Fincentrum a.s.
Hypoindex.cz Hypoindex.cz ČeskéReformy.cz ČeskéReformy.cz Bankaroku.cz Bankaroku.cz Investiceroku.czInvesticeroku.cz Investujeme.sk Investujeme.cz InvesticiaRoka.sk InvestíciaRoka.sk

Ďakujeme našim partnerom:                                                                                                                                                                   

fincentrum-logo

hviezdne-byvanie


facebook-logo_1

Z redakčnej pošty: Univerzálny poradca je ako zubár operujúci bajpas

Autor: Redakcia | 10.05.2012 00:00 | Kategórie: Finančné poradenstvo | 8 komentárov
Z redakčnej pošty: Univerzálny poradca je ako zubár operujúci bajpas

Zaujala ma reklamná kampaň českej sprostredkovateľskej spoločnosti. Príjemným a vtipným spôsobom rieši problematiku finančnej negramotnosti Čechov aj Slovákov, napísal nám do redakcie Juraj Bakovič. Ako dodal, reklama zároveň, aj keď nechcene, veľmi trefne popisuje najväčší nedostatok finančného poradenstva u nás.

V rubrike z redakčnej pošty prinášame netradičný pohľad nášho čitateľa Juraja Bakoviča na nezávislé sprostredkovanie. Text publikujeme v plnom znení.

V televíznom spote, ktorý ma zaujal, vystupuje muž – zjavne domáci kutil, ktorý si chce sám doma v kúpeľni vyoperovať slepé črevo. Vtipná reklama sa končí otázkou: „Skutočne si radšej všetko robíte sami? Svoje financie radšej zverte odborníkom." Uznávam, že „domáci kutili“ sú pohromou všade tam, kde je v skutočnosti potrebný zásah odborníka. Na druhej strane sa však pýtam, môže byť univerzálny finančný poradca odborníkom naozaj na všetky sféry osobných financií? Odpoveď je rovnaká ako na otázku, či by ste dovolili svojmu zubárovi, aby vám urobil dvojnásobný bajpas na srdci.

 

Samozrejme, že nie, pretože akokoľvek dobrý odborník na stomatológiu je v oblasti srdcových chorôb skoro takým istým laikom ako vy. Iné to nie je ani v oblasti osobných financií. Alebo azda veríte, že muž, ktorý ráno poisťoval dom, cez obed predával podielové fondy a večer vybavil pre klienta hypotéku, je skutočným odborníkom na všetky spomenuté oblasti? V dnešnom období sme svedkami silnej propagandy, ku ktorej aktívne prispievate aj vy na Investujeme.sk a ktorá sa nás snaží presvedčiť o tom, že sa to dá. 

Pred nedávnom som si dokonca prečítal rozhovor s „nezávislým poradcom", ktorý tvrdil, že svojich nových ľudí posiela za poradcami do banky, aby im ukázal, že po niekoľkých školeniach sú lepší ako bankoví úradníci. K tomu len toľko: Čo sa babe chcelo, to sa babe snilo. Marketingovo je to skvelý nápad, až na to, že kvalita je v tomto prípade veľmi účelovo deformovaná. Ak niekomu hučíte, že každé tri roky by si mal klient preniesť hypotéku do inej banky, lebo je to výhodnejšie, tak tomu klient aj nový „nezávislý" poradca uveria. Ibaže pravda je taká, že v skutočnosti klient prepláca už len na znaleckých posudkoch a kolkoch na vklad. Nováčik – maklér nepochopí, ak mu skúsený pracovník v banke hovorí o niečom inom z vlastne praxe. Radšej sa uspokojí s tým, že to čomu nerozumie, nazve hlúposťou.

Uznávam, že istú časť zodpovednosti nesú aj banky, ktoré na svojich ľuďoch šetria a tým podporujú vysokú fluktuáciu, ale stále dokážu svojich ľudí pripraviť lepšie ako „nezávislí poradcovia", ktorí namiesto odbornosti školia len predajné techniky.

