Fincentrum a.s.
Hypoindex.cz Hypoindex.cz ČeskéReformy.cz ČeskéReformy.cz Bankaroku.cz Bankaroku.cz Investiceroku.czInvesticeroku.cz Investujeme.sk Investujeme.cz InvesticiaRoka.sk InvestíciaRoka.sk

Ďakujeme našim partnerom:                                                                                                                                                                   

fincentrum-logo

hviezdne-byvanie


facebook-logo_1

Komunikujete s existujúcimi klientmi? Oni by to privítali...

Komunikujete s existujúcimi klientmi? Oni by to privítali...

Predovšetkým klienti poisťovní by privítali viac informácií. Jeden výpis ročne im nestačí. 18% si žiada informácie raz za tri mesiace a 21% raz za pol roka. Banky sú v lepšej pozícii, komunikujú častejšie a aj preto ich spotrebitelia vnímajú priateľskejšie. V oboch prípadoch platí, že priestor na intenzívnejšiu komunikáciou s klientom je vo finančnom sektore stále pomerne veľký. A to môže byť šanca pre sprostredkovateľské spoločnosti. 

Z prieskumu agentúry GfK realizovaného pre spoločnosť SAS Slovakia vyplýva, že svojich zákazníkov najviac počúvajú obchodné reťazce, telekomunikační operátori a tretie v poradí sú banky. Poisťovniam patrí až šieste miesto. Rozsah komunikácie postavil banky a poisťovne na opačné póly na osi priateľ – nepriateľ. Kým banky zastávajú u klientov priateľskú pozíciu, v prípade poisťovní je to pozícia cudzinec/nepriateľ.   

vztahova-mapa-gfk-sas

Zmeniť positioning sektora môže lepšia komunikácia, pričom priestor stále existuje. Výsledky on-line prieskumu na vzorke 500 respondentov vyvracajú fámu, že Slováci sú z direct marketingového oslovovania presýtení. „Ľudia chcú mať od svojich dodávateľov viac informácií ako dnes dostávajú,“ poznamenáva Dušan Očkaik, riaditeľ pre služby klientom z GfK. Počet ľudí, ktorí chcú o svojom dodávateľovi počuť minimálne raz za rok, prevyšuje 90%.

„Takmer každý klient by privítal intenzívnejšiu komunikáciu so svojím poskytovateľom služieb, problémom je však kvalita a relevantnosť obsahu komunikácie,“ dodáva Hana Petríková, riaditeľka konzultačnej a softvérovej spoločnosti SAS Slovakia.

Firmy nekomunikujú veľa, ale zle…

Najpočetnejšie informácie, ktoré chodia klientom, sú výpisy a faktúry (59%) nasledované produktovými informáciami (40%), informáciami o zľavách (24%) a akciovými ponukami (14%). 

Problémom však je, že firmy v rámci direct marketingových kampaní hádžu svojich klientov do jedného vreca. Výsledkom je nezaujímavá ponuka pre väčšinu z nich. Až 40 percent zákazníkov si nepamätá z poslednej ponuky, ktorú od svojho dodávateľa dostali, vôbec nič. „Firmy majú tendenciu oslovovať ľudí plošne a nevenujú pozornosť cieleným kampaniam,“ hľadá príčiny slabej odozvy direct marketingu D. Očkaik.

Ak firmy nájdu správny spôsob oslovenia vhodnými ponukami, majú šancu komunikáciu s klientmi výrazne zintenzívniť. Rozdiel medzi tým, koľkokrát sme boli za posledných 6 mesiacov oslovení a koľkokrát by nás dodávatelia osloviť mohli, je až 64 percentný pri bankách a 40 percentný pri poisťovniach.  

pocetnost-osloveni-gfk-sas

Radšej e-mailom ako listom

Z prieskumu GfK a SAS vyplýva, že klienti v čoraz väčšej miere preferujú emailovú komunikáciu, dodávatelia však na tento trend zatiaľ nezareagovali a najčastejšia oslovujú zákazníkov tradičnými listami, prípadne ponukou vo faktúre či výpise. Pomerne často posielajú aj reklamné esemesky, hoci tento komunikačný kanál v skutočnosti preferujú zákazníci najmenej.

preferencie-vs-realita-gfk-sas

H. Petríková z SAS vraví, že pre úspešný kontakt s klientom stačí dodržať tri základné pravidlá: „Po prvé, osloviť zákazníka minimálne raz rok. Po druhé, poslať mu personalizované a pre neho relevantné informácie, nielen štandardný leták vytlačený na faktúre. A po tretie, poslať tieto informácie kanálom, ktorý zákazník preferuje.

