Fincentrum a.s.
Hypoindex.cz Hypoindex.cz ČeskéReformy.cz ČeskéReformy.cz Bankaroku.cz Bankaroku.cz Investiceroku.czInvesticeroku.cz Investujeme.sk Investujeme.cz InvesticiaRoka.sk InvestíciaRoka.sk

Ďakujeme našim partnerom:                                                                                                                                                                   

fincentrum-logo

hviezdne-byvanie


facebook-logo_1

Komentár: Nájde AFISP odvahu pokračovať?

Autor: Ľuboslav Kačalka | 29.05.2013 11:00 | Kategórie: Finančné poradenstvo | 5 komentárov
Komentár: Nájde AFISP odvahu pokračovať?

AFISP prekvapil. O kvalite produkcie už prestal teoretizovať a ukázal prstom na konkrétnu firmu. Necítim sa byť dostatočne nezávislým na to, aby som mohol odpovedať na otázku, či oprávnene. Obvinenie z priameho poškodzovania klientov je priveľmi vážne a nekorešponduje s obrazom spoločnosti, ktorej kvalitu produkcie ocenila Česká televízia a české časopisy Finanční poradce, Profit a EURO. Neriešme však oprávnenosť a pozrime sa, aké dvere AFISP otvoril.

Členovia AFISPu opreli svoje rozhodnutie o agresívne náborovanie a ako bonus k nemu pribalili aj poškodzovanie klientov: Členské organizácie AFISPu však boli dlhodobo vystavené nekorektným a mimoriadne agresívnym technikám náborovania svojich spolupracovníkov Fincentrom a.s. Po prechode k Fincentru a.s. takto získaní spolupracovníci za posledné dva roky stornovali tisíce zmlúv klientom. Pri každom storne však klient stráca významné prostriedky a teda ho takéto konanie priamo poškodzuje.Veľmi dôležitý argument! Prepoisťovanie je jedným z najväčších neduhov sprostredkovateľského biznisu a komu sa ho podarí zastaviť, zaslúži si sochu hneď vedľa M. R. Štefánika (AFISP sídli v Bratislave na nábreží pri Štefánikovej soche). Samotné poisťovne totiž určite potvrdia, že prepoisťovanie nemá lídra a živia sa ním zlatokopi v takmer všetkých spoločnostiach. Hádzať to na jednu firmu je iba zametaním vlastného smetia pod cudzí koberec. Najmä ak problém nekvality tu bol dlhodobo a cítia ho napríklad aj banky, veď prečo by inak najväčšia banka pred pár rokmi vypovedala zmluvu najväčšej sprostredkovateľskej spoločnosti.

Než budeme pokračovať, jedna krátka poznámka: Občas má aj predčasné zrušenie zmluvy svoj význam. Napríklad, keď si klientka nechala „poradiť“ IŽP s mesačným poistným 100 eur, pričom do sporiacej zložky ide 100 eur a v zmluve nie sú dojednané žiadne riziká. Takéto poistenie pomôže k slušnému dôchodku iba sprostredkovateľovi a rozhodne nie klientke a jeho včasné predčasné zrušenie má svoj význam, kým na poplatkoch nepríde o dvojročné úspory. Tým však nechcem povedať, že rušenie zmlúv bez vážneho dôvodu je v poriadku. Skôr naopak.

Ale späť k AFISPu. To, že jeho valné zhromaždenie urobilo rozhodnutie na základe prínosu pre klienta, je zaujímavý prvý krok. A za ním by mali nasledovať ďalšie, keď jednotliví členovia ukážu svoje karty a nechajú zvonku posúdiť kvalitu svojej práce. Od biznis segmentu, ktorý o sebe hovorí, že ponúka pridanú hodnotu oproti bankám či poisťovniam, je to prirodzené očakávanie. Generálna tajomníčka AFISPu Darina Huttová už počas odovzdávania tohtoročných cien AFISPu naznačila, že v budúcnosti by mohla do hodnotiaceho modelu pribudnúť aj kvalita produkcie. Verím, že sa tak stane už čoskoro. Kým doteraz to členovia AFISPu mohli urobiť, po včerajšom rozhodnutí už musia. Iba tak dokážu, že im ide naozaj o dobro klienta a nie iba o pomstu spoločnosti, ktorá svoj rast postavila na kupovaní ich ľudí.

Tento komentár vyjadruje osobný postoj autora a nie názor redakcie. Ilustračné foto: sxc.hu.

Komentár: Nájde AFISP odvahu pokračovať?

Komentár: Nájde AFISP odvahu pokračovať? >> zdieľajte na sociálnych sieťach

 
Reklama

 

Posledné pridané komentáre (celkem 5 komentárov)

Re: a radik | 04.06.2013 15:40
a resp | 04.06.2013 14:48
Re: Súhlas xxx | 02.06.2013 10:47
reakcia Milan | 29.05.2013 14:34
Súhlas Miloš | 29.05.2013 11:51

Pridajte komentár

* Pokiaľ je text nečitateľný, nový načítate kliknutím na obrázok. Veľké a malé písmená sa neodlišujú.
Pre prihlásených sa kontrolný obrázok nezobrazuje. Prihláste sa alebo sa zaregistrujte ak ešte nemáte účet.
Opíšte text z obrázku: *

* Hviezdičkou sú označené povinné informácie.


