Fincentrum a.s.
Hypoindex.cz Hypoindex.cz ČeskéReformy.cz ČeskéReformy.cz Bankaroku.cz Bankaroku.cz Investiceroku.czInvesticeroku.cz Investujeme.sk Investujeme.cz InvesticiaRoka.sk InvestíciaRoka.sk

Ďakujeme našim partnerom:                                                                                                                                                                   

fincentrum-logo

hviezdne-byvanie


facebook-logo_1

M. Repka: Ak sa nič zásadné nepokazí, rok 2016 bude úžasný

M. Repka: Ak sa nič zásadné nepokazí, rok 2016 bude úžasný

„Máme za sebou výborný rok 2015, a ten ktorý začíname, bude ešte lepší,“ povedal na výročnom kongrese Fincentra spoluzakladateľ a spolumajiteľ spoločnosti Petr Stuchlík. Výnimočnosť tohto roka odôvodnil viacerými faktormi, ktoré budú hrať finančným sprostredkovateľom do karát. 

Fincentrum organizovalo svoj tradičný výročný kongres koncom minulého týždňa v hotel DoubleTree by Hilton. Témou bolo hodnotenie roka 2015 a naznačenie vízií pre nasledujúce obdobie. Obrat spoločnosti meraný v prijatých províziách vzrástol vlani o 13,8 percenta. Firma dosiahla tržby 56 mil. eur. Firma tak pokračovala v rastovom trende a i za minulý roka bola najväčším sprostredkovateľom hypoték na trhu.

„Rok 2015 bol skvelý, no i tento bude mimoriadny,“ súhlasí s P. Stuchlíkom generálny riaditeľ spoločnosti Milan Repka. Dôvod na optimizmus oboch lídrov vychádza z dvoch dôvodov. Prvým je očakávané zemetrasenie na hypotekárnom trhu po marcovom vstupe zákona o úveroch na bývanie do platnosti. Druhým je dlhodobá vízia spoločnosti koncentrovať sa na investície. „Každý Slovák s priemerným a vyšším príjmom by mal, a skôr, či neskôr aj bude, myslieť viac na investície a zabezpečenie budúcnosti,“ prognózuje P. Stuchlík.

Hypotekárne zemestrasenie

Dňa 21. marca začnú, vstupom novej legislatívy do praxe, platiť nové pravidlá pri predčasnom splácaní hypoték. Kým doteraz bolo nutné pri splácaní mimo výročia fixácie zaplatiť pokutu vo výške štyroch, alebo piatich percent zo splácanej sumy, nový zákon stanoví limit na túto odplatu do jedného percenta. Znamená to, že predčasne splácať sa zo dňa na deň začne oplácať oveľa širšiemu okruhu „starých“ hypotekárnych klientov s vysokými úrokovými sadzbami z minulosti.

„Zákon pre nás otvorí pre nás úplne nové príležitosti,“ naznačuje M. Repka. Cestou, ako to využiť, je podľa neho cross selling a komplexné poradenstvo. „Bude našou povinnosťou osloviť každého doterajšieho klienta a pripomenúť mu, že sme pre neho k dispozícii,“ hovorí. Znamená to urobiť klientom novú finančnú analýzu a nastaviť im nový plán reflektujúci nové súvislosti. „Situácia sa bude meniť každým dňom. Treba byť pripravený,“ nabáda M. Repka.

P. Stuchlík porovnáva nastávajúcu situáciu s dôchodkovou reformou, alebo so zavádzaním súkromných zdravotných poisťovní v minulej dekáde. Obe tieto udalosti v minulosti znamenali veľkú migráciu klientov medzi finančnými inštitúciami. „Teraz máme pred sebou niečo podobné. Keď to nevyužijeme, budeme ľutovať, pretože taký rok, ako tento, už nebude,“ hovorí P. Stuchlík.

Perspektívne investície

Ďalšiu príležitosť vidia obaja manažéri v investíciách. Tento segment je perspektívny najmä v dlhodobej vízií. Ako slovenská populácia postupne bohatne a má zabezpečené základné potreby, otvára sa ľuďom oveľa väčší potenciál na finančné investície. „Žiadny dôchodkový systém našich klientov nezabezpečí. Je našou povinnosťou myslieť na ich budúcnosť a sprostredkovať im adekvátne investičné príležitosti,“ hovorí M. Repka.

Okrem vyššieho disponibilného príjmu hovoria v prospech rozmachu finančných investícií i veľmi nízke úroky na bankových vkladoch. Tým, ako sa úročenie v bankách priblížilo k nule a v dohľadnej dobe to nevyzerá na zmenu, je pre stále väčší okruh klientov zaujímavé preniesť peniaze z termínovaných účtov do podielových fondov. Je tu teda priestor pre kvalifikovaných sprostredkovateľov a poradcov.

