Fincentrum a.s.
Hypoindex.cz Hypoindex.cz ČeskéReformy.cz ČeskéReformy.cz Bankaroku.cz Bankaroku.cz Investiceroku.czInvesticeroku.cz Investujeme.sk Investujeme.cz InvesticiaRoka.sk InvestíciaRoka.sk

Ďakujeme našim partnerom:                                                                                                                                                                   

fincentrum-logo

hviezdne-byvanie


facebook-logo_1

Viac ako polovica sťažností finančných klientov sa vlani týkala poisťovní

Viac ako polovica sťažností finančných klientov sa vlani týkala poisťovní

Finanční spotrebitelia sa vlani najviac sťažovali na praktiky komerčných poisťovní. Národná banka Slovenska zaregistrovala až 829 takýchto podaní, čo je viac ako polovica všetkých sťažností na finančné inštitúcie. Najväčším konkrétnym problémom bolo nepreplatenie poistného plnenia z PZP za poškodenie čelného skla na motorovom vozidle.

Národná banka vlani zaregistrovala voči finančným inštitúciám 1474 spotrebiteľských sťažností, čo je takmer tak isto ako v roku 2013. Po poisťovníctve bolo druhou najproblematickejšou oblasťou bankovníctvo. Počet sťažností na banky však predstavoval zhruba polovicu z počtu poisťovní a to 450. Ostatné sektory tvorili len malý podiel na nespokojnosti klientov. 

V rámci poistenia predstavovalo pätinu ponosov PZP. Z ním nasledovali produkty životného poistenia. „Pričom z námietok, ktoré boli predmetom podaní vo veci životného poistenia sa potvrdilo, že finanční spotrebitelia nevnímajú tento produkt ako dlhodobý a tiež si ho zamieňajú so sporením,“ konštatuje NBS.


podania-nbs

U bánk boli problémom, rovnako ako v roku 2013, najviac hypotéky a úvery na bývanie. Konkrétne išlo o výšku poplatkov za poskytované služby, účtovanie úhrady za predčasné splatenie úveru alebo na zmenu výšky úrokovej sadzby. Pomerne značná časť klientských podaní bola namierená i voči poplatkom za vedenie bežných účtov a poplatkom účtovaným pri rušení bežných účtov. Klientom sa často nepáčila ani malá transparentnosť procesu rušenia účtov.

Finančných sprostredkovateľov sa týkalo 66 sťažností. Tento počet sa počas rokov 2010 až 2014 výrazne nemenil. Predmetom týchto podaní je stále najmä spôsob, rozsah a kvalita poskytovania informácií pred poskytnutím finančnej služby.

opodstatnenost-podani-nbs

Počty sťažností, ktoré eviduje NBS nevykazujú výraznú medziročnú dynamiku. Situácia sa ale môže tento rok zmeniť. Centrálnej banke totiž pribudli nové kompetencie v oblasti riešenia spotrebiteľských podnetov. Banka prevzala niektoré kompetencie od Slovenskej obchodnej inšpekcie. Môže okrem toho realizovať i aktívne opatrenia kontroly. Nie len čakať na podania spotrebiteľov.

„Podania klientov boli zdrojom, ktorý NBS využila pri výkone dohľadu na mieste v konkrétnych spoločnostiach,“ dokladá banka. Nové kompetencie dostala NBS na základe Koncepcie ochrany spotrebiteľov na finančnom trhu a novely zákona o dohľade nad finančným trhom.

Už v rámci prípravy bol vlani vytvorený odbor ochrany finančných spotrebiteľov s tromi oddeleniami: oddelením podaní finančných spotrebiteľov, oddelením výkonu dohľadu na ochranu finančných spotrebiteľov a oddelením prvostupňových konaní a metodiky. Medzi najčastejšie zmieňované nové kompetencie patrí možnosť realizovať mystery shopping u poskytovateľov služieb. Riaditeľ odboru ochrany finančných spotrebiteľov národnej banky Roman Fusek ale v rozhovore pre investujeme.sk naznačil, že cieľom NBS nie je zbytočne trestať, ale nastaviť štandard kvality.

