Fincentrum a.s.
Hypoindex.cz Hypoindex.cz ČeskéReformy.cz ČeskéReformy.cz Bankaroku.cz Bankaroku.cz Investiceroku.czInvesticeroku.cz Investujeme.sk Investujeme.cz InvesticiaRoka.sk InvestíciaRoka.sk

Ďakujeme našim partnerom:                                                                                                                                                                   

fincentrum-logo

hviezdne-byvanie


facebook-logo_1

Koluje internetom: 5 tipov ako sa zbaviť finančného poradcu

Autor: Gregor Retla | 26.09.2012 00:00 | Kategórie: Finančné poradenstvo | 3 komentáre
Koluje internetom: 5 tipov ako sa zbaviť finančného poradcu

Určite to prišlo do mailu aj vám. Neznámy autor si zobral na mušku finančných poradcov a pseudoporadcov a v reťazovom maili radí ľuďom, ako sa zbaviť dotieravých predajcov. Obranné postoje sú celkom vtipné a nepochybne účinné. Žiaľ, ten, kto ich používa, sa oberá o možnosť urobiť si poriadok vo svojich financiách. Ako teda prelomiť pevnú bariéru odmietania?

Z textu, ktorý koluje internetom, prinášame najvýznamnejšie pasáže, na ktoré priamo nadväzuje naša protiargumentácia, ktorá by mohlo uspieť. Budeme radi, ak svoje postrehy vyjadríte v článku pod textom.

„Autor“ anonymného mailu, ktorý mi prišiel do schránky minulý týždeň, píše: „Je pomerne jednoduché zložiť telefón, ale všetci vieme, že to nie je ono. Oveľa lepšie je prinútiť toho drzého človeka na druhej strane telefónu, aby sa s vami sám nechcel stretnúť. Nič totiž nezlepší náladu, ako fakt, že ste argumentačne odstavili toho, kto sa živí predajom. Garantujem vám, že jedna z mojich rád zaberie na každého.“ 

Nuž, treba uznať, že všetkých päť bodov je len ťažko prekonateľných. Ale o to väčšia výzva to je. Navyše, každý potenciálny klient, ktorý začne hrať túto hru, ju určite rád dohrá do konca  a na konci bude on v pozícii spokojného klienta a vy v pozícii úspešného poradu. Pozrime sa teda na 5 tipov ako sa zbaviť finančného poradcu bod po bode.

Protiútok sektou

Dotieravému poradcovi povedzte: Žiaľ moje náboženstvom mi nedovoľuje uzavrieť využívať finančné služby, ale určite príďte, rád vám porozprávať viac o svojom náboženstve a o tom, aký bezbožný život žijete, pokiaľ sú vašou životnou náplňou peniaze. Garantujem vám, že tento poradca vám už nikdy nezavolá.

Protiargument: Aj, keď to na prvý pohľad môže pôsobiť odstrašujúco, v skutočnosti vám tento človek nahral na smeč. Zdôraznite, že mnoho vašich klientov prispieva na charitu viac ako v minulosti vďaka úsporám, ktoré ste im zabezpečili. Hovorte o tom, že nereprezentujete finančné inštitúcie, ale práve naopak, pomáhate klientom bojovať proti dominancii týchto subjektov.    

Pýtajte si za stretnutie peniaze

Poradcovia radi hovoria, že ich služby sú bezplatné. Povedzte, že vy takto nepracujete a váš čas stojí peniaze. Zdôraznite, že viete o tom, koľko zarobí a že každú začatú hodinu chcete napríklad 50 eur. Toto zaberá naozaj vždy. Poradca sa možno začne vykrúcať, ale keď budete trvať na svojej požiadavke, pochopí, že si vybral nesprávne číslo na zavolanie.

Protiargument: Prijmite túto hru, povedzte, že stretnutia s vami prinášajú ekonomický prospech, veď aj to je dôvod, prečo zarábate toľko, koľko zarábate. Vysvetlite, že finančný prínos z vášho stretnutia dokážete presne špecifikovať až analýze jeho potrieb. Ak bude trvať na „cashi“, zdôraznite, že vašou úlohou nie je dávať mu hotovosť, ale vysvetliť mu, ako docieliť aby tých 50 eur malo aj o 5 rokov rovnakú hodnotu ako dnes najmä v čase, keď vlády znehodnocujú – teda falšujú vlastné peniaze.

