Fincentrum a.s.
Hypoindex.cz Hypoindex.cz ČeskéReformy.cz ČeskéReformy.cz Bankaroku.cz Bankaroku.cz Investiceroku.czInvesticeroku.cz Investujeme.sk Investujeme.cz InvesticiaRoka.sk InvestíciaRoka.sk

Ďakujeme našim partnerom:                                                                                                                                                                   

fincentrum-logo

hviezdne-byvanie


facebook-logo_1

M. Repka: Tento rok budeme siahať na druhú trhovú priečku

M. Repka: Tento rok budeme siahať na druhú trhovú priečku

Riaditeľ spoločnosti Fincentrum Slovensko Milan Repka hodnotí minuloročné výsledky firmy, hodnotí vzťahy medzi konkurentmi na trhu a naznačuje možný vývoj trhu finančného sprostredkovania. Fincentrum bude podľa neho ďalej rásť v hypotékach, priestor je i v zabezpečení na dôchodok.

  • Fincentrum rástlo vysoko už podľa výsledkov počas roka. Aký nakoniec firma zaznamenala minuloročný nárast?

Konečné čísla ešte  nie sú konsolidované  no myslím si, že už teraz môžeme hovoriť o medziročnom raste, ktorý presiahne úroveň  40 percent. Sme spokojní.

  • To je na zrelom trhu nezvyklé číslo. Čo stálo za tak vysokým rastom?

Dôvodov je viac, ale za všetky aspoň dva.  Prvým bol vysoký rast v hypotékach. Trh financovania bývania rástol celkovo veľmi rýchlo. Fincentrum túto príležitosť využilo a už druhý rok sme jednotkou v sprostredkovaní  úverov na financovaní bývania. Za minulý rok sme prekročili v tomto segmente hranicu objemu sprostredkovaných úverov 400 miliónov eur, čo je na našom trhu ojedinelý výsledok.

Druhým dôvodom, ktorý ťahal obchodné čísla minulý rok hore, bol rozvoj tímov našich spolupracovníkov. I tomto smere sme zaznamenali úspešný rok. S radosťou sme opäť privítali na najvyššej pozícii nového územného riaditeľa a okrem iného sme doplnili tím aj o troch nových regionálnych riaditeľov. Darí sa nám napĺňať náš cieľ – podporovať rozvoj našich ľudí.

  • O vysokom náraste trhu hypoték hovoril už i priebeh minulého roka. Išlo hlavne o refinancovanie starších úverov?

Minulý rok bola situácia na trhu z pohľadu klientov veľmi zaujímavá. Banky súperili, ktorá dá lepšie podmienky a profitoval z toho klient. Chcel by som ale upozorniť, že nešlo len o staršie úvery ale i o nové pôžičky. Očakávam, že tento rok bude trh ponúkať podobné príležitosti.

Keď si vezmeme do úvahy, že úrokové sadzby na Slovensku sú ešte stále druhé alebo tretie najvyššie v Eurozóne, myslím si, že banky majú ešte stále priestor na znižovanie sadzieb.  I keď to nebude dramatický pokles, ale sadzby sa budú uberať smerom dole.

  • Pri druhom dôvode rastu sa pristavme. Konkurencia totiž Fincentru príliš agresívne náborovanie vyčíta.

Áno, ich výhradu som počul, no má jeden zásadný nedostatok. Je pravda, že sa nám často sami hlásia ľudia od konkurencie, pretože vidia, že u nás môžu mať na svoj rozvoj viac priestoru. Často sa totiž tí ambicióznejší poradcovia a manažéri v iných spoločnostiach stretávajú s tým, že ich nadriadení ich nejakým spôsobom blokovali a snažili sa oddialiť moment postupu na vyššiu pozíciu. Išlo predovšetkým o zištné dôvody nadriadeného, ktorý by prípade odchodu šikovného sprostredkovateľa prišiel o svoju rozdielovú províziu. Niet divu, že takto „motivovaný“ sprostredkovateľ hľadá inú alternatívu. U nás nachádza seriózne podmienky a hlavne seriózny prístup.

  • Sprostredkovatelia teda nachádzajú vo Fincentre lepšie podmienky ako u konkurencie?

