Fincentrum a.s.
Hypoindex.cz Hypoindex.cz ČeskéReformy.cz ČeskéReformy.cz Bankaroku.cz Bankaroku.cz Investiceroku.czInvesticeroku.cz Investujeme.sk Investujeme.cz InvesticiaRoka.sk InvestíciaRoka.sk

Ďakujeme našim partnerom:                                                                                                                                                                   

fincentrum-logo

hviezdne-byvanie


facebook-logo_1

Ženy – banky ich ešte v hľadáčiku stále nemajú

Ženy – banky ich ešte v hľadáčiku stále nemajú

Len málo slovenských bánk a poisťovní má produkt zameraný zvlášť na ženy. V zahraničí je pritom cieľová skupina, ktorá si vyžaduje zvláštnu pozornosť, či už ide vlastnosti produktu, marketing alebo formu distribúcie.

Podľa prieskumu globálnej poradenskej spoločnosti A. T. Kearney len dve zo skúmaných dvoch desiatok bánk a poisťovní na Slovensku majú vo svojej ponuke produkt zameraný zvlášť na ženy. Ako ukazuje štúdia potenciál ponúknuť špecifické produkty tejto skupine však existuje. Ide napríklad o produkty, ktoré by zjednodušili podnikanie z domova ženám na materskej dovolenke či finančné poradenstvo pre ženy, ktoré sa po smrti manžela začínajú starať o všetky rodinné financie. To sú špecifické situácie, pri ktorých by poisťovne a banky mohli k ženám ústretovejšie.

Existuje niekoľko bodov, v ktorých sa ženy líšia od mužov pri využívaní finančných produktov. Štúdia poradenskej spoločnosti napríklad ukázala, že ženy využívajú investičné produkty výrazne menej než muži. Zatiaľ čo vo svete investuje do cenných papierov zhruba každý štvrtý muž, zo žien sa takto správa len každá šiesta.„Okrem toho, že ženy menej investujú, zároveň menej premýšľajú o svojom zaistení v dôchodku,“ hovorí Marta Magott, manažérka pražskej pobočky A.T. Kearney.

„Finančné investovanie v rodinách naďalej často funguje podľa klasického modelu. Muži sa typicky starajú o rodinné financie oboch partnerov, čo výrazne znižuje záujem žien o investovanie. Ženy majú navyše väčšiu averziu k riziku a nechcú sa púšťať do riskantnejších produktov ani za cenu vyšších výnosov. U mladej generácie pozorujeme ale viditeľnú zmenu. Priemerný vek, kedy snúbenci uzatvárajú manželstvo je vyšší ako v minulosti a manželský pár často aj po svadbe drží financie oddelene. To vyvoláva väčší záujem mladých žien o investičné produkty,“ uvádza Michal Kozub, analytik spoločnosti Home Credit.

V rámci bežných finančných produktov, ako sú bežný alebo sporiaci účet, kreditná karta, spotrebný úver, alebo hypotéka, už ale nie sú rozdiely medzi ženami a mužmi také jednoznačné. Menia sa totiž s vekom respondentov. Štúdia nezaznamenala rozdiel vo využívaní finančných produktov medzi mužmi a ženami do 25 rokov, zamestnané slobodné ženy sú dokonca skupinou, ktorá najviac využíva finančné produkty. Čím sú ale ženy staršie, tým menej využívajú finančné produkty v porovnaní s rovnako starými mužmi.

„Nie je výnimkou, že sa staršie ženy ocitnú v situácii, kedy zdedili majetok po zosnulom manželovi a zrazu sa musia samy začať starať o všetky svoje financie. Na túto rolu však často nie sú pripravené,“ hovorí M. Magott.

„Podniky v iných odvetviach už objavili potenciál trhu zameraného na ženy a investovali do produktov a marketingu tak, aby ženy dokázali efektívnejšie osloviť. Poskytovatelia finančných služieb ale stále podceňujú túto atraktívnu skupinu klientov,“ dodáva M. Magott.

Na čo by sa mohli slovenské banky u žien zamerať

1. Špecializované služby pre ženy na materskej dovolenke a slobodné matky

Ženy na materskej dovolenke predstavujú početnú skupinu, ktorá priamo nabáda k tvorbe špecificky upravených produktov. Kreditné inštitúcie by mali byť flexibilné v prístupe ku svojím klientkam, či už ide o poskytnutie úverov alebo start-up poradenstvo, s vedomím, že pracovný život ženy sa mení v jej rôznych životných obdobiach.

