Fincentrum a.s.
Hypoindex.cz Hypoindex.cz ČeskéReformy.cz ČeskéReformy.cz Bankaroku.cz Bankaroku.cz Investiceroku.czInvesticeroku.cz Investujeme.sk Investujeme.cz InvesticiaRoka.sk InvestíciaRoka.sk

Ďakujeme našim partnerom:                                                                                                                                                                   

fincentrum-logo

hviezdne-byvanie


facebook-logo_1

Najkreatívnejšie finančné inštitúcie? VÚB, Slovenská sporitelňa a ING

Autor: Ľuboslav Kačalka | 24.01.2012 02:00 | Kategórie: Banky Poistenie | 5 komentárov
Tagy: poisťovne banky reklama
Najkreatívnejšie finančné inštitúcie? VÚB, Slovenská sporitelňa a ING


Kreativita vo finančníctve môže mať rôzne podoby. Kreatívni boli napríklad aj grécki štatisti, keď reportovali hospodárske výsledky krajiny. V našom prípade sa však budeme sústrediť na tvorivosť s pozitívnym pozadím. A tej je v nudnom prostredí finančných inštitúcií na Slovensku ako šafranu. Ale nájde sa. Redakciu Investujeme.sk zaujali vlani svojim konaním VÚB, Slovenská sporiteľňa a ING Životná poisťovňa.

Najkreatívnejšia reklama: Lepiči VÚB

Pracovníci reklamných agentúr určite vedia, že z chýb lepičov plagátov môžu vzniknúť ošemetné situácie. VÚB a jej agentúra Istropolitana povýšila takéto chyby na kreatívny koncept a výsledkom je príjemná, vtipná a zapamätateľná reklama. Veď napríklad fráza „Díky, Broňa“ zľudovela nielen medzi najmladšou generáciou.

lema-splatky-nahled
Ani kampaň VÚB však nebola bez chyby. Nedostatkom série reklamných konceptov bol šot stotožňujúci 3,5% úrokovú sadzbu pri termínovanom vklade na jeden a pol roka a spodnú hranicu, za akú sa dala získať hypotéka. Keďže 3,5% za poldruha roka je niečo iné, ako rovnaká sadzba za jeden rok, spájať by sa tieto čísla nemali, najmä nie v rýchlom televíznom spote, kde ich divák nedokáže rozlíšiť. Myslí si to aj Arbitrážna komisia Rady pre reklamu, podľa ktorej VÚB porušila televíznym spotom na 3,5% úrok etický kódex. Banka síce hovorila, že 3,5% úrok vyplatí za 18 mesiacov, táto informácia však nebola dostatočne zvýraznená a preto mohla klientov pomýliť.

Aj keď tento problém nemožno zľahčovať, z celkového pohľadu patrili spoty VÚB k tomu najkreatívnejšiemu, na čo sa v rámci televíznych reklám dalo pozerať.

Najinovatívnejší počin v produktovej oblasti: ING Životná poisťovňa

Predávať produkty životného poistenia cez internet nie je jednoduché. Okrem legislatívy je pomerne veľkou prekážkou aj nízka finančná gramotnosť klientov, ktorí by bez pomoci ťažko dokázali nájsť produkt prispôsobený ich potrebám. V tomto duchu uvažuje aj ING Životná poisťovňa, ktorá ponúka uzatvorenie on-line rizikového životného poistenia ING ProAktiv Štart so zľavou na poistnom. Ako vysvetľuje šéf ING životnej poisťovne Dušan Quis: „Na internete momentálne ponúkame rizikové životné poistenie ProAktiv Štart, s fixným rizikovým balíčkom zahrňujúcim základné riziká, ktoré je možné v podstate odporučiť každému klientovi. Treba si uvedomiť, že by bolo veľmi zložité vysvetliť klientovi všetky poistné podmienky spojené s každým pripoistením. Naša spoločnosť  preto na internete v tejto chvíli ponúka len základné riešenie, ktoré ale nemusí byť pre klienta finálne. Pokiaľ by potreboval zložitejšie riešenie, odporúčame poradiť sa s našimi profesionálnymi sprostredkovateľmi.“ 

ing-rizikovka-nahled-nahled-nahled

Zhrnuté a podčiarknuté, aj keby sa teda podarilo rozšíriť predaj životného poistenia cez internet, určite by to nebol produkt pre každého. Na druhej strane, spokojných klientov by si našiel. Najmä tých, ktorí ocenia nižšiu internetovú cenu. Koniec koncov, ani bežné tovary nenakupujú cez internet všetci, ale len tí (počítačovo) gramotnejší, ktorí sa nemusia poradiť  s predavačom v obchode o tom, ako funguje napríklad plazmový televízor.

