Fincentrum a.s.
Hypoindex.cz Hypoindex.cz ČeskéReformy.cz ČeskéReformy.cz Bankaroku.cz Bankaroku.cz Investiceroku.czInvesticeroku.cz Investujeme.sk Investujeme.cz InvesticiaRoka.sk InvestíciaRoka.sk

Ďakujeme našim partnerom:                                                                                                                                                                   

fincentrum-logo

hviezdne-byvanie


facebook-logo_1

Viac ako polovica sťažností finančných klientov sa vlani týkala poisťovní

Viac ako polovica sťažností finančných klientov sa vlani týkala poisťovní

Finanční spotrebitelia sa vlani najviac sťažovali na praktiky komerčných poisťovní. Národná banka Slovenska zaregistrovala až 829 takýchto podaní, čo je viac ako polovica všetkých sťažností na finančné inštitúcie. Najväčším konkrétnym problémom bolo nepreplatenie poistného plnenia z PZP za poškodenie čelného skla na motorovom vozidle.

Národná banka vlani zaregistrovala voči finančným inštitúciám 1474 spotrebiteľských sťažností, čo je takmer tak isto ako v roku 2013. Po poisťovníctve bolo druhou najproblematickejšou oblasťou bankovníctvo. Počet sťažností na banky však predstavoval zhruba polovicu z počtu poisťovní a to 450. Ostatné sektory tvorili len malý podiel na nespokojnosti klientov. 

V rámci poistenia predstavovalo pätinu ponosov PZP. Z ním nasledovali produkty životného poistenia. „Pričom z námietok, ktoré boli predmetom podaní vo veci životného poistenia sa potvrdilo, že finanční spotrebitelia nevnímajú tento produkt ako dlhodobý a tiež si ho zamieňajú so sporením,“ konštatuje NBS.


podania-nbs

U bánk boli problémom, rovnako ako v roku 2013, najviac hypotéky a úvery na bývanie. Konkrétne išlo o výšku poplatkov za poskytované služby, účtovanie úhrady za predčasné splatenie úveru alebo na zmenu výšky úrokovej sadzby. Pomerne značná časť klientských podaní bola namierená i voči poplatkom za vedenie bežných účtov a poplatkom účtovaným pri rušení bežných účtov. Klientom sa často nepáčila ani malá transparentnosť procesu rušenia účtov.

Finančných sprostredkovateľov sa týkalo 66 sťažností. Tento počet sa počas rokov 2010 až 2014 výrazne nemenil. Predmetom týchto podaní je stále najmä spôsob, rozsah a kvalita poskytovania informácií pred poskytnutím finančnej služby.

opodstatnenost-podani-nbs

Počty sťažností, ktoré eviduje NBS nevykazujú výraznú medziročnú dynamiku. Situácia sa ale môže tento rok zmeniť. Centrálnej banke totiž pribudli nové kompetencie v oblasti riešenia spotrebiteľských podnetov. Banka prevzala niektoré kompetencie od Slovenskej obchodnej inšpekcie. Môže okrem toho realizovať i aktívne opatrenia kontroly. Nie len čakať na podania spotrebiteľov.

„Podania klientov boli zdrojom, ktorý NBS využila pri výkone dohľadu na mieste v konkrétnych spoločnostiach,“ dokladá banka. Nové kompetencie dostala NBS na základe Koncepcie ochrany spotrebiteľov na finančnom trhu a novely zákona o dohľade nad finančným trhom.

Už v rámci prípravy bol vlani vytvorený odbor ochrany finančných spotrebiteľov s tromi oddeleniami: oddelením podaní finančných spotrebiteľov, oddelením výkonu dohľadu na ochranu finančných spotrebiteľov a oddelením prvostupňových konaní a metodiky. Medzi najčastejšie zmieňované nové kompetencie patrí možnosť realizovať mystery shopping u poskytovateľov služieb. Riaditeľ odboru ochrany finančných spotrebiteľov národnej banky Roman Fusek ale v rozhovore pre investujeme.sk naznačil, že cieľom NBS nie je zbytočne trestať, ale nastaviť štandard kvality.

