Fincentrum a.s.
Hypoindex.cz Hypoindex.cz ČeskéReformy.cz ČeskéReformy.cz Bankaroku.cz Bankaroku.cz Investiceroku.czInvesticeroku.cz Investujeme.sk Investujeme.cz InvesticiaRoka.sk InvestíciaRoka.sk

Ďakujeme našim partnerom:                                                                                                                                                                   

fincentrum-logo

hviezdne-byvanie


facebook-logo_1

R. Mrázová: Značka NN má na Slovensku stále silné povedomie

R. Mrázová: Značka NN má na Slovensku stále silné povedomie

Poistná vetva ING prechádza veľkými zmenami. Osamostatňuje sa od ING. Začiatkom júla vstúpila na burzu už pod novým názvom NN Group (Nationale Nederlanden). K zmenám dochádza i distribúcii. Väčšiu váhy by mali získať maklérske siete. Viac o plánoch poisťovne poisťovacej časti ING prezradila generálna riaditeľka pre SR a ČR, Renáta Mrázová.

  • Poisťovacia časť finančnej skupiny ING vstúpila pred nedávnom na burzu, čím začala proces osamostatnenia sa od ING banky. Ako IPO prebiehalo?

Posledné týždne môžem hodnotiť ako úspešné. Na burzu sme vstúpili 2. júla a ako ste povedali, začala tým posledná etapa oddeľovania poisťovacej vetvy od ING skupiny. Na IPO sme sa pripravovali štyri roky. Úpis akcií na trhu prebehol už počas prvých niekoľko málo dní. Akcie boli teda rozobrané veľmi rýchlo.

  • So záujmom investorov ste teda spokojní. Ako sa vyvíjala cena?

Aj s cenou sme spokojní. Príjemne nás prekvapila. Začali sme predaj na 20 eurách. Akcie ING skupiny sa predávali za 9,8 eur. Cena NN Group, čo je nový názov našej spoločnosti, je dnes (vyše mesiac po IPO) 21,3 eura. Naznačuje to, ako trh vníma hodnotu poisťovacej vetvy.

  • Poisťovňu potrebuje skupina ING predať, aby mohla holandskej vláde splatiť výpomoc vo výške zhruba desať miliárd eur, ktorú dostala počas finančnej krízy v roku 2009. Ako bude predaj prebiehať?

Časť podielu ING nateraz zostane. Európska komisia dala odporúčanie znížiť podiel skupiny v poisťovni do konca budúceho roka na 50 percent. Už prvou tranžou sme sa dostali na výšku podielu 71,4 percent. Do konca roku 2016 však už ING nemôže mať v poisťovni žiadny podiel. Pod značkou ING bude pôsobiť už len banka.

  • Vzniká teda nový poistný subjekt s novými vlastníkmi a i novým obchodným menom. Ako bude prebiehať rebranding poisťovacej spoločnosti?

Už vstupom na burzu sa akcie začali obchodovať pod názvom NN Group. Tá je už i vlastníkom akcií poisťovacích spoločností na Slovensku a v ČR. Rebranding je naplánovaný na dva roky. Bude to teda dlhodobejšia záležitosť, Už teraz sa naň intenzívne pripravujeme a od prvých mesiacov budúceho roka začneme s prvou komunikáciou novej značky.

  • A kedy si všimne zmenu názvu i verejnosť? Kedy sa spustí reklamná kampaň, ktorá býva pri rebrandingoch masívna?

Už teraz začíname postupne komunikovať, že sa premenovávame. No hromadne – prostredníctvom televízie, tlače a podobne – začneme komunikovať až koncom prvého kvartálu budúceho roku. Kampaň veľmi intenzívne pobeží do konca roku 2015.

  • Ako bude proces koordinovaný medzi krajinami a medzi jednotlivými spoločnosťami skupiny?

Všetky dcéry v jednotlivých krajinách sa premenujú naraz. ING v ich názvoch sa zmení na NN. Takže namiesto ING Životná poisťovňa bude NN Životná poisťovňa, a podobne NN dôchodková správcovská spoločnosť a NN Tatry-Sympatia. Firmy teda z právneho pohľadu zostanú bez zmeny. Zmení sa len obchodný názov.

  • Značka ING si vybudovala za približne 18 rokov na Slovensku celkom slušnú poznateľnosť. Nebude teraz ťažké zavrhnúť ju a začínať s niečím novým?

