Fincentrum a.s.
Hypoindex.cz Hypoindex.cz ČeskéReformy.cz ČeskéReformy.cz Bankaroku.cz Bankaroku.cz Investiceroku.czInvesticeroku.cz Investujeme.sk Investujeme.cz InvesticiaRoka.sk InvestíciaRoka.sk

Ďakujeme našim partnerom:                                                                                                                                                                   

fincentrum-logo

hviezdne-byvanie


facebook-logo_1

Z redakčnej pošty: Univerzálny poradca je ako zubár operujúci bajpas

Autor: Redakcia | 10.05.2012 00:00 | Kategórie: Finančné poradenstvo | 8 komentárov
Z redakčnej pošty: Univerzálny poradca je ako zubár operujúci bajpas

Zaujala ma reklamná kampaň českej sprostredkovateľskej spoločnosti. Príjemným a vtipným spôsobom rieši problematiku finančnej negramotnosti Čechov aj Slovákov, napísal nám do redakcie Juraj Bakovič. Ako dodal, reklama zároveň, aj keď nechcene, veľmi trefne popisuje najväčší nedostatok finančného poradenstva u nás.

V rubrike z redakčnej pošty prinášame netradičný pohľad nášho čitateľa Juraja Bakoviča na nezávislé sprostredkovanie. Text publikujeme v plnom znení.

V televíznom spote, ktorý ma zaujal, vystupuje muž – zjavne domáci kutil, ktorý si chce sám doma v kúpeľni vyoperovať slepé črevo. Vtipná reklama sa končí otázkou: „Skutočne si radšej všetko robíte sami? Svoje financie radšej zverte odborníkom." Uznávam, že „domáci kutili“ sú pohromou všade tam, kde je v skutočnosti potrebný zásah odborníka. Na druhej strane sa však pýtam, môže byť univerzálny finančný poradca odborníkom naozaj na všetky sféry osobných financií? Odpoveď je rovnaká ako na otázku, či by ste dovolili svojmu zubárovi, aby vám urobil dvojnásobný bajpas na srdci.

 

Samozrejme, že nie, pretože akokoľvek dobrý odborník na stomatológiu je v oblasti srdcových chorôb skoro takým istým laikom ako vy. Iné to nie je ani v oblasti osobných financií. Alebo azda veríte, že muž, ktorý ráno poisťoval dom, cez obed predával podielové fondy a večer vybavil pre klienta hypotéku, je skutočným odborníkom na všetky spomenuté oblasti? V dnešnom období sme svedkami silnej propagandy, ku ktorej aktívne prispievate aj vy na Investujeme.sk a ktorá sa nás snaží presvedčiť o tom, že sa to dá. 

Pred nedávnom som si dokonca prečítal rozhovor s „nezávislým poradcom", ktorý tvrdil, že svojich nových ľudí posiela za poradcami do banky, aby im ukázal, že po niekoľkých školeniach sú lepší ako bankoví úradníci. K tomu len toľko: Čo sa babe chcelo, to sa babe snilo. Marketingovo je to skvelý nápad, až na to, že kvalita je v tomto prípade veľmi účelovo deformovaná. Ak niekomu hučíte, že každé tri roky by si mal klient preniesť hypotéku do inej banky, lebo je to výhodnejšie, tak tomu klient aj nový „nezávislý" poradca uveria. Ibaže pravda je taká, že v skutočnosti klient prepláca už len na znaleckých posudkoch a kolkoch na vklad. Nováčik – maklér nepochopí, ak mu skúsený pracovník v banke hovorí o niečom inom z vlastne praxe. Radšej sa uspokojí s tým, že to čomu nerozumie, nazve hlúposťou.

Uznávam, že istú časť zodpovednosti nesú aj banky, ktoré na svojich ľuďoch šetria a tým podporujú vysokú fluktuáciu, ale stále dokážu svojich ľudí pripraviť lepšie ako „nezávislí poradcovia", ktorí namiesto odbornosti školia len predajné techniky.