Opýtajte sa, koľko vriec múky má poradca doma

Tento spôsob zbavenia sa poradcu využívam naozaj rád. Do telefónu povedzte, že sa s ním radi stretnete, ale nech najskôr odpovie na otázku, koľko vriec múky má doma. Odpoveď je zväčša jedno – dve kilá. Po takej odpovedi však záujem o stretnutie stornujte so slovami, že neveríte niekomu, kto vraví, že vás chce finančne zabezpečiť, ale nevie zabezpečiť sám seba pre prípad potravinovej krízy, čo je oveľa elementárnejšia potreba. Zaberá 100%, nikto nemá doma zásoby múky na niekoľko mesiacov.

Protiargument: V tomto prípade treba platí, že treba byť opatrný pri každej odpovedi a v každej situácii pôsobiť dojmom človeka, ktorý myslí na nepredvídateľné okolnosti. Ak je však otázka naozaj záludná, ako v tomto prípade, neostane iné, ako vtipne poznamenať,  že vy i vaši klienti si pre prípad potravinovej krízy nerobia zásoby múky, ale kvalitných údených klobás.

Pošlite ho na vzdialené miesto

Povedzte, že sa radi stretnete a pošlite ho na vzdialené miesto, na ktoré neprídete. Keď vám zavolá, že vás už čaká, povedzte, že ste na druhom konci mesta a že ste z neho zhrození. Nechápete, ako vám chce radiť niekto, kto si nevie zapamätať termín stretnutia. Stretnutie následne zrušte.

Protiargument: Nepríjemná situácia. Snažte sa reagovať pokojne a klientovi povedzte, že vás vzniknutá situácia mrzí najmä preto, že ste sa takýmto zbytočným prepravením obrali niektorého klienta o možnosť zefektívniť osobné financie a tým pádom aj ušetriť. Všetko však má svoje hranice a preto v komunikácii s takýmto klientom nepokračujte. 

Pýtajte sa na províziu

Zákon o finančnom poradenstve prikazuje poradcom zverejniť ich províziu na požiadanie klienta. Povedzte poradcovi, že sa s ním radi stretnete, ale nech si pripraví informácie o províziách za jednotlivé produkty. Keďže nikto z týchto ľudí nechce, aby ste vedeli, akú sumu má na výplatnej páske, určite stretnutie zruší.

Protiargument: Nebráňte sa takejto požiadavke. Podklady si pripravte, ale klientovi vysvetlite, že je v jeho záujme sledovať poplatky a nie vašu províziu. Ukážte mu, že vašou prácou je dobre poradiť a prípadne ušetriť práve na poplatkoch.  

Koluje internetom: 5 tipov ako sa zbaviť finančného poradcu

Koluje internetom: 5 tipov ako sa zbaviť finančného poradcu >> zdieľajte na sociálnych sieťach

 
Reklama

 

Posledné pridané komentáre (celkem 3 komentáre)

Pošlite ho na iný koniec mesta Roman | 12.10.2012 00:07
všetko je individuálne nezavisly finančný sprostredkovateľ | 27.09.2012 15:11
ben | 26.09.2012 08:47

Pridajte komentár

* Pokiaľ je text nečitateľný, nový načítate kliknutím na obrázok. Veľké a malé písmená sa neodlišujú.
Pre prihlásených sa kontrolný obrázok nezobrazuje. Prihláste sa alebo sa zaregistrujte ak ešte nemáte účet.
Opíšte text z obrázku: *

* Hviezdičkou sú označené povinné informácie.


Články z Finančné poradenstvo

Peter Apolen | 26.05.2016 00:00 Pri poistení či dôchodkovom sporení nezabudnite na stanovenie oprávnej osoby

Pri uzatváraní životného poistenia a dôchodkového sporenia sa odporúča určiť oprávnenú osobu. Tá v prípade úmrtia poisteného dostane peniaze z poistky alebo sporenia vyplatené bez čakania na zdĺhavé dedičské konanie. V prípade zmeny vzťahov je však potrebné nahlásiť zmenu, aby sa nestalo, že peniaze dostane niekto, komu by ich klient už nechcel odkázať.  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Peter Apolen | 20.05.2016 00:00 Fincentrum rástlo v prvom kvartáli o vysokých 38 percent

Spoločnosť Fincentrum, a.s, Bratislava má za sebou jeden z najlepších kvartálov v histórii. Produkcia BEB vzrástla medziročne o  700 tisíc BEB, čo je nárast o  33 percent. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Marek Mittaš | 17.05.2016 00:00 Flexibilita, ponuka, starostlivosť - najsilnejšie piliere finančného sprostredkovania

