Fincentrum a.s.
Hypoindex.cz Hypoindex.cz ČeskéReformy.cz ČeskéReformy.cz Bankaroku.cz Bankaroku.cz Investiceroku.czInvesticeroku.cz Investujeme.sk Investujeme.cz InvesticiaRoka.sk InvestíciaRoka.sk

Ďakujeme našim partnerom:                                                                                                                                                                   

fincentrum-logo

hviezdne-byvanie


facebook-logo_1

Komunikujete s existujúcimi klientmi? Oni by to privítali...

Komunikujete s existujúcimi klientmi? Oni by to privítali...

Predovšetkým klienti poisťovní by privítali viac informácií. Jeden výpis ročne im nestačí. 18% si žiada informácie raz za tri mesiace a 21% raz za pol roka. Banky sú v lepšej pozícii, komunikujú častejšie a aj preto ich spotrebitelia vnímajú priateľskejšie. V oboch prípadoch platí, že priestor na intenzívnejšiu komunikáciou s klientom je vo finančnom sektore stále pomerne veľký. A to môže byť šanca pre sprostredkovateľské spoločnosti. 

Z prieskumu agentúry GfK realizovaného pre spoločnosť SAS Slovakia vyplýva, že svojich zákazníkov najviac počúvajú obchodné reťazce, telekomunikační operátori a tretie v poradí sú banky. Poisťovniam patrí až šieste miesto. Rozsah komunikácie postavil banky a poisťovne na opačné póly na osi priateľ – nepriateľ. Kým banky zastávajú u klientov priateľskú pozíciu, v prípade poisťovní je to pozícia cudzinec/nepriateľ.   

vztahova-mapa-gfk-sas

Zmeniť positioning sektora môže lepšia komunikácia, pričom priestor stále existuje. Výsledky on-line prieskumu na vzorke 500 respondentov vyvracajú fámu, že Slováci sú z direct marketingového oslovovania presýtení. „Ľudia chcú mať od svojich dodávateľov viac informácií ako dnes dostávajú,“ poznamenáva Dušan Očkaik, riaditeľ pre služby klientom z GfK. Počet ľudí, ktorí chcú o svojom dodávateľovi počuť minimálne raz za rok, prevyšuje 90%.

„Takmer každý klient by privítal intenzívnejšiu komunikáciu so svojím poskytovateľom služieb, problémom je však kvalita a relevantnosť obsahu komunikácie,“ dodáva Hana Petríková, riaditeľka konzultačnej a softvérovej spoločnosti SAS Slovakia.

Firmy nekomunikujú veľa, ale zle…

Najpočetnejšie informácie, ktoré chodia klientom, sú výpisy a faktúry (59%) nasledované produktovými informáciami (40%), informáciami o zľavách (24%) a akciovými ponukami (14%). 

Problémom však je, že firmy v rámci direct marketingových kampaní hádžu svojich klientov do jedného vreca. Výsledkom je nezaujímavá ponuka pre väčšinu z nich. Až 40 percent zákazníkov si nepamätá z poslednej ponuky, ktorú od svojho dodávateľa dostali, vôbec nič. „Firmy majú tendenciu oslovovať ľudí plošne a nevenujú pozornosť cieleným kampaniam,“ hľadá príčiny slabej odozvy direct marketingu D. Očkaik.

Ak firmy nájdu správny spôsob oslovenia vhodnými ponukami, majú šancu komunikáciu s klientmi výrazne zintenzívniť. Rozdiel medzi tým, koľkokrát sme boli za posledných 6 mesiacov oslovení a koľkokrát by nás dodávatelia osloviť mohli, je až 64 percentný pri bankách a 40 percentný pri poisťovniach.  

pocetnost-osloveni-gfk-sas

Radšej e-mailom ako listom

Z prieskumu GfK a SAS vyplýva, že klienti v čoraz väčšej miere preferujú emailovú komunikáciu, dodávatelia však na tento trend zatiaľ nezareagovali a najčastejšia oslovujú zákazníkov tradičnými listami, prípadne ponukou vo faktúre či výpise. Pomerne často posielajú aj reklamné esemesky, hoci tento komunikačný kanál v skutočnosti preferujú zákazníci najmenej.

preferencie-vs-realita-gfk-sas

H. Petríková z SAS vraví, že pre úspešný kontakt s klientom stačí dodržať tri základné pravidlá: „Po prvé, osloviť zákazníka minimálne raz rok. Po druhé, poslať mu personalizované a pre neho relevantné informácie, nielen štandardný leták vytlačený na faktúre. A po tretie, poslať tieto informácie kanálom, ktorý zákazník preferuje.