Viac ako polovica sťažností finančných klientov sa vlani týkala poisťovní

Viac ako polovica sťažností finančných klientov sa vlani týkala poisťovní >> zdieľajte na sociálnych sieťach

 
 

Posledné pridané komentáre (celkem 1 komentár)

Poistenie AA | 29.05.2015 10:41

Pridajte komentár

* Pokiaľ je text nečitateľný, nový načítate kliknutím na obrázok. Veľké a malé písmená sa neodlišujú.
Pre prihlásených sa kontrolný obrázok nezobrazuje. Prihláste sa alebo sa zaregistrujte ak ešte nemáte účet.
Opíšte text z obrázku: *

* Hviezdičkou sú označené povinné informácie.


Články z Banky

Paul Stanfield | 18.05.2017 00:00 Náklady finančných rozhodnutí bez poradenstva môžu byť vysoké

V uplynulých rokoch bolo zverejnené množstvo štúdií, ktoré dokazujú hodnotu kvalitného finančného poradenstva a sprostredkovania. Hlavný záver by sa dal zhrnúť nasledovne: klienti, ktorí dostali kvalitné poradenstvo, sú podstatne lepšie zabezpečení na dôchodok, a lepšie finančne chránení počas pracovného života, ako tí, ktorí poradenstvo nedostali. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Mark Kuchta | 17.05.2017 00:00 Ako zareagovali poisťovne na povinný odvod z neživotného poistenia

Slovenské poisťovne sa museli od januára vyrovnať s novou povinnosť voči štátu – odvodom z neživotného poistenia vo výške ôsmych percent z tržieb. Pri schvaľovaní zákona, koncom minulého roka, zviedli poisťovatelia s ministerstvom financií tvrdý boj a všetci si vydýchli, keď sa rozhodlo, že odvodové zaťaženie sa bude týkať iba nových zmlúv. Ako sa však ukazuje radosť bola predčasná. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Marek Mittaš | 16.05.2017 00:00 Princípy, na ktorých stojí úspech finančného agenta

Živelnosť deväťdesiatych rokov sa prejavovala naprieč celou spoločnosťou a zachvátila aj oblasť finančného sprostredkovania. Uplatnenie často nebolo výsledkom odbornosti, ale manipulácii a techník, ktoré nepatrili vždy k serióznym. S týmto obdobím sa však finančné sprostredkovanie rozlúčilo a úspech stojí na úplne iných predpokladoch, ako je agresívny predaj. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Peter Apolen | 11.05.2017 00:00 Pozor na staré poistky nehnuteľnosti a domácnosti

Klienti nahlasujú škody, ktoré spôsobili záplavy z prívalových dažďov v oblasti Liptova, Kysúc a východného Slovenska koncom apríla a začiatkom mája. Väčšina hlásení sa týka poškodenia nehnuteľnosti a domácnosti. Ponúkame preto niekoľko rád, ako postupovať pri nahlasovaní škody a ako neprísť o svoje peniaze. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Peter Apolen | 10.05.2017 00:00 Čo Slovákov hnevá na bankách najviac...

Klienti slovenských bánk sa prvýkrát v meraní spokojnosti cez systém Staffino vyjadrili ku kvalite služieb poskytovaných bankami. Prezradili, s čím sú najviac nespokojní. Najväčší problém je podľa nich zastaralý a nepružný internet banking. Nasleduje neochota a neprofesionalita personálu a nevýhodnosť bankových produktov. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie články »

Krátké správy z Banky

23.05.2017 08:50 Odškodnění při dopravní nehodě: Nahradí snížení tržní ceny vozidla?

