Fincentrum a.s.
Hypoindex.cz Hypoindex.cz ČeskéReformy.cz ČeskéReformy.cz Bankaroku.cz Bankaroku.cz Investiceroku.czInvesticeroku.cz Investujeme.sk Investujeme.cz InvesticiaRoka.sk InvestíciaRoka.sk

Ďakujeme našim partnerom:                                                                                                                                                                   

fincentrum-logo

hviezdne-byvanie


facebook-logo_1

Najkreatívnejšie finančné inštitúcie? VÚB, Slovenská sporitelňa a ING

Autor: Ľuboslav Kačalka | 24.01.2012 02:00 | Kategórie: Banky Poistenie | 5 komentárov
Tagy: poisťovne banky reklama
Najkreatívnejšie finančné inštitúcie? VÚB, Slovenská sporitelňa a ING


Kreativita vo finančníctve môže mať rôzne podoby. Kreatívni boli napríklad aj grécki štatisti, keď reportovali hospodárske výsledky krajiny. V našom prípade sa však budeme sústrediť na tvorivosť s pozitívnym pozadím. A tej je v nudnom prostredí finančných inštitúcií na Slovensku ako šafranu. Ale nájde sa. Redakciu Investujeme.sk zaujali vlani svojim konaním VÚB, Slovenská sporiteľňa a ING Životná poisťovňa.

Najkreatívnejšia reklama: Lepiči VÚB

Pracovníci reklamných agentúr určite vedia, že z chýb lepičov plagátov môžu vzniknúť ošemetné situácie. VÚB a jej agentúra Istropolitana povýšila takéto chyby na kreatívny koncept a výsledkom je príjemná, vtipná a zapamätateľná reklama. Veď napríklad fráza „Díky, Broňa“ zľudovela nielen medzi najmladšou generáciou.

lema-splatky-nahled
Ani kampaň VÚB však nebola bez chyby. Nedostatkom série reklamných konceptov bol šot stotožňujúci 3,5% úrokovú sadzbu pri termínovanom vklade na jeden a pol roka a spodnú hranicu, za akú sa dala získať hypotéka. Keďže 3,5% za poldruha roka je niečo iné, ako rovnaká sadzba za jeden rok, spájať by sa tieto čísla nemali, najmä nie v rýchlom televíznom spote, kde ich divák nedokáže rozlíšiť. Myslí si to aj Arbitrážna komisia Rady pre reklamu, podľa ktorej VÚB porušila televíznym spotom na 3,5% úrok etický kódex. Banka síce hovorila, že 3,5% úrok vyplatí za 18 mesiacov, táto informácia však nebola dostatočne zvýraznená a preto mohla klientov pomýliť.

Aj keď tento problém nemožno zľahčovať, z celkového pohľadu patrili spoty VÚB k tomu najkreatívnejšiemu, na čo sa v rámci televíznych reklám dalo pozerať.

Najinovatívnejší počin v produktovej oblasti: ING Životná poisťovňa

Predávať produkty životného poistenia cez internet nie je jednoduché. Okrem legislatívy je pomerne veľkou prekážkou aj nízka finančná gramotnosť klientov, ktorí by bez pomoci ťažko dokázali nájsť produkt prispôsobený ich potrebám. V tomto duchu uvažuje aj ING Životná poisťovňa, ktorá ponúka uzatvorenie on-line rizikového životného poistenia ING ProAktiv Štart so zľavou na poistnom. Ako vysvetľuje šéf ING životnej poisťovne Dušan Quis: „Na internete momentálne ponúkame rizikové životné poistenie ProAktiv Štart, s fixným rizikovým balíčkom zahrňujúcim základné riziká, ktoré je možné v podstate odporučiť každému klientovi. Treba si uvedomiť, že by bolo veľmi zložité vysvetliť klientovi všetky poistné podmienky spojené s každým pripoistením. Naša spoločnosť  preto na internete v tejto chvíli ponúka len základné riešenie, ktoré ale nemusí byť pre klienta finálne. Pokiaľ by potreboval zložitejšie riešenie, odporúčame poradiť sa s našimi profesionálnymi sprostredkovateľmi.“ 

ing-rizikovka-nahled-nahled-nahled

Zhrnuté a podčiarknuté, aj keby sa teda podarilo rozšíriť predaj životného poistenia cez internet, určite by to nebol produkt pre každého. Na druhej strane, spokojných klientov by si našiel. Najmä tých, ktorí ocenia nižšiu internetovú cenu. Koniec koncov, ani bežné tovary nenakupujú cez internet všetci, ale len tí (počítačovo) gramotnejší, ktorí sa nemusia poradiť  s predavačom v obchode o tom, ako funguje napríklad plazmový televízor.

