Fincentrum a.s.
Hypoindex.cz Hypoindex.cz ČeskéReformy.cz ČeskéReformy.cz Bankaroku.cz Bankaroku.cz Investiceroku.czInvesticeroku.cz Investujeme.sk Investujeme.cz InvesticiaRoka.sk InvestíciaRoka.sk

Ďakujeme našim partnerom:                                                                                                                                                                   

fincentrum-logo

hviezdne-byvanie


facebook-logo_1

Poštová banka mení svoj biznis model. Chce osloviť novú cieľovú skupinu

Poštová banka mení svoj biznis model. Chce osloviť novú cieľovú skupinu

Poštová banka odštartovala nový rok zásadnými zmenami v biznis modeli. Tradičná banka zameraná najmä na vidiecke obyvateľstvo plánuje osloviť nové cieľové skupiny klientov. Chce preto priniesť nové produkty, rozšíriť pobočkovú sieť a zmeniť marketingovú komunikáciu. 

Poštová banka sa chce po novom popri tradičnej cieľovej skupine zameriavať aj na klientov v strednej vrstve a vo väčších mestách. Ďalšou novou cieľovou skupinou sú malí a strední podnikatelia. Cieľom banky je do roku 2020 zdvojnásobiť počet aktívnych klientov. „Plánujeme výrazný organický rast a pozeráme sa aj po možných akvizíciách a spoluprácach,“ naznačuje A. Zaťko. Poštová banka je dnes s objemom aktív 6,5 miliardy eur piatou najväčšou bankou na trhu.

Lákavé hypotéky

S cieľom osloviť nových klientov banka mení svoje produktové portfólio. Pravdepodobne tou najzávažnejšou zmenou bude poskytovanie hypoték. Na trhu sa o tom špekuluje už dlhšie, ani v súčasnosti však banka presný termín spustenia predaja úverov na bývanie neoznámila. Naše rozhodnutie nevstúpiť do konkurenčného boja a vyčkať, kým úrokové sadzby pri úveroch na bývanie nájdu svoje dno, sa ukázalo ako správne. Poskytovanie hypoték spustíme v priebehu tohto roka, naznačil A. Zaťko.

Zmenami si prešli aj existujúce produkty. Úročenie vkladov patrilo v Poštovej banke medzi najvyššie na trhu. Došlo však k poklesu, čo umožnilo banke znížiť cenu aj pri spotrebných úveroch. „Úročením sme sa tak stali dostupní a konkurencieschopní aj pre náročnejšiu mladú generáciu,“ hovorí riaditeľ. Dodáva, že banka zmenila skóringový model pri schvaľovaní úverov, ako aj výšku marží.

Medzi ťažiskové produkty Poštovej banky dnes patrí Dobrý účet. Za sumu štyri eurá mesačne poskytuje od januára štyri platobné karty, „čo je výhodné pre viacčlenné rodiny“. Ďalej neobmedzený počet prijatých platieb a príkazov cez internet banking, výbery z bankomatov banky a sms správy o zostatku na účte. Pre seniorov banka i naďalej poskytuje ako jediná na trhu možnosť doručovania dôchodku Slovenskou poštou domov.

Poštová banka je ešte stále jedinou relevantnou bankou, ktorej klienti nemajú k dispozícií mobilnú aplikáciu. Zmena by však mala nastať vo februári, keď by mala byť k dispozícii tak pre Android ako aj iOS. Zo štatistík Poštovej banky vyplýva, že traja zo štyroch ľudí požadujú pri kontakte s bankou mobilnú aplikáciu „Preto, ak sme chceli byť bankou užitočnou pre všetkých, museli sme vyvinúť našu aplikáciu pre pohodlné využívanie bankových služieb v mobile,“ približuje A. Zaťko.

Najviac obchodných miest

Klienti Poštovej banky sa k jej službám dnes dostanú na takmer 1 600 kontaktných miestach. Veľkú väčšinu z nich tvorí pobočková sieť Slovenskej pošty, s ktorou má finančný ústav dlhodobú spoluprácu. Poštová banka ťaží so spojenectva s poštou. „Je to vzájomne výhodný model. Keď pošta prichádza o tržby pre pokles zásielok, vynahradiť jej to môže spolupráca s bankou,“ vysveteľuje A. Zaťko. Na predaj produktov banky bude vyškolených 15 tisíc pracovníkov pošty, ktorí prejavili záujem a ochotu predávať bankové produkty.

