Fincentrum a.s.
Hypoindex.cz Hypoindex.cz ČeskéReformy.cz ČeskéReformy.cz Bankaroku.cz Bankaroku.cz Investiceroku.czInvesticeroku.cz Investujeme.sk Investujeme.cz InvesticiaRoka.sk InvestíciaRoka.sk

Ďakujeme našim partnerom:                                                                                                                                                                   

fincentrum-logo

hviezdne-byvanie


facebook-logo_1

Poštová banka mení svoj biznis model. Chce osloviť novú cieľovú skupinu

Poštová banka mení svoj biznis model. Chce osloviť novú cieľovú skupinu

Poštová banka odštartovala nový rok zásadnými zmenami v biznis modeli. Tradičná banka zameraná najmä na vidiecke obyvateľstvo plánuje osloviť nové cieľové skupiny klientov. Chce preto priniesť nové produkty, rozšíriť pobočkovú sieť a zmeniť marketingovú komunikáciu. 

Poštová banka sa chce po novom popri tradičnej cieľovej skupine zameriavať aj na klientov v strednej vrstve a vo väčších mestách. Ďalšou novou cieľovou skupinou sú malí a strední podnikatelia. Cieľom banky je do roku 2020 zdvojnásobiť počet aktívnych klientov. „Plánujeme výrazný organický rast a pozeráme sa aj po možných akvizíciách a spoluprácach,“ naznačuje A. Zaťko. Poštová banka je dnes s objemom aktív 6,5 miliardy eur piatou najväčšou bankou na trhu.

Lákavé hypotéky

S cieľom osloviť nových klientov banka mení svoje produktové portfólio. Pravdepodobne tou najzávažnejšou zmenou bude poskytovanie hypoték. Na trhu sa o tom špekuluje už dlhšie, ani v súčasnosti však banka presný termín spustenia predaja úverov na bývanie neoznámila. Naše rozhodnutie nevstúpiť do konkurenčného boja a vyčkať, kým úrokové sadzby pri úveroch na bývanie nájdu svoje dno, sa ukázalo ako správne. Poskytovanie hypoték spustíme v priebehu tohto roka, naznačil A. Zaťko.

Zmenami si prešli aj existujúce produkty. Úročenie vkladov patrilo v Poštovej banke medzi najvyššie na trhu. Došlo však k poklesu, čo umožnilo banke znížiť cenu aj pri spotrebných úveroch. „Úročením sme sa tak stali dostupní a konkurencieschopní aj pre náročnejšiu mladú generáciu,“ hovorí riaditeľ. Dodáva, že banka zmenila skóringový model pri schvaľovaní úverov, ako aj výšku marží.

Medzi ťažiskové produkty Poštovej banky dnes patrí Dobrý účet. Za sumu štyri eurá mesačne poskytuje od januára štyri platobné karty, „čo je výhodné pre viacčlenné rodiny“. Ďalej neobmedzený počet prijatých platieb a príkazov cez internet banking, výbery z bankomatov banky a sms správy o zostatku na účte. Pre seniorov banka i naďalej poskytuje ako jediná na trhu možnosť doručovania dôchodku Slovenskou poštou domov.

Poštová banka je ešte stále jedinou relevantnou bankou, ktorej klienti nemajú k dispozícií mobilnú aplikáciu. Zmena by však mala nastať vo februári, keď by mala byť k dispozícii tak pre Android ako aj iOS. Zo štatistík Poštovej banky vyplýva, že traja zo štyroch ľudí požadujú pri kontakte s bankou mobilnú aplikáciu „Preto, ak sme chceli byť bankou užitočnou pre všetkých, museli sme vyvinúť našu aplikáciu pre pohodlné využívanie bankových služieb v mobile,“ približuje A. Zaťko.

Najviac obchodných miest

Klienti Poštovej banky sa k jej službám dnes dostanú na takmer 1 600 kontaktných miestach. Veľkú väčšinu z nich tvorí pobočková sieť Slovenskej pošty, s ktorou má finančný ústav dlhodobú spoluprácu. Poštová banka ťaží so spojenectva s poštou. „Je to vzájomne výhodný model. Keď pošta prichádza o tržby pre pokles zásielok, vynahradiť jej to môže spolupráca s bankou,“ vysveteľuje A. Zaťko. Na predaj produktov banky bude vyškolených 15 tisíc pracovníkov pošty, ktorí prejavili záujem a ochotu predávať bankové produkty.

Na poštách však je možné využívať len jednoduchšie služby. Zložitejšie produkty chce banka predávať cez vlastné pobočky, ktorých je dnes 45. Do dvoch rokov by mal ich počet vzrásť o dve desiatky. Budú sa otvárať najmä v okresných mestách. V prvej fáze pribudne Žilina, Prešov a Košice. Bratislava je podľa šéfa banky už pokrytá dostatočne. „Nechceme ísť do miest, kde to z konkurenčného hľadiska nemá veľký význam,“ konštatuje riaditeľ.