Aj napriek svojej opatrnosti si ING Životná poisťovňa zaslúži uznanie, že našla odvahu a ponúka životné poistenie aj prostredníctvom internetu. Je to prvý a veľmi dôležitý krok, ktorý, dúfam, budú nasledovať aj ďalšie spoločnosti. Za hlavný benefit považujem nižšiu cenu práve preto, že produkt nie je zaťažený vysokými províziami. Trh IŽP je dnes deformovaný chamtivosťou a ak sa internet stane postupom času konkurenciou k ostatným predajným kanálom, môže to byť dlhoočakávaným stimulom, ktorý pomôže zreálniť poplatkovú štruktúru v tomto segmente.

Najkreatívnejší počin v produktovej oblasti: Slovenská sporiteľňa

V prípade Slovenskej sporiteľne oceňujeme skôr kreativitu produktového tímu ako prínos pre klienta. Vopred vyplácané úroky sú totiž krásnym príkladom, ako možno priemerné úročenie zabaliť do neodolateľného balíka.

babka-uroky-nahled-nahled

Áno, recenzia na vopred vyplácané úroky, ktorú sme na Investujeme.sk publikovali, rozhodne nebola priaznivá. Aj s odstupom času budeme tvrdiť, že pre klienta sú na trhu aj výhodnejšie formy sporenia. Ale pokiaľ hovoríme o kreativite, zaslúžia si produktoví manažéri Slovenskej sporiteľne naše uznanie. Bežný produkt sa stal ich zásluhou na trhu viditeľnejší a chcenejší. Aj keď tak vlastne maskoval svoju menšiu výhodnosť.

 

 

 

Anketa

Ktorá z retailových bánk pôsobiacich na Slovensku má najväčšie nedostatky vo svojich produktoch? Banky sú v abecednom poradí.

ČSOB (11%)
 
Dexia (4%)
 
OTP Banka (4%)
 
Poštová banka (8%)
 
Slovenská sporiteľňa (16%)
 
Tatra banka (34%)
 
UniCredit Bank (7%)
 
Volksbank (4%)
 
VÚB (6%)
 
Zuno (4%)
 
mBank (4%)
 Spolu hlasovalo 940 čitateľov
Najkreatívnejšie finančné inštitúcie? VÚB, Slovenská sporitelňa a ING

Najkreatívnejšie finančné inštitúcie? VÚB, Slovenská sporitelňa a ING >> zdieľajte na sociálnych sieťach

 
 

Posledné pridané komentáre (celkem 5 komentárov)

Re: SLSP??? Werty | 27.01.2012 14:47
SLSP??? mci | 25.01.2012 09:15
Generalli Terka | 24.01.2012 17:36
Lepici Andrej | 24.01.2012 17:32
A nekreativne? Rudi | 24.01.2012 17:28

Pridajte komentár

* Pokiaľ je text nečitateľný, nový načítate kliknutím na obrázok. Veľké a malé písmená sa neodlišujú.
Pre prihlásených sa kontrolný obrázok nezobrazuje. Prihláste sa alebo sa zaregistrujte ak ešte nemáte účet.
Opíšte text z obrázku: *

* Hviezdičkou sú označené povinné informácie.


Články z Banky

Jana Glasová | 23.08.2016 00:00 Zadlženosť Slovákov vzrástla v 1. polroku o 13 %

Celkový objem úverov obyvateľov Slovenska dosiahol ku koncu prvého polroka výšku 26,3 mld. eur. Je o 13 percent viac ako v rovnakom období vlaňajška, čo je takmer také isté tempo rastu zadlženia ako vlani. Až tri štvrtiny úverov predstavujú pôžičky na bývanie. V číslach je zarátaný prírastok aj úbytok úverov. Ak je teda starý úver nahradený novým v rovnakej výške, v štatistike stavu sa to neukáže. Preto nie je medzi tohto a minuloročným tempom rastu takmer žiadny rozdiel. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Redakcia | 19.08.2016 00:00 Na svete je kalkulačka, ktorá uľahčí výber rizikového životného poistenia

Poisťovne nemajú rady, ak sa ich produkty porovnávajú s konkurenčnými. Dôvod je jednoduchý: klient nikdy nedostane kvalitatívne identické produkty a poisťovne sa obávajú, aby sa človek nerozhodoval na základe „nesprávneho“ kritéria. Portál www.FinančnáHitparáda.sk preto teraz pripravil elektronické porovnanie ponúk rizikového životného poistenia. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Peter Apolen | 18.08.2016 00:00 Prvá poisťovňa na trhu kryje riziká z virtuálneho priestoru

Digitálny svet prináša so sebou nové riziká, napríklad krádež virtuálnej identity,  v neserióznom eshope. Spektrum rizík je relatívne široké a na Slovensku ich už začala poisťovať prvá poisťovňa. Kryje priame finančné straty a prepláca aj právne zastúpenie v spore s podvodníkom. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Peter Apolen | 16.08.2016 00:00 Tri rady ako na cestách prežiť vo finančnom bezpečí

Dočasný život mimo domova mení naše zvyklosti. Týka sa to i elektronického bankovníctva. Väčšinou sme menej ostražití a často aj neznalí miestnych pomerov. V skutočnosti by to však malo byť práve naopak, pretože online bankovníctvo predstavuje oveľa väčšie riziká ako správa financií z domu. Ponúkame preto niekoľko najdôležitejších rád, ako si počas horúcich dní ustrážiť svoj telefón, bankový účet a osobné financie. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Pavel Škriniar | 11.08.2016 00:00 Ako si vybrať cestovné poistenie