Na poštách však je možné využívať len jednoduchšie služby. Zložitejšie produkty chce banka predávať cez vlastné pobočky, ktorých je dnes 45. Do dvoch rokov by mal ich počet vzrásť o dve desiatky. Budú sa otvárať najmä v okresných mestách. V prvej fáze pribudne Žilina, Prešov a Košice. Bratislava je podľa šéfa banky už pokrytá dostatočne. „Nechceme ísť do miest, kde to z konkurenčného hľadiska nemá veľký význam,“ konštatuje riaditeľ.

Všetky pobočky okrem toho čoskoro prejdú rebrandingom exteriéru a interiéru. Postupne prejdú redizajnom aj akvizičné pracoviská na poštách a bankomaty, rovnako ako aj dcérske spoločnosti banky.

Realistická marketingová komunikácia

Prvou a najviditeľnejšou zmenou rebrandigu Slovenskej pošty je jej nové logo. Predstavuje ho kruh, ktorý má symbolizovať jednoduchosť a všestrannosť banky. „Cieľom Poštovej banky je byť užitočnou pre všetkých svojich klientov. A to zobrazuje aj jej nové logo. Banka je stredobodom kruhu, v ktorom má rovnako blízko ku každému klientovi,“ vysvetľuje A. Zaťko.

Nové logo vymenilo doterajší dlho používaný žlto–modrý štvorec s poštárskou trúbkou. Tá zostane súčasťou loga na poštách, no na pobočkách a v marketingových materiáloch sa už objavovať nebude.

Na výbere oranžovej farby loga sa podieľali zamestnanci banky. Mohli si zvoliť z niekoľkých farebných variant, pričom ten oranžový jasne vyhral. „Na konzervatívnom modro-zelenom bankovom trhu bude oranžová príjemným závanom nového a moderného vizuálu. Ten presne vystihuje to, aká bude nová Poštová banka – svieža, moderná, ale stále slovenská,“ vysvetľuje A. Zaťko.

nove-logo

Mení sa aj marketingová komunikácia banky. V spotoch a vizuáloch nebudú účinkovať herci alebo hrané situácií a emócie. Vo všetkých formátoch sa ľuďom budú prihovárať neherci. „Na to, aby sme sa priblížili klientom, musíme hovoriť rovnakou rečou ako oni. Preto sme prišli s inou komunikáciou, v ktorej hovoria ľudia k ľuďom. Zdieľajú svoje každodenné radosti, starosti a sny,“ dodáva A. Zaťko.

Najnovší reklamný spot natáčal štrnásťčlenný štáb deväť dní po celom Slovensku. Vystupovalo v ňom deväťdesiat náhodne oslovených ľudí. Autorom konceptu je režisér Kal Karman, ktorý robil predtým reklamy pre známe značky ako je napríklad Gucci, Armani či Nivea. Spolupracoval tiež so zvučnými menami Hollywoodu, napríklad so Stevenom Spielbergom na filme Zachráňte vojaka Ryana. 

Poštová banka mení svoj biznis model. Chce osloviť novú cieľovú skupinu

Poštová banka mení svoj biznis model. Chce osloviť novú cieľovú skupinu >> zdieľajte na sociálnych sieťach

 
 

Posledné pridané komentáre (celkem 2 komentáre)

hypotéky? Kiko | 11.01.2017 22:34
Martina | 11.01.2017 14:53

Pridajte komentár

* Pokiaľ je text nečitateľný, nový načítate kliknutím na obrázok. Veľké a malé písmená sa neodlišujú.
Pre prihlásených sa kontrolný obrázok nezobrazuje. Prihláste sa alebo sa zaregistrujte ak ešte nemáte účet.
Opíšte text z obrázku: *

* Hviezdičkou sú označené povinné informácie.


Články z Banky

Peter Apolen | 10.05.2017 00:00 Čo Slovákov hnevá na bankách najviac...

Klienti slovenských bánk sa prvýkrát v meraní spokojnosti cez systém Staffino vyjadrili ku kvalite služieb poskytovaných bankami. Prezradili, s čím sú najviac nespokojní. Najväčší problém je podľa nich zastaralý a nepružný internet banking. Nasleduje neochota a neprofesionalita personálu a nevýhodnosť bankových produktov. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Pavel Škriniar | 04.05.2017 00:00 Hypotéka od Poštovej banky - jej výhody a slabé stránky

Poštová banka prišla nedávno s novým typom produktu. Svoj vstup na trh s úvermi na bývanie ohlásila s doteraz jedinečnou sadzbou 0,725 percenta, no aj ďalšou novinkou. Je ňou neviazaný vklad na účte v banke, čo umožňuje klientovi dopracovať sa práve k historicky najnižšiemu hypotekárnemu úroku. Keďže ponuka je unikátna a ťažko porovnateľná s inými, pozrieme sa teraz bližšie na jej výhodnosť. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

| 28.04.2017 00:00 Pozeráme sa už pri hypotekárnych úrokoch na samé dno?

