Fincentrum a.s.
Hypoindex.cz Hypoindex.cz ČeskéReformy.cz ČeskéReformy.cz Bankaroku.cz Bankaroku.cz Investiceroku.czInvesticeroku.cz Investujeme.sk Investujeme.cz InvesticiaRoka.sk InvestíciaRoka.sk

Ďakujeme našim partnerom:                                                                                                                                                                   

fincentrum-logo

hviezdne-byvanie


facebook-logo_1

Najhodnotnejšie značky sveta

Google zosadil Apple a stal sa najhodnotnejšou značkou sveta v rebríčku BrandZ Top 100 Najhodnotnejších svetových značiek pre rok 2014 s hodnotou 159 miliárd dolárov, čo predstavuje medziročný nárast o 40 %.

Po troch rokoch na vrchole zostupuje Apple na druhú priečku a jeho hodnota značky klesá o 20 % na 148 miliárd dolárov. Hoci Apple zostáva značkou s vrcholovým výkonom, klesá jej kredit ako značky udávajúcej trendy v technológiách, hlavne kvôli absencii prevratných noviniek. Tretiu pozíciu si udržal líder v oblasti B2B, značka IBM, ktorá má hodnotu 108 miliárd dolárov.

Nick Cooper, riaditeľ divízie Millward Brown Optimor, hovorí o značke na vrcholu rebríčka: “Google sa ukázal ako neskutočne inovatívny s Google Glass, investíciami do umelej inteligencie a množstvom partnerstiev, ktoré umiestňujú jeho operačný systém Android do iných druhov tovarov napríklad do áut. Všetky tieto aktivity nenechávajú spotrebiteľa na pochybách, čo je Google zač, naviac prichádzajú v dobe, kedy Apple spomaľuje svoje tempo.” 

Tohtoročný zoznam zdôrazňuje koniec recesie, hodnoty narastajú a tento rok prvý krát vidíme rast všetkých kategórií i Top 100 celkovo,“ hovorí David Roth, riaditeľ The Store, WPP. “Čo určite stojí za povšimnutie, je spôsob, akým sa silné značky spamätali. Sedemdesiat jedna značiek z tohtoročného Top 100 2014 tu boli už v roku 2008. Cez finančnú nestabilitu a digitálne narušenie, ktoré zasiahlo mnoho spoločností, sa tieto značky udržali v rebríčku a dokázali tým trvanlivosť silných značiek.” 

Štúdia BrandZ Top 100 Najhodnotnejších svetových značiek realizovaná spoločnosťou Millward Brown Optimor pre WPP vstúpila do svojho deviateho roku. Je jediným rebríčkom, ktorý využíva na výpočet hodnoty značky vedľa finančných dát i názory aktuálnych i potenciálnych zákazníkov značky. 

Súhrnná hodnota značiek z Top 100 sa od svojho prvého uvedenia v roku 2006 takmer zdvojnásobila. Prvá stovka má dnes hodnotu 2,9 biliónov dolárov. Od roku 2008, kedy sa datuje počiatok bankovej a monetárnej krízy, vzrástla jej hodnota o 49 %.

BrandZ Top 10 Najhodnotnejších značiek sveta pre rok 2014

Poradie 2014

Značka

Kategória

Hodnota značky 2014 (v mil. $)

Zmena hodnoty značky

Poradie 2013

 1

 Google

 Technológie

158,843

+40 %

2

 2

 Apple

 Technológie

147,880

–20 %

1

3

IBM

Technológie

107,541

–4 %

3

4

Microsoft

Technológie

90,185

+29 %

7

5

McDonald's

Fast Food

85,706

–5 %

4

6

Coca-Cola

Nealko

80,683

+3 %

5

7

Visa

Kreditné karty

79,197

+41 %

9

8

AT&T

Telekomunikácie

77,883

+3 %

6

9

Marlboro

Tabakové výrobky

67,341

–3 %

8

10

Amazon

Obchod

64,255

+41 %

14

 

Tohtoročná správa z výskumu zahŕňa tieto kľúčové zistenia:

Súčasť života: Úspešné značky ako sú Google (značka číslo 1), Facebook, Twitter, Tencent a LinkedIn sú viac ako len nástroje, stali sa súčasťou našich životov. Ponúkajú nový spôsob komunikácie, ktorý zamestnáva našu pozornosť i predstavivosť, ale zároveň nám pomáha zorganizovať ostatné aspekty nášho života. Niektoré značky ako napríklad Tencent alebo Google robia výpady mimo svoju kategóriu, aby získali viac našej pozornosti. Je to tento trend, ktorý postrčil dopredu Nike, značku číslo 1 medzi oblečením. Nike je žiarivým príkladom značky, ktorá sa chce stať súčasťou nášho života, a tak ponúka služby ako Nike+, ktorými ďaleko presahujú svoj pôvodný účel.

Účel pred ziskom: V dnešnom svete majú ďaleko väčšiu šancu uspieť značky, ktoré idú ďalej než je ich primárny účel. Napríklad značka Pampers, ktorá upozorňuje na zdravotné riziká matiek a detí, obsadila 39. pozíciu a jej hodnota vzrástla o 10 % na 22,6 miliardy dolárov. Dove, ktorému prináša obrovský úspech jeho filozofia “skutočnej krásy”, dosiahol hodnoty značky 4,8 miliardy dolárov. 