Sám som pôsobil v bankovom sektore 6 rokov, práve pre peniaze som odišiel, dnes pracujem pre medzinárodnú IT spoločnosť a s financiami prichádzam do kontaktu najmä ako drobný investor, predovšetkým na FOREXe, aj preto si pravidelne čítam články na Investujeme.sk, ale niektoré, ktoré vychvaľujú prácu poradcov, mi veľmi nevoňajú.

Za ten čas, čo som pracoval v banke, sme venovali veľa energie tomu, aby klienti boli spokojní a ani jeden z mojich kolegov vedome či nevedome nepoškodil žiadneho klienta. To sa však nedá povedať o externých poradcoch, ktorí nám nosili klientov. Ukazovali veľké svaly, aby demonštrovali ako za klienta bojujú, ale keď nastala situácia, že by mohli klientovi zlacniť úver na úkor vlastnej provízie, zrazu stíchli. Nič iné ako peniaze ich nikdy nezaujímalo.

Často som sa zamýšľal nad tým, že keby peniaze, ktoré zarábajú títo „tiežporadcovia" ostávali na výplatných páskach bankových poradcov, znížila by sa ich fluktuácia a klient by mal v banke ešte kvalitnejší servis. 

Stále verím, že sa to podarí a klienti prestanú byť zavádzaní tým, že jeden človek je odborník na celý finančný sektor. Dúfam, že si to uvedomia aj klienti a prestanú s vážnymi srdcovými vadami utekať za zubárni a pochopia, že nie je MUDr. ako MUDr a že nie je finančný odborník ako finančný odborník. Snáď to pochopia skôr, než sa to nezvratne prejaví na ich finančnom zdraví. 

Autorom textu je čitateľ Investujeme.sk a nejde o oficiálny názor redakcie. Ilustračné foto: sxc.hu.

Z redakčnej pošty: Univerzálny poradca je ako zubár operujúci bajpas

Z redakčnej pošty: Univerzálny poradca je ako zubár operujúci bajpas >> zdieľajte na sociálnych sieťach

 
Reklama

 

Posledné pridané komentáre (celkem 8 komentárov)

Paľko Paľko Ty vieš | 22.08.2012 17:19
Dobrý článok, ale... Pavel Oravec | 20.06.2012 14:15
Re: Re: Re: Původní kolemjdoucí | 09.06.2012 20:45
Súhlasím Martina | 23.05.2012 21:27
Re: Re: Profesional | 15.05.2012 11:45

Pridajte komentár

* Pokiaľ je text nečitateľný, nový načítate kliknutím na obrázok. Veľké a malé písmená sa neodlišujú.
Pre prihlásených sa kontrolný obrázok nezobrazuje. Prihláste sa alebo sa zaregistrujte ak ešte nemáte účet.
Opíšte text z obrázku: *

* Hviezdičkou sú označené povinné informácie.


Články z Finančné poradenstvo

Peter Apolen | 20.05.2016 00:00 Fincentrum rástlo v prvom kvartáli o vysokých 38 percent

Spoločnosť Fincentrum, a.s, Bratislava má za sebou jeden z najlepších kvartálov v histórii. Produkcia BEB vzrástla medziročne o  700 tisíc BEB, čo je nárast o  33 percent. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Marek Mittaš | 17.05.2016 00:00 Flexibilita, ponuka, starostlivosť - najsilnejšie piliere finančného sprostredkovania

Čoraz viac ľudí vkladá dôveru v oblasti financií finančnému sprostredkovateľovi. V praxi oceňujú najmä široké portfólio možností, prehľad a komplexnú opateru v otázke peňazí. Priestor na rozvoj finančného sprostredkovania na Slovensku stále existuje.  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Peter Apolen | 04.05.2016 00:00 Ako znížiť počet nespokojných a frustrovaných klientov

