Fincentrum a.s.
Hypoindex.cz Hypoindex.cz ČeskéReformy.cz ČeskéReformy.cz Bankaroku.cz Bankaroku.cz Investiceroku.czInvesticeroku.cz Investujeme.sk Investujeme.cz InvesticiaRoka.sk InvestíciaRoka.sk

Ďakujeme našim partnerom:                                                                                                                                                                   

fincentrum-logo

hviezdne-byvanie


facebook-logo_1

Prvýkrát u klienta: 8 najčastejších chýb nových poradcov

Prvýkrát u klienta: 8 najčastejších chýb nových poradcov

Sú mladí, draví a veria si. Prešli úvodnými školeniami a v ich diároch sa objavil prvý termín návštevy u klienta. Aj keď vo väčšine prípadov majú svojho tútora, určite sa im podarí urobiť nejakú chybu. Na to, aby na chybu nováčika nedoplatil klient, má dohliadať tútor. Ale, kto upozorní nováčika na chyby, ktoré poškodia jeho samého? Ponúkame zoznam rád vychádzajúci z najčastejších chýb.

1. Nenaleťte na dobrý výzor na dlh

Imidž je pri finančnom sprostredkovaní mimoriadne dôležitý. Niet pochýb, že finančný sprostredkovateľ by mal prísť na stretnutie s klientom v obleku, nikde však nie je napísané, že oblek musí stáť 400 alebo viac eur a na ruke musia svietiť hodiny za minimálne tisíc eur. Najmä ak sa doterajší príjem čerstvého sprostredkovateľa z finančného biznisu pohybuje okolo nuly.

Začínať kariéru vysokými dlhmi za luxusný imidž nie je dobrá vizitka pre človeka, ktorý o sebe tvrdí, že ostatných učí hospodáriť s peniazmi. Čas na drahé oblečenie a luxusné módne doplnky je až po prvých vysokých zárobkoch.

2. Pozor na presnosť a výzor

Aj keď sme si už vysvetlili, že oblek nemusí byť super luxusný, celkový dojem musí pôsobiť upravene a nech sú hodinky akékoľvek, samozrejmosťou je dochvíľnosť.

3. Klient nemá rád pseudoodbornosť

Veta: čo neviem, to obkecám, mohla fungovať na strednej škole, ale v skutočnom živote klient prázdne reči klient rýchlo odhalí. Nikto nemôže byť odborníkom na všetko a finančná oblasť je priveľmi široká. Ak neviem odpovedať na odbornú otázku klienta, tak si ju zapíšem a odpoveď mu poviem pri ďalšom stretnutí. Ak o téme veľa neviem, nebudem si vymýšľať pochybnú odpoveď, ktorá ma môže znemožniť. Sám radím klientom, aby si ťažkými otázkami testovali poradcov. Kto si za každú cenu vymýšľa odpovede, lebo sa bojí povedať neviem, rozhodne nepôsobí dobre.

Poradca síce má právo povedať neviem, ale nemalo by sa tak stať pri základných otázkach. Dôležité je neustále samovzdelávania a dobrý rozhľad.
Určite nepôsobí profesionálne ak sa sprostredkovateľ tvári ako odborník, ale nepozná meno ministra financií.

4. Podceňovanie sa je rovnako nebezpečné ako preceňovanie

Sú to dve veľké chyby, ktoré môže poradca urobiť. Ak preceňuje svoje schopnosti, klient ho skôr či neskôr odhalí a po zásluhe s ním vyrazí dvere. Rovnako nebezpečné je však aj priveľká skromnosť a podceňovanie sa. Ak ešte nechcete ísť za klietmi, pretože sa bojíte vlastnej nedostatočnej pripravenosti, uvedomte si, že vonku je veľa ľudí s oveľa menšími znalosťami, ktorí takéto obavy nemajú a veselo radia, aj keď nemajú o čom.

Prečítajte si

5. Ostaňte človekom

Ste finančným profesionálom, ale takisto človekom. Naučte sa viesť príjemné rozhovory a získajte si náklonnosť klienta. Rozhodne ho neobťažujte svojimi problémami, ale ukážte, že rozumiete starostiam bežných ľudí.

