Fincentrum a.s.
Hypoindex.cz Hypoindex.cz ČeskéReformy.cz ČeskéReformy.cz Bankaroku.cz Bankaroku.cz Investiceroku.czInvesticeroku.cz Investujeme.sk Investujeme.cz InvesticiaRoka.sk InvestíciaRoka.sk

Ďakujeme našim partnerom:                                                                                                                                                                   

fincentrum-logo

hviezdne-byvanie


facebook-logo_1

Popularita pobočiek poisťovní klesá, naopak rastie obľuba finančných sprostredkovateľov

Popularita pobočiek poisťovní klesá, naopak rastie obľuba finančných sprostredkovateľov

Pre získavanie informácií o poistných produktoch ľudia stále menej využívajú pobočky poisťovní a ich call centrá. Naopak rastie popularita rád od priateľov a známych a od finančných poradcov. 

Najvyužívanejším zdrojom informácií sú internetové stránky poisťovní.

Výsledky vychádzajú zo štúdie Poistenec, Poistenie, Poisťovňa 2015, ktorú realizovala spoločnosť Nielsen Admosphere Slovakia na vzorke 1001 dospelých Slovákov.

Na základe webstránok poisťovní získava informácie o poistných produktoch vždy alebo takmer vždy 36 percent opýtaných. Druhým najčastejšie využívaným zdrojom sú finanční poradcovia, od ktorých získava informácie vždy alebo takmer vždy 35 percent respondentov z internetovej populácie. 

Naopak nepopulárne sú call centrá poisťovní. Aspoň občas ich využije len štvrtina respondentov, čo znamená, že call centrá sú najmenej využívaných zdrojom informácií.

zdroje-informacii-o-financnych-produktoch

V porovnaní s rokom 2014 klesla popularita fyzických pobočiek bánk a poisťovní. Ľudia tam pre informácie chodia menej. Záujem o informácie priamo z korporácií teda klesá. Je to v súlade s trendom, keď oveľa cennejšie sú referencie a odporúčania známych, či poradcov.

Platí to najmä u mladších spotrebiteľov. Tí keď sa už chcú niečo dozvedieť z oficiálneho zdroja, siahnu radšej po internetových stránkach. V generácií nad 54 rokov však ešte stále trvá relatívne vysoký záujem chodiť na pobočky. V strednej vekovej kategórii medzi 25 až 54 rokmi sú najvyužívanejším zdrojom informácií finanční sprostredkovatelia.

„Rozdiely sú badateľné aj medzi pohlaviami, kedy ženy využívajú služby finančných poradcov častejšie než muži, ktorí veria viac online-u,“ uvádza Marek Zámečník, zástupca obchodného riaditeľa spoločnosti Nielsen Admosphere.

Čím menej informácií, tým menšia potreba ich zisťovať

Smutné je zistenie o vplyvu vzdelania na potrebu hľadania informácií. Platí, že ľudia s nižším vzdelaním celkovo zháňajú informácie o poistení a o poistných produktoch menej často ako vzdelanejší. Tento trend je viditeľný u všetkých typov poistenia.

Celkovo dve tretiny internetovej populácie staršej ako 18 rokov deklarujú, že majú prehľad v poistných produktoch a ich podmienkach. Polovica respondentov ale uvádza, že má zbežný prehľad, ale nepozná presné podmienky zmluvy. Viac než tretina opýtaných sa v poistných produktoch necíti byť zorientovaná.

Muži sa podľa prieskumu v poistení orientujú viac než ženy a znalosť poistných produktov rastie spoločne s vekom. Horšiu orientáciu v tejto sfére deklarujú menej vzdelaní respondenti. Výška príjmov má na orientáciu v oblasti poistení taktiež vplyv. Podľa očakávaní sa lepšie v nej totiž vyznajú majetnejší respondenti, naopak s vyšším počtom členov domácnosti prehľad v tejto oblasti klesá. A logicky sa viac zorientovaní cítia byť ľudia s vyšším počtom uzatvorených  poistení.

Popularita pobočiek poisťovní klesá, naopak rastie obľuba finančných sprostredkovateľov

Popularita pobočiek poisťovní klesá, naopak rastie obľuba finančných sprostredkovateľov >> zdieľajte na sociálnych sieťach

 
 

Komentáre


K tomuto článku ešte nebol pridaný žiadny komentár. Buďte prvý a okomentujte tento článok.

Pridajte komentár

* Pokiaľ je text nečitateľný, nový načítate kliknutím na obrázok. Veľké a malé písmená sa neodlišujú.
Pre prihlásených sa kontrolný obrázok nezobrazuje. Prihláste sa alebo sa zaregistrujte ak ešte nemáte účet.
Opíšte text z obrázku: *

* Hviezdičkou sú označené povinné informácie.


