Fincentrum a.s.
Hypoindex.cz Hypoindex.cz ČeskéReformy.cz ČeskéReformy.cz Bankaroku.cz Bankaroku.cz Investiceroku.czInvesticeroku.cz Investujeme.sk Investujeme.cz InvesticiaRoka.sk InvestíciaRoka.sk

Ďakujeme našim partnerom:                                                                                                                                                                   

fincentrum-logo

hviezdne-byvanie


facebook-logo_1

Retroreklama: Ako vyzerali inzeráty bánk a poisťovní v roku 2000

Autor: Ľuboslav Kačalka | 04.04.2013 00:00 | Kategórie: Banky Marketing finančného sektora | 0 komentárov
Retroreklama: Ako vyzerali inzeráty bánk a poisťovní v roku 2000

14 rokov neznamená až tak veľa, v prípade finančných inštitúcií však predstavuje doslova jednu evolučnú etapu. V roku 2000 bola ešte väčšina bánk a poisťovní v domácich rukách a nesprávala sa veľmi trhovo. Tomu zodpovedá aj úroveň reklamy, nad ktorou sa dnes v niektorých prípadoch iba zhovievavo usmievame. Čerešničkou vo výbere printov z roku 2000 je reklama nebankového subjektu Drukos výnos s „rizikovým stupňom 0".

K privatizácii bankového a poisťovacieho sektora došlo až v roku 2001. Rok 2000 tak z pohľadu najväčších finančných inštitúcií predstavuje vyvrcholenie obdobia, v ktorom im šéfovali štátom dosadení manažéri. Prejavilo sa to nešťastným úverovaním a vysokou mierou nesplácaných úverov, aj keď za takýmto stavom netreba vidieť len nedostatočnú obozretnosť, ale aj nevhodne nastavené legislatívne prostredie. 

Každopádne, úroveň reklamy podľa nás veľmi dobre ilustruje situáciu, v akej sa finančný sektor vtedy nachádzal a poskytuje odpoveď na otázku, ako by to dnes vyzeralo, keby sa banky nesprivatizovali. V prehľad ponúkame inzeráty uverejnené v jeden deň – 29. mája – všetky v rovnakom týždenníku a teda orientované na rovnakú cieľovú skupinu, pričom rozdiel medzi nimi je obrovský. Kým napríklad súkromná Tatra banka a Allianz poisťovňa sa prezentujú vizuálmi, za aké by sa pravdepodobne nehanbili ani dnes, nevýrazné posolstvá vtedajších štátnych molochov pôsobia ako z roku 1991. Potvrdzuje to domnienku, že je rozdiel robiť reklamu s cieľom uspieť na trhu a „robiť reklamu“, pretože ju robia aj ostatní…

Allianz verzus Slovenská poisťovňa

V roku 2000 pôsobili na trhu samostatne Slovenská poisťovňa aj komerčná Allianz poisťovňa. Pri pohľade na ich reklamy sa ani nechce veriť, že už o rok sa obe spoločnosti spojili do jednej.

slpo_1

Aj keď sa nechceme dotknúť ľudí, ktorí v roku 2000 rozhodovali o zadávaní reklamy, vizuál Slovenskej poisťovne vyznieva veľmi rozpačito. Grafika pôsobí amatérsky a nepomohla odlíšiť podstatné informácie od menej podstatných. Aj preto pôsobí posolstvo nejasne. I keď nosná myšlienka reklamy nie je zlá, autorom sa ju nepodarilo dostatočne a zrozumiteľne akcentovať tak, aby zaujala typického čitateľa pri bežnom prezeraní časopisu.

allianz

Reklama Allianzu je v porovnaní so Slovenskou poisťovňou ukážková. Silný obrázok dokáže zaujať a reklama odovzdá posolstvo aj bez toho, aby si čitateľ musel prečítať obsiahlejší text písaný menším písmom.