Okrem žien na materskej dovolenke by špecifické varianty produktov mohli byť tiež cielené na slobodné matky, konkrétnym príkladom by mohlo byť napríklad financovanie vysokoškolského štúdia pre deti slobodných matiek. „Neočakávame diametrálne iný prístup v bankovníctve zameranom na ženy, ale skôr prispôsobenie niektorých produktov, komunikácie a spôsobu obsluhy špecifickým potrebám žien tak, aby sa aj táto dôležitá skupina klientov cítila oslovená,“ hovorí M. Magott.

2. Prístup ušitý na mieru seniorným klientkam

Jednou z možností, ako osloviť staršie klientky, je ponuka špeciálneho poradenského servisu, v rámci ktorého obsluhujú ženy poradkyne a špecialistky v podobnom veku, uvádza M. Magott.

3.    Prestížne produkty spojené so štatútom úspechu

U zamestnaných a vzdelaných žien by mohli finančné inštitúcie klásť väčší dôraz na prestíž a ponúknuť služby a produkty, ktoré sú spájané so statusom úspechu nielen svojou charakteristikou, ale aj svojím dizajnom – príkladom môžu byť kreditné karty poskytujúce rozličné vernostné výhody.


  • A.T. Kearney analyzovala ponuku týcho 20tich finančných inštitúcií na Slovensku: AEGON Životná poisťovňa, Allianz – Slovenská poisťovňa, Československá obchodná banka, Generali Slovensko poisťovňa, ING Životná poisťovňa, J&T Banka, KOMUNÁLNA poisťovna, KOOPERATIVA poisťovňa, Vienna Insurance Group MetLife Amslico poisťovňa, Oberbank Leasing, OTP Banka Slovensko, OVB Allfinanz Slovensko, Poisťovňa Slovenskej sporiteľne, Sberbank Slovensko, Slovenská sporiteľňa, Tatra banka, UniCredit Bank Slovakia, Union poisťovňa, Všeobecná úverová banka, Wüstenrot poisťovňa.
  • Štúdiu skúmajúcu odlišné preferencie žien a mužov pri finančných produktoch pripravila spoločnosť A.T. Kearney spolu s Research-Haus You-Gov. Zúčastnilo sa jej celkom šesť tisíc respondentov zo západnej Európy s cieľom identifikovať ich zvyky v oblasti finančných produktov.
Ženy – banky ich ešte v hľadáčiku stále nemajú

Ženy – banky ich ešte v hľadáčiku stále nemajú >> zdieľajte na sociálnych sieťach

 
 

Komentáre


K tomuto článku ešte nebol pridaný žiadny komentár. Buďte prvý a okomentujte tento článok.

Pridajte komentár

* Pokiaľ je text nečitateľný, nový načítate kliknutím na obrázok. Veľké a malé písmená sa neodlišujú.
Pre prihlásených sa kontrolný obrázok nezobrazuje. Prihláste sa alebo sa zaregistrujte ak ešte nemáte účet.
Opíšte text z obrázku: *

* Hviezdičkou sú označené povinné informácie.


Články z Ostatné správy

Pavel Škriniar | 18.01.2017 00:00 Hľadáte čo najlacnejší účet pre dôchodcu? Zoberte do úvahy aj neseniorské účty

Pokorením dôchodkového veku a nábehom na fixnú sumu pravidelného príjmu – dôchodku, sa človek stále viac orientuje na výdavkovú stranu rozpočtu. Prichádza obdobie hľadania zliav. Platí to aj vo finančnom svete. I tu však platí, že vyhrávajú len tí aktívni. Ani tu zľavy neprichádzajú automaticky, treba o nich vedieť a potom o ne požiadať. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Peter Apolen | 11.01.2017 00:00 Poštová banka mení svoj biznis model. Chce osloviť novú cieľovú skupinu

Poštová banka odštartovala nový rok zásadnými zmenami v biznis modeli. Tradičná banka zameraná najmä na vidiecke obyvateľstvo plánuje osloviť nové cieľové skupiny klientov. Chce preto priniesť nové produkty, rozšíriť pobočkovú sieť a zmeniť marketingovú komunikáciu.  Celá správa »

Komentárov: 2 / 2 Posledný komentár: 11.01.2017 22:34

Redakcia | 10.01.2017 00:00 Začínajúce firmy majú novú možnosť ako podnikať

Od nového roka pribudla slovenským podnikateľom nová možnosť formy podnikania. Ide o takzvanú Jednoduchú spoločnosť na akcie (j.s.a.). Je určená najmä startupom, no výhodná môže byť aj pre ostatných začínajúcim podnikateľov. Takéto podnikanie by malo byť medzistupňom medzi akciovou spoločnosťou a spoločnosťou s ručením obmedzením. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Marek Mittaš | 05.01.2017 00:00 Študentom na vzdelanie požičiava štát aj banky

