Fincentrum a.s.
Hypoindex.cz Hypoindex.cz ČeskéReformy.cz ČeskéReformy.cz Bankaroku.cz Bankaroku.cz Investiceroku.czInvesticeroku.cz Investujeme.sk Investujeme.cz InvesticiaRoka.sk InvestíciaRoka.sk

Ďakujeme našim partnerom:                                                                                                                                                                   

fincentrum-logo

hviezdne-byvanie


facebook-logo_1

Neznášam poradcov alebo 7 pravidiel náborovania

Neznášam poradcov alebo 7 pravidiel náborovania

Sedíte spokojne v kancelárii, hovoríte si, aký ste úspešný, veď každý desiaty človek, ktorého znáborujete, v biznise aj v skutočnosti ostane. A trošku vám uniká, že zvyšných deväť často odchádza s negatívnymi emóciami a sú zlou reklamou pre celé finančné sprostredkovanie. Ako teda náborovať, aby ste sa so svojim luxusným mercedesom nemuseli pohybovať len po kanáloch?

K napísaniu tohto článku ma inšpiroval blog študenta ekonómie na blog.sme.sk, ktorý emotívne opisuje náborový pohovor v jednej z najväčších sprostredkovateľských spoločností. Blogový príspevok si môžete prečítať celý, ale myslím si, že vám úplne postačí vedieť, že mladíka rozhorčili dva momenty:

  • Náborovateľ nevhodne pracoval s odporúčaniami (starší kontakt s nekorektným odvolaním sa na tretiu osobu)
  • Náborovateľ  zahmlieval druh práce („Nie je to finančné poradenstvo, my robím finančné služby inak a rozbiehame… )

Asi mi dáte za pravdu, že takéto chyby sa dejú v praxi pomerne často, ich dôsledok sme tentoraz mohli vidieť v plnej paráde. Blog pod doménou sme.sk patrí všeobecne k veľmi čítaným, navyše sa šíril aj prostredníctvom Facebooku a iných sociálnych sietí. Výsledkom sú tisíce ľudí, ktorí si ho prečítali a ich vnímanie finančného sprostredkovania sa (ešte) zhoršilo. "Karma článku“ a „facebookové  like-y“ potvrdzujú, že čitatelia s mladým mužom súhlasia.

A to všetko len preto, že jeden náborovateľ si povedal, však to skúsim urobiť takto. Veď čo sa môže stať?! A stalo sa veľa…

Neplačme však nad rozliatym mliekom „nadojeným inak“ a pozrime sa na najčastejšie chyby pri náborovaní.   

1. Nezabúdajte na „odpad“

Úmyselne som použil expresívne označenie „odpad“ na ľudí, ktorí v rámci náborovania buď neprejavia záujem, alebo nie sú vyhovujúci. Je vrcholne nezodpovedné nakladať s nimi ako s odpadom. Sú to totiž ľudia, ktorí budú chodiť a siať bodliaky na vašu cestu k úspechu.

Nie je úspech niekoho presvedčiť. Oveľa väčší úspech je mať dobré vzťahy s tými, ktorých ste nepresvedčili.   

2. Nehanbite sa za svoju prácu

Ak robíte svoju prácu dobre, nehanbite sa na ňu. Hovorte o nej otvorene a odvolávajte sa na svoje úspechy. Ak vás niekto učí, aby ste namiesto pravdy o svoje práci hľadali a používali vzletné synonymá, učí vás to zle. A príklad nazlosteného študenta je toho príkladom.

Nehovorte o nenaplnených víziách z prázdnych firemných manuálov. Hovorte o šťastných rodinách, ktorým ste dobrou hypotékou pomohli k bývaniu.

3. Zachovajte si dôstojnosť

Nie je nič zúfalejšie ako vidieť manažéra, ktorý  na odmietnutie reaguje detinským: „My aj tak neberieme každého, zrejme by ste ani neprešli.“ Najmä ak to hovorí človek z firmy, ktorá nových ľudí zbiera na ulici.

4. Neklamte

Nepoužívajte lži. Obrátia sa proti vám. Neklamte o vysokom nástupnom plate ak viete, že veľa peňazí si treba odrobiť a neprichádzajú okamžite. Neklamte o tom, že klienti vás vítajú s otvorenými dverami a napečenými koláčmi, ak to nie je pravda. Klamstvo je ľahké odhaliť. Ale je mimoriadne ťažké získať si dôveru po usvedčení z klamstva.

