Fincentrum a.s.
Hypoindex.cz Hypoindex.cz ČeskéReformy.cz ČeskéReformy.cz Bankaroku.cz Bankaroku.cz Investiceroku.czInvesticeroku.cz Investujeme.sk Investujeme.cz InvesticiaRoka.sk InvestíciaRoka.sk

Ďakujeme našim partnerom:                                                                                                                                                                   

fincentrum-logo

hviezdne-byvanie


facebook-logo_1

Retroreklama: Ako vyzerali inzeráty bánk a poisťovní v roku 2000

Autor: Ľuboslav Kačalka | 04.04.2013 00:00 | Kategórie: Banky Marketing finančného sektora | 0 komentárov
Retroreklama: Ako vyzerali inzeráty bánk a poisťovní v roku 2000

14 rokov neznamená až tak veľa, v prípade finančných inštitúcií však predstavuje doslova jednu evolučnú etapu. V roku 2000 bola ešte väčšina bánk a poisťovní v domácich rukách a nesprávala sa veľmi trhovo. Tomu zodpovedá aj úroveň reklamy, nad ktorou sa dnes v niektorých prípadoch iba zhovievavo usmievame. Čerešničkou vo výbere printov z roku 2000 je reklama nebankového subjektu Drukos výnos s „rizikovým stupňom 0".

K privatizácii bankového a poisťovacieho sektora došlo až v roku 2001. Rok 2000 tak z pohľadu najväčších finančných inštitúcií predstavuje vyvrcholenie obdobia, v ktorom im šéfovali štátom dosadení manažéri. Prejavilo sa to nešťastným úverovaním a vysokou mierou nesplácaných úverov, aj keď za takýmto stavom netreba vidieť len nedostatočnú obozretnosť, ale aj nevhodne nastavené legislatívne prostredie. 

Každopádne, úroveň reklamy podľa nás veľmi dobre ilustruje situáciu, v akej sa finančný sektor vtedy nachádzal a poskytuje odpoveď na otázku, ako by to dnes vyzeralo, keby sa banky nesprivatizovali. V prehľad ponúkame inzeráty uverejnené v jeden deň – 29. mája – všetky v rovnakom týždenníku a teda orientované na rovnakú cieľovú skupinu, pričom rozdiel medzi nimi je obrovský. Kým napríklad súkromná Tatra banka a Allianz poisťovňa sa prezentujú vizuálmi, za aké by sa pravdepodobne nehanbili ani dnes, nevýrazné posolstvá vtedajších štátnych molochov pôsobia ako z roku 1991. Potvrdzuje to domnienku, že je rozdiel robiť reklamu s cieľom uspieť na trhu a „robiť reklamu“, pretože ju robia aj ostatní…

Allianz verzus Slovenská poisťovňa

V roku 2000 pôsobili na trhu samostatne Slovenská poisťovňa aj komerčná Allianz poisťovňa. Pri pohľade na ich reklamy sa ani nechce veriť, že už o rok sa obe spoločnosti spojili do jednej.

slpo_1

Aj keď sa nechceme dotknúť ľudí, ktorí v roku 2000 rozhodovali o zadávaní reklamy, vizuál Slovenskej poisťovne vyznieva veľmi rozpačito. Grafika pôsobí amatérsky a nepomohla odlíšiť podstatné informácie od menej podstatných. Aj preto pôsobí posolstvo nejasne. I keď nosná myšlienka reklamy nie je zlá, autorom sa ju nepodarilo dostatočne a zrozumiteľne akcentovať tak, aby zaujala typického čitateľa pri bežnom prezeraní časopisu.

allianz

Reklama Allianzu je v porovnaní so Slovenskou poisťovňou ukážková. Silný obrázok dokáže zaujať a reklama odovzdá posolstvo aj bez toho, aby si čitateľ musel prečítať obsiahlejší text písaný menším písmom.

Komunálna poisťovňa

  komunalna

V prípade Komunálnej poisťovne a jej havarijného poistenia stoja proti seba dva dojmy. Graficky zvýraznená zľava určite upúta a odovzdá posolstvo, pán s trofejou môže pôsobiť rozpačito, ale práca s textom je zúfalo zanedbaná. Jeho kostrbatosť vidieť už na perexe: „Ste jeden z milióna platcov, ktorí poistné platia, ale poistku nečerpajú? Je najvyšší čas prečítať si tento text.“ Dnes nemysliteľné.    

QBE – Investičná životná poisťovňa

  qbe

QBE poisťovňa, ktorá na Slovensko vstúpila kúpou Investičnej životnej poisťovne, sa postupom času pretransformovala a dnes pôsobí už iba ako pobočka zahraničnej neživotnej poisťovne. Jej reklama pôsobí dobovo najmä po grafickej stránke a dnes by už len ťažko zaujala. Použitý text je príliš kostrbatý, chýba mu ľahkosť a posolstvo, ktoré si klient ľahko zapamätá.

