Fincentrum a.s.
Hypoindex.cz Hypoindex.cz ČeskéReformy.cz ČeskéReformy.cz Bankaroku.cz Bankaroku.cz Investiceroku.czInvesticeroku.cz Investujeme.sk Investujeme.cz InvesticiaRoka.sk InvestíciaRoka.sk

Ďakujeme našim partnerom:                                                                                                                                                                   

fincentrum-logo

hviezdne-byvanie


facebook-logo_1

Najkreatívnejšie finančné inštitúcie? VÚB, Slovenská sporitelňa a ING

Autor: Ľuboslav Kačalka | 24.01.2012 02:00 | Kategórie: Banky Poistenie | 5 komentárov
Tagy: poisťovne banky reklama
Najkreatívnejšie finančné inštitúcie? VÚB, Slovenská sporitelňa a ING


Kreativita vo finančníctve môže mať rôzne podoby. Kreatívni boli napríklad aj grécki štatisti, keď reportovali hospodárske výsledky krajiny. V našom prípade sa však budeme sústrediť na tvorivosť s pozitívnym pozadím. A tej je v nudnom prostredí finančných inštitúcií na Slovensku ako šafranu. Ale nájde sa. Redakciu Investujeme.sk zaujali vlani svojim konaním VÚB, Slovenská sporiteľňa a ING Životná poisťovňa.

Najkreatívnejšia reklama: Lepiči VÚB

Pracovníci reklamných agentúr určite vedia, že z chýb lepičov plagátov môžu vzniknúť ošemetné situácie. VÚB a jej agentúra Istropolitana povýšila takéto chyby na kreatívny koncept a výsledkom je príjemná, vtipná a zapamätateľná reklama. Veď napríklad fráza „Díky, Broňa“ zľudovela nielen medzi najmladšou generáciou.

lema-splatky-nahled
Ani kampaň VÚB však nebola bez chyby. Nedostatkom série reklamných konceptov bol šot stotožňujúci 3,5% úrokovú sadzbu pri termínovanom vklade na jeden a pol roka a spodnú hranicu, za akú sa dala získať hypotéka. Keďže 3,5% za poldruha roka je niečo iné, ako rovnaká sadzba za jeden rok, spájať by sa tieto čísla nemali, najmä nie v rýchlom televíznom spote, kde ich divák nedokáže rozlíšiť. Myslí si to aj Arbitrážna komisia Rady pre reklamu, podľa ktorej VÚB porušila televíznym spotom na 3,5% úrok etický kódex. Banka síce hovorila, že 3,5% úrok vyplatí za 18 mesiacov, táto informácia však nebola dostatočne zvýraznená a preto mohla klientov pomýliť.

Aj keď tento problém nemožno zľahčovať, z celkového pohľadu patrili spoty VÚB k tomu najkreatívnejšiemu, na čo sa v rámci televíznych reklám dalo pozerať.

Najinovatívnejší počin v produktovej oblasti: ING Životná poisťovňa

Predávať produkty životného poistenia cez internet nie je jednoduché. Okrem legislatívy je pomerne veľkou prekážkou aj nízka finančná gramotnosť klientov, ktorí by bez pomoci ťažko dokázali nájsť produkt prispôsobený ich potrebám. V tomto duchu uvažuje aj ING Životná poisťovňa, ktorá ponúka uzatvorenie on-line rizikového životného poistenia ING ProAktiv Štart so zľavou na poistnom. Ako vysvetľuje šéf ING životnej poisťovne Dušan Quis: „Na internete momentálne ponúkame rizikové životné poistenie ProAktiv Štart, s fixným rizikovým balíčkom zahrňujúcim základné riziká, ktoré je možné v podstate odporučiť každému klientovi. Treba si uvedomiť, že by bolo veľmi zložité vysvetliť klientovi všetky poistné podmienky spojené s každým pripoistením. Naša spoločnosť  preto na internete v tejto chvíli ponúka len základné riešenie, ktoré ale nemusí byť pre klienta finálne. Pokiaľ by potreboval zložitejšie riešenie, odporúčame poradiť sa s našimi profesionálnymi sprostredkovateľmi.“ 

ing-rizikovka-nahled-nahled-nahled

Zhrnuté a podčiarknuté, aj keby sa teda podarilo rozšíriť predaj životného poistenia cez internet, určite by to nebol produkt pre každého. Na druhej strane, spokojných klientov by si našiel. Najmä tých, ktorí ocenia nižšiu internetovú cenu. Koniec koncov, ani bežné tovary nenakupujú cez internet všetci, ale len tí (počítačovo) gramotnejší, ktorí sa nemusia poradiť  s predavačom v obchode o tom, ako funguje napríklad plazmový televízor.

