Fincentrum a.s.
Hypoindex.cz Hypoindex.cz ČeskéReformy.cz ČeskéReformy.cz Bankaroku.cz Bankaroku.cz Investiceroku.czInvesticeroku.cz Investujeme.sk Investujeme.cz InvesticiaRoka.sk InvestíciaRoka.sk

Ďakujeme našim partnerom:                                                                                                                                                                   

fincentrum-logo

hviezdne-byvanie


facebook-logo_1

Milan Repka: Pribudli nám traja noví územní riaditelia

Milan Repka: Pribudli nám traja noví územní riaditelia

Voči niektorým ustanoveniam zákona 186/2009 má výhrady, aj keď uznáva, že pomohol oddeliť profesionálov od príležitostných agentov. Od politikov očakáva predovšetkým podporu zvyšovania finančnej gramotnosti. Predseda predstavenstva slovenského Fincentra Milan Repka je s uplynulým rokom spokojný, veď v štruktúre spoločnosti pribudli až traja územní riaditelia.  

Rok 2011 bol predovšetkým rokom povinného vzdelávania a skúšok. Ostal vám čas aj na rast spoločnosti?

Máte pravdu, že rok 2011 bol pre nás výnimočný. Vzhľadom na našu veľkosť sme museli pristúpiť k implementovaniu všetkých legislatívnych pravidiel profesionálne a seriózne. Že sa tak stalo konštatoval aj dohľad z NBS na čo sme obzvlášť hrdí. Celá naša poradenská sieť prešla úspešne obdobím povinného vzdelávania a certifikácie, čo potvrdilo správnosť nastavenia všetkých vzdelávacích procesov. A napokon v oblasti obchodných cieľov sme opäť raz zaznamenali rekordné výsledky čo nás teší samozrejme najviac.

Do akej miery súvisel vlaňajší rast s akvizíciami nových štruktúr?

Fincentrum je jedna z prvých troch sprostredkovateľských spoločností a rastie vyváženým spôsobom. Veľkú pozornosť venujú naši profesionálni lektori výchove nováčikov, pre ktorých máme pripravený vynikajúci vzdelávací program, ktorý ich prevedie úvodným vstupom do sveta finančného sprostredkovania. Pochopiteľne, radi privítame kvalitné sprostredkovateľské tímy aj od našej konkurencie. Vytvorili sme v našej spoločnosti tak unikátne podmienky pre finančných odborníkov, že evidujeme neustály záujem o možnosť spolupráce. Aj v minulom roku sme sa dohodli s viacerými kvalitnými štruktúrami a získali sme tímy skvelých poradcov aj manažérov, ktorí dokážu rozoznať potenciál Fincentra na svoj osobný a kariérny rast.

Odkiaľ prichádzali?

Stálicou v tomto smere sú OVB a Partners, čo je vzhľadom k ich veľkosti pochopiteľné, ale dohodli sme sa aj so štruktúrami z dnes už malých firiem typu Broker Consulting ako aj AWD.

Zdôrazňujem však, že nerobíme kobercové nálety po poradenských sieťach na Slovensku. Poradcovia nie sú slepí a vidia, že Fincentrum je za 5 rokov na Slovensku a 11 rokov v ČR pravou príležitosťou pre úspech o čom svedčí aj skutočnosť, že v roku 2011 sme do najvyššej pozície územný riaditeľ uviedli rekordný počet troch nových skvelých manažérov – odborníkov, ale dnes už predovšetkým kamarátov.

Nespomínam si, že by sa tak stalo v nejakej našej konkurenčnej firme, pričom viem s určitosťou, že u našej priamej konkurencie (OVB a Partners) sa tak za posledných 5 rokov  nestalo vôbec.

Fincentru pribudli traja noví územní riaditelia. V podstate sa ich počet zdvojnásobil. Dá sa zovšeobecniť, koľko trvá, kým vyrastie územný riaditeľ?

To je samozrejme veľmi individuálne. Evidujeme úžasné „success story", keď k nám prišiel manažér na pozícii M1 v Partners bez tímu a dnes je z neho náš najlepší územný riaditeľ. Alebo analogická situácia, manažér na pozícií GST z OVB s jedným človekom, ktorý práve vo finiši minulého roka dosiahol so svojím tímom skvelý výkon, ktorý ho vyniesol až na najvyššiu pozíciu vo Fincentre. Tak by som mohol pokračovať.