„Keď klientov nenaučíme investovať my, naučia ich to banky, no nie dobre,“ konštatuje P. Stuchlík. Naráža tak na fakt, že bankoví zamestnanci poľahky presviedčajú klientov k prechodu z termínovaných vkladov do podielových fondov, ktoré sú pod správou ich bankovej skupiny. Dokazujú to i štatistiky Slovenskej asociácie správcovských spoločností. Podľa nich väčšina investorov volí fondy bankových správcov, ktoré však dosahujú rádovo nižšie zhodnotenia, ako fondy svetových správcov typu Pioneer, alebo Fidelity.

Ako využiť príležitosti

Fincentrum chce príležitosti využiť. Poskytuje preto svojim spolupracovníkom niekoľko pomôcok. Jednou z nich je založenie spoločnosti Fincentrum Reality, ktorá začala fungovať začiatkom tohto roka. Jej cieľom je využiť synergiu realitného trhu a trhu financovania bývania. Vzájomná symbióza umožní získať kontakt s klientami ešte v čase, keď si len vyberajú nehnuteľnosť, nad ktorej financovaním budú neskôr uvažovať.

„Fincetrum reality je investíciou do budúcnosti. Uľahčí nám to, popri refinancovaní, získať lepší prístup k novým obchodom,“ hovorí M. Repka.

Ďalšími pomôckami je napríklad posilnenie CRM systému (customer relationship management), posilnenie digitálnych nástrojov ako elektronická analýza potrieb a vyšší dôraz na cross selling. „CRM je oblasť, do ktorej chceme ešte viac investovať,“ naznačuje obchodný riaditeľ Fincentra František Dragúň. Dodáva, že to umožní diverzifikovať príjmy a prinesie to vyššiu stabilitu v budúcnosti a nové, vyššie, príjmy.  

„Je to zároveň príležitosť udržať si klienta. Keď má klient u nás viac zmlúv, je oveľa stabilnejší a vernejší, ako klient s jednou zmluvou,“ hovorí.

Podľa P. Stuchlíka môže správne použitie CRM zvýšiť produkciu o sedem až desať percent. „Keď správne využijeme CRM, percento rastu tržieb za tento rok bude začínať dvojkou,“ myslí si.

„Pri všetkých opatreniach, ktoré robíme, a nástrojoch, ktoré ponúkame, by sme boli pesimisti, keby sme očakávali len taký rast ako minulý rok,“ súhlasí s ním M. Repka. Trh podľa neho poskytuje pri správnom využití príležitostí priestor i pre násobný rast.

„Čakajú nás divoké mesiace. Už teraz viem, že na budúcoročnom kongrese, kde budeme rekapitulovať tohtoročné výsledky, budeme hovoriť o výborných číslach,“ prognózuje.

M. Repka: Ak sa nič zásadné nepokazí, rok 2016 bude úžasný

M. Repka: Ak sa nič zásadné nepokazí, rok 2016 bude úžasný >> zdieľajte na sociálnych sieťach

 
Reklama

 

Komentáre


K tomuto článku ešte nebol pridaný žiadny komentár. Buďte prvý a okomentujte tento článok.

Pridajte komentár

* Pokiaľ je text nečitateľný, nový načítate kliknutím na obrázok. Veľké a malé písmená sa neodlišujú.
Pre prihlásených sa kontrolný obrázok nezobrazuje. Prihláste sa alebo sa zaregistrujte ak ešte nemáte účet.
Opíšte text z obrázku: *

* Hviezdičkou sú označené povinné informácie.


Články z Finančné poradenstvo

Pavel Škriniar | 28.09.2016 00:00 Sú obavy o budúcnosť finančného sprostredkovania opodstatnené?

Najnovšia štatistika distribúcie poistenia v Európe ukazuje, že banky majú v niektorých krajinách dominantnú a v niektorých významnú úlohu pri predaji životného poistenia. Majú sa teda sprostredkovatelia obávať o svoje pozície na trhu? Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Peter Apolen | 22.09.2016 00:00 Nižšie dane sú fajn, ale čo zato...

Slovenská vláda včera prekvapila. V balíku oznámila viacero daňových zmien priaznivých pre podnikanie. Prilepšia si živnostníci, ale i právnické osoby. No všetko je jednoznačné. Pohoršia si komerčné poisťovne a finanční sprostredkovatelia. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Marek Mittaš | 16.09.2016 00:00 Rozhodnúť sa pre pobočku, alebo pre finančného sprostredkovateľa?