Samotní klienti oceňujú v direct marketingových kampaniach nové informácie, akciové ponuky, slušnosť a férovosť. Ako negatívum vnímajú nátlakovosť, nevhodné oslovenie, nedostatočné a zavádzajúce informácie, nevýhodnosť a neserióznosť.

Čo môže urobiť finančný sprostredkovateľ?

Nedostatočná komunikácia s klientmi zo strany poisťovni či bánk vytvára priestor pre finančných sprostredkovateľov. Tým sa oplatí udržiavať kontakt s klientom aj po podpise zmluvy z troch hlavných dôvodov:

  • osobný kontakt s klientom pozitívne vplýva na pretrvanosť zmlúv (zmluvy rušia klienti pre nedostatok následných informácií)
  • vzniká priestor pre sprostredkovanie ďalších produktov v závislosti od nových potrieb klienta
  • spokojný klient ochotne poskytne pozitívne referencie.

Relatívne nízky počet klientov na jedného sprostredkovateľa vytvára príležitosť rozdeliť si klientskú základňu na viaceré skupiny a každej posielať iný druh informácií. Téme, aké kritériá pri rozdeľovaní klientov do skupín zvoliť a aké informácie im posielať, sa budeme venovať v ďalšom článku. 

Ilustračné foto: sxc.hu.

Komunikujete s existujúcimi klientmi? Oni by to privítali...

Komunikujete s existujúcimi klientmi? Oni by to privítali... >> zdieľajte na sociálnych sieťach

 
Reklama

 

Komentáre


K tomuto článku ešte nebol pridaný žiadny komentár. Buďte prvý a okomentujte tento článok.

Pridajte komentár

* Pokiaľ je text nečitateľný, nový načítate kliknutím na obrázok. Veľké a malé písmená sa neodlišujú.
Pre prihlásených sa kontrolný obrázok nezobrazuje. Prihláste sa alebo sa zaregistrujte ak ešte nemáte účet.
Opíšte text z obrázku: *

* Hviezdičkou sú označené povinné informácie.


Články z Finančné poradenstvo

Redakcia | 17.06.2016 00:00 SWOT analýza „Refinančného boomu“

Situácia na finančnom trhu sa po 21.marci tohto roku sa výrazne zmenila. Dnešok prináša klientom, finančným sprostredkovateľom a bankám množstvo príležitostí ale aj hrozieb. V nasledujúcom prehľade preto prinášame analýzu aktuálneho stavu s pozitívami, negatívami, príležitosťami aj hrozbami tejto doby očami územného riaditeľa Fincentra Romana Gálika. Celá správa »

Komentárov: 1 / 1 Posledný komentár: 17.06.2016 14:34

Marek Mittaš | 09.06.2016 23:39 Slováci stále viac fandia rizikovému životnému poisteniu

Turbulencie na finančnom trhu, pád úrokových sadzieb, vyššia informovanosť klienta aj hypotekárny boom zmenili prostredie životného poistenia na Slovenku. Čoraz viac klientov upriamuje svoju pozornosť na prapôvodný zmysel poistenia –  krytie rizík!  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Peter Apolen | 07.06.2016 00:00 Prílišnú reguláciu finančného sektora kriticky vnímajú čoraz viac i spotrebitelia

Za posledný rok, či dva, mi udrel do očí nový fakt. Je ním to, že rastúcu komplikovanosť regulácie vo finančnom sektore vnímajú negatívne už nielen finanční poradcovia a sprostredkovatelia, ale obava z nej rastie už i u spotrebiteľov a zvlášť u rôznych spotrebiteľských skupín.  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Peter Apolen | 03.06.2016 00:00 Fincentrum Reality chce byť o tri roky lídrom realitného trhu

Od začiatku tohto roku pôsobí na realitnom trhu nová spoločnosť – Fincentrum Reality. Jej cieľom je využívať synergie zo spolupráce so spoločnosťou Fincentrum. Klient tak dostane poradenstvo v oblastí financovania nehnuteľnosti, ako aj jej kúpy, či predaja. Cieľom novej firmy je stať sa do troch rokov lídrom trhu. O ďalších plánoch a ambíciách sa rozprávame so šéfkou firmy, Ľubicou Adamkovou. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Peter Apolen | 02.06.2016 00:00 Hypotéky zvyšujú hlad po finančnom sprostredkovaní

