Fincentrum a.s.
Hypoindex.cz Hypoindex.cz ČeskéReformy.cz ČeskéReformy.cz Bankaroku.cz Bankaroku.cz Investiceroku.czInvesticeroku.cz Investujeme.sk Investujeme.cz InvesticiaRoka.sk InvestíciaRoka.sk

Ďakujeme našim partnerom:                                                                                                                                                                   

fincentrum-logo

hviezdne-byvanie


facebook-logo_1

R. Mrázová: Značka NN má na Slovensku stále silné povedomie

R. Mrázová: Značka NN má na Slovensku stále silné povedomie

Poistná vetva ING prechádza veľkými zmenami. Osamostatňuje sa od ING. Začiatkom júla vstúpila na burzu už pod novým názvom NN Group (Nationale Nederlanden). K zmenám dochádza i distribúcii. Väčšiu váhy by mali získať maklérske siete. Viac o plánoch poisťovne poisťovacej časti ING prezradila generálna riaditeľka pre SR a ČR, Renáta Mrázová.

  • Poisťovacia časť finančnej skupiny ING vstúpila pred nedávnom na burzu, čím začala proces osamostatnenia sa od ING banky. Ako IPO prebiehalo?

Posledné týždne môžem hodnotiť ako úspešné. Na burzu sme vstúpili 2. júla a ako ste povedali, začala tým posledná etapa oddeľovania poisťovacej vetvy od ING skupiny. Na IPO sme sa pripravovali štyri roky. Úpis akcií na trhu prebehol už počas prvých niekoľko málo dní. Akcie boli teda rozobrané veľmi rýchlo.

  • So záujmom investorov ste teda spokojní. Ako sa vyvíjala cena?

Aj s cenou sme spokojní. Príjemne nás prekvapila. Začali sme predaj na 20 eurách. Akcie ING skupiny sa predávali za 9,8 eur. Cena NN Group, čo je nový názov našej spoločnosti, je dnes (vyše mesiac po IPO) 21,3 eura. Naznačuje to, ako trh vníma hodnotu poisťovacej vetvy.

  • Poisťovňu potrebuje skupina ING predať, aby mohla holandskej vláde splatiť výpomoc vo výške zhruba desať miliárd eur, ktorú dostala počas finančnej krízy v roku 2009. Ako bude predaj prebiehať?

Časť podielu ING nateraz zostane. Európska komisia dala odporúčanie znížiť podiel skupiny v poisťovni do konca budúceho roka na 50 percent. Už prvou tranžou sme sa dostali na výšku podielu 71,4 percent. Do konca roku 2016 však už ING nemôže mať v poisťovni žiadny podiel. Pod značkou ING bude pôsobiť už len banka.

  • Vzniká teda nový poistný subjekt s novými vlastníkmi a i novým obchodným menom. Ako bude prebiehať rebranding poisťovacej spoločnosti?

Už vstupom na burzu sa akcie začali obchodovať pod názvom NN Group. Tá je už i vlastníkom akcií poisťovacích spoločností na Slovensku a v ČR. Rebranding je naplánovaný na dva roky. Bude to teda dlhodobejšia záležitosť, Už teraz sa naň intenzívne pripravujeme a od prvých mesiacov budúceho roka začneme s prvou komunikáciou novej značky.

  • A kedy si všimne zmenu názvu i verejnosť? Kedy sa spustí reklamná kampaň, ktorá býva pri rebrandingoch masívna?

Už teraz začíname postupne komunikovať, že sa premenovávame. No hromadne – prostredníctvom televízie, tlače a podobne – začneme komunikovať až koncom prvého kvartálu budúceho roku. Kampaň veľmi intenzívne pobeží do konca roku 2015.

  • Ako bude proces koordinovaný medzi krajinami a medzi jednotlivými spoločnosťami skupiny?