Články z Finančné poradenstvo

Peter Apolen | 26.05.2016 00:00 Pri poistení či dôchodkovom sporení nezabudnite na stanovenie oprávnej osoby

Pri uzatváraní životného poistenia a dôchodkového sporenia sa odporúča určiť oprávnenú osobu. Tá v prípade úmrtia poisteného dostane peniaze z poistky alebo sporenia vyplatené bez čakania na zdĺhavé dedičské konanie. V prípade zmeny vzťahov je však potrebné nahlásiť zmenu, aby sa nestalo, že peniaze dostane niekto, komu by ich klient už nechcel odkázať.  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Peter Apolen | 20.05.2016 00:00 Fincentrum rástlo v prvom kvartáli o vysokých 38 percent

Spoločnosť Fincentrum, a.s, Bratislava má za sebou jeden z najlepších kvartálov v histórii. Produkcia BEB vzrástla medziročne o  700 tisíc BEB, čo je nárast o  33 percent. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Marek Mittaš | 17.05.2016 00:00 Flexibilita, ponuka, starostlivosť - najsilnejšie piliere finančného sprostredkovania

Čoraz viac ľudí vkladá dôveru v oblasti financií finančnému sprostredkovateľovi. V praxi oceňujú najmä široké portfólio možností, prehľad a komplexnú opateru v otázke peňazí. Priestor na rozvoj finančného sprostredkovania na Slovensku stále existuje.  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Peter Apolen | 04.05.2016 00:00 Ako znížiť počet nespokojných a frustrovaných klientov

Dnešné časy investorom a sporiteľom príliš neprajú. Nízke úrokové sadzby odrádzajú sporiteľov, a volatilné trhy znechucujú investorov. V tomto prostredí to má poradca zaoberajúci sa investíciami veľmi ťažké. Na konci všetkého totiž býva často nespokojný klient. Je však možné sa na veci pozrieť i z druhej strany a situáciu zobrať ako výzvu. Rebecca Murphy, šéfka predaja a marketingu nadnárodnej poradenskej spoločnosti Praemium, zdôrazňuje zásady, ktorých by sa mala moderná poradenská spoločnosť držať. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Peter Apolen | 29.04.2016 00:00 Súčasný refinančný boom môže viesť k zdraženiu hypoték v budúcnosti

Aktuálne prebiehajúca vlna refinancovania starších drahších hypoték spôsobí zdraženie splátok v budúcnosti. Legislatíva totiž tlačí banky do poskytovania úverov s krátkou fixáciou, čím klienti prichádzajú o možnosť zafixovať si dnešné rekordne nízke sadzby na dlhšie obdobie. Zhodli sa na tom diskutujúci Odbornej konferencie Fincentrum bývanie, ktorá sa uskutočnila v stredu 27. apríla. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie články »

Krátké správy z Finančné poradenstvo

26.05.2016 08:39 Regulácia provízii v ČR a aktuálna legislatíva

Regulace provizí za zprostředkování životního pojištění je žhavým tématem již několik let. Jaký je výhled a budoucnost regulace? Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

19.05.2016 09:12 Regulácia provízii nemá s ochranou klienta nič spoločné

Patrik Nacher se do veřejného povědomí dostal iniciativou proti poplatkové politice bank. Stojí na straně klientů. Přesto odmítá regulaci provizí, která je ochranou klientů zastřešována. Proč? Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

17.05.2016 11:30 Európska smernica o distribúcii poistenia necháva zverejňovanie provízií na národnej legislatíve

Vzhľadom na charakter provízií, ich štruktúru a rôznorodosť je dôležité správne zadefinovanie povinnosti zverejňovania provízií v národnej legislatíve. Nateraz to tak nie je. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

16.05.2016 09:47 Povinnosť zverejňovať provízie zatiaľ hladinu nerozbúrila

Finanční sprostredkovatelia sa zhodujú, že nová povinnosť zverejňovať provízie za predaj hypoték nepriniesla spotrebiteľom žiadne relevantné informácie. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

10.05.2016 09:55 T. Martinovský: Chceme ovplivňovať kvalitu finančného poradenstva v ČR

Zemské ředitelství Tomáše Martinovského je nejrychleji rostoucím ve Fincentru. Jedním z důvodů je aktivní využívání nástrojů nabízených finančně poradenskou společností. A některé z nich jsou zaměřeny na konkurenci. „Věřím, že se nám letos naší prací podaří zase o kousek zkvalitnit celý finančně poradenský trh u nás,“ říká v rozhovoru.  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie krátke správy »

Najčítanejšie články z Finančné poradenstvo za posledných 14 dní

Marek Mittaš | 17.05.2016 00:00 Flexibilita, ponuka, starostlivosť - najsilnejšie piliere finančného sprostredkovania

Čoraz viac ľudí vkladá dôveru v oblasti financií finančnému sprostredkovateľovi. V praxi oceňujú najmä široké portfólio možností, prehľad a komplexnú opateru v otázke peňazí. Priestor na rozvoj finančného sprostredkovania na Slovensku stále existuje.  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Peter Apolen | 20.05.2016 00:00 Fincentrum rástlo v prvom kvartáli o vysokých 38 percent

Spoločnosť Fincentrum, a.s, Bratislava má za sebou jeden z najlepších kvartálov v histórii. Produkcia BEB vzrástla medziročne o  700 tisíc BEB, čo je nárast o  33 percent. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie články »