Fincentrum a.s.
Hypoindex.cz Hypoindex.cz ČeskéReformy.cz ČeskéReformy.cz Bankaroku.cz Bankaroku.cz Investiceroku.czInvesticeroku.cz Investujeme.sk Investujeme.cz InvesticiaRoka.sk InvestíciaRoka.sk

Ďakujeme našim partnerom:                                                                                                                                                                   

fincentrum-logo

hviezdne-byvanie


facebook-logo_1

Z redakčnej pošty: Univerzálny poradca je ako zubár operujúci bajpas

Autor: Redakcia | 10.05.2012 00:00 | Kategórie: Finančné poradenstvo | 8 komentárov
Z redakčnej pošty: Univerzálny poradca je ako zubár operujúci bajpas

Zaujala ma reklamná kampaň českej sprostredkovateľskej spoločnosti. Príjemným a vtipným spôsobom rieši problematiku finančnej negramotnosti Čechov aj Slovákov, napísal nám do redakcie Juraj Bakovič. Ako dodal, reklama zároveň, aj keď nechcene, veľmi trefne popisuje najväčší nedostatok finančného poradenstva u nás.

V rubrike z redakčnej pošty prinášame netradičný pohľad nášho čitateľa Juraja Bakoviča na nezávislé sprostredkovanie. Text publikujeme v plnom znení.

V televíznom spote, ktorý ma zaujal, vystupuje muž – zjavne domáci kutil, ktorý si chce sám doma v kúpeľni vyoperovať slepé črevo. Vtipná reklama sa končí otázkou: „Skutočne si radšej všetko robíte sami? Svoje financie radšej zverte odborníkom." Uznávam, že „domáci kutili“ sú pohromou všade tam, kde je v skutočnosti potrebný zásah odborníka. Na druhej strane sa však pýtam, môže byť univerzálny finančný poradca odborníkom naozaj na všetky sféry osobných financií? Odpoveď je rovnaká ako na otázku, či by ste dovolili svojmu zubárovi, aby vám urobil dvojnásobný bajpas na srdci.

 

Samozrejme, že nie, pretože akokoľvek dobrý odborník na stomatológiu je v oblasti srdcových chorôb skoro takým istým laikom ako vy. Iné to nie je ani v oblasti osobných financií. Alebo azda veríte, že muž, ktorý ráno poisťoval dom, cez obed predával podielové fondy a večer vybavil pre klienta hypotéku, je skutočným odborníkom na všetky spomenuté oblasti? V dnešnom období sme svedkami silnej propagandy, ku ktorej aktívne prispievate aj vy na Investujeme.sk a ktorá sa nás snaží presvedčiť o tom, že sa to dá. 

Pred nedávnom som si dokonca prečítal rozhovor s „nezávislým poradcom", ktorý tvrdil, že svojich nových ľudí posiela za poradcami do banky, aby im ukázal, že po niekoľkých školeniach sú lepší ako bankoví úradníci. K tomu len toľko: Čo sa babe chcelo, to sa babe snilo. Marketingovo je to skvelý nápad, až na to, že kvalita je v tomto prípade veľmi účelovo deformovaná. Ak niekomu hučíte, že každé tri roky by si mal klient preniesť hypotéku do inej banky, lebo je to výhodnejšie, tak tomu klient aj nový „nezávislý" poradca uveria. Ibaže pravda je taká, že v skutočnosti klient prepláca už len na znaleckých posudkoch a kolkoch na vklad. Nováčik – maklér nepochopí, ak mu skúsený pracovník v banke hovorí o niečom inom z vlastne praxe. Radšej sa uspokojí s tým, že to čomu nerozumie, nazve hlúposťou.

Uznávam, že istú časť zodpovednosti nesú aj banky, ktoré na svojich ľuďoch šetria a tým podporujú vysokú fluktuáciu, ale stále dokážu svojich ľudí pripraviť lepšie ako „nezávislí poradcovia", ktorí namiesto odbornosti školia len predajné techniky.