Všetky dcéry v jednotlivých krajinách sa premenujú naraz. ING v ich názvoch sa zmení na NN. Takže namiesto ING Životná poisťovňa bude NN Životná poisťovňa, a podobne NN dôchodková správcovská spoločnosť a NN Tatry-Sympatia. Firmy teda z právneho pohľadu zostanú bez zmeny. Zmení sa len obchodný názov.

  • Značka ING si vybudovala za približne 18 rokov na Slovensku celkom slušnú poznateľnosť. Nebude teraz ťažké zavrhnúť ju a začínať s niečím novým?

Keď sa v roku 2009 rozhodlo, že značka ING zostane len banke, nebolo ešte vôbec jasné, ako sa bude volať poisťovacia vetva. Ale značka NN má bohatú históriu. Poisťovňa Nationale Nederlanden má 169-ročnú históriu. Vznikla v roku 1845 a už vtedy používala tento názov a logo. Keď sa značka v roku 2003 zmenila na ING, bola to pre poisťovacích agentov skôr smutná zmena. Ich srdcia totiž boli spojené s pôvodným názvom.

Keď sme rozmýšľali nad novou značkou, uvažovali sme, či obnovíme pôvodnú značku alebo uvedieme niečo celkom nové. Prebehli prieskumy a testy návrhov na lokálnych trhoch a boli sme príjemne prekvapení zistením, že NN má na Slovensku stále silné povedomie. Pod touto značkou totiž poisťovne začínali na českom i slovenskom trhu hneď po revolúcii a podieľali sa na budovaní poistných trhov v oboch krajinách. Napriek tomu ju veľa, najmä mladých, ľudí nepozná.

nn-group

  • Rebranding býva skvelou príležitosťou na redefinovanie celej marketingovej identity. Postupovali tak napríklad veľké spoločnosti z telekomunikačného biznisu. Neplánujete zmenu v pozicioningu i vy?

Posledné tri roky sme veľmi intenzívne pracovali na našej stratégii. I z hľadiska nášho vstupu na burzu, prípravy investorského prospektu a equity príbehu. Naše poslanie je, že chceme byť viac ako poisťovňa, chceme byť partnerom našich klientov. Tak, aby s nami zdieľali veselé i smutné momenty v živote, ako napríklad svadba, narodenie detí, úrazy, choroby, ale i smrť. Je to veľmi hlboký vzťah, naša stratégia je veľmi silno založená na proklientskej orientácií. Intenzívne na tom pracujeme a myslím si, že sme sa v tomto smere výrazne posunuli. Myslím, že sa môžeme definovať ako front runner.

No na druhej strane, tým, že už dlho vieme, že sa budeme premenovávať, sme marketingové a komunikačné aktivity v posledných rokoch obmedzili. Teraz sa však všetci tešíme na to, že o poisťovacej časti pod značkou NN bude znova počuť.

  • Aké hlavné posolstvo budete teda v nadchádzajúcej kampani komunikovať?

Vychádzame z našich troch hlavných hodnôt: clear, care, commit (zrozumiteľnosť, starostlivosť a zodpovednosť). Veľmi silný z nich je element starostlivosti. Nechceme predávať len produkty, chceme sa starať aj o klientov. Sme si vedomí, že náš klient sa nezobúdza ráno s tým, že si chce kúpiť životné poistenie. Chceme sa preto viac venovať finančnej edukácii.

Chceme klientovi poradiť, ale zároveň mu nechať komfortný pocit, že sa rozhodol on sám. Nechceme pokračovať v bežnej poistnej praxi, keď predajca často rozhoduje za klienta. Predaj tak neprebieha podľa potrieb klienta, ale i s ohľadom na to, aby si agent, čo najlepšie zarobil. Chceme teraz využiť moment, keď sa vraciame ku koreňom a povedať, že sme expert na zaisťovanie rizík a prípravu na dôchodok. Obsah našej komunikácie máme teda pripravený a tešíme sa, že ho budeme môcť prepojiť s komunikáciou novej značky.

