Fincentrum a.s.
Hypoindex.cz Hypoindex.cz ČeskéReformy.cz ČeskéReformy.cz Bankaroku.cz Bankaroku.cz Investiceroku.czInvesticeroku.cz Investujeme.sk Investujeme.cz InvesticiaRoka.sk InvestíciaRoka.sk

Ďakujeme našim partnerom:                                                                                                                                                                   

fincentrum-logo

hviezdne-byvanie


facebook-logo_1

M. Repka: Dostali sme podporné stanovisko od šéfa FECIFu

M. Repka: Dostali sme podporné stanovisko od šéfa FECIFu

17. apríla získali cenu AFISPu pre najvýkonnejšieho agenta v sektore hypoték a 28. mája ich z profesnej asociácie vylúčili. Predseda predstavenstva Fincentra Milan Repka hovorí, že žiadne predchádzajúce upozornenie nedostali a vylúčenie vnímajú ako nástroj konkurenčného boja, ktorý pripomína praktiky, ktoré môžeme sledovať na východ od našich hraníc.  

Pred vyše mesiacom ste si od AFISPu prevzali cenu pre najvýkonnejšieho agenta v sektore hypoték. Krátko na to vás AFISP vylúčil zo svojich radov. Znamená to, že asociácia zmenila postoj k vám?

Je to skôr otázka na asociáciu. Pravdou ale je, že komunikácia medzi Fincentrom a asociáciou viazla dávnejšie. Mali sme na smerovanie AFISPu a kvalitu poradenstva dlhodobo odlišný názor. Sme však zástancami kultivovanej diskusie a verili sme, že AFISP je schopný pozitívnych zmien, že sa nestane len certifikačnou agentúrou a prostriedkom pre konkurenčný boj. Nestalo sa tak. Silno to pripomína praktiky, ktoré môžeme sledovať najmä na východ od našej krajiny. A keďže my sme inteligentní a slušní ľudia – využijeme na svoju obranu v demokracii štandardné prostriedky a nebudeme sa znižovať k úrovni našich oponentov.

Dôvodom vylúčenia boli obvinenia z agresívnych náborov a následného rušenia zmlúv. Viete, o ktoré prípady a ktorých spolupracovníkov išlo? 

Fincentrum nikdy žiadne upozornenie zo strany AFISP nedostalo. Tým je povedané všetko. Vieme, že so stornovanosťou zmlúv majú niektoré spoločnosti problém. Je to však predovšetkým „zásluhou“ kvality poradenského procesu – keď adaptácia nováčika je rozhodujúcou fázou začiatku jeho poradenského života. My tejto etape venujeme extrémnu pozornosť a ako jedna z mála spoločností máme takpovediac v zamestnaneckom stave profesionálnych lektorov, ktorí aplikujú náš vzdelávací proces v praxi. Opäť ako jediní potom kvalitu poradenstva prostredníctvom nášho compliance kontrolujeme a meriame. O tom, aké tvrdé rozhovory na poradách na túto tému vedieme, by som mohol rozprávať celé dni. S manažérskou starostlivosťou tak nováčik dostáva všetky kompetencie k svojmu osobnému rozvoju a môže tak sprostredkovať klientovi kvalitnú službu.

Spolu s mimoriadnym počítačovým systémom FinData, veľmi zaujímavo nastavenou odmeňovacou schémou, ako aj dostupnou kariérou, sme atraktívnou alternatívou aj pre skúsenejších kolegov z trhu, ktorí majú dosť ponižujúcich zmlúv o spolupráci obsahujúcich rôzne pokuty a vyhrážky, ako aj ich najvyšších manažérov, ktorí im znemožňujú profesionálny rast pre ich osobný prospech. Vidia úspešné príbehy ľudí, ktorí u nás našli partnerský a profesionálny prístup, pri ktorom môžu uplatniť svoj potenciál. Prečo tomu tak nie je u našich kolegov  z konkurencie je predovšetkým otázka na nich. My nerobíme nič iné len to, že sa snažíme nastaviť podmienky u nás tak, aby boli pre našich spolupracovníkov atraktívne, motivačné a spravodlivé.

