Fincentrum a.s.
Hypoindex.cz Hypoindex.cz ČeskéReformy.cz ČeskéReformy.cz Bankaroku.cz Bankaroku.cz Investiceroku.czInvesticeroku.cz Investujeme.sk Investujeme.cz InvesticiaRoka.sk InvestíciaRoka.sk

Ďakujeme našim partnerom:                                                                                                                                                                   

fincentrum-logo

hviezdne-byvanie


facebook-logo_1

Koluje internetom: 5 tipov ako sa zbaviť finančného poradcu

Autor: Gregor Retla | 26.09.2012 00:00 | Kategórie: Finančné poradenstvo | 3 komentáre
Koluje internetom: 5 tipov ako sa zbaviť finančného poradcu

Určite to prišlo do mailu aj vám. Neznámy autor si zobral na mušku finančných poradcov a pseudoporadcov a v reťazovom maili radí ľuďom, ako sa zbaviť dotieravých predajcov. Obranné postoje sú celkom vtipné a nepochybne účinné. Žiaľ, ten, kto ich používa, sa oberá o možnosť urobiť si poriadok vo svojich financiách. Ako teda prelomiť pevnú bariéru odmietania?

Z textu, ktorý koluje internetom, prinášame najvýznamnejšie pasáže, na ktoré priamo nadväzuje naša protiargumentácia, ktorá by mohlo uspieť. Budeme radi, ak svoje postrehy vyjadríte v článku pod textom.

„Autor“ anonymného mailu, ktorý mi prišiel do schránky minulý týždeň, píše: „Je pomerne jednoduché zložiť telefón, ale všetci vieme, že to nie je ono. Oveľa lepšie je prinútiť toho drzého človeka na druhej strane telefónu, aby sa s vami sám nechcel stretnúť. Nič totiž nezlepší náladu, ako fakt, že ste argumentačne odstavili toho, kto sa živí predajom. Garantujem vám, že jedna z mojich rád zaberie na každého.“ 

Nuž, treba uznať, že všetkých päť bodov je len ťažko prekonateľných. Ale o to väčšia výzva to je. Navyše, každý potenciálny klient, ktorý začne hrať túto hru, ju určite rád dohrá do konca  a na konci bude on v pozícii spokojného klienta a vy v pozícii úspešného poradu. Pozrime sa teda na 5 tipov ako sa zbaviť finančného poradcu bod po bode.

Protiútok sektou

Dotieravému poradcovi povedzte: Žiaľ moje náboženstvom mi nedovoľuje uzavrieť využívať finančné služby, ale určite príďte, rád vám porozprávať viac o svojom náboženstve a o tom, aký bezbožný život žijete, pokiaľ sú vašou životnou náplňou peniaze. Garantujem vám, že tento poradca vám už nikdy nezavolá.

Protiargument: Aj, keď to na prvý pohľad môže pôsobiť odstrašujúco, v skutočnosti vám tento človek nahral na smeč. Zdôraznite, že mnoho vašich klientov prispieva na charitu viac ako v minulosti vďaka úsporám, ktoré ste im zabezpečili. Hovorte o tom, že nereprezentujete finančné inštitúcie, ale práve naopak, pomáhate klientom bojovať proti dominancii týchto subjektov.    

Pýtajte si za stretnutie peniaze

Poradcovia radi hovoria, že ich služby sú bezplatné. Povedzte, že vy takto nepracujete a váš čas stojí peniaze. Zdôraznite, že viete o tom, koľko zarobí a že každú začatú hodinu chcete napríklad 50 eur. Toto zaberá naozaj vždy. Poradca sa možno začne vykrúcať, ale keď budete trvať na svojej požiadavke, pochopí, že si vybral nesprávne číslo na zavolanie.

Protiargument: Prijmite túto hru, povedzte, že stretnutia s vami prinášajú ekonomický prospech, veď aj to je dôvod, prečo zarábate toľko, koľko zarábate. Vysvetlite, že finančný prínos z vášho stretnutia dokážete presne špecifikovať až analýze jeho potrieb. Ak bude trvať na „cashi“, zdôraznite, že vašou úlohou nie je dávať mu hotovosť, ale vysvetliť mu, ako docieliť aby tých 50 eur malo aj o 5 rokov rovnakú hodnotu ako dnes najmä v čase, keď vlády znehodnocujú – teda falšujú vlastné peniaze.