Kategória oblečenia je najrýchlejšie rastúcou: Prvá desiatka značiek kategórie oblečenia vzrástla tento rok o 29 % na takmer 100 miliárd dolárov, čím prekonala kategóriu automobilov (nárast o 17 %) a obchodu (nárast o 16 %). V rebríčku sa objavujú značky ako Uniqlo, Nike a Adidas, všetky rastúce v dvojciferných číslach. 

Ďalej rastú spoločnosti poskytujúce technologické služby: Nielen že technologické značky obsadili prvé štyri miesta rebríčku, ale ďalšie patria i medzi najväčších skokanov tohtoročného poradia. Tento rok najrýchlejšie rastúcou značkou je čínska internetová firma Tencent pripisujúca si nárast o 97 % na 54 miliárd dolárov a 14. miesto v rebríčku, nasledovaná je značkou Facebook rastúcou o 68 % na 36 miliárd dolárov a okupujúcou 21. miesto. Úplne novými značkami v Top 100 sú Twitter na 71. pozícii s hodnotou značky 14 miliárd a LinkedIn na mieste 78. s hodnotou 12 miliárd dolárov. Dohromady tvoria technologické značky 29% celkovej hodnoty BrandZ Top 100 značiek. 

Hodnotnejšie značky rastú rýchlejšie: Analýza rebríčka BrandZ™ ako ‘akciového portfólia’ za posledných deväť rokov vykazuje ďaleko priaznivejšie výsledky v porovnaní s rozsiahlejším burzovým indexom S&P500. Zatiaľ čo hodnota spoločností v indexe S&P500 vzrástla o 44,7 %, portfólio značiek v rebríčku BrandZ™ vzrástlo o 81,1 %, čím potvrdzuje, že spoločnosti so silnými značkami sú schopné svojim akcionárom priniesť lepšie výsledky. Graf k dispozícii tu

Značky západného sveta sa v roku 2014 odrazili späť, s väčším podielom ako značiek, tak i hodnoty v Top 100. Je to dôkazom pružnosti už zavedených značiek a expanzie značiek nových a tiež zlepšujúcej sa ekonomickej situácie. Dôsledkom je zmenšenie podielu značiek rýchlo rastúcich ekonomík. Najsilnejším predstaviteľom je s 11 značkami i naďalej Čína. Ďalej sú zastúpené dve ruské značky – Sberbank a MTS a tretí rok reprezentuje africké značky mobilný operátor MTN. 

Rebríček BrandZ™ Top 100 najhodnotnejších značiek sveta spolu s kompletnou správou a ďalšími náhľady pre kľúčové oblasti a 13 tržných segmentov je k dispozícii online tu. Set interaktívnych aplikácií pre chytré telefóny a tablety bude zdarma na stiahnutie prostredníctvom Apple IOS a všetkých prístrojov s Android na www.brandz.com/mobile, alebo vyhľadávajte BrandZ v obchode pre aplikácie iTunes alebo Google Play.

O žebříčku BrandZ™ Top 100 nejhodnotnějších značek světa
Rebríček BrandZ Top 100 globálne najhodnotnejších značiek vypracovávaný spoločnosťou Millward Brown Optimor pre spoločnosti zoskupené pod hlavičkou WPP vstupuje už do svojho deviateho roku. Unikátnosť tohoto projektu spočíva v tom, že do hodnotenia vstupuje niekoľko rôznych kritérií. Sú hodnotené značky, ktoré prichádzajú do priameho styku so spotrebiteľom, ale i značky, ktoré sa pohybujú v tzv. oblasti business-to-business. Konečné poradie je určené kombináciou dvoch faktorov. Jedná sa po prvé o hodnotenie značiek vyplývajúce z rozhovorov s viac než dvoma miliónmi respondentov po celom svete a za druhé o dôslednú analýzu finančných a obchodných dopadov, ktoré má sama značka na rozvoj obchodu a rast podielu na trhu danej spoločnosti (s pomocou dát spoločností Bloomberg a Kantar Worldpanel). Hodnotenie tiež berie do úvahy regionálne odchýlky nakoľko i v prípadoch úplne globálnych značiek môže meranie prínosu značky v jednotlivých krajinách vykázať výrazné odchýlky.

Zdroj: Millward Brown

Najhodnotnejšie značky sveta

Najhodnotnejšie značky sveta >> zdieľajte na sociálnych sieťach

 
 

Komentáre


K tomuto článku ešte nebol pridaný žiadny komentár. Buďte prvý a okomentujte tento článok.

Pridajte komentár

* Pokiaľ je text nečitateľný, nový načítate kliknutím na obrázok. Veľké a malé písmená sa neodlišujú.
Pre prihlásených sa kontrolný obrázok nezobrazuje. Prihláste sa alebo sa zaregistrujte ak ešte nemáte účet.
Opíšte text z obrázku: *

* Hviezdičkou sú označené povinné informácie.


