Fincentrum a.s.
Hypoindex.cz Hypoindex.cz ČeskéReformy.cz ČeskéReformy.cz Bankaroku.cz Bankaroku.cz Investiceroku.czInvesticeroku.cz Investujeme.sk Investujeme.cz InvesticiaRoka.sk InvestíciaRoka.sk

Ďakujeme našim partnerom:                                                                                                                                                                   

fincentrum-logo

hviezdne-byvanie


facebook-logo_1

Marek Jankovič: Klienti budú ochotní platiť za niektoré služby finančných poradcov

Autor: Ľuboslav Kačalka | 19.03.2009 00:00 | Kategórie: Finančné poradenstvo | 1 komentár
Marek Jankovič: Klienti budú ochotní platiť za niektoré služby finančných poradcov

Vybudoval AIG poisťovňu na Slovensku a pôsobil aj v najužšom vedení najväčšej Allianz Slovenskej poisťovne. Miesto podpredsedu predstavenstva vymenil za možnosť budovať finančné poradenstvo v Rumunsku. Executive director Salve Group Marek Jankovič odpovedal aj na otázku, či finanční sprostredkovatelia vytlačia z trhu poisťovacích agentov.

Ako hodnotíte pôsobenie Salve Group v Rumunsku?

Ako úspech dosiahnutý vo veľmi krátkom čase v neznámej krajine a ako veľmi cennú skúsenosť.

Zo skúseností na Slovensku vieme, že napríklad švajčiarska spoločnosť sa teší väčšej dôvere ako spoločnosť na východ od Slovenska. Salve Group prezieravo používa londýnsku adresu. Ako prijímali Rumuni skupinu Salve Group?

Stretli sme sa s pozitívnou odozvou, pretože sme priniesli novú príležitosť. Dôkazom toho bolo viac ako 25 000 licencovaných obchodníkov v priebehu 4 mesiacov. Správne ste odhadli, že zahraničná adresa má väčšiu dôveru, nám však ešte pomohla aj osobná prítomnosť predstaviteľov spoločnosti Salve Group v Rumunsku. 

Postupne ste riadiace právomoci delegovali na miestnych manažérov. Ako sa vám spolupracovalo s tamojšími ľuďmi. Riadiť Rumunov je zrejme iné, ako riadiť Slovákov?

Ťažko zovšeobecňovať, pretože toto veľmi závisí od výberu ľudí. Výber ľudí, a to nielen v Rumunsku, považujem za kritický faktor úspechu, plus v Rumunsku sa nám v projekte penzijnej reformy osvedčila aj takmer každodenná kontrola. Rumuni majú trochu inú mentalitu aj prístup k práci a sú viac emocionálni. Stretli sme sa s ľuďmi s veľmi dobrými vedomosťami a môžem povedať, že všeobecne sú lepšie jazykovo vybavení ako Slováci – toto možno súvisí s tým, že v TV filmy nie sú dabované, ale len titulkované a ľudia prirodzene dostávajú anglický jazyk do seba.

Aký postoj zaujali Rumuni k dôchodkovej reforme? Videli skôr šancu, alebo boli nedôverčiví?

Podmienky vstupu do dôchodkovej reformy boli nasledovné: do veku 35 povinne, od 35 do 45 nepovinne. V tejto kategórii sa zapojilo viac ako polovica ľudí, čím sa potvrdila dôvera v budúcnosť dôchodkového systému. Celkovo by som povedal, že reforma penzijného systému bola vnímaná pozitívne.

Podľa Vašich predchádzajúcich vyjadrení ostáva Rumunsko aj v čase krízy perspektívny trh...

Predpokladá sa, že hospodársky rast sa spomalí, ale stále bude pozitívny a dôležitú úlohu pre nás hrá aj nízka penetrácia finančných produktov u obyvateľstva. Predpokladaný rast trhu životného poistenia je viac ako 12% (pôvodne 20%) a takisto rastie trh hypotekárnych úverov a ostatných finančných produktov.    

V čom je podľa Vás rumunská dôchodková reforma iná ako slovenská?

Reforma v Rumunsku má podobný princíp ako u nás. Avšak odvody do druhého dôchodkového piliera sú na začiatku nižšie a budú rásť v priebehu 6 rokov na úroveň 8%. Prvé skúsenosti sú pozitívne – je zvládnutá administrácia platieb a sú vykázané kladné výnosy na dôchodkových účtoch.

Z vášho životopisu je zrejmé, že máte rád veľké výzvy. Kam ešte môže rásť Salve Group? Plánujete expanziu do ďalších krajín...

Mám skutočne radšej obdobia, keď sa vo firme niečo mení alebo niečo nové začína ako stav, keď je všetko ustálené a na svojom mieste. Expanzia Salve Group na ukrajinský a rumunský trh bola určite výzvou.

Zvažujeme možnosť začať aj v ďalších krajinách, hoci vzhľadom na súčasnú situáciu sme opatrnejší. V najbližšom období do úvahy prichádza Rusko a možno Srbsko.