Sám som pôsobil v bankovom sektore 6 rokov, práve pre peniaze som odišiel, dnes pracujem pre medzinárodnú IT spoločnosť a s financiami prichádzam do kontaktu najmä ako drobný investor, predovšetkým na FOREXe, aj preto si pravidelne čítam články na Investujeme.sk, ale niektoré, ktoré vychvaľujú prácu poradcov, mi veľmi nevoňajú.

Za ten čas, čo som pracoval v banke, sme venovali veľa energie tomu, aby klienti boli spokojní a ani jeden z mojich kolegov vedome či nevedome nepoškodil žiadneho klienta. To sa však nedá povedať o externých poradcoch, ktorí nám nosili klientov. Ukazovali veľké svaly, aby demonštrovali ako za klienta bojujú, ale keď nastala situácia, že by mohli klientovi zlacniť úver na úkor vlastnej provízie, zrazu stíchli. Nič iné ako peniaze ich nikdy nezaujímalo.

Často som sa zamýšľal nad tým, že keby peniaze, ktoré zarábajú títo „tiežporadcovia" ostávali na výplatných páskach bankových poradcov, znížila by sa ich fluktuácia a klient by mal v banke ešte kvalitnejší servis. 

Stále verím, že sa to podarí a klienti prestanú byť zavádzaní tým, že jeden človek je odborník na celý finančný sektor. Dúfam, že si to uvedomia aj klienti a prestanú s vážnymi srdcovými vadami utekať za zubárni a pochopia, že nie je MUDr. ako MUDr a že nie je finančný odborník ako finančný odborník. Snáď to pochopia skôr, než sa to nezvratne prejaví na ich finančnom zdraví. 

Autorom textu je čitateľ Investujeme.sk a nejde o oficiálny názor redakcie. Ilustračné foto: sxc.hu.

Z redakčnej pošty: Univerzálny poradca je ako zubár operujúci bajpas

Z redakčnej pošty: Univerzálny poradca je ako zubár operujúci bajpas >> zdieľajte na sociálnych sieťach

 
Reklama

 

Posledné pridané komentáre (celkem 8 komentárov)

Paľko Paľko Ty vieš | 22.08.2012 17:19
Dobrý článok, ale... Pavel Oravec | 20.06.2012 14:15
Re: Re: Re: Původní kolemjdoucí | 09.06.2012 20:45
Súhlasím Martina | 23.05.2012 21:27
Re: Re: Profesional | 15.05.2012 11:45

Pridajte komentár

* Pokiaľ je text nečitateľný, nový načítate kliknutím na obrázok. Veľké a malé písmená sa neodlišujú.
Pre prihlásených sa kontrolný obrázok nezobrazuje. Prihláste sa alebo sa zaregistrujte ak ešte nemáte účet.
Opíšte text z obrázku: *

* Hviezdičkou sú označené povinné informácie.


Články z Finančné poradenstvo

Pavel Škriniar | 28.09.2016 00:00 Sú obavy o budúcnosť finančného sprostredkovania opodstatnené?

Najnovšia štatistika distribúcie poistenia v Európe ukazuje, že banky majú v niektorých krajinách dominantnú a v niektorých významnú úlohu pri predaji životného poistenia. Majú sa teda sprostredkovatelia obávať o svoje pozície na trhu? Celá správa »

Komentárov: 3 / 3 Posledný komentár: 29.09.2016 08:21

Peter Apolen | 22.09.2016 00:00 Nižšie dane sú fajn, ale čo zato...

Slovenská vláda včera prekvapila. V balíku oznámila viacero daňových zmien priaznivých pre podnikanie. Prilepšia si živnostníci, ale i právnické osoby. No všetko je jednoznačné. Pohoršia si komerčné poisťovne a finanční sprostredkovatelia. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Marek Mittaš | 16.09.2016 00:00 Rozhodnúť sa pre pobočku, alebo pre finančného sprostredkovateľa?

