Fincentrum a.s.
Hypoindex.cz Hypoindex.cz ČeskéReformy.cz ČeskéReformy.cz Bankaroku.cz Bankaroku.cz Investiceroku.czInvesticeroku.cz Investujeme.sk Investujeme.cz InvesticiaRoka.sk InvestíciaRoka.sk

Ďakujeme našim partnerom:                                                                                                                                                                   

fincentrum-logo

hviezdne-byvanie


facebook-logo_1

Ženy – banky ich ešte v hľadáčiku stále nemajú

Ženy – banky ich ešte v hľadáčiku stále nemajú

Len málo slovenských bánk a poisťovní má produkt zameraný zvlášť na ženy. V zahraničí je pritom cieľová skupina, ktorá si vyžaduje zvláštnu pozornosť, či už ide vlastnosti produktu, marketing alebo formu distribúcie.

Podľa prieskumu globálnej poradenskej spoločnosti A. T. Kearney len dve zo skúmaných dvoch desiatok bánk a poisťovní na Slovensku majú vo svojej ponuke produkt zameraný zvlášť na ženy. Ako ukazuje štúdia potenciál ponúknuť špecifické produkty tejto skupine však existuje. Ide napríklad o produkty, ktoré by zjednodušili podnikanie z domova ženám na materskej dovolenke či finančné poradenstvo pre ženy, ktoré sa po smrti manžela začínajú starať o všetky rodinné financie. To sú špecifické situácie, pri ktorých by poisťovne a banky mohli k ženám ústretovejšie.

Existuje niekoľko bodov, v ktorých sa ženy líšia od mužov pri využívaní finančných produktov. Štúdia poradenskej spoločnosti napríklad ukázala, že ženy využívajú investičné produkty výrazne menej než muži. Zatiaľ čo vo svete investuje do cenných papierov zhruba každý štvrtý muž, zo žien sa takto správa len každá šiesta.„Okrem toho, že ženy menej investujú, zároveň menej premýšľajú o svojom zaistení v dôchodku,“ hovorí Marta Magott, manažérka pražskej pobočky A.T. Kearney.

„Finančné investovanie v rodinách naďalej často funguje podľa klasického modelu. Muži sa typicky starajú o rodinné financie oboch partnerov, čo výrazne znižuje záujem žien o investovanie. Ženy majú navyše väčšiu averziu k riziku a nechcú sa púšťať do riskantnejších produktov ani za cenu vyšších výnosov. U mladej generácie pozorujeme ale viditeľnú zmenu. Priemerný vek, kedy snúbenci uzatvárajú manželstvo je vyšší ako v minulosti a manželský pár často aj po svadbe drží financie oddelene. To vyvoláva väčší záujem mladých žien o investičné produkty,“ uvádza Michal Kozub, analytik spoločnosti Home Credit.

V rámci bežných finančných produktov, ako sú bežný alebo sporiaci účet, kreditná karta, spotrebný úver, alebo hypotéka, už ale nie sú rozdiely medzi ženami a mužmi také jednoznačné. Menia sa totiž s vekom respondentov. Štúdia nezaznamenala rozdiel vo využívaní finančných produktov medzi mužmi a ženami do 25 rokov, zamestnané slobodné ženy sú dokonca skupinou, ktorá najviac využíva finančné produkty. Čím sú ale ženy staršie, tým menej využívajú finančné produkty v porovnaní s rovnako starými mužmi.

„Nie je výnimkou, že sa staršie ženy ocitnú v situácii, kedy zdedili majetok po zosnulom manželovi a zrazu sa musia samy začať starať o všetky svoje financie. Na túto rolu však často nie sú pripravené,“ hovorí M. Magott.

„Podniky v iných odvetviach už objavili potenciál trhu zameraného na ženy a investovali do produktov a marketingu tak, aby ženy dokázali efektívnejšie osloviť. Poskytovatelia finančných služieb ale stále podceňujú túto atraktívnu skupinu klientov,“ dodáva M. Magott.

Na čo by sa mohli slovenské banky u žien zamerať

1. Špecializované služby pre ženy na materskej dovolenke a slobodné matky

Ženy na materskej dovolenke predstavujú početnú skupinu, ktorá priamo nabáda k tvorbe špecificky upravených produktov. Kreditné inštitúcie by mali byť flexibilné v prístupe ku svojím klientkam, či už ide o poskytnutie úverov alebo start-up poradenstvo, s vedomím, že pracovný život ženy sa mení v jej rôznych životných obdobiach.

