to z prieskumu spoločnosti Capgemini. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Redakcia | 05.10.2014 07:58 Úvery na bývanie sú opäť lacnejšie

August priniesol v úveroch na bývanie nový rekord. Priemerná úroková sadzba na poskytnutých pôžičkách klesla z 3,23 percenta na historicky novú najnižšiu úroveň 3,18 percenta. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Peter Apolen | 08.10.2014 00:00 NBS vydala zoznam reštrikčných odporúčaní pre banky

Bankový biznis môže utŕžiť vážne rany. NBS včera (7. októbra) vydala zoznam desiatich odporúčaní, ktoré by mohli utlmiť prebiehajúci úverový boom. Stopercentných hypoték napríklad budú môcť banky poskytovať menej, kritériá na záujemcov o pôžičky budú tvrdšie a nemalo by byť ani možné dokladovať príjem čestným prehlásením. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie články »