Opýtajte sa, koľko vriec múky má poradca doma

Tento spôsob zbavenia sa poradcu využívam naozaj rád. Do telefónu povedzte, že sa s ním radi stretnete, ale nech najskôr odpovie na otázku, koľko vriec múky má doma. Odpoveď je zväčša jedno – dve kilá. Po takej odpovedi však záujem o stretnutie stornujte so slovami, že neveríte niekomu, kto vraví, že vás chce finančne zabezpečiť, ale nevie zabezpečiť sám seba pre prípad potravinovej krízy, čo je oveľa elementárnejšia potreba. Zaberá 100%, nikto nemá doma zásoby múky na niekoľko mesiacov.

Protiargument: V tomto prípade treba platí, že treba byť opatrný pri každej odpovedi a v každej situácii pôsobiť dojmom človeka, ktorý myslí na nepredvídateľné okolnosti. Ak je však otázka naozaj záludná, ako v tomto prípade, neostane iné, ako vtipne poznamenať,  že vy i vaši klienti si pre prípad potravinovej krízy nerobia zásoby múky, ale kvalitných údených klobás.

Pošlite ho na vzdialené miesto

Povedzte, že sa radi stretnete a pošlite ho na vzdialené miesto, na ktoré neprídete. Keď vám zavolá, že vás už čaká, povedzte, že ste na druhom konci mesta a že ste z neho zhrození. Nechápete, ako vám chce radiť niekto, kto si nevie zapamätať termín stretnutia. Stretnutie následne zrušte.

Protiargument: Nepríjemná situácia. Snažte sa reagovať pokojne a klientovi povedzte, že vás vzniknutá situácia mrzí najmä preto, že ste sa takýmto zbytočným prepravením obrali niektorého klienta o možnosť zefektívniť osobné financie a tým pádom aj ušetriť. Všetko však má svoje hranice a preto v komunikácii s takýmto klientom nepokračujte. 

Pýtajte sa na províziu

Zákon o finančnom poradenstve prikazuje poradcom zverejniť ich províziu na požiadanie klienta. Povedzte poradcovi, že sa s ním radi stretnete, ale nech si pripraví informácie o províziách za jednotlivé produkty. Keďže nikto z týchto ľudí nechce, aby ste vedeli, akú sumu má na výplatnej páske, určite stretnutie zruší.

Protiargument: Nebráňte sa takejto požiadavke. Podklady si pripravte, ale klientovi vysvetlite, že je v jeho záujme sledovať poplatky a nie vašu províziu. Ukážte mu, že vašou prácou je dobre poradiť a prípadne ušetriť práve na poplatkoch.  

Koluje internetom: 5 tipov ako sa zbaviť finančného poradcu

Koluje internetom: 5 tipov ako sa zbaviť finančného poradcu >> zdieľajte na sociálnych sieťach

 
 

Posledné pridané komentáre (celkem 3 komentáre)

Pošlite ho na iný koniec mesta Roman | 12.10.2012 00:07
všetko je individuálne nezavisly finančný sprostredkovateľ | 27.09.2012 15:11
ben | 26.09.2012 08:47

Pridajte komentár

* Pokiaľ je text nečitateľný, nový načítate kliknutím na obrázok. Veľké a malé písmená sa neodlišujú.
Pre prihlásených sa kontrolný obrázok nezobrazuje. Prihláste sa alebo sa zaregistrujte ak ešte nemáte účet.
Opíšte text z obrázku: *

* Hviezdičkou sú označené povinné informácie.


Články z Finančné poradenstvo

Marek Mittaš | 16.11.2016 00:00 Úspech, či neúspech je otázkou postoja

Záujem, motivácia, odhodlanie. To všetko niekedy nestačí, aby sa dostavil požadovaný úspech. Niekedy mu treba trochu pomôcť. Obchodnícke profesie všeobecne vyžadujú veľkú vytrvalosť. Vedieť na sebe pracovať, ísť za svojim cieľom a nedať sa odradiť počiatočným neúspechom. To sú základné vlastnosti úspešných obchodníkov. Platí to aj v oblasti finančného sprostredkovania. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0
investujeme-300-250

Marek Mittaš | 04.11.2016 00:00 Profesia poradcu vo financiách si prešla očistným procesom

Finančné sprostredkovanie je špecifická oblasť podnikania. Umožňuje tvoriť si vlastný tím a de facto svoj podnik. Na druhej strane je každý sprostredkovateľ do veľkej miery vizitkou samotnej spoločnosti, pre ktorú pracuje. Aj ten, ktorý skončí s biznisom po pár stretnutiach a zanechá nepokojných klientov, čo však vrhá zlé svetlo na celé odvetvie finančníctva. Zodpovední finančný agenti si to uvedomujú stále viac, s náborovaním „každého“ tak je v kvalitných firmách definitívny koniec. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Peter Apolen | 28.10.2016 00:00 Nikdy doteraz nemalo Fincentrum taký drive, ako po tomto lete