Okrem žien na materskej dovolenke by špecifické varianty produktov mohli byť tiež cielené na slobodné matky, konkrétnym príkladom by mohlo byť napríklad financovanie vysokoškolského štúdia pre deti slobodných matiek. „Neočakávame diametrálne iný prístup v bankovníctve zameranom na ženy, ale skôr prispôsobenie niektorých produktov, komunikácie a spôsobu obsluhy špecifickým potrebám žien tak, aby sa aj táto dôležitá skupina klientov cítila oslovená,“ hovorí M. Magott.

2. Prístup ušitý na mieru seniorným klientkam

Jednou z možností, ako osloviť staršie klientky, je ponuka špeciálneho poradenského servisu, v rámci ktorého obsluhujú ženy poradkyne a špecialistky v podobnom veku, uvádza M. Magott.

3.    Prestížne produkty spojené so štatútom úspechu

U zamestnaných a vzdelaných žien by mohli finančné inštitúcie klásť väčší dôraz na prestíž a ponúknuť služby a produkty, ktoré sú spájané so statusom úspechu nielen svojou charakteristikou, ale aj svojím dizajnom – príkladom môžu byť kreditné karty poskytujúce rozličné vernostné výhody.


  • A.T. Kearney analyzovala ponuku týcho 20tich finančných inštitúcií na Slovensku: AEGON Životná poisťovňa, Allianz – Slovenská poisťovňa, Československá obchodná banka, Generali Slovensko poisťovňa, ING Životná poisťovňa, J&T Banka, KOMUNÁLNA poisťovna, KOOPERATIVA poisťovňa, Vienna Insurance Group MetLife Amslico poisťovňa, Oberbank Leasing, OTP Banka Slovensko, OVB Allfinanz Slovensko, Poisťovňa Slovenskej sporiteľne, Sberbank Slovensko, Slovenská sporiteľňa, Tatra banka, UniCredit Bank Slovakia, Union poisťovňa, Všeobecná úverová banka, Wüstenrot poisťovňa.
  • Štúdiu skúmajúcu odlišné preferencie žien a mužov pri finančných produktoch pripravila spoločnosť A.T. Kearney spolu s Research-Haus You-Gov. Zúčastnilo sa jej celkom šesť tisíc respondentov zo západnej Európy s cieľom identifikovať ich zvyky v oblasti finančných produktov.
Ženy – banky ich ešte v hľadáčiku stále nemajú

Ženy – banky ich ešte v hľadáčiku stále nemajú >> zdieľajte na sociálnych sieťach

 
 

Komentáre


K tomuto článku ešte nebol pridaný žiadny komentár. Buďte prvý a okomentujte tento článok.

Pridajte komentár

* Pokiaľ je text nečitateľný, nový načítate kliknutím na obrázok. Veľké a malé písmená sa neodlišujú.
Pre prihlásených sa kontrolný obrázok nezobrazuje. Prihláste sa alebo sa zaregistrujte ak ešte nemáte účet.
Opíšte text z obrázku: *

* Hviezdičkou sú označené povinné informácie.


Články z Ostatné správy

Peter Apolen | 31.08.2016 00:00 Za vernosťou Slovákov k poskytovateľom finančných služieb je často lenivosť

Slováci ostávajú dlhodobo verní svojim poskytovateľom finančných služieb. Hoci sú často nespokojní s vysokou cenou, či so záujmom o zákazníka, nakoniec ku konkurencii odchádza približne len štvrtina z nich. Ostatní na to vraj nemajú čas alebo takúto zmenu považujú za komplikovanú. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Jana Glasová | 23.08.2016 00:00 Zadlženosť Slovákov vzrástla v 1. polroku o 13 %

Celkový objem úverov obyvateľov Slovenska dosiahol ku koncu prvého polroka výšku 26,3 mld. eur. Je o 13 percent viac ako v rovnakom období vlaňajška, čo je takmer také isté tempo rastu zadlženia ako vlani. Až tri štvrtiny úverov predstavujú pôžičky na bývanie. V číslach je zarátaný prírastok aj úbytok úverov. Ak je teda starý úver nahradený novým v rovnakej výške, v štatistike stavu sa to neukáže. Preto nie je medzi tohto a minuloročným tempom rastu takmer žiadny rozdiel. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Peter Apolen | 16.08.2016 00:00 Tri rady ako na cestách prežiť vo finančnom bezpečí

Dočasný život mimo domova mení naše zvyklosti. Týka sa to i elektronického bankovníctva. Väčšinou sme menej ostražití a často aj neznalí miestnych pomerov. V skutočnosti by to však malo byť práve naopak, pretože online bankovníctvo predstavuje oveľa väčšie riziká ako správa financií z domu. Ponúkame preto niekoľko najdôležitejších rád, ako si počas horúcich dní ustrážiť svoj telefón, bankový účet a osobné financie. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Peter Apolen | 04.08.2016 00:00 Úver, kreditka, či povolené prečerpanie? Podľa čoho sa rozhodnúť

