Fincentrum a.s.
Hypoindex.cz Hypoindex.cz ČeskéReformy.cz ČeskéReformy.cz Bankaroku.cz Bankaroku.cz Investiceroku.czInvesticeroku.cz Investujeme.sk Investujeme.cz InvesticiaRoka.sk InvestíciaRoka.sk

Ďakujeme našim partnerom:                                                                                                                                                                   

fincentrum-logo

hviezdne-byvanie


facebook-logo_1

Najhodnotnejšie značky sveta

Google zosadil Apple a stal sa najhodnotnejšou značkou sveta v rebríčku BrandZ Top 100 Najhodnotnejších svetových značiek pre rok 2014 s hodnotou 159 miliárd dolárov, čo predstavuje medziročný nárast o 40 %.

Po troch rokoch na vrchole zostupuje Apple na druhú priečku a jeho hodnota značky klesá o 20 % na 148 miliárd dolárov. Hoci Apple zostáva značkou s vrcholovým výkonom, klesá jej kredit ako značky udávajúcej trendy v technológiách, hlavne kvôli absencii prevratných noviniek. Tretiu pozíciu si udržal líder v oblasti B2B, značka IBM, ktorá má hodnotu 108 miliárd dolárov.

Nick Cooper, riaditeľ divízie Millward Brown Optimor, hovorí o značke na vrcholu rebríčka: “Google sa ukázal ako neskutočne inovatívny s Google Glass, investíciami do umelej inteligencie a množstvom partnerstiev, ktoré umiestňujú jeho operačný systém Android do iných druhov tovarov napríklad do áut. Všetky tieto aktivity nenechávajú spotrebiteľa na pochybách, čo je Google zač, naviac prichádzajú v dobe, kedy Apple spomaľuje svoje tempo.” 

Tohtoročný zoznam zdôrazňuje koniec recesie, hodnoty narastajú a tento rok prvý krát vidíme rast všetkých kategórií i Top 100 celkovo,“ hovorí David Roth, riaditeľ The Store, WPP. “Čo určite stojí za povšimnutie, je spôsob, akým sa silné značky spamätali. Sedemdesiat jedna značiek z tohtoročného Top 100 2014 tu boli už v roku 2008. Cez finančnú nestabilitu a digitálne narušenie, ktoré zasiahlo mnoho spoločností, sa tieto značky udržali v rebríčku a dokázali tým trvanlivosť silných značiek.” 

Štúdia BrandZ Top 100 Najhodnotnejších svetových značiek realizovaná spoločnosťou Millward Brown Optimor pre WPP vstúpila do svojho deviateho roku. Je jediným rebríčkom, ktorý využíva na výpočet hodnoty značky vedľa finančných dát i názory aktuálnych i potenciálnych zákazníkov značky. 

Súhrnná hodnota značiek z Top 100 sa od svojho prvého uvedenia v roku 2006 takmer zdvojnásobila. Prvá stovka má dnes hodnotu 2,9 biliónov dolárov. Od roku 2008, kedy sa datuje počiatok bankovej a monetárnej krízy, vzrástla jej hodnota o 49 %.

BrandZ Top 10 Najhodnotnejších značiek sveta pre rok 2014

Poradie 2014

Značka

Kategória

Hodnota značky 2014 (v mil. $)

Zmena hodnoty značky

Poradie 2013

 1

 Google

 Technológie

158,843

+40 %

2

 2

 Apple

 Technológie

147,880

–20 %

1

3

IBM

Technológie

107,541

–4 %

3

4

Microsoft

Technológie

90,185

+29 %

7

5

McDonald's

Fast Food

85,706

–5 %

4

6

Coca-Cola

Nealko

80,683

+3 %

5

7

Visa

Kreditné karty

79,197

+41 %

9

8

AT&T

Telekomunikácie

77,883

+3 %

6

9

Marlboro

Tabakové výrobky

67,341

–3 %

8

10

Amazon

Obchod

64,255

+41 %

14

 

Tohtoročná správa z výskumu zahŕňa tieto kľúčové zistenia:

Súčasť života: Úspešné značky ako sú Google (značka číslo 1), Facebook, Twitter, Tencent a LinkedIn sú viac ako len nástroje, stali sa súčasťou našich životov. Ponúkajú nový spôsob komunikácie, ktorý zamestnáva našu pozornosť i predstavivosť, ale zároveň nám pomáha zorganizovať ostatné aspekty nášho života. Niektoré značky ako napríklad Tencent alebo Google robia výpady mimo svoju kategóriu, aby získali viac našej pozornosti. Je to tento trend, ktorý postrčil dopredu Nike, značku číslo 1 medzi oblečením. Nike je žiarivým príkladom značky, ktorá sa chce stať súčasťou nášho života, a tak ponúka služby ako Nike+, ktorými ďaleko presahujú svoj pôvodný účel.