  • Na úspešný rebranding je zvyčajne treba veľký rozpočet. Aký plánujete použiť na kampaň vy?

Áno, rozpočet bude významný. Pôjde o sumu v miliónoch eur. Budú to podstatné výdavky. I oproti minulým rokom, keď sme sa snažili cieliť komunikáciu skôr produktovo a zvýrazňovať benefity produktu. Teraz budú naše výdavky na marketing mnohonásobne vyššie. Tešia sa na to najmä obchodníci, ktorí boli smutní z toho, že v minulosti značku nebolo veľmi vidieť.

  • Našimi čitateľmi sú väčšinou ľudia z finančného sprostredkovania a poradenstva. Zaujíma ma teda, aký koncept v distribúcii bude raziť poisťovacia časť NN.

Stratégiou celej NN skupiny bude multidistribúcia. Naďalej chceme budovať našu internú službu, ostane naším kľúčovým kanálom, no budeme sa intenzívne sústrediť aj na rozvoj spolupráce s externými kanálmi. Pod týmto pojmom mám na mysli maklérske spoločnosti, banky a  predaj cez alternatívne kanály, ako call centrum, internet. Chceme byť všetkým zákazníkom čo najbližšie. Zákazník pritom sám rozhoduje, ktorými dverami k nám vstúpi.

  • Budujete teda nové partnerstvá?

Triete strany sú pre nás dôležité. Trendom je, že klient si nechá radšej poradiť od nezávislých sprostredkovateľov, ktorí zastupujú viaceré poisťovne, ako priamo od agenta poisťovne. No na druhej strane sme veľmi opatrní

Ak sa obchod realizuje cez partnera, v súčasnom usporiadaní klientov nevlastníme, ale vlastní ich distribúcia. Na jednej strane je to dobre, pretože vo vzťahu je dôvera, no na druhej strane my, ako poisťovňa, nemôžeme s klientmi komunikovať. Snažíme sa preto s tretími stranami diskutovať o dlhodobej rovnováhe tohto vzťahu. Nejde teda len o dôveru medzi klientom a poisťovňou alebo klientom a finančným agentom, ale i o dôveru medzi poisťovňou a treťou stranou.

  • Aké je súčasné rozdelenie produkcie medzi vlastnou sieťou, maklérmi a inými kanálmi?

Našim cieľom je vytvoriť rovnováhu. Tak, aby polovica našej produkcie išla cez našu internú sieť a polovica cez externé kanály: maklérov, banky a internet.

  • Je to tak už dnes?

Na Slovensku je význam internej siete väčší ako v ČR. Je to viac ako 50 percent. Spoluprácu s externými partnermi zatiaľ len rozvíjame. A stále nemáme naštartovanú intenzívnu spoluprácu s bankovými domami. Zatiaľ len vyjednávame. No trend je priblížiť sa hranici 50 na 50. Myslím si, že dať externým partnerom väčší priestor je rizikové.

  • Naznačujete rozbeh nových partnerstiev. Môžete byť viac konkrétna?

Spolupracujeme s väčšími bankami, s niektorými v súčasnosti diskutujeme o nových partnerstvách, no keďže sme na začiatku rokovaní, nebudem konkrétnejšia.  

  • A ako to vyzerá s maklérskymi sieťami?

Pri maklérskych spoločnostiach sme veľmi opatrní. Poučili sme sa z ČR. Nechceme mať spoluprácu so stovkami spoločností. Zameriavame sa na spoluprácu s najväčšími maklérmi. Teda s OVB, Fincentrom, Partners Group, Broker Consulting, Universal maklérskym domom alebo ZFP akadémiou.

  • Aký máte názor na predaj cez internet?

