Fincentrum a.s.
Hypoindex.cz Hypoindex.cz ČeskéReformy.cz ČeskéReformy.cz Bankaroku.cz Bankaroku.cz Investiceroku.czInvesticeroku.cz Investujeme.sk Investujeme.cz InvesticiaRoka.sk InvestíciaRoka.sk

Ďakujeme našim partnerom:                                                                                                                                                                   

fincentrum-logo

hviezdne-byvanie


facebook-logo_1

Viac ako polovica sťažností finančných klientov sa vlani týkala poisťovní

Viac ako polovica sťažností finančných klientov sa vlani týkala poisťovní

Finanční spotrebitelia sa vlani najviac sťažovali na praktiky komerčných poisťovní. Národná banka Slovenska zaregistrovala až 829 takýchto podaní, čo je viac ako polovica všetkých sťažností na finančné inštitúcie. Najväčším konkrétnym problémom bolo nepreplatenie poistného plnenia z PZP za poškodenie čelného skla na motorovom vozidle.

Národná banka vlani zaregistrovala voči finančným inštitúciám 1474 spotrebiteľských sťažností, čo je takmer tak isto ako v roku 2013. Po poisťovníctve bolo druhou najproblematickejšou oblasťou bankovníctvo. Počet sťažností na banky však predstavoval zhruba polovicu z počtu poisťovní a to 450. Ostatné sektory tvorili len malý podiel na nespokojnosti klientov. 

V rámci poistenia predstavovalo pätinu ponosov PZP. Z ním nasledovali produkty životného poistenia. „Pričom z námietok, ktoré boli predmetom podaní vo veci životného poistenia sa potvrdilo, že finanční spotrebitelia nevnímajú tento produkt ako dlhodobý a tiež si ho zamieňajú so sporením,“ konštatuje NBS.


podania-nbs

U bánk boli problémom, rovnako ako v roku 2013, najviac hypotéky a úvery na bývanie. Konkrétne išlo o výšku poplatkov za poskytované služby, účtovanie úhrady za predčasné splatenie úveru alebo na zmenu výšky úrokovej sadzby. Pomerne značná časť klientských podaní bola namierená i voči poplatkom za vedenie bežných účtov a poplatkom účtovaným pri rušení bežných účtov. Klientom sa často nepáčila ani malá transparentnosť procesu rušenia účtov.

Finančných sprostredkovateľov sa týkalo 66 sťažností. Tento počet sa počas rokov 2010 až 2014 výrazne nemenil. Predmetom týchto podaní je stále najmä spôsob, rozsah a kvalita poskytovania informácií pred poskytnutím finančnej služby.

opodstatnenost-podani-nbs

Počty sťažností, ktoré eviduje NBS nevykazujú výraznú medziročnú dynamiku. Situácia sa ale môže tento rok zmeniť. Centrálnej banke totiž pribudli nové kompetencie v oblasti riešenia spotrebiteľských podnetov. Banka prevzala niektoré kompetencie od Slovenskej obchodnej inšpekcie. Môže okrem toho realizovať i aktívne opatrenia kontroly. Nie len čakať na podania spotrebiteľov.

„Podania klientov boli zdrojom, ktorý NBS využila pri výkone dohľadu na mieste v konkrétnych spoločnostiach,“ dokladá banka. Nové kompetencie dostala NBS na základe Koncepcie ochrany spotrebiteľov na finančnom trhu a novely zákona o dohľade nad finančným trhom.

Už v rámci prípravy bol vlani vytvorený odbor ochrany finančných spotrebiteľov s tromi oddeleniami: oddelením podaní finančných spotrebiteľov, oddelením výkonu dohľadu na ochranu finančných spotrebiteľov a oddelením prvostupňových konaní a metodiky. Medzi najčastejšie zmieňované nové kompetencie patrí možnosť realizovať mystery shopping u poskytovateľov služieb. Riaditeľ odboru ochrany finančných spotrebiteľov národnej banky Roman Fusek ale v rozhovore pre investujeme.sk naznačil, že cieľom NBS nie je zbytočne trestať, ale nastaviť štandard kvality.

Viac ako polovica sťažností finančných klientov sa vlani týkala poisťovní

Viac ako polovica sťažností finančných klientov sa vlani týkala poisťovní >> zdieľajte na sociálnych sieťach

 
 

Posledné pridané komentáre (celkem 1 komentár)

Poistenie AA | 29.05.2015 10:41

Pridajte komentár

* Pokiaľ je text nečitateľný, nový načítate kliknutím na obrázok. Veľké a malé písmená sa neodlišujú.
Pre prihlásených sa kontrolný obrázok nezobrazuje. Prihláste sa alebo sa zaregistrujte ak ešte nemáte účet.
Opíšte text z obrázku: *

* Hviezdičkou sú označené povinné informácie.


Články z Banky

Marek Mittaš | 24.03.2017 00:00 Ako technológie menia tvár finančného biznisu

Vychádzka na pobočku finančnej inštitúcie dnes predstavuje pre mnohých ľudí nepríjemnú povinnosť a v časoch, keď všetko funguje on-line mnohým narúša pohodlie a „kradne“ drahocenný čas. Uvedomujú si to aj finančné inštitúcie a prinášajú klientom digitálne inovácie. Informačné technológie dokážu finančný svet urýchliť, ale súčasne ho urobiť aj spoľahlivejším a bezpečnejším. Výsledkom je užívateľský komfort klientov, zefektívnenie práce lepšie a lacnejšie produkty. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Marek Mittaš | 21.03.2017 00:00 Nový kurz poisťovníctva na Slovensku: centralizácia!

