Fincentrum a.s.
Hypoindex.cz Hypoindex.cz ČeskéReformy.cz ČeskéReformy.cz Bankaroku.cz Bankaroku.cz Investiceroku.czInvesticeroku.cz Investujeme.sk Investujeme.cz InvesticiaRoka.sk InvestíciaRoka.sk

Ďakujeme partnerom:                                                                                                                                          

logo-fincentrum

Popularita pobočiek poisťovní klesá, naopak rastie obľuba finančných sprostredkovateľov

Popularita pobočiek poisťovní klesá, naopak rastie obľuba finančných sprostredkovateľov

Pre získavanie informácií o poistných produktoch ľudia stále menej využívajú pobočky poisťovní a ich call centrá. Naopak rastie popularita rád od priateľov a známych a od finančných poradcov. 

Najvyužívanejším zdrojom informácií sú internetové stránky poisťovní.

Výsledky vychádzajú zo štúdie Poistenec, Poistenie, Poisťovňa 2015, ktorú realizovala spoločnosť Nielsen Admosphere Slovakia na vzorke 1001 dospelých Slovákov.

Na základe webstránok poisťovní získava informácie o poistných produktoch vždy alebo takmer vždy 36 percent opýtaných. Druhým najčastejšie využívaným zdrojom sú finanční poradcovia, od ktorých získava informácie vždy alebo takmer vždy 35 percent respondentov z internetovej populácie. 

Naopak nepopulárne sú call centrá poisťovní. Aspoň občas ich využije len štvrtina respondentov, čo znamená, že call centrá sú najmenej využívaných zdrojom informácií.

zdroje-informacii-o-financnych-produktoch

V porovnaní s rokom 2014 klesla popularita fyzických pobočiek bánk a poisťovní. Ľudia tam pre informácie chodia menej. Záujem o informácie priamo z korporácií teda klesá. Je to v súlade s trendom, keď oveľa cennejšie sú referencie a odporúčania známych, či poradcov.

Platí to najmä u mladších spotrebiteľov. Tí keď sa už chcú niečo dozvedieť z oficiálneho zdroja, siahnu radšej po internetových stránkach. V generácií nad 54 rokov však ešte stále trvá relatívne vysoký záujem chodiť na pobočky. V strednej vekovej kategórii medzi 25 až 54 rokmi sú najvyužívanejším zdrojom informácií finanční sprostredkovatelia.

„Rozdiely sú badateľné aj medzi pohlaviami, kedy ženy využívajú služby finančných poradcov častejšie než muži, ktorí veria viac online-u,“ uvádza Marek Zámečník, zástupca obchodného riaditeľa spoločnosti Nielsen Admosphere.

Čím menej informácií, tým menšia potreba ich zisťovať

Smutné je zistenie o vplyvu vzdelania na potrebu hľadania informácií. Platí, že ľudia s nižším vzdelaním celkovo zháňajú informácie o poistení a o poistných produktoch menej často ako vzdelanejší. Tento trend je viditeľný u všetkých typov poistenia.

Celkovo dve tretiny internetovej populácie staršej ako 18 rokov deklarujú, že majú prehľad v poistných produktoch a ich podmienkach. Polovica respondentov ale uvádza, že má zbežný prehľad, ale nepozná presné podmienky zmluvy. Viac než tretina opýtaných sa v poistných produktoch necíti byť zorientovaná.

Muži sa podľa prieskumu v poistení orientujú viac než ženy a znalosť poistných produktov rastie spoločne s vekom. Horšiu orientáciu v tejto sfére deklarujú menej vzdelaní respondenti. Výška príjmov má na orientáciu v oblasti poistení taktiež vplyv. Podľa očakávaní sa lepšie v nej totiž vyznajú majetnejší respondenti, naopak s vyšším počtom členov domácnosti prehľad v tejto oblasti klesá. A logicky sa viac zorientovaní cítia byť ľudia s vyšším počtom uzatvorených  poistení.

Popularita pobočiek poisťovní klesá, naopak rastie obľuba finančných sprostredkovateľov

Popularita pobočiek poisťovní klesá, naopak rastie obľuba finančných sprostredkovateľov >> zdieľajte na sociálnych sieťach

 
 

Komentáre


K tomuto článku ešte nebol pridaný žiadny komentár. Buďte prvý a okomentujte tento článok.