Česká poisťovňa Slovensko

  cp

Dnes už neexistujúca Česká poisťovňa Slovensko (zlúčila sa s Generali) ponúkla vtipnú nadsázku. Veríme, že štyri malé obrázky, podobajúce sa na komiks, mohli zaujať a dokázali odovzdať zrozumiteľné posolstvo.

Poštová banka

pabk_1  

Poštová banka svojou reklamou celkom zaujala. Cítiť z nej síce „dobovosť“ a po grafickej stránke by už nároky na dnešnú reklamu ťažko spĺňala. Na druhej strane vizuál je graficky prijateľný, posolstvo zrozumiteľné a zapamätateľné a text stráviteľný.

Tatra banka

  tatra

Pri pohľade na vizuál Tatra banky sa až nechce veriť, že ide o reklamu z roku 2000. Na druhej strane to však potvrdzuje, že Tatra bola pred 13-timi rokmi tam, kde sa ostatné banky dostali až o pekných pár rokov neskôr. Grafika je veľmi príjemná, text stráviteľný, posolstvo zapamätateľné – vtipné a zároveň seriózne.  

Triangel

  triangel

Vizuál od splátkovej spoločnosti Triangel je možno prvo-plánový, na druhej strane však graficky príťažlivý a posolstvo odovzdané zrozumiteľne.

Trojboj od VÚB

VÚB aj so svojimi dcérami využila v jednom týždenníku hneď tri celostranové inzeráty. Kto si z televízneho vysielania pamätá vtipné reklamy „lepičov“, logicky sa musí opýtať, čo chcela VÚB v roku 2000 pomerne jednoduchým printom na hypotéky povedať.

vub-hypo_1

Dnes, keď sa banky doslova do krvi bijú o hypotekárnych klientov, sa zdá až neuveriteľné, ako mdlo pôsobila reklama z roku 2000. V tomto prípade však treba vysvetliť, že v danom období mnoho klientov netušilo, čo to vôbec hypotéka je…

vub

Reklama na platobné karty už pôsobí o niečo pokrokovejšie. Na druhej strane, grafické spracovanie i text by už dnes len ťažko obstáli.

vub-am

VÚB Asset Management zrejme svojou reklamou odkomunikoval to, čo chcel a posolstvo odovzdal, Aj v tomto prípade platí, že kritériá dnešnej reklamy už vizuál nespĺňa.

Smutno-smiešny bonus: Drukos s nulovým rizikom 

drukos-vynos

Pohľad na reklamu nebankovej spoločnosti Drukos vysvetľuje, prečo nebankovým spoločnostiam naletelo toľko Slovákov. Vizuál je nevtieravo vtipný a pomerne úspešne odovzdáva posolstvo aj napriek tomu, že nie je postavené na pravdivom základe. Pripomeňme, že zakladateľ spoločnosti si odpykáva 8,5 ročný trest, klienti sa však dostali len k nepatrnej časti vložených prostriedkov.

Ilustračné foto: sxc.hu, všetky inzeráty vyšli v rovnaký deň 29. mája 2000 v rovnakom týždenníku.

Retroreklama: Ako vyzerali inzeráty bánk a poisťovní v roku 2000

Retroreklama: Ako vyzerali inzeráty bánk a poisťovní v roku 2000 >> zdieľajte na sociálnych sieťach

 
 

Komentáre


K tomuto článku ešte nebol pridaný žiadny komentár. Buďte prvý a okomentujte tento článok.

Pridajte komentár

* Pokiaľ je text nečitateľný, nový načítate kliknutím na obrázok. Veľké a malé písmená sa neodlišujú.
Pre prihlásených sa kontrolný obrázok nezobrazuje. Prihláste sa alebo sa zaregistrujte ak ešte nemáte účet.
Opíšte text z obrázku: *

* Hviezdičkou sú označené povinné informácie.


Články z Banky

Pavel Škriniar | 29.03.2017 00:00 Slovenské banky: čo tu ešte nebolo?

Slovenský bankový trh si za 25 rokov prešiel dlhý kus cesty. Len málokto by uveril, že koncom 90tych rokov banky platili na vkladoch aj 20 percentné kreditné úroky. Naopak hypotéky do ich portfólia pribudli až po roku 2000. Človek by si mohol myslieť, že banky už dnes nemajú čím prekvapiť a všetko nové tu už raz bolo. Opak je pravdou. Pri pohľade za hranice vidíme, že produktoví špecialisti slovenských bánk sa ešte stále majú čím inšpirovať. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Marek Mittaš | 24.03.2017 00:00 Ako technológie menia tvár finančného biznisu

Vychádzka na pobočku finančnej inštitúcie dnes predstavuje pre mnohých ľudí nepríjemnú povinnosť a v časoch, keď všetko funguje on-line mnohým narúša pohodlie a „kradne“ drahocenný čas. Uvedomujú si to aj finančné inštitúcie a prinášajú klientom digitálne inovácie. Informačné technológie dokážu finančný svet urýchliť, ale súčasne ho urobiť aj spoľahlivejším a bezpečnejším. Výsledkom je užívateľský komfort klientov, zefektívnenie práce lepšie a lacnejšie produkty. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Andrej Zeman | 17.03.2017 00:00 Najmenej dostupné vlastné bývanie je v Bratislavskom kraji

