Fincentrum a.s.
Hypoindex.cz Hypoindex.cz ČeskéReformy.cz ČeskéReformy.cz Bankaroku.cz Bankaroku.cz Investiceroku.czInvesticeroku.cz Investujeme.sk Investujeme.cz InvesticiaRoka.sk InvestíciaRoka.sk

Ďakujeme našim partnerom:                                                                                                                                                                   

fincentrum-logo

hviezdne-byvanie


facebook-logo_1

Ženy – banky ich ešte v hľadáčiku stále nemajú

Ženy – banky ich ešte v hľadáčiku stále nemajú

Len málo slovenských bánk a poisťovní má produkt zameraný zvlášť na ženy. V zahraničí je pritom cieľová skupina, ktorá si vyžaduje zvláštnu pozornosť, či už ide vlastnosti produktu, marketing alebo formu distribúcie.

Podľa prieskumu globálnej poradenskej spoločnosti A. T. Kearney len dve zo skúmaných dvoch desiatok bánk a poisťovní na Slovensku majú vo svojej ponuke produkt zameraný zvlášť na ženy. Ako ukazuje štúdia potenciál ponúknuť špecifické produkty tejto skupine však existuje. Ide napríklad o produkty, ktoré by zjednodušili podnikanie z domova ženám na materskej dovolenke či finančné poradenstvo pre ženy, ktoré sa po smrti manžela začínajú starať o všetky rodinné financie. To sú špecifické situácie, pri ktorých by poisťovne a banky mohli k ženám ústretovejšie.

Existuje niekoľko bodov, v ktorých sa ženy líšia od mužov pri využívaní finančných produktov. Štúdia poradenskej spoločnosti napríklad ukázala, že ženy využívajú investičné produkty výrazne menej než muži. Zatiaľ čo vo svete investuje do cenných papierov zhruba každý štvrtý muž, zo žien sa takto správa len každá šiesta.„Okrem toho, že ženy menej investujú, zároveň menej premýšľajú o svojom zaistení v dôchodku,“ hovorí Marta Magott, manažérka pražskej pobočky A.T. Kearney.

„Finančné investovanie v rodinách naďalej často funguje podľa klasického modelu. Muži sa typicky starajú o rodinné financie oboch partnerov, čo výrazne znižuje záujem žien o investovanie. Ženy majú navyše väčšiu averziu k riziku a nechcú sa púšťať do riskantnejších produktov ani za cenu vyšších výnosov. U mladej generácie pozorujeme ale viditeľnú zmenu. Priemerný vek, kedy snúbenci uzatvárajú manželstvo je vyšší ako v minulosti a manželský pár často aj po svadbe drží financie oddelene. To vyvoláva väčší záujem mladých žien o investičné produkty,“ uvádza Michal Kozub, analytik spoločnosti Home Credit.

V rámci bežných finančných produktov, ako sú bežný alebo sporiaci účet, kreditná karta, spotrebný úver, alebo hypotéka, už ale nie sú rozdiely medzi ženami a mužmi také jednoznačné. Menia sa totiž s vekom respondentov. Štúdia nezaznamenala rozdiel vo využívaní finančných produktov medzi mužmi a ženami do 25 rokov, zamestnané slobodné ženy sú dokonca skupinou, ktorá najviac využíva finančné produkty. Čím sú ale ženy staršie, tým menej využívajú finančné produkty v porovnaní s rovnako starými mužmi.

„Nie je výnimkou, že sa staršie ženy ocitnú v situácii, kedy zdedili majetok po zosnulom manželovi a zrazu sa musia samy začať starať o všetky svoje financie. Na túto rolu však často nie sú pripravené,“ hovorí M. Magott.

„Podniky v iných odvetviach už objavili potenciál trhu zameraného na ženy a investovali do produktov a marketingu tak, aby ženy dokázali efektívnejšie osloviť. Poskytovatelia finančných služieb ale stále podceňujú túto atraktívnu skupinu klientov,“ dodáva M. Magott.