6. Testovať na rodine je tabu

Ruky preč od vlastnej rodiny. Toto je už desiatky rokov jedna z najväčších chýb finančných a poisťovacích poradcov. Ešte sa poriadne nevyznajú vo svojom remesle a už chcú radiť ľuďom, na ktorých im najviac záleží. Väčšinou to aj radia náboroví manažéri: začnite u svojich blízkych, aby ste sa v domácom prostredí otestovali. Podľa mňa je to jedna z najväčších chýb.

Viem, že to myslíte dobre a že za vami stojí tútor, ktorý dohliada na správnosť vašich rád. Ale predsa len, ak ešte nie ste vo finančnom biznise doma, „neohrozujte" svojimi radami najbližších. Myslite na to, že ak sa pomýlite nielenže spôsobíte finančnú ujmu, ale zároveň môžete trvalo naštrbiť rodinné vzťahy. A za to predsa nestojí.

7. Nepredávajte podľa posledného školenia

Prvé produktové školenia, ktoré absolvujete, vás výrazne ovplyvnia. Veď to je ich cieľom, predať čo najviac. Pristupujte k tomu, čo si vypočujete kriticky a konfrontuje informácie napríklad na internetových fórach. Ak sa priveľmi necháte uniesť produktovým školením a klientovi pár hodín na to predáte „úžasný produkt", môže sa stať, že o pár dní, keď absolvujete ďalšie školenie, sa za svoju predchádzajúcu radu budete hanbiť.
Nezabúdajte: pristupujte k školeniam triezvo a konfrontujte získané informácie.

8. Nepýtajte si odporúčanie za nič

Ešte ste klientovi nič neporadili a už máte odvahu pýtať si odporúčanie? Aj keby ste takéto odporúčanie získali, nebude mať žiadnu cenu. „Hej dal som mu tvoje číslo, ale to len tak, pošli ho niekam," je veta, ktorá najčastejšie nasleduje po takomto type referencií. Referencia získa na hodnote, len ak ste odviedli dobrú prácu. V takom prípade sa nový kontakt na váš telefonát teší.

Ilustračné foto: sxc.hu.

Prvýkrát u klienta: 8 najčastejších chýb nových poradcov

Prvýkrát u klienta: 8 najčastejších chýb nových poradcov >> zdieľajte na sociálnych sieťach

 
Reklama

 

Komentáre


K tomuto článku ešte nebol pridaný žiadny komentár. Buďte prvý a okomentujte tento článok.

Pridajte komentár

* Pokiaľ je text nečitateľný, nový načítate kliknutím na obrázok. Veľké a malé písmená sa neodlišujú.
Pre prihlásených sa kontrolný obrázok nezobrazuje. Prihláste sa alebo sa zaregistrujte ak ešte nemáte účet.
Opíšte text z obrázku: *

* Hviezdičkou sú označené povinné informácie.


Články z Finančné poradenstvo

Peter Apolen | 22.09.2016 00:00 Nižšie dane sú fajn, ale čo zato...

Slovenská vláda včera prekvapila. V balíku oznámila viacero daňových zmien priaznivých pre podnikanie. Prilepšia si živnostníci, ale i právnické osoby. No všetko je jednoznačné. Pohoršia si komerčné poisťovne a finanční sprostredkovatelia. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Marek Mittaš | 16.09.2016 00:00 Rozhodnúť sa pre pobočku, alebo pre finančného sprostredkovateľa?

Radikálna odpoveď v prospech jednej alebo druhej strany, by znamenala, že existencia druhej strany nemá význam. Tak tomu však nie je. Pobočky, ako aj sprostredkovatelia majú svoje výhody. Pri ich výbere záleží od typu produktu, spôsobu uvažovania klienta, ale i schopnosti predajcu vybudovať si s klientom dlhodobý vzťah.  Celá správa »

Komentárov: 1 / 1 Posledný komentár: 19.09.2016 09:29

Peter Apolen | 06.09.2016 00:00 Slovákom prekážajú pri poistení papierovačky, naopak ocenili ochotu poisťovacích agentov

Podľa celoslovenského prieskumu Slovákov pri vybovaní si poistenia najviac hnevajú zbytočné papierovačky a zložité, či nelogické postupy.  Celá správa »