Finančno-sprostredkovateľská spoločnosť Fincentrum prešla v lete tohto roka náročným obdobím, keď sa istá časť jej sprostredkovateľov rozhodla odísť. Napriek tomu si generálny riaditeľ firmy Petr Stuchlík nesťažuje. Hovorí, že firma získala v lete nový drive. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Marek Mittaš | 27.10.2016 00:00 Poradca alebo automat? Rozhoduje ľudskosť

Automatizované kalkulačky, sofistikované programy aj internetové nástroje na realizáciu finančných operácií sa nepomýlia, prinášajú surové a chladné dáta a nerobia chyby. Napriek tomu sa v niektorých oblastiach radšej obraciame na radu človeka. Tvora, ktorý je omylný, zabúda a nemá v hlave gigabajty pamäte. Celá správa »

Komentárov: 2 / 2 Posledný komentár: 27.10.2016 17:30

Marek Mittaš | 11.10.2016 00:00 Pohltia externé siete jedného dňa tie interné?

V začiatkoch budovania externých maklérskych sietí na nich klasickí predajcovia produktov za okienkom pozerali ako na zlodejov práce. Takúto skutočnosť koniec – koncov priznávajú aj samotné finančné inštitúcie. Dnes interné a externé siete žijú viac menej v symbióze. Celá správa »

Komentárov: 2 / 2 Posledný komentár: 27.10.2016 17:26Ďalšie články »

Krátké správy z Finančné poradenstvo

30.11.2016 11:23 Každý druhý Nemec uzatvára poistenie online

Európania sa pri poistení čoraz viac spoliehajú na online prostredie. V Nemecku uzatvára poistku cez internet až každý druhý spotrebiteľ. Neplatí to však pri likvidácií poistných udalosti, kde sa spotrebitelia stále radšej obracajú na finančných sprostredkovateľov. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

30.11.2016 09:52 Slováci nemajú dostatočný prehľad vo svojich finančných zmluvách

Až sedem z desiatich Slovákoch oslovených v telefonickom miniprieskume spoločnosti Fincentrum si nedokázalo spontánne spomenúť na všetky uzatvorené finančné zmluvy. Len 15 percent oslovených vedelo napríklad bez nahliadnutia do dokumentácie povedať, na akú sumu majú uzatvorené poistenie domácnosti.  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

29.11.2016 13:07 Výber životného poistenia nie je záležitosťou na jedno stretnutie

Životné poistenie patrí medzi tie zložitejšie finančné produkty, s ktorými sa bežný spotrebiteľ môže stretnúť. Je totiž možné voliť si z veľkého množstva pripoistení a ponuky jednotlivých poisťovní sa medzi sebou navzájom líšia. Ak teda chcete uzavrieť naozaj dobré životné poistenie, mali by ste tomuto procesu venovať dostatok času a snažiť sa podmienky danej poistky čo najlepšie pochopiť.  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

28.11.2016 14:56 PSS končí predaj cez externých sprostredkovateľov

Prvá stavebná sporiteľňa sa rozhodla ukončiť predaj cez finančno-sprostredkovateľské siete. Klientov o tom aktuálne informovala listom. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

25.11.2016 09:09 Lukáš Lichtenberk s finančním zprostředkováním nekončí. Míří do OK Klient?

Přinejmenším jeden ze tří vypovězených zemských ředitelství OVB Allfinanz s finančním zprostředkováním nekončí. Podle informací z několika důvěryhodných zdrojů míří i s částí svého zemského ředitelství do OK Klient. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie krátke správy »

Anketa

Myslíte si, že nové Opatrenie pribrzdí úverový trh?

Áno. (50%)
 
Nie. (17%)
 
Neviem. (33%)
 Spolu hlasovalo 6 čitateľov

Najčítanejšie články z Finančné poradenstvo za posledných 14 dní

Marek Mittaš | 16.11.2016 00:00 Úspech, či neúspech je otázkou postoja

Záujem, motivácia, odhodlanie. To všetko niekedy nestačí, aby sa dostavil požadovaný úspech. Niekedy mu treba trochu pomôcť. Obchodnícke profesie všeobecne vyžadujú veľkú vytrvalosť. Vedieť na sebe pracovať, ísť za svojim cieľom a nedať sa odradiť počiatočným neúspechom. To sú základné vlastnosti úspešných obchodníkov. Platí to aj v oblasti finančného sprostredkovania. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie články »