Fincentrum a.s.
Hypoindex.cz Hypoindex.cz ČeskéReformy.cz ČeskéReformy.cz Bankaroku.cz Bankaroku.cz Investiceroku.czInvesticeroku.cz Investujeme.sk Investujeme.cz InvesticiaRoka.sk InvestíciaRoka.sk

Ďakujeme našim partnerom:                                                                                                                                                                   

fincentrum-logo

hviezdne-byvanie


facebook-logo_1

Poistenie nehnuteľnosti a domácnosti treba pravidelne aktualizovať

Poistenie nehnuteľnosti a domácnosti treba pravidelne aktualizovať

Častou chybou pri vedení domácnosti, je domnienka, že uzatvorené poistenie domu, bytu, či domácnosti kryje dostatočne všetky škody. Je pritom možné, že od času uzatvárania poistnej zmluvy, pribudla do domácnosti ďalšia výbava. Napríklad domáce kino, nová podlaha, drahé obrazy alebo cenné zdedené starožitnosti. V prípade, že sa zvyšuje hodnota domácnosti novým zariadením, je preto vždy dôležité prehodnotiť aj poistenie týkajúce sa nehnuteľnosti a domácnosti.

Stanovenie hodnoty nehnuteľnosti závisí od typu nehnuteľnosti, jej rozmerov, stavebných parametrov, použitého materiálu, lokality a podobne. Na základe stavebných a technických parametrov sa pri uzatváraní zmluvy vypočíta hodnota danej nehnuteľnosti, ktorá tvorí základ pre stanovenie výšky poistného.

„Problém sa objaví vtedy, keď sa zistí rozdiel medzi poistnou sumou, uvedenou v poistnej zmluve, a skutočnou reálnou hodnotou nehnuteľnosti. V takom prípade ide žiaľ o podpoistenie, pričom poistený nedostane odškodnenie, aké očakáva,” upozorňuje Gyula Halmos z Groupama Garancia poisťovne.

Ak napríklad klient uzatvorí poistenie rodinného domu a po niekoľkých rokoch k nemu pristaví ďalšie poschodie alebo ho zateplí a zrenovuje, existujúce poistenie už neposkytuje dostatočné krytie, pretože hodnota domu sa zvýšila a poisťovňa by v prípade škody stanovila výšku náhrady len na základe pôvodných údajov uvedených v poistnej zmluve. S touto výškou poistného plnenia by klient nebol spokojný.

Poisťovňa totiž poistnú sumu nestanovuje na základe toho, aká je kúpna alebo predajná cena nehnuteľnosti. Za základ sa berie hodnota nehnuteľnosti, ktorú je potrebné zvyčajne vynaložiť na vybudovanie novostavby toho istého druhu, rozsahu a kvality v danom meste.

Preto by mali byť vlastníci domov a bytov pri uzatváraní poistenia vždy mimoriadne precízni. „Mali by poistenie uzatvoriť na základe presných a pravdivých údajov,“ hovorí G. Halmos.

Parametre uvedené v poistnej zmluve si je vhodné nechať si skontrolovať keď:

  1. Predovšetkým v prípade, ak bola poistka uzatvorená dávnejšie. Starší typ poistnej zmluvy môže byť totiž pre klienta rizikový, napríklad dôvodu, že v prípade zmluvy uzatvorenej v deväťdesiatych rokoch poistka pravdepodobne neposkytovala klientovi také široké a variabilné možnosti krytia ako je to teraz.
  2. Ak predmety nakúpené do domu alebo bytu výrazne zvyšujú hodnotu našej nehnuteľnosti alebo zariadenia. „Ak si náš dom alebo byt úplne vynovíme: vymeníme nábytok, dvere a okná, podlahy, prípadne vo väčšej miere nakupujeme hodnotné veci, elektroniku, hodnota nášho majetku výrazne stúpne. Aby nám vlámanie alebo škody na nehnuteľnosti nespôsobili zbytočné starosti a veľké výdavky, rozhodne sa oplatí včas si aktualizovať aj poistenie domu, bytu, či domácnosti. Za rozdiel niekoľkých eur v poistnom si môžeme ušetriť aj škody v hodnote tisícok eur," hovorí G. Halmos.