Radikálna odpoveď v prospech jednej alebo druhej strany, by znamenala, že existencia druhej strany nemá význam. Tak tomu však nie je. Pobočky, ako aj sprostredkovatelia majú svoje výhody. Pri ich výbere záleží od typu produktu, spôsobu uvažovania klienta, ale i schopnosti predajcu vybudovať si s klientom dlhodobý vzťah.  Celá správa »

Komentárov: 1 / 1 Posledný komentár: 19.09.2016 09:29

Peter Apolen | 06.09.2016 00:00 Slovákom prekážajú pri poistení papierovačky, naopak ocenili ochotu poisťovacích agentov

Podľa celoslovenského prieskumu Slovákov pri vybovaní si poistenia najviac hnevajú zbytočné papierovačky a zložité, či nelogické postupy.  Celá správa »

Komentárov: 1 / 1 Posledný komentár: 06.09.2016 14:38

Peter Apolen | 31.08.2016 00:00 Za vernosťou Slovákov k poskytovateľom finančných služieb je často lenivosť

Slováci ostávajú dlhodobo verní svojim poskytovateľom finančných služieb. Hoci sú často nespokojní s vysokou cenou, či so záujmom o zákazníka, nakoniec ku konkurencii odchádza približne len štvrtina z nich. Ostatní na to vraj nemajú čas alebo takúto zmenu považujú za komplikovanú. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie články »

Krátké správy z Finančné poradenstvo

26.09.2016 08:51 Finančně poradenské společností nefungují v klasickém MLM modelu

V souvislosti s kauzou spuštěnou dokumentem „Rada nad zlato“ a následným propuštěním tří zemských ředitelů OVB Allfinanz se nabízí otázka: Může být finanční poradenství v multilevelových společnostech kvalitní? Přinášíme názory šéfů největších finančně poradenských společností. Jako první se k otázce kvality v rámci MLM vyjádřil Petr Borkovec, generální ředitel a spolumajitel Partners Financial Services. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

09.09.2016 08:15 Finančně poradenské společnosti v 1. pol. 2016: Radost i zklamání

Finančně poradenský trh se dává do pohybu. Možným spouštěčem jsou státní zásahy. A výsledkem jsou rozdílné výsledky finančně poradenských společností. Některým se extrémně daří, jiné propadají. Kdo byl jedničkou na trhu a kdo rostl nejrychleji? Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

07.09.2016 09:00 Petr Mikšíček: Bez předplacených provizí lidem nikdo neporadí

Proč by si měl klient finančního poradce předplácet poplatky u podílových fondů? „Poradce musí být zaplacen, a zároveň se musí jednat o řešení win-win, tedy výhodné i pro klienta,“ říká Petr Mikšíček, regionální ředitel společnosti Fincentrum. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

05.09.2016 09:42 Jak vyčistit finančně poradenský trh

Poslanci a senátoři jsou přesvědčeni, že chrání klienty finančních poradců. Regulace provizí ovšem nic nevyřeší, možná spíš naopak. Vyčistit trh by přitom mohlo být tak snadné! Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

30.08.2016 11:31 Senát schválil 5leté storno… byl mystifikován?

„Cílem navrhované předlohy je řešení současných problémů spojených s předčasným ukončováním smluv o životním pojištění,“ uvedl jednání Senátu ministr financí Andrej Babiš. Regulace provizí ovšem k tomuto cíli nevede. A co na to senátoři? Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie krátke správy »

Najčítanejšie články z Finančné poradenstvo za posledných 14 dní

Peter Apolen | 22.09.2016 00:00 Nižšie dane sú fajn, ale čo zato...

Slovenská vláda včera prekvapila. V balíku oznámila viacero daňových zmien priaznivých pre podnikanie. Prilepšia si živnostníci, ale i právnické osoby. No všetko je jednoznačné. Pohoršia si komerčné poisťovne a finanční sprostredkovatelia. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Marek Mittaš | 16.09.2016 00:00 Rozhodnúť sa pre pobočku, alebo pre finančného sprostredkovateľa?

Radikálna odpoveď v prospech jednej alebo druhej strany, by znamenala, že existencia druhej strany nemá význam. Tak tomu však nie je. Pobočky, ako aj sprostredkovatelia majú svoje výhody. Pri ich výbere záleží od typu produktu, spôsobu uvažovania klienta, ale i schopnosti predajcu vybudovať si s klientom dlhodobý vzťah.  Celá správa »

Komentárov: 1 / 1 Posledný komentár: 01.01.1970 01:00Ďalšie články »