Aj napriek svojej opatrnosti si ING Životná poisťovňa zaslúži uznanie, že našla odvahu a ponúka životné poistenie aj prostredníctvom internetu. Je to prvý a veľmi dôležitý krok, ktorý, dúfam, budú nasledovať aj ďalšie spoločnosti. Za hlavný benefit považujem nižšiu cenu práve preto, že produkt nie je zaťažený vysokými províziami. Trh IŽP je dnes deformovaný chamtivosťou a ak sa internet stane postupom času konkurenciou k ostatným predajným kanálom, môže to byť dlhoočakávaným stimulom, ktorý pomôže zreálniť poplatkovú štruktúru v tomto segmente.

Najkreatívnejší počin v produktovej oblasti: Slovenská sporiteľňa

V prípade Slovenskej sporiteľne oceňujeme skôr kreativitu produktového tímu ako prínos pre klienta. Vopred vyplácané úroky sú totiž krásnym príkladom, ako možno priemerné úročenie zabaliť do neodolateľného balíka.

babka-uroky-nahled-nahled

Áno, recenzia na vopred vyplácané úroky, ktorú sme na Investujeme.sk publikovali, rozhodne nebola priaznivá. Aj s odstupom času budeme tvrdiť, že pre klienta sú na trhu aj výhodnejšie formy sporenia. Ale pokiaľ hovoríme o kreativite, zaslúžia si produktoví manažéri Slovenskej sporiteľne naše uznanie. Bežný produkt sa stal ich zásluhou na trhu viditeľnejší a chcenejší. Aj keď tak vlastne maskoval svoju menšiu výhodnosť.

 

 

 

Anketa

Ktorá z retailových bánk pôsobiacich na Slovensku má najväčšie nedostatky vo svojich produktoch? Banky sú v abecednom poradí.

ČSOB (11%)
 
Dexia (4%)
 
OTP Banka (4%)
 
Poštová banka (8%)
 
Slovenská sporiteľňa (16%)
 
Tatra banka (34%)
 
UniCredit Bank (7%)
 
Volksbank (4%)
 
VÚB (6%)
 
Zuno (4%)
 
mBank (4%)
 Spolu hlasovalo 940 čitateľov
Najkreatívnejšie finančné inštitúcie? VÚB, Slovenská sporitelňa a ING

Najkreatívnejšie finančné inštitúcie? VÚB, Slovenská sporitelňa a ING >> zdieľajte na sociálnych sieťach

 
 

Posledné pridané komentáre (celkem 5 komentárov)

Re: SLSP??? Werty | 27.01.2012 14:47
SLSP??? mci | 25.01.2012 09:15
Generalli Terka | 24.01.2012 17:36
Lepici Andrej | 24.01.2012 17:32
A nekreativne? Rudi | 24.01.2012 17:28

Pridajte komentár

* Pokiaľ je text nečitateľný, nový načítate kliknutím na obrázok. Veľké a malé písmená sa neodlišujú.
Pre prihlásených sa kontrolný obrázok nezobrazuje. Prihláste sa alebo sa zaregistrujte ak ešte nemáte účet.
Opíšte text z obrázku: *

* Hviezdičkou sú označené povinné informácie.


Články z Banky

| 22.02.2017 00:00 Čím sa líšia hypotéky od VÚB a od Slovenskej sporiteľne

Slovenská sporiteľňa začala nový rok zvyšovaním úrokov. Vyzeralo to preto tak, že banky otáčajú kormidlo k vyšším sadzbám. Dlho to však netrvalo. Začiatkom roka prišla s úrokom 1,39 najväčšia hypotekárna banka na trhu VÚB. O zhruba desať dní ju nasledovala aj trhová dvojka Slovenská sporiteľňa. Vyzerá to teda, že cenová vojna pokračuje. Pozrime sa teraz na to, v čom sa tieto dve ponuky líšia. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Marek Mittaš | 20.02.2017 00:00 Bankám sa oplatia aj pôžičky s nulovým úrokom

Požičiavanie peňazí je stále lacnejšie. Rastie tak aj počet ľudí, ktorí sa zadlžujú. Dnes je už  dokonca možné požičať si skutočne zadarmo a pre finančné domy plné likvidity je to stále výhodné, hoci zdanlivo nezarobia. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Andrej Zeman | 17.02.2017 00:00 Allianz - SP vlani odhalila 1909 poistných podvodov v hodnote 4,1 mil. eur

Allianz – Slovenská poisťovňa vlani poisťovňa prešetrila 1991 podozrivých škôd v životnom aj neživotnom poistení. Podozrenie na podvod sa potvrdilo až v 1909 prípadoch, ktoré predstavovali hodnotu viac ako 4,1 miliónov eur. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Marek Mittaš | 16.02.2017 00:00 Úspory Slovákov sú v (ne)bezpečí!!!

Slováci sa začínajú odvracať od termínovaných vkladov. Paradoxne tak však nerobia v čase najnižšieho reálneho výnosu, ale v čase opticky najnižšieho percentuálneho úroku. Slabá investičná gramotnosť a averzia k riziku je však najmä záležitosťou doterajších generácií. S novými investičnými možnosťami a otvorenou hlavou sa nová generácia budúcich investorov pravdepodobne podstatne zmení. Vzrastie tak aj jej odolnosť voči riziku. Celá správa »

Komentárov: 1 / 1 Posledný komentár: 21.02.2017 20:06

Peter Apolen | 15.02.2017 00:00 Čo sa zmení v hypotékach pre mladých?