Som zástancom direkt kanálov. A to i napriek všeobecne negatívnym postojom voči predaju životného poistenia cez internet. Veľa ľudí hovorí, že životné poistenie sa nedá predávať cez internet. Ja si myslím, že sa to dá. Vedie to k transparentnosti a jednoduchosti, ktoré nám v biznise stále chýbajú. Myslím si, že produkt má byť jednoduchý a nastavený ako vianočný stromček, keď si klient sám môže rozhodnúť, aké ozdoby si naň v podobe služieb zavesí.

Jednoduché produkty v zaistení rizík je tak možné predávať cez internet. Máme s tým už dobré skúsenosti, predávame takto produkt ProAktiv zameraný na zaistenie proti smrti a úrazom.

  • Myslíte si, že internet môže v budúcnosti nahradiť finančného agenta?

Finančný agent je najmä pri koncepcii predaja poistenia podľa potrieb nenahraditeľný. Stále viac sa však budeme orientovať na mladú generáciu. Mladí ľudia fungujú celkom inak. Chcú si veci zistiť sami,  porozumieť im a  používajú na to internet. Overujú si agentov cez web a  sociálne siete.

No nakoniec, nadupaní informáciami, môžu i tak prísť k finančnému agentovi a nechať si pripraviť celkové finančné riešenie a plán na celý životný cyklus. I napriek rastúcej popularite on-line služieb si však myslím, že predaj cez alternatívne kanály nezastúpi osobné poradenstvo. Nikto nemôže byť expertom na všetko, a preto má distribúcia pri predaji nezastupiteľné postavenie.

  • Na Slovensku je témou vyplácanie provízie nie preddavkovo, ale priebežne. Niektoré poisťovne s tým už prišli a testujú si reakcie trhu. Ako sa na to pozeráte vy?

Súhlasím s vyplácaním priebežných provízií a som ich zástancom. Ako príklad dávam neživotné poistenie, kde predajca dostane províziu vtedy, keď sa produkt zaplatí. Musím povedať, že Slovensko je v tomto veľmi popredu. Táto téma sa diskutuje i na pôde asociácie a fungujú takto už viaceré poisťovne. Aj poisťovacia časť NN pripravuje prechod na tento systém. Myslím, že poisťovne budú postupne k tomuto systému prechádzať stále viac a chceme byť na to pripravení. Tešíme sa, že partneri na Slovensku na to počujú.

  • Ako vnímate perspektívu jednotlivých foriem životného poistenia? Vďaka poklesu technickej úrokovej miery klesá popularita kapitálového životného poistenia, no jednoznačný nie je ani vývoj v investičnom poistení. Niektorí klienti uprednostňujú poistenie života formou rizikového poistenia a investície si zabezpečujú prostredníctvom podielových fondov. Pozorujete tento trend aj vy?

Chcem sa držať stratégie, že na jednej strane je riziko a na druhej príprava na dôchodok. Motivujeme teda klientov k nákupu rizikových zložiek a sporenie odporúčame obstarávať cez iné produkty.

Nie som vôbec kritikom investičného životného poistenia. Je to fenomenálny produkt a vo svojej dobe bol veľmi moderný. No tým, že sa predával skôr ako sporenie, a riziková časť sa vôbec nevysvetľovala, podobne tiež poplatky, klienti si často mysleli, ako dlho si sporili a pri predčasnom zrušení sa potom veľakrát čudovali, že nemajú nič nasporené. Vôbec si neuvedomovali, že boli aj poistení. Myslím si preto, že trh pri tejto službe zažíva veľké rozčarovanie.

Investičné poistenie však nezatracujem. Len sa musí predávať kvalitne a transparentne. Na všetky potreby máme ponuku v rámci nášho koncernu. Či už ide o DSS, DDS alebo podielové fondy, ktoré na Slovensku predávame cez spoločnosť Conseq. A nebránime sa ani ponuke služieb tretích strán, ak to bude dávať logiku.

  • Ako vidíte trh životného poistenia na Slovensku? Kedy začne opäť významnejšie rásť?

