Fincentrum a.s.
Hypoindex.cz Hypoindex.cz ČeskéReformy.cz ČeskéReformy.cz Bankaroku.cz Bankaroku.cz Investiceroku.czInvesticeroku.cz Investujeme.sk Investujeme.cz InvesticiaRoka.sk InvestíciaRoka.sk

Ďakujeme našim partnerom:                                                                                                                                                                   

fincentrum-logo

hviezdne-byvanie


facebook-logo_1

Popularita pobočiek poisťovní klesá, naopak rastie obľuba finančných sprostredkovateľov

Popularita pobočiek poisťovní klesá, naopak rastie obľuba finančných sprostredkovateľov

Pre získavanie informácií o poistných produktoch ľudia stále menej využívajú pobočky poisťovní a ich call centrá. Naopak rastie popularita rád od priateľov a známych a od finančných poradcov. 

Najvyužívanejším zdrojom informácií sú internetové stránky poisťovní.

Výsledky vychádzajú zo štúdie Poistenec, Poistenie, Poisťovňa 2015, ktorú realizovala spoločnosť Nielsen Admosphere Slovakia na vzorke 1001 dospelých Slovákov.

Na základe webstránok poisťovní získava informácie o poistných produktoch vždy alebo takmer vždy 36 percent opýtaných. Druhým najčastejšie využívaným zdrojom sú finanční poradcovia, od ktorých získava informácie vždy alebo takmer vždy 35 percent respondentov z internetovej populácie. 

Naopak nepopulárne sú call centrá poisťovní. Aspoň občas ich využije len štvrtina respondentov, čo znamená, že call centrá sú najmenej využívaných zdrojom informácií.

zdroje-informacii-o-financnych-produktoch

V porovnaní s rokom 2014 klesla popularita fyzických pobočiek bánk a poisťovní. Ľudia tam pre informácie chodia menej. Záujem o informácie priamo z korporácií teda klesá. Je to v súlade s trendom, keď oveľa cennejšie sú referencie a odporúčania známych, či poradcov.

Platí to najmä u mladších spotrebiteľov. Tí keď sa už chcú niečo dozvedieť z oficiálneho zdroja, siahnu radšej po internetových stránkach. V generácií nad 54 rokov však ešte stále trvá relatívne vysoký záujem chodiť na pobočky. V strednej vekovej kategórii medzi 25 až 54 rokmi sú najvyužívanejším zdrojom informácií finanční sprostredkovatelia.

„Rozdiely sú badateľné aj medzi pohlaviami, kedy ženy využívajú služby finančných poradcov častejšie než muži, ktorí veria viac online-u,“ uvádza Marek Zámečník, zástupca obchodného riaditeľa spoločnosti Nielsen Admosphere.

Čím menej informácií, tým menšia potreba ich zisťovať

Smutné je zistenie o vplyvu vzdelania na potrebu hľadania informácií. Platí, že ľudia s nižším vzdelaním celkovo zháňajú informácie o poistení a o poistných produktoch menej často ako vzdelanejší. Tento trend je viditeľný u všetkých typov poistenia.

Celkovo dve tretiny internetovej populácie staršej ako 18 rokov deklarujú, že majú prehľad v poistných produktoch a ich podmienkach. Polovica respondentov ale uvádza, že má zbežný prehľad, ale nepozná presné podmienky zmluvy. Viac než tretina opýtaných sa v poistných produktoch necíti byť zorientovaná.

Muži sa podľa prieskumu v poistení orientujú viac než ženy a znalosť poistných produktov rastie spoločne s vekom. Horšiu orientáciu v tejto sfére deklarujú menej vzdelaní respondenti. Výška príjmov má na orientáciu v oblasti poistení taktiež vplyv. Podľa očakávaní sa lepšie v nej totiž vyznajú majetnejší respondenti, naopak s vyšším počtom členov domácnosti prehľad v tejto oblasti klesá. A logicky sa viac zorientovaní cítia byť ľudia s vyšším počtom uzatvorených  poistení.

Popularita pobočiek poisťovní klesá, naopak rastie obľuba finančných sprostredkovateľov

Popularita pobočiek poisťovní klesá, naopak rastie obľuba finančných sprostredkovateľov >> zdieľajte na sociálnych sieťach

 
 

Komentáre


K tomuto článku ešte nebol pridaný žiadny komentár. Buďte prvý a okomentujte tento článok.

Pridajte komentár

* Pokiaľ je text nečitateľný, nový načítate kliknutím na obrázok. Veľké a malé písmená sa neodlišujú.
Pre prihlásených sa kontrolný obrázok nezobrazuje. Prihláste sa alebo sa zaregistrujte ak ešte nemáte účet.
Opíšte text z obrázku: *

* Hviezdičkou sú označené povinné informácie.


