Fincentrum a.s.
Hypoindex.cz Hypoindex.cz ČeskéReformy.cz ČeskéReformy.cz Bankaroku.cz Bankaroku.cz Investiceroku.czInvesticeroku.cz Investujeme.sk Investujeme.cz InvesticiaRoka.sk InvestíciaRoka.sk

Ďakujeme našim partnerom:                                                                                                                                                                   

fincentrum-logo

hviezdne-byvanie


facebook-logo_1

M. Drosc: Imponuje mi hlad po úspechu, ktorý Fincentrum má

M. Drosc: Imponuje mi hlad po úspechu, ktorý Fincentrum má

Novým členom predstavenstva Fincentra sa pred pár dňami stal Mario Drosc, bývalý riaditeľ Raiffeisen Bank v ČR. Od apríla prevezme v spoločnosti i výkonné manažérske kompetencie. Svoje budúce poslanie definuje ako spojenie energického ducha firmy, s vyššou disciplinovanosťou a zlepšovaním interných procesov. Trh podľa neho poskytuje dostatok priestoru pre ďalší rast. Viac o plánoch objasňuje v nasledujúcom rozhovore.

  • Tento rozhovor robíme na výročnom kongrese Fincentra, ktorý sa uskutočnil začiatkom februára v Tatrách. Aké sú Vaše prvé dojmy zo spoločnosti? Aký máte dojem z ľudí?

Všetko, čo som videl zatiaľ ladí s mojimi hodnotami. Či už ide o tímového ducha, zameranie sa na kvalitu a na klienta a samozrejme k tomu patriaca oslava úspechu. Všetky moje očakávania sa teda napĺňajú. Veľmi mi imponuje hlad po úspechu zo strany manažérov, ktorí boli dnes ocenení na pódiu. Je to nesmierne dôležité.

  • Prichádzate z bankového prostredia. Je na prvý pohľad rozdiel medzi ľuďmi v banke a v sprostredkovateľskej spoločnosti?

Nedá sa to zovšeobecniť. No musím povedať, že keď som budoval interné poradenstvo v bankových inštitúciách – najprv vo VÚB a potom v Raiffeisen bank, často som dával Fincentrum za vzor práve pre dôraz na kvalitu poradenského procesu. Vidím, že najlepší sprostredkovatelia v bankách a vo Fincentre sú veľmi podobné typy. Ide o spôsob myslenia a osobné priority.

  • Minulých deväť rokov ste pôsobili v českom bankovníctve. Ako sa pozeráte na slovenský a český trh? Má slovenský nejaké silné stránky, z ktorých by mohol ťažiť?

Na Slovensku máme niektoré výhody, ktoré si možno ani sami neuvedomujeme. Ide tu o penetráciu kvalitných služieb. Napríklad pri zaistení budúcnosti alebo priemernej výške poistnej sumy. Podpoistenosť je ešte stále slovenským fenoménom. Nízka je ale i hodnota investícií, a napríklad i zabezpečenie úverov na bývanie. Trh teda má ešte veľký potenciál, ktorý je potrebné využiť.

Okrem toho si klienti začínajú už uvedomovať rozdiel medzi výborným a podpriemerným sprostredkovateľom a sú ochotní obetovať energiu, aby získali kvalitnú službu. Podľa môjho názoru tu teda je veľký priestor pre rast počtu klientov, ale zároveň aj pre prehĺbenie vzťahu s už existujúcimi zákazníkmi.

  • Bude teda trh ako taký ďalej rásť?

Slovenský trh je stále veľmi atraktívny. Dvojciferný nárast či už v produkcii alebo výnosoch je podľa mňa celkom reálny.

  • Na trhu však pôsobia dve veľké spoločnosti, ktoré môžu hovoriť len o stagnácií alebo veľmi miernom raste. Prečo to tak je?

Vysvetlím to nasledovne: každá spoločnosť a platí to všeobecne, nie len pre finančné sprostredkovanie, sa počas svojho vývoja dostáva do určitých prelomových bodov, kedy musí reagovať. Niekedy je to dané prostredím, ktoré sa zmení a víťazná formula, ktorá dovtedy fungovala, už prosto nezaberá. Niekedy je to dané pocitom sebauspokojenia.

Spoločnosti, ktoré dokážu vo svojom raste vydržať, sú tie ktorá, si osvietene uvedomia, že včerajšie recepty na úspech už zajtra platiť nebudú a dokážu ich zmeniť skôr, ako ich k tomu donúti konkurencia. Vtedy, keď firma zastane a ostatní ju začínajú predbiehať, už je neskoro.