Keď sa v roku 2009 rozhodlo, že značka ING zostane len banke, nebolo ešte vôbec jasné, ako sa bude volať poisťovacia vetva. Ale značka NN má bohatú históriu. Poisťovňa Nationale Nederlanden má 169-ročnú históriu. Vznikla v roku 1845 a už vtedy používala tento názov a logo. Keď sa značka v roku 2003 zmenila na ING, bola to pre poisťovacích agentov skôr smutná zmena. Ich srdcia totiž boli spojené s pôvodným názvom.

Keď sme rozmýšľali nad novou značkou, uvažovali sme, či obnovíme pôvodnú značku alebo uvedieme niečo celkom nové. Prebehli prieskumy a testy návrhov na lokálnych trhoch a boli sme príjemne prekvapení zistením, že NN má na Slovensku stále silné povedomie. Pod touto značkou totiž poisťovne začínali na českom i slovenskom trhu hneď po revolúcii a podieľali sa na budovaní poistných trhov v oboch krajinách. Napriek tomu ju veľa, najmä mladých, ľudí nepozná.

nn-group

  • Rebranding býva skvelou príležitosťou na redefinovanie celej marketingovej identity. Postupovali tak napríklad veľké spoločnosti z telekomunikačného biznisu. Neplánujete zmenu v pozicioningu i vy?

Posledné tri roky sme veľmi intenzívne pracovali na našej stratégii. I z hľadiska nášho vstupu na burzu, prípravy investorského prospektu a equity príbehu. Naše poslanie je, že chceme byť viac ako poisťovňa, chceme byť partnerom našich klientov. Tak, aby s nami zdieľali veselé i smutné momenty v živote, ako napríklad svadba, narodenie detí, úrazy, choroby, ale i smrť. Je to veľmi hlboký vzťah, naša stratégia je veľmi silno založená na proklientskej orientácií. Intenzívne na tom pracujeme a myslím si, že sme sa v tomto smere výrazne posunuli. Myslím, že sa môžeme definovať ako front runner.

No na druhej strane, tým, že už dlho vieme, že sa budeme premenovávať, sme marketingové a komunikačné aktivity v posledných rokoch obmedzili. Teraz sa však všetci tešíme na to, že o poisťovacej časti pod značkou NN bude znova počuť.

  • Aké hlavné posolstvo budete teda v nadchádzajúcej kampani komunikovať?

Vychádzame z našich troch hlavných hodnôt: clear, care, commit (zrozumiteľnosť, starostlivosť a zodpovednosť). Veľmi silný z nich je element starostlivosti. Nechceme predávať len produkty, chceme sa starať aj o klientov. Sme si vedomí, že náš klient sa nezobúdza ráno s tým, že si chce kúpiť životné poistenie. Chceme sa preto viac venovať finančnej edukácii.

Chceme klientovi poradiť, ale zároveň mu nechať komfortný pocit, že sa rozhodol on sám. Nechceme pokračovať v bežnej poistnej praxi, keď predajca často rozhoduje za klienta. Predaj tak neprebieha podľa potrieb klienta, ale i s ohľadom na to, aby si agent, čo najlepšie zarobil. Chceme teraz využiť moment, keď sa vraciame ku koreňom a povedať, že sme expert na zaisťovanie rizík a prípravu na dôchodok. Obsah našej komunikácie máme teda pripravený a tešíme sa, že ho budeme môcť prepojiť s komunikáciou novej značky.

  • Na úspešný rebranding je zvyčajne treba veľký rozpočet. Aký plánujete použiť na kampaň vy?

Áno, rozpočet bude významný. Pôjde o sumu v miliónoch eur. Budú to podstatné výdavky. I oproti minulým rokom, keď sme sa snažili cieliť komunikáciu skôr produktovo a zvýrazňovať benefity produktu. Teraz budú naše výdavky na marketing mnohonásobne vyššie. Tešia sa na to najmä obchodníci, ktorí boli smutní z toho, že v minulosti značku nebolo veľmi vidieť.

  • Našimi čitateľmi sú väčšinou ľudia z finančného sprostredkovania a poradenstva. Zaujíma ma teda, aký koncept v distribúcii bude raziť poisťovacia časť NN.

Stratégiou celej NN skupiny bude multidistribúcia. Naďalej chceme budovať našu internú službu, ostane naším kľúčovým kanálom, no budeme sa intenzívne sústrediť aj na rozvoj spolupráce s externými kanálmi. Pod týmto pojmom mám na mysli maklérske spoločnosti, banky a  predaj cez alternatívne kanály, ako call centrum, internet. Chceme byť všetkým zákazníkom čo najbližšie. Zákazník pritom sám rozhoduje, ktorými dverami k nám vstúpi.

