Fincentrum a.s.
Hypoindex.cz Hypoindex.cz ČeskéReformy.cz ČeskéReformy.cz Bankaroku.cz Bankaroku.cz Investiceroku.czInvesticeroku.cz Investujeme.sk Investujeme.cz InvesticiaRoka.sk InvestíciaRoka.sk

Ďakujeme našim partnerom:                                                                                                                                                                   

fincentrum-logo

hviezdne-byvanie


facebook-logo_1

Poštová banka mení svoj biznis model. Chce osloviť novú cieľovú skupinu

Poštová banka mení svoj biznis model. Chce osloviť novú cieľovú skupinu

Poštová banka odštartovala nový rok zásadnými zmenami v biznis modeli. Tradičná banka zameraná najmä na vidiecke obyvateľstvo plánuje osloviť nové cieľové skupiny klientov. Chce preto priniesť nové produkty, rozšíriť pobočkovú sieť a zmeniť marketingovú komunikáciu. 

Poštová banka sa chce po novom popri tradičnej cieľovej skupine zameriavať aj na klientov v strednej vrstve a vo väčších mestách. Ďalšou novou cieľovou skupinou sú malí a strední podnikatelia. Cieľom banky je do roku 2020 zdvojnásobiť počet aktívnych klientov. „Plánujeme výrazný organický rast a pozeráme sa aj po možných akvizíciách a spoluprácach,“ naznačuje A. Zaťko. Poštová banka je dnes s objemom aktív 6,5 miliardy eur piatou najväčšou bankou na trhu.

Lákavé hypotéky

S cieľom osloviť nových klientov banka mení svoje produktové portfólio. Pravdepodobne tou najzávažnejšou zmenou bude poskytovanie hypoték. Na trhu sa o tom špekuluje už dlhšie, ani v súčasnosti však banka presný termín spustenia predaja úverov na bývanie neoznámila. Naše rozhodnutie nevstúpiť do konkurenčného boja a vyčkať, kým úrokové sadzby pri úveroch na bývanie nájdu svoje dno, sa ukázalo ako správne. Poskytovanie hypoték spustíme v priebehu tohto roka, naznačil A. Zaťko.

Zmenami si prešli aj existujúce produkty. Úročenie vkladov patrilo v Poštovej banke medzi najvyššie na trhu. Došlo však k poklesu, čo umožnilo banke znížiť cenu aj pri spotrebných úveroch. „Úročením sme sa tak stali dostupní a konkurencieschopní aj pre náročnejšiu mladú generáciu,“ hovorí riaditeľ. Dodáva, že banka zmenila skóringový model pri schvaľovaní úverov, ako aj výšku marží.

Medzi ťažiskové produkty Poštovej banky dnes patrí Dobrý účet. Za sumu štyri eurá mesačne poskytuje od januára štyri platobné karty, „čo je výhodné pre viacčlenné rodiny“. Ďalej neobmedzený počet prijatých platieb a príkazov cez internet banking, výbery z bankomatov banky a sms správy o zostatku na účte. Pre seniorov banka i naďalej poskytuje ako jediná na trhu možnosť doručovania dôchodku Slovenskou poštou domov.

Poštová banka je ešte stále jedinou relevantnou bankou, ktorej klienti nemajú k dispozícií mobilnú aplikáciu. Zmena by však mala nastať vo februári, keď by mala byť k dispozícii tak pre Android ako aj iOS. Zo štatistík Poštovej banky vyplýva, že traja zo štyroch ľudí požadujú pri kontakte s bankou mobilnú aplikáciu „Preto, ak sme chceli byť bankou užitočnou pre všetkých, museli sme vyvinúť našu aplikáciu pre pohodlné využívanie bankových služieb v mobile,“ približuje A. Zaťko.

Najviac obchodných miest

Klienti Poštovej banky sa k jej službám dnes dostanú na takmer 1 600 kontaktných miestach. Veľkú väčšinu z nich tvorí pobočková sieť Slovenskej pošty, s ktorou má finančný ústav dlhodobú spoluprácu. Poštová banka ťaží so spojenectva s poštou. „Je to vzájomne výhodný model. Keď pošta prichádza o tržby pre pokles zásielok, vynahradiť jej to môže spolupráca s bankou,“ vysveteľuje A. Zaťko. Na predaj produktov banky bude vyškolených 15 tisíc pracovníkov pošty, ktorí prejavili záujem a ochotu predávať bankové produkty.

Na poštách však je možné využívať len jednoduchšie služby. Zložitejšie produkty chce banka predávať cez vlastné pobočky, ktorých je dnes 45. Do dvoch rokov by mal ich počet vzrásť o dve desiatky. Budú sa otvárať najmä v okresných mestách. V prvej fáze pribudne Žilina, Prešov a Košice. Bratislava je podľa šéfa banky už pokrytá dostatočne. „Nechceme ísť do miest, kde to z konkurenčného hľadiska nemá veľký význam,“ konštatuje riaditeľ.