Samozrejme nie je potrebné meniť poistenie po každom jednom nákupe, ale pri istých hraničných hodnotách a položkách sa odporúča. Napríklad ak dokúpená elektronika, šperky, drahý kožuch či iná cennosť neboli zahrnuté do pôvodne uzatvorenej zmluvy, je možné ich veľmi jednoducho do zmluvy dopoistiť.

Poistenie nehnuteľnosti a domácnosti treba pravidelne aktualizovať

Poistenie nehnuteľnosti a domácnosti treba pravidelne aktualizovať >> zdieľajte na sociálnych sieťach

 
 

Komentáre


K tomuto článku ešte nebol pridaný žiadny komentár. Buďte prvý a okomentujte tento článok.

Pridajte komentár

* Pokiaľ je text nečitateľný, nový načítate kliknutím na obrázok. Veľké a malé písmená sa neodlišujú.
Pre prihlásených sa kontrolný obrázok nezobrazuje. Prihláste sa alebo sa zaregistrujte ak ešte nemáte účet.
Opíšte text z obrázku: *

* Hviezdičkou sú označené povinné informácie.


Články z Poistenie

Marián Čabák | 29.11.2016 00:00 Rozbité čelné sklo? Pochybnostiam poisťovní by mal byť koniec

S kamienkom na čelnom skle majú asi skúsenosť mnohí šoféri. Žiaľ veľká časť z nich má skúsenosť aj negatívnym postojom poisťovní k plneniu z PZP. Poisťovne prestali uznávať aj svedeckú výpoveď spolujazdca – svedka udalosti. Mnohí šoféri to preto riešia inštaláciou kamery snímajúcej priestor pred autom. Dokazovanie a nárokovanie škody si tak niekedy vyžaduje aj súdne pojednávanie. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0
investujeme-300-250

Peter Apolen | 23.11.2016 00:00 Dopravná nehoda? Niektoré poisťovne kryjú aj právne služby v trestnom konaní

Nebezpečenstvo je na cestách prítomné stále, aj keď si to nepripúšťame. Čo ak zrazíte chodca práve vy, a ocitnete sa tak jednou nohou vo väzení? Stať sa to môže hocikomu. Dokazuje to i nedávny prípad bývalého ministra vnútra Daniela Lipšica. Niektoré poisťovne preto poskytujú svojim klientom právne poradenstvo pri trestnom konaní pred políciou. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Peter Apolen | 21.11.2016 00:00 Časť ľudí ešte stále očakáva od poistenia aj sporenie

Poistný sektor prechádza náročným obdobím. Žijeme v čase rekordne nízkych sadzieb, klasické kapitálové poistenie stratilo na význame. Rovnako klesá aj popularita investičného poistenia. O tom, ako klienti akceptujú návrat k prvotnému významu poistenia – ku krytiu rizík sa rozprávame s generálnym riaditeľom NN Životnej poisťovne Petrom Brudňákom. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Marek Mittaš | 16.11.2016 00:00 Úspech, či neúspech je otázkou postoja

Záujem, motivácia, odhodlanie. To všetko niekedy nestačí, aby sa dostavil požadovaný úspech. Niekedy mu treba trochu pomôcť. Obchodnícke profesie všeobecne vyžadujú veľkú vytrvalosť. Vedieť na sebe pracovať, ísť za svojim cieľom a nedať sa odradiť počiatočným neúspechom. To sú základné vlastnosti úspešných obchodníkov. Platí to aj v oblasti finančného sprostredkovania. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Peter Apolen | 09.11.2016 00:00 Trend a Fincentrum udelili opäť titul banke roka

Bankou roka sa už po piaty krát stala Slovenská sporiteľňa. Na druhom mieste sa umiestnila Tatra banka a bronzovú priečku si obhájila VÚB. Týždenník Trend tak i tento rok ohodnotil podľa viacerých kvalitatívnych kritérií najúspešnejšie finančné ústavy. Partnerom podujatia je už po štvrtý rok finančno-sprostredkovateľská spoločnosť Fincentrum. Celá správa »

