Fincentrum Media s. r. o.
Hypoindex.cz Hypoindex.cz ČeskéReformy.cz ČeskéReformy.cz Bankaroku.cz Bankaroku.cz Investiceroku.czInvesticeroku.cz Investujeme.sk Investujeme.cz InvesticiaRoka.sk InvestíciaRoka.sk

Ďakujeme našim partnerom:

 Chcete byť naším partnerom? Kontaktujte nás!

Ján Tóth: Ekonomická negramotnosť uľahčuje víťaziť populistickým politikom

Autor: Ľuboslav Kačalka | 11.03.2009 00:00 | Kategorie: Banky
Slabá finančná gramotnosť podľa neho prináša riziko pre osobné financie Slovákov. Predseda Klubu ekonomických analytikov a hlavný ekonóm UniCredit Bank Ján Tóth hovorí aj o tom, že bankoví analytici urobili pre Slovensko viac ako inštitúcie platené z verejných zdrojov.

Ján Tóth: Ekonomická negramotnosť uľahčuje víťaziť populistickým politikom >> sdílejte na sociálních sítích

 
 
Titulok: good timing - trhol, kym mohol!
Od: dpa
Dátum: 24.03.2009 17:32
 

AMSTERDAM. Holandský finančný koncern ING vyzval 1200 top manažérov, aby neprijali svoje prémie za vlaňajšok. Je to otázka morálky, uviedol dnes pre denník De Volkskrant designovaný generálny riaditeľ ING Jan Hommen. Skupina chce do roku 2010 prijať nový systém vyplácania bonusov. Hlavným princípom je, že ING vyplatí prémie iba v prípade, že koncern dosiahne zisk, uviedol Hommen, ktorý stojí na čele správnej rady ING. ING pred časom zverejnila, že na bonusoch má svojim zamestnancom po celom svete vyplatiť 300 miliónov eur (9,04 miliardy Sk). Táto správa vyvolala rozruch, keďže finančný inštitút dostal od holandského štátu pomoc vo výške 10 miliárd eur (301,26 miliardy Sk). Pre krízu zaznamenala ING vlani stratu vo výške 729 miliónov eur (21,96 miliardy Sk). Informovala o tom agentúra DPA.

Titulok: takto treba ist na jemu podobnych
Od: financial times deutschlant
Dátum: 24.03.2009 19:38
 

WASHINGTON. Američania protestujú pred domami bývalých manažérov American International Group (AIG), ktorí vzali vysoké odmeny, hoci svetovú poisťovňu priviedli na pokraj zániku. Autobusovú protestnú akciu vymyslel a zorganizoval Jon Green, šéf malej liberálnej občianskej strany Connecticut Working Families. Autobus prichádza pred bydliská manažérov v okrese Fairfield County. Vo vozidle je s ním do 40 obyvateľov štátu Connecticut, ktorých kríza silno zasiahla. Má však aj rezervované miesta pre novinárov. Autobus však nemôže ísť na cestu len tak. Demonštranti sa musia vždy písomne zaviazať, že nebudú hádzať kamene. Nemecký denník Financial Times Deutschland uviedol, že to pripomína akciu nemeckých revolucionárov, ktorí, keď idú protestovať na stanicu, najprv si kúpia staničný lístok. FTD popisuje jeden z protestných výjazdov autobusu. Zastavil sa pred vilou manažéra Jamesa Haasa. Z jeho obydlia je priamy výhľad na more a golfové ihrisko. Po Haasovi však v čase protestu nebolo ani stopy. Demonštrant prečítal otvorený list. Jeho autori tvrdia, že vrátenie peňazí nestačí. Kto má veľa peňazí, musí robiť dobré skutky, mal by pomáhať rodinám, starým ľuďom a dlžníkom hypotekárnych ústavov, ktorí sa ocitli v núdzi. Násilnosti sa nekonajú. Keďže mnohým manažérom stráži domy ochranka, demonštranti im zvyčajne odovzdávajú text listu. Nasadnú do autobusu, idú kúsok ďalej, alebo sa vracajú domov. "Manažéri si pridelili obrovské odmeny, kým milióny obyčajných občanov žijú v biede," povedal Green. "Keďže oni neprichádzali k nám, my sme sa rozhodli chodiť k nim". Americkú verejnosť pobúrilo, že si manažéri AIG, ktorá dostala od októbra minulého roku od štátu na prežitie okolo 180 miliárd USD (132,76 miliárd eur), rozdelili na odmenách 168 miliónov USD. Neskôr bola suma spresnená na 218 miliónov USD. Podľa zákona, ktorý sa schvaľuje v americkom Kongrese, manažéri AIG budú mať tieto odmeny zdanené sadzbou 90 %. Informoval o tom nemecký denník Financial Times Deutschland.

