Fincentrum a.s.
Hypoindex.cz Hypoindex.cz ČeskéReformy.cz ČeskéReformy.cz Bankaroku.cz Bankaroku.cz Investiceroku.czInvesticeroku.cz Investujeme.sk Investujeme.cz InvesticiaRoka.sk InvestíciaRoka.sk

Ďakujeme našim partnerom:                                                                                                                                                                   

fincentrum-logo

hviezdne-byvanie


facebook-logo_1

M. Repka: Ak sa nič zásadné nepokazí, rok 2016 bude úžasný

M. Repka: Ak sa nič zásadné nepokazí, rok 2016 bude úžasný

„Máme za sebou výborný rok 2015, a ten ktorý začíname, bude ešte lepší,“ povedal na výročnom kongrese Fincentra spoluzakladateľ a spolumajiteľ spoločnosti Petr Stuchlík. Výnimočnosť tohto roka odôvodnil viacerými faktormi, ktoré budú hrať finančným sprostredkovateľom do karát. 

Fincentrum organizovalo svoj tradičný výročný kongres koncom minulého týždňa v hotel DoubleTree by Hilton. Témou bolo hodnotenie roka 2015 a naznačenie vízií pre nasledujúce obdobie. Obrat spoločnosti meraný v prijatých províziách vzrástol vlani o 13,8 percenta. Firma dosiahla tržby 56 mil. eur. Firma tak pokračovala v rastovom trende a i za minulý roka bola najväčším sprostredkovateľom hypoték na trhu.

„Rok 2015 bol skvelý, no i tento bude mimoriadny,“ súhlasí s P. Stuchlíkom generálny riaditeľ spoločnosti Milan Repka. Dôvod na optimizmus oboch lídrov vychádza z dvoch dôvodov. Prvým je očakávané zemetrasenie na hypotekárnom trhu po marcovom vstupe zákona o úveroch na bývanie do platnosti. Druhým je dlhodobá vízia spoločnosti koncentrovať sa na investície. „Každý Slovák s priemerným a vyšším príjmom by mal, a skôr, či neskôr aj bude, myslieť viac na investície a zabezpečenie budúcnosti,“ prognózuje P. Stuchlík.

Hypotekárne zemestrasenie

Dňa 21. marca začnú, vstupom novej legislatívy do praxe, platiť nové pravidlá pri predčasnom splácaní hypoték. Kým doteraz bolo nutné pri splácaní mimo výročia fixácie zaplatiť pokutu vo výške štyroch, alebo piatich percent zo splácanej sumy, nový zákon stanoví limit na túto odplatu do jedného percenta. Znamená to, že predčasne splácať sa zo dňa na deň začne oplácať oveľa širšiemu okruhu „starých“ hypotekárnych klientov s vysokými úrokovými sadzbami z minulosti.

„Zákon pre nás otvorí pre nás úplne nové príležitosti,“ naznačuje M. Repka. Cestou, ako to využiť, je podľa neho cross selling a komplexné poradenstvo. „Bude našou povinnosťou osloviť každého doterajšieho klienta a pripomenúť mu, že sme pre neho k dispozícii,“ hovorí. Znamená to urobiť klientom novú finančnú analýzu a nastaviť im nový plán reflektujúci nové súvislosti. „Situácia sa bude meniť každým dňom. Treba byť pripravený,“ nabáda M. Repka.

P. Stuchlík porovnáva nastávajúcu situáciu s dôchodkovou reformou, alebo so zavádzaním súkromných zdravotných poisťovní v minulej dekáde. Obe tieto udalosti v minulosti znamenali veľkú migráciu klientov medzi finančnými inštitúciami. „Teraz máme pred sebou niečo podobné. Keď to nevyužijeme, budeme ľutovať, pretože taký rok, ako tento, už nebude,“ hovorí P. Stuchlík.

Perspektívne investície

Ďalšiu príležitosť vidia obaja manažéri v investíciách. Tento segment je perspektívny najmä v dlhodobej vízií. Ako slovenská populácia postupne bohatne a má zabezpečené základné potreby, otvára sa ľuďom oveľa väčší potenciál na finančné investície. „Žiadny dôchodkový systém našich klientov nezabezpečí. Je našou povinnosťou myslieť na ich budúcnosť a sprostredkovať im adekvátne investičné príležitosti,“ hovorí M. Repka.

