Fincentrum a.s.
Hypoindex.cz Hypoindex.cz ČeskéReformy.cz ČeskéReformy.cz Bankaroku.cz Bankaroku.cz Investiceroku.czInvesticeroku.cz Investujeme.sk Investujeme.cz InvesticiaRoka.sk InvestíciaRoka.sk

Ďakujeme našim partnerom:                                                                                                                                                                   

fincentrum-logo

hviezdne-byvanie


facebook-logo_1

Komentár: Nájde AFISP odvahu pokračovať?

Autor: Ľuboslav Kačalka | 29.05.2013 11:00 | Kategórie: Finančné poradenstvo | 5 komentárov
Komentár: Nájde AFISP odvahu pokračovať?

AFISP prekvapil. O kvalite produkcie už prestal teoretizovať a ukázal prstom na konkrétnu firmu. Necítim sa byť dostatočne nezávislým na to, aby som mohol odpovedať na otázku, či oprávnene. Obvinenie z priameho poškodzovania klientov je priveľmi vážne a nekorešponduje s obrazom spoločnosti, ktorej kvalitu produkcie ocenila Česká televízia a české časopisy Finanční poradce, Profit a EURO. Neriešme však oprávnenosť a pozrime sa, aké dvere AFISP otvoril.

Členovia AFISPu opreli svoje rozhodnutie o agresívne náborovanie a ako bonus k nemu pribalili aj poškodzovanie klientov: Členské organizácie AFISPu však boli dlhodobo vystavené nekorektným a mimoriadne agresívnym technikám náborovania svojich spolupracovníkov Fincentrom a.s. Po prechode k Fincentru a.s. takto získaní spolupracovníci za posledné dva roky stornovali tisíce zmlúv klientom. Pri každom storne však klient stráca významné prostriedky a teda ho takéto konanie priamo poškodzuje.Veľmi dôležitý argument! Prepoisťovanie je jedným z najväčších neduhov sprostredkovateľského biznisu a komu sa ho podarí zastaviť, zaslúži si sochu hneď vedľa M. R. Štefánika (AFISP sídli v Bratislave na nábreží pri Štefánikovej soche). Samotné poisťovne totiž určite potvrdia, že prepoisťovanie nemá lídra a živia sa ním zlatokopi v takmer všetkých spoločnostiach. Hádzať to na jednu firmu je iba zametaním vlastného smetia pod cudzí koberec. Najmä ak problém nekvality tu bol dlhodobo a cítia ho napríklad aj banky, veď prečo by inak najväčšia banka pred pár rokmi vypovedala zmluvu najväčšej sprostredkovateľskej spoločnosti.

Než budeme pokračovať, jedna krátka poznámka: Občas má aj predčasné zrušenie zmluvy svoj význam. Napríklad, keď si klientka nechala „poradiť“ IŽP s mesačným poistným 100 eur, pričom do sporiacej zložky ide 100 eur a v zmluve nie sú dojednané žiadne riziká. Takéto poistenie pomôže k slušnému dôchodku iba sprostredkovateľovi a rozhodne nie klientke a jeho včasné predčasné zrušenie má svoj význam, kým na poplatkoch nepríde o dvojročné úspory. Tým však nechcem povedať, že rušenie zmlúv bez vážneho dôvodu je v poriadku. Skôr naopak.

Ale späť k AFISPu. To, že jeho valné zhromaždenie urobilo rozhodnutie na základe prínosu pre klienta, je zaujímavý prvý krok. A za ním by mali nasledovať ďalšie, keď jednotliví členovia ukážu svoje karty a nechajú zvonku posúdiť kvalitu svojej práce. Od biznis segmentu, ktorý o sebe hovorí, že ponúka pridanú hodnotu oproti bankám či poisťovniam, je to prirodzené očakávanie. Generálna tajomníčka AFISPu Darina Huttová už počas odovzdávania tohtoročných cien AFISPu naznačila, že v budúcnosti by mohla do hodnotiaceho modelu pribudnúť aj kvalita produkcie. Verím, že sa tak stane už čoskoro. Kým doteraz to členovia AFISPu mohli urobiť, po včerajšom rozhodnutí už musia. Iba tak dokážu, že im ide naozaj o dobro klienta a nie iba o pomstu spoločnosti, ktorá svoj rast postavila na kupovaní ich ľudí.

Tento komentár vyjadruje osobný postoj autora a nie názor redakcie. Ilustračné foto: sxc.hu.

Komentár: Nájde AFISP odvahu pokračovať?

Komentár: Nájde AFISP odvahu pokračovať? >> zdieľajte na sociálnych sieťach

 
 

Posledné pridané komentáre (celkem 5 komentárov)

Re: a radik | 04.06.2013 15:40
a resp | 04.06.2013 14:48
Re: Súhlas xxx | 02.06.2013 10:47
reakcia Milan | 29.05.2013 14:34
Súhlas Miloš | 29.05.2013 11:51

Pridajte komentár

* Pokiaľ je text nečitateľný, nový načítate kliknutím na obrázok. Veľké a malé písmená sa neodlišujú.
Pre prihlásených sa kontrolný obrázok nezobrazuje. Prihláste sa alebo sa zaregistrujte ak ešte nemáte účet.
Opíšte text z obrázku: *

* Hviezdičkou sú označené povinné informácie.