Účel pred ziskom: V dnešnom svete majú ďaleko väčšiu šancu uspieť značky, ktoré idú ďalej než je ich primárny účel. Napríklad značka Pampers, ktorá upozorňuje na zdravotné riziká matiek a detí, obsadila 39. pozíciu a jej hodnota vzrástla o 10 % na 22,6 miliardy dolárov. Dove, ktorému prináša obrovský úspech jeho filozofia “skutočnej krásy”, dosiahol hodnoty značky 4,8 miliardy dolárov. 

Kategória oblečenia je najrýchlejšie rastúcou: Prvá desiatka značiek kategórie oblečenia vzrástla tento rok o 29 % na takmer 100 miliárd dolárov, čím prekonala kategóriu automobilov (nárast o 17 %) a obchodu (nárast o 16 %). V rebríčku sa objavujú značky ako Uniqlo, Nike a Adidas, všetky rastúce v dvojciferných číslach. 

Ďalej rastú spoločnosti poskytujúce technologické služby: Nielen že technologické značky obsadili prvé štyri miesta rebríčku, ale ďalšie patria i medzi najväčších skokanov tohtoročného poradia. Tento rok najrýchlejšie rastúcou značkou je čínska internetová firma Tencent pripisujúca si nárast o 97 % na 54 miliárd dolárov a 14. miesto v rebríčku, nasledovaná je značkou Facebook rastúcou o 68 % na 36 miliárd dolárov a okupujúcou 21. miesto. Úplne novými značkami v Top 100 sú Twitter na 71. pozícii s hodnotou značky 14 miliárd a LinkedIn na mieste 78. s hodnotou 12 miliárd dolárov. Dohromady tvoria technologické značky 29% celkovej hodnoty BrandZ Top 100 značiek. 

Hodnotnejšie značky rastú rýchlejšie: Analýza rebríčka BrandZ™ ako ‘akciového portfólia’ za posledných deväť rokov vykazuje ďaleko priaznivejšie výsledky v porovnaní s rozsiahlejším burzovým indexom S&P500. Zatiaľ čo hodnota spoločností v indexe S&P500 vzrástla o 44,7 %, portfólio značiek v rebríčku BrandZ™ vzrástlo o 81,1 %, čím potvrdzuje, že spoločnosti so silnými značkami sú schopné svojim akcionárom priniesť lepšie výsledky. Graf k dispozícii tu

Značky západného sveta sa v roku 2014 odrazili späť, s väčším podielom ako značiek, tak i hodnoty v Top 100. Je to dôkazom pružnosti už zavedených značiek a expanzie značiek nových a tiež zlepšujúcej sa ekonomickej situácie. Dôsledkom je zmenšenie podielu značiek rýchlo rastúcich ekonomík. Najsilnejším predstaviteľom je s 11 značkami i naďalej Čína. Ďalej sú zastúpené dve ruské značky – Sberbank a MTS a tretí rok reprezentuje africké značky mobilný operátor MTN. 

Rebríček BrandZ™ Top 100 najhodnotnejších značiek sveta spolu s kompletnou správou a ďalšími náhľady pre kľúčové oblasti a 13 tržných segmentov je k dispozícii online tu. Set interaktívnych aplikácií pre chytré telefóny a tablety bude zdarma na stiahnutie prostredníctvom Apple IOS a všetkých prístrojov s Android na www.brandz.com/mobile, alebo vyhľadávajte BrandZ v obchode pre aplikácie iTunes alebo Google Play.

O žebříčku BrandZ™ Top 100 nejhodnotnějších značek světa
Rebríček BrandZ Top 100 globálne najhodnotnejších značiek vypracovávaný spoločnosťou Millward Brown Optimor pre spoločnosti zoskupené pod hlavičkou WPP vstupuje už do svojho deviateho roku. Unikátnosť tohoto projektu spočíva v tom, že do hodnotenia vstupuje niekoľko rôznych kritérií. Sú hodnotené značky, ktoré prichádzajú do priameho styku so spotrebiteľom, ale i značky, ktoré sa pohybujú v tzv. oblasti business-to-business. Konečné poradie je určené kombináciou dvoch faktorov. Jedná sa po prvé o hodnotenie značiek vyplývajúce z rozhovorov s viac než dvoma miliónmi respondentov po celom svete a za druhé o dôslednú analýzu finančných a obchodných dopadov, ktoré má sama značka na rozvoj obchodu a rast podielu na trhu danej spoločnosti (s pomocou dát spoločností Bloomberg a Kantar Worldpanel). Hodnotenie tiež berie do úvahy regionálne odchýlky nakoľko i v prípadoch úplne globálnych značiek môže meranie prínosu značky v jednotlivých krajinách vykázať výrazné odchýlky.

Zdroj: Millward Brown

Najhodnotnejšie značky sveta

Najhodnotnejšie značky sveta >> zdieľajte na sociálnych sieťach

 
 

Komentáre


K tomuto článku ešte nebol pridaný žiadny komentár. Buďte prvý a okomentujte tento článok.