Cestovné poistenie si často kupujeme ako žuvačky pri pokladni. Berieme prvé, ktoré príde pod ruku, najčastejšie to najlacnejšie. Je to však chybou a pri rozkliknutí jednotlivých produktov zistíme, že rozdielne ceny sú opodstatnené vyššou, či nižšou kvalitou. Oplatí sa teda venovať pozornosť poistnému krytiu a výlukám. Podľa čoho sa rozhodovať radíme v nasledujúcom článku Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie články »

Krátké správy z Banky

26.08.2016 09:10 Mladí Slováci dokážu na zábavu kartou minúť až 190 eur mesačne

Neprekvapí, že sa mladí ľudia sa chcú predovšetkým zabávať. Potvrdzuje to aj štruktúra ich výdavkov, zábava totiž tvorí až pätinu všetkých útrat platobnou kartou u ľudí narodených po roku 1990. Viac zaplatia len za jedlo. Významnú položku v ich rozpočte tvorí predovšetkým kino, šport alebo hry. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

24.08.2016 10:25 UniCredit chce predať svoju dcéru v Poľsku

Poľské médiá priniesli správy, že talianska banková skupina UniCredit sa chce úplne zbaviť svojej tamojšej dcéry – banky Bank Pekao. Akcie skupiny na to reagovali posiľnením.  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

23.08.2016 09:51 Informáciu o stave účtu v Sociálnej poisťovni sa môžete dozvedieť i elektronicky

Informácia o zmenách stavu individuálneho účtu poistenca sa dá získať aj prostredníctvom elektronickej služby Sociálnej poisťovne. Prístup si treba vybaví pri osobnej návšteve pobočky Sociálnej poisťovne. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

22.08.2016 12:39 Generácia „millennials“ začína byť nezávislá okolo dvadsiatky

Dvadsiaty rok života je v prípade generácie „millennials“ zlomový – vtedy sa stáva väčšina z nich finančne nezávislá od rodičov. Bankový účet je pre nich čoraz väčšou samozrejmosťou a otvárajú si ho v priemere medzi 18. a 19. rokom. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

19.08.2016 11:31 Sto percentné hypotéky budú od januára ešte nedostupnejšie

Úplné prefinancovanie kupovanej nehnuteľnosti úverom na bývanie, alebo hypotékou bude od budúceho roku ešte ťažšie. Odporúčania NBS z roku 2014 totiž na to zavedú ešte prísnejší limit. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie krátke správy »

Najčítanejšie články z Banky za posledných 14 dní

Jana Glasová | 23.08.2016 00:00 Zadlženosť Slovákov vzrástla v 1. polroku o 13 %

Celkový objem úverov obyvateľov Slovenska dosiahol ku koncu prvého polroka výšku 26,3 mld. eur. Je o 13 percent viac ako v rovnakom období vlaňajška, čo je takmer také isté tempo rastu zadlženia ako vlani. Až tri štvrtiny úverov predstavujú pôžičky na bývanie. V číslach je zarátaný prírastok aj úbytok úverov. Ak je teda starý úver nahradený novým v rovnakej výške, v štatistike stavu sa to neukáže. Preto nie je medzi tohto a minuloročným tempom rastu takmer žiadny rozdiel. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Peter Apolen | 16.08.2016 00:00 Tri rady ako na cestách prežiť vo finančnom bezpečí

Dočasný život mimo domova mení naše zvyklosti. Týka sa to i elektronického bankovníctva. Väčšinou sme menej ostražití a často aj neznalí miestnych pomerov. V skutočnosti by to však malo byť práve naopak, pretože online bankovníctvo predstavuje oveľa väčšie riziká ako správa financií z domu. Ponúkame preto niekoľko najdôležitejších rád, ako si počas horúcich dní ustrážiť svoj telefón, bankový účet a osobné financie. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Peter Apolen | 18.08.2016 00:00 Prvá poisťovňa na trhu kryje riziká z virtuálneho priestoru

Digitálny svet prináša so sebou nové riziká, napríklad krádež virtuálnej identity,  v neserióznom eshope. Spektrum rizík je relatívne široké a na Slovensku ich už začala poisťovať prvá poisťovňa. Kryje priame finančné straty a prepláca aj právne zastúpenie v spore s podvodníkom. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Redakcia | 19.08.2016 00:00 Na svete je kalkulačka, ktorá uľahčí výber rizikového životného poistenia

Poisťovne nemajú rady, ak sa ich produkty porovnávajú s konkurenčnými. Dôvod je jednoduchý: klient nikdy nedostane kvalitatívne identické produkty a poisťovne sa obávajú, aby sa človek nerozhodoval na základe „nesprávneho“ kritéria. Portál www.FinančnáHitparáda.sk preto teraz pripravil elektronické porovnanie ponúk rizikového životného poistenia. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie články »