Titulok: RE: takto treba ist na jemu podobnych
Od: suhlas
Dátum: 25.03.2009 10:10
 

http://ekonomika.sme.sk/c/4363947/niektori-financnici-odmeny-vratia.html

Titulok: RE: RE: takto treba ist na jemu podobnych
Od: SITA
Dátum: 25.03.2009 15:23
 

VIEDEŇ. Talianska banková skupina UniCredit zruší tento rok približne 1 400 pracovných miest na Ukrajine a v Kazachstane. Banka sa k tomuto kroku odhodlala v snahe znížiť výdavky dcérskych spoločností v rozvíjajúcich sa krajinách Európy. V stredu o tom informoval rakúsky denník Die Presse, ktorý citoval vyjadrenie šéfa UniCreditu pre východnú Európu Federica Ghizzoniho. Ten ďalej informoval, že UniCredit plánuje prepustiť 600 až 700 zamestnancov v oboch spomínaných krajinách. Spoločnosť pritom už predchádzajúci rok zrušila 600 až 700 pracovných miest na Ukrajine. Ghizzoni sa ďalej vyjadril, že výsledky UniCreditu v priebehu prvých dvoch mesiacov tohto roka možno označiť za "veľmi dobré". Federico Ghizzoni taktiež vyjadril presvedčenie, že investície talianskej bankovej skupiny do spomínaných krajín budú z dlhodobého hľadiska prínosom. Rakúska banka Raiffeisen International, ktorá je vlastníkom druhej najväčšej ukrajinskej banky, v roku 2008 taktiež oznámila plánované prepúšťanie 1 800 zamestnancov na Ukrajine, čo predstavuje približne 10 % jej pracovnej sily. UniCredit je najväčšou bankovou skupinou v strednej a východnej Európe. Na Slovensku pôsobí prostredníctvom UniCredit Bank Slovakia, ktorá vznikla zlúčením UniBanky a HVB Bank Slovakia.

http://ekonomika.sme.sk/c/4355922/rakuski-bankari-menia-bavoraky-a-mercedesy-za-audiny.html

Titulok: zaujimave
Od: citatel
Dátum: 19.03.2009 16:47
 

http://trencin.sme.sk/c/4356462/z-vkladnych-kniziek-ukradol-tri-miliony-korun.html

Titulok: Poturcenec horsi od Turka
Od: poturcenec
Dátum: 18.03.2009 17:13
 

Tento nafukany, samoluby, arogantny a podla vsetkeho aj chamtivy panak mi pripada ako klasicky priklad poturcenca, co je horsi od Turka. A navyse si serie do vlastneho hniezda, nie div, ze mu nevonia. A kde je podla neho lepsia financna gramotnost? V jeho vysnivanej Amerike? S jej slavnym trhom subprime hypotek, ktore si masovo brali slabe socialne skupiny (roznych ras) v takom sirokom meradle, ze to sposobilo cez wall street krizu v celom svete? Nech sa pozrie na pocet osobnych bankrotov v Amerike a na Slovensku, na priemernu zadlzenost americkej a slovenskej domacnosti a potom nech nieco hovori o financne negramotnych Slovakoch. A mozno su Slovaci objektivne chudobnejsi, v priemere vedia so svojimi peniazmi hospodarit o dost lepsie, nez americania. Teda, pokial Obamu nepovazuje za populistickeho tupca. Tento clovek okrem dlheho zoznamu charakterovych pochybnosti tymto rozhovorom dokazal aj absenciu zdraveho usudku (o odbornej kompetentnosti asi ani nema zmysel hovorit).