Okrem razancie pri zmenách je treba rozhodnúť, ktoré prvky zmeniť. Kľúčom k úspechu je teda vymeniť tie správne elementy v správnom čase. Často pritom môžete naraziť na nepochopenie ľudí – prečo meniť veci, ktoré fungujú. Každej spoločnosti, ktorá ustala v zmenách, ale hrozí stagnácia. Myslím si, že vo Fincentre sú na neustále zmeny dobré podmienky. Spoločnosť nezaspala na vavrínoch. Mení sa, zlepšuje sa a stále dynamizuje.

  • Máte už pripravené konkrétne opatrenia, ktoré chcete urobiť?

Nechcem tvrdiť, že mám zaručený recept na všetko. Do vedenia Fincentra okrem toho prichádzam až koncom apríla, no moje hypotézy na základe súčasných poznatkov, sú nasledujúce. Treba naďalej udržiavať a ešte viac zvyšovať kvalitu sprostredkovateľského servisu. Tá bude firmu cez referencie, nie len odlišovať od konkurencie, ale bude kľúčovým prvkom rozhodujúcim o budúcom víťazovi.

Druhá vec je zintenzívniť popri akvizícii poradcov, aj akvizíciu klientov. Je dobré nasávať nových klientov, ktorým neskôr môžeme predávať viac služieb.

Treťou vecou je pokračujúce úsilie na úverovom trhu. Vždy sa vyhýbam zovšeobecneniam. Každý klient je totiž unikátny a kvalitné poradenstvo znamená nikdy neponúkať univerzálne riešenia vhodné pre viacerých klientov. No v tomto prípade urobím malú výnimku. Hypotekárny trh ešte minimálne tento rok porastie. Sprostredkovatelia Fincentra by mali mať k nemu prirodzene bližšie ako banky a aj ako konkurencia. Treba to teda využiť.

Priestor je i pri spotrebných úveroch na zodpovedné účely. Mám na mysli „dobré“ spotrebné úvery – napríklad na dovybavanie domácností alebo investíciu do výpočtovej techniky.

A ďalšia kapitola sú investície. Tu bude treba usmerniť klientov v smere, že za nulové riziko sa neplatí výnosom. Treba preto tých, ktorým to investičný profil dovolí, presmerovať do akciových alebo zmiešaných investícií.

  • Aké budú vaše prvé kroky vo Fincentre?

Stal som sa členom predstavenstva spoločnosti a do výkonného vedenia firmy nastúpim koncom apríla. Dovtedy by som sa chcel zúčastňovať rokovaní predstavenstva, aby som sa mohol zoznámiť s ľuďmi. V každom biznise ide o ľudí, no tu o nich ide dvojnásobne. Chcem zistiť, kto je kto, aký je v ňom ľudský potenciál.

Okrem toho budeme už s Petrom Stuchlíkom, Martinom Nejedlým a akcionármi dolaďovať strategické projekty. Teda rozhodnúť sa, do čoho investovať čas a energiu. Myslím si, že je lepšie urobiť jednu vec poriadne, ako začať desať a nedokončiť žiadnu. Bude to teda dosť o prioritách.

Mojim cieľom je akcelerovať rast v Česku a udržať ho na Slovensku. Prostriedkom je napríklad schopnosť využívať online kanály, rozšírenie produktového portfólia alebo akvizícia.

  • Máte na mysli prevzatie inej, už vybudovanej, distribučnej siete?

Zatiaľ je predčasné hovoriť konkrétne, no nechcem v tejto chvíli nič vylúčiť.

  • Počas minulého roku, keď ste pôsobili ako generálny riaditeľ banky Raiffeisen v ČR, sa vám podarilo zvýšiť zisk banky o viac ako 120 percent? Čo za tým stálo?

Bola to jednak lepšia motivácia obchodníkov, ktorú sme zvyšovali cez rôzne nástroje, personálne posily, alebo i tak, že som osobne navštívil takmer všetky pobočky. To sú dôvody, pre ktoré sme v banke zaznamenali otočenie trendu.

No samozrejme bolo treba robiť i opatrenia na strane nákladov. Realizovali sa najmä v roku 2013 a v zisku sa prejavili o rok neskôr.

  • Ako ste toto šetrenie realizovali?