Všetky pobočky okrem toho čoskoro prejdú rebrandingom exteriéru a interiéru. Postupne prejdú redizajnom aj akvizičné pracoviská na poštách a bankomaty, rovnako ako aj dcérske spoločnosti banky.

Realistická marketingová komunikácia

Prvou a najviditeľnejšou zmenou rebrandigu Slovenskej pošty je jej nové logo. Predstavuje ho kruh, ktorý má symbolizovať jednoduchosť a všestrannosť banky. „Cieľom Poštovej banky je byť užitočnou pre všetkých svojich klientov. A to zobrazuje aj jej nové logo. Banka je stredobodom kruhu, v ktorom má rovnako blízko ku každému klientovi,“ vysvetľuje A. Zaťko.

Nové logo vymenilo doterajší dlho používaný žlto–modrý štvorec s poštárskou trúbkou. Tá zostane súčasťou loga na poštách, no na pobočkách a v marketingových materiáloch sa už objavovať nebude.

Na výbere oranžovej farby loga sa podieľali zamestnanci banky. Mohli si zvoliť z niekoľkých farebných variant, pričom ten oranžový jasne vyhral. „Na konzervatívnom modro-zelenom bankovom trhu bude oranžová príjemným závanom nového a moderného vizuálu. Ten presne vystihuje to, aká bude nová Poštová banka – svieža, moderná, ale stále slovenská,“ vysvetľuje A. Zaťko.

nove-logo

Mení sa aj marketingová komunikácia banky. V spotoch a vizuáloch nebudú účinkovať herci alebo hrané situácií a emócie. Vo všetkých formátoch sa ľuďom budú prihovárať neherci. „Na to, aby sme sa priblížili klientom, musíme hovoriť rovnakou rečou ako oni. Preto sme prišli s inou komunikáciou, v ktorej hovoria ľudia k ľuďom. Zdieľajú svoje každodenné radosti, starosti a sny,“ dodáva A. Zaťko.

Najnovší reklamný spot natáčal štrnásťčlenný štáb deväť dní po celom Slovensku. Vystupovalo v ňom deväťdesiat náhodne oslovených ľudí. Autorom konceptu je režisér Kal Karman, ktorý robil predtým reklamy pre známe značky ako je napríklad Gucci, Armani či Nivea. Spolupracoval tiež so zvučnými menami Hollywoodu, napríklad so Stevenom Spielbergom na filme Zachráňte vojaka Ryana. 

Poštová banka mení svoj biznis model. Chce osloviť novú cieľovú skupinu

Poštová banka mení svoj biznis model. Chce osloviť novú cieľovú skupinu >> zdieľajte na sociálnych sieťach

 
 

Posledné pridané komentáre (celkem 2 komentáre)

hypotéky? Kiko | 11.01.2017 22:34
Martina | 11.01.2017 14:53

Pridajte komentár

* Pokiaľ je text nečitateľný, nový načítate kliknutím na obrázok. Veľké a malé písmená sa neodlišujú.
Pre prihlásených sa kontrolný obrázok nezobrazuje. Prihláste sa alebo sa zaregistrujte ak ešte nemáte účet.
Opíšte text z obrázku: *

* Hviezdičkou sú označené povinné informácie.


Články z Banky

Pavel Škriniar | 18.01.2017 00:00 Hľadáte čo najlacnejší účet pre dôchodcu? Zoberte do úvahy aj neseniorské účty

Pokorením dôchodkového veku a nábehom na fixnú sumu pravidelného príjmu – dôchodku, sa človek stále viac orientuje na výdavkovú stranu rozpočtu. Prichádza obdobie hľadania zliav. Platí to aj vo finančnom svete. I tu však platí, že vyhrávajú len tí aktívni. Ani tu zľavy neprichádzajú automaticky, treba o nich vedieť a potom o ne požiadať. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Marek Mittaš | 05.01.2017 00:00 Študentom na vzdelanie požičiava štát aj banky

Bezplatné školstvo rozhodne neznamená štúdium zadarmo. Podľa prieskumu TNS Slovakia Millennials+ minie vysokoškolák priemerne 42 eur týždenne. V prípade  pracujúcich vysokoškolákov je to až takmer sto eur. Vzdelanie možno brať ako vynikajúcu investíciu do života, no nie každý si ho môže dovoliť. K dispozícii sú preto rôzne štipendiá, granty, ale aj komerčné pôžičky.  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Pavel Škriniar | 30.12.2016 00:00 7 najväčších bankových prešľapov roku 2016

