Fincentrum a.s.
Hypoindex.cz Hypoindex.cz ČeskéReformy.cz ČeskéReformy.cz Bankaroku.cz Bankaroku.cz Investiceroku.czInvesticeroku.cz Investujeme.sk Investujeme.cz InvesticiaRoka.sk InvestíciaRoka.sk

Ďakujeme našim partnerom:                                                                                                                                                                   

fincentrum-logo

hviezdne-byvanie


facebook-logo_1

Koluje internetom: 5 tipov ako sa zbaviť finančného poradcu

Autor: Gregor Retla | 26.09.2012 00:00 | Kategórie: Finančné poradenstvo | 3 komentáre
Koluje internetom: 5 tipov ako sa zbaviť finančného poradcu

Určite to prišlo do mailu aj vám. Neznámy autor si zobral na mušku finančných poradcov a pseudoporadcov a v reťazovom maili radí ľuďom, ako sa zbaviť dotieravých predajcov. Obranné postoje sú celkom vtipné a nepochybne účinné. Žiaľ, ten, kto ich používa, sa oberá o možnosť urobiť si poriadok vo svojich financiách. Ako teda prelomiť pevnú bariéru odmietania?

Z textu, ktorý koluje internetom, prinášame najvýznamnejšie pasáže, na ktoré priamo nadväzuje naša protiargumentácia, ktorá by mohlo uspieť. Budeme radi, ak svoje postrehy vyjadríte v článku pod textom.

„Autor“ anonymného mailu, ktorý mi prišiel do schránky minulý týždeň, píše: „Je pomerne jednoduché zložiť telefón, ale všetci vieme, že to nie je ono. Oveľa lepšie je prinútiť toho drzého človeka na druhej strane telefónu, aby sa s vami sám nechcel stretnúť. Nič totiž nezlepší náladu, ako fakt, že ste argumentačne odstavili toho, kto sa živí predajom. Garantujem vám, že jedna z mojich rád zaberie na každého.“ 

Nuž, treba uznať, že všetkých päť bodov je len ťažko prekonateľných. Ale o to väčšia výzva to je. Navyše, každý potenciálny klient, ktorý začne hrať túto hru, ju určite rád dohrá do konca  a na konci bude on v pozícii spokojného klienta a vy v pozícii úspešného poradu. Pozrime sa teda na 5 tipov ako sa zbaviť finančného poradcu bod po bode.

Protiútok sektou

Dotieravému poradcovi povedzte: Žiaľ moje náboženstvom mi nedovoľuje uzavrieť využívať finančné služby, ale určite príďte, rád vám porozprávať viac o svojom náboženstve a o tom, aký bezbožný život žijete, pokiaľ sú vašou životnou náplňou peniaze. Garantujem vám, že tento poradca vám už nikdy nezavolá.

Protiargument: Aj, keď to na prvý pohľad môže pôsobiť odstrašujúco, v skutočnosti vám tento človek nahral na smeč. Zdôraznite, že mnoho vašich klientov prispieva na charitu viac ako v minulosti vďaka úsporám, ktoré ste im zabezpečili. Hovorte o tom, že nereprezentujete finančné inštitúcie, ale práve naopak, pomáhate klientom bojovať proti dominancii týchto subjektov.    

Pýtajte si za stretnutie peniaze

Poradcovia radi hovoria, že ich služby sú bezplatné. Povedzte, že vy takto nepracujete a váš čas stojí peniaze. Zdôraznite, že viete o tom, koľko zarobí a že každú začatú hodinu chcete napríklad 50 eur. Toto zaberá naozaj vždy. Poradca sa možno začne vykrúcať, ale keď budete trvať na svojej požiadavke, pochopí, že si vybral nesprávne číslo na zavolanie.

Protiargument: Prijmite túto hru, povedzte, že stretnutia s vami prinášajú ekonomický prospech, veď aj to je dôvod, prečo zarábate toľko, koľko zarábate. Vysvetlite, že finančný prínos z vášho stretnutia dokážete presne špecifikovať až analýze jeho potrieb. Ak bude trvať na „cashi“, zdôraznite, že vašou úlohou nie je dávať mu hotovosť, ale vysvetliť mu, ako docieliť aby tých 50 eur malo aj o 5 rokov rovnakú hodnotu ako dnes najmä v čase, keď vlády znehodnocujú – teda falšujú vlastné peniaze.