Všetky pobočky okrem toho čoskoro prejdú rebrandingom exteriéru a interiéru. Postupne prejdú redizajnom aj akvizičné pracoviská na poštách a bankomaty, rovnako ako aj dcérske spoločnosti banky.

Realistická marketingová komunikácia

Prvou a najviditeľnejšou zmenou rebrandigu Slovenskej pošty je jej nové logo. Predstavuje ho kruh, ktorý má symbolizovať jednoduchosť a všestrannosť banky. „Cieľom Poštovej banky je byť užitočnou pre všetkých svojich klientov. A to zobrazuje aj jej nové logo. Banka je stredobodom kruhu, v ktorom má rovnako blízko ku každému klientovi,“ vysvetľuje A. Zaťko.

Nové logo vymenilo doterajší dlho používaný žlto–modrý štvorec s poštárskou trúbkou. Tá zostane súčasťou loga na poštách, no na pobočkách a v marketingových materiáloch sa už objavovať nebude.

Na výbere oranžovej farby loga sa podieľali zamestnanci banky. Mohli si zvoliť z niekoľkých farebných variant, pričom ten oranžový jasne vyhral. „Na konzervatívnom modro-zelenom bankovom trhu bude oranžová príjemným závanom nového a moderného vizuálu. Ten presne vystihuje to, aká bude nová Poštová banka – svieža, moderná, ale stále slovenská,“ vysvetľuje A. Zaťko.

nove-logo

Mení sa aj marketingová komunikácia banky. V spotoch a vizuáloch nebudú účinkovať herci alebo hrané situácií a emócie. Vo všetkých formátoch sa ľuďom budú prihovárať neherci. „Na to, aby sme sa priblížili klientom, musíme hovoriť rovnakou rečou ako oni. Preto sme prišli s inou komunikáciou, v ktorej hovoria ľudia k ľuďom. Zdieľajú svoje každodenné radosti, starosti a sny,“ dodáva A. Zaťko.

Najnovší reklamný spot natáčal štrnásťčlenný štáb deväť dní po celom Slovensku. Vystupovalo v ňom deväťdesiat náhodne oslovených ľudí. Autorom konceptu je režisér Kal Karman, ktorý robil predtým reklamy pre známe značky ako je napríklad Gucci, Armani či Nivea. Spolupracoval tiež so zvučnými menami Hollywoodu, napríklad so Stevenom Spielbergom na filme Zachráňte vojaka Ryana. 

Poštová banka mení svoj biznis model. Chce osloviť novú cieľovú skupinu

Poštová banka mení svoj biznis model. Chce osloviť novú cieľovú skupinu >> zdieľajte na sociálnych sieťach

 
 

Posledné pridané komentáre (celkem 2 komentáre)

hypotéky? Kiko | 11.01.2017 22:34
Martina | 11.01.2017 14:53

Pridajte komentár

* Pokiaľ je text nečitateľný, nový načítate kliknutím na obrázok. Veľké a malé písmená sa neodlišujú.
Pre prihlásených sa kontrolný obrázok nezobrazuje. Prihláste sa alebo sa zaregistrujte ak ešte nemáte účet.
Opíšte text z obrázku: *

* Hviezdičkou sú označené povinné informácie.


Články z Banky

Peter Apolen | 12.04.2017 00:00 Cenu Hypotéka roka 2017 získala VÚB banka

Hypotéku roka 2017 ponúka VÚB banka. Rozhodla o tom odborná porota už štvrtého ročníka súťaže najlepších bankových inštitúcií. Podujatie organizuje spoločnosť Fincentrum a týždenník Trend. Okrem najlepšej hypotekárnej banky sa oceňujú i stavebné sporiteľne, poisťovne a najlepší bankoví a poistní manažéri. Celá správa »

Komentárov: 1 / 1 Posledný komentár: 19.04.2017 14:26

Redakcia | 11.04.2017 00:00 Riadnym splácaním pôžičky sa dá v niektorých bankách výrazne ušetriť

Akú výhodu má klient, ak svoj dlh riadne spláca? Niekto by povedal, že nedostane pokutu a nebude v registri úverov. No niekedy za to dostane aj odmenu. A práve vďaka odmene sa z jeho pôžičky môže stať tá najvýhodnejšia pôžička na trhu. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Peter Apolen | 07.04.2017 00:00 Bitka o hypotekárnych klientov sa stupňuje

Trh financovania bývania chytil nový dych. Napriek tomu, že ešte na začiatku roka analytici špekulovali, že sadzby začnú pomaly opäť rásť, marec rozpútal novú bitku o klientov a s tým spojený pokles úrokov. Aktuálne banky prichádzajú s novými nástrojmi, ako ešte viac rozvíriť, už i tak búrlivé, vody hypotekárneho trhu.  Celá správa »

Komentárov: 1 / 1 Posledný komentár: 19.04.2017 14:27

Pavel Škriniar | 29.03.2017 00:00 Slovenské banky: čo tu ešte nebolo?