Samotní klienti oceňujú v direct marketingových kampaniach nové informácie, akciové ponuky, slušnosť a férovosť. Ako negatívum vnímajú nátlakovosť, nevhodné oslovenie, nedostatočné a zavádzajúce informácie, nevýhodnosť a neserióznosť.

Čo môže urobiť finančný sprostredkovateľ?

Nedostatočná komunikácia s klientmi zo strany poisťovni či bánk vytvára priestor pre finančných sprostredkovateľov. Tým sa oplatí udržiavať kontakt s klientom aj po podpise zmluvy z troch hlavných dôvodov:

  • osobný kontakt s klientom pozitívne vplýva na pretrvanosť zmlúv (zmluvy rušia klienti pre nedostatok následných informácií)
  • vzniká priestor pre sprostredkovanie ďalších produktov v závislosti od nových potrieb klienta
  • spokojný klient ochotne poskytne pozitívne referencie.

Relatívne nízky počet klientov na jedného sprostredkovateľa vytvára príležitosť rozdeliť si klientskú základňu na viaceré skupiny a každej posielať iný druh informácií. Téme, aké kritériá pri rozdeľovaní klientov do skupín zvoliť a aké informácie im posielať, sa budeme venovať v ďalšom článku. 

Ilustračné foto: sxc.hu.

Komunikujete s existujúcimi klientmi? Oni by to privítali...

Komunikujete s existujúcimi klientmi? Oni by to privítali... >> zdieľajte na sociálnych sieťach

 
 

Komentáre


K tomuto článku ešte nebol pridaný žiadny komentár. Buďte prvý a okomentujte tento článok.

Pridajte komentár

* Pokiaľ je text nečitateľný, nový načítate kliknutím na obrázok. Veľké a malé písmená sa neodlišujú.
Pre prihlásených sa kontrolný obrázok nezobrazuje. Prihláste sa alebo sa zaregistrujte ak ešte nemáte účet.
Opíšte text z obrázku: *

* Hviezdičkou sú označené povinné informácie.


Články z Finančné poradenstvo

Peter Apolen | 23.11.2016 00:00 Dopravná nehoda? Niektoré poisťovne kryjú aj právne služby v trestnom konaní

Nebezpečenstvo je na cestách prítomné stále, aj keď si to nepripúšťame. Čo ak zrazíte chodca práve vy, a ocitnete sa tak jednou nohou vo väzení? Stať sa to môže hocikomu. Dokazuje to i nedávny prípad bývalého ministra vnútra Daniela Lipšica. Niektoré poisťovne preto poskytujú svojim klientom právne poradenstvo pri trestnom konaní pred políciou. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0
investujeme-300-250

Marek Mittaš | 16.11.2016 00:00 Úspech, či neúspech je otázkou postoja

Záujem, motivácia, odhodlanie. To všetko niekedy nestačí, aby sa dostavil požadovaný úspech. Niekedy mu treba trochu pomôcť. Obchodnícke profesie všeobecne vyžadujú veľkú vytrvalosť. Vedieť na sebe pracovať, ísť za svojim cieľom a nedať sa odradiť počiatočným neúspechom. To sú základné vlastnosti úspešných obchodníkov. Platí to aj v oblasti finančného sprostredkovania. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Peter Apolen | 09.11.2016 00:00 Trend a Fincentrum udelili opäť titul banke roka

Bankou roka sa už po piaty krát stala Slovenská sporiteľňa. Na druhom mieste sa umiestnila Tatra banka a bronzovú priečku si obhájila VÚB. Týždenník Trend tak i tento rok ohodnotil podľa viacerých kvalitatívnych kritérií najúspešnejšie finančné ústavy. Partnerom podujatia je už po štvrtý rok finančno-sprostredkovateľská spoločnosť Fincentrum. Celá správa »

Komentárov: 1 / 1 Posledný komentár: 09.11.2016 15:40

Marek Mittaš | 04.11.2016 00:00 Profesia poradcu vo financiách si prešla očistným procesom