Opýtajte sa, koľko vriec múky má poradca doma

Tento spôsob zbavenia sa poradcu využívam naozaj rád. Do telefónu povedzte, že sa s ním radi stretnete, ale nech najskôr odpovie na otázku, koľko vriec múky má doma. Odpoveď je zväčša jedno – dve kilá. Po takej odpovedi však záujem o stretnutie stornujte so slovami, že neveríte niekomu, kto vraví, že vás chce finančne zabezpečiť, ale nevie zabezpečiť sám seba pre prípad potravinovej krízy, čo je oveľa elementárnejšia potreba. Zaberá 100%, nikto nemá doma zásoby múky na niekoľko mesiacov.

Protiargument: V tomto prípade treba platí, že treba byť opatrný pri každej odpovedi a v každej situácii pôsobiť dojmom človeka, ktorý myslí na nepredvídateľné okolnosti. Ak je však otázka naozaj záludná, ako v tomto prípade, neostane iné, ako vtipne poznamenať,  že vy i vaši klienti si pre prípad potravinovej krízy nerobia zásoby múky, ale kvalitných údených klobás.

Pošlite ho na vzdialené miesto

Povedzte, že sa radi stretnete a pošlite ho na vzdialené miesto, na ktoré neprídete. Keď vám zavolá, že vás už čaká, povedzte, že ste na druhom konci mesta a že ste z neho zhrození. Nechápete, ako vám chce radiť niekto, kto si nevie zapamätať termín stretnutia. Stretnutie následne zrušte.

Protiargument: Nepríjemná situácia. Snažte sa reagovať pokojne a klientovi povedzte, že vás vzniknutá situácia mrzí najmä preto, že ste sa takýmto zbytočným prepravením obrali niektorého klienta o možnosť zefektívniť osobné financie a tým pádom aj ušetriť. Všetko však má svoje hranice a preto v komunikácii s takýmto klientom nepokračujte. 

Pýtajte sa na províziu

Zákon o finančnom poradenstve prikazuje poradcom zverejniť ich províziu na požiadanie klienta. Povedzte poradcovi, že sa s ním radi stretnete, ale nech si pripraví informácie o províziách za jednotlivé produkty. Keďže nikto z týchto ľudí nechce, aby ste vedeli, akú sumu má na výplatnej páske, určite stretnutie zruší.

Protiargument: Nebráňte sa takejto požiadavke. Podklady si pripravte, ale klientovi vysvetlite, že je v jeho záujme sledovať poplatky a nie vašu províziu. Ukážte mu, že vašou prácou je dobre poradiť a prípadne ušetriť práve na poplatkoch.  

Koluje internetom: 5 tipov ako sa zbaviť finančného poradcu

Koluje internetom: 5 tipov ako sa zbaviť finančného poradcu >> zdieľajte na sociálnych sieťach

 
Reklama

 

Posledné pridané komentáre (celkem 3 komentáre)

Pošlite ho na iný koniec mesta Roman | 12.10.2012 00:07
všetko je individuálne nezavisly finančný sprostredkovateľ | 27.09.2012 15:11
ben | 26.09.2012 08:47

Pridajte komentár

* Pokiaľ je text nečitateľný, nový načítate kliknutím na obrázok. Veľké a malé písmená sa neodlišujú.
Pre prihlásených sa kontrolný obrázok nezobrazuje. Prihláste sa alebo sa zaregistrujte ak ešte nemáte účet.
Opíšte text z obrázku: *

* Hviezdičkou sú označené povinné informácie.


Články z Finančné poradenstvo

Pavel Škriniar | 28.09.2016 00:00 Sú obavy o budúcnosť finančného sprostredkovania opodstatnené?

Najnovšia štatistika distribúcie poistenia v Európe ukazuje, že banky majú v niektorých krajinách dominantnú a v niektorých významnú úlohu pri predaji životného poistenia. Majú sa teda sprostredkovatelia obávať o svoje pozície na trhu? Celá správa »

Komentárov: 3 / 3 Posledný komentár: 29.09.2016 08:21

Peter Apolen | 22.09.2016 00:00 Nižšie dane sú fajn, ale čo zato...

Slovenská vláda včera prekvapila. V balíku oznámila viacero daňových zmien priaznivých pre podnikanie. Prilepšia si živnostníci, ale i právnické osoby. No všetko je jednoznačné. Pohoršia si komerčné poisťovne a finanční sprostredkovatelia. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Marek Mittaš | 16.09.2016 00:00 Rozhodnúť sa pre pobočku, alebo pre finančného sprostredkovateľa?

