Fincentrum a.s.
Hypoindex.cz Hypoindex.cz ČeskéReformy.cz ČeskéReformy.cz Bankaroku.cz Bankaroku.cz Investiceroku.czInvesticeroku.cz Investujeme.sk Investujeme.cz InvesticiaRoka.sk InvestíciaRoka.sk

Ďakujeme našim partnerom:                                                                                                                                                                   

fincentrum-logo

hviezdne-byvanie


facebook-logo_1

Neznášam poradcov alebo 7 pravidiel náborovania

Neznášam poradcov alebo 7 pravidiel náborovania

Sedíte spokojne v kancelárii, hovoríte si, aký ste úspešný, veď každý desiaty človek, ktorého znáborujete, v biznise aj v skutočnosti ostane. A trošku vám uniká, že zvyšných deväť často odchádza s negatívnymi emóciami a sú zlou reklamou pre celé finančné sprostredkovanie. Ako teda náborovať, aby ste sa so svojim luxusným mercedesom nemuseli pohybovať len po kanáloch?

K napísaniu tohto článku ma inšpiroval blog študenta ekonómie na blog.sme.sk, ktorý emotívne opisuje náborový pohovor v jednej z najväčších sprostredkovateľských spoločností. Blogový príspevok si môžete prečítať celý, ale myslím si, že vám úplne postačí vedieť, že mladíka rozhorčili dva momenty:

  • Náborovateľ nevhodne pracoval s odporúčaniami (starší kontakt s nekorektným odvolaním sa na tretiu osobu)
  • Náborovateľ  zahmlieval druh práce („Nie je to finančné poradenstvo, my robím finančné služby inak a rozbiehame… )

Asi mi dáte za pravdu, že takéto chyby sa dejú v praxi pomerne často, ich dôsledok sme tentoraz mohli vidieť v plnej paráde. Blog pod doménou sme.sk patrí všeobecne k veľmi čítaným, navyše sa šíril aj prostredníctvom Facebooku a iných sociálnych sietí. Výsledkom sú tisíce ľudí, ktorí si ho prečítali a ich vnímanie finančného sprostredkovania sa (ešte) zhoršilo. "Karma článku“ a „facebookové  like-y“ potvrdzujú, že čitatelia s mladým mužom súhlasia.

A to všetko len preto, že jeden náborovateľ si povedal, však to skúsim urobiť takto. Veď čo sa môže stať?! A stalo sa veľa…

Neplačme však nad rozliatym mliekom „nadojeným inak“ a pozrime sa na najčastejšie chyby pri náborovaní.   

1. Nezabúdajte na „odpad“

Úmyselne som použil expresívne označenie „odpad“ na ľudí, ktorí v rámci náborovania buď neprejavia záujem, alebo nie sú vyhovujúci. Je vrcholne nezodpovedné nakladať s nimi ako s odpadom. Sú to totiž ľudia, ktorí budú chodiť a siať bodliaky na vašu cestu k úspechu.

Nie je úspech niekoho presvedčiť. Oveľa väčší úspech je mať dobré vzťahy s tými, ktorých ste nepresvedčili.   

2. Nehanbite sa za svoju prácu

Ak robíte svoju prácu dobre, nehanbite sa na ňu. Hovorte o nej otvorene a odvolávajte sa na svoje úspechy. Ak vás niekto učí, aby ste namiesto pravdy o svoje práci hľadali a používali vzletné synonymá, učí vás to zle. A príklad nazlosteného študenta je toho príkladom.

Nehovorte o nenaplnených víziách z prázdnych firemných manuálov. Hovorte o šťastných rodinách, ktorým ste dobrou hypotékou pomohli k bývaniu.

3. Zachovajte si dôstojnosť

Nie je nič zúfalejšie ako vidieť manažéra, ktorý  na odmietnutie reaguje detinským: „My aj tak neberieme každého, zrejme by ste ani neprešli.“ Najmä ak to hovorí človek z firmy, ktorá nových ľudí zbiera na ulici.

4. Neklamte

Nepoužívajte lži. Obrátia sa proti vám. Neklamte o vysokom nástupnom plate ak viete, že veľa peňazí si treba odrobiť a neprichádzajú okamžite. Neklamte o tom, že klienti vás vítajú s otvorenými dverami a napečenými koláčmi, ak to nie je pravda. Klamstvo je ľahké odhaliť. Ale je mimoriadne ťažké získať si dôveru po usvedčení z klamstva.

