Fincentrum a.s.
Hypoindex.cz Hypoindex.cz ČeskéReformy.cz ČeskéReformy.cz Bankaroku.cz Bankaroku.cz Investiceroku.czInvesticeroku.cz Investujeme.sk Investujeme.cz InvesticiaRoka.sk InvestíciaRoka.sk

Ďakujeme našim partnerom:                                                                                                                                                                   

fincentrum-logo

hviezdne-byvanie


facebook-logo_1

Najkreatívnejšie finančné inštitúcie? VÚB, Slovenská sporitelňa a ING

Autor: Ľuboslav Kačalka | 24.01.2012 02:00 | Kategórie: Banky Poistenie | 5 komentárov
Tagy: poisťovne banky reklama
Najkreatívnejšie finančné inštitúcie? VÚB, Slovenská sporitelňa a ING


Kreativita vo finančníctve môže mať rôzne podoby. Kreatívni boli napríklad aj grécki štatisti, keď reportovali hospodárske výsledky krajiny. V našom prípade sa však budeme sústrediť na tvorivosť s pozitívnym pozadím. A tej je v nudnom prostredí finančných inštitúcií na Slovensku ako šafranu. Ale nájde sa. Redakciu Investujeme.sk zaujali vlani svojim konaním VÚB, Slovenská sporiteľňa a ING Životná poisťovňa.

Najkreatívnejšia reklama: Lepiči VÚB

Pracovníci reklamných agentúr určite vedia, že z chýb lepičov plagátov môžu vzniknúť ošemetné situácie. VÚB a jej agentúra Istropolitana povýšila takéto chyby na kreatívny koncept a výsledkom je príjemná, vtipná a zapamätateľná reklama. Veď napríklad fráza „Díky, Broňa“ zľudovela nielen medzi najmladšou generáciou.

lema-splatky-nahled
Ani kampaň VÚB však nebola bez chyby. Nedostatkom série reklamných konceptov bol šot stotožňujúci 3,5% úrokovú sadzbu pri termínovanom vklade na jeden a pol roka a spodnú hranicu, za akú sa dala získať hypotéka. Keďže 3,5% za poldruha roka je niečo iné, ako rovnaká sadzba za jeden rok, spájať by sa tieto čísla nemali, najmä nie v rýchlom televíznom spote, kde ich divák nedokáže rozlíšiť. Myslí si to aj Arbitrážna komisia Rady pre reklamu, podľa ktorej VÚB porušila televíznym spotom na 3,5% úrok etický kódex. Banka síce hovorila, že 3,5% úrok vyplatí za 18 mesiacov, táto informácia však nebola dostatočne zvýraznená a preto mohla klientov pomýliť.

Aj keď tento problém nemožno zľahčovať, z celkového pohľadu patrili spoty VÚB k tomu najkreatívnejšiemu, na čo sa v rámci televíznych reklám dalo pozerať.

Najinovatívnejší počin v produktovej oblasti: ING Životná poisťovňa

Predávať produkty životného poistenia cez internet nie je jednoduché. Okrem legislatívy je pomerne veľkou prekážkou aj nízka finančná gramotnosť klientov, ktorí by bez pomoci ťažko dokázali nájsť produkt prispôsobený ich potrebám. V tomto duchu uvažuje aj ING Životná poisťovňa, ktorá ponúka uzatvorenie on-line rizikového životného poistenia ING ProAktiv Štart so zľavou na poistnom. Ako vysvetľuje šéf ING životnej poisťovne Dušan Quis: „Na internete momentálne ponúkame rizikové životné poistenie ProAktiv Štart, s fixným rizikovým balíčkom zahrňujúcim základné riziká, ktoré je možné v podstate odporučiť každému klientovi. Treba si uvedomiť, že by bolo veľmi zložité vysvetliť klientovi všetky poistné podmienky spojené s každým pripoistením. Naša spoločnosť  preto na internete v tejto chvíli ponúka len základné riešenie, ktoré ale nemusí byť pre klienta finálne. Pokiaľ by potreboval zložitejšie riešenie, odporúčame poradiť sa s našimi profesionálnymi sprostredkovateľmi.“ 

ing-rizikovka-nahled-nahled-nahled

Zhrnuté a podčiarknuté, aj keby sa teda podarilo rozšíriť predaj životného poistenia cez internet, určite by to nebol produkt pre každého. Na druhej strane, spokojných klientov by si našiel. Najmä tých, ktorí ocenia nižšiu internetovú cenu. Koniec koncov, ani bežné tovary nenakupujú cez internet všetci, ale len tí (počítačovo) gramotnejší, ktorí sa nemusia poradiť  s predavačom v obchode o tom, ako funguje napríklad plazmový televízor.