Bezplatné školstvo rozhodne neznamená štúdium zadarmo. Podľa prieskumu TNS Slovakia Millennials+ minie vysokoškolák priemerne 42 eur týždenne. V prípade  pracujúcich vysokoškolákov je to až takmer sto eur. Vzdelanie možno brať ako vynikajúcu investíciu do života, no nie každý si ho môže dovoliť. K dispozícii sú preto rôzne štipendiá, granty, ale aj komerčné pôžičky.  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Pavel Škriniar | 30.12.2016 00:00 7 najväčších bankových prešľapov roku 2016

Internetový porovnávač finančných produktov, FinančnáHitparáda.sk, bilancuje najväčšie alebo najčastejšie sa opakujúce prešľapy bánk tohto roka. Údaje vyplývajú z mystery shoppingu, ktorý portál pravidelne realizuje. Hoci vedomé alebo náhodné zavádzania klientov majú rôzne podoby, treba mať na pamäti, že aj bankový pracovník je stále len človek. Teda tak, ako môže byť omylný, alebo zákerný, môže byť na druhej strane aj dobromyseľný. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie články »

Krátké správy z Ostatné správy

12.01.2017 15:19 Prognózy pre pracovný trh na rok 2017

Ktoré odvetvia majú na Slovensku budúcnosť, a ktoré sektory zápasia s akútnym nedostatkom kvalifikovaných ľudí? Stane sa robotizácia, ako náhrada ľudskej pracovnej sily, realitou? Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

11.01.2017 13:24 Objem hypoték v ČR vzrástol vlani o 22%

Objem nových hypoték dosiahol minulý rok rekordných 225 miliárd korún. Úrokové sadzby zároveň spadli v novembri na historicky najnižšiu úroveň 1,77 percenta. Priemerná úroková sadzba za rok 2016 predstavovala 2,12 percenta. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

10.01.2017 10:37 Počet osobných bankrotov každým rokom stúpa

Minulý rok bolo na Slovensku vyhlásených 731 osobných bankrotov, čo je o 134 viac ako v roku 2015. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

03.01.2017 13:32 Slovenskí manažéri stále dôverujú tlačeným médiám

Viac ako dve tretiny slovenských manažérov považujú za najdôležitejší zdroj informácií pre svoj biznis priame kontakty v rámci podnikatelskej siete. Tlačené médiá však zostávajú dôležitým zdrojom informácií. Televízia a rozhlas sú značne v úzadí.  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

03.01.2017 09:16 Spořicí účty: Zamíchá Banka CREDITAS kartami?

Největší družstevní záložna se stala Bankou CREDITAS. Její hlavní zbraní v boji o klienty budou spořicí účty. Má šanci rozvířit zamrzající vody úrokových sazeb? Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie krátke správy »

Najčítanejšie články z Ostatné správy za posledných 14 dní

Redakcia | 10.01.2017 00:00 Začínajúce firmy majú novú možnosť ako podnikať

Od nového roka pribudla slovenským podnikateľom nová možnosť formy podnikania. Ide o takzvanú Jednoduchú spoločnosť na akcie (j.s.a.). Je určená najmä startupom, no výhodná môže byť aj pre ostatných začínajúcim podnikateľov. Takéto podnikanie by malo byť medzistupňom medzi akciovou spoločnosťou a spoločnosťou s ručením obmedzením. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Peter Apolen | 11.01.2017 00:00 Poštová banka mení svoj biznis model. Chce osloviť novú cieľovú skupinu

Poštová banka odštartovala nový rok zásadnými zmenami v biznis modeli. Tradičná banka zameraná najmä na vidiecke obyvateľstvo plánuje osloviť nové cieľové skupiny klientov. Chce preto priniesť nové produkty, rozšíriť pobočkovú sieť a zmeniť marketingovú komunikáciu.  Celá správa »

Komentárov: 2 / 2 Posledný komentár: 01.01.1970 01:00

Marek Mittaš | 05.01.2017 00:00 Študentom na vzdelanie požičiava štát aj banky

Bezplatné školstvo rozhodne neznamená štúdium zadarmo. Podľa prieskumu TNS Slovakia Millennials+ minie vysokoškolák priemerne 42 eur týždenne. V prípade  pracujúcich vysokoškolákov je to až takmer sto eur. Vzdelanie možno brať ako vynikajúcu investíciu do života, no nie každý si ho môže dovoliť. K dispozícii sú preto rôzne štipendiá, granty, ale aj komerčné pôžičky.  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie články »