  • Budujete teda nové partnerstvá?

Triete strany sú pre nás dôležité. Trendom je, že klient si nechá radšej poradiť od nezávislých sprostredkovateľov, ktorí zastupujú viaceré poisťovne, ako priamo od agenta poisťovne. No na druhej strane sme veľmi opatrní

Ak sa obchod realizuje cez partnera, v súčasnom usporiadaní klientov nevlastníme, ale vlastní ich distribúcia. Na jednej strane je to dobre, pretože vo vzťahu je dôvera, no na druhej strane my, ako poisťovňa, nemôžeme s klientmi komunikovať. Snažíme sa preto s tretími stranami diskutovať o dlhodobej rovnováhe tohto vzťahu. Nejde teda len o dôveru medzi klientom a poisťovňou alebo klientom a finančným agentom, ale i o dôveru medzi poisťovňou a treťou stranou.

  • Aké je súčasné rozdelenie produkcie medzi vlastnou sieťou, maklérmi a inými kanálmi?

Našim cieľom je vytvoriť rovnováhu. Tak, aby polovica našej produkcie išla cez našu internú sieť a polovica cez externé kanály: maklérov, banky a internet.

  • Je to tak už dnes?

Na Slovensku je význam internej siete väčší ako v ČR. Je to viac ako 50 percent. Spoluprácu s externými partnermi zatiaľ len rozvíjame. A stále nemáme naštartovanú intenzívnu spoluprácu s bankovými domami. Zatiaľ len vyjednávame. No trend je priblížiť sa hranici 50 na 50. Myslím si, že dať externým partnerom väčší priestor je rizikové.

  • Naznačujete rozbeh nových partnerstiev. Môžete byť viac konkrétna?

Spolupracujeme s väčšími bankami, s niektorými v súčasnosti diskutujeme o nových partnerstvách, no keďže sme na začiatku rokovaní, nebudem konkrétnejšia.  

  • A ako to vyzerá s maklérskymi sieťami?

Pri maklérskych spoločnostiach sme veľmi opatrní. Poučili sme sa z ČR. Nechceme mať spoluprácu so stovkami spoločností. Zameriavame sa na spoluprácu s najväčšími maklérmi. Teda s OVB, Fincentrom, Partners Group, Broker Consulting, Universal maklérskym domom alebo ZFP akadémiou.

  • Aký máte názor na predaj cez internet?

Som zástancom direkt kanálov. A to i napriek všeobecne negatívnym postojom voči predaju životného poistenia cez internet. Veľa ľudí hovorí, že životné poistenie sa nedá predávať cez internet. Ja si myslím, že sa to dá. Vedie to k transparentnosti a jednoduchosti, ktoré nám v biznise stále chýbajú. Myslím si, že produkt má byť jednoduchý a nastavený ako vianočný stromček, keď si klient sám môže rozhodnúť, aké ozdoby si naň v podobe služieb zavesí.

Jednoduché produkty v zaistení rizík je tak možné predávať cez internet. Máme s tým už dobré skúsenosti, predávame takto produkt ProAktiv zameraný na zaistenie proti smrti a úrazom.

  • Myslíte si, že internet môže v budúcnosti nahradiť finančného agenta?

Finančný agent je najmä pri koncepcii predaja poistenia podľa potrieb nenahraditeľný. Stále viac sa však budeme orientovať na mladú generáciu. Mladí ľudia fungujú celkom inak. Chcú si veci zistiť sami,  porozumieť im a  používajú na to internet. Overujú si agentov cez web a  sociálne siete.

No nakoniec, nadupaní informáciami, môžu i tak prísť k finančnému agentovi a nechať si pripraviť celkové finančné riešenie a plán na celý životný cyklus. I napriek rastúcej popularite on-line služieb si však myslím, že predaj cez alternatívne kanály nezastúpi osobné poradenstvo. Nikto nemôže byť expertom na všetko, a preto má distribúcia pri predaji nezastupiteľné postavenie.

  • Na Slovensku je témou vyplácanie provízie nie preddavkovo, ale priebežne. Niektoré poisťovne s tým už prišli a testujú si reakcie trhu. Ako sa na to pozeráte vy?