Komunálna poisťovňa

  komunalna

V prípade Komunálnej poisťovne a jej havarijného poistenia stoja proti seba dva dojmy. Graficky zvýraznená zľava určite upúta a odovzdá posolstvo, pán s trofejou môže pôsobiť rozpačito, ale práca s textom je zúfalo zanedbaná. Jeho kostrbatosť vidieť už na perexe: „Ste jeden z milióna platcov, ktorí poistné platia, ale poistku nečerpajú? Je najvyšší čas prečítať si tento text.“ Dnes nemysliteľné.    

QBE – Investičná životná poisťovňa

  qbe

QBE poisťovňa, ktorá na Slovensko vstúpila kúpou Investičnej životnej poisťovne, sa postupom času pretransformovala a dnes pôsobí už iba ako pobočka zahraničnej neživotnej poisťovne. Jej reklama pôsobí dobovo najmä po grafickej stránke a dnes by už len ťažko zaujala. Použitý text je príliš kostrbatý, chýba mu ľahkosť a posolstvo, ktoré si klient ľahko zapamätá.

Česká poisťovňa Slovensko

  cp

Dnes už neexistujúca Česká poisťovňa Slovensko (zlúčila sa s Generali) ponúkla vtipnú nadsázku. Veríme, že štyri malé obrázky, podobajúce sa na komiks, mohli zaujať a dokázali odovzdať zrozumiteľné posolstvo.

Poštová banka

pabk_1  

Poštová banka svojou reklamou celkom zaujala. Cítiť z nej síce „dobovosť“ a po grafickej stránke by už nároky na dnešnú reklamu ťažko spĺňala. Na druhej strane vizuál je graficky prijateľný, posolstvo zrozumiteľné a zapamätateľné a text stráviteľný.

Tatra banka

  tatra

Pri pohľade na vizuál Tatra banky sa až nechce veriť, že ide o reklamu z roku 2000. Na druhej strane to však potvrdzuje, že Tatra bola pred 13-timi rokmi tam, kde sa ostatné banky dostali až o pekných pár rokov neskôr. Grafika je veľmi príjemná, text stráviteľný, posolstvo zapamätateľné – vtipné a zároveň seriózne.  

Triangel

  triangel

Vizuál od splátkovej spoločnosti Triangel je možno prvo-plánový, na druhej strane však graficky príťažlivý a posolstvo odovzdané zrozumiteľne.

Trojboj od VÚB

VÚB aj so svojimi dcérami využila v jednom týždenníku hneď tri celostranové inzeráty. Kto si z televízneho vysielania pamätá vtipné reklamy „lepičov“, logicky sa musí opýtať, čo chcela VÚB v roku 2000 pomerne jednoduchým printom na hypotéky povedať.

vub-hypo_1

Dnes, keď sa banky doslova do krvi bijú o hypotekárnych klientov, sa zdá až neuveriteľné, ako mdlo pôsobila reklama z roku 2000. V tomto prípade však treba vysvetliť, že v danom období mnoho klientov netušilo, čo to vôbec hypotéka je…

vub

Reklama na platobné karty už pôsobí o niečo pokrokovejšie. Na druhej strane, grafické spracovanie i text by už dnes len ťažko obstáli.

vub-am

VÚB Asset Management zrejme svojou reklamou odkomunikoval to, čo chcel a posolstvo odovzdal, Aj v tomto prípade platí, že kritériá dnešnej reklamy už vizuál nespĺňa.

Smutno-smiešny bonus: Drukos s nulovým rizikom 

drukos-vynos

Pohľad na reklamu nebankovej spoločnosti Drukos vysvetľuje, prečo nebankovým spoločnostiam naletelo toľko Slovákov. Vizuál je nevtieravo vtipný a pomerne úspešne odovzdáva posolstvo aj napriek tomu, že nie je postavené na pravdivom základe. Pripomeňme, že zakladateľ spoločnosti si odpykáva 8,5 ročný trest, klienti sa však dostali len k nepatrnej časti vložených prostriedkov.

Ilustračné foto: sxc.hu, všetky inzeráty vyšli v rovnaký deň 29. mája 2000 v rovnakom týždenníku.