Firma nášho typu musí mať pravidlá nastavené úplne jasne. My sme presvedčení, že k takému prístupu ku sprostredkovateľom aký evidujeme u našej konkurencie u nás prísť nemôže. Snažíme sa byť partnerom a vidieť u ľudí pozitívne veci. My dávame šikovným a ambicióznym ľuďom  príležitosť, ktorú inde nenašli. Stanovili sme si jasné podmienky,  chceme len kvalitných ľudí. A že kvalitu ich práce budeme pozorne sledovať, je každému novému človeku jasné hneď od začiatku.

Musím povedať, že máme veľmi veľa pozitívnych príkladov, keď napríklad ľudia z pozícií GST v OVB, alebo M 1 v Partners, kde ich talent nespozorovali, sa u nás vypracovali až na najvyššie pozície. To by sa im v ich materských firmách s takmer sto percentnou istotou nemohlo stať.

  • Nehnevajú sa na Vás preto konkurenti?

Je pochopiteľne, že ak niekto sám dobrovoľne odíde od svojej materskej firmy hľadá alternatívu na trhu. My si vieme jeho úspešnosť preveriť a pokiaľ zistíme, že ide o veľmi kvalitného človeka, ktorý u nás chce hľadať príležitosť na svoj rozvoj, nevidím dôvod, prečo by sme takéhoto človeka nemohli prijať. Je to bežná prax všade, v každom sektore. My máme rovnaké pravidlá pre všetkých. Zabezpečujú spravodlivé posúdenie práce. Tento systém funguje automaticky bez vonkajšieho zásahu.

Samozrejme manažérom na najvyšších pozíciách u konkurencie vyhovuje, keď majú pod sebou veľa sprostredkovateľov, ktorí vytvárajú ich odmenu, ktorá je často mimoriadne vysoká. Podľa nás takýto manažér už firme nič nedáva, pretože sa sústreďuje na samého seba a na udržanie svojich zárobkov.

My sa sústreďujeme na vytváranie kvalitného zázemia pre prácu sprostredkovateľov, ale na druhej strane nikdy nebudeme nikoho ťahať z nejakej firmy za ruku. Keď je človek spokojný, nie je to ani možné. Napokon náš rast spolupracovníkov už dávno ťahajú predovšetkým nováčikovia.

  • V čom je teda silná stránka Fincentra? Čo dáva sprostredkovateľom viac ako konkurencia?

Fincentrum je spoločnosť, ktorá od začiatku svojho fungovania v roku 2007 jasne zmenila niektoré dovtedy na trhu zaužívané pravidlá. Za všetky spomeniem už skôr naznačené, že sme ako prví nastavili seriózne odmeny pre sprostredkovateľov. Definovali sme si ďalej jasne našu predstavu kvalitného poradenského procesu a jasne komunikujeme našu značku. Taktiež sa spájame s najlepšími. Sme partnerom ocenenia Trend Banka roku a v tomto roku sme sa pri už štvrtom ročníku ocenenia Investícia roku spojili s magazínom Forbes, ktorý asi nemusím osobitne predstavovať.  To sú naše kľúčové parametre, ktoré spolu s tým, že Fincentrum je inovatívna firma, prinášajú obrovské príležitosti pre rozvoj spolupracovníkov. Naším cieľom je ponúknuť našim súčasným a budúcim partnerom veľmi dobré podmienky a kvalitné zázemie. Viem, že so svojím menom nesmieme hazardovať a dávame si veľký pozor na to, aby sme neustálym rozvojom reagovali na potreby našej siete, klientov a trhu.

  • Jar minulého roka poznačilo nedorozumenie medzi Fincentrom a Asociáciou finančných sprostredkovateľov. Asociácia v máji vylúčila Fincentrum spomedzi jej členov. Udalosť sprevádzali výčitky z oboch strán. Ako sa na to pozeráte spätne?

Osobne si myslím, že najlepšou formou koexistencie je spolupráca. Tá posúva vpred. To sme vždy i v asociácii deklarovali a vždy sme ponúkali ruku na spoluprácu. Žiaľ vzťahy na slovenskom sprostredkovateľskom trhu sú tak vyostrené, že naši hlavní konkurenti usúdili, že lepším spôsobom presadenia sa na trhu je konfrontácia.