Podstatné však je, že nič z toho by sa neudialo, ak by sme si nevytvárali s našimi ľuďmi naozaj partnerský vzťah a nenačúvali ich potrebám a záujmom. Len skvelé zázemie a kvalitné vzťahy dokážu za predpokladu seriózneho ohodnotenia vytvoriť prostredie, kde je rast prirodzenou súčasťou našej reality.

U nás nikomu v raste nebránime, ale naopak, so všetkých síl mu pomáhame dosiahnuť na vytúženú métu. My predsa rastieme s ním a je to náš spoločný záujem.

S výnimkou územného riaditeľstva centrály pôsobia všetci vaši územní riaditelia v Žilinskom a Trenčianskom kraji. Nie je to príliš veľká hustota územných riaditeľov na malej ploche? Nezačnú si skôr či neskôr zavadzať v náborovaní nových ľudí?

Naši územní riaditelia majú rozložené svoje štruktúry po celom Slovensku a v každom kraji máme kvalitné a silné tímy a navyše práce je na Slovensku ešte viac ako dosť. Význam nezávislého finančného poradenstva rastie a už chvalabohu začína aj u ľudí prevládať zodpovednosť za svoje financie. Naším cieľom bolo a je vytvárať kvalitnú poradenskú firmu, ktorá klientom prinesie serióznu a dlhodobú službu s benefitmi ako následná starostlivosť, prístup ku kvalitným informáciám a samozrejme s dôrazom na dlhodobý vzťah, pretože len tak môže klient naplno využiť výhody kvalitného poradenstva.

Ktoré produkty najviac ťahali rast Fincentra v minulom roku? Ako vyzeral koláč vašej produkcie?

Kvalite produkcie venujeme naozaj veľkú pozornosť, pričom v rámci takzvaných „risk reportov" sledujeme niekoľko ukazovateľov, ktoré svedčia o kvalite poradenstva. Snažíme sa rozprestrieť poradenstvo klientom naprieč celým portfóliom produktov, pretože zdá sa nám nezmyselné, aby klient musel míňať svoj čas skúmaním trhu, ktorý má poradca aj za pomoci vzdelávania, špecializovaných workshopov a analýz z centrály preskúmaný dostatočne. Nemáme žiadne extrémne výkyvy, pričom úspešne sme rástli medziročne  v hypotékach, kde sme za posledný rok dosiahli veľmi pekný výsledok.

Hypotéky najmä koncom jari a začiatkom leta rástli závratným spôsobom, koncom roka už medziročne takmer stagnovali. Boli rekordnými číslami nové úvery alebo skôr refinancovanie?

Odpovedal by som známou formulkou: áno, aj. Rast sprostredkovaných úverov má okrem iného príčinu v minulom období, kedy banky poskytovali úvery na bývanie s, povedzme, veľmi slušnou maržou. Z hľadiska optimalizácie je dnes naozaj možné o významnú čiastku znížiť úrokové zaťaženie klienta a tým mu vytvoriť rezervu, s ktorou nepočítal. Ale to platí pre všetky typy produktov -   neverili by ste čo majú niektorí klienti uzatvorené. Práve o tom je naša práca, ktorá sa dá charakterizovať tromi bodmi – kvalitnou analýzou,  navrhnutím seriózneho riešenia a dlhodobého profesionálneho servisu. Nechceme len predavačov investičného alebo kapitálového životného poistenia, chceme naozaj nezávislých finančných poradcov.

Štát nechal o sebe počuť počas celého roka. Menili sa informačné povinnosti bánk pri hypotekárnych úveroch, takmer padlo stavebné sporenie v súčasnej podobe. Aké aktivity by ste privítali od štátu v tomto roku? Čo z vášho pohľadu pomohlo a naopak, kde by sa mal štát držať bokom?