Na čo by sa mohli slovenské banky u žien zamerať

1. Špecializované služby pre ženy na materskej dovolenke a slobodné matky

Ženy na materskej dovolenke predstavujú početnú skupinu, ktorá priamo nabáda k tvorbe špecificky upravených produktov. Kreditné inštitúcie by mali byť flexibilné v prístupe ku svojím klientkam, či už ide o poskytnutie úverov alebo start-up poradenstvo, s vedomím, že pracovný život ženy sa mení v jej rôznych životných obdobiach.

Okrem žien na materskej dovolenke by špecifické varianty produktov mohli byť tiež cielené na slobodné matky, konkrétnym príkladom by mohlo byť napríklad financovanie vysokoškolského štúdia pre deti slobodných matiek. „Neočakávame diametrálne iný prístup v bankovníctve zameranom na ženy, ale skôr prispôsobenie niektorých produktov, komunikácie a spôsobu obsluhy špecifickým potrebám žien tak, aby sa aj táto dôležitá skupina klientov cítila oslovená,“ hovorí M. Magott.

2. Prístup ušitý na mieru seniorným klientkam

Jednou z možností, ako osloviť staršie klientky, je ponuka špeciálneho poradenského servisu, v rámci ktorého obsluhujú ženy poradkyne a špecialistky v podobnom veku, uvádza M. Magott.

3.    Prestížne produkty spojené so štatútom úspechu

U zamestnaných a vzdelaných žien by mohli finančné inštitúcie klásť väčší dôraz na prestíž a ponúknuť služby a produkty, ktoré sú spájané so statusom úspechu nielen svojou charakteristikou, ale aj svojím dizajnom – príkladom môžu byť kreditné karty poskytujúce rozličné vernostné výhody.


  • A.T. Kearney analyzovala ponuku týcho 20tich finančných inštitúcií na Slovensku: AEGON Životná poisťovňa, Allianz – Slovenská poisťovňa, Československá obchodná banka, Generali Slovensko poisťovňa, ING Životná poisťovňa, J&T Banka, KOMUNÁLNA poisťovna, KOOPERATIVA poisťovňa, Vienna Insurance Group MetLife Amslico poisťovňa, Oberbank Leasing, OTP Banka Slovensko, OVB Allfinanz Slovensko, Poisťovňa Slovenskej sporiteľne, Sberbank Slovensko, Slovenská sporiteľňa, Tatra banka, UniCredit Bank Slovakia, Union poisťovňa, Všeobecná úverová banka, Wüstenrot poisťovňa.
  • Štúdiu skúmajúcu odlišné preferencie žien a mužov pri finančných produktoch pripravila spoločnosť A.T. Kearney spolu s Research-Haus You-Gov. Zúčastnilo sa jej celkom šesť tisíc respondentov zo západnej Európy s cieľom identifikovať ich zvyky v oblasti finančných produktov.
Ženy – banky ich ešte v hľadáčiku stále nemajú

Ženy – banky ich ešte v hľadáčiku stále nemajú >> zdieľajte na sociálnych sieťach

 
Reklama

 

Komentáre


K tomuto článku ešte nebol pridaný žiadny komentár. Buďte prvý a okomentujte tento článok.

Pridajte komentár

* Pokiaľ je text nečitateľný, nový načítate kliknutím na obrázok. Veľké a malé písmená sa neodlišujú.
Pre prihlásených sa kontrolný obrázok nezobrazuje. Prihláste sa alebo sa zaregistrujte ak ešte nemáte účet.
Opíšte text z obrázku: *

* Hviezdičkou sú označené povinné informácie.


Články z Ostatné správy

Redakcia | 09.06.2016 00:00 Limit na hypotéku pre mladých sa od júla citeľne znižuje

Od 1. júla sa opäť prehodnotí horná hranica príjmu na získanie hypotéky pre mladých. Tento krát to však bude zlým smerom. Žiadať o štátnu podporu budú môcť len mladí s príjmom do 1127 eur, čo je o 116 menej ako teraz.  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Peter Apolen | 31.05.2016 00:00 Ako sa hľadá recept na klesajúce výnosy v bankovom sektore