Súhlasím s vyplácaním priebežných provízií a som ich zástancom. Ako príklad dávam neživotné poistenie, kde predajca dostane províziu vtedy, keď sa produkt zaplatí. Musím povedať, že Slovensko je v tomto veľmi popredu. Táto téma sa diskutuje i na pôde asociácie a fungujú takto už viaceré poisťovne. Aj poisťovacia časť NN pripravuje prechod na tento systém. Myslím, že poisťovne budú postupne k tomuto systému prechádzať stále viac a chceme byť na to pripravení. Tešíme sa, že partneri na Slovensku na to počujú.

  • Ako vnímate perspektívu jednotlivých foriem životného poistenia? Vďaka poklesu technickej úrokovej miery klesá popularita kapitálového životného poistenia, no jednoznačný nie je ani vývoj v investičnom poistení. Niektorí klienti uprednostňujú poistenie života formou rizikového poistenia a investície si zabezpečujú prostredníctvom podielových fondov. Pozorujete tento trend aj vy?

Chcem sa držať stratégie, že na jednej strane je riziko a na druhej príprava na dôchodok. Motivujeme teda klientov k nákupu rizikových zložiek a sporenie odporúčame obstarávať cez iné produkty.

Nie som vôbec kritikom investičného životného poistenia. Je to fenomenálny produkt a vo svojej dobe bol veľmi moderný. No tým, že sa predával skôr ako sporenie, a riziková časť sa vôbec nevysvetľovala, podobne tiež poplatky, klienti si často mysleli, ako dlho si sporili a pri predčasnom zrušení sa potom veľakrát čudovali, že nemajú nič nasporené. Vôbec si neuvedomovali, že boli aj poistení. Myslím si preto, že trh pri tejto službe zažíva veľké rozčarovanie.

Investičné poistenie však nezatracujem. Len sa musí predávať kvalitne a transparentne. Na všetky potreby máme ponuku v rámci nášho koncernu. Či už ide o DSS, DDS alebo podielové fondy, ktoré na Slovensku predávame cez spoločnosť Conseq. A nebránime sa ani ponuke služieb tretích strán, ak to bude dávať logiku.

  • Ako vidíte trh životného poistenia na Slovensku? Kedy začne opäť významnejšie rásť?

Potenciál na Slovensku je obrovský. Keď sa pozriete na podpoistenosť pri životnom poistení alebo zabezpečenie penzie, sme len na začiatku. To, že si klienti každý rok pred Vianocami vytiahnu to, čo v priebehu roka na dôchodkovom sporení nasporili, je na jednej strane úsmevné, na druhej strane strašidelné. Treba si uvedomiť, že naša generácia dostane zo štátneho systému veľmi málo. Ľudia sa však na to nepripravujú. Už dnes je časť dôchodcov na úrovni chudoby a bude horšie.

Úlohou nás, poisťovní, teda je, aby sme veľmi trpezlivo hrali úlohu edukátora. Aby sme vysvetľovali súvislosti a pomáhali tak štátu viesť populáciu k vlastnej zodpovednosti.

Pre poistenie tu preto vidím obrovský potenciál. Stále nie je veľa ľudí, ktorí by mohli povedať, že sa cítia komfortne a majú našetrené na 20 alebo 30 rokov kvalitného života na dôchodku. Reakcia väčšiny je: my sa toho i tak nedožijeme, alebo: o nás sa postarajú detí. Osobná zodpovednosť tu chýba.

  • Myslíte si, že na trh životného poistenia prídu ešte nové produkty?

Áno, budú prichádzať nové produkty, ktoré budú tieto potreby riešiť. Obzvlášť veľký potenciál vidím na Slovensku, napríklad v oblasti zdravotného poistenia. Je tu priestor pre individuálne zabezpečenie.

  • Zapojí sa poisťovňa do systému anuít vyplácaných z druhého piliera?

O tejto téme veľa diskutujeme. Mnoho vecí totiž stále nie je vyjasnených. Tým, že máme dôchodkovú správcovskú spoločnosť, musíme byť na tento systém pripravení. No ide o trh s vysokou reguláciou štátu. A tam sa menia pravidlá príliš často. Napríklad, noviel v oblasti DSS bolo doteraz 28.

Celý poistný sektor trpí prílišnou reguláciou. Napríklad, na projektoch Solvency II, Fatca pracujú poisťovne mesiace až roky. Sú to veci, ktoré nás často negatívne ovplyvňujú. A z toho som smutná, pretože mám toto odvetvie veľmi rada. Jeho poslanie je silné.