Titulok: zo statnych penazi krv netecie
Od: klient
Dátum: 18.03.2009 09:41
 

Unicredit, banka, ktora zobre od Talianskej vlady pomoc za 4 miliardy EUR (120 miliard korun, tolko stalo oddlzenie celeho bankoveho sektora v roku 2001)

Titulok: cosi zhnite
Od: chladna hlava
Dátum: 17.03.2009 16:12
 

bez urazky a bez obvinovania z lavicoveho sovinizmu: to, ze si niekto v zrelom veku (cez 40) a po dlhorocnej a uspesnej kariere zadovazi adekvatne byvanie vo vile, pripadne drahe auto (cez 25 tisic eur) uplne chapem a akceptujem. ale ak toto vsetko stihne niekto este hlboko pred 30-tkou, za tym nie je veru vsetko koser, nech sa na mna nikto nehneva (ak neslo o dedicstvo).

Titulok: RE: cosi zhnite
Od: Radek
Dátum: 17.03.2009 17:45
 

Proč?

Titulok: RE: RE: cosi zhnite
Od: chladna hlava
Dátum: 17.03.2009 18:27
 

uplne logicky. azda mi nechcete povedat, ze akcionar plati top manazerovi sumu X, za jeho zodpovednost a po Y rokoch odvedenej prace a skusenosti, a tuto niekomu len tak zo stroma zvesenemu da za Y/5 casu mirnix-dirnix 5*X penazi . najma ak na trhu moze aj za menej penazi najst troch, styroch, dvadsiatich porovnatelnych. (kludne ma o tom presviedcajte, neuverim Vam) Teda: najma ak hovorime o ludoch, ktori tvrdia, ze maju prijmy len zo zamestnaneckeho pomeru (nie o podnikateloch, ktori podstupili podnikatelske riziko a uspeli). Alebo z kadejakych "provizii", ci inych "bokoviek".

Titulok: RE: RE: RE: cosi zhnite
Od: konzultant
Dátum: 17.03.2009 18:38
 

...to je naozaj naivne...v konzultacnych firmach si bezne partneri uctuju rozne astronomicke sumy ako odmeny, pritom sa ticho rozumie, ze su to peniaze, ktore idu na "vsimne" kam treba (a neda sa to legalne uctovat)...je uz potom na ich sikovnosti, kolko si sami z takej sumy dokazu uliat pre sebe (teda, ci dokazu minimalizovat vsimne tak, aby sa to firma nedozvedela)...

Titulok: vseobecne a adresne
Od: nechapajuci a negramotny obcan
Dátum: 13.03.2009 16:09
 

Mam dost vazny problem s polyhistorickou pozou a pestovanim kultu osobnosti bankovych analytikov, ktori su schopni reagovat "velmi fundovane" na akukolvek oblast ekonomickeho zivota, samozrejme bez akychkolvek zaruk za ich vystupy. Taktiez mi dost vadi arogantny postoj pana Totha, kde mu cely narod ma byt vdacny za ich/jeho prispevok na "prudkom zvysovani sa zivotnej urovne Slovenska". Akym sposobom mozme vyjadrit nasu vdaku? Nechapem aj vyzdvihovanie ich osobnych zasluch a budovanie vlastmeho PR, nakolko su plateni bankami, o ktorych v danom kontexte nie je z ich ust ani zmienka.Tak koho vlatne zastupuju : banku, KEA, alebo SEBA?

Titulok: RE: vseobecne a adresne
Od: sav-kar 2
Dátum: 14.03.2009 10:38
 

A ktora skupina (ak nie analytici, bankovi alebo NGO) spravila viac v podpore rozumnej hospodarskej politiky ? Vies mi odpovedat ?

Titulok: RE: vseobecne a adresne
Od: citatel
Dátum: 13.03.2009 16:14
 

plny suhlas, to o tom prispevku analytikov k nejakemu vseobecnemu blahu bola riadna haluz. ja osobne rozlisujem analytikov, ktori riesia merito veci (nech uz je to barsco, od makroukazovatelov az po komodity) a tych, co "truhlikuju" s cielom propagovat samych seba

Titulok: RE: RE: vseobecne a adresne
Od: sav-kar
Dátum: 13.03.2009 16:25
 

ak ma pocit, ze urobil pre tuto krajinu viac, nez institucie platene z verejnych penazi, nech sa v nich zamestna!