Pridajte komentár

* Pokiaľ je text nečitateľný, nový načítate kliknutím na obrázok. Veľké a malé písmená sa neodlišujú.
Pre prihlásených sa kontrolný obrázok nezobrazuje. Prihláste sa alebo sa zaregistrujte ak ešte nemáte účet.
Opíšte text z obrázku: *

* Hviezdičkou sú označené povinné informácie.


Články z Poistenie

Jana Lacková | 22.06.2017 00:00 Ísť po čo najnižšom úroku, či si radšej sadzbu zafixovať na dlhšie obdobie?

Každý človek ktorý sa už niekedy zaoberal hypotékou, určite riešil aj otázku, akú dĺžku fixácie úrokovej sadzby si zvoliť. Na jednej strane vždy stojí nižšia cena a na druhej stabilita na dlhšie obdobie. Pokiaľ nemáte doma krištáľovú guľu, jednoznačná odpoveď na túto dilemu sa hľadá ťažko.  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Peter Apolen | 19.06.2017 00:00 Čo je najčastejšou príčinou invalidity

Hlavným dôvodom, pre ktorý si ľudia uzatvárajú poistenie je krytie rizika finančných problémov v prípade nepredvídateľných a väčšinou nepríjemných životných situácii, na ktoré nemajú dostatočné vlastné rezervy. Jedným z takýchto rizík je invalidita. Pozreli sme sa preto na to, aké choroby najčastejšie vedú k takto klasifikovanej strate pracovnej schopnosti. Celá správa »

Komentárov: 1 / 1 Posledný komentár: 19.06.2017 17:01

Marek Mittaš | 09.06.2017 00:00 Finančný poradca? Aký je rozdiel medzi ním a sprostredkovateľom

V minulosti sa všetci predajcovia finančných produktov hrdo titulovali ako finanční poradcovia. Zákon o finančnom sprostredkovaní a finančnom poradenstvo však určil jasné hranice medzi týmito dvomi profesiami. Hoci termínom poradca stále operujú aj niektorí sprostredkovatelia, a najmä bankoví zamestnanci, pravda je taká, že NBS registruje len 11 poradcov a bezmála 30-tisíc finančných agentov. Celá správa »

Komentárov: 1 / 1 Posledný komentár: 19.06.2017 17:04

Petr Stuchlík | 08.06.2017 00:00 Britská regulácia: Rana pre chudobnejších klientov

Veľká Británia zaviedla v roku 2012 reguláciu distribúcie finančných produktov. Tá zásadne obmedzila provízie pre poradcov vyplácané inštitúciami a naopak podporila poradenstvo platené klientom. Dôsledkom je zásadné obmedzenie dostupnosti finančného poradenstva. Tí chudobnejší zostali celkom bez poradenstva a tí bohatší musia platiť viac ako predtým. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Peter Apolen | 07.06.2017 00:00 Poradcovia musia byť viac priateľmi klientov, ako predajcami produktov

Odvetvie finančného poradenstva sa bude stále viac orientovať na celkové potreby klientov, ako len na predaj finančných produktov. Finanční sprostredkovatelia začínajú pracovať netradičnými spôsobmi a zapájajú do toho aj svoje nefinančné zručnosti. Cieľom je vytvoriť si s klientom partnerský vzťah, ktorý presahuje len finančný svet. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie články »

Krátké správy z Poistenie

21.06.2017 09:02 Evropa z pohledu finančních poradců

Kdysi Evropská unie bývala místem, kde se těžilo uhlí a vyráběla ocel. Nyní se zdá být Unií globální, která se daleko více než USA zabývá otázkami našeho povolání a dalšími záležitostmi. Například: v USA bychom nikde nenašli režim povolování pro poradce na základě tzv. passportingu (pokud působíte jako zprostředkovatel či poradce, nemáte právo působit v jiném státě – pouze v tom, v němž jste získali licenci). Tedy úplně jiná situace než v Evropě. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

15.06.2017 14:16 Horiaci bytový dom - hotová nočná mora. Aj na to však treba myslieť poistením