Myslím, že je to chyba. Na trhu existuje množstvo hrozieb pri ktorých je spolupráca nevyhnutná.

  • Postihla táto udalosť nejako Fincentrum?

Pozrite sa, lepšie obchodné výsledky sme nikdy nemali. Svedčí o tom náš rast. Jednoznačne sme v prvej trojke sprostredkovateľských spoločností a sme najrýchlejšie rastúcou spoločnosťou. Máme veľký potenciál i do budúcnosti a tento rok budem siahať na druhú trhovú priečku. A napokon sme jediným slovenským členom Európskej asociácie finančných sprostredkovateľov – FECIF, ktorá priamo negociuje na úrovni Európskej komisie. Snažíme sa komunikovať pri tvorbe európskej legislatívy tak, aby to prinieslo prínos pre celé Slovensko.

Pri našom spore s asociáciou sme neboli iniciátorom my. Ale ako dokazujú naše výsledky, neuškodilo nám to. Prijali sme veľa veľmi kvalitných ľudí, nastavujeme ešte lepšie systém vzdelávania, aby sme ešte lepšie vedeli absorbovať nováčikov. Či to zabezpečilo našej konkurencii lepší spánok, na to sa budete musieť spýtať ich. Ešte raz poviem, že si myslím, že lepšou platformou na tomto trhu je spolupráca, aj keď nemusíme mať na všetky veci rovnaký názor. Sú témy, ktoré nás ako konkurentov rozdeľujú a sú také, na ktorých sa zhodneme.

  • Vráťme sa teda späť k sprostredkovateľskému trhu. Spomenuli ste, že dobrý priestor pre rast poskytujú hypotéky. Je ešte niečo, kde by firma mohla rásť? Akú perspektívu napríklad vidíte v zabezpečení na dôchodok?

Oblasť dôchodkov je mimoriadne komplexná a široká. Za posledných 23 rokov sa v nej urobili obrovské chyby. Napríklad počas prvej vlády Roberta Fica sa výrazne osekali podmienky sporenia v treťom pilieri, čo spôsobilo takmer jeho zánik. Dnes naň pre svojich zamestnancov prispievajú najmä veľké firmy, ale viaceré ho už i zrušili.

Ďalšou chybou je, že ľudia sa príliš spoliehajú na druhý pilier. Je jasné, že tento je pri tom množstve ľudí, ktorí do neho vstúpili veľmi veľkým hazardom. U nás, na rozdiel od ČR, dopadol až príliš veľkým úspechom a často do neho vstupovali ľudia, ktorí tam nemajú čo robiť. Ak by som ja mal kvalifikovať hranicu príjmu ľudí, pre ktorých je druhý pilier výhodný, myslím, že by to bolo niekoľko sto eur nad priemernou mzdou. Takže učitelia s 500 eurovým príjmom takouto skupinou určite nie sú. Keďže vieme koľko ľudí u nás zarába menej ako priemer, tak druhý pilier, ktorý ako taký má svoju logiku,  prijal asi dvakrát toľko ľudí, ako by mal. A nikto z politikov sa nad tým ani nezamýšľal.

  • Ste teda v tejto forme odporcom druhého piliera?

Nie som odporcom, ale myslím, že sa na neho ľudia príliš spoliehajú. Ani  pri vstupe napríklad nebolo vôbec jasné, ako vlastne druhý pilier bude vyzerať. Často sme mohli počuť, že politici možnosťou vystúpenia z druhého piliera okrádajú ľudí. Skutočnosť je taká, že kľúčovým zákonom je zákon o anuite. A na základe návrhov, ktoré poznáme, si myslím, že teraz je najvyšší čas umožniť opäť výstup z druhého piliera. Ide totiž o skutočnosť, ktorú človek pri vstupe nepoznal a nemohol predpokladať. Ešte som nepočul, že by o tom niekto hovoril, ale myslím, že je to nevyhnutné.

Sám prvý pilier musí byť reformovaný, pretože Slovensko si ako krajina s obmedzenými verejnými financií musí nastaviť taký systém, ktorý si môže dovoliť. Ale dôležité je to, že vláda musí konečne začať komunikovať obyvateľom pravdu. To znamená, že človek na dôchodku bez toho, aby sa sám o seba postaral, nebude v dobrej finančnej situácií. Nehovorím o horných desiatich tisícoch, ale o mase ľudí. Ich aktivitu by mala vláda vážne podporovať.

