Fincentrum a.s.
Hypoindex.cz Hypoindex.cz ČeskéReformy.cz ČeskéReformy.cz Bankaroku.cz Bankaroku.cz Investiceroku.czInvesticeroku.cz Investujeme.sk Investujeme.cz InvesticiaRoka.sk InvestíciaRoka.sk

Ďakujeme našim partnerom:                                                                                                                                                                   

fincentrum-logo

hviezdne-byvanie


facebook-logo_1

Popularita pobočiek poisťovní klesá, naopak rastie obľuba finančných sprostredkovateľov

Popularita pobočiek poisťovní klesá, naopak rastie obľuba finančných sprostredkovateľov

Pre získavanie informácií o poistných produktoch ľudia stále menej využívajú pobočky poisťovní a ich call centrá. Naopak rastie popularita rád od priateľov a známych a od finančných poradcov. 

Najvyužívanejším zdrojom informácií sú internetové stránky poisťovní.

Výsledky vychádzajú zo štúdie Poistenec, Poistenie, Poisťovňa 2015, ktorú realizovala spoločnosť Nielsen Admosphere Slovakia na vzorke 1001 dospelých Slovákov.

Na základe webstránok poisťovní získava informácie o poistných produktoch vždy alebo takmer vždy 36 percent opýtaných. Druhým najčastejšie využívaným zdrojom sú finanční poradcovia, od ktorých získava informácie vždy alebo takmer vždy 35 percent respondentov z internetovej populácie. 

Naopak nepopulárne sú call centrá poisťovní. Aspoň občas ich využije len štvrtina respondentov, čo znamená, že call centrá sú najmenej využívaných zdrojom informácií.

zdroje-informacii-o-financnych-produktoch

V porovnaní s rokom 2014 klesla popularita fyzických pobočiek bánk a poisťovní. Ľudia tam pre informácie chodia menej. Záujem o informácie priamo z korporácií teda klesá. Je to v súlade s trendom, keď oveľa cennejšie sú referencie a odporúčania známych, či poradcov.

Platí to najmä u mladších spotrebiteľov. Tí keď sa už chcú niečo dozvedieť z oficiálneho zdroja, siahnu radšej po internetových stránkach. V generácií nad 54 rokov však ešte stále trvá relatívne vysoký záujem chodiť na pobočky. V strednej vekovej kategórii medzi 25 až 54 rokmi sú najvyužívanejším zdrojom informácií finanční sprostredkovatelia.

„Rozdiely sú badateľné aj medzi pohlaviami, kedy ženy využívajú služby finančných poradcov častejšie než muži, ktorí veria viac online-u,“ uvádza Marek Zámečník, zástupca obchodného riaditeľa spoločnosti Nielsen Admosphere.

Čím menej informácií, tým menšia potreba ich zisťovať

Smutné je zistenie o vplyvu vzdelania na potrebu hľadania informácií. Platí, že ľudia s nižším vzdelaním celkovo zháňajú informácie o poistení a o poistných produktoch menej často ako vzdelanejší. Tento trend je viditeľný u všetkých typov poistenia.

Celkovo dve tretiny internetovej populácie staršej ako 18 rokov deklarujú, že majú prehľad v poistných produktoch a ich podmienkach. Polovica respondentov ale uvádza, že má zbežný prehľad, ale nepozná presné podmienky zmluvy. Viac než tretina opýtaných sa v poistných produktoch necíti byť zorientovaná.

Muži sa podľa prieskumu v poistení orientujú viac než ženy a znalosť poistných produktov rastie spoločne s vekom. Horšiu orientáciu v tejto sfére deklarujú menej vzdelaní respondenti. Výška príjmov má na orientáciu v oblasti poistení taktiež vplyv. Podľa očakávaní sa lepšie v nej totiž vyznajú majetnejší respondenti, naopak s vyšším počtom členov domácnosti prehľad v tejto oblasti klesá. A logicky sa viac zorientovaní cítia byť ľudia s vyšším počtom uzatvorených  poistení.

Popularita pobočiek poisťovní klesá, naopak rastie obľuba finančných sprostredkovateľov

Popularita pobočiek poisťovní klesá, naopak rastie obľuba finančných sprostredkovateľov >> zdieľajte na sociálnych sieťach

 
 

Komentáre


K tomuto článku ešte nebol pridaný žiadny komentár. Buďte prvý a okomentujte tento článok.

Pridajte komentár

* Pokiaľ je text nečitateľný, nový načítate kliknutím na obrázok. Veľké a malé písmená sa neodlišujú.
Pre prihlásených sa kontrolný obrázok nezobrazuje. Prihláste sa alebo sa zaregistrujte ak ešte nemáte účet.
Opíšte text z obrázku: *

* Hviezdičkou sú označené povinné informácie.


