Fincentrum a.s.
Hypoindex.cz Hypoindex.cz ČeskéReformy.cz ČeskéReformy.cz Bankaroku.cz Bankaroku.cz Investiceroku.czInvesticeroku.cz Investujeme.sk Investujeme.cz InvesticiaRoka.sk InvestíciaRoka.sk

Ďakujeme našim partnerom:                                                                                                                                                                   

fincentrum-logo

hviezdne-byvanie


facebook-logo_1

M. Repka: Ak sa nič zásadné nepokazí, rok 2016 bude úžasný

M. Repka: Ak sa nič zásadné nepokazí, rok 2016 bude úžasný

„Máme za sebou výborný rok 2015, a ten ktorý začíname, bude ešte lepší,“ povedal na výročnom kongrese Fincentra spoluzakladateľ a spolumajiteľ spoločnosti Petr Stuchlík. Výnimočnosť tohto roka odôvodnil viacerými faktormi, ktoré budú hrať finančným sprostredkovateľom do karát. 

Fincentrum organizovalo svoj tradičný výročný kongres koncom minulého týždňa v hotel DoubleTree by Hilton. Témou bolo hodnotenie roka 2015 a naznačenie vízií pre nasledujúce obdobie. Obrat spoločnosti meraný v prijatých províziách vzrástol vlani o 13,8 percenta. Firma dosiahla tržby 56 mil. eur. Firma tak pokračovala v rastovom trende a i za minulý roka bola najväčším sprostredkovateľom hypoték na trhu.

„Rok 2015 bol skvelý, no i tento bude mimoriadny,“ súhlasí s P. Stuchlíkom generálny riaditeľ spoločnosti Milan Repka. Dôvod na optimizmus oboch lídrov vychádza z dvoch dôvodov. Prvým je očakávané zemetrasenie na hypotekárnom trhu po marcovom vstupe zákona o úveroch na bývanie do platnosti. Druhým je dlhodobá vízia spoločnosti koncentrovať sa na investície. „Každý Slovák s priemerným a vyšším príjmom by mal, a skôr, či neskôr aj bude, myslieť viac na investície a zabezpečenie budúcnosti,“ prognózuje P. Stuchlík.

Hypotekárne zemestrasenie

Dňa 21. marca začnú, vstupom novej legislatívy do praxe, platiť nové pravidlá pri predčasnom splácaní hypoték. Kým doteraz bolo nutné pri splácaní mimo výročia fixácie zaplatiť pokutu vo výške štyroch, alebo piatich percent zo splácanej sumy, nový zákon stanoví limit na túto odplatu do jedného percenta. Znamená to, že predčasne splácať sa zo dňa na deň začne oplácať oveľa širšiemu okruhu „starých“ hypotekárnych klientov s vysokými úrokovými sadzbami z minulosti.

„Zákon pre nás otvorí pre nás úplne nové príležitosti,“ naznačuje M. Repka. Cestou, ako to využiť, je podľa neho cross selling a komplexné poradenstvo. „Bude našou povinnosťou osloviť každého doterajšieho klienta a pripomenúť mu, že sme pre neho k dispozícii,“ hovorí. Znamená to urobiť klientom novú finančnú analýzu a nastaviť im nový plán reflektujúci nové súvislosti. „Situácia sa bude meniť každým dňom. Treba byť pripravený,“ nabáda M. Repka.

P. Stuchlík porovnáva nastávajúcu situáciu s dôchodkovou reformou, alebo so zavádzaním súkromných zdravotných poisťovní v minulej dekáde. Obe tieto udalosti v minulosti znamenali veľkú migráciu klientov medzi finančnými inštitúciami. „Teraz máme pred sebou niečo podobné. Keď to nevyužijeme, budeme ľutovať, pretože taký rok, ako tento, už nebude,“ hovorí P. Stuchlík.

Perspektívne investície

Ďalšiu príležitosť vidia obaja manažéri v investíciách. Tento segment je perspektívny najmä v dlhodobej vízií. Ako slovenská populácia postupne bohatne a má zabezpečené základné potreby, otvára sa ľuďom oveľa väčší potenciál na finančné investície. „Žiadny dôchodkový systém našich klientov nezabezpečí. Je našou povinnosťou myslieť na ich budúcnosť a sprostredkovať im adekvátne investičné príležitosti,“ hovorí M. Repka.

Okrem vyššieho disponibilného príjmu hovoria v prospech rozmachu finančných investícií i veľmi nízke úroky na bankových vkladoch. Tým, ako sa úročenie v bankách priblížilo k nule a v dohľadnej dobe to nevyzerá na zmenu, je pre stále väčší okruh klientov zaujímavé preniesť peniaze z termínovaných účtov do podielových fondov. Je tu teda priestor pre kvalifikovaných sprostredkovateľov a poradcov.