Články z Poistenie

Marek Mittaš | 24.03.2017 00:00 Ako technológie menia tvár finančného biznisu

Vychádzka na pobočku finančnej inštitúcie dnes predstavuje pre mnohých ľudí nepríjemnú povinnosť a v časoch, keď všetko funguje on-line mnohým narúša pohodlie a „kradne“ drahocenný čas. Uvedomujú si to aj finančné inštitúcie a prinášajú klientom digitálne inovácie. Informačné technológie dokážu finančný svet urýchliť, ale súčasne ho urobiť aj spoľahlivejším a bezpečnejším. Výsledkom je užívateľský komfort klientov, zefektívnenie práce lepšie a lacnejšie produkty. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Marek Mittaš | 21.03.2017 00:00 Nový kurz poisťovníctva na Slovensku: centralizácia!

Podľa Národnej banky Slovenska dnes pôsobí na Slovenku 22 pobočiek zahraničných poisťovní a iba 16 vo forme akciovej spoločnosti so sídlom na Slovensku. Pred dekádou bol pritom ich počet o tretinu vyšší. Nové smernice a regulácia zo strany štátu motivujú poisťovne ku konsolidácii a centralizácia bude pre mnohé z nich riešením, ako sa prispôsobiť zmenám na trhu. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Roman Gálik | 20.03.2017 00:00 Počet sprostredkovateľov by mohol po regulácii provízii klesnúť až o dve tretiny

Ministerstvo financií vyšlo von s prvou verziu návrhu novely zákona o finančnom sprostredkovaní. Podľa nej by malo dôjsť k zásadným zmenám vo výške sprostredkovateľských provízii. Výška provízie má byť zákonom obmedzená a jej výplata by mala byť rozložená do siedmych rokov. Ak by takýto návrh prešiel, bol by pre väčšinu z 29 tisíc fyzických a 500 právnických osôb pôsobiacich na trhu likvidačný. Celá správa »

Komentárov: 2 / 2 Posledný komentár: 20.03.2017 22:15

Paul Stanfield | 28.02.2017 00:00 Ako sa pripraviť na reguláciu, či úplný zákaz sprotredkovateľský provízií

Viacerí komentátori odvetvia finančného poradenstva stále hlasnejšie tvrdia, že províziám plateným poskytovateľmi finančných služieb už celosvetovo odzvonilo. No je tomu skutočne tak? Všetci vieme, že Veľká Británia a aj niektoré ďalšie regióny už od týchto provízií prešli na priame platby platené zákazníkmi. No sú aj jurisdikcie, ktoré touto cestou síce vydali, no následne narazili na odpor svojich vlastných regulátorov. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Andrej Zeman | 17.02.2017 00:00 Allianz - SP vlani odhalila 1909 poistných podvodov v hodnote 4,1 mil. eur

Allianz – Slovenská poisťovňa vlani poisťovňa prešetrila 1991 podozrivých škôd v životnom aj neživotnom poistení. Podozrenie na podvod sa potvrdilo až v 1909 prípadoch, ktoré predstavovali hodnotu viac ako 4,1 miliónov eur. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie články »

Krátké správy z Poistenie

23.03.2017 12:08 Zmeny plánované v novele zákona o finančnom sprostredkovaní

Činnosť finančných sprostredkovateľov, agentov i oveľa menšiu skupinu poradcov čakajú zmeny. Na stole je totiž novela zákona o finančnom sprostredkovaní a finančnom poradenstve z dielne Ministerstva financií SR. To si od zmien sľubuje prevzatie zavedených pravidiel pre sprostredkovateľov tak, ako ich poznáme z iných európskych krajín. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

23.03.2017 08:56 Nový produkt finančních zprostředkovatelů: Členství ve straně

Finančně poradenské společnosti hledají byznys i v dalších oborech. Nejčastěji v příbuzném a doplňkovém realitním makléřství. Některé se snaží prosadit v distribuci plynu a elektřiny. Ale pojišťovací makléř Total Brokers to pojal z jiné strany: Prodává členství ve straně. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

21.03.2017 10:30 Zdravotná poisťovňa Union odpúšťa dlžníkom úroky

Union zdravotná poisťovňa vyhlásila úrokovú amnestiu pre svojich dlžníkov na zdravotnom poistení. Táto najmenšia zdravotná poisťovňa na trhu ich má v súčasnosti viac ako 55 tisíc. Celkový dlh je 68 miliónov eur. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

21.03.2017 09:32 Ako zabezpečiť svoj domov pred neželanými udalosťami

Pred neželanými návštevami zlodejov či nepríjemnými škodovými udalosťami sto percentná ochrana neexistuje. Jednoducho, každého sa môžu pokúsiť vykradnúť, u každého hrozí, že praskne vodovodné potrubie, vytečie práčka alebo sa stane iná nepríjemnosť. Preto je rozumné vopred sa na to čo najlepšie pripraviť. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

13.03.2017 08:12 Potřebujeme nové tržní návrhy, ne zbytečné zákazy

Konečné datum pro zavedení směrnice MiFID II v každém členském státě – 3. 1. 2018 – se rychle blíží. Lze získat prvotní názory, abychom mohli předvídat dopad směrnice na obchodní modely? Směrnice s sebou především nese hamletovské dilema: závislé či nezávislé investiční poradenství? Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie krátke správy »