Retroreklama: Ako vyzerali inzeráty bánk a poisťovní v roku 2000

Retroreklama: Ako vyzerali inzeráty bánk a poisťovní v roku 2000 >> zdieľajte na sociálnych sieťach

 
 

Komentáre


K tomuto článku ešte nebol pridaný žiadny komentár. Buďte prvý a okomentujte tento článok.

Pridajte komentár

* Pokiaľ je text nečitateľný, nový načítate kliknutím na obrázok. Veľké a malé písmená sa neodlišujú.
Pre prihlásených sa kontrolný obrázok nezobrazuje. Prihláste sa alebo sa zaregistrujte ak ešte nemáte účet.
Opíšte text z obrázku: *

* Hviezdičkou sú označené povinné informácie.


Články z Banky

Peter Apolen | 30.11.2016 00:00 NBS sa chystá zmeniť podmienky hypotekárneho trhu

Od nového roku začne platiť opatrenie Národnej banky Slovenska, ktoré upraví pravidlá pri poskytovania úverov na bývanie. Cieľom je pribrzdiť úverový boom. NBS však ubezpečuje, že jej nejde o dramatické priškrcovanie úverových štandardov, ale o zakonzervovanie súčasného stavu.  Celá správa »

Komentárov: 1 / 1 Posledný komentár: 30.11.2016 20:59
investujeme-300-250

Redakcia | 24.11.2016 00:00 Účet zadarmo? Nech sa páči, ale bude to niečo stáť

Po oznámení o konci Zuna hľadajú klienti citliví na cenu alternatívu bežného účtu, ktorý by ich nič nestál. O účtoch zadarmo sme už nedávno informovali. Teraz sme sa pozreli spolu s partnerským portálom FinancnaHitparada.sk na to, ako je možné získať zľavu z poplatku pri účte, ktorý štandardne zadarmo nie je. Pripravili sme tak prehľad 14tich produktových balíkov ponúkaných deviatimi bankami.  Celá správa »

Komentárov: 2 / 2 Posledný komentár: 30.11.2016 21:48

Peter Apolen | 23.11.2016 00:00 Dopravná nehoda? Niektoré poisťovne kryjú aj právne služby v trestnom konaní

Nebezpečenstvo je na cestách prítomné stále, aj keď si to nepripúšťame. Čo ak zrazíte chodca práve vy, a ocitnete sa tak jednou nohou vo väzení? Stať sa to môže hocikomu. Dokazuje to i nedávny prípad bývalého ministra vnútra Daniela Lipšica. Niektoré poisťovne preto poskytujú svojim klientom právne poradenstvo pri trestnom konaní pred políciou. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Redakcia | 18.11.2016 00:00 Ukladáte voľné peniaze na termínovaný účet? Nebláznite...

Pozerali ste sa v poslednej dobe na výnosy termínovaných vkladov? Viete čo, ani to nerobte. Zdravie je predsa prvoradé. Ale ak ste predsa len zvedavý, tak vedzte, že ročná viazanosť úspor je v dvoch bankách odmenená len 0,05 percentom. Nie, nejde o preklep. Skutočne, ak si do banky vložíte desať tisíc eur, tak banka vám po roku pripíše päť eur. Po správnosti z toho ešte odvedie daň a vám nakoniec ostane 4,05 eura. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Marek Mittaš | 11.11.2016 00:00 Hypotéka pre mladých. Kde končí jej výhodnosť?

Cesta mladých ľudí, ktorý sa chcú dostať k vlastnému bývaniu, vedie väčšinou do banky. Je to pre nich najjednoduchšia a často aj jediná cesta, ako si založiť domácnosť. Štát sa im v tom snaží pomáhať a spolu s bankami dotuje časť úrokov. Hypotéka pre mladých však má viacero parametrov. V prípade refinancovania, alebo predčasného splatenie napríklad treba bonifikáciu úrokov vrátiť.  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie články »

Krátké správy z Banky

28.11.2016 14:56 PSS končí predaj cez externých sprostredkovateľov

Prvá stavebná sporiteľňa sa rozhodla ukončiť predaj cez finančno-sprostredkovateľské siete. Klientov o tom aktuálne informovala listom. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