5. Hovorte o výzvach a hľadajte potenciál

Prácu, ktorú ponúkate, nazvite pravým menom a hovorte o obrovskej výzve, ktorá nie je pre každého. Nepotrebujete ľudí, ktorí po týždni odídu a o vašej práci budú šíriť len negatívne informácie. Hľadajte v budúcich kolegoch potenciál a ponúknite im možnosť ho využiť. Neponúkajte každému človeku rovnakú prácu. Ale prácu šitú na mieru podľa povahy.

Pozorne si prečítajte životopisy, zaujímajte sa o získané vzdelanie a nadobudnuté zručnosti a ponúknite spôsob, ako ich využiť v novej práci.     

6. Priznajte negatíva a hovorte o rozdieloch

Veľmi dôležité je vnímať budúceho kolegu ako racionálne zmýšľajúceho človeka. Netvrďte, že všetci Slováci „finančných poradcov“ vítajú, ak viete, že to nie je pravda. Nezamlčujte negatívne vnímanie tejto profesie, doplňte, že je kompenzované atraktívnym hodnotením. Hovorte o rozdieloch medzi jednotlivými sprostredkovateľmi a zdôraznite, že aj napriek vysokej penetrácii trhu je málo skutočne dobrých jedincov a práve to vytvára priestor pre nových kvalitných ľudí.   

7. Využívajte referencie len za poctivú prácu

Nech vás ani nepadne pýtať si referencie za nič. Ich hodnota je totiž nulová. „Hej dal som mu tvoje číslo, ale to len tak, pošli ho niekam,“ je veta, ktorá najčastejšie nasleduje po takomto type referencií. Referencia získa na hodnote, len ak ste odviedli dobrú prácu. V takom prípade sa nový kontakt na váš telefonát teší.

Nakoniec

Namiesto záveru len stručná veta. Ak si myslíte, že treba osloviť čo najviac ľudí, môžete to skúsiť. Ale nerobte to ako masový vrah, ktorý po sebe namiesto mŕtvol necháva zavraždené „dobré meno finančného sprostredkovania.“

Ilustračné foto: sxc.hu.

 

Anketa

Ktorú z uvedených finančno-sprostredkovateľských spoločností považujete za najlepšiu? Zoznam vytvorený z členov AFISPu.

AWD (1%)
 
Broker Consulting (1%)
 
OVB Allfinanz Slovensko (14%)
 
Partners Group SK (9%)
 
UNIVERSAL maklérsky dom (47%)
 
Winners Group (5%)
 
ZFP akadémia (1%)
 
EFCON (0%)
 
Fincentrum (12%)
 
K Finance (0%)
 
Maxima Broker (1%)
 
MBI (1%)
 
Salve (1%)
 
Všetky sú rovnako dobré (0%)
 
Všetky sú rovnako zlé (7%)
 Spolu hlasovalo 2238 čitateľov
Neznášam poradcov alebo 7 pravidiel náborovania

Neznášam poradcov alebo 7 pravidiel náborovania >> zdieľajte na sociálnych sieťach

 
 

Pridajte komentár

* Pokiaľ je text nečitateľný, nový načítate kliknutím na obrázok. Veľké a malé písmená sa neodlišujú.
Pre prihlásených sa kontrolný obrázok nezobrazuje. Prihláste sa alebo sa zaregistrujte ak ešte nemáte účet.
Opíšte text z obrázku: *

* Hviezdičkou sú označené povinné informácie.


Články z Finančné poradenstvo

Marek Mittaš | 16.11.2016 00:00 Úspech, či neúspech je otázkou postoja

Záujem, motivácia, odhodlanie. To všetko niekedy nestačí, aby sa dostavil požadovaný úspech. Niekedy mu treba trochu pomôcť. Obchodnícke profesie všeobecne vyžadujú veľkú vytrvalosť. Vedieť na sebe pracovať, ísť za svojim cieľom a nedať sa odradiť počiatočným neúspechom. To sú základné vlastnosti úspešných obchodníkov. Platí to aj v oblasti finančného sprostredkovania. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0
investujeme-300-250

Marek Mittaš | 04.11.2016 00:00 Profesia poradcu vo financiách si prešla očistným procesom