Aj napriek svojej opatrnosti si ING Životná poisťovňa zaslúži uznanie, že našla odvahu a ponúka životné poistenie aj prostredníctvom internetu. Je to prvý a veľmi dôležitý krok, ktorý, dúfam, budú nasledovať aj ďalšie spoločnosti. Za hlavný benefit považujem nižšiu cenu práve preto, že produkt nie je zaťažený vysokými províziami. Trh IŽP je dnes deformovaný chamtivosťou a ak sa internet stane postupom času konkurenciou k ostatným predajným kanálom, môže to byť dlhoočakávaným stimulom, ktorý pomôže zreálniť poplatkovú štruktúru v tomto segmente.

Najkreatívnejší počin v produktovej oblasti: Slovenská sporiteľňa

V prípade Slovenskej sporiteľne oceňujeme skôr kreativitu produktového tímu ako prínos pre klienta. Vopred vyplácané úroky sú totiž krásnym príkladom, ako možno priemerné úročenie zabaliť do neodolateľného balíka.

babka-uroky-nahled-nahled

Áno, recenzia na vopred vyplácané úroky, ktorú sme na Investujeme.sk publikovali, rozhodne nebola priaznivá. Aj s odstupom času budeme tvrdiť, že pre klienta sú na trhu aj výhodnejšie formy sporenia. Ale pokiaľ hovoríme o kreativite, zaslúžia si produktoví manažéri Slovenskej sporiteľne naše uznanie. Bežný produkt sa stal ich zásluhou na trhu viditeľnejší a chcenejší. Aj keď tak vlastne maskoval svoju menšiu výhodnosť.

 

 

 

Anketa

Ktorá z retailových bánk pôsobiacich na Slovensku má najväčšie nedostatky vo svojich produktoch? Banky sú v abecednom poradí.

ČSOB (11%)
 
Dexia (4%)
 
OTP Banka (4%)
 
Poštová banka (8%)
 
Slovenská sporiteľňa (16%)
 
Tatra banka (34%)
 
UniCredit Bank (7%)
 
Volksbank (4%)
 
VÚB (6%)
 
Zuno (4%)
 
mBank (4%)
 Spolu hlasovalo 940 čitateľov
Najkreatívnejšie finančné inštitúcie? VÚB, Slovenská sporitelňa a ING

Najkreatívnejšie finančné inštitúcie? VÚB, Slovenská sporitelňa a ING >> zdieľajte na sociálnych sieťach

 
 

Posledné pridané komentáre (celkem 5 komentárov)

Re: SLSP??? Werty | 27.01.2012 14:47
SLSP??? mci | 25.01.2012 09:15
Generalli Terka | 24.01.2012 17:36
Lepici Andrej | 24.01.2012 17:32
A nekreativne? Rudi | 24.01.2012 17:28

Pridajte komentár

* Pokiaľ je text nečitateľný, nový načítate kliknutím na obrázok. Veľké a malé písmená sa neodlišujú.
Pre prihlásených sa kontrolný obrázok nezobrazuje. Prihláste sa alebo sa zaregistrujte ak ešte nemáte účet.
Opíšte text z obrázku: *

* Hviezdičkou sú označené povinné informácie.


Články z Banky

Pavel Škriniar | 18.01.2017 00:00 Hľadáte čo najlacnejší účet pre dôchodcu? Zoberte do úvahy aj neseniorské účty

Pokorením dôchodkového veku a nábehom na fixnú sumu pravidelného príjmu – dôchodku, sa človek stále viac orientuje na výdavkovú stranu rozpočtu. Prichádza obdobie hľadania zliav. Platí to aj vo finančnom svete. I tu však platí, že vyhrávajú len tí aktívni. Ani tu zľavy neprichádzajú automaticky, treba o nich vedieť a potom o ne požiadať. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Peter Apolen | 11.01.2017 00:00 Poštová banka mení svoj biznis model. Chce osloviť novú cieľovú skupinu

Poštová banka odštartovala nový rok zásadnými zmenami v biznis modeli. Tradičná banka zameraná najmä na vidiecke obyvateľstvo plánuje osloviť nové cieľové skupiny klientov. Chce preto priniesť nové produkty, rozšíriť pobočkovú sieť a zmeniť marketingovú komunikáciu.  Celá správa »