Súčasný hypotekárny boom zvýšil okrem úverov na bývanie záujem i o ďalšie služby. Konkrétne ide o finančné sprostredkovania. Ľudia si čoraz viac uvedomujú, že k získaniu výhodných podmienok potrebujú poradenstvo odborníka, a že im nestačia vlastné sily.  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie články »

Krátké správy z Finančné poradenstvo

22.06.2016 09:40 Na scénu v ČR sa dostávajú dlhodobo predplatné provízie

Investiční životní pojištění (IŽP) je provizní terno. Finanční zprostředkovatelé za jeho prodej inkasují nejvyšší provize ze všech srovnatelných produktů. Jeho éra ale pomalu končí. Zneužívání IŽP k vysávání klientských účtů nepoctivými zprostředkovateli je čím dál obtížnější. Nyní se objevuje nový fenomén – předplácení poplatků investic na desítky let. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

20.06.2016 09:30 Majú spotrebitelia a sprostredkovatelia konečne rovnaké ciele?

Poslední rok či dva mě zaráží fakt, že stále složitější regulaci vnímají negativně nejen finanční poradci a finanční zprostředkovatelé, ale i spotřebitelé. Zejména skupiny spotřebitelů mají rostoucí obavy z jejího nepříznivého dopadu na širokou veřejnost. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

13.06.2016 09:39 Finančné poradenstvo v ČR v roku 2016

Obor finančního poradenství patří v západní společnosti mezi nejprestižnější a v žebříčcích povolání se spolu s lékaři a právníky tyčí na čelních příčkách. V České republice je ale situace odlišná a mnoho lidí by tento obor stále zařadilo na spod žebříčku mezi podřadná povolání. Proč to tak je a kde je pravda? Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

10.06.2016 08:49 J&T Banka prednášala študentom o finančnej gramotnosti

Na začiatku apríla odštartovala J&T Banka sériu prezentácií pod názvom Investičný deň. Expert na investície vyslal svojich dvoch analytikov Stanislava Pánisa a Rudolfa Vrábla na slovenské univerzity so zameraním na ekonomiku a financie.  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

01.06.2016 14:28 Viamo spustilo novú funkcionalitu - upomienku "zábudlivým" dlžníkom

Máte zábudlivých kamarátov, ktorí vám stále nevrátili požičané peniaze? Pripomeňte im to elegantne – s novým vylepšením aplikácie VÚB VIAMO. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie krátke správy »

Najčítanejšie články z Finančné poradenstvo za posledných 14 dní

Redakcia | 17.06.2016 00:00 SWOT analýza „Refinančného boomu“

Situácia na finančnom trhu sa po 21.marci tohto roku sa výrazne zmenila. Dnešok prináša klientom, finančným sprostredkovateľom a bankám množstvo príležitostí ale aj hrozieb. V nasledujúcom prehľade preto prinášame analýzu aktuálneho stavu s pozitívami, negatívami, príležitosťami aj hrozbami tejto doby očami územného riaditeľa Fincentra Romana Gálika. Celá správa »

Komentárov: 1 / 1 Posledný komentár: 01.01.1970 01:00

Peter Apolen | 07.06.2016 00:00 Prílišnú reguláciu finančného sektora kriticky vnímajú čoraz viac i spotrebitelia

Za posledný rok, či dva, mi udrel do očí nový fakt. Je ním to, že rastúcu komplikovanosť regulácie vo finančnom sektore vnímajú negatívne už nielen finanční poradcovia a sprostredkovatelia, ale obava z nej rastie už i u spotrebiteľov a zvlášť u rôznych spotrebiteľských skupín.  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Marek Mittaš | 09.06.2016 23:39 Slováci stále viac fandia rizikovému životnému poisteniu

Turbulencie na finančnom trhu, pád úrokových sadzieb, vyššia informovanosť klienta aj hypotekárny boom zmenili prostredie životného poistenia na Slovenku. Čoraz viac klientov upriamuje svoju pozornosť na prapôvodný zmysel poistenia –  krytie rizík!  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie články »