Čoraz viac ľudí vkladá dôveru v oblasti financií finančnému sprostredkovateľovi. V praxi oceňujú najmä široké portfólio možností, prehľad a komplexnú opateru v otázke peňazí. Priestor na rozvoj finančného sprostredkovania na Slovensku stále existuje.  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Peter Apolen | 04.05.2016 00:00 Ako znížiť počet nespokojných a frustrovaných klientov

Dnešné časy investorom a sporiteľom príliš neprajú. Nízke úrokové sadzby odrádzajú sporiteľov, a volatilné trhy znechucujú investorov. V tomto prostredí to má poradca zaoberajúci sa investíciami veľmi ťažké. Na konci všetkého totiž býva často nespokojný klient. Je však možné sa na veci pozrieť i z druhej strany a situáciu zobrať ako výzvu. Rebecca Murphy, šéfka predaja a marketingu nadnárodnej poradenskej spoločnosti Praemium, zdôrazňuje zásady, ktorých by sa mala moderná poradenská spoločnosť držať. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Peter Apolen | 29.04.2016 00:00 Súčasný refinančný boom môže viesť k zdraženiu hypoték v budúcnosti

Aktuálne prebiehajúca vlna refinancovania starších drahších hypoték spôsobí zdraženie splátok v budúcnosti. Legislatíva totiž tlačí banky do poskytovania úverov s krátkou fixáciou, čím klienti prichádzajú o možnosť zafixovať si dnešné rekordne nízke sadzby na dlhšie obdobie. Zhodli sa na tom diskutujúci Odbornej konferencie Fincentrum bývanie, ktorá sa uskutočnila v stredu 27. apríla. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie články »

Krátké správy z Finančné poradenstvo

27.05.2016 09:36 Hypotekárna sieť Allianz–SP sprostredkovala úvery za 20 miliónov eur

V apríli minulého roka zalačala Allianz – SP ako jediná poisťovňa na Slovensku sprostredkovať hypotéky. Dohodla odvtedy 550 úverov. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

26.05.2016 08:39 Regulácia provízii v ČR a aktuálna legislatíva

Regulace provizí za zprostředkování životního pojištění je žhavým tématem již několik let. Jaký je výhled a budoucnost regulace? Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

19.05.2016 09:12 Regulácia provízii nemá s ochranou klienta nič spoločné

Patrik Nacher se do veřejného povědomí dostal iniciativou proti poplatkové politice bank. Stojí na straně klientů. Přesto odmítá regulaci provizí, která je ochranou klientů zastřešována. Proč? Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

17.05.2016 11:30 Európska smernica o distribúcii poistenia necháva zverejňovanie provízií na národnej legislatíve

Vzhľadom na charakter provízií, ich štruktúru a rôznorodosť je dôležité správne zadefinovanie povinnosti zverejňovania provízií v národnej legislatíve. Nateraz to tak nie je. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

16.05.2016 09:47 Povinnosť zverejňovať provízie zatiaľ hladinu nerozbúrila

Finanční sprostredkovatelia sa zhodujú, že nová povinnosť zverejňovať provízie za predaj hypoték nepriniesla spotrebiteľom žiadne relevantné informácie. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie krátke správy »

Najčítanejšie články z Finančné poradenstvo za posledných 14 dní

Peter Apolen | 26.05.2016 00:00 Pri poistení či dôchodkovom sporení nezabudnite na stanovenie oprávnej osoby

Pri uzatváraní životného poistenia a dôchodkového sporenia sa odporúča určiť oprávnenú osobu. Tá v prípade úmrtia poisteného dostane peniaze z poistky alebo sporenia vyplatené bez čakania na zdĺhavé dedičské konanie. V prípade zmeny vzťahov je však potrebné nahlásiť zmenu, aby sa nestalo, že peniaze dostane niekto, komu by ich klient už nechcel odkázať.  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Marek Mittaš | 17.05.2016 00:00 Flexibilita, ponuka, starostlivosť - najsilnejšie piliere finančného sprostredkovania

Čoraz viac ľudí vkladá dôveru v oblasti financií finančnému sprostredkovateľovi. V praxi oceňujú najmä široké portfólio možností, prehľad a komplexnú opateru v otázke peňazí. Priestor na rozvoj finančného sprostredkovania na Slovensku stále existuje.  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Peter Apolen | 20.05.2016 00:00 Fincentrum rástlo v prvom kvartáli o vysokých 38 percent

Spoločnosť Fincentrum, a.s, Bratislava má za sebou jeden z najlepších kvartálov v histórii. Produkcia BEB vzrástla medziročne o  700 tisíc BEB, čo je nárast o  33 percent. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie články »