Fincentrum a.s.
Hypoindex.cz Hypoindex.cz ČeskéReformy.cz ČeskéReformy.cz Bankaroku.cz Bankaroku.cz Investiceroku.czInvesticeroku.cz Investujeme.sk Investujeme.cz InvesticiaRoka.sk InvestíciaRoka.sk

Ďakujeme našim partnerom:                                                                                                                                                                   

fincentrum-logo

hviezdne-byvanie


facebook-logo_1

Ženy – banky ich ešte v hľadáčiku stále nemajú

Ženy – banky ich ešte v hľadáčiku stále nemajú

Len málo slovenských bánk a poisťovní má produkt zameraný zvlášť na ženy. V zahraničí je pritom cieľová skupina, ktorá si vyžaduje zvláštnu pozornosť, či už ide vlastnosti produktu, marketing alebo formu distribúcie.

Podľa prieskumu globálnej poradenskej spoločnosti A. T. Kearney len dve zo skúmaných dvoch desiatok bánk a poisťovní na Slovensku majú vo svojej ponuke produkt zameraný zvlášť na ženy. Ako ukazuje štúdia potenciál ponúknuť špecifické produkty tejto skupine však existuje. Ide napríklad o produkty, ktoré by zjednodušili podnikanie z domova ženám na materskej dovolenke či finančné poradenstvo pre ženy, ktoré sa po smrti manžela začínajú starať o všetky rodinné financie. To sú špecifické situácie, pri ktorých by poisťovne a banky mohli k ženám ústretovejšie.

Existuje niekoľko bodov, v ktorých sa ženy líšia od mužov pri využívaní finančných produktov. Štúdia poradenskej spoločnosti napríklad ukázala, že ženy využívajú investičné produkty výrazne menej než muži. Zatiaľ čo vo svete investuje do cenných papierov zhruba každý štvrtý muž, zo žien sa takto správa len každá šiesta.„Okrem toho, že ženy menej investujú, zároveň menej premýšľajú o svojom zaistení v dôchodku,“ hovorí Marta Magott, manažérka pražskej pobočky A.T. Kearney.

„Finančné investovanie v rodinách naďalej často funguje podľa klasického modelu. Muži sa typicky starajú o rodinné financie oboch partnerov, čo výrazne znižuje záujem žien o investovanie. Ženy majú navyše väčšiu averziu k riziku a nechcú sa púšťať do riskantnejších produktov ani za cenu vyšších výnosov. U mladej generácie pozorujeme ale viditeľnú zmenu. Priemerný vek, kedy snúbenci uzatvárajú manželstvo je vyšší ako v minulosti a manželský pár často aj po svadbe drží financie oddelene. To vyvoláva väčší záujem mladých žien o investičné produkty,“ uvádza Michal Kozub, analytik spoločnosti Home Credit.

V rámci bežných finančných produktov, ako sú bežný alebo sporiaci účet, kreditná karta, spotrebný úver, alebo hypotéka, už ale nie sú rozdiely medzi ženami a mužmi také jednoznačné. Menia sa totiž s vekom respondentov. Štúdia nezaznamenala rozdiel vo využívaní finančných produktov medzi mužmi a ženami do 25 rokov, zamestnané slobodné ženy sú dokonca skupinou, ktorá najviac využíva finančné produkty. Čím sú ale ženy staršie, tým menej využívajú finančné produkty v porovnaní s rovnako starými mužmi.

„Nie je výnimkou, že sa staršie ženy ocitnú v situácii, kedy zdedili majetok po zosnulom manželovi a zrazu sa musia samy začať starať o všetky svoje financie. Na túto rolu však často nie sú pripravené,“ hovorí M. Magott.

„Podniky v iných odvetviach už objavili potenciál trhu zameraného na ženy a investovali do produktov a marketingu tak, aby ženy dokázali efektívnejšie osloviť. Poskytovatelia finančných služieb ale stále podceňujú túto atraktívnu skupinu klientov,“ dodáva M. Magott.

Na čo by sa mohli slovenské banky u žien zamerať

1. Špecializované služby pre ženy na materskej dovolenke a slobodné matky

Ženy na materskej dovolenke predstavujú početnú skupinu, ktorá priamo nabáda k tvorbe špecificky upravených produktov. Kreditné inštitúcie by mali byť flexibilné v prístupe ku svojím klientkam, či už ide o poskytnutie úverov alebo start-up poradenstvo, s vedomím, že pracovný život ženy sa mení v jej rôznych životných obdobiach.

Okrem žien na materskej dovolenke by špecifické varianty produktov mohli byť tiež cielené na slobodné matky, konkrétnym príkladom by mohlo byť napríklad financovanie vysokoškolského štúdia pre deti slobodných matiek. „Neočakávame diametrálne iný prístup v bankovníctve zameranom na ženy, ale skôr prispôsobenie niektorých produktov, komunikácie a spôsobu obsluhy špecifickým potrebám žien tak, aby sa aj táto dôležitá skupina klientov cítila oslovená,“ hovorí M. Magott.

2. Prístup ušitý na mieru seniorným klientkam

Jednou z možností, ako osloviť staršie klientky, je ponuka špeciálneho poradenského servisu, v rámci ktorého obsluhujú ženy poradkyne a špecialistky v podobnom veku, uvádza M. Magott.