Sám som pôsobil v bankovom sektore 6 rokov, práve pre peniaze som odišiel, dnes pracujem pre medzinárodnú IT spoločnosť a s financiami prichádzam do kontaktu najmä ako drobný investor, predovšetkým na FOREXe, aj preto si pravidelne čítam články na Investujeme.sk, ale niektoré, ktoré vychvaľujú prácu poradcov, mi veľmi nevoňajú.

Za ten čas, čo som pracoval v banke, sme venovali veľa energie tomu, aby klienti boli spokojní a ani jeden z mojich kolegov vedome či nevedome nepoškodil žiadneho klienta. To sa však nedá povedať o externých poradcoch, ktorí nám nosili klientov. Ukazovali veľké svaly, aby demonštrovali ako za klienta bojujú, ale keď nastala situácia, že by mohli klientovi zlacniť úver na úkor vlastnej provízie, zrazu stíchli. Nič iné ako peniaze ich nikdy nezaujímalo.

Často som sa zamýšľal nad tým, že keby peniaze, ktoré zarábajú títo „tiežporadcovia" ostávali na výplatných páskach bankových poradcov, znížila by sa ich fluktuácia a klient by mal v banke ešte kvalitnejší servis. 

Stále verím, že sa to podarí a klienti prestanú byť zavádzaní tým, že jeden človek je odborník na celý finančný sektor. Dúfam, že si to uvedomia aj klienti a prestanú s vážnymi srdcovými vadami utekať za zubárni a pochopia, že nie je MUDr. ako MUDr a že nie je finančný odborník ako finančný odborník. Snáď to pochopia skôr, než sa to nezvratne prejaví na ich finančnom zdraví. 

Autorom textu je čitateľ Investujeme.sk a nejde o oficiálny názor redakcie. Ilustračné foto: sxc.hu.

Z redakčnej pošty: Univerzálny poradca je ako zubár operujúci bajpas

Z redakčnej pošty: Univerzálny poradca je ako zubár operujúci bajpas >> zdieľajte na sociálnych sieťach

 
Reklama

 

Posledné pridané komentáre (celkem 8 komentárov)

Paľko Paľko Ty vieš | 22.08.2012 17:19
Dobrý článok, ale... Pavel Oravec | 20.06.2012 14:15
Re: Re: Re: Původní kolemjdoucí | 09.06.2012 20:45
Súhlasím Martina | 23.05.2012 21:27
Re: Re: Profesional | 15.05.2012 11:45

Pridajte komentár

* Pokiaľ je text nečitateľný, nový načítate kliknutím na obrázok. Veľké a malé písmená sa neodlišujú.
Pre prihlásených sa kontrolný obrázok nezobrazuje. Prihláste sa alebo sa zaregistrujte ak ešte nemáte účet.
Opíšte text z obrázku: *

* Hviezdičkou sú označené povinné informácie.


Články z Finančné poradenstvo

Redakcia | 17.06.2016 00:00 SWOT analýza „Refinančného boomu“

Situácia na finančnom trhu sa po 21.marci tohto roku sa výrazne zmenila. Dnešok prináša klientom, finančným sprostredkovateľom a bankám množstvo príležitostí ale aj hrozieb. V nasledujúcom prehľade preto prinášame analýzu aktuálneho stavu s pozitívami, negatívami, príležitosťami aj hrozbami tejto doby očami územného riaditeľa Fincentra Romana Gálika. Celá správa »

Komentárov: 1 / 1 Posledný komentár: 17.06.2016 14:34

Marek Mittaš | 09.06.2016 23:39 Slováci stále viac fandia rizikovému životnému poisteniu

Turbulencie na finančnom trhu, pád úrokových sadzieb, vyššia informovanosť klienta aj hypotekárny boom zmenili prostredie životného poistenia na Slovenku. Čoraz viac klientov upriamuje svoju pozornosť na prapôvodný zmysel poistenia –  krytie rizík!  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Peter Apolen | 07.06.2016 00:00 Prílišnú reguláciu finančného sektora kriticky vnímajú čoraz viac i spotrebitelia

Za posledný rok, či dva, mi udrel do očí nový fakt. Je ním to, že rastúcu komplikovanosť regulácie vo finančnom sektore vnímajú negatívne už nielen finanční poradcovia a sprostredkovatelia, ale obava z nej rastie už i u spotrebiteľov a zvlášť u rôznych spotrebiteľských skupín.  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Peter Apolen | 03.06.2016 00:00 Fincentrum Reality chce byť o tri roky lídrom realitného trhu