Pridajte komentár

* Pokiaľ je text nečitateľný, nový načítate kliknutím na obrázok. Veľké a malé písmená sa neodlišujú.
Pre prihlásených sa kontrolný obrázok nezobrazuje. Prihláste sa alebo sa zaregistrujte ak ešte nemáte účet.
Opíšte text z obrázku: *

* Hviezdičkou sú označené povinné informácie.


Články z Ostatné správy

| 18.04.2017 00:00 Veľkonočné zvyky sa evidentne vytrácajú, tradície si udržiavame len v jedle

Veľká noc je v našich zemepisných šírkach druhým najvýznamnejším sviatkom v roku. Dôležitejšie sú pre nás len Vianoce. Postupne však Veľká noc prichádza o svoju duchovnú podstatu. Bez ohľadu na to, či je naše vnímanie týchto sviatkov kresťanské alebo skôr pohanské, považujeme ich aj za sviatky rodiny. Celá správa »

Komentárov: 1 / 1 Posledný komentár: 19.04.2017 13:37

Marek Mittaš | 04.04.2017 00:00 Nový exekučný poriadok: postavenie dlžníkov sa zlepšilo

Od prvého apríla platí novela exekučného poriadku, ktorej cieľom je pomôcť ľuďom vyštverať sa z dlhovej pasce, zefektívniť exekúcie a proces vymáhania dlhu sprehľadniť. Novela zákona je pri neustálom náraste počtu Slovákov v exekúcii potrebná ako soľ, no nemožno jej nevytknúť znaky populizmu. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Jana Glasová | 22.03.2017 00:00 Slováci očakávajú zlepšenie ich finančnej situácie

Slováci sú stále pesimisti. Napriek zlepšujúcej sa ekonomike sú ich budúce očakávania negatívne. K zlepšeniu však dochádza pri finančnom správaní. Zvyšuje sa podiel ľudí, ktorí sú schopní si sporiť, naopak klesá podiel tých, ktorí žijú od výplaty k výplate. A stále rastie aj počet tých, ktorí plánujú kúpu bytu, či domu.  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Peter Apolen | 16.03.2017 00:00 Majetok všetkých miliardárov na svete vzrástol vlani o 16 %

Počet dolárových miliardárov vo svete vlani dosiahol rekordný počet 2257. Ich celkové bohatstvo dosiahlo osem biliónov dolárov, čo je o 16 percent viac ako pred rokom. Čísla vyplávajú z prieskumu Hurun Global Rich List 2017. Autori štúdie pripúšťajú, že svetových miliardárov môže byť v skutočnosti až päťtisíc, no mnohí radšej informácie o svojom bohatstve skrývajú. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Redakcia | 13.03.2017 00:00 Hackeri poľujú najmä na peniaze dôverčivých ľudí

Počet finančných phishingových útokov vzrástol počas minulého roku o takmer 13 percent. Až takmer polovica kyberkriminality predstavovala útok na peniaze obete. V ohrození sú najmä účty, kreditné kary, ci platobné systémy.  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie články »

Krátké správy z Ostatné správy

24.05.2017 14:54 Kartami platíme v zahraničí najmä v potravinách a supermarketoch

Pätina Slovákov platí kreditnými kartami aj v zahraničí  Najčastejšie je to v susednej Českej republike, nasledujú Veľká Británia, Rakúsko, Maďarsko, a prvú päťku uzatvára Nemecko. Drvivú väčšinu tvoria elektronické platby za tovar alebo službu, zvyšok sú výbery hotovosti. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

22.05.2017 08:54 David Rusňák vyšetřován. Stojí DRFG na hliněných nohou?

Majitel investiční skupiny DRFG David Rusňák je vyšetřován policií v souvislosti s úniky informací z policejních spisů. Zády se k němu postavil i Andrej Babiš a chce ho vyloučit z ANO. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

19.05.2017 12:54 Slováci si v oblasti financií vysoko veria

Bankový účet a on-line bankovníctvo využíva viac než 93 percent, resp. 76 percent Slovákov. Napríklad v Nemecku je to citeľne menej – len 87 percent, resp. 74 percent ľudí.  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

19.05.2017 09:03 Líbilo by se vám dostávat peníze bez práce? Garantovaný příjem to zajistí

Zaručený příjem od státu má své příznivce i odpůrce. Jeho podstata spočívá v tom, že občané státu by dostávali určitý finanční obnos bez rozdílu věku, pohlaví, vzdělání, profese atd. Všichni by prostě každý měsíc dostávali garantovaný příjem. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

18.05.2017 12:08 Problémy podnikateľov s e-schránkami môže vyriešiť startup Zelená pošta

Od 1. júla majú všetky právnické osoby povinnosť aktivovať si štátnu elektronickú schránku. Od tohto dátumu bude totiž všetka ich komunikácia s úradmi prebiehať elektronicky. Systém, ktorý by mal mnohé uľahčiť, však môže vo výsledku ľuďom život naopak skomplikovať.  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie krátke správy »