Radikálna odpoveď v prospech jednej alebo druhej strany, by znamenala, že existencia druhej strany nemá význam. Tak tomu však nie je. Pobočky, ako aj sprostredkovatelia majú svoje výhody. Pri ich výbere záleží od typu produktu, spôsobu uvažovania klienta, ale i schopnosti predajcu vybudovať si s klientom dlhodobý vzťah.  Celá správa »

Komentárov: 1 / 1 Posledný komentár: 19.09.2016 09:29

Peter Apolen | 06.09.2016 00:00 Slovákom prekážajú pri poistení papierovačky, naopak ocenili ochotu poisťovacích agentov

Podľa celoslovenského prieskumu Slovákov pri vybovaní si poistenia najviac hnevajú zbytočné papierovačky a zložité, či nelogické postupy.  Celá správa »

Komentárov: 1 / 1 Posledný komentár: 06.09.2016 14:38

Peter Apolen | 31.08.2016 00:00 Za vernosťou Slovákov k poskytovateľom finančných služieb je často lenivosť

Slováci ostávajú dlhodobo verní svojim poskytovateľom finančných služieb. Hoci sú často nespokojní s vysokou cenou, či so záujmom o zákazníka, nakoniec ku konkurencii odchádza približne len štvrtina z nich. Ostatní na to vraj nemajú čas alebo takúto zmenu považujú za komplikovanú. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie články »

Krátké správy z Finančné poradenstvo

26.09.2016 08:51 Finančně poradenské společností nefungují v klasickém MLM modelu

V souvislosti s kauzou spuštěnou dokumentem „Rada nad zlato“ a následným propuštěním tří zemských ředitelů OVB Allfinanz se nabízí otázka: Může být finanční poradenství v multilevelových společnostech kvalitní? Přinášíme názory šéfů největších finančně poradenských společností. Jako první se k otázce kvality v rámci MLM vyjádřil Petr Borkovec, generální ředitel a spolumajitel Partners Financial Services. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

09.09.2016 08:15 Finančně poradenské společnosti v 1. pol. 2016: Radost i zklamání

Finančně poradenský trh se dává do pohybu. Možným spouštěčem jsou státní zásahy. A výsledkem jsou rozdílné výsledky finančně poradenských společností. Některým se extrémně daří, jiné propadají. Kdo byl jedničkou na trhu a kdo rostl nejrychleji? Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

07.09.2016 09:00 Petr Mikšíček: Bez předplacených provizí lidem nikdo neporadí

Proč by si měl klient finančního poradce předplácet poplatky u podílových fondů? „Poradce musí být zaplacen, a zároveň se musí jednat o řešení win-win, tedy výhodné i pro klienta,“ říká Petr Mikšíček, regionální ředitel společnosti Fincentrum. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

05.09.2016 09:42 Jak vyčistit finančně poradenský trh

Poslanci a senátoři jsou přesvědčeni, že chrání klienty finančních poradců. Regulace provizí ovšem nic nevyřeší, možná spíš naopak. Vyčistit trh by přitom mohlo být tak snadné! Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

30.08.2016 11:31 Senát schválil 5leté storno… byl mystifikován?

„Cílem navrhované předlohy je řešení současných problémů spojených s předčasným ukončováním smluv o životním pojištění,“ uvedl jednání Senátu ministr financí Andrej Babiš. Regulace provizí ovšem k tomuto cíli nevede. A co na to senátoři? Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie krátke správy »

Najčítanejšie články z Finančné poradenstvo za posledných 14 dní

Peter Apolen | 22.09.2016 00:00 Nižšie dane sú fajn, ale čo zato...

Slovenská vláda včera prekvapila. V balíku oznámila viacero daňových zmien priaznivých pre podnikanie. Prilepšia si živnostníci, ale i právnické osoby. No všetko je jednoznačné. Pohoršia si komerčné poisťovne a finanční sprostredkovatelia. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Marek Mittaš | 16.09.2016 00:00 Rozhodnúť sa pre pobočku, alebo pre finančného sprostredkovateľa?

Radikálna odpoveď v prospech jednej alebo druhej strany, by znamenala, že existencia druhej strany nemá význam. Tak tomu však nie je. Pobočky, ako aj sprostredkovatelia majú svoje výhody. Pri ich výbere záleží od typu produktu, spôsobu uvažovania klienta, ale i schopnosti predajcu vybudovať si s klientom dlhodobý vzťah.  Celá správa »

Komentárov: 1 / 1 Posledný komentár: 01.01.1970 01:00Ďalšie články »