„Keď klientov nenaučíme investovať my, naučia ich to banky, no nie dobre,“ konštatuje P. Stuchlík. Naráža tak na fakt, že bankoví zamestnanci poľahky presviedčajú klientov k prechodu z termínovaných vkladov do podielových fondov, ktoré sú pod správou ich bankovej skupiny. Dokazujú to i štatistiky Slovenskej asociácie správcovských spoločností. Podľa nich väčšina investorov volí fondy bankových správcov, ktoré však dosahujú rádovo nižšie zhodnotenia, ako fondy svetových správcov typu Pioneer, alebo Fidelity.

Ako využiť príležitosti

Fincentrum chce príležitosti využiť. Poskytuje preto svojim spolupracovníkom niekoľko pomôcok. Jednou z nich je založenie spoločnosti Fincentrum Reality, ktorá začala fungovať začiatkom tohto roka. Jej cieľom je využiť synergiu realitného trhu a trhu financovania bývania. Vzájomná symbióza umožní získať kontakt s klientami ešte v čase, keď si len vyberajú nehnuteľnosť, nad ktorej financovaním budú neskôr uvažovať.

„Fincetrum reality je investíciou do budúcnosti. Uľahčí nám to, popri refinancovaní, získať lepší prístup k novým obchodom,“ hovorí M. Repka.

Ďalšími pomôckami je napríklad posilnenie CRM systému (customer relationship management), posilnenie digitálnych nástrojov ako elektronická analýza potrieb a vyšší dôraz na cross selling. „CRM je oblasť, do ktorej chceme ešte viac investovať,“ naznačuje obchodný riaditeľ Fincentra František Dragúň. Dodáva, že to umožní diverzifikovať príjmy a prinesie to vyššiu stabilitu v budúcnosti a nové, vyššie, príjmy.  

„Je to zároveň príležitosť udržať si klienta. Keď má klient u nás viac zmlúv, je oveľa stabilnejší a vernejší, ako klient s jednou zmluvou,“ hovorí.

Podľa P. Stuchlíka môže správne použitie CRM zvýšiť produkciu o sedem až desať percent. „Keď správne využijeme CRM, percento rastu tržieb za tento rok bude začínať dvojkou,“ myslí si.

„Pri všetkých opatreniach, ktoré robíme, a nástrojoch, ktoré ponúkame, by sme boli pesimisti, keby sme očakávali len taký rast ako minulý rok,“ súhlasí s ním M. Repka. Trh podľa neho poskytuje pri správnom využití príležitostí priestor i pre násobný rast.

„Čakajú nás divoké mesiace. Už teraz viem, že na budúcoročnom kongrese, kde budeme rekapitulovať tohtoročné výsledky, budeme hovoriť o výborných číslach,“ prognózuje.

M. Repka: Ak sa nič zásadné nepokazí, rok 2016 bude úžasný

M. Repka: Ak sa nič zásadné nepokazí, rok 2016 bude úžasný >> zdieľajte na sociálnych sieťach

 
Reklama

 

Komentáre


K tomuto článku ešte nebol pridaný žiadny komentár. Buďte prvý a okomentujte tento článok.

Pridajte komentár

* Pokiaľ je text nečitateľný, nový načítate kliknutím na obrázok. Veľké a malé písmená sa neodlišujú.
Pre prihlásených sa kontrolný obrázok nezobrazuje. Prihláste sa alebo sa zaregistrujte ak ešte nemáte účet.
Opíšte text z obrázku: *

* Hviezdičkou sú označené povinné informácie.


Články z Finančné poradenstvo

Peter Apolen | 26.05.2016 00:00 Pri poistení či dôchodkovom sporení nezabudnite na stanovenie oprávnej osoby

Pri uzatváraní životného poistenia a dôchodkového sporenia sa odporúča určiť oprávnenú osobu. Tá v prípade úmrtia poisteného dostane peniaze z poistky alebo sporenia vyplatené bez čakania na zdĺhavé dedičské konanie. V prípade zmeny vzťahov je však potrebné nahlásiť zmenu, aby sa nestalo, že peniaze dostane niekto, komu by ich klient už nechcel odkázať.  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Peter Apolen | 20.05.2016 00:00 Fincentrum rástlo v prvom kvartáli o vysokých 38 percent

Spoločnosť Fincentrum, a.s, Bratislava má za sebou jeden z najlepších kvartálov v histórii. Produkcia BEB vzrástla medziročne o  700 tisíc BEB, čo je nárast o  33 percent. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Marek Mittaš | 17.05.2016 00:00 Flexibilita, ponuka, starostlivosť - najsilnejšie piliere finančného sprostredkovania