  • Myslíte teda, že by mali ľudia viacej sporiť formou tretieho piliera?

Je tu síce tretí pilier, ale súčasné zmeny vkladateľov skôr ešte viac zneistili. Myslím si, že podpora štátu je nedostatočná. Ďalšou oblasťou, ktorú by mal podporovať štát je zaradenie tejto témy do učebných osnov na základných školách. Finančná gramotnosť našich detí je všeobecne veľmi slabá.

Ide teda o samotnú prípravu na dôchodok, ktorá je podľa mňa najdôležitejšia. Keď budú ľudia oboznámení s tým, že bez toho, aby si sami začali niečo odkladať, bude ich dôchodok veľmi malý, začnú sú šetriť i sami. Na trhu sú dostatočne kvalitné produkty, ktoré to umožňujú.

Nevyhnutnou podmienkou je povedať ľuďom pravdu. Demografický vývoj je žiaľ v tomto smere neúnosný. Dnes sú dôchodcovia schopní zaplatiť si všetky nevyhnutné výdavky ako inkaso a bývanie. Ale  je možné, že o 15 až 20 rokov to bude veľký problém.

  • Čo  sa stane, keď si ľudia sporiť nezačnú?

Budeme odkázaní na pomoc od rodiny. Áno aj to je legitímny spôsobom podpory. Napokon vo svete to funguje veľmi efektívne. Vidíme to napríklad vo Východnej Ázii. Tam nefunguje žiadny štátny systém zabezpečenia na dôchodok. Preberá ho rodina. Pravdepodobne i u nás budeme musieť v budúcnosti kombinovať rôzne spôsoby a tento je jeden z nich.

  • Spomenuli ste zákon o anuite. Jej navrhovaná podoba rozbúrila vo verejnosti diskusiu. Vládny návrh napríklad predpokladá, že ponuky budú budúcim dôchodcom predkladať samotné poisťovne prostredníctvom automatizovaného systému. Finanční sprostredkovatelia teda budú vylúčení. Čo na to hovoríte?

Pozerám sa na to ako na zbytočnú reguláciu, ktorá má priniesť predovšetkým politické body. Som presvedčený, že kvalitné poradenstvo, ktoré sa dnes označuje i ako sprostredkovanie, má pre klienta veľký zmysel. Naši ľudia nastavujú klientom finančný plán často na celý život. Majú prehľad o trhu. Vedia aké sú nové ponuky.

Vylúčiť z procesu výberu anuity sprostredkovateľa sa mi zdá veľmi zvláštne. Vytvára to totiž výhody pre poskytovateľov a možno i priestor pre kartel. Jednoznačne to ale kladie zbytočné prekážky pre podnikanie na Slovensku. Som presvedčený, že firmy by sa museli oveľa viacej snažiť a konkurovať si navzájom v ponuke kvalitného produktu, ak by do procesu vstúpili sprostredkovatelia.

Je to jasne vidieť pri hypotékach, kde sú sprostredkovatelia na strane klientov. Vedia im poradiť najlepší produkt a funguje to veľmi dobre. Takto to platí i pri dôchodkoch.

  • Pripravuje sa i ďalšia legislatívna zmena, ktorá ovplyvní sprostredkovateľov. Je ňou novela zákona o finančnom sprostredkovaní, podľa ktorej sa majú napríklad zmeniť podmienky pri preskúšavaní sprostredkovateľov. Ako sa staviate k tomuto návrhu?

Ťažko sa mi hovorí o niečom, čo ešte nie je na stole. Osobne by som veľmi zvažoval pritvrdzovať preskúšavanie. Viem totiž koľko úsilia venujú naši ľudia vzdelávaniu. Jednak sú to produktové vzdelávania, ktoré majú neustále a ďalej školenia osobného rastu. Ja osobne by som podmienky preskúšavania nemenil.

