Fincentrum a.s.
Hypoindex.cz Hypoindex.cz ČeskéReformy.cz ČeskéReformy.cz Bankaroku.cz Bankaroku.cz Investiceroku.czInvesticeroku.cz Investujeme.sk Investujeme.cz InvesticiaRoka.sk InvestíciaRoka.sk

Ďakujeme našim partnerom:                                                                                                                                                                   

fincentrum-logo

hviezdne-byvanie


facebook-logo_1

Viac ako polovica sťažností finančných klientov sa vlani týkala poisťovní

Viac ako polovica sťažností finančných klientov sa vlani týkala poisťovní

Finanční spotrebitelia sa vlani najviac sťažovali na praktiky komerčných poisťovní. Národná banka Slovenska zaregistrovala až 829 takýchto podaní, čo je viac ako polovica všetkých sťažností na finančné inštitúcie. Najväčším konkrétnym problémom bolo nepreplatenie poistného plnenia z PZP za poškodenie čelného skla na motorovom vozidle.

Národná banka vlani zaregistrovala voči finančným inštitúciám 1474 spotrebiteľských sťažností, čo je takmer tak isto ako v roku 2013. Po poisťovníctve bolo druhou najproblematickejšou oblasťou bankovníctvo. Počet sťažností na banky však predstavoval zhruba polovicu z počtu poisťovní a to 450. Ostatné sektory tvorili len malý podiel na nespokojnosti klientov. 

V rámci poistenia predstavovalo pätinu ponosov PZP. Z ním nasledovali produkty životného poistenia. „Pričom z námietok, ktoré boli predmetom podaní vo veci životného poistenia sa potvrdilo, že finanční spotrebitelia nevnímajú tento produkt ako dlhodobý a tiež si ho zamieňajú so sporením,“ konštatuje NBS.


podania-nbs

U bánk boli problémom, rovnako ako v roku 2013, najviac hypotéky a úvery na bývanie. Konkrétne išlo o výšku poplatkov za poskytované služby, účtovanie úhrady za predčasné splatenie úveru alebo na zmenu výšky úrokovej sadzby. Pomerne značná časť klientských podaní bola namierená i voči poplatkom za vedenie bežných účtov a poplatkom účtovaným pri rušení bežných účtov. Klientom sa často nepáčila ani malá transparentnosť procesu rušenia účtov.

Finančných sprostredkovateľov sa týkalo 66 sťažností. Tento počet sa počas rokov 2010 až 2014 výrazne nemenil. Predmetom týchto podaní je stále najmä spôsob, rozsah a kvalita poskytovania informácií pred poskytnutím finančnej služby.

opodstatnenost-podani-nbs

Počty sťažností, ktoré eviduje NBS nevykazujú výraznú medziročnú dynamiku. Situácia sa ale môže tento rok zmeniť. Centrálnej banke totiž pribudli nové kompetencie v oblasti riešenia spotrebiteľských podnetov. Banka prevzala niektoré kompetencie od Slovenskej obchodnej inšpekcie. Môže okrem toho realizovať i aktívne opatrenia kontroly. Nie len čakať na podania spotrebiteľov.

„Podania klientov boli zdrojom, ktorý NBS využila pri výkone dohľadu na mieste v konkrétnych spoločnostiach,“ dokladá banka. Nové kompetencie dostala NBS na základe Koncepcie ochrany spotrebiteľov na finančnom trhu a novely zákona o dohľade nad finančným trhom.

Už v rámci prípravy bol vlani vytvorený odbor ochrany finančných spotrebiteľov s tromi oddeleniami: oddelením podaní finančných spotrebiteľov, oddelením výkonu dohľadu na ochranu finančných spotrebiteľov a oddelením prvostupňových konaní a metodiky. Medzi najčastejšie zmieňované nové kompetencie patrí možnosť realizovať mystery shopping u poskytovateľov služieb. Riaditeľ odboru ochrany finančných spotrebiteľov národnej banky Roman Fusek ale v rozhovore pre investujeme.sk naznačil, že cieľom NBS nie je zbytočne trestať, ale nastaviť štandard kvality.

