Fincentrum a.s.
Hypoindex.cz Hypoindex.cz ČeskéReformy.cz ČeskéReformy.cz Bankaroku.cz Bankaroku.cz Investiceroku.czInvesticeroku.cz Investujeme.sk Investujeme.cz InvesticiaRoka.sk InvestíciaRoka.sk

Ďakujeme našim partnerom:                                                                                                                                                                   

fincentrum-logo

hviezdne-byvanie


facebook-logo_1

Komentár: Nájde AFISP odvahu pokračovať?

Autor: Ľuboslav Kačalka | 29.05.2013 11:00 | Kategórie: Finančné poradenstvo | 5 komentárov
Komentár: Nájde AFISP odvahu pokračovať?

AFISP prekvapil. O kvalite produkcie už prestal teoretizovať a ukázal prstom na konkrétnu firmu. Necítim sa byť dostatočne nezávislým na to, aby som mohol odpovedať na otázku, či oprávnene. Obvinenie z priameho poškodzovania klientov je priveľmi vážne a nekorešponduje s obrazom spoločnosti, ktorej kvalitu produkcie ocenila Česká televízia a české časopisy Finanční poradce, Profit a EURO. Neriešme však oprávnenosť a pozrime sa, aké dvere AFISP otvoril.

Členovia AFISPu opreli svoje rozhodnutie o agresívne náborovanie a ako bonus k nemu pribalili aj poškodzovanie klientov: Členské organizácie AFISPu však boli dlhodobo vystavené nekorektným a mimoriadne agresívnym technikám náborovania svojich spolupracovníkov Fincentrom a.s. Po prechode k Fincentru a.s. takto získaní spolupracovníci za posledné dva roky stornovali tisíce zmlúv klientom. Pri každom storne však klient stráca významné prostriedky a teda ho takéto konanie priamo poškodzuje.Veľmi dôležitý argument! Prepoisťovanie je jedným z najväčších neduhov sprostredkovateľského biznisu a komu sa ho podarí zastaviť, zaslúži si sochu hneď vedľa M. R. Štefánika (AFISP sídli v Bratislave na nábreží pri Štefánikovej soche). Samotné poisťovne totiž určite potvrdia, že prepoisťovanie nemá lídra a živia sa ním zlatokopi v takmer všetkých spoločnostiach. Hádzať to na jednu firmu je iba zametaním vlastného smetia pod cudzí koberec. Najmä ak problém nekvality tu bol dlhodobo a cítia ho napríklad aj banky, veď prečo by inak najväčšia banka pred pár rokmi vypovedala zmluvu najväčšej sprostredkovateľskej spoločnosti.

Než budeme pokračovať, jedna krátka poznámka: Občas má aj predčasné zrušenie zmluvy svoj význam. Napríklad, keď si klientka nechala „poradiť“ IŽP s mesačným poistným 100 eur, pričom do sporiacej zložky ide 100 eur a v zmluve nie sú dojednané žiadne riziká. Takéto poistenie pomôže k slušnému dôchodku iba sprostredkovateľovi a rozhodne nie klientke a jeho včasné predčasné zrušenie má svoj význam, kým na poplatkoch nepríde o dvojročné úspory. Tým však nechcem povedať, že rušenie zmlúv bez vážneho dôvodu je v poriadku. Skôr naopak.

Ale späť k AFISPu. To, že jeho valné zhromaždenie urobilo rozhodnutie na základe prínosu pre klienta, je zaujímavý prvý krok. A za ním by mali nasledovať ďalšie, keď jednotliví členovia ukážu svoje karty a nechajú zvonku posúdiť kvalitu svojej práce. Od biznis segmentu, ktorý o sebe hovorí, že ponúka pridanú hodnotu oproti bankám či poisťovniam, je to prirodzené očakávanie. Generálna tajomníčka AFISPu Darina Huttová už počas odovzdávania tohtoročných cien AFISPu naznačila, že v budúcnosti by mohla do hodnotiaceho modelu pribudnúť aj kvalita produkcie. Verím, že sa tak stane už čoskoro. Kým doteraz to členovia AFISPu mohli urobiť, po včerajšom rozhodnutí už musia. Iba tak dokážu, že im ide naozaj o dobro klienta a nie iba o pomstu spoločnosti, ktorá svoj rast postavila na kupovaní ich ľudí.

Tento komentár vyjadruje osobný postoj autora a nie názor redakcie. Ilustračné foto: sxc.hu.

Komentár: Nájde AFISP odvahu pokračovať?

Komentár: Nájde AFISP odvahu pokračovať? >> zdieľajte na sociálnych sieťach

 
Reklama

 

Posledné pridané komentáre (celkem 5 komentárov)

Re: a radik | 04.06.2013 15:40
a resp | 04.06.2013 14:48
Re: Súhlas xxx | 02.06.2013 10:47
reakcia Milan | 29.05.2013 14:34
Súhlas Miloš | 29.05.2013 11:51

Pridajte komentár

* Pokiaľ je text nečitateľný, nový načítate kliknutím na obrázok. Veľké a malé písmená sa neodlišujú.
Pre prihlásených sa kontrolný obrázok nezobrazuje. Prihláste sa alebo sa zaregistrujte ak ešte nemáte účet.
Opíšte text z obrázku: *

* Hviezdičkou sú označené povinné informácie.


Články z Finančné poradenstvo

Peter Apolen | 22.09.2016 00:00 Nižšie dane sú fajn, ale čo zato...