No ale sú iné oblasti, pri ktorých by som privítal zmenu. V súčasnosti je napríklad systém nastavený zbytočne na šesť sektorov. V každom sa sprostredkovateľ musí vzdelávať a potom nechať preskúšať. Myslím, že by sa ich počet mohol zredukovať na tri pri dosiahnutí takého istého konečného efektu. Kapitálový trh, dôchodkové starobné sporenie a poistenie sú totiž produkty, pri ktorých sprostredkovateľ pracuje na poli kapitálového trhu. Máme teda tri sektory, ktoré sa zameriavajú na to isté. Zbytočne to od sprostredkovateľov vyťahuje peniaze.

  • Aké plány má Fincentrum na tento rok? Bude dynamický rast pokračovať?

Náš cieľ je stať sa v roku 2017 jednotkou na trhu. A pri podrobnom analyzovaní trhu a našich možností si iný cieľ ani nemôžeme dať. Sme firma, ktorá dynamicky rastie, prináša nové témy a nový pohľad na veci. Darí sa nám získavať a vychovávať kvalitných sprostredkovateľov.

Produkčne sme sa už minulý rok v niektorých mesiacoch veľmi blízko dotýkali nášho najbližšieho konkurenta – trhovej dvojky. Tento rok by sme ho chceli ponaháňať ešte viac. Zimovanie na druhej priečke by sa nám páčilo a bolo by logickým vyústením nášho snaženia. Nie je to samozrejme jednoduché, lebo ani konkurencia nespí. Napriek tomu sme sebavedomí, pretože vieme, že máme najkvalitnejšiu sieť spolupracovníkov.

Trh bude tento rok v poisťovníctve stagnovať, v hypotékach by sa ešte mohol rozvíjať. Priestor tu je. Som presvedčený, že tento rok Fincentrum porastie najmenej o 25 percent. A to je pritom pri našej veľkosti veľmi ťažké dosahovať dvojciferné rasty, čo napokon vidno i pri jednotke na trhu, ktorá už ide opačným smerom.

  • Vyžiada si rast tržieb i rozšírenie organizačného zabezpečenia spoločnosti?

Kvalitný servis je naša priorita. Aj v tomto roku plánujeme rozširovanie centrály. Nie len v  personálnej ale aj priestorovej oblasti. Okrem iného budeme vytvárať nové školiace priestory, ktoré budú môcť naši kolegovia využívať na osobný rozvoj. Ten zostane našou prioritou číslo jedna.

M. Repka: Tento rok budeme siahať na druhú trhovú priečku

M. Repka: Tento rok budeme siahať na druhú trhovú priečku >> zdieľajte na sociálnych sieťach

 
Reklama

 

Komentáre


K tomuto článku ešte nebol pridaný žiadny komentár. Buďte prvý a okomentujte tento článok.

Pridajte komentár

* Pokiaľ je text nečitateľný, nový načítate kliknutím na obrázok. Veľké a malé písmená sa neodlišujú.
Pre prihlásených sa kontrolný obrázok nezobrazuje. Prihláste sa alebo sa zaregistrujte ak ešte nemáte účet.
Opíšte text z obrázku: *

* Hviezdičkou sú označené povinné informácie.


Články z Finančné poradenstvo

Peter Apolen | 26.05.2016 00:00 Pri poistení či dôchodkovom sporení nezabudnite na stanovenie oprávnej osoby

Pri uzatváraní životného poistenia a dôchodkového sporenia sa odporúča určiť oprávnenú osobu. Tá v prípade úmrtia poisteného dostane peniaze z poistky alebo sporenia vyplatené bez čakania na zdĺhavé dedičské konanie. V prípade zmeny vzťahov je však potrebné nahlásiť zmenu, aby sa nestalo, že peniaze dostane niekto, komu by ich klient už nechcel odkázať.  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Marek Mittaš | 17.05.2016 00:00 Flexibilita, ponuka, starostlivosť - najsilnejšie piliere finančného sprostredkovania

Čoraz viac ľudí vkladá dôveru v oblasti financií finančnému sprostredkovateľovi. V praxi oceňujú najmä široké portfólio možností, prehľad a komplexnú opateru v otázke peňazí. Priestor na rozvoj finančného sprostredkovania na Slovensku stále existuje.  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Peter Apolen | 04.05.2016 00:00 Ako znížiť počet nespokojných a frustrovaných klientov

