Fincentrum a.s.
Hypoindex.cz Hypoindex.cz ČeskéReformy.cz ČeskéReformy.cz Bankaroku.cz Bankaroku.cz Investiceroku.czInvesticeroku.cz Investujeme.sk Investujeme.cz InvesticiaRoka.sk InvestíciaRoka.sk

Ďakujeme partnerom:                                                                                                                                          

logo-fincentrum

Poštová banka mení svoj biznis model. Chce osloviť novú cieľovú skupinu

Poštová banka mení svoj biznis model. Chce osloviť novú cieľovú skupinu

Poštová banka odštartovala nový rok zásadnými zmenami v biznis modeli. Tradičná banka zameraná najmä na vidiecke obyvateľstvo plánuje osloviť nové cieľové skupiny klientov. Chce preto priniesť nové produkty, rozšíriť pobočkovú sieť a zmeniť marketingovú komunikáciu. 

Poštová banka sa chce po novom popri tradičnej cieľovej skupine zameriavať aj na klientov v strednej vrstve a vo väčších mestách. Ďalšou novou cieľovou skupinou sú malí a strední podnikatelia. Cieľom banky je do roku 2020 zdvojnásobiť počet aktívnych klientov. „Plánujeme výrazný organický rast a pozeráme sa aj po možných akvizíciách a spoluprácach,“ naznačuje A. Zaťko. Poštová banka je dnes s objemom aktív 6,5 miliardy eur piatou najväčšou bankou na trhu.

Lákavé hypotéky

S cieľom osloviť nových klientov banka mení svoje produktové portfólio. Pravdepodobne tou najzávažnejšou zmenou bude poskytovanie hypoték. Na trhu sa o tom špekuluje už dlhšie, ani v súčasnosti však banka presný termín spustenia predaja úverov na bývanie neoznámila. Naše rozhodnutie nevstúpiť do konkurenčného boja a vyčkať, kým úrokové sadzby pri úveroch na bývanie nájdu svoje dno, sa ukázalo ako správne. Poskytovanie hypoték spustíme v priebehu tohto roka, naznačil A. Zaťko.

Zmenami si prešli aj existujúce produkty. Úročenie vkladov patrilo v Poštovej banke medzi najvyššie na trhu. Došlo však k poklesu, čo umožnilo banke znížiť cenu aj pri spotrebných úveroch. „Úročením sme sa tak stali dostupní a konkurencieschopní aj pre náročnejšiu mladú generáciu,“ hovorí riaditeľ. Dodáva, že banka zmenila skóringový model pri schvaľovaní úverov, ako aj výšku marží.

Medzi ťažiskové produkty Poštovej banky dnes patrí Dobrý účet. Za sumu štyri eurá mesačne poskytuje od januára štyri platobné karty, „čo je výhodné pre viacčlenné rodiny“. Ďalej neobmedzený počet prijatých platieb a príkazov cez internet banking, výbery z bankomatov banky a sms správy o zostatku na účte. Pre seniorov banka i naďalej poskytuje ako jediná na trhu možnosť doručovania dôchodku Slovenskou poštou domov.

Poštová banka je ešte stále jedinou relevantnou bankou, ktorej klienti nemajú k dispozícií mobilnú aplikáciu. Zmena by však mala nastať vo februári, keď by mala byť k dispozícii tak pre Android ako aj iOS. Zo štatistík Poštovej banky vyplýva, že traja zo štyroch ľudí požadujú pri kontakte s bankou mobilnú aplikáciu „Preto, ak sme chceli byť bankou užitočnou pre všetkých, museli sme vyvinúť našu aplikáciu pre pohodlné využívanie bankových služieb v mobile,“ približuje A. Zaťko.

Najviac obchodných miest

Klienti Poštovej banky sa k jej službám dnes dostanú na takmer 1 600 kontaktných miestach. Veľkú väčšinu z nich tvorí pobočková sieť Slovenskej pošty, s ktorou má finančný ústav dlhodobú spoluprácu. Poštová banka ťaží so spojenectva s poštou. „Je to vzájomne výhodný model. Keď pošta prichádza o tržby pre pokles zásielok, vynahradiť jej to môže spolupráca s bankou,“ vysveteľuje A. Zaťko. Na predaj produktov banky bude vyškolených 15 tisíc pracovníkov pošty, ktorí prejavili záujem a ochotu predávať bankové produkty.

Na poštách však je možné využívať len jednoduchšie služby. Zložitejšie produkty chce banka predávať cez vlastné pobočky, ktorých je dnes 45. Do dvoch rokov by mal ich počet vzrásť o dve desiatky. Budú sa otvárať najmä v okresných mestách. V prvej fáze pribudne Žilina, Prešov a Košice. Bratislava je podľa šéfa banky už pokrytá dostatočne. „Nechceme ísť do miest, kde to z konkurenčného hľadiska nemá veľký význam,“ konštatuje riaditeľ.