Titulok: RE: RE: RE: vseobecne a adresne
Od: Radek
Dátum: 14.03.2009 09:21
 

Tohle je hotová demagogie :-) Nechci hodnotit p. Tótha, toho neznám ani neznám jeho zásluhy či "zásluhy", o kterých se tu přete. Ale obecně: Představte si kupříkladu člověka, který vybuduje prosperující firmu na zelené louce. Vytvoří tak spoustu pracovních míst, zlepší obchodní bilanci země díky exportu, zalátuje část státních výdajů placenými daněmi. Osobně se domnívám, že takový člověk pro danou zem udělal mnohem víc než naprostá většina úředníků a "institucí placených z veřejných peněz" dohromady. Myslíte si, že by se v nich měl nechat zaměstnat?

Titulok: Ku všetkým
Od: Ľubo Kačalka
Dátum: 13.03.2009 13:28
 

Ďakujem za všetky postrehy k článku, na niektoré budem reagovať: Ján Tóth dostal priestor predovšetkým ako predseda klubu analytikov Slovenska. Neoznačené PR rozhovory neuverejňujeme, pokiaľ máte podozrenie z nášho pochybenie, podajte sťažnosť na tlačovú radu, ktorej rozhodnutie budeme rešpektovať. http://www.trsr.sk/ J. T. nie je vo verejnej funkcii a preto nemáme prečo skúmať jeho majetkové pomery. Pokiaľ máte informácie o nekalých praktikách, radi sa téme budeme venovať. Možno by argumentácii "idiota" - to je nick! pomohlo, keby vystupoval pod serióznou identitou. Áno, v bankovníctve sa zarába lepšie ako napríklad v školstve. Čiže rovnako šikovný učiteľ a možno aj šikovnejší, zarobí oveľa menej. To však nie vina J. Tótha. Ak nie ste spokojný s hospodárením svojej finančnej inštitúcie, zmeňte ju. To radím všetkým svojim známym. Ak tak urobia všetci klienti, inštitúcia končí. Ak budete pozorne navštevovať nový server Investujeme.sk, zistíte, že sa radi pozrieme na pochybenia finančných inštitúcií. Ešte raz ďakujem za všetky postrehy.

Titulok: RE: Ku všetkým
Od: xebetche
Dátum: 13.03.2009 14:43
 

Mily pan Kacalka, pravdupovediac nerozumiem, preco sa branite kategorii PR rozhovor, pretoze uvedeny clanok znesie len tuto kategoriu. Inak to je len informacny sum. Zvlast ti, ktori mali to potesenie stravit nejaky ten piatok s Janickom, musia mat pocit clankov z cias kultu osobnosti. A ja viem, ze Janko bol v tomto naozaj dobry. Azda najlepsi...

Titulok: RE: RE: Ku všetkým
Od: ĽK
Dátum: 13.03.2009 14:49
 

Niečo mi hovorí, že keby ste sa podpísali celým menom, medziriadkové náznaky vo vašej reakcii získali trošku iný rozmer.

Titulok: RE: RE: RE: Ku všetkým
Od: xebetche
Dátum: 13.03.2009 15:05
 

Xebetche je nick ktory pouzivam uz velmi dlho a nemam najmensi problem sa podpisat celym menom. Nakolko by z toho benefitovali len dvaja ludia - Vy a Janko, je to zial dost malo.

Titulok: RE: RE: RE: RE: Ku všetkým
Od: ĽK
Dátum: 13.03.2009 15:28
 

:) Nemusíte napísať svoje meno, môžete sa mi predstaviť osobne. Pozývam Vás na kávu, kde mi môžete povedať zaujímavosti, ktoré by mala verejnosť vedieť. Takže?

Titulok: RE: Ku všetkým
Od: silna kava
Dátum: 13.03.2009 14:15
 

Prosim? Akoze navadzate ludi, aby odisli z ING konta (poistenia, fondov, DSS-ky) do UniCreditu? Napriklad do jeho fondov Pioneer?