V uplynulom roku klesla priemerná sadzba úverov na bývanie z 2,35 na 1,76 percenta, čo je historicky najnižšia úroveň. Pre porovnanie lacnejšie si požičiavajú ľudia iba v piatich krajinách eurozóny – v Nemecku, Rakúsku, Fínsku, Portugalsku a Francúzsku.  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Peter Apolen | 08.03.2017 00:00 Nové pravidlá pri hypotékach – čo sa zmenilo

Od začiatku marca platia prísnejšie pravidlá v poskytovaní hypoték. Zaviedlo ich nové opatrenie NBS. Dvomi najdôležitejšími zmenami sú sprísnenie posudzovania disponibilného príjmu žiadateľov a obmedzenie poskytovania úverov nad 80 percent LTV.  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Jaroslav Ilek | 24.02.2017 00:00 Bitka o hypotekárnych klientov sa opäť rozbieha

Slovenská sporiteľňa začala nový rok zvyšovaním úrokov. Vyzeralo to preto tak, že banky otáčajú kormidlo k vyšším sadzbám. Dlho to však netrvalo a začiatkom roka prišla s úrokom 1,39 najväčšia hypotekárna banka na trhu VÚB. O zhruba desať dní ju nasledovala aj trhová dvojka Slovenská sporiteľňa. Preberať klientov ostatných bankám chce novou ponukou i Tatra banka. Vyzerá to teda, že cenová vojna pokračuje.  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie články »

Krátké správy z Banky

29.03.2017 10:43 Do kedy uhradiť dane, aby boli splnené zákonné podmienky

Do piatka 31. marca je potrebné nielen odovzdať vyplnené tlačivo daňového priznania, ale aj zaplatiť vypočítanú daň na účet daňového úradu. Viete, kedy zadať prevodný príkaz tak, aby ste neprešvihli termín? Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

27.03.2017 10:22 VÚB banka rozhodla o vyplatení dividend

Riadne valné zhromaždenie VÚB banky dnes rozhodlo, že dividenda pre akcionárov zo zisku za rok 2016 bude vo výške 5,55 EUR na každú akciu s menovitou hodnotou 33,20 EUR. Rozhodujúcim dňom na určenie osôb oprávnených na dividendy, ktorý stanovilo valné zhromaždenie, je 21. apríl 2017. Výplata dividend osobám oprávneným uplatniť právo na dividendu začne dňom 12. mája 2017, a to na základe riadne uplatneného práva na ich výplatu podľa spôsobu schváleného uznesením valného zhromaždenia. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

24.03.2017 11:30 Poštová banka vlani intenzívne investovala

Rok 2016 bol pre Poštovú banku rokom príprav na premenu 23 ročnej banky na modernú univerzálnu banku a na naštartovanie jej novej stratégie – komunikačnej, vizuálnej, ale hlavne obchodnej. Banka ju predstavila v úvode roka 2017. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

22.03.2017 08:51 Úrokové sazby spořicích účtů: Zázraky se nekonají

Úrokové sazby spořicích účtů dále padají. Na aktuální inflaci nedosáhne žádný a vyhlídky na nejbližší období také nejsou příliš optimistické. Jaké úročení nabízí vaše banka? A kam se dnes vyplatí přesunout úspory? Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

21.03.2017 16:39 Magazín Global Finance udelil VÚB banke ocenenie Najlepšia banka na Slovensku 2017

Víťazov vyberali odborníci vo všetkých krajinách sveta podľa mnohých ekonomických parametrov i spokojnosti klientov. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie krátke správy »

Najčítanejšie články z Banky za posledných 14 dní

Marek Mittaš | 24.03.2017 00:00 Ako technológie menia tvár finančného biznisu

Vychádzka na pobočku finančnej inštitúcie dnes predstavuje pre mnohých ľudí nepríjemnú povinnosť a v časoch, keď všetko funguje on-line mnohým narúša pohodlie a „kradne“ drahocenný čas. Uvedomujú si to aj finančné inštitúcie a prinášajú klientom digitálne inovácie. Informačné technológie dokážu finančný svet urýchliť, ale súčasne ho urobiť aj spoľahlivejším a bezpečnejším. Výsledkom je užívateľský komfort klientov, zefektívnenie práce lepšie a lacnejšie produkty. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Andrej Zeman | 17.03.2017 00:00 Najmenej dostupné vlastné bývanie je v Bratislavskom kraji

V uplynulom roku klesla priemerná sadzba úverov na bývanie z 2,35 na 1,76 percenta, čo je historicky najnižšia úroveň. Pre porovnanie lacnejšie si požičiavajú ľudia iba v piatich krajinách eurozóny – v Nemecku, Rakúsku, Fínsku, Portugalsku a Francúzsku.  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie články »