Potenciál na Slovensku je obrovský. Keď sa pozriete na podpoistenosť pri životnom poistení alebo zabezpečenie penzie, sme len na začiatku. To, že si klienti každý rok pred Vianocami vytiahnu to, čo v priebehu roka na dôchodkovom sporení nasporili, je na jednej strane úsmevné, na druhej strane strašidelné. Treba si uvedomiť, že naša generácia dostane zo štátneho systému veľmi málo. Ľudia sa však na to nepripravujú. Už dnes je časť dôchodcov na úrovni chudoby a bude horšie.

Úlohou nás, poisťovní, teda je, aby sme veľmi trpezlivo hrali úlohu edukátora. Aby sme vysvetľovali súvislosti a pomáhali tak štátu viesť populáciu k vlastnej zodpovednosti.

Pre poistenie tu preto vidím obrovský potenciál. Stále nie je veľa ľudí, ktorí by mohli povedať, že sa cítia komfortne a majú našetrené na 20 alebo 30 rokov kvalitného života na dôchodku. Reakcia väčšiny je: my sa toho i tak nedožijeme, alebo: o nás sa postarajú detí. Osobná zodpovednosť tu chýba.

  • Myslíte si, že na trh životného poistenia prídu ešte nové produkty?

Áno, budú prichádzať nové produkty, ktoré budú tieto potreby riešiť. Obzvlášť veľký potenciál vidím na Slovensku, napríklad v oblasti zdravotného poistenia. Je tu priestor pre individuálne zabezpečenie.

  • Zapojí sa poisťovňa do systému anuít vyplácaných z druhého piliera?

O tejto téme veľa diskutujeme. Mnoho vecí totiž stále nie je vyjasnených. Tým, že máme dôchodkovú správcovskú spoločnosť, musíme byť na tento systém pripravení. No ide o trh s vysokou reguláciou štátu. A tam sa menia pravidlá príliš často. Napríklad, noviel v oblasti DSS bolo doteraz 28.

Celý poistný sektor trpí prílišnou reguláciou. Napríklad, na projektoch Solvency II, Fatca pracujú poisťovne mesiace až roky. Sú to veci, ktoré nás často negatívne ovplyvňujú. A z toho som smutná, pretože mám toto odvetvie veľmi rada. Jeho poslanie je silné.

  • Myslíte averziu niektorých ľudí už len pri slove poistenie?

Áno, som vždy nepríjemne prekvapená, ako niektorí, aj inteligentní a vysokoškolsky vzdelaní ľudia, nerozmýšľajú nad prípravou do budúcnosti. Nevidia zmysel životného poistenia, ani sporenia na dôchodok. Je teda pred nami mnoho práce pri zvyšovaní finančnej gramotnosti. V rámci našich možností sa aj my snažíme v tomto smere pomáhať.

Ďakujem za rozhovor.


Renata Mrázová

Vyštudovala Vysokú školu ekonomickú v Prahe, odbor Hospodárska politika a obchodné podnikanie. Po ukončení štúdií nastúpila v roku 1995 do švédskej farmaceutickej firmy Astra, kde zastávala rôzne pozície na oddelení financií, HR až po finančnú riaditeľku.

Do ING nastúpila v roku 2000 na pozíciu finančnej riaditeľky pre ČR a SR. V roku 2005 zakladala Direct pojišťovnu, ktorú potom viedla ako generálna riaditeľka a predsedníčka predstavenstva do roku 2007. V roku 2009 sa Renáta Mrázová vrátila do ING na pozíciu finančnej riaditeľky a od roku 2011 zastáva funkciu generálnej riaditeľky poisťovacej časti ING pre ČR a SR.

R. Mrázová: Značka NN má na Slovensku stále silné povedomie

R. Mrázová: Značka NN má na Slovensku stále silné povedomie >> zdieľajte na sociálnych sieťach

 
 

Komentáre


K tomuto článku ešte nebol pridaný žiadny komentár. Buďte prvý a okomentujte tento článok.