V súčasnej dobe pred voľbami je mimoriadne zložité predpovedať aktivity našich politikov. Všeobecne sa však v našej krajine sústredíme viac na reštrikciu ako na podporu slobody nielen v podnikaní, ale aj slobody jednotlivca. Bohužiaľ je to aj európsky trend. Som jedným z kritikov niektorých ustanovení zákona číslo 186/2009 a viem, že kvalita finančného poradenstva je podmienená predovšetkým finančnou gramotnosťou Slovákov, na ktorú kašle každá z politických reprezentácií, ktoré sa tu od roku 1989 vystriedali. A finančná gramotnosť je o osobnej slobode a schopnosti sa kvalitne rozhodnúť. Všetko chceme riešiť príkazmi a nariadeniami, pričom zabúdame na našu povinnosť vzdelávať naše deti tak, aby vedeli rozpoznať aspoň základné hrozby, ktoré ich vo finančnom svete čakajú. A že sa ich tu pár vystriedalo! Kto si dnes spomenie na rôzne nebankové subjekty, ktoré tu nechali obrovské dlhy často ticho podporované rôznymi politickým zoskupeniami?!

Čo ma prekvapuje je skutočnosť, že aj v odbornej verejnosti, často aj v našej konkurencii, sa nájdu ľudia, ktorí ma vyzývajú k tomu, aby sme veľmi nerozčuľovali politickú reprezentáciu. To je dôkaz, že sloboda a zodpovednosť prichádzajú pomaly.  Politici by nám pomohli najviac, keby nás nechali v pokoji pracovať. Slovensko už potrebuje pokoj a nie neustále zmeny. Typický príklad ako hlúpe zmeny škodia, je nezmyselná aktivita ministerstva financií, ktorá smerovala k takmer zrušeniu stavebného sporenia bez nejakej zmysluplnej stratégie, ktorou by nahradila podporu predovšetkým pre nízkopríjmové skupiny. U mňa zaboduje politická strana, ktorá okrem podpory finančného vzdelávania pre deti už konečne jednoznačne na rovinu povie občanom, že ani prvý ani druhý dôchodkový pilier im stačiť na dôchodok nebude a musia sa oň postarať sami! Zatiaľ na to nenabral odvahu nikto a kritický čas sa blíži.

Začiatkom mesiaca vyhlásilo Fincentrum už po druhý raz Investíciu roka. Našli Slováci v minulom roku odvahu investovať? Do čoho najviac? 

Kolektívne investovanie a kapitálový trh vôbec je práve jednou z možností ako sa dlhodobo pripraviť na dôchodok. Slováci majú v sebe zakódované, že musia šetriť a preto sa chovajú veľmi podobne ako ich susedia, čo v praxi znamená, že ak trhy padajú, tak predávajú a opačne. To je základná chyba! Trpezlivo im vysvetľujeme, že pravidelným sporením a dodržaním investičného horizontu si zlepšujú predpoklad naplnenia investičných cieľov. Spolupracujeme len s renomovanými spoločnosťami, u ktorých je vysoký predpoklad, že ich portfólio manažéri dokážu spravovať peniaze klientov veľmi zodpovedne.

Práve preto vyhlasujeme túto anketu. Myslíme si, že v našej metodike, ktorá sleduje zhodnotenie prostriedkov v konkrétnych fondoch vo vzťahu k riziku, sa jednoznačne ukazuje význam, ktorý majú investície v portfóliu našich klientov. Chceme im aj touto cestou dať dostatok informácií, aby sa mohli čo najlepšie rozhodnúť, pričom ich samozrejme upozorňujeme, že minulé výnosy nie sú zárukou budúcich.

Vlani prestali platiť prechodné ustanovenia v zákone 186/2009 o finančnom poradenstve a finančnom sprostredkovaní. Cieľom bolo zvýšiť ochranu klientov. Podarilo sa?

Ako som už spomenul, ochrana klientov je komplexná záležitosť, ktorá sa nevyrieši jedným zákonom. Treba však povedať, že uvedený zákon mal aj pozitívne výsledky a predovšetkým vyselektoval tých, ktorí sa chcú finančnému poradenstvu venovať profesionálne. To, aby sa sprostredkovatelia správali tak, aby robili česť nášmu stavu, je už na nás. A zas musím s radosťou konštatovať, že za posledných 5 rokov sa kvalita služby pre klienta podľa mňa evidentne zlepšila. Za nás môžem povedať, že sa za pomoci kvalitného vzdelávania, práce analytického oddelenia, organizácie odborných seminárov pre našich špecialistov venujeme tejto problematike naozaj s plnou energiou, pretože naše podnikanie je o dlhodobých serióznych  vzťahoch a my chceme byť na Slovensku prítomní dlhodobo.

Ako ste sa vysporiadali s novými povinnosťami? Koľko vašich sprostredkovateľov muselo skončiť preto, že nezvládlo odborné skúšky?   