Ústavní soud vydal v nedávné době významné rozhodnutí v problematice náhrady škody na vozidle z povinného ručení. Lze požadovat odškodnění rozdílu mezi tržní cenou vozidla před dopravní nehodou a po jeho opravě? Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

18.05.2017 13:24 Tatra banka rozdelí dividendy v hodnote 125 mil. eur

Akcionári Tatra banky na valnom zhromaždení, ktoré sa konalo v stredu (17.5.), schválili rozdelenie zisku a výplatu dividend, ako aj riadnu individuálnu a konsolidovanú účtovnú uzávierku a výročnú správu za rok 2016. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

17.05.2017 08:44 Hodnota poradenství – a co to stojí, když si poradit nedáte

Četné studie v posledních letech prokázaly hodnotu kvalitního finančního poradenství – v neposlední řadě to, že klientům, kterým je takové poradenství poskytnuto, se po odchodu do důchodu daří významně lépe a z finančního hlediska jsou i během předchozích fází svého života mnohem více chráněni. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

15.05.2017 16:43 Radí odborník: Akú rezervu by mal mať človek v prípade zmeny zamestnania

Prinášame vám poradňu z oblasti finančných služieb a finančného správania. V tejto časti na tému výšky finančnej rezervy radí Jana Lacková, exkluzívna finančná sprostredkovateľka Fincentra. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

15.05.2017 10:14 Šetríme čoraz menej a utrácame čoraz viac. Štatistiky zbúrali mýty o našej sporivosti

O Slovákoch sa dlhé roky hovorilo, že si nevedia užiť a len šetria „do vankúša“. Rovnako tak kolovali mýty o tom, že si neradi požičiavame a radšej si nič nedoprajeme. Najnovšie čísla však ukazujú opak. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie krátke správy »

Najčítanejšie články z Banky za posledných 14 dní

Paul Stanfield | 18.05.2017 00:00 Náklady finančných rozhodnutí bez poradenstva môžu byť vysoké

V uplynulých rokoch bolo zverejnené množstvo štúdií, ktoré dokazujú hodnotu kvalitného finančného poradenstva a sprostredkovania. Hlavný záver by sa dal zhrnúť nasledovne: klienti, ktorí dostali kvalitné poradenstvo, sú podstatne lepšie zabezpečení na dôchodok, a lepšie finančne chránení počas pracovného života, ako tí, ktorí poradenstvo nedostali. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Peter Apolen | 10.05.2017 00:00 Čo Slovákov hnevá na bankách najviac...

Klienti slovenských bánk sa prvýkrát v meraní spokojnosti cez systém Staffino vyjadrili ku kvalite služieb poskytovaných bankami. Prezradili, s čím sú najviac nespokojní. Najväčší problém je podľa nich zastaralý a nepružný internet banking. Nasleduje neochota a neprofesionalita personálu a nevýhodnosť bankových produktov. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Mark Kuchta | 17.05.2017 00:00 Ako zareagovali poisťovne na povinný odvod z neživotného poistenia

Slovenské poisťovne sa museli od januára vyrovnať s novou povinnosť voči štátu – odvodom z neživotného poistenia vo výške ôsmych percent z tržieb. Pri schvaľovaní zákona, koncom minulého roka, zviedli poisťovatelia s ministerstvom financií tvrdý boj a všetci si vydýchli, keď sa rozhodlo, že odvodové zaťaženie sa bude týkať iba nových zmlúv. Ako sa však ukazuje radosť bola predčasná. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Marek Mittaš | 16.05.2017 00:00 Princípy, na ktorých stojí úspech finančného agenta

Živelnosť deväťdesiatych rokov sa prejavovala naprieč celou spoločnosťou a zachvátila aj oblasť finančného sprostredkovania. Uplatnenie často nebolo výsledkom odbornosti, ale manipulácii a techník, ktoré nepatrili vždy k serióznym. S týmto obdobím sa však finančné sprostredkovanie rozlúčilo a úspech stojí na úplne iných predpokladoch, ako je agresívny predaj. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Peter Apolen | 11.05.2017 00:00 Pozor na staré poistky nehnuteľnosti a domácnosti

Klienti nahlasujú škody, ktoré spôsobili záplavy z prívalových dažďov v oblasti Liptova, Kysúc a východného Slovenska koncom apríla a začiatkom mája. Väčšina hlásení sa týka poškodenia nehnuteľnosti a domácnosti. Ponúkame preto niekoľko rád, ako postupovať pri nahlasovaní škody a ako neprísť o svoje peniaze. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie články »