Články z Poistenie

Marián Čabák | 29.11.2016 00:00 Rozbité čelné sklo? Pochybnostiam poisťovní by mal byť koniec

S kamienkom na čelnom skle majú asi skúsenosť mnohí šoféri. Žiaľ veľká časť z nich má skúsenosť aj negatívnym postojom poisťovní k plneniu z PZP. Poisťovne prestali uznávať aj svedeckú výpoveď spolujazdca – svedka udalosti. Mnohí šoféri to preto riešia inštaláciou kamery snímajúcej priestor pred autom. Dokazovanie a nárokovanie škody si tak niekedy vyžaduje aj súdne pojednávanie. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0
investujeme-300-250

Peter Apolen | 23.11.2016 00:00 Dopravná nehoda? Niektoré poisťovne kryjú aj právne služby v trestnom konaní

Nebezpečenstvo je na cestách prítomné stále, aj keď si to nepripúšťame. Čo ak zrazíte chodca práve vy, a ocitnete sa tak jednou nohou vo väzení? Stať sa to môže hocikomu. Dokazuje to i nedávny prípad bývalého ministra vnútra Daniela Lipšica. Niektoré poisťovne preto poskytujú svojim klientom právne poradenstvo pri trestnom konaní pred políciou. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Peter Apolen | 21.11.2016 00:00 Časť ľudí ešte stále očakáva od poistenia aj sporenie

Poistný sektor prechádza náročným obdobím. Žijeme v čase rekordne nízkych sadzieb, klasické kapitálové poistenie stratilo na význame. Rovnako klesá aj popularita investičného poistenia. O tom, ako klienti akceptujú návrat k prvotnému významu poistenia – ku krytiu rizík sa rozprávame s generálnym riaditeľom NN Životnej poisťovne Petrom Brudňákom. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Marek Mittaš | 16.11.2016 00:00 Úspech, či neúspech je otázkou postoja

Záujem, motivácia, odhodlanie. To všetko niekedy nestačí, aby sa dostavil požadovaný úspech. Niekedy mu treba trochu pomôcť. Obchodnícke profesie všeobecne vyžadujú veľkú vytrvalosť. Vedieť na sebe pracovať, ísť za svojim cieľom a nedať sa odradiť počiatočným neúspechom. To sú základné vlastnosti úspešných obchodníkov. Platí to aj v oblasti finančného sprostredkovania. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Peter Apolen | 09.11.2016 00:00 Trend a Fincentrum udelili opäť titul banke roka

Bankou roka sa už po piaty krát stala Slovenská sporiteľňa. Na druhom mieste sa umiestnila Tatra banka a bronzovú priečku si obhájila VÚB. Týždenník Trend tak i tento rok ohodnotil podľa viacerých kvalitatívnych kritérií najúspešnejšie finančné ústavy. Partnerom podujatia je už po štvrtý rok finančno-sprostredkovateľská spoločnosť Fincentrum. Celá správa »

Komentárov: 1 / 1 Posledný komentár: 09.11.2016 15:40Ďalšie články »

Krátké správy z Poistenie

09.12.2016 10:53 8 dôvodov prečo mať finančného sprostredkovateľa (1. časť)

Radi si všetko vybavujete sami? Pri finančných produktoch veríte hlavne svojmu úsudku? Možno by ste to mal prehodnotiť. Tu je zopár dôvodov, prečo sa môže finančný sprostredkovateľ ukázať ako rozumná voľba. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

05.12.2016 13:52 Tri spôsoby ako získať lepšiu cenu poistenia

Ako najčastejšie uzatvárate poistenie? Chodievate priamo do poisťovne? Alebo máte svojho poradcu? Prečítajte si o spôsoboch, vďaka ktorým budete mať na poistení lepšiu cenu ako sused! Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

02.12.2016 16:12 Rakúska poisťovňa UNIQA odchádza z talianskeho trhu

Poisťovací koncern UNIQA sa rozhodol opustiť taliansky trh. Dôvodom je nedostatočný rast a slabá perspektíva na zlepšenie na budúcnosti. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

01.12.2016 08:56 Končí životní pojištění…?

Každé životní pojištění sjednané od dnešního dne má nad sebou Damoklův meč. Finanční zprostředkovatel bude ručit za jeho (ne)zrušení celých 5 let. Znamená to konec distribuce životního pojištění? Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

30.11.2016 11:23 Každý druhý Nemec uzatvára poistenie online

Európania sa pri poistení čoraz viac spoliehajú na online prostredie. V Nemecku uzatvára poistku cez internet až každý druhý spotrebiteľ. Neplatí to však pri likvidácií poistných udalosti, kde sa spotrebitelia stále radšej obracajú na finančných sprostredkovateľov. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie krátke správy »

Anketa

Myslíte si, že nové Opatrenie pribrzdí úverový trh?

Áno. (69%)
 
Nie. (19%)
 
Neviem. (13%)
 Spolu hlasovalo 16 čitateľov

Najčítanejšie články z Poistenie za posledných 14 dní

Marián Čabák | 29.11.2016 00:00 Rozbité čelné sklo? Pochybnostiam poisťovní by mal byť koniec

S kamienkom na čelnom skle majú asi skúsenosť mnohí šoféri. Žiaľ veľká časť z nich má skúsenosť aj negatívnym postojom poisťovní k plneniu z PZP. Poisťovne prestali uznávať aj svedeckú výpoveď spolujazdca – svedka udalosti. Mnohí šoféri to preto riešia inštaláciou kamery snímajúcej priestor pred autom. Dokazovanie a nárokovanie škody si tak niekedy vyžaduje aj súdne pojednávanie. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie články »