  • Myslíte averziu niektorých ľudí už len pri slove poistenie?

Áno, som vždy nepríjemne prekvapená, ako niektorí, aj inteligentní a vysokoškolsky vzdelaní ľudia, nerozmýšľajú nad prípravou do budúcnosti. Nevidia zmysel životného poistenia, ani sporenia na dôchodok. Je teda pred nami mnoho práce pri zvyšovaní finančnej gramotnosti. V rámci našich možností sa aj my snažíme v tomto smere pomáhať.

Ďakujem za rozhovor.


Renata Mrázová

Vyštudovala Vysokú školu ekonomickú v Prahe, odbor Hospodárska politika a obchodné podnikanie. Po ukončení štúdií nastúpila v roku 1995 do švédskej farmaceutickej firmy Astra, kde zastávala rôzne pozície na oddelení financií, HR až po finančnú riaditeľku.

Do ING nastúpila v roku 2000 na pozíciu finančnej riaditeľky pre ČR a SR. V roku 2005 zakladala Direct pojišťovnu, ktorú potom viedla ako generálna riaditeľka a predsedníčka predstavenstva do roku 2007. V roku 2009 sa Renáta Mrázová vrátila do ING na pozíciu finančnej riaditeľky a od roku 2011 zastáva funkciu generálnej riaditeľky poisťovacej časti ING pre ČR a SR.

R. Mrázová: Značka NN má na Slovensku stále silné povedomie

R. Mrázová: Značka NN má na Slovensku stále silné povedomie >> zdieľajte na sociálnych sieťach

 
 

Komentáre


K tomuto článku ešte nebol pridaný žiadny komentár. Buďte prvý a okomentujte tento článok.

Pridajte komentár

* Pokiaľ je text nečitateľný, nový načítate kliknutím na obrázok. Veľké a malé písmená sa neodlišujú.
Pre prihlásených sa kontrolný obrázok nezobrazuje. Prihláste sa alebo sa zaregistrujte ak ešte nemáte účet.
Opíšte text z obrázku: *

* Hviezdičkou sú označené povinné informácie.


Články z Poistenie

Marián Čabák | 29.11.2016 00:00 Rozbité čelné sklo? Pochybnostiam poisťovní by mal byť koniec

S kamienkom na čelnom skle majú asi skúsenosť mnohí šoféri. Žiaľ veľká časť z nich má skúsenosť aj negatívnym postojom poisťovní k plneniu z PZP. Poisťovne prestali uznávať aj svedeckú výpoveď spolujazdca – svedka udalosti. Mnohí šoféri to preto riešia inštaláciou kamery snímajúcej priestor pred autom. Dokazovanie a nárokovanie škody si tak niekedy vyžaduje aj súdne pojednávanie. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0
investujeme-300-250

Peter Apolen | 23.11.2016 00:00 Dopravná nehoda? Niektoré poisťovne kryjú aj právne služby v trestnom konaní

Nebezpečenstvo je na cestách prítomné stále, aj keď si to nepripúšťame. Čo ak zrazíte chodca práve vy, a ocitnete sa tak jednou nohou vo väzení? Stať sa to môže hocikomu. Dokazuje to i nedávny prípad bývalého ministra vnútra Daniela Lipšica. Niektoré poisťovne preto poskytujú svojim klientom právne poradenstvo pri trestnom konaní pred políciou. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Peter Apolen | 21.11.2016 00:00 Časť ľudí ešte stále očakáva od poistenia aj sporenie

Poistný sektor prechádza náročným obdobím. Žijeme v čase rekordne nízkych sadzieb, klasické kapitálové poistenie stratilo na význame. Rovnako klesá aj popularita investičného poistenia. O tom, ako klienti akceptujú návrat k prvotnému významu poistenia – ku krytiu rizík sa rozprávame s generálnym riaditeľom NN Životnej poisťovne Petrom Brudňákom. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Marek Mittaš | 16.11.2016 00:00 Úspech, či neúspech je otázkou postoja

Záujem, motivácia, odhodlanie. To všetko niekedy nestačí, aby sa dostavil požadovaný úspech. Niekedy mu treba trochu pomôcť. Obchodnícke profesie všeobecne vyžadujú veľkú vytrvalosť. Vedieť na sebe pracovať, ísť za svojim cieľom a nedať sa odradiť počiatočným neúspechom. To sú základné vlastnosti úspešných obchodníkov. Platí to aj v oblasti finančného sprostredkovania. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Peter Apolen | 09.11.2016 00:00 Trend a Fincentrum udelili opäť titul banke roka