Prečítajte si

S obvineniami AFISPu sa nestotožňujete. Za pravdu vám dáva, že v minulosti získalo Fincentrum viacero ocenení za kvalitu. Máte však čoraz viac spolupracovníkov, dokážete im vidieť na prsty a sledovať, či sú pre klientov prospešní?

Samozrejme, že väčší počet spolupracovníkov si vyžaduje sofistikovanejší prístup a komplex opatrení, ktoré vedú k udržiavaniu kvality. Nielen spomenuté oddelenie compliance, ale aj spätná väzba od klientov, zameranie sa na aktivity podporujúce odborný rast našich spolupracovníkov a aktívna spolupráca s partnermi z finančných inštitúcií nám dáva slušný prehľad. Za všetkým však musí stáť nulový princíp tolerancie k nekvalite. Ten zdôrazňujeme na všetkých fórach. Spolupracujeme so všetkými bankami a so všetkými relevantnými poisťovňami na trhu. Pre každú sme seriózny obchodný partner, a to je pre nás to najlepšie vysvedčenie.

Sú podľa vás vzťahy medzi ostatnými členmi AFISPu štandardné, alebo vás môže nasledovať ďalšia firma?

My nie sme tí, ktorí sa potajomky s niekým stretávajú a intrigánskymi metódami skúšajú získať pre seba na trhu nejakú výhodu. Kam sa dostal AFISP je pre nás smutné, pretože si myslíme, že naša brandža si zaslúži pri kľúčových otázkach seriózneho oponenta voči vláde a regulátorovi. Aj preto sme vstúpili do FECIFu, ktorý má priamy prístup k negociáciám na európskej úrovni.

V Česku Fincentrum pred časom vystúpilo z AFIZu, neuvažovali ste o podobnom kroku aj na Slovensku?

Práve na Slovensku sme cítili, že je našou povinnosťou kultivovať trh, ktorý ešte od čias zavedenia druhého piliera často bojuje so svojou reputáciou. Preto sme sa snažili o aspoň minimálnu komunikáciu medzi účastníkmi trhu. Sám som pred časom inicioval stretnutie so šéfom OVB pánom Vonkomerom, kde sme si prešli naše pohľady na aktuálnu situáciu a zároveň som mu ponúkol, že v prípade potreby mi môže kedykoľvek zavolať. To hovorí o tom, že považujeme komunikáciu aspoň na elementárnej úrovni za pridanú hodnotu. Boli sme však na tomto poli osamotení a nakoniec ješitnosť a snaha o pomstu predbehla zdravý rozum a dopadlo to tak ako to dopadlo.

Už ste spomínali, že ako jedna z mála slovenských spoločností ste členom FECIFu, na tom sa nič nemení?

Nie, nemení sa nič. Naopak. S radosťou sme prijali podporné stanoviská aj priamo od prezidenta FECIF pána Vincenta J. Deruddera, pričom vážne zvažujeme ponuku dostať FECIF aj na Slovensko.

Vlani ste dominovali v sektore hypoték. Ako to bolo v ostatných oblastiach, bol to dobrý rok?

Neskromne musím povedať, že sme mali naozaj úspešný rok. Fantastické výsledky vo všetkých sektoroch, skutočnosť, že nám vyrástli noví územní a regionálni riaditelia potvrdzuje, že u nás sa naplnia ambície každého kvalitného človeka. A 37% medziročný rast v týchto ťažkých časoch nepotrebuje komentár. Ja som nadmieru spokojný, trhovej dvojke dýchame prudko na chrbát. Náš cieľ stať sa do roku 2017 trhovou jednotkou sa nám darí napĺňať. (Viď priložený graf Fincentra).

konkurencia

V tomto roku vstúpili do Fincentra zahraniční investori? Čo si od tohto kroku sľubujete?