Nutnosť robiť úspory bola dôsledkom toho, že sme banku v rokoch 2011 a 2012 postavili na očakávaniach prudkého nárastu, ku ktorému nedošlo. Verili sme, že po kríze sa trhy oživia skôr, že obdobie nízkych sadzieb príde skôr. Banku sme teda dimenzovali s očakávaniami rastu 20 percent. No skutočný rast bol nižší.

Úspory teda neboli realizované tak, že by sme „rezali do živého“, skôr sme prispôsobovali veľkosť banky reálnym podmienkam.

  • Myslíte, že téma šetrenia by mohla byť aktuálna i vo Fincentre?

Nechcem predbiehať, ale myslím si, že to nebude jedna mojich z hlavných priorít. Chcem povedať, že v Česku i na Slovensku sme dosiahli veľkosť na hranici veľkej firmy. Ak si to firma neuvedomí a nezačne investovať energiu a manažérske skúsenosti, môže mať problém.

Mojim cieľom je, aby procesy fungovali disciplinovanejšie a boli viac štandardizované. Ako súčasť svojho poslania vnímam spojenie energického podnikateľského ducha a nadšenia, ktoré firma má, s vyššou disciplinovanosťou a lepšími procesmi. Nemyslím si, že tak dôjde k prudkej úspore nákladov, no pri rastúcom počte klientov, by sme mali zabezpečiť konzistentnú kvalitu a zákaznícku hodnotu. Napríklad tým, že sa minimalizujú chyby. Úspechom bude, ak pri rastúcom počte klientov rast nákladov zastavíme. Firme, ktorá si neurobí poriadok doma, sa náklady multiplikujú.

  • Dnes žijete v Prahe. Ako spomínate, osobne navštevujete pobočky. Budete jazdiť na Slovensko. Ako sa dá zladiť práca vrcholového manažéra s jeho osobným životom?

Cestujem naozaj veľa, ale asi nie som ten najlepší, koho sa pýtať na recept na úspech. No dúfam, že sa zlepšujem. Kľúčom k úspechu je podľa mňa sebadisciplína. Rodinné udalosti, teda čas, ktorý plánujem stráviť s rodinou, alebo i sám so sebou, si dávam do kalendára, ako kotvy, okolo ktorých potom staviam všetko ostatné. Rodina a súkromie sú pre mňa rovnako dôležité ako práca.

Zistil som napríklad, že ak si aspoň dvakrát do týždňa nenájdem čas na šport – fitness a box, moja pracovná výkonnosť rapídne klesá. Sú to veľmi dobre investované dve hodiny času. Cena, ktorú za to platím, je len vstať ráno skôr, aby som mal už od deviatej odcvičené.

  • Cvičíte teda pravidelne?

Športovú aktivitu mám dva až tri krát týždenne. Ráno chodievam na fyziofitnes, čo je prepojenie fyzioterapie s fitnesom. Posilňuje to vnútorné svaly, predchádza problémom s chrbticou a podobne. Okrem toho chodím na box, no nemlátim sa s niekým v ringu. Je to tieňový tréning s trénerom. Box je podľa mňa ideálny doplnok pre starších pánov na precvičenie celého tela.

Okrem toho som nadšený tanečník, môžem každému odporučiť tanečné kurzy a skupiny, na udržanie psychickej pohody. A zaplatil som si hodiny nemčiny a taliančiny, pretože sa chcem tieto jazyky doučiť. Venujem sa tomu teraz naplno, ale viem, že po nástupe do Fincentra to budem musieť obmedziť.

  • Ako si hľadáte čas na rodinu?

Teraz, keď som odišiel z banky a ešte som nenastúpil do Fincentra, odchádzame napríklad na dovolenku na Nový Zéland. S rodinou trávim, čo najviac času. Mám dve dcéry – 18 a 15 rokov. Obe navštevujú gymnáziá. Staršia teraz prestúpila na English college, pretože chce ísť študovať do Británie medicínu, takže potrebuje medzinárodne uznávanú maturitu.

Fandím jej a pravdupovediac, sa mi uľavilo, pretože predtým chcela ísť študovať na Standford do Kalifornie alebo na školu do Bostonu. Takže našťastie je to len Británia.

  • Nechcela ísť vo vašich šľapajach bankára?

Áno, pôvodne uvažovala i nad ekonómiou, no vzal som ju do banky na dvojtýždňovú stáž a tam si to rozmyslela. Zistila, že sedieť len v kancelárií, nie je prácu pre ňu.