Články z Ostatné správy

Redakcia | 10.01.2017 00:00 Začínajúce firmy majú novú možnosť ako podnikať

Od nového roka pribudla slovenským podnikateľom nová možnosť formy podnikania. Ide o takzvanú Jednoduchú spoločnosť na akcie (j.s.a.). Je určená najmä startupom, no výhodná môže byť aj pre ostatných začínajúcim podnikateľov. Takéto podnikanie by malo byť medzistupňom medzi akciovou spoločnosťou a spoločnosťou s ručením obmedzením. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Peter Apolen | 23.12.2016 00:00 Slováci by radi prežili netradičné Vianoce, no zostáva len pri plánoch

Dve tretiny Slovákov chcú prežiť Vianočné sviatky netradične. Radi by ich strávili mimo svojho domova v kruhu širokej rodiny, trebárs v horskej chate. Realita je však úplne iná. Osem z desiatich Slovákov nakoniec sedí pri štedrovečernom stole doma so svojimi najbližšími. Dôvodom je najmä lenivosť. Celá správa »

Komentárov: 1 / 1 Posledný komentár: 23.12.2016 22:25

Peter Apolen | 05.12.2016 00:00 Až štvrtina Slovákov nie je niekedy schopná plniť si finančné záväzky

Nedávny prieskum o platobnej disciplíne priniesol pozoruhodné výsledky. Až každý štvrtý Slovák sa z času na čas dostane do situácie, keď nie je schopný platiť svoje záväzky. Jedna pätina si dokonca musela na ich úhradu požičať od rodiny alebo priateľov. Banky sú až na treťom mieste.  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Redakcia | 02.11.2016 00:00 Pracovný trh láme rekordy, no budúce vyhliadky nie sú ružové

Slovensko sa môže tešiť z najvyššieho počtu pracujúcich v histórii. Miera nezamestnanosti tak po prvýkrát klesla pod priemer eurozóny, no budúce vyhliadky nie sú dobré. Počet práceschopnej populácie bude klesať a prístupu stále nezamestnaných Slovákov na pracovný trh bude brániť nízke vzdelanie.   Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Peter Apolen | 06.10.2016 00:00 Pri oslovení inkasnou spoločnosťou platí základné pravidlo - komunikovať

Finančné inštitúcie dnes využívajú pri vymáhaní pohľadávok od klientov špecializované inkasné spoločnosti. Ich cieľom je nastaviť dlžníka, ktorý prestal splácať, na nový splátkový kalendár. O tom, ako sa takýmto klientom nestať, alebo ako, v opačnom prípade, s inkasnou spoločnosťou komunikovať, sa rozprávame s riaditeľom spoločnosti Intrum Justitia Slovakia, Martinom Musilom. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie články »

Krátké správy z Ostatné správy

18.01.2017 09:12 Rok 2017: Činy, činy a ještě jednou činy

„Mé pravé křídlo je zničeno, levé křídlo je na ústupu, situace je skvělá – útočím!“ Toto jsou slova, která pronesl generál Foch v nejtemnějších okamžicích 1. světové války. A nyní jsme opět ve stejné situaci, kdy máme dvě možnosti: buď jít ke dnu, nebo jednat. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

12.01.2017 15:19 Prognózy pre pracovný trh na rok 2017

Ktoré odvetvia majú na Slovensku budúcnosť, a ktoré sektory zápasia s akútnym nedostatkom kvalifikovaných ľudí? Stane sa robotizácia, ako náhrada ľudskej pracovnej sily, realitou? Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

10.01.2017 10:37 Počet osobných bankrotov každým rokom stúpa

Minulý rok bolo na Slovensku vyhlásených 731 osobných bankrotov, čo je o 134 viac ako v roku 2015. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

03.01.2017 13:32 Slovenskí manažéri stále dôverujú tlačeným médiám

Viac ako dve tretiny slovenských manažérov považujú za najdôležitejší zdroj informácií pre svoj biznis priame kontakty v rámci podnikatelskej siete. Tlačené médiá však zostávajú dôležitým zdrojom informácií. Televízia a rozhlas sú značne v úzadí.  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

29.12.2016 10:39 Slovenské Vianoce boli bohaté a pokračujú výpredajmi

Tohtoročné Vianoce v slovenských domácnostiach boli štedré. Za darčeky sme platili najčastejšie kartami, výrazne vzrástli aj nákupy cez internet. V predvianočných týždňoch bol oproti ostatným mesiacom v roku počet platieb u obchodníkov na internete dvojnásobný, na niektorých portáloch vzrástol až trikrát.  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie krátke správy »

Najčítanejšie články z Ostatné správy za posledných 14 dní

Redakcia | 10.01.2017 00:00 Začínajúce firmy majú novú možnosť ako podnikať

Od nového roka pribudla slovenským podnikateľom nová možnosť formy podnikania. Ide o takzvanú Jednoduchú spoločnosť na akcie (j.s.a.). Je určená najmä startupom, no výhodná môže byť aj pre ostatných začínajúcim podnikateľov. Takéto podnikanie by malo byť medzistupňom medzi akciovou spoločnosťou a spoločnosťou s ručením obmedzením. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie články »