Viac ako polovica sťažností finančných klientov sa vlani týkala poisťovní

Viac ako polovica sťažností finančných klientov sa vlani týkala poisťovní >> zdieľajte na sociálnych sieťach

 
 

Posledné pridané komentáre (celkem 1 komentár)

Poistenie AA | 29.05.2015 10:41

Pridajte komentár

* Pokiaľ je text nečitateľný, nový načítate kliknutím na obrázok. Veľké a malé písmená sa neodlišujú.
Pre prihlásených sa kontrolný obrázok nezobrazuje. Prihláste sa alebo sa zaregistrujte ak ešte nemáte účet.
Opíšte text z obrázku: *

* Hviezdičkou sú označené povinné informácie.


Články z Banky

Jaroslav Ilek | 24.02.2017 00:00 Bitka o hypotekárnych klientov sa opäť rozbieha

Slovenská sporiteľňa začala nový rok zvyšovaním úrokov. Vyzeralo to preto tak, že banky otáčajú kormidlo k vyšším sadzbám. Dlho to však netrvalo a začiatkom roka prišla s úrokom 1,39 najväčšia hypotekárna banka na trhu VÚB. O zhruba desať dní ju nasledovala aj trhová dvojka Slovenská sporiteľňa. Preberať klientov ostatných bankám chce novou ponukou i Tatra banka. Vyzerá to teda, že cenová vojna pokračuje.  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Marek Mittaš | 20.02.2017 00:00 Bankám sa oplatia aj pôžičky s nulovým úrokom

Požičiavanie peňazí je stále lacnejšie. Rastie tak aj počet ľudí, ktorí sa zadlžujú. Dnes je už  dokonca možné požičať si skutočne zadarmo a pre finančné domy plné likvidity je to stále výhodné, hoci zdanlivo nezarobia. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Andrej Zeman | 17.02.2017 00:00 Allianz - SP vlani odhalila 1909 poistných podvodov v hodnote 4,1 mil. eur

Allianz – Slovenská poisťovňa vlani poisťovňa prešetrila 1991 podozrivých škôd v životnom aj neživotnom poistení. Podozrenie na podvod sa potvrdilo až v 1909 prípadoch, ktoré predstavovali hodnotu viac ako 4,1 miliónov eur. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Marek Mittaš | 16.02.2017 00:00 Úspory Slovákov sú v (ne)bezpečí!!!

Slováci sa začínajú odvracať od termínovaných vkladov. Paradoxne tak však nerobia v čase najnižšieho reálneho výnosu, ale v čase opticky najnižšieho percentuálneho úroku. Slabá investičná gramotnosť a averzia k riziku je však najmä záležitosťou doterajších generácií. S novými investičnými možnosťami a otvorenou hlavou sa nová generácia budúcich investorov pravdepodobne podstatne zmení. Vzrastie tak aj jej odolnosť voči riziku. Celá správa »

Komentárov: 1 / 1 Posledný komentár: 21.02.2017 20:06

Peter Apolen | 15.02.2017 00:00 Čo sa zmení v hypotékach pre mladých?

Ministerstvo financií chystá zmeny v hypotekárnych pravidlách. Cieľom je spružniť a zefektívniť hypotekárny trh a vylepšiť štátnu podporu bývania mladých.  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie články »

Krátké správy z Banky

23.02.2017 16:48 Podľa čoho si Slováci požičiavajú? Rozhoduje rýchlosť poskytnutia pôžičky

Úrokové sadzby na pôžičkách sú čoraz nižšie a s nimi sa zrýchľuje aj tempo, akým sa ľudia zadlžujú. Ak ešte pred niekoľkými rokmi bola najdôležitejším kritériom výška úročenia, dnes je to rýchlosť, akou je možné pôžičku získať. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

23.02.2017 09:02 Bankovní sektorová daň: Pravý populismus

Slovo populista či populistický se stalo frekventovanou a vcelku módní replikou na znevážení téměř jakéhokoliv návrhu či názoru politického oponenta či strany. Když dojdou argumenty či je dotyčný ani nechce hledat, označením populista celou věc jednoduše shodí ze stolu.  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