Banky zas a znova prerábajú svoje reklamy a dôvodom nie je nič iné ako ďalšie zmeny hypotekárnych sadzieb. Úrokové sadzby pod jedným už nie sú žiadnym prvoaprílovým žartom, ale reálne dosiahnutou métou v histórii hypoték.  Áno, je pravdou, že pri reálnom hodnotení výhodnosti hypoték treba brať do úvahy aj ďalšie, naviazané produkty, faktom ale zostáva, že úroky pravdepodobne už dosiahli svoje dno.  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Peter Apolen | 27.04.2017 00:00 Stavebné sporenie je na slovenskom trhu už 25 rokov

Stavebné sporenie je na slovenskom trhu už 25 rokov. Prešlo za ten čas viacerými zmenami a jeho vlastnosti sú každou generáciou vnímané inak. Napríklad štátna prémia už dnes nie je tým najvýznamnejším motivátorov pre uzatvorenie zmluvy. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Marek Mittaš | 26.04.2017 00:00 Hypotéky rastú, no banky prerábajú

Národná banka Slovenska na základe stresových testov konštatovala, že slovenské banky sú dnes v dobrej kondícii a relatívne odolné voči negatívnym vplyvom. Zároveň im však do budúcnosti veští pokles ziskovosti. Samotné banky priznávajú, že ani prebiehajúce hypotekárne „dožinky“ im nepriniesli výrazný nárast príjmov. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie články »

Krátké správy z Banky

18.05.2017 13:24 Tatra banka rozdelí dividendy v hodnote 125 mil. eur

Akcionári Tatra banky na valnom zhromaždení, ktoré sa konalo v stredu (17.5.), schválili rozdelenie zisku a výplatu dividend, ako aj riadnu individuálnu a konsolidovanú účtovnú uzávierku a výročnú správu za rok 2016. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

15.05.2017 10:14 Šetríme čoraz menej a utrácame čoraz viac. Štatistiky zbúrali mýty o našej sporivosti

O Slovákoch sa dlhé roky hovorilo, že si nevedia užiť a len šetria „do vankúša“. Rovnako tak kolovali mýty o tom, že si neradi požičiavame a radšej si nič nedoprajeme. Najnovšie čísla však ukazujú opak. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

11.05.2017 14:23 VÚB ocenila mladých ekonómov za prácu o volatilite zlata a striebra

Nadácia VÚB ocenila mladých ekonómov v súťaži Economicus. Hlavnú cenu v hodnote 10 tisíc eur získala práca autorov Štefan Lyócsa a Peter Molnár na tému „Predpovedanie volatility strategicky prepojených obchodovateľných komoditných fondov: Prípad zlata a striebra“. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

11.05.2017 12:41 Nový podvodný e-mail možno aj vo vašej pošte

Tentoraz sa podvodníci zamerali na klientov UniCredit Bank. Podvodný e-mail sa tvári, že zabraňuje podvodu. V skutočnosti si pýta údaje z platobnej karty. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

03.05.2017 11:12 Slovenská sporiteľňa zmenila reklamnú agentúru

Slovenská sporiteľňa si pre spoluprácu vybrala dve nové agentúry, ktoré budú od mája spoluvytvárať jej marketingovú komunikáciu. Víťazmi tendra sa stali agentúry Jung von Matt/DONAU a Zaraguza. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie krátke správy »

Najčítanejšie články z Banky za posledných 14 dní

Peter Apolen | 10.05.2017 00:00 Čo Slovákov hnevá na bankách najviac...

Klienti slovenských bánk sa prvýkrát v meraní spokojnosti cez systém Staffino vyjadrili ku kvalite služieb poskytovaných bankami. Prezradili, s čím sú najviac nespokojní. Najväčší problém je podľa nich zastaralý a nepružný internet banking. Nasleduje neochota a neprofesionalita personálu a nevýhodnosť bankových produktov. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie články »