Okrem vyššieho disponibilného príjmu hovoria v prospech rozmachu finančných investícií i veľmi nízke úroky na bankových vkladoch. Tým, ako sa úročenie v bankách priblížilo k nule a v dohľadnej dobe to nevyzerá na zmenu, je pre stále väčší okruh klientov zaujímavé preniesť peniaze z termínovaných účtov do podielových fondov. Je tu teda priestor pre kvalifikovaných sprostredkovateľov a poradcov.

„Keď klientov nenaučíme investovať my, naučia ich to banky, no nie dobre,“ konštatuje P. Stuchlík. Naráža tak na fakt, že bankoví zamestnanci poľahky presviedčajú klientov k prechodu z termínovaných vkladov do podielových fondov, ktoré sú pod správou ich bankovej skupiny. Dokazujú to i štatistiky Slovenskej asociácie správcovských spoločností. Podľa nich väčšina investorov volí fondy bankových správcov, ktoré však dosahujú rádovo nižšie zhodnotenia, ako fondy svetových správcov typu Pioneer, alebo Fidelity.

Ako využiť príležitosti

Fincentrum chce príležitosti využiť. Poskytuje preto svojim spolupracovníkom niekoľko pomôcok. Jednou z nich je založenie spoločnosti Fincentrum Reality, ktorá začala fungovať začiatkom tohto roka. Jej cieľom je využiť synergiu realitného trhu a trhu financovania bývania. Vzájomná symbióza umožní získať kontakt s klientami ešte v čase, keď si len vyberajú nehnuteľnosť, nad ktorej financovaním budú neskôr uvažovať.

„Fincetrum reality je investíciou do budúcnosti. Uľahčí nám to, popri refinancovaní, získať lepší prístup k novým obchodom,“ hovorí M. Repka.

Ďalšími pomôckami je napríklad posilnenie CRM systému (customer relationship management), posilnenie digitálnych nástrojov ako elektronická analýza potrieb a vyšší dôraz na cross selling. „CRM je oblasť, do ktorej chceme ešte viac investovať,“ naznačuje obchodný riaditeľ Fincentra František Dragúň. Dodáva, že to umožní diverzifikovať príjmy a prinesie to vyššiu stabilitu v budúcnosti a nové, vyššie, príjmy.  

„Je to zároveň príležitosť udržať si klienta. Keď má klient u nás viac zmlúv, je oveľa stabilnejší a vernejší, ako klient s jednou zmluvou,“ hovorí.

Podľa P. Stuchlíka môže správne použitie CRM zvýšiť produkciu o sedem až desať percent. „Keď správne využijeme CRM, percento rastu tržieb za tento rok bude začínať dvojkou,“ myslí si.

„Pri všetkých opatreniach, ktoré robíme, a nástrojoch, ktoré ponúkame, by sme boli pesimisti, keby sme očakávali len taký rast ako minulý rok,“ súhlasí s ním M. Repka. Trh podľa neho poskytuje pri správnom využití príležitostí priestor i pre násobný rast.

„Čakajú nás divoké mesiace. Už teraz viem, že na budúcoročnom kongrese, kde budeme rekapitulovať tohtoročné výsledky, budeme hovoriť o výborných číslach,“ prognózuje.

M. Repka: Ak sa nič zásadné nepokazí, rok 2016 bude úžasný

M. Repka: Ak sa nič zásadné nepokazí, rok 2016 bude úžasný >> zdieľajte na sociálnych sieťach

 
 

Komentáre


K tomuto článku ešte nebol pridaný žiadny komentár. Buďte prvý a okomentujte tento článok.

Pridajte komentár

* Pokiaľ je text nečitateľný, nový načítate kliknutím na obrázok. Veľké a malé písmená sa neodlišujú.
Pre prihlásených sa kontrolný obrázok nezobrazuje. Prihláste sa alebo sa zaregistrujte ak ešte nemáte účet.
Opíšte text z obrázku: *

* Hviezdičkou sú označené povinné informácie.


Články z Finančné poradenstvo

Marek Mittaš | 16.11.2016 00:00 Úspech, či neúspech je otázkou postoja

Záujem, motivácia, odhodlanie. To všetko niekedy nestačí, aby sa dostavil požadovaný úspech. Niekedy mu treba trochu pomôcť. Obchodnícke profesie všeobecne vyžadujú veľkú vytrvalosť. Vedieť na sebe pracovať, ísť za svojim cieľom a nedať sa odradiť počiatočným neúspechom. To sú základné vlastnosti úspešných obchodníkov. Platí to aj v oblasti finančného sprostredkovania. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0
investujeme-300-250