Všetky pobočky okrem toho čoskoro prejdú rebrandingom exteriéru a interiéru. Postupne prejdú redizajnom aj akvizičné pracoviská na poštách a bankomaty, rovnako ako aj dcérske spoločnosti banky.

Realistická marketingová komunikácia

Prvou a najviditeľnejšou zmenou rebrandigu Slovenskej pošty je jej nové logo. Predstavuje ho kruh, ktorý má symbolizovať jednoduchosť a všestrannosť banky. „Cieľom Poštovej banky je byť užitočnou pre všetkých svojich klientov. A to zobrazuje aj jej nové logo. Banka je stredobodom kruhu, v ktorom má rovnako blízko ku každému klientovi,“ vysvetľuje A. Zaťko.

Nové logo vymenilo doterajší dlho používaný žlto–modrý štvorec s poštárskou trúbkou. Tá zostane súčasťou loga na poštách, no na pobočkách a v marketingových materiáloch sa už objavovať nebude.

Na výbere oranžovej farby loga sa podieľali zamestnanci banky. Mohli si zvoliť z niekoľkých farebných variant, pričom ten oranžový jasne vyhral. „Na konzervatívnom modro-zelenom bankovom trhu bude oranžová príjemným závanom nového a moderného vizuálu. Ten presne vystihuje to, aká bude nová Poštová banka – svieža, moderná, ale stále slovenská,“ vysvetľuje A. Zaťko.

nove-logo

Mení sa aj marketingová komunikácia banky. V spotoch a vizuáloch nebudú účinkovať herci alebo hrané situácií a emócie. Vo všetkých formátoch sa ľuďom budú prihovárať neherci. „Na to, aby sme sa priblížili klientom, musíme hovoriť rovnakou rečou ako oni. Preto sme prišli s inou komunikáciou, v ktorej hovoria ľudia k ľuďom. Zdieľajú svoje každodenné radosti, starosti a sny,“ dodáva A. Zaťko.

Najnovší reklamný spot natáčal štrnásťčlenný štáb deväť dní po celom Slovensku. Vystupovalo v ňom deväťdesiat náhodne oslovených ľudí. Autorom konceptu je režisér Kal Karman, ktorý robil predtým reklamy pre známe značky ako je napríklad Gucci, Armani či Nivea. Spolupracoval tiež so zvučnými menami Hollywoodu, napríklad so Stevenom Spielbergom na filme Zachráňte vojaka Ryana. 

Poštová banka mení svoj biznis model. Chce osloviť novú cieľovú skupinu

Poštová banka mení svoj biznis model. Chce osloviť novú cieľovú skupinu >> zdieľajte na sociálnych sieťach

 
 

Posledné pridané komentáre (celkem 2 komentáre)

hypotéky? Kiko | 11.01.2017 22:34
Martina | 11.01.2017 14:53

Pridajte komentár

* Pokiaľ je text nečitateľný, nový načítate kliknutím na obrázok. Veľké a malé písmená sa neodlišujú.
Pre prihlásených sa kontrolný obrázok nezobrazuje. Prihláste sa alebo sa zaregistrujte ak ešte nemáte účet.
Opíšte text z obrázku: *

* Hviezdičkou sú označené povinné informácie.


Články z Banky

Peter Apolen | 23.06.2017 00:00 Štátna podpora hypoték pre mladých sa zmení. K horšiemu

Ministerstvo financií SR chce zmeniť systém podpory hypoték pre mladých. Súčasný systém bonifikácie sadzby nahradí daňový bonus, ktorý sa bude dať odrátať od ročnej daňovej povinnosti. Podľa prepočtov analytikov by tým podpora jedného úveru pre “mladého človeka” mala klesnúť o zhruba polovicu. Odporúčajú preto využiť podmienky platné ešte do konca tohto roku. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Jana Lacková | 22.06.2017 00:00 Ísť po čo najnižšom úroku, či si radšej sadzbu zafixovať na dlhšie obdobie?

