Fincentrum a.s.
Hypoindex.cz Hypoindex.cz ČeskéReformy.cz ČeskéReformy.cz Bankaroku.cz Bankaroku.cz Investiceroku.czInvesticeroku.cz Investujeme.sk Investujeme.cz InvesticiaRoka.sk InvestíciaRoka.sk

Ďakujeme našim partnerom:                                                                                                                                                                   

fincentrum-logo

hviezdne-byvanie


facebook-logo_1

Prvýkrát u klienta: 8 najčastejších chýb nových poradcov

Prvýkrát u klienta: 8 najčastejších chýb nových poradcov

Sú mladí, draví a veria si. Prešli úvodnými školeniami a v ich diároch sa objavil prvý termín návštevy u klienta. Aj keď vo väčšine prípadov majú svojho tútora, určite sa im podarí urobiť nejakú chybu. Na to, aby na chybu nováčika nedoplatil klient, má dohliadať tútor. Ale, kto upozorní nováčika na chyby, ktoré poškodia jeho samého? Ponúkame zoznam rád vychádzajúci z najčastejších chýb.

1. Nenaleťte na dobrý výzor na dlh

Imidž je pri finančnom sprostredkovaní mimoriadne dôležitý. Niet pochýb, že finančný sprostredkovateľ by mal prísť na stretnutie s klientom v obleku, nikde však nie je napísané, že oblek musí stáť 400 alebo viac eur a na ruke musia svietiť hodiny za minimálne tisíc eur. Najmä ak sa doterajší príjem čerstvého sprostredkovateľa z finančného biznisu pohybuje okolo nuly.

Začínať kariéru vysokými dlhmi za luxusný imidž nie je dobrá vizitka pre človeka, ktorý o sebe tvrdí, že ostatných učí hospodáriť s peniazmi. Čas na drahé oblečenie a luxusné módne doplnky je až po prvých vysokých zárobkoch.

2. Pozor na presnosť a výzor

Aj keď sme si už vysvetlili, že oblek nemusí byť super luxusný, celkový dojem musí pôsobiť upravene a nech sú hodinky akékoľvek, samozrejmosťou je dochvíľnosť.

3. Klient nemá rád pseudoodbornosť

Veta: čo neviem, to obkecám, mohla fungovať na strednej škole, ale v skutočnom živote klient prázdne reči klient rýchlo odhalí. Nikto nemôže byť odborníkom na všetko a finančná oblasť je priveľmi široká. Ak neviem odpovedať na odbornú otázku klienta, tak si ju zapíšem a odpoveď mu poviem pri ďalšom stretnutí. Ak o téme veľa neviem, nebudem si vymýšľať pochybnú odpoveď, ktorá ma môže znemožniť. Sám radím klientom, aby si ťažkými otázkami testovali poradcov. Kto si za každú cenu vymýšľa odpovede, lebo sa bojí povedať neviem, rozhodne nepôsobí dobre.

Poradca síce má právo povedať neviem, ale nemalo by sa tak stať pri základných otázkach. Dôležité je neustále samovzdelávania a dobrý rozhľad.
Určite nepôsobí profesionálne ak sa sprostredkovateľ tvári ako odborník, ale nepozná meno ministra financií.

4. Podceňovanie sa je rovnako nebezpečné ako preceňovanie

Sú to dve veľké chyby, ktoré môže poradca urobiť. Ak preceňuje svoje schopnosti, klient ho skôr či neskôr odhalí a po zásluhe s ním vyrazí dvere. Rovnako nebezpečné je však aj priveľká skromnosť a podceňovanie sa. Ak ešte nechcete ísť za klietmi, pretože sa bojíte vlastnej nedostatočnej pripravenosti, uvedomte si, že vonku je veľa ľudí s oveľa menšími znalosťami, ktorí takéto obavy nemajú a veselo radia, aj keď nemajú o čom.

Prečítajte si

5. Ostaňte človekom

Ste finančným profesionálom, ale takisto človekom. Naučte sa viesť príjemné rozhovory a získajte si náklonnosť klienta. Rozhodne ho neobťažujte svojimi problémami, ale ukážte, že rozumiete starostiam bežných ľudí.