Radikálna odpoveď v prospech jednej alebo druhej strany, by znamenala, že existencia druhej strany nemá význam. Tak tomu však nie je. Pobočky, ako aj sprostredkovatelia majú svoje výhody. Pri ich výbere záleží od typu produktu, spôsobu uvažovania klienta, ale i schopnosti predajcu vybudovať si s klientom dlhodobý vzťah.  Celá správa »

Komentárov: 1 / 1 Posledný komentár: 19.09.2016 09:29

Peter Apolen | 06.09.2016 00:00 Slovákom prekážajú pri poistení papierovačky, naopak ocenili ochotu poisťovacích agentov

Podľa celoslovenského prieskumu Slovákov pri vybovaní si poistenia najviac hnevajú zbytočné papierovačky a zložité, či nelogické postupy.  Celá správa »

Komentárov: 1 / 1 Posledný komentár: 06.09.2016 14:38

Peter Apolen | 31.08.2016 00:00 Za vernosťou Slovákov k poskytovateľom finančných služieb je často lenivosť

Slováci ostávajú dlhodobo verní svojim poskytovateľom finančných služieb. Hoci sú často nespokojní s vysokou cenou, či so záujmom o zákazníka, nakoniec ku konkurencii odchádza približne len štvrtina z nich. Ostatní na to vraj nemajú čas alebo takúto zmenu považujú za komplikovanú. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie články »

Krátké správy z Finančné poradenstvo

26.09.2016 08:51 Finančně poradenské společností nefungují v klasickém MLM modelu

V souvislosti s kauzou spuštěnou dokumentem „Rada nad zlato“ a následným propuštěním tří zemských ředitelů OVB Allfinanz se nabízí otázka: Může být finanční poradenství v multilevelových společnostech kvalitní? Přinášíme názory šéfů největších finančně poradenských společností. Jako první se k otázce kvality v rámci MLM vyjádřil Petr Borkovec, generální ředitel a spolumajitel Partners Financial Services. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

09.09.2016 08:15 Finančně poradenské společnosti v 1. pol. 2016: Radost i zklamání

Finančně poradenský trh se dává do pohybu. Možným spouštěčem jsou státní zásahy. A výsledkem jsou rozdílné výsledky finančně poradenských společností. Některým se extrémně daří, jiné propadají. Kdo byl jedničkou na trhu a kdo rostl nejrychleji? Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

07.09.2016 09:00 Petr Mikšíček: Bez předplacených provizí lidem nikdo neporadí

Proč by si měl klient finančního poradce předplácet poplatky u podílových fondů? „Poradce musí být zaplacen, a zároveň se musí jednat o řešení win-win, tedy výhodné i pro klienta,“ říká Petr Mikšíček, regionální ředitel společnosti Fincentrum. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

05.09.2016 09:42 Jak vyčistit finančně poradenský trh

Poslanci a senátoři jsou přesvědčeni, že chrání klienty finančních poradců. Regulace provizí ovšem nic nevyřeší, možná spíš naopak. Vyčistit trh by přitom mohlo být tak snadné! Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

30.08.2016 11:31 Senát schválil 5leté storno… byl mystifikován?

„Cílem navrhované předlohy je řešení současných problémů spojených s předčasným ukončováním smluv o životním pojištění,“ uvedl jednání Senátu ministr financí Andrej Babiš. Regulace provizí ovšem k tomuto cíli nevede. A co na to senátoři? Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie krátke správy »

Najčítanejšie články z Finančné poradenstvo za posledných 14 dní

Peter Apolen | 22.09.2016 00:00 Nižšie dane sú fajn, ale čo zato...

Slovenská vláda včera prekvapila. V balíku oznámila viacero daňových zmien priaznivých pre podnikanie. Prilepšia si živnostníci, ale i právnické osoby. No všetko je jednoznačné. Pohoršia si komerčné poisťovne a finanční sprostredkovatelia. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Marek Mittaš | 16.09.2016 00:00 Rozhodnúť sa pre pobočku, alebo pre finančného sprostredkovateľa?

Radikálna odpoveď v prospech jednej alebo druhej strany, by znamenala, že existencia druhej strany nemá význam. Tak tomu však nie je. Pobočky, ako aj sprostredkovatelia majú svoje výhody. Pri ich výbere záleží od typu produktu, spôsobu uvažovania klienta, ale i schopnosti predajcu vybudovať si s klientom dlhodobý vzťah.  Celá správa »

Komentárov: 1 / 1 Posledný komentár: 01.01.1970 01:00Ďalšie články »