Fincentrum a.s.
Hypoindex.cz Hypoindex.cz ČeskéReformy.cz ČeskéReformy.cz Bankaroku.cz Bankaroku.cz Investiceroku.czInvesticeroku.cz Investujeme.sk Investujeme.cz InvesticiaRoka.sk InvestíciaRoka.sk

Ďakujeme našim partnerom:                                                                                                                                                                   

fincentrum-logo

hviezdne-byvanie


facebook-logo_1

Pracujú Vaše peniaze pre Vás?

Autor: Petr Hechtberger | 13.12.2012 00:00 | Kategórie: Finančné poradenstvo | 4 komentáre
Pracujú Vaše peniaze pre Vás?

Pokiaľ pozeráte aspoň občas televíziu, tak sa nevyhnete reklamám, ktoré nám užívateľom „masírujú" naše podvedomie s ponukou fantastických produktov. Človeku sa až nechce veriť, lebo jeden produkt vyzerá lepší ako ten druhý a často každý z nich o sebe hovorí, že je ten najlepší.

V rámci finančných produktov sa jednotlivé banky predbiehajú s „atraktívnymi" garantovanými úrokovými sadzbami, ktoré nám ponúkajú, keď využijeme ich sporiace produkty, alebo keď k nim vložíme svoje peniaze. Väčšina mojich klientov sa tiež zaujíma o sporenie, aj o zhodnotenie svojich úspor, takže táto cielená reklama dáva iste zmysel. Pokiaľ porovnávame jednotlivé ponuky medzi sebou, tak je všetko v poriadku, ale ako náhle začneme brať do úvahy infláciu, tak zistíme, že väčšina ponúkaných produktov nám naše peniaze reálne nezhodnotí, ale skôr naopak. Žiaľ, takmer 90% ľudí si to neuvedomuje. Miera medziročnej inflácie sa v roku 2012 reálne pohybuje povedzme medzi 3,4 – 3,8%, čo pre klienta, ktorý napríklad využije produkt so zhodnotením 2,5% znamená, že má garantovanú stratu minimálne 0,9%.

Dajme si konkrétny príklad: Rodinka Novákovcov má nasporených 10.000 € a radi by ich výhodne, uložili aby sa im peniaze zhodnotili na dôchodok, alebo na sobáš dcéry. Vyberú si produkt, ktorý sľubuje garantované zhodnotenie 2,5%. Pozrime sa akú hodnotu majú naozaj ich úspory po 1 roku a povedzme po 10 rokoch:

  • Po 1.roku vklad 10.000 € zhodnotený vklad 10.250 € po zohľadnení inflácie 3,4% 9.902 €
  • Po 10.roku vklad 10.000 € zhodnotený vklad 12.837 € po zohľadnení inflácie 3,4% 9.189 €

*výpočty sú zaokrúhlené, nezohľadňujú zdanenie, ani iné poplatky, slúžia iba ku ilustrácii a vychádzajú z predpokladu keby sa miera inflácie nemenila

Na účte teda budú mať Novákovci o 10 rokov síce 12.837 €, ale kúpia si za to vďaka inflácii toľko, koľko dnes za 9.189 €, čiže reálne sa im ich peniaze nezhodnotili. Samozrejme, že sú na trhu aj také produkty, ktoré dokážu peniaze zhodnotiť, ale zdá sa, že tie nie sú pre banky až tak výhodné ako tie, ktoré sa masovo ponúkajú. Určite sa Vám oplatí využiť službu nezávislého finančného sprostredkovateľa, ktorý Vám vie pomôcť nájsť vhodný produkt, prípadne porovnať viacej produktov.

… dovoľte svojim peniazom aby pracovali pre Vás.

Autor je Top finančný sprostredkovateľ spoločnosti Fincentrum, ilustračné foto: sxc.hu.

Pracujú Vaše peniaze pre Vás?

Pracujú Vaše peniaze pre Vás? >> zdieľajte na sociálnych sieťach

 
Reklama

 

Posledné pridané komentáre (celkem 4 komentáre)

Re: Re: Finanční poradci nikdy více! Petr Hechtberger | 13.12.2012 23:27
Re: Finanční poradci nikdy více! Petr Hechtberger | 13.12.2012 23:22
Re: Finanční poradci nikdy více! LK | 13.12.2012 20:04
Finanční poradci nikdy více! Podvedená klientka AWD | 13.12.2012 14:06

Pridajte komentár

* Pokiaľ je text nečitateľný, nový načítate kliknutím na obrázok. Veľké a malé písmená sa neodlišujú.
Pre prihlásených sa kontrolný obrázok nezobrazuje. Prihláste sa alebo sa zaregistrujte ak ešte nemáte účet.
Opíšte text z obrázku: *

* Hviezdičkou sú označené povinné informácie.


Články z Finančné poradenstvo

Pavel Škriniar | 28.09.2016 00:00 Sú obavy o budúcnosť finančného sprostredkovania opodstatnené?