Bankou roka sa už po piaty krát stala Slovenská sporiteľňa. Na druhom mieste sa umiestnila Tatra banka a bronzovú priečku si obhájila VÚB. Týždenník Trend tak i tento rok ohodnotil podľa viacerých kvalitatívnych kritérií najúspešnejšie finančné ústavy. Partnerom podujatia je už po štvrtý rok finančno-sprostredkovateľská spoločnosť Fincentrum. Celá správa »

Komentárov: 1 / 1 Posledný komentár: 09.11.2016 15:40Ďalšie články »

Krátké správy z Poistenie

05.12.2016 13:52 Tri spôsoby ako získať lepšiu cenu poistenia

Ako najčastejšie uzatvárate poistenie? Chodievate priamo do poisťovne? Alebo máte svojho poradcu? Prečítajte si o spôsoboch, vďaka ktorým budete mať na poistení lepšiu cenu ako sused! Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

02.12.2016 16:12 Rakúska poisťovňa UNIQA odchádza z talianskeho trhu

Poisťovací koncern UNIQA sa rozhodol opustiť taliansky trh. Dôvodom je nedostatočný rast a slabá perspektíva na zlepšenie na budúcnosti. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

01.12.2016 08:56 Končí životní pojištění…?

Každé životní pojištění sjednané od dnešního dne má nad sebou Damoklův meč. Finanční zprostředkovatel bude ručit za jeho (ne)zrušení celých 5 let. Znamená to konec distribuce životního pojištění? Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

30.11.2016 11:23 Každý druhý Nemec uzatvára poistenie online

Európania sa pri poistení čoraz viac spoliehajú na online prostredie. V Nemecku uzatvára poistku cez internet až každý druhý spotrebiteľ. Neplatí to však pri likvidácií poistných udalosti, kde sa spotrebitelia stále radšej obracajú na finančných sprostredkovateľov. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

30.11.2016 09:52 Slováci nemajú dostatočný prehľad vo svojich finančných zmluvách

Až sedem z desiatich Slovákoch oslovených v telefonickom miniprieskume spoločnosti Fincentrum si nedokázalo spontánne spomenúť na všetky uzatvorené finančné zmluvy. Len 15 percent oslovených vedelo napríklad bez nahliadnutia do dokumentácie povedať, na akú sumu majú uzatvorené poistenie domácnosti.  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie krátke správy »

Anketa

Myslíte si, že nové Opatrenie pribrzdí úverový trh?

Áno. (57%)
 
Nie. (14%)
 
Neviem. (29%)
 Spolu hlasovalo 7 čitateľov

Najčítanejšie články z Poistenie za posledných 14 dní

Marián Čabák | 29.11.2016 00:00 Rozbité čelné sklo? Pochybnostiam poisťovní by mal byť koniec

S kamienkom na čelnom skle majú asi skúsenosť mnohí šoféri. Žiaľ veľká časť z nich má skúsenosť aj negatívnym postojom poisťovní k plneniu z PZP. Poisťovne prestali uznávať aj svedeckú výpoveď spolujazdca – svedka udalosti. Mnohí šoféri to preto riešia inštaláciou kamery snímajúcej priestor pred autom. Dokazovanie a nárokovanie škody si tak niekedy vyžaduje aj súdne pojednávanie. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Peter Apolen | 23.11.2016 00:00 Dopravná nehoda? Niektoré poisťovne kryjú aj právne služby v trestnom konaní

Nebezpečenstvo je na cestách prítomné stále, aj keď si to nepripúšťame. Čo ak zrazíte chodca práve vy, a ocitnete sa tak jednou nohou vo väzení? Stať sa to môže hocikomu. Dokazuje to i nedávny prípad bývalého ministra vnútra Daniela Lipšica. Niektoré poisťovne preto poskytujú svojim klientom právne poradenstvo pri trestnom konaní pred políciou. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Peter Apolen | 21.11.2016 00:00 Časť ľudí ešte stále očakáva od poistenia aj sporenie

Poistný sektor prechádza náročným obdobím. Žijeme v čase rekordne nízkych sadzieb, klasické kapitálové poistenie stratilo na význame. Rovnako klesá aj popularita investičného poistenia. O tom, ako klienti akceptujú návrat k prvotnému významu poistenia – ku krytiu rizík sa rozprávame s generálnym riaditeľom NN Životnej poisťovne Petrom Brudňákom. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie články »