Ministerstvo financií chystá zmeny v hypotekárnych pravidlách. Cieľom je spružniť a zefektívniť hypotekárny trh a vylepšiť štátnu podporu bývania mladých.  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie články »

Krátké správy z Banky

20.02.2017 11:04 ČSOB Poisťovňa prichádza s novinkou v poistení terorizmu

Slováci sa začínajú vo väčšej miere zaujímať o možnosti ochrany pre prípad, že by sa v zahraničí alebo doma ocitli v bezprostrednom ohrození života, predovšetkým pokiaľ ide o bezpečnostné hrozby akými sú aj teroristické útoky. Na túto situáciu začínajú reagovať poisťovne aj v kategórii produktov životného poistenia. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

16.02.2017 09:06 Bankovní daň… zaplatí klient!

Sociální demokracie (ČSSD) postupně rozkrývá svůj volební daňový program. Jedním z již zveřejněných bodů je bankovní daň. A kdo ji zaplatí? Pochopitelně klient. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

15.02.2017 14:59 Pozor na detské úrazy na svahu

Počet zranených detí každoročne stúpa. Komunálna poisťovňa napríklad eviduje ich nárast medzi rokmi 2012 a 2016 až o 125 percent. Najviac úrazov mali školopovinné deti vo veku 8 až 15 rokov, viedli zlomeniny na dolných a horných končatinách. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

15.02.2017 09:07 Peer-to-peer pojištění: Obejde se bez zprostředkovatelů

Zatímco největší světové klasické pojišťovny datují svou historii od 2. poloviny 17. století, nejstarší peer-to-peer pojišťovny jsou záležitostí posledního desetiletí. Přesto se jim daří měnit pohled na pojišťovnictví a otřást základy klasických pojišťovacích domů. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

13.02.2017 14:44 Za poistný podvod hrozí až 15 rokov na tvrdo

Poisťovňa Generali vlani odhalila až 625 špekulatívnych pokusov o získanie neoprávneného poistného plnenia. Podvodníci sa pokúšali získať až 2,5 milióna eur. Až štvrtina zo všetkých prípadov sa odohrala v Bratislavskom kraji. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie krátke správy »

Najčítanejšie články z Banky za posledných 14 dní

Andrej Zeman | 17.02.2017 00:00 Allianz - SP vlani odhalila 1909 poistných podvodov v hodnote 4,1 mil. eur

Allianz – Slovenská poisťovňa vlani poisťovňa prešetrila 1991 podozrivých škôd v životnom aj neživotnom poistení. Podozrenie na podvod sa potvrdilo až v 1909 prípadoch, ktoré predstavovali hodnotu viac ako 4,1 miliónov eur. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Peter Apolen | 08.02.2017 00:00 Poisťujete firemné auto? Podľa čoho sa rozhodnúť

Pri výbere poisťovne by firma mala zvážiť to, kde podniká, ako bezpečne jazdia je zamestnanci, ale aj to ako často jazdí vozidlo do zahraničia. Veľký význam ale má aj rozsah asistenčných služieb. Hoci si ešte stále väčšina firiem na Slovensku vyberá poistenie vozidiel podľa ceny, prvoradá by mala byť kvalita služieb poisťovne.  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Marek Mittaš | 06.02.2017 00:00 Na Slovensku pribudla nová poisťovňa, pôsobiť bude z Gibraltaru

Od prvého dňa tohto roku začala na Slovensku oficiálne pôsobiť poisťovňa Premium Insurance Company Limited. Zameriava sa výhradne na segment neživotného poistenia. Hoci bez vlastnej siete pobočiek, chce ponúknuť prémiové poistné produkty. Slovensko by pritom malo byť len prvou krajinou. Svoje pôsobenie chce rozvinúť aj v zahraničí. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Marek Mittaš | 16.02.2017 00:00 Úspory Slovákov sú v (ne)bezpečí!!!

Slováci sa začínajú odvracať od termínovaných vkladov. Paradoxne tak však nerobia v čase najnižšieho reálneho výnosu, ale v čase opticky najnižšieho percentuálneho úroku. Slabá investičná gramotnosť a averzia k riziku je však najmä záležitosťou doterajších generácií. S novými investičnými možnosťami a otvorenou hlavou sa nová generácia budúcich investorov pravdepodobne podstatne zmení. Vzrastie tak aj jej odolnosť voči riziku. Celá správa »

Komentárov: 1 / 1 Posledný komentár: 01.01.1970 01:00

Peter Apolen | 15.02.2017 00:00 Čo sa zmení v hypotékach pre mladých?

Ministerstvo financií chystá zmeny v hypotekárnych pravidlách. Cieľom je spružniť a zefektívniť hypotekárny trh a vylepšiť štátnu podporu bývania mladých.  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie články »