Každý človek ktorý sa už niekedy zaoberal hypotékou, určite riešil aj otázku, akú dĺžku fixácie úrokovej sadzby si zvoliť. Na jednej strane vždy stojí nižšia cena a na druhej stabilita na dlhšie obdobie. Pokiaľ nemáte doma krištáľovú guľu, jednoznačná odpoveď na túto dilemu sa hľadá ťažko.  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Peter Apolen | 13.06.2017 00:00 Podiel refinančných hypoték sa znižuje, trh ťahajú nové úvery

Výška hypotéky priemerne predstavovala v prvom kvartáli viac ako 72 000 eur. Medziročne je to viac o 2 300 eur. Okrem toho klesá podiel refinančných hypoték v prospech úverov určených na kúpu nehnuteľnosti. Svedčí to o zlepšujúcej sa ekonomickej situácii na Slovensku. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Pavel Škriniar | 05.06.2017 00:00 Detské finančné produkty predstavujú zaujímavú príležitosť

Deti predstavujú pre finančné inštitúcie zaujímavú cieľovú skupinu. Jednak predstavujú pre ne potenciál ako si vychovať budúcich klientov, no cez deti sa vedia dostať i k peňaženkám ich rodičov. Ako to robia? Cez vyššie úročenie vkladov a cez doplnkové služby. Škoda by preto bola tieto výhody nevyužiť. Celá správa »

Komentárov: 1 / 1 Posledný komentár: 18.06.2017 09:51

PR článok | 30.05.2017 13:00 Podľa čoho si vyberať hypotéku?

Na Slovensku sa touto otázkou zaoberá azda každý druhý Slovák. Lacné hypotéky a čoraz širšia ponuka novostavieb presvedčia k uvažovaniu o kúpe nehnuteľnosti nejedného z nás. Každý z nás rád usporí pár eur navyše. Preto je rozumné zvážiť, ako si vybrať financovanie svojho nového bývania. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie články »

Krátké správy z Banky

22.06.2017 09:19 Češi sedí na penězích v bankách

Banky nenabízejí téměř žádné zhodnocení. Přesto lidé mají nejvíce peněz uloženo právě na bankovních účtech. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

19.06.2017 14:07 SR sa môže stať testovacím trhom pre fintech firmy

Na Slovensku sú dobré podmienky na testovanie inovácií vo finančnom sektore. Dôvodom je najmä rozvinutá infraštruktúra, otvorenosť obchodníkov prijímajúcich platba a schopnosť spotrebiteľov adaptovať inovácie. Vyplýva to z analýzy poradenskej spoločnosti Deloitte. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

14.06.2017 09:08 ČNB: Banky jsou stabilní, ale… zima se blíží

„Finanční sektor v ČR […] si zachovává vysokou odolnost vůči možným nepříznivým šokům,“ uvádí Zpráva o finanční stabilitě 2016/2017 z dílny ČNB. Přesto se dohledový orgán připravuje na horší časy. Co banky a další finanční instituce ohrožuje a na co se musí připravit? Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

13.06.2017 09:03 Jak ušetřit a jak vydělat s fintech

Nové technologie a sdílená ekonomika útočí na tradiční trh. Jak s fintech společnostmi ušetřit a jak na nich vydělat? Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

09.06.2017 10:44 Deti majú na vkladnej knižke v priemere 1 500 eur.

Vkladné knižky zakladajú deťom rodičia najčastejšie hneď po narodení či do jedného roka (50 %), do 6. narodenín tak urobí ďalších 26 % rodičov. V priemere má dieťa nasporených 1 500 eur, za posledné tri roky narástla táto suma o polovicu. Pravidelne však odkladajú rodičia len na každú piatu či šiestu vkladnú knižku. Sú však schopní odložiť v priemere do 200 eur mesačne. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie krátke správy »

Najčítanejšie články z Banky za posledných 14 dní

Jana Lacková | 22.06.2017 00:00 Ísť po čo najnižšom úroku, či si radšej sadzbu zafixovať na dlhšie obdobie?

Každý človek ktorý sa už niekedy zaoberal hypotékou, určite riešil aj otázku, akú dĺžku fixácie úrokovej sadzby si zvoliť. Na jednej strane vždy stojí nižšia cena a na druhej stabilita na dlhšie obdobie. Pokiaľ nemáte doma krištáľovú guľu, jednoznačná odpoveď na túto dilemu sa hľadá ťažko.  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Peter Apolen | 23.06.2017 00:00 Štátna podpora hypoték pre mladých sa zmení. K horšiemu

Ministerstvo financií SR chce zmeniť systém podpory hypoték pre mladých. Súčasný systém bonifikácie sadzby nahradí daňový bonus, ktorý sa bude dať odrátať od ročnej daňovej povinnosti. Podľa prepočtov analytikov by tým podpora jedného úveru pre “mladého človeka” mala klesnúť o zhruba polovicu. Odporúčajú preto využiť podmienky platné ešte do konca tohto roku. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Peter Apolen | 13.06.2017 00:00 Podiel refinančných hypoték sa znižuje, trh ťahajú nové úvery

Výška hypotéky priemerne predstavovala v prvom kvartáli viac ako 72 000 eur. Medziročne je to viac o 2 300 eur. Okrem toho klesá podiel refinančných hypoték v prospech úverov určených na kúpu nehnuteľnosti. Svedčí to o zlepšujúcej sa ekonomickej situácii na Slovensku. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie články »