Fincentrum a.s.
Hypoindex.cz Hypoindex.cz ČeskéReformy.cz ČeskéReformy.cz Bankaroku.cz Bankaroku.cz Investiceroku.czInvesticeroku.cz Investujeme.sk Investujeme.cz InvesticiaRoka.sk InvestíciaRoka.sk

Ďakujeme našim partnerom:                                                                                                                                                                   

fincentrum-logo

hviezdne-byvanie


facebook-logo_1

Neznášam poradcov alebo 7 pravidiel náborovania

Neznášam poradcov alebo 7 pravidiel náborovania

Sedíte spokojne v kancelárii, hovoríte si, aký ste úspešný, veď každý desiaty človek, ktorého znáborujete, v biznise aj v skutočnosti ostane. A trošku vám uniká, že zvyšných deväť často odchádza s negatívnymi emóciami a sú zlou reklamou pre celé finančné sprostredkovanie. Ako teda náborovať, aby ste sa so svojim luxusným mercedesom nemuseli pohybovať len po kanáloch?

K napísaniu tohto článku ma inšpiroval blog študenta ekonómie na blog.sme.sk, ktorý emotívne opisuje náborový pohovor v jednej z najväčších sprostredkovateľských spoločností. Blogový príspevok si môžete prečítať celý, ale myslím si, že vám úplne postačí vedieť, že mladíka rozhorčili dva momenty:

  • Náborovateľ nevhodne pracoval s odporúčaniami (starší kontakt s nekorektným odvolaním sa na tretiu osobu)
  • Náborovateľ  zahmlieval druh práce („Nie je to finančné poradenstvo, my robím finančné služby inak a rozbiehame… )

Asi mi dáte za pravdu, že takéto chyby sa dejú v praxi pomerne často, ich dôsledok sme tentoraz mohli vidieť v plnej paráde. Blog pod doménou sme.sk patrí všeobecne k veľmi čítaným, navyše sa šíril aj prostredníctvom Facebooku a iných sociálnych sietí. Výsledkom sú tisíce ľudí, ktorí si ho prečítali a ich vnímanie finančného sprostredkovania sa (ešte) zhoršilo. "Karma článku“ a „facebookové  like-y“ potvrdzujú, že čitatelia s mladým mužom súhlasia.

A to všetko len preto, že jeden náborovateľ si povedal, však to skúsim urobiť takto. Veď čo sa môže stať?! A stalo sa veľa…

Neplačme však nad rozliatym mliekom „nadojeným inak“ a pozrime sa na najčastejšie chyby pri náborovaní.   

1. Nezabúdajte na „odpad“

Úmyselne som použil expresívne označenie „odpad“ na ľudí, ktorí v rámci náborovania buď neprejavia záujem, alebo nie sú vyhovujúci. Je vrcholne nezodpovedné nakladať s nimi ako s odpadom. Sú to totiž ľudia, ktorí budú chodiť a siať bodliaky na vašu cestu k úspechu.

Nie je úspech niekoho presvedčiť. Oveľa väčší úspech je mať dobré vzťahy s tými, ktorých ste nepresvedčili.   

2. Nehanbite sa za svoju prácu

Ak robíte svoju prácu dobre, nehanbite sa na ňu. Hovorte o nej otvorene a odvolávajte sa na svoje úspechy. Ak vás niekto učí, aby ste namiesto pravdy o svoje práci hľadali a používali vzletné synonymá, učí vás to zle. A príklad nazlosteného študenta je toho príkladom.

Nehovorte o nenaplnených víziách z prázdnych firemných manuálov. Hovorte o šťastných rodinách, ktorým ste dobrou hypotékou pomohli k bývaniu.

3. Zachovajte si dôstojnosť

Nie je nič zúfalejšie ako vidieť manažéra, ktorý  na odmietnutie reaguje detinským: „My aj tak neberieme každého, zrejme by ste ani neprešli.“ Najmä ak to hovorí človek z firmy, ktorá nových ľudí zbiera na ulici.

4. Neklamte

Nepoužívajte lži. Obrátia sa proti vám. Neklamte o vysokom nástupnom plate ak viete, že veľa peňazí si treba odrobiť a neprichádzajú okamžite. Neklamte o tom, že klienti vás vítajú s otvorenými dverami a napečenými koláčmi, ak to nie je pravda. Klamstvo je ľahké odhaliť. Ale je mimoriadne ťažké získať si dôveru po usvedčení z klamstva.