21.02.2017 09:13 NBS upozorňuje na činnosť spoločnosti Questra

Národná banka Slovenska upozorňuje na činnosť spoločnosti Questra (vystupujúcu tiež pod názvami Questra Holdings alebo Questra World) so sídlom Paseo de la Castellana v Madride. Spoločnosť ponúka investičné produkty bez splnenia legislatívnych povinností Slovenskej republiky. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

20.02.2017 11:04 ČSOB Poisťovňa prichádza s novinkou v poistení terorizmu

Slováci sa začínajú vo väčšej miere zaujímať o možnosti ochrany pre prípad, že by sa v zahraničí alebo doma ocitli v bezprostrednom ohrození života, predovšetkým pokiaľ ide o bezpečnostné hrozby akými sú aj teroristické útoky. Na túto situáciu začínajú reagovať poisťovne aj v kategórii produktov životného poistenia. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

20.02.2017 09:22 Nechtěné důsledky regulace

Mantrou pro tvorbu regulace je ochrana klienta. Důsledky jsou ale mnohdy zcela jiné. Navíc ministerstvo financí spolu nemluví – a tak na jedné straně brání prodeji životního pojištění, na druhé zvyšuje jeho podporu. Takové jsou závěry konference „Rozvoj a inovace finančních produktů 2017“. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie krátke správy »

Najčítanejšie články z Banky za posledných 14 dní

Peter Apolen | 08.02.2017 00:00 Poisťujete firemné auto? Podľa čoho sa rozhodnúť

Pri výbere poisťovne by firma mala zvážiť to, kde podniká, ako bezpečne jazdia je zamestnanci, ale aj to ako často jazdí vozidlo do zahraničia. Veľký význam ale má aj rozsah asistenčných služieb. Hoci si ešte stále väčšina firiem na Slovensku vyberá poistenie vozidiel podľa ceny, prvoradá by mala byť kvalita služieb poisťovne.  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Andrej Zeman | 17.02.2017 00:00 Allianz - SP vlani odhalila 1909 poistných podvodov v hodnote 4,1 mil. eur

Allianz – Slovenská poisťovňa vlani poisťovňa prešetrila 1991 podozrivých škôd v životnom aj neživotnom poistení. Podozrenie na podvod sa potvrdilo až v 1909 prípadoch, ktoré predstavovali hodnotu viac ako 4,1 miliónov eur. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Marek Mittaš | 06.02.2017 00:00 Na Slovensku pribudla nová poisťovňa, pôsobiť bude z Gibraltaru

Od prvého dňa tohto roku začala na Slovensku oficiálne pôsobiť poisťovňa Premium Insurance Company Limited. Zameriava sa výhradne na segment neživotného poistenia. Hoci bez vlastnej siete pobočiek, chce ponúknuť prémiové poistné produkty. Slovensko by pritom malo byť len prvou krajinou. Svoje pôsobenie chce rozvinúť aj v zahraničí. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Marek Mittaš | 16.02.2017 00:00 Úspory Slovákov sú v (ne)bezpečí!!!

Slováci sa začínajú odvracať od termínovaných vkladov. Paradoxne tak však nerobia v čase najnižšieho reálneho výnosu, ale v čase opticky najnižšieho percentuálneho úroku. Slabá investičná gramotnosť a averzia k riziku je však najmä záležitosťou doterajších generácií. S novými investičnými možnosťami a otvorenou hlavou sa nová generácia budúcich investorov pravdepodobne podstatne zmení. Vzrastie tak aj jej odolnosť voči riziku. Celá správa »

Komentárov: 1 / 1 Posledný komentár: 01.01.1970 01:00

Peter Apolen | 15.02.2017 00:00 Čo sa zmení v hypotékach pre mladých?

Ministerstvo financií chystá zmeny v hypotekárnych pravidlách. Cieľom je spružniť a zefektívniť hypotekárny trh a vylepšiť štátnu podporu bývania mladých.  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie články »