Pridajte komentár

* Pokiaľ je text nečitateľný, nový načítate kliknutím na obrázok. Veľké a malé písmená sa neodlišujú.
Pre prihlásených sa kontrolný obrázok nezobrazuje. Prihláste sa alebo sa zaregistrujte ak ešte nemáte účet.
Opíšte text z obrázku: *

* Hviezdičkou sú označené povinné informácie.


Články z Poistenie

Redakcia | 19.08.2016 00:00 Na svete je kalkulačka, ktorá uľahčí výber rizikového životného poistenia

Poisťovne nemajú rady, ak sa ich produkty porovnávajú s konkurenčnými. Dôvod je jednoduchý: klient nikdy nedostane kvalitatívne identické produkty a poisťovne sa obávajú, aby sa človek nerozhodoval na základe „nesprávneho“ kritéria. Portál www.FinančnáHitparáda.sk preto teraz pripravil elektronické porovnanie ponúk rizikového životného poistenia. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Peter Apolen | 18.08.2016 00:00 Prvá poisťovňa na trhu kryje riziká z virtuálneho priestoru

Digitálny svet prináša so sebou nové riziká, napríklad krádež virtuálnej identity,  v neserióznom eshope. Spektrum rizík je relatívne široké a na Slovensku ich už začala poisťovať prvá poisťovňa. Kryje priame finančné straty a prepláca aj právne zastúpenie v spore s podvodníkom. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Ľuboslav Kačalka | 12.08.2016 00:00 Keď "rozvračacov" rozvracajú

Ak si dobre pamätám, moje prvé stretnutie s Petrom Stuchlíkom a Milanom Repkom bolo v nejakej kaviarni. Sadli sme si k oknu a jeden z nich na to miesto vyslovene upozornil. Väčšina ľudí sa totiž s nimi nechcela stretávať veľmi „na očiach“. Išlo zväčša o agentov, ktorí zvažovali zmenu sprostredkovateľskej firmy. A to poza chrbát svojich nadriadených. Spojenie „poza chrbát nadriadených“ ešte dnes niekoľkokrát použijeme. Celá správa »

Komentárov: 1 / 1 Posledný komentár: 12.08.2016 10:24

Pavel Škriniar | 11.08.2016 00:00 Ako si vybrať cestovné poistenie

Cestovné poistenie si často kupujeme ako žuvačky pri pokladni. Berieme prvé, ktoré príde pod ruku, najčastejšie to najlacnejšie. Je to však chybou a pri rozkliknutí jednotlivých produktov zistíme, že rozdielne ceny sú opodstatnené vyššou, či nižšou kvalitou. Oplatí sa teda venovať pozornosť poistnému krytiu a výlukám. Podľa čoho sa rozhodovať radíme v nasledujúcom článku Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Zuzana Ričányová | 02.08.2016 00:00 Neexistuje lepšia reklama, ako keď pre klienta urobíte niečo nezištne

Najlepšou inšpiráciou k úspechu bývajú príbehy tých, ktorým sa už darí. Klaudia Hlaváčová získala ocenenia Najlepší hypotekárny špecialista za rok 2015 a Najlepší obchodník. Jej spôsob práce pritom nie je typicky obchodnícky. Nerada tlačí na pílu, a rada nezištne pomáha. Práve to jej však prináša úspech a odporúčania na nových klientov. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie články »

Krátké správy z Poistenie

25.08.2016 08:01 Študent v ČR čelí žalobe za poškodenie dobrého mena OVB

Student dokumentaristiky Jakub Charvát natočil dokument o OVB Allfinanz a praktikách jejích finančních poradců. Nyní čelí žalobě za „poškození dobrého jména“ společnosti. Dokument ovšem „pod linkou“ odhaluje ještě jednu významnou skutečnost… Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

23.08.2016 09:51 Informáciu o stave účtu v Sociálnej poisťovni sa môžete dozvedieť i elektronicky