Aj napriek svojej opatrnosti si ING Životná poisťovňa zaslúži uznanie, že našla odvahu a ponúka životné poistenie aj prostredníctvom internetu. Je to prvý a veľmi dôležitý krok, ktorý, dúfam, budú nasledovať aj ďalšie spoločnosti. Za hlavný benefit považujem nižšiu cenu práve preto, že produkt nie je zaťažený vysokými províziami. Trh IŽP je dnes deformovaný chamtivosťou a ak sa internet stane postupom času konkurenciou k ostatným predajným kanálom, môže to byť dlhoočakávaným stimulom, ktorý pomôže zreálniť poplatkovú štruktúru v tomto segmente.

Najkreatívnejší počin v produktovej oblasti: Slovenská sporiteľňa

V prípade Slovenskej sporiteľne oceňujeme skôr kreativitu produktového tímu ako prínos pre klienta. Vopred vyplácané úroky sú totiž krásnym príkladom, ako možno priemerné úročenie zabaliť do neodolateľného balíka.

babka-uroky-nahled-nahled

Áno, recenzia na vopred vyplácané úroky, ktorú sme na Investujeme.sk publikovali, rozhodne nebola priaznivá. Aj s odstupom času budeme tvrdiť, že pre klienta sú na trhu aj výhodnejšie formy sporenia. Ale pokiaľ hovoríme o kreativite, zaslúžia si produktoví manažéri Slovenskej sporiteľne naše uznanie. Bežný produkt sa stal ich zásluhou na trhu viditeľnejší a chcenejší. Aj keď tak vlastne maskoval svoju menšiu výhodnosť.

 

 

 

Anketa

Ktorá z retailových bánk pôsobiacich na Slovensku má najväčšie nedostatky vo svojich produktoch? Banky sú v abecednom poradí.

ČSOB (11%)
 
Dexia (4%)
 
OTP Banka (4%)
 
Poštová banka (8%)
 
Slovenská sporiteľňa (16%)
 
Tatra banka (34%)
 
UniCredit Bank (7%)
 
Volksbank (4%)
 
VÚB (6%)
 
Zuno (4%)
 
mBank (4%)
 Spolu hlasovalo 939 čitateľov
Najkreatívnejšie finančné inštitúcie? VÚB, Slovenská sporitelňa a ING

Najkreatívnejšie finančné inštitúcie? VÚB, Slovenská sporitelňa a ING >> zdieľajte na sociálnych sieťach

 
 

Posledné pridané komentáre (celkem 5 komentárov)

Re: SLSP??? Werty | 27.01.2012 14:47
SLSP??? mci | 25.01.2012 09:15
Generalli Terka | 24.01.2012 17:36
Lepici Andrej | 24.01.2012 17:32
A nekreativne? Rudi | 24.01.2012 17:28

Pridajte komentár

* Pokiaľ je text nečitateľný, nový načítate kliknutím na obrázok. Veľké a malé písmená sa neodlišujú.
Pre prihlásených sa kontrolný obrázok nezobrazuje. Prihláste sa alebo sa zaregistrujte ak ešte nemáte účet.
Opíšte text z obrázku: *

* Hviezdičkou sú označené povinné informácie.


Články z Banky

Peter Apolen | 22.07.2016 00:00 Ako sa zabezpečiť proti detským úrazom v lete

Leto nie je len čas prázdnin, zábavy a oddychu, ale aj častých detských zranení. Mesiace júl a august patria k najrizikovejším obdobiam v roku a rodičia detí by sa mali mať na pozore. Počet detských úrazov počas prázdnin totiž narastá až dvojnásobne. Okrem následkov na zdraví môžu detské úrazy spôsobiť rodičom aj výrazné finančné problémy. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Redakcia | 19.07.2016 00:00 Čo by Slováci zmenili na poisťovniach? Predbežné výsledky prieskumu spokojnosti

Portál Finančná Hitparáda a nezávislý hodnotiaci systém Staffino spustili najväčší prieskum kvality služieb poisťovní na Slovensku. Jeho priebežné výsledky potvrdzujú hlboko vžitú predstavu o poisťovniach v slovenskej verejnosti. Prístup poisťovní sa často pri likvidácii poistnej udalosti radikálne mení. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Redakcia | 14.07.2016 00:00 Ako banky spoplatňujú zmeny v zmluvách

K úprave podmienok spotrebného úveru klientov najčastejšie vedie zmena výšky platu. Ak sa ich zvýši príjem, môžu napríklad chcieť splatiť časť spotrebného úveru skôr. Naopak pri poklese mzdy môže prísť vhod zníženie splátky. Vo väčšine bánk takéto zmeny však nie sú zadarmo, preto sme sa pozreli na to, ako zmeny banky spoplatňujú.  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Redakcia | 12.07.2016 00:00 Hypotekárny trh v máji prvý krát prekonal hranicu jednej miliardy eur