Titulok: RE: RE: Ku všetkým
Od: Ľubo Kačalka
Dátum: 13.03.2009 14:32
 

Kto prosím Vás na čo navádza? Ako prvý ste začali menovať inštitúcie. Povedal som všeobecnú poučku, ktorú Vám povie každý finančný poradca: ak si myslíte, že inštitúcia, ktorá Vám spravuje peniaze nie je efektívna, zmeňte ju.

Titulok: RE: Ku všetkým
Od: kali
Dátum: 13.03.2009 13:50
 

kto co dokazal Pociatkovi? nebudte smiesni!

Titulok: RE: RE: Ku všetkým
Od: Ľubo Kačalka
Dátum: 13.03.2009 14:26
 

A co spravil? - neobhajujem - pytam sa. Poviem priklad - Majsky. Ten si vilu neuziva. Nehovorme teda, ze mocni su nedotknutelni. Ano, bolo by nadlho rozpravat sa o spravodlivosti a o tom, ci ma naozaj dobre kalibrovane vahy. Po roku 89 tu nastalo velmi burlive obdobie a mnohi na nom zarobili. Niektori cestne, ini nie. Viete, preco sa aj "pochybni zbohatlici" tesia zo svojich majetkov? Lebo Ti co nieco vedia su ticho a svoj nazor vyslovuju len anonymne. To je problem slovenskej holubicej povahy.

Titulok: blahozelam
Od: podnikatel
Dátum: 13.03.2009 12:47
 

zakladne pravidlo je, ze do viditelneho majetku (auto, dom) nikdy bohaty clovek neinvestuje viac nez 10 percent svojho majetku. takze auto (milion) a vila (30 mega) naznacuju celkovu "cistu hodnotu" (net worth) na urovni cez 300 milionov SKK. lepsi nez Sulik, no trotl v porovnani s Pociatkom.

Titulok: dost slaby PR rozhovor
Od: idiot
Dátum: 13.03.2009 09:38
 

napriklad nepadla otazka o tom, ako sa 27-rocny fagan dostane k vile pod Devinom a Audi A4

Titulok: RE: dost slaby PR rozhovor
Od: Xena
Dátum: 14.03.2009 10:25
 

Ty si teda trulko. To vacsina Slovakov su 100-milionari pri tvojom koeficiente. Apropo, hypoteka je sucast bohatsva ? Poznam ho len trochu, nema ziadnu A4 a predpokladam, ze byva v nejakom domceku mimo BA. Tu vilu si si asi pomylil, J&T nie je jan toth :-) Ale tvoji kamarati podporujuci tvoju stranu :-)

Titulok: RE: RE: dost slaby PR rozhovor
Od: aritmetika
Dátum: 18.03.2009 11:40
 

mila Xena: chces mi povedat, ze si zobral 10-20 milionovu hypoteku? to by znamenalo mesacne splatky viac nez 140 tisic (pri 20-rocnej splatnosti a priemernom 6%-nom uroku). Nebud smiesna.

Titulok: RE: RE: dost slaby PR rozhovor
Od: zamestnanec
Dátum: 17.03.2009 20:28
 

tiez sa mi to nezda. Patoprsty a Krosnak, ktori tuto robotu robili pred nim, boli taki normalni chalani, ktori si nezili nijako zvlast nad pomery...

Titulok: RE: dost slaby PR rozhovor
Od: racionalne
Dátum: 13.03.2009 19:16
 

ak mas poziciu v managemente zahranicnej banky tak predstavenstvo a druha uroven standartne ma k dispozicii firemne auto. ak desat rokov robis v banke, tak nieco aj zarobis a plus ludia dnes stavaju na hypoteku. hovori z teba uplna zavist ukomplexovaneho uradnika - predpokladam ze nbs alebo ministerstvo financii.