28.11.2016 09:05 V slovenskom bankovníctve pracuje 21 tis. ľudí

Zamestnanosť v bankovom sektore na Slovensku sa zvyšuje. Medziročne pribudlo takmer 900 nových pracovných miest.  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

25.11.2016 13:03 Českou bankou roka 2016 je Komerční banka, Poisťovňou roka Allianz

Bankou roka 2016 sa stala na základe rozhodnutia odbornej poroty Komerční banka. Poisťovňou roka 2016 je Allianz, ktorý vyhral druhýkrát za sebou a opäť dominoval aj v ďalších poisťovacích kategóriách. Stavebnou sporiteľňou roka je Českomoravská stavebná sporiteľňa. Ocenenia boli udelené v rámci 15. ročníka súťaže Fincentrum Banka a Poisťovňa roka. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

25.11.2016 10:52 Monte dei Paschi di Siena emituje akcie za 5 mld. eur

Najstaršia banka na svete sa rozhodla riešiť svoje problémy s nedostatkom kapitálu emisiou akcií. Banka, ktorú ťažia zlé úvery a nedostatok vlastného kapitálu, sa tak snaží udržať nad vodou a splniť regulačné podmienky európskeho bankového dohľadu.  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

24.11.2016 11:56 Čistá úroková marža bank predstavuje 1,2 %

Podľa zistení štúdie spoločnosti KMG, ktorá spracovávala dáta zo 105 najväčších bánk v EÚ z 21 európskych krajín, dosahuje čistá úroková marža naprieč európskymi bankami priemerne 1,2 percenta. Na porovnanie v USA sú to tri percentá a v Kanade dve percentá.  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie krátke správy »

Anketa

Myslíte si, že nové Opatrenie pribrzdí úverový trh?

Áno. (50%)
 
Nie. (17%)
 
Neviem. (33%)
 Spolu hlasovalo 6 čitateľov

Najčítanejšie články z Banky za posledných 14 dní

Peter Apolen | 23.11.2016 00:00 Dopravná nehoda? Niektoré poisťovne kryjú aj právne služby v trestnom konaní

Nebezpečenstvo je na cestách prítomné stále, aj keď si to nepripúšťame. Čo ak zrazíte chodca práve vy, a ocitnete sa tak jednou nohou vo väzení? Stať sa to môže hocikomu. Dokazuje to i nedávny prípad bývalého ministra vnútra Daniela Lipšica. Niektoré poisťovne preto poskytujú svojim klientom právne poradenstvo pri trestnom konaní pred políciou. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Redakcia | 24.11.2016 00:00 Účet zadarmo? Nech sa páči, ale bude to niečo stáť

Po oznámení o konci Zuna hľadajú klienti citliví na cenu alternatívu bežného účtu, ktorý by ich nič nestál. O účtoch zadarmo sme už nedávno informovali. Teraz sme sa pozreli spolu s partnerským portálom FinancnaHitparada.sk na to, ako je možné získať zľavu z poplatku pri účte, ktorý štandardne zadarmo nie je. Pripravili sme tak prehľad 14tich produktových balíkov ponúkaných deviatimi bankami.  Celá správa »

Komentárov: 2 / 2 Posledný komentár: 01.01.1970 01:00

Redakcia | 18.11.2016 00:00 Ukladáte voľné peniaze na termínovaný účet? Nebláznite...

Pozerali ste sa v poslednej dobe na výnosy termínovaných vkladov? Viete čo, ani to nerobte. Zdravie je predsa prvoradé. Ale ak ste predsa len zvedavý, tak vedzte, že ročná viazanosť úspor je v dvoch bankách odmenená len 0,05 percentom. Nie, nejde o preklep. Skutočne, ak si do banky vložíte desať tisíc eur, tak banka vám po roku pripíše päť eur. Po správnosti z toho ešte odvedie daň a vám nakoniec ostane 4,05 eura. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie články »