Dnešné časy investorom a sporiteľom príliš neprajú. Nízke úrokové sadzby odrádzajú sporiteľov, a volatilné trhy znechucujú investorov. V tomto prostredí to má poradca zaoberajúci sa investíciami veľmi ťažké. Na konci všetkého totiž býva často nespokojný klient. Je však možné sa na veci pozrieť i z druhej strany a situáciu zobrať ako výzvu. Rebecca Murphy, šéfka predaja a marketingu nadnárodnej poradenskej spoločnosti Praemium, zdôrazňuje zásady, ktorých by sa mala moderná poradenská spoločnosť držať. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Peter Apolen | 29.04.2016 00:00 Súčasný refinančný boom môže viesť k zdraženiu hypoték v budúcnosti

Aktuálne prebiehajúca vlna refinancovania starších drahších hypoték spôsobí zdraženie splátok v budúcnosti. Legislatíva totiž tlačí banky do poskytovania úverov s krátkou fixáciou, čím klienti prichádzajú o možnosť zafixovať si dnešné rekordne nízke sadzby na dlhšie obdobie. Zhodli sa na tom diskutujúci Odbornej konferencie Fincentrum bývanie, ktorá sa uskutočnila v stredu 27. apríla. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Marek Mittaš | 27.04.2016 00:00 Online predaj nepredstavuje pre sprostredkovateľov hrozbu, ale príležitosť

Uzatvoriť poistenie cez internet sa v začiatkoch javilo ako čierny deň finančného sprostredkovania. Prax ukazuje opak. Informačné technológie nahrávajú finančným agentom na smeč v oblasti starostlivosti o klienta.  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie články »

Krátké správy z Finančné poradenstvo

19.05.2016 09:12 Regulácia provízii nemá s ochranou klienta nič spoločné

Patrik Nacher se do veřejného povědomí dostal iniciativou proti poplatkové politice bank. Stojí na straně klientů. Přesto odmítá regulaci provizí, která je ochranou klientů zastřešována. Proč? Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

17.05.2016 11:30 Európska smernica o distribúcii poistenia necháva zverejňovanie provízií na národnej legislatíve

Vzhľadom na charakter provízií, ich štruktúru a rôznorodosť je dôležité správne zadefinovanie povinnosti zverejňovania provízií v národnej legislatíve. Nateraz to tak nie je. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

16.05.2016 09:47 Povinnosť zverejňovať provízie zatiaľ hladinu nerozbúrila

Finanční sprostredkovatelia sa zhodujú, že nová povinnosť zverejňovať provízie za predaj hypoték nepriniesla spotrebiteľom žiadne relevantné informácie. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

10.05.2016 09:55 T. Martinovský: Chceme ovplivňovať kvalitu finančného poradenstva v ČR

Zemské ředitelství Tomáše Martinovského je nejrychleji rostoucím ve Fincentru. Jedním z důvodů je aktivní využívání nástrojů nabízených finančně poradenskou společností. A některé z nich jsou zaměřeny na konkurenci. „Věřím, že se nám letos naší prací podaří zase o kousek zkvalitnit celý finančně poradenský trh u nás,“ říká v rozhovoru.  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

25.04.2016 09:27 Cenová regulácia ako zbraň proti spoločenskej nespravodlivosti

Politici zvláště z levicové strany politického spektra často prosazují nejrůznější cenové regulace. Výsledkem je ale nedostatkové zboží a bující šedá ekonomika. Kam může vést omezení svobodné cenotvorby u provizí životního pojištění? Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie krátke správy »

Najčítanejšie články z Finančné poradenstvo za posledných 14 dní

Marek Mittaš | 17.05.2016 00:00 Flexibilita, ponuka, starostlivosť - najsilnejšie piliere finančného sprostredkovania

Čoraz viac ľudí vkladá dôveru v oblasti financií finančnému sprostredkovateľovi. V praxi oceňujú najmä široké portfólio možností, prehľad a komplexnú opateru v otázke peňazí. Priestor na rozvoj finančného sprostredkovania na Slovensku stále existuje.  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Peter Apolen | 20.05.2016 00:00 Fincentrum rástlo v prvom kvartáli o vysokých 38 percent

Spoločnosť Fincentrum, a.s, Bratislava má za sebou jeden z najlepších kvartálov v histórii. Produkcia BEB vzrástla medziročne o  700 tisíc BEB, čo je nárast o  33 percent. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie články »