Bytový dom zhorený do tla! Extrémny požiar, ktorý v týchto dňoch kompletne zachvátil  obytný mrakodrap v Londýne ukázal, že hoci ide o výnimočný prípad, stať sa môže. A hoci na Slovensku zatiaľ nedošlo k požiaru, kedy by zhorela celá bytovka, požiare v bytových domoch, keď je zničených aj niekoľko bytov naraz, nie sú vôbec ojedinelé. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

15.06.2017 13:12 NBS zaviedla nútenú správu nad poisťovňou Rapid Life

Národná banka Slovenska dnes (vo štvrtok) zaviedla nútenú správu nad poisťovňou Rapid Life. Poisťovni bolo rozhodnutie doručené dnes ráno. Dôvodom vyhlásenia nútenej správy boli opakované zistenia, že poisťovňa Rapid life závažne ohrozuje práva klientov. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

14.06.2017 12:25 Allianz – SP rozširuje krytie liečebných nákladov v dôsledku terorizmu

Po teroristických útokoch v Manchestri, Paríži, Nice, Istanbule, Bruseli a naposledy začiatkom júna v Londýne, sa Slováci pred cestou do zahraničia viac zaujímajú o poistenie pre prípad terorizmu. Najväčšia poisťovňa na trhu preto rozširuje výšku krytia pri takýchto prípadoch na 100 tisíc eur. Týka sa to však len prípadov, keď nebola vydaná pre danú krajinu výstraha Ministerstva zahraničných vecí SR. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

12.06.2017 13:26 Poisťovne testovali svoju pripravenosť v prípade jadrovej havárie

Ako sú poisťovatelia slovenských jadrových elektrárni pripravení na riešenie škôd po prípadnej jadrovej havárii? Opäť to testoval Slovenský jadrový poisťovací pool (SJPP), ktorý preveroval pripravenosť likvidovať škody v prípade jadrovej havárie v elektrárni Mochovce. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie krátke správy »

Najčítanejšie články z Poistenie za posledných 14 dní

Petr Stuchlík | 08.06.2017 00:00 Britská regulácia: Rana pre chudobnejších klientov

Veľká Británia zaviedla v roku 2012 reguláciu distribúcie finančných produktov. Tá zásadne obmedzila provízie pre poradcov vyplácané inštitúciami a naopak podporila poradenstvo platené klientom. Dôsledkom je zásadné obmedzenie dostupnosti finančného poradenstva. Tí chudobnejší zostali celkom bez poradenstva a tí bohatší musia platiť viac ako predtým. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Marek Mittaš | 09.06.2017 00:00 Finančný poradca? Aký je rozdiel medzi ním a sprostredkovateľom

V minulosti sa všetci predajcovia finančných produktov hrdo titulovali ako finanční poradcovia. Zákon o finančnom sprostredkovaní a finančnom poradenstvo však určil jasné hranice medzi týmito dvomi profesiami. Hoci termínom poradca stále operujú aj niektorí sprostredkovatelia, a najmä bankoví zamestnanci, pravda je taká, že NBS registruje len 11 poradcov a bezmála 30-tisíc finančných agentov. Celá správa »

Komentárov: 1 / 1 Posledný komentár: 01.01.1970 01:00

Pavel Škriniar | 05.06.2017 00:00 Detské finančné produkty predstavujú zaujímavú príležitosť

Deti predstavujú pre finančné inštitúcie zaujímavú cieľovú skupinu. Jednak predstavujú pre ne potenciál ako si vychovať budúcich klientov, no cez deti sa vedia dostať i k peňaženkám ich rodičov. Ako to robia? Cez vyššie úročenie vkladov a cez doplnkové služby. Škoda by preto bola tieto výhody nevyužiť. Celá správa »

Komentárov: 1 / 1 Posledný komentár: 01.01.1970 01:00

Peter Apolen | 07.06.2017 00:00 Poradcovia musia byť viac priateľmi klientov, ako predajcami produktov

Odvetvie finančného poradenstva sa bude stále viac orientovať na celkové potreby klientov, ako len na predaj finančných produktov. Finanční sprostredkovatelia začínajú pracovať netradičnými spôsobmi a zapájajú do toho aj svoje nefinančné zručnosti. Cieľom je vytvoriť si s klientom partnerský vzťah, ktorý presahuje len finančný svet. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie články »