Komentárov: 2 / 2 Posledný komentár: 11.01.2017 22:34

Marek Mittaš | 05.01.2017 00:00 Študentom na vzdelanie požičiava štát aj banky

Bezplatné školstvo rozhodne neznamená štúdium zadarmo. Podľa prieskumu TNS Slovakia Millennials+ minie vysokoškolák priemerne 42 eur týždenne. V prípade  pracujúcich vysokoškolákov je to až takmer sto eur. Vzdelanie možno brať ako vynikajúcu investíciu do života, no nie každý si ho môže dovoliť. K dispozícii sú preto rôzne štipendiá, granty, ale aj komerčné pôžičky.  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Pavel Škriniar | 30.12.2016 00:00 7 najväčších bankových prešľapov roku 2016

Internetový porovnávač finančných produktov, FinančnáHitparáda.sk, bilancuje najväčšie alebo najčastejšie sa opakujúce prešľapy bánk tohto roka. Údaje vyplývajú z mystery shoppingu, ktorý portál pravidelne realizuje. Hoci vedomé alebo náhodné zavádzania klientov majú rôzne podoby, treba mať na pamäti, že aj bankový pracovník je stále len človek. Teda tak, ako môže byť omylný, alebo zákerný, môže byť na druhej strane aj dobromyseľný. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Peter Apolen | 29.12.2016 00:00 Úroky na korporátnych úveroch klesli na historické minimum

Záujem slovenských firiem o úvery v tomto roku prevyšuje priemer eurozóny. Na konci októbra zaevidovali domáce banky medziročný rast objemu poskytnutých korporátnych úverov o 4,7 percenta.  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie články »

Krátké správy z Banky

18.01.2017 12:44 Najčastejším dôvodom invalidity vlani boli choroby pohybovej sústavy

Najčastejšími ochoreniami, ktoré sa v roku 2016 najviac podieľali na uznávaní invalidity, boli choroby pohybovej sústavy (5 701 prípadov). Nasledovali nádorové ochorenia (3 691 prípadov) a ako tretia skupina najčastejších diagnóz sa umiestnili duševné choroby a poruchy správania (3 305 prípadov). Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

18.01.2017 09:52 Lloyd's sa chce zabezpečiť voči brexitu novou európskou pobočkou

Britská zaisťovňa Lloyd's plánuje otvoriť novú pobočku v kontinentálnej Európe, aby sa tak zabezpečila pre budúci odchod Veľkej Británie z EÚ. Zatiaľ sa nerozhodla pre konkrétnu krajinu, avizuje však do pobočky presunie niektoré riadiace funkcie.  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

17.01.2017 15:46 Potrebujem popri hypotéke životné poistenie?

Vybavujete si hypotéku a váš finančný sprostredkovateľ vám odporučil poistenie? Pokiaľ to nie je investičné životné poistenie, tak vám odporúčam tento návrh nezavrhovať. Váš poradca vám zrejme chce naozaj pomôcť.  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

16.01.2017 13:09 Škodu spôsobenú výtlkom uhrádzajú aj poisťovne

Vodiči sa s výtlkmi na cestách stretávajú každoročne zhruba v rovnakom čase. Objavujú sa najmä, keď sa roztopí sneh. Poisťovňa Generali zaznamenala za posledné tri roky viac ako 130 prípadov, keď pneumatiku či disk na aute poškodili práve výtlky. Priemerná výška poistného plnenia pri týchto škodách dosiahla 330 eur. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

13.01.2017 08:43 Pojistných podvodů v životním pojištění přibývá

Pojistných podvodů rok od roku přibývá. V loňském roce odhalily pojišťovny pojistné podvody za více než miliardu korun. Podvodníci se zaměřují především na pojištění vozidel, ale stále častěji také na životní a cestovní pojištění.  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie krátke správy »

Najčítanejšie články z Banky za posledných 14 dní

Peter Apolen | 11.01.2017 00:00 Poštová banka mení svoj biznis model. Chce osloviť novú cieľovú skupinu

Poštová banka odštartovala nový rok zásadnými zmenami v biznis modeli. Tradičná banka zameraná najmä na vidiecke obyvateľstvo plánuje osloviť nové cieľové skupiny klientov. Chce preto priniesť nové produkty, rozšíriť pobočkovú sieť a zmeniť marketingovú komunikáciu.  Celá správa »

Komentárov: 2 / 2 Posledný komentár: 01.01.1970 01:00

Marek Mittaš | 05.01.2017 00:00 Študentom na vzdelanie požičiava štát aj banky

Bezplatné školstvo rozhodne neznamená štúdium zadarmo. Podľa prieskumu TNS Slovakia Millennials+ minie vysokoškolák priemerne 42 eur týždenne. V prípade  pracujúcich vysokoškolákov je to až takmer sto eur. Vzdelanie možno brať ako vynikajúcu investíciu do života, no nie každý si ho môže dovoliť. K dispozícii sú preto rôzne štipendiá, granty, ale aj komerčné pôžičky.  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie články »