Fincentrum a.s.
Hypoindex.cz Hypoindex.cz ČeskéReformy.cz ČeskéReformy.cz Bankaroku.cz Bankaroku.cz Investiceroku.czInvesticeroku.cz Investujeme.sk Investujeme.cz InvesticiaRoka.sk InvestíciaRoka.sk

Ďakujeme našim partnerom:                                                                                                                                                                   

fincentrum-logo

hviezdne-byvanie


facebook-logo_1

Začnú chodiť klienti sami za sprostredkovateľmi?

Autor: Ľuboslav Kačalka | 15.02.2012 00:00 | Kategórie: Finančné poradenstvo Investície | 0 komentárov
Začnú chodiť klienti sami za sprostredkovateľmi?

Finančné produkty, s výnimkou úverov, sa nekupujú, ale predávajú. A práve preto musia finanční profesionáli venovať pomerne veľa času študovaniu predajných techník, niekedy aj na úkor odborného vzdelávania. V ideálnom svete sú klienti aktívni, sami chodia za sprostredkovateľmi a tí sa venujú iba finančným radám. A práve o takýto ideálny model sa snažia na portáli ako-investovať.sk.

Portál ako-investovať.sk spája dopyt potenciálnych klientov – investorov s finančnými profesionálmi. Klient zadá požiadavku, dostane ponuky a sám si vyberie

Z pohľadu klienta

Na začiatku je jednoduchý dotazník, keď potenciálny klient odpovedá na otázky, koľko plánuje investovať, či chce sporiť jednorazovo alebo pravidelne, ako vníma riziko, o aké inštrumenty má záujem a koľko času má na sledovanie vlastného portfólia Takto nastavený dopyt putuje do schránok rôznych finančných profesionálov.  

V rámci testovania aplikácie sme zadali požiadavku sporiť pravidelne 200 eur mesačne po dobu 20 rokov. Sme ochotní niesť stredné riziko, máme „trochu času“ na sledovania portfólia a inštrument si necháme poradiť.  

Odpovede prišli pomerne rýchlo a boli z rôznych súdkov:  

  • Niektorí finanční agenti začali opatrne a vyžiadali si doplňujúce informácie.
  • Online broker bol priamejší a zdôrazňoval výhodnejšiu poplatkovú štruktúru pri priamom nákupe inštrumentov v porovnaní s investovaním cez fondy.
  • Obchodník so zlatom vymenoval 14 argumentov v prospech svojej komodity a ako alternatívu ponúkol investičné fondy s až 9% zhodnotením.
  • Ďalší finančný profesionál odporučil priebežne sporiť na bankovom účte do sumy minimálne 3 tisíc eur a až s ňou vstúpiť na kapitálové trhy.

Pripomíname, že účelom tohto článku nie je hodnotiť odbornú úroveň poskytnutých rád a ich primeranosť načrtnutým požiadavkám. Našim cieľom je v tomto prípade pozrieť sa na to, čo klient získa a čo prípadne stráca takouto formou dopytovania sa po finančných službách.

Klient zatiaľ venoval vyplneniu úvodného dotazníka iba pár minút a už sa mu v pošte objavili rôznorodé ponuky, v mnohých prípadoch aj s odkazmi na doplňujúce informácie a odborné články. Je v jeho záujme, aby zatiaľ zotrval v komunikácii so všetkými profesionálmi a zodpovedal na prípadne doplňujúce otázky. Výber dlhodobej investície nie je záležitosť jedného večera a určite by jej mal venovať viac času ako napríklad kúpe nového televízora.  

Klient je vo výhode práve preto, že si môže vyberať  medzi rôznymi profesionálmi, má dosť času pozorne si prečítať ponuky, nájsť si doplňujúce informácie, konfrontovať návrhy v diskusných fórach a preveriť si spoľahlivosť budúceho správcu svojich peňazí. A to všetko bez stresu z pohodlia vlastnej obývačky, v čase, ktorý mu najviac vyhovuje – trebárs aj o polnoci.  

Z pohľadu finančného profesionála

Klient, ktorý zadá svoj dopyt po finančných službách prostredníctvom dotazníka, má pridanú hodnotu, netreba ho totiž presviedčať o tom, že vo vlastnom záujme musí sporiť. Stačí správne definovať jeho rizikový profil a budúce potreby a dať mu ponuku,  ktorú nebude vedieť odmietnuť. Aj keď na druhej strane treba priznať, že finančný sprostredkovateľ nie je sám, ale stojí v rade podobných profesionálov, z ktorých si nakoniec vyberie klient.  

Predpokladajme, že ak je klient sám aktívny, na zadanie dopytu používa internet a má čas pozorne preskúmať ponuky, ktoré dostane, asi patrí k tým bystrejším a zrejme si zvolí kvalitu. A netreba vravieť, že tej na trhu až tak veľa nie je.

Zhrnuté a podčiarknuté, služba, ktorá spája ponuku a dopyt po finančných službách je najmä pre finančných odborníkov, ktorí sa neboja konfrontácie so svojimi kolegami a posudzovania kvality vlastnej práce.

Ilustrané foto: sxc.hu.

Začnú chodiť klienti sami za sprostredkovateľmi?

Začnú chodiť klienti sami za sprostredkovateľmi? >> zdieľajte na sociálnych sieťach

 
Reklama

 

Komentáre


K tomuto článku ešte nebol pridaný žiadny komentár. Buďte prvý a okomentujte tento článok.

Pridajte komentár

* Pokiaľ je text nečitateľný, nový načítate kliknutím na obrázok. Veľké a malé písmená sa neodlišujú.
Pre prihlásených sa kontrolný obrázok nezobrazuje. Prihláste sa alebo sa zaregistrujte ak ešte nemáte účet.
Opíšte text z obrázku: *

* Hviezdičkou sú označené povinné informácie.