Titulok: RE: dost slaby PR rozhovor
Od: trotl
Dátum: 13.03.2009 17:30
 

Idiot, preco klames a vymyslas si ? A mohol si si vymysliet lepsi nick ako dnes zalozeny marcelm a podnikatel.. Ubohe, radsej sa vyjadri k clanku. Ak analytikov velmi nemusis (neberiem Ti, ani ja nemusim), neuznavas, ze na Slovensku obhajovali dobre veci pre krajinu?

Titulok: RE: dost slaby PR rozhovor
Od: Inteligent
Dátum: 13.03.2009 10:04
 

Neviem koľko má Ján Tóth rokov, ale celkom určite viac ako 27, silne pochybujem že skončil vysokú školu ako 17 ročný a následne začal ako 17 ročný pracovať ako analytik v ING, keďže tam pracoval 10 rokov. A to nerátam prácu v Tatra banke a v UniCredite. To musí mať analytik výzor minimálne na 50 rokov aby bol dôveryhodný?

Titulok: RE: RE: dost slaby PR rozhovor
Od: idiot
Dátum: 13.03.2009 10:26
 

tu vilu pod Devinom si nezaobstaral tento rok, ani vlani. rovnako ako to audi.

Titulok: RE: RE: RE: dost slaby PR rozhovor
Od: Michal
Dátum: 13.03.2009 11:18
 

Piste argumenty, idiot. (sorry, taky je Vas nick:) ) Z coho ho upodozrievate? Zatial mi to vychadza, ze iba z toho, ze zaraba viac ako vy.

Titulok: RE: RE: RE: RE: dost slaby PR rozhovor
Od: logicky
Dátum: 13.03.2009 11:52
 

moj kamarat ma spickove vzdelanie, tvrdo maka a je uspesny. nedari sa mu zle, dokonca tvrdi o sebe, ze ma jeden z najvyssich platov vo svojom sektore. napriek tomu nema ani vilu ani audi a4 (ale kupil si novu kia ceed, a ma pekne zrekonstruovany byt). takze bud je moj kamarat idiot, alebo je tu velky nevysvetleny rozdiel v majetkovych prirastkoch.

Titulok: RE: RE: RE: RE: RE: dost slaby PR rozhovor
Od: peter
Dátum: 13.03.2009 12:05
 

Tvoj kamos je obycany snobsky babrak, ktory by sa mal viac snazit.

Titulok: RE: RE: RE: RE: RE: RE: dost slaby PR rozhovor
Od: jozef
Dátum: 16.03.2009 12:40
 

uzasna reakcia. fakt vystizny obraz o tejto sorte arogantnych ludi. bez komentara.

neblbni chlape, j&t nie je jan toth, to pijes aj v robote ?

Titulok: RE: RE: RE: RE: dost slaby PR rozhovor
Od: podielnik a sporitel dss
Dátum: 13.03.2009 11:47
 

no a kedze ma ing najhorsiu vykonnost podielovych fondov aj DSSkovych fondov, su tie peniaze samozrejme plne zasluzene

Titulok: RE: RE: RE: RE: dost slaby PR rozhovor
Od: byvaly minister financii
Dátum: 13.03.2009 11:34
 

no, malou nasobilkou z toho vychadza, ze zaraba viac, nez prezident. podla mna je to ok.

Titulok: prakticky nemam slov.
Od: call_me_mr_killjoy
Dátum: 12.03.2009 21:08
 

1. suhlasim snad len s tou ekonomickou gramotnostou nasich obcanov. ak by bola co i len na trocha vyssej urovni nepotrebovali by sme tieto typy udajnych odbornikov a samotni analytici by sa mohli venovat zmysluplnejsej praci ako je ich sucasna, ktora je zalozena iba na lzi. 2. v ratingovych agenturach su tiez analytici, nie? http://openiazoch.zoznam.sk/info/zpravy/zprava.asp?NewsID=55287 \"Z desiatich veľkých katastrof, ktoré sa odohrali v ostatných rokoch, agentúry nepredvídali ani jednu,\" uviedol člen vedenia Nemeckej spolkovej banky Hans-Helmut Kotz\" 3. a chvalit sa obhajovanim reforiem nie je ziadna vyhra. staci spomenut dochodkovu deformu a je vymalovane. 4. vzdelavat ludi po ekonomickej stranke na skolach nikam nevedie. ucia vas tam to co chcu aby ste vedeli, ale o skutocnom fungovani tohto marazmu zamerne zahmlievaju!