Od začiatku tohto roku pôsobí na realitnom trhu nová spoločnosť – Fincentrum Reality. Jej cieľom je využívať synergie zo spolupráce so spoločnosťou Fincentrum. Klient tak dostane poradenstvo v oblastí financovania nehnuteľnosti, ako aj jej kúpy, či predaja. Cieľom novej firmy je stať sa do troch rokov lídrom trhu. O ďalších plánoch a ambíciách sa rozprávame so šéfkou firmy, Ľubicou Adamkovou. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Peter Apolen | 02.06.2016 00:00 Hypotéky zvyšujú hlad po finančnom sprostredkovaní

Súčasný hypotekárny boom zvýšil okrem úverov na bývanie záujem i o ďalšie služby. Konkrétne ide o finančné sprostredkovania. Ľudia si čoraz viac uvedomujú, že k získaniu výhodných podmienok potrebujú poradenstvo odborníka, a že im nestačia vlastné sily.  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie články »

Krátké správy z Finančné poradenstvo

27.06.2016 09:10 Dobrovoľná certifikácia finančných agentov v ČR

Pokud chcete být opravdu kvalitním finančním poradcem, nepřemýšlejte o tom, kolik tento kurz stojí, kolik vám zabere času a že je potřeba se učit, ale přemýšlejte o tom, co všechno NAVÍC díky tomuto vzdělávání přinesete klientům, kolik lidí se díky tomu stane spokojenější, kolika lidem pomůžete k zabezpečení rodiny a k finanční nezávislosti a kolika lidem výrazně zvýšíte finanční gramotnost. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

22.06.2016 09:40 Na scénu v ČR sa dostávajú dlhodobo predplatné provízie

Investiční životní pojištění (IŽP) je provizní terno. Finanční zprostředkovatelé za jeho prodej inkasují nejvyšší provize ze všech srovnatelných produktů. Jeho éra ale pomalu končí. Zneužívání IŽP k vysávání klientských účtů nepoctivými zprostředkovateli je čím dál obtížnější. Nyní se objevuje nový fenomén – předplácení poplatků investic na desítky let. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

20.06.2016 09:30 Majú spotrebitelia a sprostredkovatelia konečne rovnaké ciele?

Poslední rok či dva mě zaráží fakt, že stále složitější regulaci vnímají negativně nejen finanční poradci a finanční zprostředkovatelé, ale i spotřebitelé. Zejména skupiny spotřebitelů mají rostoucí obavy z jejího nepříznivého dopadu na širokou veřejnost. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

13.06.2016 09:39 Finančné poradenstvo v ČR v roku 2016

Obor finančního poradenství patří v západní společnosti mezi nejprestižnější a v žebříčcích povolání se spolu s lékaři a právníky tyčí na čelních příčkách. V České republice je ale situace odlišná a mnoho lidí by tento obor stále zařadilo na spod žebříčku mezi podřadná povolání. Proč to tak je a kde je pravda? Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

31.05.2016 09:41 Predplatený poplatok? Maximálne na 5 rokov

Stále se v praxi setkávám s tím, že finanční poradci sjednávají klientům pravidelné investice na 30 let s předplaceným vstupním poplatkem. Tenhle nešvar je potřeba z trhu vymýtit, podobně jako třeba investiční životní pojištění. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie krátke správy »

Najčítanejšie články z Finančné poradenstvo za posledných 14 dní

Redakcia | 17.06.2016 00:00 SWOT analýza „Refinančného boomu“

Situácia na finančnom trhu sa po 21.marci tohto roku sa výrazne zmenila. Dnešok prináša klientom, finančným sprostredkovateľom a bankám množstvo príležitostí ale aj hrozieb. V nasledujúcom prehľade preto prinášame analýzu aktuálneho stavu s pozitívami, negatívami, príležitosťami aj hrozbami tejto doby očami územného riaditeľa Fincentra Romana Gálika. Celá správa »

Komentárov: 1 / 1 Posledný komentár: 01.01.1970 01:00Ďalšie články »