Články z Finančné poradenstvo

Marek Mittaš | 27.12.2016 00:00 Kam smeruje investičné životné poistenie

Poistný trh na Slovensku aj v celej Európe prechádza zásadnými zmenami. Tie sa dotýkajú dlhoročných šlágrov, medzi ktoré donedávna patrilo aj investičné životné poistenie. Kedysi nutná výbava zodpovedných klientov a prvá voľba finančných sprostredkovateľov. Dnes produkt stojaci pred zánikom.  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Marek Mittaš | 16.11.2016 00:00 Úspech, či neúspech je otázkou postoja

Záujem, motivácia, odhodlanie. To všetko niekedy nestačí, aby sa dostavil požadovaný úspech. Niekedy mu treba trochu pomôcť. Obchodnícke profesie všeobecne vyžadujú veľkú vytrvalosť. Vedieť na sebe pracovať, ísť za svojim cieľom a nedať sa odradiť počiatočným neúspechom. To sú základné vlastnosti úspešných obchodníkov. Platí to aj v oblasti finančného sprostredkovania. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Marek Mittaš | 04.11.2016 00:00 Profesia poradcu vo financiách si prešla očistným procesom

Finančné sprostredkovanie je špecifická oblasť podnikania. Umožňuje tvoriť si vlastný tím a de facto svoj podnik. Na druhej strane je každý sprostredkovateľ do veľkej miery vizitkou samotnej spoločnosti, pre ktorú pracuje. Aj ten, ktorý skončí s biznisom po pár stretnutiach a zanechá nepokojných klientov, čo však vrhá zlé svetlo na celé odvetvie finančníctva. Zodpovední finančný agenti si to uvedomujú stále viac, s náborovaním „každého“ tak je v kvalitných firmách definitívny koniec. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Peter Apolen | 28.10.2016 00:00 Nikdy doteraz nemalo Fincentrum taký drive, ako po tomto lete

Finančno-sprostredkovateľská spoločnosť Fincentrum prešla v lete tohto roka náročným obdobím, keď sa istá časť jej sprostredkovateľov rozhodla odísť. Napriek tomu si generálny riaditeľ firmy Petr Stuchlík nesťažuje. Hovorí, že firma získala v lete nový drive. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Marek Mittaš | 27.10.2016 00:00 Poradca alebo automat? Rozhoduje ľudskosť

Automatizované kalkulačky, sofistikované programy aj internetové nástroje na realizáciu finančných operácií sa nepomýlia, prinášajú surové a chladné dáta a nerobia chyby. Napriek tomu sa v niektorých oblastiach radšej obraciame na radu človeka. Tvora, ktorý je omylný, zabúda a nemá v hlave gigabajty pamäte. Celá správa »

Komentárov: 2 / 2 Posledný komentár: 27.10.2016 17:30Ďalšie články »

Krátké správy z Finančné poradenstvo

10.01.2017 12:50 Zmeny vo vedení Fincentra

Novými členmi predstavenstva finančno-sprostredkovateľskej spoločnosti Fincentrum sa od Nového roka stali František Dragúň a Michal Faltičko. Podľa šéfa firmy, Petra Stuchlíka, sa tým ukončil pol roka trvajúci prerod spoločnosti smerujúci k jej dynamizácii. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

30.12.2016 09:40 Rok 2016: Legislativní zemětřesení a pohyby v poradenských sítích

Letošní rok byl v oblasti finančního poradenství… přelomový. Mnohaletá bitva o regulaci provizí vyvrcholila v 5leté storno, politické snahy o ochranu klienta v zákonu o úvěru si klient zaplatí a dokument Jakuba Charváta „Rada nad zlato“ způsobil masivní migraci poradců OVB. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

19.12.2016 09:07 Jan Kokta míří do SABservis. Z podnětu pojišťoven

Druhý ze zemských ředitelů propuštěných z OVB Allfinanz nalezl nové útočiště. Po Lukáši Lichtenberkovi, který přechází do OK Klient, nalezl nové působiště i Jak Kokta se svou strukturou. Z podnětu pojišťoven bude působit v SABservis. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

16.12.2016 11:07 Ďalšie 2 dôvody prečo mať finančného sprostredkovateľa

V predchádzajúcej časti sme pozreli na tri dôvody, pre ktore sa oplatí mať na svojej strane nezávislého sprostredkovateľa. Môže napríklad za klienta jednať vo finančných inštitúciách, alebo zaobstará potrebný prehľad. Teraz sa pozrieme na ďalšie plusy. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

12.12.2016 09:04 Robo 3.0

Robo-poradci nepochybně rozsáhlou měrou narušují trh finančního poradenství. Nikoli však takovým způsobem, jak mnoho lidí očekává. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie krátke správy »