Súčasné ekonomické prostredie bankám nepraje. Nízke sadzby im nedovolia zarábať, regulátori neustále sprísňujú podmienky ich podnikania. Banky preto začínajú hľadať nový model podnikania. Mohla by ním byť politika predávať čo najjednoduchšie produkty, pri minimálnych nákladoch a čo najmenšom riziku. Banky, ktoré sa touto cestou už vydali, slávia prvé úspechy. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Roman Gálik | 27.05.2016 00:00 Je na čase poobzerať sa po dlhších fixáciách

Rekordne nízke úrokové sadzby môžu byť už onedlho minulosťou. Banky si totiž, skôr, či neskôr, budú musieť začať kryť náklady z prípadného predčasného splácania úverov. Už na jeseň tak môžeme byť svedkami zmeny trendu – nárastu úrokov. Je preto načase poobzerať sa po dlhších fixáciách. Prinášame preto prehľad úverových ponúk so sadzbou na päť a desať rokov.  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Dominika Ondrová | 24.05.2016 00:00 Slováci sú z pohľadu pracovnej perspektívy najväčími optimistami v Európe

Nedávny prieskum ukázal, že Slováci si najviac veria pri udržaní ich súčasného zamestnania. O jeho stratu sa obáva len osem percent z nich, čo je najmenej v Európe. Zásluhu na tom má zlepšujúca sa ekonomická situácia na pracovnom trhu. Naopak najhoršie v prieskume vyšli podľa očakávaní Gréci, či Španieli. Pracovné pozície sú tak paradoxne ohrozené najviac v krajinách, kde boli alebo sú najviac chránené. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Peter Apolen | 19.05.2016 00:00 Spotrebné úvery na Slovensku začali zlacňovať

Spotrebné úvery na Slovensku patria stále medzi najdrahšie v eurozóne. Banky však aktuálne vyšli s ponukami, ktoré by naše sadzby mohli onedlho dostať k európskemu priemeru. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie články »

Krátké správy z Ostatné správy

24.06.2016 09:59 Aké zmeny priniesol nový zákon o verejnom obstarávaní

Už od 18. apríla 2016 je v platnosti nový Zákon o verejnom obstarávaní č. 343/2015 Z.z., ktorý úplne nahradil pôvodný zákon č. 25/2006 Z.z. aj so všetkými jeho 26 novelami. Inštitúcia verejného obstarávania je často kritizovaná najmä pre vysokú administratívnu záťaž, ktorá sa spája so zadávaním zákaziek. Aké zmeny priniesol nový zákon a prečo sa oplatí vyhľadať právne služby pri zadávaní alebo uchádzaní? Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

24.06.2016 09:00 Až 14 % ľudí si skontroluje mobil viac ako 100 krát denne

Takmer všetci mobilní spotrebitelia si kontrolujú telefóny do troch hodín od prebudenia. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

23.06.2016 09:02 Spotrebiteľské centrum v ČR pomáha ľuďom i pri problémoch v zahraničí

Doba dovolených se nezadržitelně blíží a spotřebitel se může setkat s řadou problémů v zahraničí. Zrušené a zpožděné lety, problémy se zavazadly a nákupy přes internet, problémy s ubytovacími službami, spory s cestovními kancelářemi a autopůjčovnami, reklamace zboží zakoupeného v kamenných prodejnách v zahraničí… Evropské spotřebitelské centrum může spotřebiteli pomoci. Jak? Odpovídá Ondřej Tichota, poradce pro komunikaci u Evropského spotřebitelského centra ČR. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

22.06.2016 10:20 Európsky platobný report 2016 spoločnosti Intrum Justitia

Spoločnosť Intrum Justitia zverejnila výsledky exkluzívneho celoeurópskeho prieskumu Európsky platobný report (EPR) 2016. Zozbierali v nej údaje od viac ako 9500 spoločností v Európe, pričom 200 z nich bolo zo Slovenska. Report tak opäť ponúka prehľad o platobnej morálke a finančnom zdraví európskych firiem. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

20.06.2016 12:50 Zákazníci poisťovne Groupama majú prístup k službe diagnose.me

Groupama poisťovňa začala ponúkať k rizikovému životnému poisteniu novú službu. Klientom umožňuje  konzultovať diagnózu s lekármi po celom svete. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie krátke správy »