Komentárov: 1 / 1 Posledný komentár: 09.11.2016 15:40Ďalšie články »

Krátké správy z Poistenie

05.12.2016 13:52 Tri spôsoby ako získať lepšiu cenu poistenia

Ako najčastejšie uzatvárate poistenie? Chodievate priamo do poisťovne? Alebo máte svojho poradcu? Prečítajte si o spôsoboch, vďaka ktorým budete mať na poistení lepšiu cenu ako sused! Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

02.12.2016 16:12 Rakúska poisťovňa UNIQA odchádza z talianskeho trhu

Poisťovací koncern UNIQA sa rozhodol opustiť taliansky trh. Dôvodom je nedostatočný rast a slabá perspektíva na zlepšenie na budúcnosti. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

01.12.2016 08:56 Končí životní pojištění…?

Každé životní pojištění sjednané od dnešního dne má nad sebou Damoklův meč. Finanční zprostředkovatel bude ručit za jeho (ne)zrušení celých 5 let. Znamená to konec distribuce životního pojištění? Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

30.11.2016 11:23 Každý druhý Nemec uzatvára poistenie online

Európania sa pri poistení čoraz viac spoliehajú na online prostredie. V Nemecku uzatvára poistku cez internet až každý druhý spotrebiteľ. Neplatí to však pri likvidácií poistných udalosti, kde sa spotrebitelia stále radšej obracajú na finančných sprostredkovateľov. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

30.11.2016 09:52 Slováci nemajú dostatočný prehľad vo svojich finančných zmluvách

Až sedem z desiatich Slovákoch oslovených v telefonickom miniprieskume spoločnosti Fincentrum si nedokázalo spontánne spomenúť na všetky uzatvorené finančné zmluvy. Len 15 percent oslovených vedelo napríklad bez nahliadnutia do dokumentácie povedať, na akú sumu majú uzatvorené poistenie domácnosti.  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie krátke správy »

Anketa

Myslíte si, že nové Opatrenie pribrzdí úverový trh?

Áno. (57%)
 
Nie. (14%)
 
Neviem. (29%)
 Spolu hlasovalo 7 čitateľov

Najčítanejšie články z Poistenie za posledných 14 dní

Marián Čabák | 29.11.2016 00:00 Rozbité čelné sklo? Pochybnostiam poisťovní by mal byť koniec

S kamienkom na čelnom skle majú asi skúsenosť mnohí šoféri. Žiaľ veľká časť z nich má skúsenosť aj negatívnym postojom poisťovní k plneniu z PZP. Poisťovne prestali uznávať aj svedeckú výpoveď spolujazdca – svedka udalosti. Mnohí šoféri to preto riešia inštaláciou kamery snímajúcej priestor pred autom. Dokazovanie a nárokovanie škody si tak niekedy vyžaduje aj súdne pojednávanie. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Peter Apolen | 23.11.2016 00:00 Dopravná nehoda? Niektoré poisťovne kryjú aj právne služby v trestnom konaní

Nebezpečenstvo je na cestách prítomné stále, aj keď si to nepripúšťame. Čo ak zrazíte chodca práve vy, a ocitnete sa tak jednou nohou vo väzení? Stať sa to môže hocikomu. Dokazuje to i nedávny prípad bývalého ministra vnútra Daniela Lipšica. Niektoré poisťovne preto poskytujú svojim klientom právne poradenstvo pri trestnom konaní pred políciou. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Peter Apolen | 21.11.2016 00:00 Časť ľudí ešte stále očakáva od poistenia aj sporenie

Poistný sektor prechádza náročným obdobím. Žijeme v čase rekordne nízkych sadzieb, klasické kapitálové poistenie stratilo na význame. Rovnako klesá aj popularita investičného poistenia. O tom, ako klienti akceptujú návrat k prvotnému významu poistenia – ku krytiu rizík sa rozprávame s generálnym riaditeľom NN Životnej poisťovne Petrom Brudňákom. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie články »