Najnovšia štatistika distribúcie poistenia v Európe ukazuje, že banky majú v niektorých krajinách dominantnú a v niektorých významnú úlohu pri predaji životného poistenia. Majú sa teda sprostredkovatelia obávať o svoje pozície na trhu? Celá správa »

Komentárov: 3 / 3 Posledný komentár: 29.09.2016 08:21

Peter Apolen | 22.09.2016 00:00 Nižšie dane sú fajn, ale čo zato...

Slovenská vláda včera prekvapila. V balíku oznámila viacero daňových zmien priaznivých pre podnikanie. Prilepšia si živnostníci, ale i právnické osoby. No všetko je jednoznačné. Pohoršia si komerčné poisťovne a finanční sprostredkovatelia. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Marek Mittaš | 16.09.2016 00:00 Rozhodnúť sa pre pobočku, alebo pre finančného sprostredkovateľa?

Radikálna odpoveď v prospech jednej alebo druhej strany, by znamenala, že existencia druhej strany nemá význam. Tak tomu však nie je. Pobočky, ako aj sprostredkovatelia majú svoje výhody. Pri ich výbere záleží od typu produktu, spôsobu uvažovania klienta, ale i schopnosti predajcu vybudovať si s klientom dlhodobý vzťah.  Celá správa »

Komentárov: 1 / 1 Posledný komentár: 19.09.2016 09:29

Peter Apolen | 06.09.2016 00:00 Slovákom prekážajú pri poistení papierovačky, naopak ocenili ochotu poisťovacích agentov

Podľa celoslovenského prieskumu Slovákov pri vybovaní si poistenia najviac hnevajú zbytočné papierovačky a zložité, či nelogické postupy.  Celá správa »

Komentárov: 1 / 1 Posledný komentár: 06.09.2016 14:38

Peter Apolen | 31.08.2016 00:00 Za vernosťou Slovákov k poskytovateľom finančných služieb je často lenivosť

Slováci ostávajú dlhodobo verní svojim poskytovateľom finančných služieb. Hoci sú často nespokojní s vysokou cenou, či so záujmom o zákazníka, nakoniec ku konkurencii odchádza približne len štvrtina z nich. Ostatní na to vraj nemajú čas alebo takúto zmenu považujú za komplikovanú. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie články »

Krátké správy z Finančné poradenstvo

26.09.2016 08:51 Finančně poradenské společností nefungují v klasickém MLM modelu

V souvislosti s kauzou spuštěnou dokumentem „Rada nad zlato“ a následným propuštěním tří zemských ředitelů OVB Allfinanz se nabízí otázka: Může být finanční poradenství v multilevelových společnostech kvalitní? Přinášíme názory šéfů největších finančně poradenských společností. Jako první se k otázce kvality v rámci MLM vyjádřil Petr Borkovec, generální ředitel a spolumajitel Partners Financial Services. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

09.09.2016 08:15 Finančně poradenské společnosti v 1. pol. 2016: Radost i zklamání

Finančně poradenský trh se dává do pohybu. Možným spouštěčem jsou státní zásahy. A výsledkem jsou rozdílné výsledky finančně poradenských společností. Některým se extrémně daří, jiné propadají. Kdo byl jedničkou na trhu a kdo rostl nejrychleji? Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

07.09.2016 09:00 Petr Mikšíček: Bez předplacených provizí lidem nikdo neporadí

Proč by si měl klient finančního poradce předplácet poplatky u podílových fondů? „Poradce musí být zaplacen, a zároveň se musí jednat o řešení win-win, tedy výhodné i pro klienta,“ říká Petr Mikšíček, regionální ředitel společnosti Fincentrum. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

05.09.2016 09:42 Jak vyčistit finančně poradenský trh

Poslanci a senátoři jsou přesvědčeni, že chrání klienty finančních poradců. Regulace provizí ovšem nic nevyřeší, možná spíš naopak. Vyčistit trh by přitom mohlo být tak snadné! Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

30.08.2016 11:31 Senát schválil 5leté storno… byl mystifikován?

„Cílem navrhované předlohy je řešení současných problémů spojených s předčasným ukončováním smluv o životním pojištění,“ uvedl jednání Senátu ministr financí Andrej Babiš. Regulace provizí ovšem k tomuto cíli nevede. A co na to senátoři? Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie krátke správy »

Najčítanejšie články z Finančné poradenstvo za posledných 14 dní

Peter Apolen | 22.09.2016 00:00 Nižšie dane sú fajn, ale čo zato...

Slovenská vláda včera prekvapila. V balíku oznámila viacero daňových zmien priaznivých pre podnikanie. Prilepšia si živnostníci, ale i právnické osoby. No všetko je jednoznačné. Pohoršia si komerčné poisťovne a finanční sprostredkovatelia. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Marek Mittaš | 16.09.2016 00:00 Rozhodnúť sa pre pobočku, alebo pre finančného sprostredkovateľa?

Radikálna odpoveď v prospech jednej alebo druhej strany, by znamenala, že existencia druhej strany nemá význam. Tak tomu však nie je. Pobočky, ako aj sprostredkovatelia majú svoje výhody. Pri ich výbere záleží od typu produktu, spôsobu uvažovania klienta, ale i schopnosti predajcu vybudovať si s klientom dlhodobý vzťah.  Celá správa »

Komentárov: 1 / 1 Posledný komentár: 01.01.1970 01:00Ďalšie články »