Marek Mittaš | 04.11.2016 00:00 Profesia poradcu vo financiách si prešla očistným procesom

Finančné sprostredkovanie je špecifická oblasť podnikania. Umožňuje tvoriť si vlastný tím a de facto svoj podnik. Na druhej strane je každý sprostredkovateľ do veľkej miery vizitkou samotnej spoločnosti, pre ktorú pracuje. Aj ten, ktorý skončí s biznisom po pár stretnutiach a zanechá nepokojných klientov, čo však vrhá zlé svetlo na celé odvetvie finančníctva. Zodpovední finančný agenti si to uvedomujú stále viac, s náborovaním „každého“ tak je v kvalitných firmách definitívny koniec. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Peter Apolen | 28.10.2016 00:00 Nikdy doteraz nemalo Fincentrum taký drive, ako po tomto lete

Finančno-sprostredkovateľská spoločnosť Fincentrum prešla v lete tohto roka náročným obdobím, keď sa istá časť jej sprostredkovateľov rozhodla odísť. Napriek tomu si generálny riaditeľ firmy Petr Stuchlík nesťažuje. Hovorí, že firma získala v lete nový drive. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Marek Mittaš | 27.10.2016 00:00 Poradca alebo automat? Rozhoduje ľudskosť

Automatizované kalkulačky, sofistikované programy aj internetové nástroje na realizáciu finančných operácií sa nepomýlia, prinášajú surové a chladné dáta a nerobia chyby. Napriek tomu sa v niektorých oblastiach radšej obraciame na radu človeka. Tvora, ktorý je omylný, zabúda a nemá v hlave gigabajty pamäte. Celá správa »

Komentárov: 2 / 2 Posledný komentár: 27.10.2016 17:30

Marek Mittaš | 11.10.2016 00:00 Pohltia externé siete jedného dňa tie interné?

V začiatkoch budovania externých maklérskych sietí na nich klasickí predajcovia produktov za okienkom pozerali ako na zlodejov práce. Takúto skutočnosť koniec – koncov priznávajú aj samotné finančné inštitúcie. Dnes interné a externé siete žijú viac menej v symbióze. Celá správa »

Komentárov: 2 / 2 Posledný komentár: 27.10.2016 17:26Ďalšie články »

Krátké správy z Finančné poradenstvo

05.12.2016 13:52 Tri spôsoby ako získať lepšiu cenu poistenia

Ako najčastejšie uzatvárate poistenie? Chodievate priamo do poisťovne? Alebo máte svojho poradcu? Prečítajte si o spôsoboch, vďaka ktorým budete mať na poistení lepšiu cenu ako sused! Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

30.11.2016 11:23 Každý druhý Nemec uzatvára poistenie online

Európania sa pri poistení čoraz viac spoliehajú na online prostredie. V Nemecku uzatvára poistku cez internet až každý druhý spotrebiteľ. Neplatí to však pri likvidácií poistných udalosti, kde sa spotrebitelia stále radšej obracajú na finančných sprostredkovateľov. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

30.11.2016 09:52 Slováci nemajú dostatočný prehľad vo svojich finančných zmluvách

Až sedem z desiatich Slovákoch oslovených v telefonickom miniprieskume spoločnosti Fincentrum si nedokázalo spontánne spomenúť na všetky uzatvorené finančné zmluvy. Len 15 percent oslovených vedelo napríklad bez nahliadnutia do dokumentácie povedať, na akú sumu majú uzatvorené poistenie domácnosti.  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

29.11.2016 13:07 Výber životného poistenia nie je záležitosťou na jedno stretnutie

Životné poistenie patrí medzi tie zložitejšie finančné produkty, s ktorými sa bežný spotrebiteľ môže stretnúť. Je totiž možné voliť si z veľkého množstva pripoistení a ponuky jednotlivých poisťovní sa medzi sebou navzájom líšia. Ak teda chcete uzavrieť naozaj dobré životné poistenie, mali by ste tomuto procesu venovať dostatok času a snažiť sa podmienky danej poistky čo najlepšie pochopiť.  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

28.11.2016 14:56 PSS končí predaj cez externých sprostredkovateľov

Prvá stavebná sporiteľňa sa rozhodla ukončiť predaj cez finančno-sprostredkovateľské siete. Klientov o tom aktuálne informovala listom. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie krátke správy »

Anketa

Myslíte si, že nové Opatrenie pribrzdí úverový trh?

Áno. (57%)
 
Nie. (14%)
 
Neviem. (29%)
 Spolu hlasovalo 7 čitateľov