6. Testovať na rodine je tabu

Ruky preč od vlastnej rodiny. Toto je už desiatky rokov jedna z najväčších chýb finančných a poisťovacích poradcov. Ešte sa poriadne nevyznajú vo svojom remesle a už chcú radiť ľuďom, na ktorých im najviac záleží. Väčšinou to aj radia náboroví manažéri: začnite u svojich blízkych, aby ste sa v domácom prostredí otestovali. Podľa mňa je to jedna z najväčších chýb.

Viem, že to myslíte dobre a že za vami stojí tútor, ktorý dohliada na správnosť vašich rád. Ale predsa len, ak ešte nie ste vo finančnom biznise doma, „neohrozujte" svojimi radami najbližších. Myslite na to, že ak sa pomýlite nielenže spôsobíte finančnú ujmu, ale zároveň môžete trvalo naštrbiť rodinné vzťahy. A za to predsa nestojí.

7. Nepredávajte podľa posledného školenia

Prvé produktové školenia, ktoré absolvujete, vás výrazne ovplyvnia. Veď to je ich cieľom, predať čo najviac. Pristupujte k tomu, čo si vypočujete kriticky a konfrontuje informácie napríklad na internetových fórach. Ak sa priveľmi necháte uniesť produktovým školením a klientovi pár hodín na to predáte „úžasný produkt", môže sa stať, že o pár dní, keď absolvujete ďalšie školenie, sa za svoju predchádzajúcu radu budete hanbiť.
Nezabúdajte: pristupujte k školeniam triezvo a konfrontujte získané informácie.

8. Nepýtajte si odporúčanie za nič

Ešte ste klientovi nič neporadili a už máte odvahu pýtať si odporúčanie? Aj keby ste takéto odporúčanie získali, nebude mať žiadnu cenu. „Hej dal som mu tvoje číslo, ale to len tak, pošli ho niekam," je veta, ktorá najčastejšie nasleduje po takomto type referencií. Referencia získa na hodnote, len ak ste odviedli dobrú prácu. V takom prípade sa nový kontakt na váš telefonát teší.

Ilustračné foto: sxc.hu.

Prvýkrát u klienta: 8 najčastejších chýb nových poradcov

Prvýkrát u klienta: 8 najčastejších chýb nových poradcov >> zdieľajte na sociálnych sieťach

 
Reklama

 

Komentáre


K tomuto článku ešte nebol pridaný žiadny komentár. Buďte prvý a okomentujte tento článok.

Pridajte komentár

* Pokiaľ je text nečitateľný, nový načítate kliknutím na obrázok. Veľké a malé písmená sa neodlišujú.
Pre prihlásených sa kontrolný obrázok nezobrazuje. Prihláste sa alebo sa zaregistrujte ak ešte nemáte účet.
Opíšte text z obrázku: *

* Hviezdičkou sú označené povinné informácie.


Články z Finančné poradenstvo

Peter Apolen | 26.05.2016 00:00 Pri poistení či dôchodkovom sporení nezabudnite na stanovenie oprávnej osoby

Pri uzatváraní životného poistenia a dôchodkového sporenia sa odporúča určiť oprávnenú osobu. Tá v prípade úmrtia poisteného dostane peniaze z poistky alebo sporenia vyplatené bez čakania na zdĺhavé dedičské konanie. V prípade zmeny vzťahov je však potrebné nahlásiť zmenu, aby sa nestalo, že peniaze dostane niekto, komu by ich klient už nechcel odkázať.  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Peter Apolen | 20.05.2016 00:00 Fincentrum rástlo v prvom kvartáli o vysokých 38 percent

Spoločnosť Fincentrum, a.s, Bratislava má za sebou jeden z najlepších kvartálov v histórii. Produkcia BEB vzrástla medziročne o  700 tisíc BEB, čo je nárast o  33 percent. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Marek Mittaš | 17.05.2016 00:00 Flexibilita, ponuka, starostlivosť - najsilnejšie piliere finančného sprostredkovania

Čoraz viac ľudí vkladá dôveru v oblasti financií finančnému sprostredkovateľovi. V praxi oceňujú najmä široké portfólio možností, prehľad a komplexnú opateru v otázke peňazí. Priestor na rozvoj finančného sprostredkovania na Slovensku stále existuje.  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Peter Apolen | 04.05.2016 00:00 Ako znížiť počet nespokojných a frustrovaných klientov