Hovorí to niečo o kvalite našej práce. Veď sila a serióznosť stredoeurópskeho ARX Equity Partners, ako aj  švajčiarskej skupiny Capital Dynamics, ktorí majú v správe aktíva v hodnote 17 miliárd dolárov, sa nedá spochybňovať. Rovnako tak prínos osobnosti dlhoročného mimoriadne úspešného a rešpektovaného šéfa Raiffeisenbank v Českej republike pána Lubora Žalmana. Ak sa takto výnimočné firmy a osobnosti rozhodli spojiť svoje meno s Fincentrom, je to ocenenie pre nás všetkých. Získali sme tak výnimočné finančné a manažérske zázemie. Pôvodní zakladatelia Fincentra Petr Stuchlík a Martin Nejedlý, samozrejme, naďalej aktívne vo Fincentre pôsobia a spolu s novými akcionármi z radov zemských a územných riaditeľov vytvárajú kvalitatívnu bázu, ktorú nám môže konkurencia len závidieť. Akciový program naviac už v tomto roku vygeneruje aj ďalších nových spolumajiteľov Fincentra z radov našich poradcov a manažérov. My nesľubujeme – my konáme…

Pôvodne sme v úvode nesprávne uviedli, že Fincentrum získalo cenu AFISPu 17. mája, cenu získalo 17. apríla. Za chybu sa ospravedlňujeme.

M. Repka: Dostali sme podporné stanovisko od šéfa FECIFu

M. Repka: Dostali sme podporné stanovisko od šéfa FECIFu >> zdieľajte na sociálnych sieťach

 
Reklama

 

Posledné pridané komentáre (celkem 3 komentáre)

RE: mimo Mondosivan | 19.06.2013 12:28
Re: mimo Ľubka Ďubka | 19.06.2013 08:28
mimo Marek | 19.06.2013 06:50

Pridajte komentár

* Pokiaľ je text nečitateľný, nový načítate kliknutím na obrázok. Veľké a malé písmená sa neodlišujú.
Pre prihlásených sa kontrolný obrázok nezobrazuje. Prihláste sa alebo sa zaregistrujte ak ešte nemáte účet.
Opíšte text z obrázku: *

* Hviezdičkou sú označené povinné informácie.


Články z Finančné poradenstvo

Peter Apolen | 26.05.2016 00:00 Pri poistení či dôchodkovom sporení nezabudnite na stanovenie oprávnej osoby

Pri uzatváraní životného poistenia a dôchodkového sporenia sa odporúča určiť oprávnenú osobu. Tá v prípade úmrtia poisteného dostane peniaze z poistky alebo sporenia vyplatené bez čakania na zdĺhavé dedičské konanie. V prípade zmeny vzťahov je však potrebné nahlásiť zmenu, aby sa nestalo, že peniaze dostane niekto, komu by ich klient už nechcel odkázať.  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Peter Apolen | 20.05.2016 00:00 Fincentrum rástlo v prvom kvartáli o vysokých 38 percent

Spoločnosť Fincentrum, a.s, Bratislava má za sebou jeden z najlepších kvartálov v histórii. Produkcia BEB vzrástla medziročne o  700 tisíc BEB, čo je nárast o  33 percent. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Marek Mittaš | 17.05.2016 00:00 Flexibilita, ponuka, starostlivosť - najsilnejšie piliere finančného sprostredkovania

Čoraz viac ľudí vkladá dôveru v oblasti financií finančnému sprostredkovateľovi. V praxi oceňujú najmä široké portfólio možností, prehľad a komplexnú opateru v otázke peňazí. Priestor na rozvoj finančného sprostredkovania na Slovensku stále existuje.  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Peter Apolen | 04.05.2016 00:00 Ako znížiť počet nespokojných a frustrovaných klientov