5. Hovorte o výzvach a hľadajte potenciál

Prácu, ktorú ponúkate, nazvite pravým menom a hovorte o obrovskej výzve, ktorá nie je pre každého. Nepotrebujete ľudí, ktorí po týždni odídu a o vašej práci budú šíriť len negatívne informácie. Hľadajte v budúcich kolegoch potenciál a ponúknite im možnosť ho využiť. Neponúkajte každému človeku rovnakú prácu. Ale prácu šitú na mieru podľa povahy.

Pozorne si prečítajte životopisy, zaujímajte sa o získané vzdelanie a nadobudnuté zručnosti a ponúknite spôsob, ako ich využiť v novej práci.     

6. Priznajte negatíva a hovorte o rozdieloch

Veľmi dôležité je vnímať budúceho kolegu ako racionálne zmýšľajúceho človeka. Netvrďte, že všetci Slováci „finančných poradcov“ vítajú, ak viete, že to nie je pravda. Nezamlčujte negatívne vnímanie tejto profesie, doplňte, že je kompenzované atraktívnym hodnotením. Hovorte o rozdieloch medzi jednotlivými sprostredkovateľmi a zdôraznite, že aj napriek vysokej penetrácii trhu je málo skutočne dobrých jedincov a práve to vytvára priestor pre nových kvalitných ľudí.   

7. Využívajte referencie len za poctivú prácu

Nech vás ani nepadne pýtať si referencie za nič. Ich hodnota je totiž nulová. „Hej dal som mu tvoje číslo, ale to len tak, pošli ho niekam,“ je veta, ktorá najčastejšie nasleduje po takomto type referencií. Referencia získa na hodnote, len ak ste odviedli dobrú prácu. V takom prípade sa nový kontakt na váš telefonát teší.

Nakoniec

Namiesto záveru len stručná veta. Ak si myslíte, že treba osloviť čo najviac ľudí, môžete to skúsiť. Ale nerobte to ako masový vrah, ktorý po sebe namiesto mŕtvol necháva zavraždené „dobré meno finančného sprostredkovania.“

Ilustračné foto: sxc.hu.

 

Anketa

Ktorú z uvedených finančno-sprostredkovateľských spoločností považujete za najlepšiu? Zoznam vytvorený z členov AFISPu.

AWD (1%)
 
Broker Consulting (1%)
 
OVB Allfinanz Slovensko (14%)
 
Partners Group SK (9%)
 
UNIVERSAL maklérsky dom (47%)
 
Winners Group (5%)
 
ZFP akadémia (1%)
 
EFCON (0%)
 
Fincentrum (12%)
 
K Finance (0%)
 
Maxima Broker (1%)
 
MBI (1%)
 
Salve (1%)
 
Všetky sú rovnako dobré (0%)
 
Všetky sú rovnako zlé (7%)
 Spolu hlasovalo 2257 čitateľov
Neznášam poradcov alebo 7 pravidiel náborovania

Neznášam poradcov alebo 7 pravidiel náborovania >> zdieľajte na sociálnych sieťach

 
 

Pridajte komentár

* Pokiaľ je text nečitateľný, nový načítate kliknutím na obrázok. Veľké a malé písmená sa neodlišujú.
Pre prihlásených sa kontrolný obrázok nezobrazuje. Prihláste sa alebo sa zaregistrujte ak ešte nemáte účet.
Opíšte text z obrázku: *

* Hviezdičkou sú označené povinné informácie.


Články z Finančné poradenstvo

Roman Gálik | 20.03.2017 00:00 Počet sprostredkovateľov by mohol po regulácii provízii klesnúť až o dve tretiny

Ministerstvo financií vyšlo von s prvou verziu návrhu novely zákona o finančnom sprostredkovaní. Podľa nej by malo dôjsť k zásadným zmenám vo výške sprostredkovateľských provízii. Výška provízie má byť zákonom obmedzená a jej výplata by mala byť rozložená do siedmych rokov. Ak by takýto návrh prešiel, bol by pre väčšinu z 29 tisíc fyzických a 500 právnických osôb pôsobiacich na trhu likvidačný. Celá správa »