Finančné sprostredkovanie je špecifická oblasť podnikania. Umožňuje tvoriť si vlastný tím a de facto svoj podnik. Na druhej strane je každý sprostredkovateľ do veľkej miery vizitkou samotnej spoločnosti, pre ktorú pracuje. Aj ten, ktorý skončí s biznisom po pár stretnutiach a zanechá nepokojných klientov, čo však vrhá zlé svetlo na celé odvetvie finančníctva. Zodpovední finančný agenti si to uvedomujú stále viac, s náborovaním „každého“ tak je v kvalitných firmách definitívny koniec. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Peter Apolen | 28.10.2016 00:00 Nikdy doteraz nemalo Fincentrum taký drive, ako po tomto lete

Finančno-sprostredkovateľská spoločnosť Fincentrum prešla v lete tohto roka náročným obdobím, keď sa istá časť jej sprostredkovateľov rozhodla odísť. Napriek tomu si generálny riaditeľ firmy Petr Stuchlík nesťažuje. Hovorí, že firma získala v lete nový drive. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie články »

Krátké správy z Finančné poradenstvo

30.11.2016 11:23 Každý druhý Nemec uzatvára poistenie online

Európania sa pri poistení čoraz viac spoliehajú na online prostredie. V Nemecku uzatvára poistku cez internet až každý druhý spotrebiteľ. Neplatí to však pri likvidácií poistných udalosti, kde sa spotrebitelia stále radšej obracajú na finančných sprostredkovateľov. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

30.11.2016 09:52 Slováci nemajú dostatočný prehľad vo svojich finančných zmluvách

Až sedem z desiatich Slovákoch oslovených v telefonickom miniprieskume spoločnosti Fincentrum si nedokázalo spontánne spomenúť na všetky uzatvorené finančné zmluvy. Len 15 percent oslovených vedelo napríklad bez nahliadnutia do dokumentácie povedať, na akú sumu majú uzatvorené poistenie domácnosti.  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

29.11.2016 13:07 Výber životného poistenia nie je záležitosťou na jedno stretnutie

Životné poistenie patrí medzi tie zložitejšie finančné produkty, s ktorými sa bežný spotrebiteľ môže stretnúť. Je totiž možné voliť si z veľkého množstva pripoistení a ponuky jednotlivých poisťovní sa medzi sebou navzájom líšia. Ak teda chcete uzavrieť naozaj dobré životné poistenie, mali by ste tomuto procesu venovať dostatok času a snažiť sa podmienky danej poistky čo najlepšie pochopiť.  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

28.11.2016 14:56 PSS končí predaj cez externých sprostredkovateľov

Prvá stavebná sporiteľňa sa rozhodla ukončiť predaj cez finančno-sprostredkovateľské siete. Klientov o tom aktuálne informovala listom. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

25.11.2016 13:03 Českou bankou roka 2016 je Komerční banka, Poisťovňou roka Allianz

Bankou roka 2016 sa stala na základe rozhodnutia odbornej poroty Komerční banka. Poisťovňou roka 2016 je Allianz, ktorý vyhral druhýkrát za sebou a opäť dominoval aj v ďalších poisťovacích kategóriách. Stavebnou sporiteľňou roka je Českomoravská stavebná sporiteľňa. Ocenenia boli udelené v rámci 15. ročníka súťaže Fincentrum Banka a Poisťovňa roka. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie krátke správy »

Anketa

Myslíte si, že nové Opatrenie pribrzdí úverový trh?

Áno. (50%)
 
Nie. (17%)
 
Neviem. (33%)
 Spolu hlasovalo 6 čitateľov

Najčítanejšie články z Finančné poradenstvo za posledných 14 dní

Peter Apolen | 23.11.2016 00:00 Dopravná nehoda? Niektoré poisťovne kryjú aj právne služby v trestnom konaní

Nebezpečenstvo je na cestách prítomné stále, aj keď si to nepripúšťame. Čo ak zrazíte chodca práve vy, a ocitnete sa tak jednou nohou vo väzení? Stať sa to môže hocikomu. Dokazuje to i nedávny prípad bývalého ministra vnútra Daniela Lipšica. Niektoré poisťovne preto poskytujú svojim klientom právne poradenstvo pri trestnom konaní pred políciou. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Marek Mittaš | 16.11.2016 00:00 Úspech, či neúspech je otázkou postoja

Záujem, motivácia, odhodlanie. To všetko niekedy nestačí, aby sa dostavil požadovaný úspech. Niekedy mu treba trochu pomôcť. Obchodnícke profesie všeobecne vyžadujú veľkú vytrvalosť. Vedieť na sebe pracovať, ísť za svojim cieľom a nedať sa odradiť počiatočným neúspechom. To sú základné vlastnosti úspešných obchodníkov. Platí to aj v oblasti finančného sprostredkovania. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie články »