Internetový porovnávač finančných produktov, FinančnáHitparáda.sk, bilancuje najväčšie alebo najčastejšie sa opakujúce prešľapy bánk tohto roka. Údaje vyplývajú z mystery shoppingu, ktorý portál pravidelne realizuje. Hoci vedomé alebo náhodné zavádzania klientov majú rôzne podoby, treba mať na pamäti, že aj bankový pracovník je stále len človek. Teda tak, ako môže byť omylný, alebo zákerný, môže byť na druhej strane aj dobromyseľný. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Peter Apolen | 29.12.2016 00:00 Úroky na korporátnych úveroch klesli na historické minimum

Záujem slovenských firiem o úvery v tomto roku prevyšuje priemer eurozóny. Na konci októbra zaevidovali domáce banky medziročný rast objemu poskytnutých korporátnych úverov o 4,7 percenta.  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Pavel Škriniar | 22.12.2016 00:00 Nemáte na darčeky? Nepodľahnite lákadlám vianočných pôžičiek

Nejde v žiadnom prípade o špeciálne pôžičky s výhodami či parametrami typickými pre vianočné sviatky, aj keď to majú vo svojom názve. Ide výlučne a iba o marketingový lep. Kto naň raz sadne, tak ľahko sa neodlepí. Aké praktiky používajú lovci vianočných dlžníkov odhaľujeme v článku. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie články »

Krátké správy z Banky

11.01.2017 13:24 Objem hypoték v ČR vzrástol vlani o 22%

Objem nových hypoték dosiahol minulý rok rekordných 225 miliárd korún. Úrokové sadzby zároveň spadli v novembri na historicky najnižšiu úroveň 1,77 percenta. Priemerná úroková sadzba za rok 2016 predstavovala 2,12 percenta. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

03.01.2017 09:16 Spořicí účty: Zamíchá Banka CREDITAS kartami?

Největší družstevní záložna se stala Bankou CREDITAS. Její hlavní zbraní v boji o klienty budou spořicí účty. Má šanci rozvířit zamrzající vody úrokových sazeb? Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

30.12.2016 11:47 Európska komisia odobrila Taliansku štátnu pomoce pre Monte dei Paschi

Štátnu pomoc, ktorá je poslednou záchranou pre problémovú banku, schválila Európska komisia. Podľa nej je v súlade s pravidlami Európskej únie pre poskytovanie štátnej pomoci. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

29.12.2016 10:39 Slovenské Vianoce boli bohaté a pokračujú výpredajmi

Tohtoročné Vianoce v slovenských domácnostiach boli štedré. Za darčeky sme platili najčastejšie kartami, výrazne vzrástli aj nákupy cez internet. V predvianočných týždňoch bol oproti ostatným mesiacom v roku počet platieb u obchodníkov na internete dvojnásobný, na niektorých portáloch vzrástol až trikrát.  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

23.12.2016 10:28 Španielsko vytvorilo na lákanie bánk z Londýna špeciálnu komisiu

Španielsko sa rozhodlo zobrať lákanie bánk uvažujúcich o odchode z Londýna vážne. Vytvorilo preto komisiu, ktorej úlohou je vytvoriť vhodnú pôdu na zatraktívnenie Madridu ako finančnej destinácie. Malo by ísť o súbor opatrení, ktoré by prilákali banky presúvajúce časť, alebo celú podnikateľskú entitu z Británie po brexite. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie krátke správy »

Najčítanejšie články z Banky za posledných 14 dní

Peter Apolen | 11.01.2017 00:00 Poštová banka mení svoj biznis model. Chce osloviť novú cieľovú skupinu

Poštová banka odštartovala nový rok zásadnými zmenami v biznis modeli. Tradičná banka zameraná najmä na vidiecke obyvateľstvo plánuje osloviť nové cieľové skupiny klientov. Chce preto priniesť nové produkty, rozšíriť pobočkovú sieť a zmeniť marketingovú komunikáciu.  Celá správa »

Komentárov: 2 / 2 Posledný komentár: 01.01.1970 01:00

Marek Mittaš | 05.01.2017 00:00 Študentom na vzdelanie požičiava štát aj banky

Bezplatné školstvo rozhodne neznamená štúdium zadarmo. Podľa prieskumu TNS Slovakia Millennials+ minie vysokoškolák priemerne 42 eur týždenne. V prípade  pracujúcich vysokoškolákov je to až takmer sto eur. Vzdelanie možno brať ako vynikajúcu investíciu do života, no nie každý si ho môže dovoliť. K dispozícii sú preto rôzne štipendiá, granty, ale aj komerčné pôžičky.  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie články »