Viac ako polovica sťažností finančných klientov sa vlani týkala poisťovní

Viac ako polovica sťažností finančných klientov sa vlani týkala poisťovní >> zdieľajte na sociálnych sieťach

 
 

Posledné pridané komentáre (celkem 1 komentár)

Poistenie AA | 29.05.2015 10:41

Pridajte komentár

* Pokiaľ je text nečitateľný, nový načítate kliknutím na obrázok. Veľké a malé písmená sa neodlišujú.
Pre prihlásených sa kontrolný obrázok nezobrazuje. Prihláste sa alebo sa zaregistrujte ak ešte nemáte účet.
Opíšte text z obrázku: *

* Hviezdičkou sú označené povinné informácie.


Články z Banky

Peter Apolen | 31.08.2016 00:00 Za vernosťou Slovákov k poskytovateľom finančných služieb je často lenivosť

Slováci ostávajú dlhodobo verní svojim poskytovateľom finančných služieb. Hoci sú často nespokojní s vysokou cenou, či so záujmom o zákazníka, nakoniec ku konkurencii odchádza približne len štvrtina z nich. Ostatní na to vraj nemajú čas alebo takúto zmenu považujú za komplikovanú. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Jana Glasová | 23.08.2016 00:00 Zadlženosť Slovákov vzrástla v 1. polroku o 13 %

Celkový objem úverov obyvateľov Slovenska dosiahol ku koncu prvého polroka výšku 26,3 mld. eur. Je o 13 percent viac ako v rovnakom období vlaňajška, čo je takmer také isté tempo rastu zadlženia ako vlani. Až tri štvrtiny úverov predstavujú pôžičky na bývanie. V číslach je zarátaný prírastok aj úbytok úverov. Ak je teda starý úver nahradený novým v rovnakej výške, v štatistike stavu sa to neukáže. Preto nie je medzi tohto a minuloročným tempom rastu takmer žiadny rozdiel. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Redakcia | 19.08.2016 00:00 Na svete je kalkulačka, ktorá uľahčí výber rizikového životného poistenia

Poisťovne nemajú rady, ak sa ich produkty porovnávajú s konkurenčnými. Dôvod je jednoduchý: klient nikdy nedostane kvalitatívne identické produkty a poisťovne sa obávajú, aby sa človek nerozhodoval na základe „nesprávneho“ kritéria. Portál www.FinančnáHitparáda.sk preto teraz pripravil elektronické porovnanie ponúk rizikového životného poistenia. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Peter Apolen | 18.08.2016 00:00 Prvá poisťovňa na trhu kryje riziká z virtuálneho priestoru

Digitálny svet prináša so sebou nové riziká, napríklad krádež virtuálnej identity,  v neserióznom eshope. Spektrum rizík je relatívne široké a na Slovensku ich už začala poisťovať prvá poisťovňa. Kryje priame finančné straty a prepláca aj právne zastúpenie v spore s podvodníkom. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Peter Apolen | 16.08.2016 00:00 Tri rady ako na cestách prežiť vo finančnom bezpečí

Dočasný život mimo domova mení naše zvyklosti. Týka sa to i elektronického bankovníctva. Väčšinou sme menej ostražití a často aj neznalí miestnych pomerov. V skutočnosti by to však malo byť práve naopak, pretože online bankovníctvo predstavuje oveľa väčšie riziká ako správa financií z domu. Ponúkame preto niekoľko najdôležitejších rád, ako si počas horúcich dní ustrážiť svoj telefón, bankový účet a osobné financie. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie články »

Krátké správy z Banky

30.08.2016 12:01 Slováci odkladajú deťom vyššie sumy ako Česi

Slováci odkladajú deťom dvojnásobok toho, čo naši českí susedia. Zistila to štúdia mBank, ktorá spolu so spustením nových detských kont, zmapovala zvyky rodičov sporiacich pre svoje deti. Zároveň zisťovala ako deti míňajú svoje ušetrené peniaze. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

30.08.2016 11:31 Senát schválil 5leté storno… byl mystifikován?