Letné obdobie je tradične časom, kedy ľudia prevetrávajú svoje účty. Často sa im preto stane, že vlastné prostriedky nestačia, a človek by uvítal finančnú podporu. Nieže by sme našim čitateľom odporúčali zadlžovať sa kvôli dovolenke, ale ak už ste pred touto dilemou, ponúkame porovnanie troch základných typov úverových produktov – bankovej pôžičky, povoleného prečerpania a kreditnej karty.  Celá správa »

Komentárov: 1 / 1 Posledný komentár: 04.08.2016 13:40

Juraj Karabínoš | 28.07.2016 00:00 5 tipov, ako nemať na dovolenke starosti s platobnými kartami

V zahraničí sa často spoliehame na platobné karty. Zvyk so sebou nosiť čo najmenej hotovosti ich právom zvýhodňuje. Aké karty si sebou vziať, ako karty pred odchodom nastaviť a ako s nimi v zahraničí pracovať, vám poradíme v nasledujúcom článku.  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie články »

Krátké správy z Ostatné správy

31.08.2016 10:59 Záujem o hypotéky v Británii klesá

Britské banky schválili v júli najnižší počet hypotekárnych úverov za ostatného 1,5 roka. Môže za tým byť pokles záujmu o nové bývanie po referende o brexite, ako aj obavy zo zvyšovania sadzieb. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

30.08.2016 12:01 Slováci odkladajú deťom vyššie sumy ako Česi

Slováci odkladajú deťom dvojnásobok toho, čo naši českí susedia. Zistila to štúdia mBank, ktorá spolu so spustením nových detských kont, zmapovala zvyky rodičov sporiacich pre svoje deti. Zároveň zisťovala ako deti míňajú svoje ušetrené peniaze. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

26.08.2016 09:10 Mladí Slováci dokážu na zábavu kartou minúť až 190 eur mesačne

Neprekvapí, že sa mladí ľudia sa chcú predovšetkým zabávať. Potvrdzuje to aj štruktúra ich výdavkov, zábava totiž tvorí až pätinu všetkých útrat platobnou kartou u ľudí narodených po roku 1990. Viac zaplatia len za jedlo. Významnú položku v ich rozpočte tvorí predovšetkým kino, šport alebo hry. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

26.08.2016 08:51 Nemci sa pripravujú na krízu a núdzové prežitie

Německá vláda vyzvala občany, aby se zabezpečili pro případ krize či války. Podle nové koncepce civilní obrany by se lidé měli zásobit jídlem, vodou, ale i palivem a dalšími praktickými věcmi. V případě konfliktu budou muset civilisté také pomáhat armádě na vnějších hranicích NATO.  Víte, co byste měli doma mít v případě napadení státu nebo jiné katastrofy? Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

25.08.2016 09:22 Záujem o zakladanie firiem rapídne rastie

V 1. polroku vzniklo takmer toľko nových spoločností s ručením obmedzeným, ako za celý minulý rok. Dôvodov je niekoľko. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie krátke správy »

Najčítanejšie články z Ostatné správy za posledných 14 dní

Peter Apolen | 16.08.2016 00:00 Tri rady ako na cestách prežiť vo finančnom bezpečí

Dočasný život mimo domova mení naše zvyklosti. Týka sa to i elektronického bankovníctva. Väčšinou sme menej ostražití a často aj neznalí miestnych pomerov. V skutočnosti by to však malo byť práve naopak, pretože online bankovníctvo predstavuje oveľa väčšie riziká ako správa financií z domu. Ponúkame preto niekoľko najdôležitejších rád, ako si počas horúcich dní ustrážiť svoj telefón, bankový účet a osobné financie. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Jana Glasová | 23.08.2016 00:00 Zadlženosť Slovákov vzrástla v 1. polroku o 13 %

Celkový objem úverov obyvateľov Slovenska dosiahol ku koncu prvého polroka výšku 26,3 mld. eur. Je o 13 percent viac ako v rovnakom období vlaňajška, čo je takmer také isté tempo rastu zadlženia ako vlani. Až tri štvrtiny úverov predstavujú pôžičky na bývanie. V číslach je zarátaný prírastok aj úbytok úverov. Ak je teda starý úver nahradený novým v rovnakej výške, v štatistike stavu sa to neukáže. Preto nie je medzi tohto a minuloročným tempom rastu takmer žiadny rozdiel. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie články »