Manželka sa trochu bojí, že štúdium medicíny bude náročné. Ale ja hovorím, nech ide za svojim snom.

  • Má už svoju profesiu vybranú i mladšia dcéra?

Tá zatiaľ odmieta akékoľvek diskusie o budúcnosti. Baví ju futbal a vyčíta mi, že som ju nedal v detstve na hokej. No príde mi to pre dievčatá trochu drsný šport. Teraz hrá tenis, a visí na internete ako 90 percent mladých, čo nie je podľa mňa veľmi šťastný spôsob trávenia času.

Okrem toho máme teraz v rodine prírastok – štvornohého miláčika. Musím povedať, že som 15 rokov psa svojim dcéram odmietal, no keď sme boli minulý rok v lete v Tatrách, netrafili sme sa do počasia a vždy sme sa museli vracať z cesty za dažďa a búrky. Jednou takouto cestou späť sme stretli starší manželský pár s nádherným psom. Tento pes ma očaril. Je to rasa Shiba Inu.

Zmenili sme teda plán a namiesto upršaných hôr sme sa vydali sme sa do Gemerských dechtárov, kde je chovateľská stanica s týmto plemenom. Dnes je to už pol roka, čo ju máme doma. Voláme ju Ecinka. Dcéry sú ešte stále nadšené, no už ju nechodia venčiť každý deň, takže to predsa len dopadá na manželku a na mňa. No je to náš rodinný miláčik.

  •  Ďakujem za rozhovor.
M. Drosc: Imponuje mi hlad po úspechu, ktorý Fincentrum má

M. Drosc: Imponuje mi hlad po úspechu, ktorý Fincentrum má >> zdieľajte na sociálnych sieťach

 
 

Komentáre


K tomuto článku ešte nebol pridaný žiadny komentár. Buďte prvý a okomentujte tento článok.

Pridajte komentár

* Pokiaľ je text nečitateľný, nový načítate kliknutím na obrázok. Veľké a malé písmená sa neodlišujú.
Pre prihlásených sa kontrolný obrázok nezobrazuje. Prihláste sa alebo sa zaregistrujte ak ešte nemáte účet.
Opíšte text z obrázku: *

* Hviezdičkou sú označené povinné informácie.


Články z Banky

Miroslav Kriak | 24.05.2017 00:00 Finančné sprostredkovanie nepotrebuje nezmyselnú reguláciu

V uplynulých týždňoch prebehla celým sprostredkovateľským sektorom a mnohými finančnými inštitúciami vlna znepokojenia a obáv z chystaného transponovania Smernice o distribúcii poistenia č. 2016/97 (Insurance distribution directive – IDD), teda z prijatia regulácie finančného sprostredkovania v príliš tvrdej a prísnej podobe. Prijatie týchto zmien by malo na odvetvie doslova likvidačný dopad. Nemožno však povedať, že sprostredkovanie nepotrebuje ďalšie reformy a vyššiu profesionalizáciu. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Paul Stanfield | 18.05.2017 00:00 Náklady finančných rozhodnutí bez poradenstva môžu byť vysoké

V uplynulých rokoch bolo zverejnené množstvo štúdií, ktoré dokazujú hodnotu kvalitného finančného poradenstva a sprostredkovania. Hlavný záver by sa dal zhrnúť nasledovne: klienti, ktorí dostali kvalitné poradenstvo, sú podstatne lepšie zabezpečení na dôchodok, a lepšie finančne chránení počas pracovného života, ako tí, ktorí poradenstvo nedostali. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Marek Mittaš | 16.05.2017 00:00 Princípy, na ktorých stojí úspech finančného agenta

Živelnosť deväťdesiatych rokov sa prejavovala naprieč celou spoločnosťou a zachvátila aj oblasť finančného sprostredkovania. Uplatnenie často nebolo výsledkom odbornosti, ale manipulácii a techník, ktoré nepatrili vždy k serióznym. S týmto obdobím sa však finančné sprostredkovanie rozlúčilo a úspech stojí na úplne iných predpokladoch, ako je agresívny predaj. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Peter Apolen | 10.05.2017 00:00 Čo Slovákov hnevá na bankách najviac...