Už to tu niekoľkokrát zaznelo. Počet našich poradcov, ktorí neprešli certifikáciami bol marginálny a nestojí za reč. A tak to platí naprieč celým poradenským trhom, aj u našej konkurencie. Inak by sme nemohli fungovať. Občasné reči, ktoré som na túto tému zachytil, sa nevymykali z klasických JPP hlášok a verte, že mi vo Fincentre sme ich už počuli viacero. Počul som, že nemáme vzdelávanie, že máme nízke provízie, že sa u nás nedá robiť kariéra a už nás asi 8 krát predali. Na to mám jednu radu. Radšej raz vidieť ako niekoľkokrát počuť! Ale už vážne, naša spoločnosť je pevne zakotvená v prvej trojke s obrovským potenciálom v tomto roku rásť a atakovať najbližšiu priečku. Rok 2012 bude opäť rokom Fincentra…

Nový zákon kladie väčšie požiadavky na centrály a servis sprostredkovateľov. Je to výhoda lepšie vybavených veľkých spoločností? Rastú pohlcovaním menších?

Samozrejme, táto tendencia tu je. Úspory z rozsahu a schopnosť profesionálne riadiť a spravovať spoločnosť sú obrovskou konkurenčnou výhodou. To všetko chce kvalitný manažment a ľudí. Tvrdo sme pracovali, aby bola naša pozícia na trhu čo najlepšia a samozrejme, bez dobrých ľudí by sa tak nikdy nestalo. Pre inštitúcie dokážeme byť seriózny partner nielen pre veľký objem produkcie, ktorý sme schopní urobiť, ale jednoznačnou výhodou je práve spolupráca pri kontrole kvality a tým lepšia služba pre klienta,  ktorú menšia firma nemá šancu zabezpečiť. Som rád, že pri rozhodovaní o prípadnej spolupráci a využití výhod veľkej firmy pre potenciálnych záujemcov, stále zostáva Fincentrum prvou voľbou.

Na záver mi dovoľte, aby som pri príležitosti blížiaceho sa 5 ročného výročia pôsobenia Fincentra na Slovensku poďakoval všetkým ľuďom, ktorí sa so srdcom podieľali na úspešnom príbehu, ktorý naša spoločnosť za prvých 5 rokov za sebou má. Teší nás, že máme Vašu dôveru a budeme robiť všetko pre to, aby ďalších 5 rokov bolo minimálne rovnakých. Prajem úspešný rok.

Milan Repka: Pribudli nám traja noví územní riaditelia

Milan Repka: Pribudli nám traja noví územní riaditelia >> zdieľajte na sociálnych sieťach

 
 

Posledné pridané komentáre (celkem 22 komentárov)

Re: Re: Re: Re: Re: Ondrej Ondrej | 28.02.2012 13:02
Kde je růst? Loljza | 28.02.2012 12:59
Re: Re: Re: Re: Ondrej :-D :-D | 27.02.2012 17:13
Re: Re: Re: Ondrej Ondrej | 27.02.2012 16:58
Re: Re: Ondrej ondriiik | 27.02.2012 14:37

Pridajte komentár

* Pokiaľ je text nečitateľný, nový načítate kliknutím na obrázok. Veľké a malé písmená sa neodlišujú.
Pre prihlásených sa kontrolný obrázok nezobrazuje. Prihláste sa alebo sa zaregistrujte ak ešte nemáte účet.
Opíšte text z obrázku: *

* Hviezdičkou sú označené povinné informácie.


Články z Finančné poradenstvo

Marek Mittaš | 16.11.2016 00:00 Úspech, či neúspech je otázkou postoja

Záujem, motivácia, odhodlanie. To všetko niekedy nestačí, aby sa dostavil požadovaný úspech. Niekedy mu treba trochu pomôcť. Obchodnícke profesie všeobecne vyžadujú veľkú vytrvalosť. Vedieť na sebe pracovať, ísť za svojim cieľom a nedať sa odradiť počiatočným neúspechom. To sú základné vlastnosti úspešných obchodníkov. Platí to aj v oblasti finančného sprostredkovania. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0
investujeme-300-250

Marek Mittaš | 04.11.2016 00:00 Profesia poradcu vo financiách si prešla očistným procesom