Články z Investície

Pavel Škriniar | 28.09.2016 00:00 Sú obavy o budúcnosť finančného sprostredkovania opodstatnené?

Najnovšia štatistika distribúcie poistenia v Európe ukazuje, že banky majú v niektorých krajinách dominantnú a v niektorých významnú úlohu pri predaji životného poistenia. Majú sa teda sprostredkovatelia obávať o svoje pozície na trhu? Celá správa »

Komentárov: 2 / 2 Posledný komentár: 28.09.2016 19:15

Peter Apolen | 27.09.2016 00:00 Ako rozpoznať nový Facebook, alebo Google

Dnešní trhoví lídri už ponúkajú len obmedzené zhodnotenie investícií. Cena ich akcií síce kolíše, ale svoj najväčší nárast má už za sebou. Pre investorov, ktorí sa zamýšľajú, ako rozpoznať nových lídrov a zaujať na nich pozíciu, ponúkame niekoľko jednoduchých rád.  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Peter Apolen | 22.09.2016 00:00 Nižšie dane sú fajn, ale čo zato...

Slovenská vláda včera prekvapila. V balíku oznámila viacero daňových zmien priaznivých pre podnikanie. Prilepšia si živnostníci, ale i právnické osoby. No všetko je jednoznačné. Pohoršia si komerčné poisťovne a finanční sprostredkovatelia. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Marek Mittaš | 16.09.2016 00:00 Rozhodnúť sa pre pobočku, alebo pre finančného sprostredkovateľa?

Radikálna odpoveď v prospech jednej alebo druhej strany, by znamenala, že existencia druhej strany nemá význam. Tak tomu však nie je. Pobočky, ako aj sprostredkovatelia majú svoje výhody. Pri ich výbere záleží od typu produktu, spôsobu uvažovania klienta, ale i schopnosti predajcu vybudovať si s klientom dlhodobý vzťah.  Celá správa »

Komentárov: 1 / 1 Posledný komentár: 19.09.2016 09:29

Redakcia | 09.09.2016 00:00 Mali by sa banky začať báť konkurencie brokerských spoločností?

Banky môžu byť ďalšou obeťou technologického pokroku. Tak, ako sa taxikári cítia ohrození mobilnými aplikáciami typu Uber, cítia dych na krku i tradičné skostnatené bankové domy. Rôzne fintech spoločnosti im odkrajujú z koláča, či už v oblasti peňažných prevodov, pôžičiek, ale aj investícií. Ak banky nespružnia a nezlacnia svoj biznis, čaká ich pravdepodobne podobný osud, ako iné odvetvia, ktoré technológie vytlačili do histórie.  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie články »

Krátké správy z Investície

28.09.2016 12:00 Úročenie hypotekárnych záložných listov klesá

Kým ešte v máji emitovala Slovenská sporiteľňa hypotekárne záložné listy s priemernou ročnou úrokovou sadzbou 95,40 percenta, aktuálne je to už len 0,65 percenta. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

28.09.2016 09:50 Ranný prehľad trhov 28. septembra

Prinášame pravidelný prehľad vývoja na finančných trhoch a zoznam očakávaných udalostí. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

28.09.2016 08:46 Dohoda o zmrazení ťažby ropy je stále v nedohľadne

Stretnutie producentov ropy, ktoré sa koná tento týždeň v Alžírsku, pravdepodobne nič nové neprinesie. „Bude to konzultačné stretnutie,“ vyhlásil saudský minister energetiky Chálid Fálih. Problémom je totiž to, že ani jedna zo zúčastnených strán nechce pripustiť zmrazene ťažby. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

27.09.2016 22:34 Zmiešaný deň pre trhy

V utorok boli zverejnené nemecké importné ceny, ktoré na mesačnej báze v auguste klesli o 0.2%, pričom analytici očakávali pokles o 0.1%. V predošlom mesiaci rástli jemne, o 0.1%. Rovnaký ukazovateľ, no na ročnej báze, ukázal pokles o 2.6%, po predošlom poklese o 3.8% a pri očakávaniach na úrovni 2.4%. Švédska obchodná bilancia dosiahla –10 miliárd švédskych korún, pričom očakávania boli kladné – 1.5 miliardy SEK.  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

27.09.2016 11:51 Dôchodkové fondy vyrovnali minulé prepady

Fondy v druhom pilieri prekonali minulý týždeň poklesy z predchádzajúceho obdobie. Trhy niektoré vytiahli až k dvom percentám. V mesačnom horizonte sa však stále o ziskoch hovoriť nedá. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie krátke správy »

Najčítanejšie články z Investície za posledných 14 dní

Peter Apolen | 22.09.2016 00:00 Nižšie dane sú fajn, ale čo zato...

Slovenská vláda včera prekvapila. V balíku oznámila viacero daňových zmien priaznivých pre podnikanie. Prilepšia si živnostníci, ale i právnické osoby. No všetko je jednoznačné. Pohoršia si komerčné poisťovne a finanční sprostredkovatelia. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Marek Mittaš | 16.09.2016 00:00 Rozhodnúť sa pre pobočku, alebo pre finančného sprostredkovateľa?

Radikálna odpoveď v prospech jednej alebo druhej strany, by znamenala, že existencia druhej strany nemá význam. Tak tomu však nie je. Pobočky, ako aj sprostredkovatelia majú svoje výhody. Pri ich výbere záleží od typu produktu, spôsobu uvažovania klienta, ale i schopnosti predajcu vybudovať si s klientom dlhodobý vzťah.  Celá správa »

Komentárov: 1 / 1 Posledný komentár: 01.01.1970 01:00Ďalšie články »