Dnešné časy investorom a sporiteľom príliš neprajú. Nízke úrokové sadzby odrádzajú sporiteľov, a volatilné trhy znechucujú investorov. V tomto prostredí to má poradca zaoberajúci sa investíciami veľmi ťažké. Na konci všetkého totiž býva často nespokojný klient. Je však možné sa na veci pozrieť i z druhej strany a situáciu zobrať ako výzvu. Rebecca Murphy, šéfka predaja a marketingu nadnárodnej poradenskej spoločnosti Praemium, zdôrazňuje zásady, ktorých by sa mala moderná poradenská spoločnosť držať. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Peter Apolen | 29.04.2016 00:00 Súčasný refinančný boom môže viesť k zdraženiu hypoték v budúcnosti

Aktuálne prebiehajúca vlna refinancovania starších drahších hypoték spôsobí zdraženie splátok v budúcnosti. Legislatíva totiž tlačí banky do poskytovania úverov s krátkou fixáciou, čím klienti prichádzajú o možnosť zafixovať si dnešné rekordne nízke sadzby na dlhšie obdobie. Zhodli sa na tom diskutujúci Odbornej konferencie Fincentrum bývanie, ktorá sa uskutočnila v stredu 27. apríla. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Marek Mittaš | 27.04.2016 00:00 Online predaj nepredstavuje pre sprostredkovateľov hrozbu, ale príležitosť

Uzatvoriť poistenie cez internet sa v začiatkoch javilo ako čierny deň finančného sprostredkovania. Prax ukazuje opak. Informačné technológie nahrávajú finančným agentom na smeč v oblasti starostlivosti o klienta.  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie články »

Krátké správy z Finančné poradenstvo

19.05.2016 09:12 Regulácia provízii nemá s ochranou klienta nič spoločné

Patrik Nacher se do veřejného povědomí dostal iniciativou proti poplatkové politice bank. Stojí na straně klientů. Přesto odmítá regulaci provizí, která je ochranou klientů zastřešována. Proč? Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

17.05.2016 11:30 Európska smernica o distribúcii poistenia necháva zverejňovanie provízií na národnej legislatíve

Vzhľadom na charakter provízií, ich štruktúru a rôznorodosť je dôležité správne zadefinovanie povinnosti zverejňovania provízií v národnej legislatíve. Nateraz to tak nie je. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

16.05.2016 09:47 Povinnosť zverejňovať provízie zatiaľ hladinu nerozbúrila

Finanční sprostredkovatelia sa zhodujú, že nová povinnosť zverejňovať provízie za predaj hypoték nepriniesla spotrebiteľom žiadne relevantné informácie. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

10.05.2016 09:55 T. Martinovský: Chceme ovplivňovať kvalitu finančného poradenstva v ČR

Zemské ředitelství Tomáše Martinovského je nejrychleji rostoucím ve Fincentru. Jedním z důvodů je aktivní využívání nástrojů nabízených finančně poradenskou společností. A některé z nich jsou zaměřeny na konkurenci. „Věřím, že se nám letos naší prací podaří zase o kousek zkvalitnit celý finančně poradenský trh u nás,“ říká v rozhovoru.  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

25.04.2016 09:27 Cenová regulácia ako zbraň proti spoločenskej nespravodlivosti

Politici zvláště z levicové strany politického spektra často prosazují nejrůznější cenové regulace. Výsledkem je ale nedostatkové zboží a bující šedá ekonomika. Kam může vést omezení svobodné cenotvorby u provizí životního pojištění? Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie krátke správy »

Najčítanejšie články z Finančné poradenstvo za posledných 14 dní

Marek Mittaš | 17.05.2016 00:00 Flexibilita, ponuka, starostlivosť - najsilnejšie piliere finančného sprostredkovania

Čoraz viac ľudí vkladá dôveru v oblasti financií finančnému sprostredkovateľovi. V praxi oceňujú najmä široké portfólio možností, prehľad a komplexnú opateru v otázke peňazí. Priestor na rozvoj finančného sprostredkovania na Slovensku stále existuje.  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Peter Apolen | 20.05.2016 00:00 Fincentrum rástlo v prvom kvartáli o vysokých 38 percent

Spoločnosť Fincentrum, a.s, Bratislava má za sebou jeden z najlepších kvartálov v histórii. Produkcia BEB vzrástla medziročne o  700 tisíc BEB, čo je nárast o  33 percent. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie články »