Finančné sprostredkovanie je špecifická oblasť podnikania. Umožňuje tvoriť si vlastný tím a de facto svoj podnik. Na druhej strane je každý sprostredkovateľ do veľkej miery vizitkou samotnej spoločnosti, pre ktorú pracuje. Aj ten, ktorý skončí s biznisom po pár stretnutiach a zanechá nepokojných klientov, čo však vrhá zlé svetlo na celé odvetvie finančníctva. Zodpovední finančný agenti si to uvedomujú stále viac, s náborovaním „každého“ tak je v kvalitných firmách definitívny koniec. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Peter Apolen | 28.10.2016 00:00 Nikdy doteraz nemalo Fincentrum taký drive, ako po tomto lete

Finančno-sprostredkovateľská spoločnosť Fincentrum prešla v lete tohto roka náročným obdobím, keď sa istá časť jej sprostredkovateľov rozhodla odísť. Napriek tomu si generálny riaditeľ firmy Petr Stuchlík nesťažuje. Hovorí, že firma získala v lete nový drive. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Marek Mittaš | 27.10.2016 00:00 Poradca alebo automat? Rozhoduje ľudskosť

Automatizované kalkulačky, sofistikované programy aj internetové nástroje na realizáciu finančných operácií sa nepomýlia, prinášajú surové a chladné dáta a nerobia chyby. Napriek tomu sa v niektorých oblastiach radšej obraciame na radu človeka. Tvora, ktorý je omylný, zabúda a nemá v hlave gigabajty pamäte. Celá správa »

Komentárov: 2 / 2 Posledný komentár: 27.10.2016 17:30

Marek Mittaš | 11.10.2016 00:00 Pohltia externé siete jedného dňa tie interné?

V začiatkoch budovania externých maklérskych sietí na nich klasickí predajcovia produktov za okienkom pozerali ako na zlodejov práce. Takúto skutočnosť koniec – koncov priznávajú aj samotné finančné inštitúcie. Dnes interné a externé siete žijú viac menej v symbióze. Celá správa »

Komentárov: 2 / 2 Posledný komentár: 27.10.2016 17:26Ďalšie články »

Krátké správy z Finančné poradenstvo

05.12.2016 13:52 Tri spôsoby ako získať lepšiu cenu poistenia

Ako najčastejšie uzatvárate poistenie? Chodievate priamo do poisťovne? Alebo máte svojho poradcu? Prečítajte si o spôsoboch, vďaka ktorým budete mať na poistení lepšiu cenu ako sused! Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

30.11.2016 11:23 Každý druhý Nemec uzatvára poistenie online

Európania sa pri poistení čoraz viac spoliehajú na online prostredie. V Nemecku uzatvára poistku cez internet až každý druhý spotrebiteľ. Neplatí to však pri likvidácií poistných udalosti, kde sa spotrebitelia stále radšej obracajú na finančných sprostredkovateľov. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

30.11.2016 09:52 Slováci nemajú dostatočný prehľad vo svojich finančných zmluvách

Až sedem z desiatich Slovákoch oslovených v telefonickom miniprieskume spoločnosti Fincentrum si nedokázalo spontánne spomenúť na všetky uzatvorené finančné zmluvy. Len 15 percent oslovených vedelo napríklad bez nahliadnutia do dokumentácie povedať, na akú sumu majú uzatvorené poistenie domácnosti.  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

29.11.2016 13:07 Výber životného poistenia nie je záležitosťou na jedno stretnutie

Životné poistenie patrí medzi tie zložitejšie finančné produkty, s ktorými sa bežný spotrebiteľ môže stretnúť. Je totiž možné voliť si z veľkého množstva pripoistení a ponuky jednotlivých poisťovní sa medzi sebou navzájom líšia. Ak teda chcete uzavrieť naozaj dobré životné poistenie, mali by ste tomuto procesu venovať dostatok času a snažiť sa podmienky danej poistky čo najlepšie pochopiť.  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

28.11.2016 14:56 PSS končí predaj cez externých sprostredkovateľov

Prvá stavebná sporiteľňa sa rozhodla ukončiť predaj cez finančno-sprostredkovateľské siete. Klientov o tom aktuálne informovala listom. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie krátke správy »

Anketa

Myslíte si, že nové Opatrenie pribrzdí úverový trh?

Áno. (57%)
 
Nie. (14%)
 
Neviem. (29%)
 Spolu hlasovalo 7 čitateľov