Čoraz viac ľudí vkladá dôveru v oblasti financií finančnému sprostredkovateľovi. V praxi oceňujú najmä široké portfólio možností, prehľad a komplexnú opateru v otázke peňazí. Priestor na rozvoj finančného sprostredkovania na Slovensku stále existuje.  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Peter Apolen | 04.05.2016 00:00 Ako znížiť počet nespokojných a frustrovaných klientov

Dnešné časy investorom a sporiteľom príliš neprajú. Nízke úrokové sadzby odrádzajú sporiteľov, a volatilné trhy znechucujú investorov. V tomto prostredí to má poradca zaoberajúci sa investíciami veľmi ťažké. Na konci všetkého totiž býva často nespokojný klient. Je však možné sa na veci pozrieť i z druhej strany a situáciu zobrať ako výzvu. Rebecca Murphy, šéfka predaja a marketingu nadnárodnej poradenskej spoločnosti Praemium, zdôrazňuje zásady, ktorých by sa mala moderná poradenská spoločnosť držať. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Peter Apolen | 29.04.2016 00:00 Súčasný refinančný boom môže viesť k zdraženiu hypoték v budúcnosti

Aktuálne prebiehajúca vlna refinancovania starších drahších hypoték spôsobí zdraženie splátok v budúcnosti. Legislatíva totiž tlačí banky do poskytovania úverov s krátkou fixáciou, čím klienti prichádzajú o možnosť zafixovať si dnešné rekordne nízke sadzby na dlhšie obdobie. Zhodli sa na tom diskutujúci Odbornej konferencie Fincentrum bývanie, ktorá sa uskutočnila v stredu 27. apríla. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie články »

Krátké správy z Finančné poradenstvo

31.05.2016 09:41 Predplatený poplatok? Maximálne na 5 rokov

Stále se v praxi setkávám s tím, že finanční poradci sjednávají klientům pravidelné investice na 30 let s předplaceným vstupním poplatkem. Tenhle nešvar je potřeba z trhu vymýtit, podobně jako třeba investiční životní pojištění. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

27.05.2016 09:36 Hypotekárna sieť Allianz–SP sprostredkovala úvery za 20 miliónov eur

V apríli minulého roka zalačala Allianz – SP ako jediná poisťovňa na Slovensku sprostredkovať hypotéky. Dohodla odvtedy 550 úverov. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

26.05.2016 08:39 Regulácia provízii v ČR a aktuálna legislatíva

Regulace provizí za zprostředkování životního pojištění je žhavým tématem již několik let. Jaký je výhled a budoucnost regulace? Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

19.05.2016 09:12 Regulácia provízii nemá s ochranou klienta nič spoločné

Patrik Nacher se do veřejného povědomí dostal iniciativou proti poplatkové politice bank. Stojí na straně klientů. Přesto odmítá regulaci provizí, která je ochranou klientů zastřešována. Proč? Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

17.05.2016 11:30 Európska smernica o distribúcii poistenia necháva zverejňovanie provízií na národnej legislatíve

Vzhľadom na charakter provízií, ich štruktúru a rôznorodosť je dôležité správne zadefinovanie povinnosti zverejňovania provízií v národnej legislatíve. Nateraz to tak nie je. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie krátke správy »

Najčítanejšie články z Finančné poradenstvo za posledných 14 dní

Peter Apolen | 26.05.2016 00:00 Pri poistení či dôchodkovom sporení nezabudnite na stanovenie oprávnej osoby

Pri uzatváraní životného poistenia a dôchodkového sporenia sa odporúča určiť oprávnenú osobu. Tá v prípade úmrtia poisteného dostane peniaze z poistky alebo sporenia vyplatené bez čakania na zdĺhavé dedičské konanie. V prípade zmeny vzťahov je však potrebné nahlásiť zmenu, aby sa nestalo, že peniaze dostane niekto, komu by ich klient už nechcel odkázať.  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Marek Mittaš | 17.05.2016 00:00 Flexibilita, ponuka, starostlivosť - najsilnejšie piliere finančného sprostredkovania

Čoraz viac ľudí vkladá dôveru v oblasti financií finančnému sprostredkovateľovi. V praxi oceňujú najmä široké portfólio možností, prehľad a komplexnú opateru v otázke peňazí. Priestor na rozvoj finančného sprostredkovania na Slovensku stále existuje.  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Peter Apolen | 20.05.2016 00:00 Fincentrum rástlo v prvom kvartáli o vysokých 38 percent

Spoločnosť Fincentrum, a.s, Bratislava má za sebou jeden z najlepších kvartálov v histórii. Produkcia BEB vzrástla medziročne o  700 tisíc BEB, čo je nárast o  33 percent. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie články »