Komentárov: 2 / 2 Posledný komentár: 20.03.2017 22:15

Paul Stanfield | 28.02.2017 00:00 Ako sa pripraviť na reguláciu, či úplný zákaz sprotredkovateľský provízií

Viacerí komentátori odvetvia finančného poradenstva stále hlasnejšie tvrdia, že províziám plateným poskytovateľmi finančných služieb už celosvetovo odzvonilo. No je tomu skutočne tak? Všetci vieme, že Veľká Británia a aj niektoré ďalšie regióny už od týchto provízií prešli na priame platby platené zákazníkmi. No sú aj jurisdikcie, ktoré touto cestou síce vydali, no následne narazili na odpor svojich vlastných regulátorov. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Peter Apolen | 02.02.2017 00:00 Sprostredkovatelia prezbrojili. Ponúkajú rizikovky

Trh životného poistenia sa mení a klienti čoraz viac preferujú čisté krytie rizík. Aj finanční sprostredkovatelia v priebehu jedného roka značne zmenili ponuku a prispôsobili ju potrebám klientov. Vyplýva to z mystery shoppingu, ktorý v rámci pravidelného nezávislého monitoringu poistného trhu uskutočnila spoločnosť MARKET VISION SLOVAKIA. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Jana Zámečníková | 23.01.2017 00:00 Spor o nevyplatené sprostredkovateľské provízie stále nekončí

Spor spoločnosti Slovdan s finančno-sprostredkovateľskou spoločnosťou AFS SK (neskôr Salve Group) o nevyplatené provízie sa ťahá už desať rokov. Pokusy o mimosúdne vyrovnanie stroskotali a spor skončil na súde. Ústavný súd sa síce postavil na stranu Salve, napriek tomu kauza nekončí. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Marek Mittaš | 27.12.2016 00:00 Kam smeruje investičné životné poistenie

Poistný trh na Slovensku aj v celej Európe prechádza zásadnými zmenami. Tie sa dotýkajú dlhoročných šlágrov, medzi ktoré donedávna patrilo aj investičné životné poistenie. Kedysi nutná výbava zodpovedných klientov a prvá voľba finančných sprostredkovateľov. Dnes produkt stojaci pred zánikom.  Celá správa »

Komentárov: 2 / 2 Posledný komentár: 28.02.2017 13:54Ďalšie články »

Krátké správy z Finančné poradenstvo

23.03.2017 12:08 Zmeny plánované v novele zákona o finančnom sprostredkovaní

Činnosť finančných sprostredkovateľov, agentov i oveľa menšiu skupinu poradcov čakajú zmeny. Na stole je totiž novela zákona o finančnom sprostredkovaní a finančnom poradenstve z dielne Ministerstva financií SR. To si od zmien sľubuje prevzatie zavedených pravidiel pre sprostredkovateľov tak, ako ich poznáme z iných európskych krajín. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

23.03.2017 08:56 Nový produkt finančních zprostředkovatelů: Členství ve straně

Finančně poradenské společnosti hledají byznys i v dalších oborech. Nejčastěji v příbuzném a doplňkovém realitním makléřství. Některé se snaží prosadit v distribuci plynu a elektřiny. Ale pojišťovací makléř Total Brokers to pojal z jiné strany: Prodává členství ve straně. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

13.03.2017 08:12 Potřebujeme nové tržní návrhy, ne zbytečné zákazy

Konečné datum pro zavedení směrnice MiFID II v každém členském státě – 3. 1. 2018 – se rychle blíží. Lze získat prvotní názory, abychom mohli předvídat dopad směrnice na obchodní modely? Směrnice s sebou především nese hamletovské dilema: závislé či nezávislé investiční poradenství? Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

10.03.2017 09:39 Skupina Fincentrum rástla v roku 2016 o 4 %

Aj napriek nepriateľským aktom vrcholového vedenia v prvej polovici roka 2016 dosiahlo Fincentrum Slovensko obrat vyše 18 miliónov eur a medziročne pokleslo len o 1,7 %. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

08.03.2017 09:07 Výsledek regulace životního pojištění: Zdražení!

„Cesta do pekel je dlážděná dobrými úmysly.“ Toto staré rčení vystihuje i regulaci provizí vyplácenou pojišťovnami finančním zprostředkovatelům za prodej životního pojištění. A nebo se spíš hodí „nic není zadarmo“? Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie krátke správy »