Dnešné časy investorom a sporiteľom príliš neprajú. Nízke úrokové sadzby odrádzajú sporiteľov, a volatilné trhy znechucujú investorov. V tomto prostredí to má poradca zaoberajúci sa investíciami veľmi ťažké. Na konci všetkého totiž býva často nespokojný klient. Je však možné sa na veci pozrieť i z druhej strany a situáciu zobrať ako výzvu. Rebecca Murphy, šéfka predaja a marketingu nadnárodnej poradenskej spoločnosti Praemium, zdôrazňuje zásady, ktorých by sa mala moderná poradenská spoločnosť držať. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Peter Apolen | 29.04.2016 00:00 Súčasný refinančný boom môže viesť k zdraženiu hypoték v budúcnosti

Aktuálne prebiehajúca vlna refinancovania starších drahších hypoték spôsobí zdraženie splátok v budúcnosti. Legislatíva totiž tlačí banky do poskytovania úverov s krátkou fixáciou, čím klienti prichádzajú o možnosť zafixovať si dnešné rekordne nízke sadzby na dlhšie obdobie. Zhodli sa na tom diskutujúci Odbornej konferencie Fincentrum bývanie, ktorá sa uskutočnila v stredu 27. apríla. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie články »

Krátké správy z Finančné poradenstvo

27.05.2016 09:36 Hypotekárna sieť Allianz–SP sprostredkovala úvery za 20 miliónov eur

V apríli minulého roka zalačala Allianz – SP ako jediná poisťovňa na Slovensku sprostredkovať hypotéky. Dohodla odvtedy 550 úverov. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

26.05.2016 08:39 Regulácia provízii v ČR a aktuálna legislatíva

Regulace provizí za zprostředkování životního pojištění je žhavým tématem již několik let. Jaký je výhled a budoucnost regulace? Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

19.05.2016 09:12 Regulácia provízii nemá s ochranou klienta nič spoločné

Patrik Nacher se do veřejného povědomí dostal iniciativou proti poplatkové politice bank. Stojí na straně klientů. Přesto odmítá regulaci provizí, která je ochranou klientů zastřešována. Proč? Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

17.05.2016 11:30 Európska smernica o distribúcii poistenia necháva zverejňovanie provízií na národnej legislatíve

Vzhľadom na charakter provízií, ich štruktúru a rôznorodosť je dôležité správne zadefinovanie povinnosti zverejňovania provízií v národnej legislatíve. Nateraz to tak nie je. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

16.05.2016 09:47 Povinnosť zverejňovať provízie zatiaľ hladinu nerozbúrila

Finanční sprostredkovatelia sa zhodujú, že nová povinnosť zverejňovať provízie za predaj hypoték nepriniesla spotrebiteľom žiadne relevantné informácie. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie krátke správy »

Najčítanejšie články z Finančné poradenstvo za posledných 14 dní

Peter Apolen | 26.05.2016 00:00 Pri poistení či dôchodkovom sporení nezabudnite na stanovenie oprávnej osoby

Pri uzatváraní životného poistenia a dôchodkového sporenia sa odporúča určiť oprávnenú osobu. Tá v prípade úmrtia poisteného dostane peniaze z poistky alebo sporenia vyplatené bez čakania na zdĺhavé dedičské konanie. V prípade zmeny vzťahov je však potrebné nahlásiť zmenu, aby sa nestalo, že peniaze dostane niekto, komu by ich klient už nechcel odkázať.  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Marek Mittaš | 17.05.2016 00:00 Flexibilita, ponuka, starostlivosť - najsilnejšie piliere finančného sprostredkovania

Čoraz viac ľudí vkladá dôveru v oblasti financií finančnému sprostredkovateľovi. V praxi oceňujú najmä široké portfólio možností, prehľad a komplexnú opateru v otázke peňazí. Priestor na rozvoj finančného sprostredkovania na Slovensku stále existuje.  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Peter Apolen | 20.05.2016 00:00 Fincentrum rástlo v prvom kvartáli o vysokých 38 percent

Spoločnosť Fincentrum, a.s, Bratislava má za sebou jeden z najlepších kvartálov v histórii. Produkcia BEB vzrástla medziročne o  700 tisíc BEB, čo je nárast o  33 percent. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie články »