Klienti slovenských bánk sa prvýkrát v meraní spokojnosti cez systém Staffino vyjadrili ku kvalite služieb poskytovaných bankami. Prezradili, s čím sú najviac nespokojní. Najväčší problém je podľa nich zastaralý a nepružný internet banking. Nasleduje neochota a neprofesionalita personálu a nevýhodnosť bankových produktov. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Pavel Škriniar | 04.05.2017 00:00 Hypotéka od Poštovej banky - jej výhody a slabé stránky

Poštová banka prišla nedávno s novým typom produktu. Svoj vstup na trh s úvermi na bývanie ohlásila s doteraz jedinečnou sadzbou 0,725 percenta, no aj ďalšou novinkou. Je ňou neviazaný vklad na účte v banke, čo umožňuje klientovi dopracovať sa práve k historicky najnižšiemu hypotekárnemu úroku. Keďže ponuka je unikátna a ťažko porovnateľná s inými, pozrieme sa teraz bližšie na jej výhodnosť. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie články »

Krátké správy z Banky

24.05.2017 14:54 Kartami platíme v zahraničí najmä v potravinách a supermarketoch

Pätina Slovákov platí kreditnými kartami aj v zahraničí  Najčastejšie je to v susednej Českej republike, nasledujú Veľká Británia, Rakúsko, Maďarsko, a prvú päťku uzatvára Nemecko. Drvivú väčšinu tvoria elektronické platby za tovar alebo službu, zvyšok sú výbery hotovosti. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

24.05.2017 09:48 Petr Saic: S OVB se chci dohodnout na hladkém odchodu

Petr Saic působí v OVB 12 let a dostal se na pozici zemského ředitele. Nyní chce odejít a nastoupit vlastní cestu finančního poradenství. „Byl jsem historicky jako první zemský ředitel OVB ponížen do pozice regionálního ředitele,“ říká Petr Saic v rozhovoru pro Investujeme.cz. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

18.05.2017 13:24 Tatra banka rozdelí dividendy v hodnote 125 mil. eur

Akcionári Tatra banky na valnom zhromaždení, ktoré sa konalo v stredu (17.5.), schválili rozdelenie zisku a výplatu dividend, ako aj riadnu individuálnu a konsolidovanú účtovnú uzávierku a výročnú správu za rok 2016. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

17.05.2017 08:44 Hodnota poradenství – a co to stojí, když si poradit nedáte

Četné studie v posledních letech prokázaly hodnotu kvalitního finančního poradenství – v neposlední řadě to, že klientům, kterým je takové poradenství poskytnuto, se po odchodu do důchodu daří významně lépe a z finančního hlediska jsou i během předchozích fází svého života mnohem více chráněni. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

15.05.2017 16:43 Radí odborník: Akú rezervu by mal mať človek v prípade zmeny zamestnania

Prinášame vám poradňu z oblasti finančných služieb a finančného správania. V tejto časti na tému výšky finančnej rezervy radí Jana Lacková, exkluzívna finančná sprostredkovateľka Fincentra. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie krátke správy »

Najčítanejšie články z Banky za posledných 14 dní

Paul Stanfield | 18.05.2017 00:00 Náklady finančných rozhodnutí bez poradenstva môžu byť vysoké

V uplynulých rokoch bolo zverejnené množstvo štúdií, ktoré dokazujú hodnotu kvalitného finančného poradenstva a sprostredkovania. Hlavný záver by sa dal zhrnúť nasledovne: klienti, ktorí dostali kvalitné poradenstvo, sú podstatne lepšie zabezpečení na dôchodok, a lepšie finančne chránení počas pracovného života, ako tí, ktorí poradenstvo nedostali. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Peter Apolen | 10.05.2017 00:00 Čo Slovákov hnevá na bankách najviac...

Klienti slovenských bánk sa prvýkrát v meraní spokojnosti cez systém Staffino vyjadrili ku kvalite služieb poskytovaných bankami. Prezradili, s čím sú najviac nespokojní. Najväčší problém je podľa nich zastaralý a nepružný internet banking. Nasleduje neochota a neprofesionalita personálu a nevýhodnosť bankových produktov. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Marek Mittaš | 16.05.2017 00:00 Princípy, na ktorých stojí úspech finančného agenta

Živelnosť deväťdesiatych rokov sa prejavovala naprieč celou spoločnosťou a zachvátila aj oblasť finančného sprostredkovania. Uplatnenie často nebolo výsledkom odbornosti, ale manipulácii a techník, ktoré nepatrili vždy k serióznym. S týmto obdobím sa však finančné sprostredkovanie rozlúčilo a úspech stojí na úplne iných predpokladoch, ako je agresívny predaj. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie články »