Články z Poistenie

Redakcia | 19.08.2016 00:00 Na svete je kalkulačka, ktorá uľahčí výber rizikového životného poistenia

Poisťovne nemajú rady, ak sa ich produkty porovnávajú s konkurenčnými. Dôvod je jednoduchý: klient nikdy nedostane kvalitatívne identické produkty a poisťovne sa obávajú, aby sa človek nerozhodoval na základe „nesprávneho“ kritéria. Portál www.FinančnáHitparáda.sk preto teraz pripravil elektronické porovnanie ponúk rizikového životného poistenia. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Peter Apolen | 18.08.2016 00:00 Prvá poisťovňa na trhu kryje riziká z virtuálneho priestoru

Digitálny svet prináša so sebou nové riziká, napríklad krádež virtuálnej identity,  v neserióznom eshope. Spektrum rizík je relatívne široké a na Slovensku ich už začala poisťovať prvá poisťovňa. Kryje priame finančné straty a prepláca aj právne zastúpenie v spore s podvodníkom. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Ľuboslav Kačalka | 12.08.2016 00:00 Keď "rozvračacov" rozvracajú

Ak si dobre pamätám, moje prvé stretnutie s Petrom Stuchlíkom a Milanom Repkom bolo v nejakej kaviarni. Sadli sme si k oknu a jeden z nich na to miesto vyslovene upozornil. Väčšina ľudí sa totiž s nimi nechcela stretávať veľmi „na očiach“. Išlo zväčša o agentov, ktorí zvažovali zmenu sprostredkovateľskej firmy. A to poza chrbát svojich nadriadených. Spojenie „poza chrbát nadriadených“ ešte dnes niekoľkokrát použijeme. Celá správa »

Komentárov: 1 / 1 Posledný komentár: 12.08.2016 10:24

Pavel Škriniar | 11.08.2016 00:00 Ako si vybrať cestovné poistenie

Cestovné poistenie si často kupujeme ako žuvačky pri pokladni. Berieme prvé, ktoré príde pod ruku, najčastejšie to najlacnejšie. Je to však chybou a pri rozkliknutí jednotlivých produktov zistíme, že rozdielne ceny sú opodstatnené vyššou, či nižšou kvalitou. Oplatí sa teda venovať pozornosť poistnému krytiu a výlukám. Podľa čoho sa rozhodovať radíme v nasledujúcom článku Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Zuzana Ričányová | 02.08.2016 00:00 Neexistuje lepšia reklama, ako keď pre klienta urobíte niečo nezištne

Najlepšou inšpiráciou k úspechu bývajú príbehy tých, ktorým sa už darí. Klaudia Hlaváčová získala ocenenia Najlepší hypotekárny špecialista za rok 2015 a Najlepší obchodník. Jej spôsob práce pritom nie je typicky obchodnícky. Nerada tlačí na pílu, a rada nezištne pomáha. Práve to jej však prináša úspech a odporúčania na nových klientov. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie články »

Krátké správy z Poistenie

25.08.2016 08:01 Študent v ČR čelí žalobe za poškodenie dobrého mena OVB

Student dokumentaristiky Jakub Charvát natočil dokument o OVB Allfinanz a praktikách jejích finančních poradců. Nyní čelí žalobě za „poškození dobrého jména“ společnosti. Dokument ovšem „pod linkou“ odhaluje ještě jednu významnou skutečnost… Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

23.08.2016 09:51 Informáciu o stave účtu v Sociálnej poisťovni sa môžete dozvedieť i elektronicky

Informácia o zmenách stavu individuálneho účtu poistenca sa dá získať aj prostredníctvom elektronickej služby Sociálnej poisťovne. Prístup si treba vybaví pri osobnej návšteve pobočky Sociálnej poisťovne. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

18.08.2016 13:01 Ako Sociálna poisťovňa posudzovala náhrady za pracovné úrazy

Posudkoví lekári Sociálnej poisťovne v 1. polroku 2016 posúdili 222 prípadov žiadostí o úrazovú rentu, čo je o 46 prípadov menej ako v 1. polroku 2015. Podmienku na vznik nároku na úrazovú dávku, teda pokles pracovnej schopnosti poškodeného o viac ako 40 %, splnilo 187 žiadajúcich občanov. V 35 prípadoch nárok nevznikol. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

17.08.2016 10:50 Štvrtina detských úrazov sa stane v škole

Podľa Blanky Hatalovej z Komunálnej poisťovne sú najrizikovejšou skupinou žiaci od sedem do 15 rokov. Najčastejšie dochádza k menším zraneniam, akými sú podvrtnutia a pomliaždenia mäkkých častí, neúplné zlomeniny dolnej časti vretennej kosti, zlomeniny prstov na rukách a iné poranenia. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

17.08.2016 09:29 Z kopáča na finančného poradcu

Je finanční poradenství vhodné pro kopáče? „Dělám si z toho legraci, ale v té době jsem již měl dokončené střední ekonomické vzdělání,“ říká Pavel Čaněk, manažer ve společnosti Fincentrum. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie krátke správy »

Najčítanejšie články z Poistenie za posledných 14 dní

Peter Apolen | 18.08.2016 00:00 Prvá poisťovňa na trhu kryje riziká z virtuálneho priestoru

Digitálny svet prináša so sebou nové riziká, napríklad krádež virtuálnej identity,  v neserióznom eshope. Spektrum rizík je relatívne široké a na Slovensku ich už začala poisťovať prvá poisťovňa. Kryje priame finančné straty a prepláca aj právne zastúpenie v spore s podvodníkom. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Redakcia | 19.08.2016 00:00 Na svete je kalkulačka, ktorá uľahčí výber rizikového životného poistenia

Poisťovne nemajú rady, ak sa ich produkty porovnávajú s konkurenčnými. Dôvod je jednoduchý: klient nikdy nedostane kvalitatívne identické produkty a poisťovne sa obávajú, aby sa človek nerozhodoval na základe „nesprávneho“ kritéria. Portál www.FinančnáHitparáda.sk preto teraz pripravil elektronické porovnanie ponúk rizikového životného poistenia. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie články »