Hypotekárny trh dosiahol v máji svoj nový rekord. Banky požičali doteraz najvyšší objem úverov a úroková sadzba poklesla na najnižšiu hodnotu. Za rekordom je lacnejšie refinancovanie starých úverov. Máj však pravdepodobne nebol posledným rekordným mesiacom. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Peter Apolen | 07.07.2016 00:00 Sezóna vrcholí. Prečo by dovolenkári nemali cestovné poistenie podceniť

Hovoria vám na každom kroku, že by ste sa pred každou zahraničnou cestou mali poistiť? Nie je to len fráza, komerčné cestovné poistenie vám v prípade akejkoľvek nehody môže ušetriť stovky až tisícky eur. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie články »

Krátké správy z Banky

26.07.2016 09:55 Prieskum ukázal, že Slováci podceňujú poistenie bývania a zodpovednosti

Takmer štvrtina Slovákov si nechráni bývanie a to aj napriek tomu, že veľká časť má osobnú skúsenosť s vykradnutím bytu, domu alebo garáže, či s prasknutým potrubím.  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

26.07.2016 09:21 Sporiace účty: záporné úrokové sadzby na dosah

Česká národní banka (ČNB) tiskne peníze ve velkém. Banky jich mají nadbytek a nevědí, co s nimi. O peníze střadatelů tak nestojí – a snižují úrokové sazby. Nyní se poklesu dočkaly i „prémiové úroky“. Kdy se dočkáme záporných úrokových sazeb? Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

25.07.2016 10:03 Poradňa mBank: Čo v prípade, ak výplata mešká a je treba uhradiť pravidelné platby

V spolupráci s mBank uverejňujeme seriál expertných poradní o bankových produktoch. Čitatelia môžu svoje otázky posielať na adresu redakcia@investujeme.sk. Odpovede mBank budeme následne zverejňovať v pravidelných intervaloch. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

22.07.2016 11:18 Allianz – SP vypovedala zmluvu s CK Hechter

Allianz – Slovenská poisťovňa vypovedala 29. apríla 2016 zmluvu pre prípad úpadku cestovnej kancelárií Hechter Slovakia, spol. s r.o. Zmluva bola vypovedaná v súlade so všeobecnými poistnými podmienkami z dôvodu neplnenia si zmluvných záväzkov voči poisťovni, nakoľko CK opakovane a dlhodobo neuhrádzala svoje finančné záväzky riadne a včas, v zmluvne dohodnutých termínoch.  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

22.07.2016 09:30 Priemerná sadzba hypoték v ČR v júni klesla na rekordných 1,87 %

Priemerná úroková sadzba hypoték sa v Česku v júni prepadla na doterajšie minimum 1,87 percenta. V máji predstavovala 1,89 percenta. Vyplýva to z údajov Fincentra Hypoindexu. Index sleduje od roku 2003 priemernú úrokovú sadzbu hypoték bez ohľadu na dobu fixácie.  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie krátke správy »

Najčítanejšie články z Banky za posledných 14 dní

Peter Apolen | 22.07.2016 00:00 Ako sa zabezpečiť proti detským úrazom v lete

Leto nie je len čas prázdnin, zábavy a oddychu, ale aj častých detských zranení. Mesiace júl a august patria k najrizikovejším obdobiam v roku a rodičia detí by sa mali mať na pozore. Počet detských úrazov počas prázdnin totiž narastá až dvojnásobne. Okrem následkov na zdraví môžu detské úrazy spôsobiť rodičom aj výrazné finančné problémy. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Redakcia | 19.07.2016 00:00 Čo by Slováci zmenili na poisťovniach? Predbežné výsledky prieskumu spokojnosti

Portál Finančná Hitparáda a nezávislý hodnotiaci systém Staffino spustili najväčší prieskum kvality služieb poisťovní na Slovensku. Jeho priebežné výsledky potvrdzujú hlboko vžitú predstavu o poisťovniach v slovenskej verejnosti. Prístup poisťovní sa často pri likvidácii poistnej udalosti radikálne mení. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Redakcia | 14.07.2016 00:00 Ako banky spoplatňujú zmeny v zmluvách

K úprave podmienok spotrebného úveru klientov najčastejšie vedie zmena výšky platu. Ak sa ich zvýši príjem, môžu napríklad chcieť splatiť časť spotrebného úveru skôr. Naopak pri poklese mzdy môže prísť vhod zníženie splátky. Vo väčšine bánk takéto zmeny však nie sú zadarmo, preto sme sa pozreli na to, ako zmeny banky spoplatňujú.  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Redakcia | 12.07.2016 00:00 Hypotekárny trh v máji prvý krát prekonal hranicu jednej miliardy eur

Hypotekárny trh dosiahol v máji svoj nový rekord. Banky požičali doteraz najvyšší objem úverov a úroková sadzba poklesla na najnižšiu hodnotu. Za rekordom je lacnejšie refinancovanie starých úverov. Máj však pravdepodobne nebol posledným rekordným mesiacom. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie články »