Považujete kombináciu prvého a druhého piliera na Slovensku za postačujúci? Viete si predstaviť ako reálnu možnosť, že sa znížia povinné odvody na dôchodkové sporenie a zostane na ľuďoch, ako s ušetrenými peniazmi naložia? Teda či si ich „prejedia“ alebo investujú.

Pre väčšinu obyvateľov nie. Stačí na to jednoduchá kalkulácia – stačí definovať osobné náklady dnes, rátať, že sa zvýšia každý rok (povedzme indexom rastu spotrebiteľských cien alebo infláciou) až do dôchodkového veku a porovnať s projekciou výšky dôchodku. Určite bude treba ešte ďalšie financovanie a na to slúžia produkty DDS, životné poistenie, sporivé produkty bánk atď. Ono je to ako v tej rozprávke, kde sa jeden groš minul, jeden dal rodičom a jeden ušetril – dnešné správanie vzhľadom na dostupnosť úverov a financovania je, že miniem tri groše a ešte si požičiam :). 

Aj do Rumunsku ste išli s cieľom ponúkať kvalitnejšie poradenstvo. Ako hodnotíte úroveň finančného poradenstva na Slovensku?

Ako adekvátnu iba 15 ročnému vývoju.

Pomôže pripravovaný zákon o finančnom poradenstve a sprostredkovaní očistiť trh?

Uvidíme aká bude finálna podoba zákona, ale mal by prispieť k zlepšeniu situácie.

Budú podľa Vás pôsobiť po prijatí zákona na Slovenskom trhu aj finanční poradcovia (platení iba z peňazí klienta)?

Myslím si, že klienti budú ochotní platiť za niektoré služby a rozvinie sa aj skupina poradcov. Produkty spoločností pôsobiacich na finančnom trhu však musia byť prispôsobené, aby poradca mohol pracovať – čo tak zatiaľ vo veľkej miere absentuje

Dôverne poznáte aj prostredie poisťovní. Sú podľa Vás finanční poradcovia (z maklérskych spoločností) a poisťovací agenti súperi v boji o klienta? Alebo môžu vedľa seba spokojne nažívať?

Určite sú konkurentmi nakoľko pôsobia na rovnakom trhu. Vedľa seba nažívajú (neviem či spokojne) zhruba 15 rokov. Ten boj možno nie je taký ostrý vzhľadom na to, že trh poistenia stále rastie a rastie aj trh s inými produktmi finančného trhu.   

Narážam aj na to, že ak by sa finančno-poradenským spoločnostiam podarilo preniknúť na celý trh, poisťováci by stratili klientov. Je to samozrejme hypotéza, ktorá predpokladá, že si klienti uvedomia, že poradca im dá na výber viac možností ako reprezentant jednej poisťovne. Čiže, ak rastú poradenské spoločnosti, môže to byť časom na úkor interného predajného kanála poisťovní?

Hypoteticky je možné takmer všetko, ale v súčasných podmienkach je to málo pravdepodobné. Faktom je, že poradenské spoločnosti dnes už majú významný podiel na trhu, ktorý získali na úkor reprezentantov poisťovní. Pri tvorbe novej legislatívy a regulácie pre oblasť sprostredkovania finančných produktov štát dnes argumentuje ochranou spotrebiteľa. Pokiaľ by sa chápanie ochrany spotrebiteľa rozšírilo a platilo by, že občan/klient musí mať možnosť vybrať si, a takúto možnosť mu reprezentant jednej poisťovne nevie poskytnúť, tak by sa vytvoril trh sprostredkovateľov/poradcov na úkor interných zástupcov poisťovní.  

Marek Jankovič

V Salve Group pôsobí na pozícii executive director, prevzal celkové riadenie SALVE GROUP a je v predstavenstve spoločnosti. Do SALVE GROUP prišiel z pozície viceprezidenta Allianz Slovenskej poisťovne. Ako predseda predstavenstva vybudoval na Slovensku poisťovňu AIG Slovakia. Pôsobil ako člen dozornej rady Burzy cenných papierov Bratislava.

Marek Jankovič vyštudoval technickú kybernetiku na Elektrotechnickej fakulte Slovenskej technickej univerzity.

Anketa

Čo si myslíte o zákone o finančnom sprostredkovaní a poradenstve?

Súčasný návrh je optimálny. (6%)
 
Trh potrebuje úplne iný zákon. (53%)
 
Zákon vôbec nepotrebujeme. (5%)
 
Privítal by som prísnejší zákon. (36%)
 Spolu hlasovalo 656 čitateľov
Marek Jankovič: Klienti budú ochotní platiť za niektoré služby finančných poradcov

Marek Jankovič: Klienti budú ochotní platiť za niektoré služby finančných poradcov >> zdieľajte na sociálnych sieťach

 
 

Posledné pridané komentáre (celkem 1 komentár)

Pridajte komentár

* Pokiaľ je text nečitateľný, nový načítate kliknutím na obrázok. Veľké a malé písmená sa neodlišujú.
Pre prihlásených sa kontrolný obrázok nezobrazuje. Prihláste sa alebo sa zaregistrujte ak ešte nemáte účet.
Opíšte text z obrázku: *

* Hviezdičkou sú označené povinné informácie.