Titulok: RE: prakticky nemam slov.
Od: fero
Dátum: 13.03.2009 17:45
 

Dochodkova reforma nebola dobra ? Teda, nebola lepsia ako nic/dovtedajsi stav ? to myslis vazne? f.

ano myslim. pri vhodnej uprave priebezneho piliera cez parametricke upravy by slovensko nemalo problem prevadzkovat dvojpilierovy (I. + DDS) aj v buducnosti.

Titulok: RE: RE: RE: prakticky nemam slov.
Od: wanda
Dátum: 02.05.2010 21:54
 

ty si trulko, nevies o com hovoris

Titulok: ludia nemaju analytikov radi
Od: Ada
Dátum: 11.03.2009 10:35
 

V diskusiách na internete som si všimla, že niektorí ľudia nemajú analytikov radi. Možno preto, že hovoria k veci a nie to čo chcú ľudia počuť.

Titulok: RE: ludia nemaju analytikov radi
Od: Svarc
Dátum: 13.03.2009 10:27
 

a este menej maju ludia radi prostitutky z PR agentur

Titulok: RE: RE: ludia nemaju analytikov radi
Od: Ada
Dátum: 13.03.2009 11:10
 

A praju prajnym:) Ja studujem financie v Kosiciach a Vy Svarc, kde pracujete? Neporadite, ked sa uz tak vyznate, v ktorej PR agenture by som si nasla dobre platene miesto prostitutky?

Titulok: RE: RE: RE: ludia nemaju analytikov radi
Od: madoff
Dátum: 13.03.2009 11:31
 

plne suhlasim! preco su ti ludia ku mne taki neprajni a chcu ma dostat do basy? ze som ich ogabal a paradne sa na tom nabalil, ved to bola len moja sikovnost a bystrost, no a ich naivita a hlupost!

Titulok: A kto zvysi vzdelanost?
Od: Michal
Dátum: 11.03.2009 09:52
 

Je v zaujme bank, aby boli ich klienti financne vzdelani?

Titulok: RE: A kto zvysi vzdelanost?
Od: Inteligent
Dátum: 13.03.2009 10:07
 

Áno, myslím že by to pomohlo. Niekde som videl štatistiku, že najlepší klienti bánk sú zamestatnci z finančného sektora, ktorý sa vo finančných produktoch vyznajú. Využívajú širokú škálu produktov a keď si berú úver, tak si poriadne prerátajú, či ho dokážu splácať. Preto je celkovo s nimi najmenej problémov.

Pripojte váš komentár!

* Pokiaľ je text nečitateľný, nový načítate kliknutím na obrázok. Veľké a malé písmená sa neodlišujú.
Pre prihlásených sa kontrolný obrázok nezobrazuje. Prihláste sa alebo sa zaregistrujte ak ešte nemáte účet.
Opíšte text z obrázku: *

* Hviezdičkou sú označené povinné informácie.


Články z Banky

Ľuboslav Kačalka | 17.05.2012 02:00 Recenzia: Stavebný úver so sporením od Poštovej banky je zbytočne zložitý

Publicita okolo „Stavebného úveru so sporením“ je možno väčšia, ako by si v Poštovej banke želali. Hneď po spustení produktu sa ozvali stavebné sporiteľne, nepáčil sa im názov – vraj zavádza klientov, ponúkaný úver je totiž spotrebný a nie stavebný. Ich sťažnosti vyhovela tento týždeň aj Rada pre reklamu, spot označila za neetický. Na Investujeme.sk sme zvolili iný pohľad, nehodnotili sme morálnosť, ale prínos pre klienta. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Ľuboslav Kačalka | 11.05.2012 00:30 Internet hlási: Tatra banka = nenažrané svine, vďaka Google bombe