Komentárov: 1 / 1 Posledný komentár: 06.09.2016 14:38

Peter Apolen | 31.08.2016 00:00 Za vernosťou Slovákov k poskytovateľom finančných služieb je často lenivosť

Slováci ostávajú dlhodobo verní svojim poskytovateľom finančných služieb. Hoci sú často nespokojní s vysokou cenou, či so záujmom o zákazníka, nakoniec ku konkurencii odchádza približne len štvrtina z nich. Ostatní na to vraj nemajú čas alebo takúto zmenu považujú za komplikovanú. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Ľuboslav Kačalka | 12.08.2016 00:00 Keď "rozvračacov" rozvracajú

Ak si dobre pamätám, moje prvé stretnutie s Petrom Stuchlíkom a Milanom Repkom bolo v nejakej kaviarni. Sadli sme si k oknu a jeden z nich na to miesto vyslovene upozornil. Väčšina ľudí sa totiž s nimi nechcela stretávať veľmi „na očiach“. Išlo zväčša o agentov, ktorí zvažovali zmenu sprostredkovateľskej firmy. A to poza chrbát svojich nadriadených. Spojenie „poza chrbát nadriadených“ ešte dnes niekoľkokrát použijeme. Celá správa »

Komentárov: 3 / 3 Posledný komentár: 15.09.2016 18:39Ďalšie články »

Krátké správy z Finančné poradenstvo

09.09.2016 08:15 Finančně poradenské společnosti v 1. pol. 2016: Radost i zklamání

Finančně poradenský trh se dává do pohybu. Možným spouštěčem jsou státní zásahy. A výsledkem jsou rozdílné výsledky finančně poradenských společností. Některým se extrémně daří, jiné propadají. Kdo byl jedničkou na trhu a kdo rostl nejrychleji? Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

07.09.2016 09:00 Petr Mikšíček: Bez předplacených provizí lidem nikdo neporadí

Proč by si měl klient finančního poradce předplácet poplatky u podílových fondů? „Poradce musí být zaplacen, a zároveň se musí jednat o řešení win-win, tedy výhodné i pro klienta,“ říká Petr Mikšíček, regionální ředitel společnosti Fincentrum. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

05.09.2016 09:42 Jak vyčistit finančně poradenský trh

Poslanci a senátoři jsou přesvědčeni, že chrání klienty finančních poradců. Regulace provizí ovšem nic nevyřeší, možná spíš naopak. Vyčistit trh by přitom mohlo být tak snadné! Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

30.08.2016 11:31 Senát schválil 5leté storno… byl mystifikován?

„Cílem navrhované předlohy je řešení současných problémů spojených s předčasným ukončováním smluv o životním pojištění,“ uvedl jednání Senátu ministr financí Andrej Babiš. Regulace provizí ovšem k tomuto cíli nevede. A co na to senátoři? Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

25.08.2016 08:01 Študent v ČR čelí žalobe za poškodenie dobrého mena OVB

Student dokumentaristiky Jakub Charvát natočil dokument o OVB Allfinanz a praktikách jejích finančních poradců. Nyní čelí žalobě za „poškození dobrého jména“ společnosti. Dokument ovšem „pod linkou“ odhaluje ještě jednu významnou skutečnost… Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie krátke správy »

Najčítanejšie články z Finančné poradenstvo za posledných 14 dní

Peter Apolen | 22.09.2016 00:00 Nižšie dane sú fajn, ale čo zato...

Slovenská vláda včera prekvapila. V balíku oznámila viacero daňových zmien priaznivých pre podnikanie. Prilepšia si živnostníci, ale i právnické osoby. No všetko je jednoznačné. Pohoršia si komerčné poisťovne a finanční sprostredkovatelia. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Marek Mittaš | 16.09.2016 00:00 Rozhodnúť sa pre pobočku, alebo pre finančného sprostredkovateľa?

Radikálna odpoveď v prospech jednej alebo druhej strany, by znamenala, že existencia druhej strany nemá význam. Tak tomu však nie je. Pobočky, ako aj sprostredkovatelia majú svoje výhody. Pri ich výbere záleží od typu produktu, spôsobu uvažovania klienta, ale i schopnosti predajcu vybudovať si s klientom dlhodobý vzťah.  Celá správa »

Komentárov: 1 / 1 Posledný komentár: 01.01.1970 01:00Ďalšie články »