Dnešné časy investorom a sporiteľom príliš neprajú. Nízke úrokové sadzby odrádzajú sporiteľov, a volatilné trhy znechucujú investorov. V tomto prostredí to má poradca zaoberajúci sa investíciami veľmi ťažké. Na konci všetkého totiž býva často nespokojný klient. Je však možné sa na veci pozrieť i z druhej strany a situáciu zobrať ako výzvu. Rebecca Murphy, šéfka predaja a marketingu nadnárodnej poradenskej spoločnosti Praemium, zdôrazňuje zásady, ktorých by sa mala moderná poradenská spoločnosť držať. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Peter Apolen | 29.04.2016 00:00 Súčasný refinančný boom môže viesť k zdraženiu hypoték v budúcnosti

Aktuálne prebiehajúca vlna refinancovania starších drahších hypoték spôsobí zdraženie splátok v budúcnosti. Legislatíva totiž tlačí banky do poskytovania úverov s krátkou fixáciou, čím klienti prichádzajú o možnosť zafixovať si dnešné rekordne nízke sadzby na dlhšie obdobie. Zhodli sa na tom diskutujúci Odbornej konferencie Fincentrum bývanie, ktorá sa uskutočnila v stredu 27. apríla. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie články »

Krátké správy z Finančné poradenstvo

31.05.2016 09:41 Predplatený poplatok? Maximálne na 5 rokov

Stále se v praxi setkávám s tím, že finanční poradci sjednávají klientům pravidelné investice na 30 let s předplaceným vstupním poplatkem. Tenhle nešvar je potřeba z trhu vymýtit, podobně jako třeba investiční životní pojištění. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

27.05.2016 09:36 Hypotekárna sieť Allianz–SP sprostredkovala úvery za 20 miliónov eur

V apríli minulého roka zalačala Allianz – SP ako jediná poisťovňa na Slovensku sprostredkovať hypotéky. Dohodla odvtedy 550 úverov. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

26.05.2016 08:39 Regulácia provízii v ČR a aktuálna legislatíva

Regulace provizí za zprostředkování životního pojištění je žhavým tématem již několik let. Jaký je výhled a budoucnost regulace? Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

19.05.2016 09:12 Regulácia provízii nemá s ochranou klienta nič spoločné

Patrik Nacher se do veřejného povědomí dostal iniciativou proti poplatkové politice bank. Stojí na straně klientů. Přesto odmítá regulaci provizí, která je ochranou klientů zastřešována. Proč? Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

17.05.2016 11:30 Európska smernica o distribúcii poistenia necháva zverejňovanie provízií na národnej legislatíve

Vzhľadom na charakter provízií, ich štruktúru a rôznorodosť je dôležité správne zadefinovanie povinnosti zverejňovania provízií v národnej legislatíve. Nateraz to tak nie je. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie krátke správy »

Najčítanejšie články z Finančné poradenstvo za posledných 14 dní

Peter Apolen | 26.05.2016 00:00 Pri poistení či dôchodkovom sporení nezabudnite na stanovenie oprávnej osoby

Pri uzatváraní životného poistenia a dôchodkového sporenia sa odporúča určiť oprávnenú osobu. Tá v prípade úmrtia poisteného dostane peniaze z poistky alebo sporenia vyplatené bez čakania na zdĺhavé dedičské konanie. V prípade zmeny vzťahov je však potrebné nahlásiť zmenu, aby sa nestalo, že peniaze dostane niekto, komu by ich klient už nechcel odkázať.  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Marek Mittaš | 17.05.2016 00:00 Flexibilita, ponuka, starostlivosť - najsilnejšie piliere finančného sprostredkovania

Čoraz viac ľudí vkladá dôveru v oblasti financií finančnému sprostredkovateľovi. V praxi oceňujú najmä široké portfólio možností, prehľad a komplexnú opateru v otázke peňazí. Priestor na rozvoj finančného sprostredkovania na Slovensku stále existuje.  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Peter Apolen | 20.05.2016 00:00 Fincentrum rástlo v prvom kvartáli o vysokých 38 percent

Spoločnosť Fincentrum, a.s, Bratislava má za sebou jeden z najlepších kvartálov v histórii. Produkcia BEB vzrástla medziročne o  700 tisíc BEB, čo je nárast o  33 percent. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie články »