Podľa Národnej banky Slovenska dnes pôsobí na Slovenku 22 pobočiek zahraničných poisťovní a iba 16 vo forme akciovej spoločnosti so sídlom na Slovensku. Pred dekádou bol pritom ich počet o tretinu vyšší. Nové smernice a regulácia zo strany štátu motivujú poisťovne ku konsolidácii a centralizácia bude pre mnohé z nich riešením, ako sa prispôsobiť zmenám na trhu. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Roman Gálik | 20.03.2017 00:00 Počet sprostredkovateľov by mohol po regulácii provízii klesnúť až o dve tretiny

Ministerstvo financií vyšlo von s prvou verziu návrhu novely zákona o finančnom sprostredkovaní. Podľa nej by malo dôjsť k zásadným zmenám vo výške sprostredkovateľských provízii. Výška provízie má byť zákonom obmedzená a jej výplata by mala byť rozložená do siedmych rokov. Ak by takýto návrh prešiel, bol by pre väčšinu z 29 tisíc fyzických a 500 právnických osôb pôsobiacich na trhu likvidačný. Celá správa »

Komentárov: 3 / 3 Posledný komentár: 24.03.2017 23:01

Andrej Zeman | 17.03.2017 00:00 Najmenej dostupné vlastné bývanie je v Bratislavskom kraji

V uplynulom roku klesla priemerná sadzba úverov na bývanie z 2,35 na 1,76 percenta, čo je historicky najnižšia úroveň. Pre porovnanie lacnejšie si požičiavajú ľudia iba v piatich krajinách eurozóny – v Nemecku, Rakúsku, Fínsku, Portugalsku a Francúzsku.  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Peter Apolen | 08.03.2017 00:00 Nové pravidlá pri hypotékach – čo sa zmenilo

Od začiatku marca platia prísnejšie pravidlá v poskytovaní hypoték. Zaviedlo ich nové opatrenie NBS. Dvomi najdôležitejšími zmenami sú sprísnenie posudzovania disponibilného príjmu žiadateľov a obmedzenie poskytovania úverov nad 80 percent LTV.  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie články »

Krátké správy z Banky

24.03.2017 13:36 Pioneer Investments spustilo biometrický podpis

Investičná skupina Pioneer Investments v SR v tomto roku spustila biometrické podpisovanie klientskej dokumentácie. Prvým distribučným partnerom, ktorý môže túto inováciu ponúknuť klientom, je spoločnosť Partners Group SK. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

24.03.2017 11:30 Poštová banka vlani intenzívne investovala

Rok 2016 bol pre Poštovú banku rokom príprav na premenu 23 ročnej banky na modernú univerzálnu banku a na naštartovanie jej novej stratégie – komunikačnej, vizuálnej, ale hlavne obchodnej. Banka ju predstavila v úvode roka 2017. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

23.03.2017 12:08 Zmeny plánované v novele zákona o finančnom sprostredkovaní

Činnosť finančných sprostredkovateľov, agentov i oveľa menšiu skupinu poradcov čakajú zmeny. Na stole je totiž novela zákona o finančnom sprostredkovaní a finančnom poradenstve z dielne Ministerstva financií SR. To si od zmien sľubuje prevzatie zavedených pravidiel pre sprostredkovateľov tak, ako ich poznáme z iných európskych krajín. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

23.03.2017 08:56 Nový produkt finančních zprostředkovatelů: Členství ve straně

Finančně poradenské společnosti hledají byznys i v dalších oborech. Nejčastěji v příbuzném a doplňkovém realitním makléřství. Některé se snaží prosadit v distribuci plynu a elektřiny. Ale pojišťovací makléř Total Brokers to pojal z jiné strany: Prodává členství ve straně. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

22.03.2017 08:51 Úrokové sazby spořicích účtů: Zázraky se nekonají

Úrokové sazby spořicích účtů dále padají. Na aktuální inflaci nedosáhne žádný a vyhlídky na nejbližší období také nejsou příliš optimistické. Jaké úročení nabízí vaše banka? A kam se dnes vyplatí přesunout úspory? Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie krátke správy »

Najčítanejšie články z Banky za posledných 14 dní

Andrej Zeman | 17.03.2017 00:00 Najmenej dostupné vlastné bývanie je v Bratislavskom kraji

V uplynulom roku klesla priemerná sadzba úverov na bývanie z 2,35 na 1,76 percenta, čo je historicky najnižšia úroveň. Pre porovnanie lacnejšie si požičiavajú ľudia iba v piatich krajinách eurozóny – v Nemecku, Rakúsku, Fínsku, Portugalsku a Francúzsku.  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Peter Apolen | 08.03.2017 00:00 Nové pravidlá pri hypotékach – čo sa zmenilo

Od začiatku marca platia prísnejšie pravidlá v poskytovaní hypoték. Zaviedlo ich nové opatrenie NBS. Dvomi najdôležitejšími zmenami sú sprísnenie posudzovania disponibilného príjmu žiadateľov a obmedzenie poskytovania úverov nad 80 percent LTV.  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie články »