Slovenský bankový trh si za 25 rokov prešiel dlhý kus cesty. Len málokto by uveril, že koncom 90tych rokov banky platili na vkladoch aj 20 percentné kreditné úroky. Naopak hypotéky do ich portfólia pribudli až po roku 2000. Človek by si mohol myslieť, že banky už dnes nemajú čím prekvapiť a všetko nové tu už raz bolo. Opak je pravdou. Pri pohľade za hranice vidíme, že produktoví špecialisti slovenských bánk sa ešte stále majú čím inšpirovať. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Marek Mittaš | 24.03.2017 00:00 Ako technológie menia tvár finančného biznisu

Vychádzka na pobočku finančnej inštitúcie dnes predstavuje pre mnohých ľudí nepríjemnú povinnosť a v časoch, keď všetko funguje on-line mnohým narúša pohodlie a „kradne“ drahocenný čas. Uvedomujú si to aj finančné inštitúcie a prinášajú klientom digitálne inovácie. Informačné technológie dokážu finančný svet urýchliť, ale súčasne ho urobiť aj spoľahlivejším a bezpečnejším. Výsledkom je užívateľský komfort klientov, zefektívnenie práce lepšie a lacnejšie produkty. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie články »

Krátké správy z Banky

18.04.2017 10:10 Česi si z opatrnosti nechávajú veľkú časť úspor na bežných účtoch

Občania Českej republiky majú na bežných účtov v bankách ku koncu januára tohto roka uložený viac než jeden bilión korún (37,45 miliardy eur). Majú totiž negatívne skúsenosti s tunelovaním bánk v 90. rokoch a s privatizačnými fondami, čo umocňuje ich opatrnosť pri nakladaní s úsporami. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

12.04.2017 09:03 Banky snižují poplatky. Všimli jste si?

Bankám klesají příjmy z poplatků a provizí. V loňském roce na nich vydělaly již jen 32,349 mld. Kč. „V zásadě je již dnes běžným standardem, že každá banka nabízí nějakou verzi účtu bez poplatku za jeho vedení,“ říká Patrik Nacher, provozovatel serveru Bankovnípoplatky.com. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

11.04.2017 10:51 Taliansky minister financií sa postavil na stranu talianskych bánk

Taliansky minister financií a hospodárstva Pier Carlo Padoan sa postavil na stranu talianskych bánk a myslí si, že tie by mali dostať primeraný čas na predaj zlyhaných úverov. ECB naopak tlačí banky, aby sa zlých úverov zbavovali čo najrýchlejšie.  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

29.03.2017 10:43 Do kedy uhradiť dane, aby boli splnené zákonné podmienky

Do piatka 31. marca je potrebné nielen odovzdať vyplnené tlačivo daňového priznania, ale aj zaplatiť vypočítanú daň na účet daňového úradu. Viete, kedy zadať prevodný príkaz tak, aby ste neprešvihli termín? Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

27.03.2017 10:22 VÚB banka rozhodla o vyplatení dividend

Riadne valné zhromaždenie VÚB banky dnes rozhodlo, že dividenda pre akcionárov zo zisku za rok 2016 bude vo výške 5,55 EUR na každú akciu s menovitou hodnotou 33,20 EUR. Rozhodujúcim dňom na určenie osôb oprávnených na dividendy, ktorý stanovilo valné zhromaždenie, je 21. apríl 2017. Výplata dividend osobám oprávneným uplatniť právo na dividendu začne dňom 12. mája 2017, a to na základe riadne uplatneného práva na ich výplatu podľa spôsobu schváleného uznesením valného zhromaždenia. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie krátke správy »

Najčítanejšie články z Banky za posledných 14 dní

Redakcia | 11.04.2017 00:00 Riadnym splácaním pôžičky sa dá v niektorých bankách výrazne ušetriť

Akú výhodu má klient, ak svoj dlh riadne spláca? Niekto by povedal, že nedostane pokutu a nebude v registri úverov. No niekedy za to dostane aj odmenu. A práve vďaka odmene sa z jeho pôžičky môže stať tá najvýhodnejšia pôžička na trhu. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Peter Apolen | 12.04.2017 00:00 Cenu Hypotéka roka 2017 získala VÚB banka

Hypotéku roka 2017 ponúka VÚB banka. Rozhodla o tom odborná porota už štvrtého ročníka súťaže najlepších bankových inštitúcií. Podujatie organizuje spoločnosť Fincentrum a týždenník Trend. Okrem najlepšej hypotekárnej banky sa oceňujú i stavebné sporiteľne, poisťovne a najlepší bankoví a poistní manažéri. Celá správa »

Komentárov: 1 / 1 Posledný komentár: 01.01.1970 01:00Ďalšie články »