Články z Finančné poradenstvo

Marek Mittaš | 27.12.2016 00:00 Kam smeruje investičné životné poistenie

Poistný trh na Slovensku aj v celej Európe prechádza zásadnými zmenami. Tie sa dotýkajú dlhoročných šlágrov, medzi ktoré donedávna patrilo aj investičné životné poistenie. Kedysi nutná výbava zodpovedných klientov a prvá voľba finančných sprostredkovateľov. Dnes produkt stojaci pred zánikom.  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Marek Mittaš | 16.11.2016 00:00 Úspech, či neúspech je otázkou postoja

Záujem, motivácia, odhodlanie. To všetko niekedy nestačí, aby sa dostavil požadovaný úspech. Niekedy mu treba trochu pomôcť. Obchodnícke profesie všeobecne vyžadujú veľkú vytrvalosť. Vedieť na sebe pracovať, ísť za svojim cieľom a nedať sa odradiť počiatočným neúspechom. To sú základné vlastnosti úspešných obchodníkov. Platí to aj v oblasti finančného sprostredkovania. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Marek Mittaš | 04.11.2016 00:00 Profesia poradcu vo financiách si prešla očistným procesom

Finančné sprostredkovanie je špecifická oblasť podnikania. Umožňuje tvoriť si vlastný tím a de facto svoj podnik. Na druhej strane je každý sprostredkovateľ do veľkej miery vizitkou samotnej spoločnosti, pre ktorú pracuje. Aj ten, ktorý skončí s biznisom po pár stretnutiach a zanechá nepokojných klientov, čo však vrhá zlé svetlo na celé odvetvie finančníctva. Zodpovední finančný agenti si to uvedomujú stále viac, s náborovaním „každého“ tak je v kvalitných firmách definitívny koniec. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Peter Apolen | 28.10.2016 00:00 Nikdy doteraz nemalo Fincentrum taký drive, ako po tomto lete

Finančno-sprostredkovateľská spoločnosť Fincentrum prešla v lete tohto roka náročným obdobím, keď sa istá časť jej sprostredkovateľov rozhodla odísť. Napriek tomu si generálny riaditeľ firmy Petr Stuchlík nesťažuje. Hovorí, že firma získala v lete nový drive. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Marek Mittaš | 27.10.2016 00:00 Poradca alebo automat? Rozhoduje ľudskosť

Automatizované kalkulačky, sofistikované programy aj internetové nástroje na realizáciu finančných operácií sa nepomýlia, prinášajú surové a chladné dáta a nerobia chyby. Napriek tomu sa v niektorých oblastiach radšej obraciame na radu človeka. Tvora, ktorý je omylný, zabúda a nemá v hlave gigabajty pamäte. Celá správa »

Komentárov: 2 / 2 Posledný komentár: 27.10.2016 17:30Ďalšie články »

Krátké správy z Finančné poradenstvo

10.01.2017 12:50 Zmeny vo vedení Fincentra

Novými členmi predstavenstva finančno-sprostredkovateľskej spoločnosti Fincentrum sa od Nového roka stali František Dragúň a Michal Faltičko. Podľa šéfa firmy, Petra Stuchlíka, sa tým ukončil pol roka trvajúci prerod spoločnosti smerujúci k jej dynamizácii. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

30.12.2016 09:40 Rok 2016: Legislativní zemětřesení a pohyby v poradenských sítích

Letošní rok byl v oblasti finančního poradenství… přelomový. Mnohaletá bitva o regulaci provizí vyvrcholila v 5leté storno, politické snahy o ochranu klienta v zákonu o úvěru si klient zaplatí a dokument Jakuba Charváta „Rada nad zlato“ způsobil masivní migraci poradců OVB. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

19.12.2016 09:07 Jan Kokta míří do SABservis. Z podnětu pojišťoven

Druhý ze zemských ředitelů propuštěných z OVB Allfinanz nalezl nové útočiště. Po Lukáši Lichtenberkovi, který přechází do OK Klient, nalezl nové působiště i Jak Kokta se svou strukturou. Z podnětu pojišťoven bude působit v SABservis. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

16.12.2016 11:07 Ďalšie 2 dôvody prečo mať finančného sprostredkovateľa

V predchádzajúcej časti sme pozreli na tri dôvody, pre ktore sa oplatí mať na svojej strane nezávislého sprostredkovateľa. Môže napríklad za klienta jednať vo finančných inštitúciách, alebo zaobstará potrebný prehľad. Teraz sa pozrieme na ďalšie plusy. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

12.12.2016 09:04 Robo 3.0

Robo-poradci nepochybně rozsáhlou měrou narušují trh finančního poradenství. Nikoli však takovým způsobem, jak mnoho lidí očekává. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie krátke správy »