5. Hovorte o výzvach a hľadajte potenciál

Prácu, ktorú ponúkate, nazvite pravým menom a hovorte o obrovskej výzve, ktorá nie je pre každého. Nepotrebujete ľudí, ktorí po týždni odídu a o vašej práci budú šíriť len negatívne informácie. Hľadajte v budúcich kolegoch potenciál a ponúknite im možnosť ho využiť. Neponúkajte každému človeku rovnakú prácu. Ale prácu šitú na mieru podľa povahy.

Pozorne si prečítajte životopisy, zaujímajte sa o získané vzdelanie a nadobudnuté zručnosti a ponúknite spôsob, ako ich využiť v novej práci.     

6. Priznajte negatíva a hovorte o rozdieloch

Veľmi dôležité je vnímať budúceho kolegu ako racionálne zmýšľajúceho človeka. Netvrďte, že všetci Slováci „finančných poradcov“ vítajú, ak viete, že to nie je pravda. Nezamlčujte negatívne vnímanie tejto profesie, doplňte, že je kompenzované atraktívnym hodnotením. Hovorte o rozdieloch medzi jednotlivými sprostredkovateľmi a zdôraznite, že aj napriek vysokej penetrácii trhu je málo skutočne dobrých jedincov a práve to vytvára priestor pre nových kvalitných ľudí.   

7. Využívajte referencie len za poctivú prácu

Nech vás ani nepadne pýtať si referencie za nič. Ich hodnota je totiž nulová. „Hej dal som mu tvoje číslo, ale to len tak, pošli ho niekam,“ je veta, ktorá najčastejšie nasleduje po takomto type referencií. Referencia získa na hodnote, len ak ste odviedli dobrú prácu. V takom prípade sa nový kontakt na váš telefonát teší.

Nakoniec

Namiesto záveru len stručná veta. Ak si myslíte, že treba osloviť čo najviac ľudí, môžete to skúsiť. Ale nerobte to ako masový vrah, ktorý po sebe namiesto mŕtvol necháva zavraždené „dobré meno finančného sprostredkovania.“

Ilustračné foto: sxc.hu.

 

Anketa

Ktorú z uvedených finančno-sprostredkovateľských spoločností považujete za najlepšiu? Zoznam vytvorený z členov AFISPu.

AWD (1%)
 
Broker Consulting (1%)
 
OVB Allfinanz Slovensko (15%)
 
Partners Group SK (9%)
 
UNIVERSAL maklérsky dom (47%)
 
Winners Group (5%)
 
ZFP akadémia (1%)
 
EFCON (0%)
 
Fincentrum (12%)
 
K Finance (0%)
 
Maxima Broker (1%)
 
MBI (1%)
 
Salve (1%)
 
Všetky sú rovnako dobré (0%)
 
Všetky sú rovnako zlé (7%)
 Spolu hlasovalo 2184 čitateľov
Neznášam poradcov alebo 7 pravidiel náborovania

Neznášam poradcov alebo 7 pravidiel náborovania >> zdieľajte na sociálnych sieťach

 
 

Pridajte komentár

* Pokiaľ je text nečitateľný, nový načítate kliknutím na obrázok. Veľké a malé písmená sa neodlišujú.
Pre prihlásených sa kontrolný obrázok nezobrazuje. Prihláste sa alebo sa zaregistrujte ak ešte nemáte účet.
Opíšte text z obrázku: *

* Hviezdičkou sú označené povinné informácie.


Články z Finančné poradenstvo

Redakcia | 17.06.2016 00:00 SWOT analýza „Refinančného boomu“

Situácia na finančnom trhu sa po 21.marci tohto roku sa výrazne zmenila. Dnešok prináša klientom, finančným sprostredkovateľom a bankám množstvo príležitostí ale aj hrozieb. V nasledujúcom prehľade preto prinášame analýzu aktuálneho stavu s pozitívami, negatívami, príležitosťami aj hrozbami tejto doby očami územného riaditeľa Fincentra Romana Gálika. Celá správa »

Komentárov: 1 / 1 Posledný komentár: 17.06.2016 14:34

Marek Mittaš | 09.06.2016 23:39 Slováci stále viac fandia rizikovému životnému poisteniu

Turbulencie na finančnom trhu, pád úrokových sadzieb, vyššia informovanosť klienta aj hypotekárny boom zmenili prostredie životného poistenia na Slovenku. Čoraz viac klientov upriamuje svoju pozornosť na prapôvodný zmysel poistenia –  krytie rizík!  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Peter Apolen | 07.06.2016 00:00 Prílišnú reguláciu finančného sektora kriticky vnímajú čoraz viac i spotrebitelia