Slovenská vláda včera prekvapila. V balíku oznámila viacero daňových zmien priaznivých pre podnikanie. Prilepšia si živnostníci, ale i právnické osoby. No všetko je jednoznačné. Pohoršia si komerčné poisťovne a finanční sprostredkovatelia. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Marek Mittaš | 16.09.2016 00:00 Rozhodnúť sa pre pobočku, alebo pre finančného sprostredkovateľa?

Radikálna odpoveď v prospech jednej alebo druhej strany, by znamenala, že existencia druhej strany nemá význam. Tak tomu však nie je. Pobočky, ako aj sprostredkovatelia majú svoje výhody. Pri ich výbere záleží od typu produktu, spôsobu uvažovania klienta, ale i schopnosti predajcu vybudovať si s klientom dlhodobý vzťah.  Celá správa »

Komentárov: 1 / 1 Posledný komentár: 19.09.2016 09:29

Peter Apolen | 06.09.2016 00:00 Slovákom prekážajú pri poistení papierovačky, naopak ocenili ochotu poisťovacích agentov

Podľa celoslovenského prieskumu Slovákov pri vybovaní si poistenia najviac hnevajú zbytočné papierovačky a zložité, či nelogické postupy.  Celá správa »

Komentárov: 1 / 1 Posledný komentár: 06.09.2016 14:38

Peter Apolen | 31.08.2016 00:00 Za vernosťou Slovákov k poskytovateľom finančných služieb je často lenivosť

Slováci ostávajú dlhodobo verní svojim poskytovateľom finančných služieb. Hoci sú často nespokojní s vysokou cenou, či so záujmom o zákazníka, nakoniec ku konkurencii odchádza približne len štvrtina z nich. Ostatní na to vraj nemajú čas alebo takúto zmenu považujú za komplikovanú. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Ľuboslav Kačalka | 12.08.2016 00:00 Keď "rozvračacov" rozvracajú

Ak si dobre pamätám, moje prvé stretnutie s Petrom Stuchlíkom a Milanom Repkom bolo v nejakej kaviarni. Sadli sme si k oknu a jeden z nich na to miesto vyslovene upozornil. Väčšina ľudí sa totiž s nimi nechcela stretávať veľmi „na očiach“. Išlo zväčša o agentov, ktorí zvažovali zmenu sprostredkovateľskej firmy. A to poza chrbát svojich nadriadených. Spojenie „poza chrbát nadriadených“ ešte dnes niekoľkokrát použijeme. Celá správa »

Komentárov: 3 / 3 Posledný komentár: 15.09.2016 18:39Ďalšie články »

Krátké správy z Finančné poradenstvo

09.09.2016 08:15 Finančně poradenské společnosti v 1. pol. 2016: Radost i zklamání

Finančně poradenský trh se dává do pohybu. Možným spouštěčem jsou státní zásahy. A výsledkem jsou rozdílné výsledky finančně poradenských společností. Některým se extrémně daří, jiné propadají. Kdo byl jedničkou na trhu a kdo rostl nejrychleji? Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

07.09.2016 09:00 Petr Mikšíček: Bez předplacených provizí lidem nikdo neporadí

Proč by si měl klient finančního poradce předplácet poplatky u podílových fondů? „Poradce musí být zaplacen, a zároveň se musí jednat o řešení win-win, tedy výhodné i pro klienta,“ říká Petr Mikšíček, regionální ředitel společnosti Fincentrum. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

05.09.2016 09:42 Jak vyčistit finančně poradenský trh

Poslanci a senátoři jsou přesvědčeni, že chrání klienty finančních poradců. Regulace provizí ovšem nic nevyřeší, možná spíš naopak. Vyčistit trh by přitom mohlo být tak snadné! Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

30.08.2016 11:31 Senát schválil 5leté storno… byl mystifikován?

„Cílem navrhované předlohy je řešení současných problémů spojených s předčasným ukončováním smluv o životním pojištění,“ uvedl jednání Senátu ministr financí Andrej Babiš. Regulace provizí ovšem k tomuto cíli nevede. A co na to senátoři? Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

25.08.2016 08:01 Študent v ČR čelí žalobe za poškodenie dobrého mena OVB

Student dokumentaristiky Jakub Charvát natočil dokument o OVB Allfinanz a praktikách jejích finančních poradců. Nyní čelí žalobě za „poškození dobrého jména“ společnosti. Dokument ovšem „pod linkou“ odhaluje ještě jednu významnou skutečnost… Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie krátke správy »

Najčítanejšie články z Finančné poradenstvo za posledných 14 dní

Peter Apolen | 22.09.2016 00:00 Nižšie dane sú fajn, ale čo zato...

Slovenská vláda včera prekvapila. V balíku oznámila viacero daňových zmien priaznivých pre podnikanie. Prilepšia si živnostníci, ale i právnické osoby. No všetko je jednoznačné. Pohoršia si komerčné poisťovne a finanční sprostredkovatelia. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Marek Mittaš | 16.09.2016 00:00 Rozhodnúť sa pre pobočku, alebo pre finančného sprostredkovateľa?

Radikálna odpoveď v prospech jednej alebo druhej strany, by znamenala, že existencia druhej strany nemá význam. Tak tomu však nie je. Pobočky, ako aj sprostredkovatelia majú svoje výhody. Pri ich výbere záleží od typu produktu, spôsobu uvažovania klienta, ale i schopnosti predajcu vybudovať si s klientom dlhodobý vzťah.  Celá správa »

Komentárov: 1 / 1 Posledný komentár: 01.01.1970 01:00Ďalšie články »