Informácia o zmenách stavu individuálneho účtu poistenca sa dá získať aj prostredníctvom elektronickej služby Sociálnej poisťovne. Prístup si treba vybaví pri osobnej návšteve pobočky Sociálnej poisťovne. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

18.08.2016 13:01 Ako Sociálna poisťovňa posudzovala náhrady za pracovné úrazy

Posudkoví lekári Sociálnej poisťovne v 1. polroku 2016 posúdili 222 prípadov žiadostí o úrazovú rentu, čo je o 46 prípadov menej ako v 1. polroku 2015. Podmienku na vznik nároku na úrazovú dávku, teda pokles pracovnej schopnosti poškodeného o viac ako 40 %, splnilo 187 žiadajúcich občanov. V 35 prípadoch nárok nevznikol. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

17.08.2016 10:50 Štvrtina detských úrazov sa stane v škole

Podľa Blanky Hatalovej z Komunálnej poisťovne sú najrizikovejšou skupinou žiaci od sedem do 15 rokov. Najčastejšie dochádza k menším zraneniam, akými sú podvrtnutia a pomliaždenia mäkkých častí, neúplné zlomeniny dolnej časti vretennej kosti, zlomeniny prstov na rukách a iné poranenia. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

17.08.2016 09:29 Z kopáča na finančného poradcu

Je finanční poradenství vhodné pro kopáče? „Dělám si z toho legraci, ale v té době jsem již měl dokončené střední ekonomické vzdělání,“ říká Pavel Čaněk, manažer ve společnosti Fincentrum. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie krátke správy »

Najčítanejšie články z Poistenie za posledných 14 dní

Pavel Škriniar | 11.08.2016 00:00 Ako si vybrať cestovné poistenie

Cestovné poistenie si často kupujeme ako žuvačky pri pokladni. Berieme prvé, ktoré príde pod ruku, najčastejšie to najlacnejšie. Je to však chybou a pri rozkliknutí jednotlivých produktov zistíme, že rozdielne ceny sú opodstatnené vyššou, či nižšou kvalitou. Oplatí sa teda venovať pozornosť poistnému krytiu a výlukám. Podľa čoho sa rozhodovať radíme v nasledujúcom článku Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Peter Apolen | 18.08.2016 00:00 Prvá poisťovňa na trhu kryje riziká z virtuálneho priestoru

Digitálny svet prináša so sebou nové riziká, napríklad krádež virtuálnej identity,  v neserióznom eshope. Spektrum rizík je relatívne široké a na Slovensku ich už začala poisťovať prvá poisťovňa. Kryje priame finančné straty a prepláca aj právne zastúpenie v spore s podvodníkom. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Redakcia | 19.08.2016 00:00 Na svete je kalkulačka, ktorá uľahčí výber rizikového životného poistenia

Poisťovne nemajú rady, ak sa ich produkty porovnávajú s konkurenčnými. Dôvod je jednoduchý: klient nikdy nedostane kvalitatívne identické produkty a poisťovne sa obávajú, aby sa človek nerozhodoval na základe „nesprávneho“ kritéria. Portál www.FinančnáHitparáda.sk preto teraz pripravil elektronické porovnanie ponúk rizikového životného poistenia. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Ľuboslav Kačalka | 12.08.2016 00:00 Keď "rozvračacov" rozvracajú

Ak si dobre pamätám, moje prvé stretnutie s Petrom Stuchlíkom a Milanom Repkom bolo v nejakej kaviarni. Sadli sme si k oknu a jeden z nich na to miesto vyslovene upozornil. Väčšina ľudí sa totiž s nimi nechcela stretávať veľmi „na očiach“. Išlo zväčša o agentov, ktorí zvažovali zmenu sprostredkovateľskej firmy. A to poza chrbát svojich nadriadených. Spojenie „poza chrbát nadriadených“ ešte dnes niekoľkokrát použijeme. Celá správa »

Komentárov: 1 / 1 Posledný komentár: 01.01.1970 01:00Ďalšie články »