Za posledný rok, či dva, mi udrel do očí nový fakt. Je ním to, že rastúcu komplikovanosť regulácie vo finančnom sektore vnímajú negatívne už nielen finanční poradcovia a sprostredkovatelia, ale obava z nej rastie už i u spotrebiteľov a zvlášť u rôznych spotrebiteľských skupín.  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Peter Apolen | 03.06.2016 00:00 Fincentrum Reality chce byť o tri roky lídrom realitného trhu

Od začiatku tohto roku pôsobí na realitnom trhu nová spoločnosť – Fincentrum Reality. Jej cieľom je využívať synergie zo spolupráce so spoločnosťou Fincentrum. Klient tak dostane poradenstvo v oblastí financovania nehnuteľnosti, ako aj jej kúpy, či predaja. Cieľom novej firmy je stať sa do troch rokov lídrom trhu. O ďalších plánoch a ambíciách sa rozprávame so šéfkou firmy, Ľubicou Adamkovou. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Peter Apolen | 02.06.2016 00:00 Hypotéky zvyšujú hlad po finančnom sprostredkovaní

Súčasný hypotekárny boom zvýšil okrem úverov na bývanie záujem i o ďalšie služby. Konkrétne ide o finančné sprostredkovania. Ľudia si čoraz viac uvedomujú, že k získaniu výhodných podmienok potrebujú poradenstvo odborníka, a že im nestačia vlastné sily.  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie články »

Krátké správy z Finančné poradenstvo

27.06.2016 09:10 Dobrovoľná certifikácia finančných agentov v ČR

Pokud chcete být opravdu kvalitním finančním poradcem, nepřemýšlejte o tom, kolik tento kurz stojí, kolik vám zabere času a že je potřeba se učit, ale přemýšlejte o tom, co všechno NAVÍC díky tomuto vzdělávání přinesete klientům, kolik lidí se díky tomu stane spokojenější, kolika lidem pomůžete k zabezpečení rodiny a k finanční nezávislosti a kolika lidem výrazně zvýšíte finanční gramotnost. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

22.06.2016 09:40 Na scénu v ČR sa dostávajú dlhodobo predplatné provízie

Investiční životní pojištění (IŽP) je provizní terno. Finanční zprostředkovatelé za jeho prodej inkasují nejvyšší provize ze všech srovnatelných produktů. Jeho éra ale pomalu končí. Zneužívání IŽP k vysávání klientských účtů nepoctivými zprostředkovateli je čím dál obtížnější. Nyní se objevuje nový fenomén – předplácení poplatků investic na desítky let. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

20.06.2016 09:30 Majú spotrebitelia a sprostredkovatelia konečne rovnaké ciele?

Poslední rok či dva mě zaráží fakt, že stále složitější regulaci vnímají negativně nejen finanční poradci a finanční zprostředkovatelé, ale i spotřebitelé. Zejména skupiny spotřebitelů mají rostoucí obavy z jejího nepříznivého dopadu na širokou veřejnost. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

13.06.2016 09:39 Finančné poradenstvo v ČR v roku 2016

Obor finančního poradenství patří v západní společnosti mezi nejprestižnější a v žebříčcích povolání se spolu s lékaři a právníky tyčí na čelních příčkách. V České republice je ale situace odlišná a mnoho lidí by tento obor stále zařadilo na spod žebříčku mezi podřadná povolání. Proč to tak je a kde je pravda? Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

31.05.2016 09:41 Predplatený poplatok? Maximálne na 5 rokov

Stále se v praxi setkávám s tím, že finanční poradci sjednávají klientům pravidelné investice na 30 let s předplaceným vstupním poplatkem. Tenhle nešvar je potřeba z trhu vymýtit, podobně jako třeba investiční životní pojištění. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie krátke správy »

Najčítanejšie články z Finančné poradenstvo za posledných 14 dní

Redakcia | 17.06.2016 00:00 SWOT analýza „Refinančného boomu“

Situácia na finančnom trhu sa po 21.marci tohto roku sa výrazne zmenila. Dnešok prináša klientom, finančným sprostredkovateľom a bankám množstvo príležitostí ale aj hrozieb. V nasledujúcom prehľade preto prinášame analýzu aktuálneho stavu s pozitívami, negatívami, príležitosťami aj hrozbami tejto doby očami územného riaditeľa Fincentra Romana Gálika. Celá správa »

Komentárov: 1 / 1 Posledný komentár: 01.01.1970 01:00Ďalšie články »