Finančné sprostredkovanie je špecifická oblasť podnikania. Umožňuje tvoriť si vlastný tím a de facto svoj podnik. Na druhej strane je každý sprostredkovateľ do veľkej miery vizitkou samotnej spoločnosti, pre ktorú pracuje. Aj ten, ktorý skončí s biznisom po pár stretnutiach a zanechá nepokojných klientov, čo však vrhá zlé svetlo na celé odvetvie finančníctva. Zodpovední finančný agenti si to uvedomujú stále viac, s náborovaním „každého“ tak je v kvalitných firmách definitívny koniec. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Peter Apolen | 28.10.2016 00:00 Nikdy doteraz nemalo Fincentrum taký drive, ako po tomto lete

Finančno-sprostredkovateľská spoločnosť Fincentrum prešla v lete tohto roka náročným obdobím, keď sa istá časť jej sprostredkovateľov rozhodla odísť. Napriek tomu si generálny riaditeľ firmy Petr Stuchlík nesťažuje. Hovorí, že firma získala v lete nový drive. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Marek Mittaš | 27.10.2016 00:00 Poradca alebo automat? Rozhoduje ľudskosť

Automatizované kalkulačky, sofistikované programy aj internetové nástroje na realizáciu finančných operácií sa nepomýlia, prinášajú surové a chladné dáta a nerobia chyby. Napriek tomu sa v niektorých oblastiach radšej obraciame na radu človeka. Tvora, ktorý je omylný, zabúda a nemá v hlave gigabajty pamäte. Celá správa »

Komentárov: 2 / 2 Posledný komentár: 27.10.2016 17:30

Marek Mittaš | 11.10.2016 00:00 Pohltia externé siete jedného dňa tie interné?

V začiatkoch budovania externých maklérskych sietí na nich klasickí predajcovia produktov za okienkom pozerali ako na zlodejov práce. Takúto skutočnosť koniec – koncov priznávajú aj samotné finančné inštitúcie. Dnes interné a externé siete žijú viac menej v symbióze. Celá správa »

Komentárov: 2 / 2 Posledný komentár: 27.10.2016 17:26Ďalšie články »

Krátké správy z Finančné poradenstvo

30.11.2016 11:23 Každý druhý Nemec uzatvára poistenie online

Európania sa pri poistení čoraz viac spoliehajú na online prostredie. V Nemecku uzatvára poistku cez internet až každý druhý spotrebiteľ. Neplatí to však pri likvidácií poistných udalosti, kde sa spotrebitelia stále radšej obracajú na finančných sprostredkovateľov. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

30.11.2016 09:52 Slováci nemajú dostatočný prehľad vo svojich finančných zmluvách

Až sedem z desiatich Slovákoch oslovených v telefonickom miniprieskume spoločnosti Fincentrum si nedokázalo spontánne spomenúť na všetky uzatvorené finančné zmluvy. Len 15 percent oslovených vedelo napríklad bez nahliadnutia do dokumentácie povedať, na akú sumu majú uzatvorené poistenie domácnosti.  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

29.11.2016 13:07 Výber životného poistenia nie je záležitosťou na jedno stretnutie

Životné poistenie patrí medzi tie zložitejšie finančné produkty, s ktorými sa bežný spotrebiteľ môže stretnúť. Je totiž možné voliť si z veľkého množstva pripoistení a ponuky jednotlivých poisťovní sa medzi sebou navzájom líšia. Ak teda chcete uzavrieť naozaj dobré životné poistenie, mali by ste tomuto procesu venovať dostatok času a snažiť sa podmienky danej poistky čo najlepšie pochopiť.  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

28.11.2016 14:56 PSS končí predaj cez externých sprostredkovateľov

Prvá stavebná sporiteľňa sa rozhodla ukončiť predaj cez finančno-sprostredkovateľské siete. Klientov o tom aktuálne informovala listom. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

25.11.2016 09:09 Lukáš Lichtenberk s finančním zprostředkováním nekončí. Míří do OK Klient?

Přinejmenším jeden ze tří vypovězených zemských ředitelství OVB Allfinanz s finančním zprostředkováním nekončí. Podle informací z několika důvěryhodných zdrojů míří i s částí svého zemského ředitelství do OK Klient. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie krátke správy »

Anketa

Myslíte si, že nové Opatrenie pribrzdí úverový trh?

Áno. (50%)
 
Nie. (17%)
 
Neviem. (33%)
 Spolu hlasovalo 6 čitateľov