Zadajte do internetového vyhľadávača Google slová „nenažrané svine" a na prvom mieste sa objaví Tatra banka. Situáciu, ktorá baví užívateľov sociálnych sietí, spôsobila takzvaná Google bomba, teda cielená činnosť niekoľkých užívateľov internetu. V prípade spomínaného útoku na Tatra banku je známy pôvodca i jeho motív. S odstupom času pritom práve motív naberá pikantnú príchuť. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Peter Margetiny | 09.05.2012 00:00 Prečo sa Španielsko topí: Hypotekárna kríza pokračuje

Španielsko je katastrofa takých rozmerov, že len málo trhových komentátorov jej skutočne rozumie. Na to, aby sme pochopili, prečo tomu tak je, potrebujeme analyzovať Španielsko v kontexte Európskej únie a tiež globálneho finančného systému. Na prvý pohľad sa môže zdať, že dlh a deficit tejto krajiny nie je príliš veľký. Potom by sme sa mali pýtať, prečo je nezamestnanosť na takej vysokej úrovni a výnosy na desať ročných dlhopisoch sa približujú ku kritickej úrovni 7% – číslo, ktoré odštartovalo potrebu záchrany Grécka a Portugalska.  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Ľuboslav Kačalka | 02.05.2012 00:10 V marci sa klienti húfne rozbehli do bánk: Spotrebné úvery na historických maximách

Marec bol pre banky mimoriadne úspešný. Objem poskytnutých spotrebných úverov prekonal historické maximum z novembra minulého roka. Výrazné oživenie trhu sa prejavilo aj v segmente úverov na bývanie, keď banky poskytli Slovákom 291 miliónov eur a stavebné sporiteľne 41 miliónov. V oboch prípadoch ide o medzimesačný nárast o viac ako polovicu. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Ľuboslav Kačalka | 19.04.2012 16:00 NBS: Hypotéky by mohli byť drahšie, vklady zas úročené nižšie

Konkurenčné prostredie ovplyvnilo vlani správanie bánk viac ako odhadovala NBS. V prípade hypotekárnych úverov boli reálne poskytnuté úrokové sadzby nižšie ako ich na základe trhových faktorov namodelovala centrálna banka. Depozitá zas finančné domy zhodnocovali lepšie, ako vypočítal regulátor.  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie články »

Krátké správy z Banky

18.05.2012 16:54 Analýza UCB: Financovanie firemného sektora je na dobrej úrovni, rozdielna výkonnosť krajín zrejme pretrvá

Financovanie firemného sektora v regióne SVE je doteraz na dobrej úrovni, rozdielna výkonnosť medzi krajinami bude však pravdepodobne pretrvávať počas nasledujúcich mesiacov. Toto je jedným z kľúčových zistení najnovšej analýzy týkajúcej sa firemného úverovania v strednej a východnej Európe, ktorú uskutočnil útvar Strategické plánovanie pre SVE a Poľsko spoločnosti UniCredit.  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

16.05.2012 07:00 Reklama Poštovej banky na Stavebný úver so sporením bola neetická

Reklamná kampaň Poštovej banky na Stavebný úver so sporením bola podľa Rady pre reklamu neetická. Stažnosť podali Prvá stavebná sporiteľňa a Wüstenrot stavebná sporiteľňa  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

15.05.2012 07:00 Problémom európskych bánk nie je kapitálová primeranosť, ale zadĺženie

Banky a regulátori z celej Európy, vyložte prosím všetky svoje karty na stôl! Kto ešte verí v to, že len vyššia kapitálová primeranosť je tým jediným a najlepším riešením pre európske banky? Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

24.04.2012 15:03 Môžu si najväčšie španielske banky vôbec dovoliť požičiavať ďalšie peniaze?

Na trhy sa opäť vrátila intradenná kolísavosť indexov. Dôvodom sú opäť krajiny zo skupiny PIIGS (Portugalsko, Írsko, Taliansko, Grécko a Španielsko). Teraz sa ale pozornosť presunula k poslednému písmenu tejto skratky – S – a to predstavuje Španielsko. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

24.04.2012 06:00 Študenti súťažia o stáž v ČSOB

ČSOB prináša v spolupráci so vzdelávacou neziskovou organizáciou Junior Achievement Slovensko 2. ročník súťaže „HlavaPäta“. Určená je pre kreatívnych a inovatívnych študentov vysokých škôl. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie krátke správy »