„Cílem navrhované předlohy je řešení současných problémů spojených s předčasným ukončováním smluv o životním pojištění,“ uvedl jednání Senátu ministr financí Andrej Babiš. Regulace provizí ovšem k tomuto cíli nevede. A co na to senátoři? Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

26.08.2016 09:10 Mladí Slováci dokážu na zábavu kartou minúť až 190 eur mesačne

Neprekvapí, že sa mladí ľudia sa chcú predovšetkým zabávať. Potvrdzuje to aj štruktúra ich výdavkov, zábava totiž tvorí až pätinu všetkých útrat platobnou kartou u ľudí narodených po roku 1990. Viac zaplatia len za jedlo. Významnú položku v ich rozpočte tvorí predovšetkým kino, šport alebo hry. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

25.08.2016 08:01 Študent v ČR čelí žalobe za poškodenie dobrého mena OVB

Student dokumentaristiky Jakub Charvát natočil dokument o OVB Allfinanz a praktikách jejích finančních poradců. Nyní čelí žalobě za „poškození dobrého jména“ společnosti. Dokument ovšem „pod linkou“ odhaluje ještě jednu významnou skutečnost… Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

24.08.2016 10:25 UniCredit chce predať svoju dcéru v Poľsku

Poľské médiá priniesli správy, že talianska banková skupina UniCredit sa chce úplne zbaviť svojej tamojšej dcéry – banky Bank Pekao. Akcie skupiny na to reagovali posiľnením.  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie krátke správy »

Najčítanejšie články z Banky za posledných 14 dní

Jana Glasová | 23.08.2016 00:00 Zadlženosť Slovákov vzrástla v 1. polroku o 13 %

Celkový objem úverov obyvateľov Slovenska dosiahol ku koncu prvého polroka výšku 26,3 mld. eur. Je o 13 percent viac ako v rovnakom období vlaňajška, čo je takmer také isté tempo rastu zadlženia ako vlani. Až tri štvrtiny úverov predstavujú pôžičky na bývanie. V číslach je zarátaný prírastok aj úbytok úverov. Ak je teda starý úver nahradený novým v rovnakej výške, v štatistike stavu sa to neukáže. Preto nie je medzi tohto a minuloročným tempom rastu takmer žiadny rozdiel. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Peter Apolen | 16.08.2016 00:00 Tri rady ako na cestách prežiť vo finančnom bezpečí

Dočasný život mimo domova mení naše zvyklosti. Týka sa to i elektronického bankovníctva. Väčšinou sme menej ostražití a často aj neznalí miestnych pomerov. V skutočnosti by to však malo byť práve naopak, pretože online bankovníctvo predstavuje oveľa väčšie riziká ako správa financií z domu. Ponúkame preto niekoľko najdôležitejších rád, ako si počas horúcich dní ustrážiť svoj telefón, bankový účet a osobné financie. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Peter Apolen | 18.08.2016 00:00 Prvá poisťovňa na trhu kryje riziká z virtuálneho priestoru

Digitálny svet prináša so sebou nové riziká, napríklad krádež virtuálnej identity,  v neserióznom eshope. Spektrum rizík je relatívne široké a na Slovensku ich už začala poisťovať prvá poisťovňa. Kryje priame finančné straty a prepláca aj právne zastúpenie v spore s podvodníkom. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Redakcia | 19.08.2016 00:00 Na svete je kalkulačka, ktorá uľahčí výber rizikového životného poistenia

Poisťovne nemajú rady, ak sa ich produkty porovnávajú s konkurenčnými. Dôvod je jednoduchý: klient nikdy nedostane kvalitatívne identické produkty a poisťovne sa obávajú, aby sa človek nerozhodoval na základe „nesprávneho“ kritéria. Portál www.FinančnáHitparáda.sk preto teraz pripravil elektronické porovnanie ponúk rizikového životného poistenia. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie články »