3.    Prestížne produkty spojené so štatútom úspechu

U zamestnaných a vzdelaných žien by mohli finančné inštitúcie klásť väčší dôraz na prestíž a ponúknuť služby a produkty, ktoré sú spájané so statusom úspechu nielen svojou charakteristikou, ale aj svojím dizajnom – príkladom môžu byť kreditné karty poskytujúce rozličné vernostné výhody.


  • A.T. Kearney analyzovala ponuku týcho 20tich finančných inštitúcií na Slovensku: AEGON Životná poisťovňa, Allianz – Slovenská poisťovňa, Československá obchodná banka, Generali Slovensko poisťovňa, ING Životná poisťovňa, J&T Banka, KOMUNÁLNA poisťovna, KOOPERATIVA poisťovňa, Vienna Insurance Group MetLife Amslico poisťovňa, Oberbank Leasing, OTP Banka Slovensko, OVB Allfinanz Slovensko, Poisťovňa Slovenskej sporiteľne, Sberbank Slovensko, Slovenská sporiteľňa, Tatra banka, UniCredit Bank Slovakia, Union poisťovňa, Všeobecná úverová banka, Wüstenrot poisťovňa.
  • Štúdiu skúmajúcu odlišné preferencie žien a mužov pri finančných produktoch pripravila spoločnosť A.T. Kearney spolu s Research-Haus You-Gov. Zúčastnilo sa jej celkom šesť tisíc respondentov zo západnej Európy s cieľom identifikovať ich zvyky v oblasti finančných produktov.
Ženy – banky ich ešte v hľadáčiku stále nemajú

Ženy – banky ich ešte v hľadáčiku stále nemajú >> zdieľajte na sociálnych sieťach

 
 

Komentáre


K tomuto článku ešte nebol pridaný žiadny komentár. Buďte prvý a okomentujte tento článok.

Pridajte komentár

* Pokiaľ je text nečitateľný, nový načítate kliknutím na obrázok. Veľké a malé písmená sa neodlišujú.
Pre prihlásených sa kontrolný obrázok nezobrazuje. Prihláste sa alebo sa zaregistrujte ak ešte nemáte účet.
Opíšte text z obrázku: *

* Hviezdičkou sú označené povinné informácie.


Články z Ostatné správy

| 28.04.2017 00:00 Pozeráme sa už pri hypotekárnych úrokoch na samé dno?

Banky zas a znova prerábajú svoje reklamy a dôvodom nie je nič iné ako ďalšie zmeny hypotekárnych sadzieb. Úrokové sadzby pod jedným už nie sú žiadnym prvoaprílovým žartom, ale reálne dosiahnutou métou v histórii hypoték.  Áno, je pravdou, že pri reálnom hodnotení výhodnosti hypoték treba brať do úvahy aj ďalšie, naviazané produkty, faktom ale zostáva, že úroky pravdepodobne už dosiahli svoje dno.  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Peter Apolen | 27.04.2017 00:00 Stavebné sporenie je na slovenskom trhu už 25 rokov

Stavebné sporenie je na slovenskom trhu už 25 rokov. Prešlo za ten čas viacerými zmenami a jeho vlastnosti sú každou generáciou vnímané inak. Napríklad štátna prémia už dnes nie je tým najvýznamnejším motivátorov pre uzatvorenie zmluvy. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Marek Mittaš | 26.04.2017 00:00 Hypotéky rastú, no banky prerábajú

Národná banka Slovenska na základe stresových testov konštatovala, že slovenské banky sú dnes v dobrej kondícii a relatívne odolné voči negatívnym vplyvom. Zároveň im však do budúcnosti veští pokles ziskovosti. Samotné banky priznávajú, že ani prebiehajúce hypotekárne „dožinky“ im nepriniesli výrazný nárast príjmov. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

| 18.04.2017 00:00 Veľkonočné zvyky sa evidentne vytrácajú, tradície si udržiavame len v jedle

Veľká noc je v našich zemepisných šírkach druhým najvýznamnejším sviatkom v roku. Dôležitejšie sú pre nás len Vianoce. Postupne však Veľká noc prichádza o svoju duchovnú podstatu. Bez ohľadu na to, či je naše vnímanie týchto sviatkov kresťanské alebo skôr pohanské, považujeme ich aj za sviatky rodiny. Celá správa »

Komentárov: 1 / 1 Posledný komentár: 19.04.2017 13:37

Peter Apolen | 12.04.2017 00:00 Cenu Hypotéka roka 2017 získala VÚB banka

Hypotéku roka 2017 ponúka VÚB banka. Rozhodla o tom odborná porota už štvrtého ročníka súťaže najlepších bankových inštitúcií. Podujatie organizuje spoločnosť Fincentrum a týždenník Trend. Okrem najlepšej hypotekárnej banky sa oceňujú i stavebné sporiteľne, poisťovne a najlepší bankoví a poistní manažéri. Celá správa »

Komentárov: 1 / 1 Posledný komentár: 19.04.2017 14:26Ďalšie články »

Krátké správy z Ostatné správy

26.04.2017 11:35 Slováci zaostávajú pri investíciach do zníženia energetickej náročnosti bývania

Moderné technológie umožňujú pri rekonštrukcii nielen skrášliť bývanie, ale pri správnej investícii aj znížiť mesačné náklady s ním spojené.  Na rekonštrukciu je možné použiť i pôžičku, ktorá sa pri nižších nákladoch na bývanie javí ako dobrá investícia. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

26.04.2017 09:04 Jiří Šindelář: Finanční instituce není potřeba zregulovat do bezvědomí

Šéf USF Jiří Šindelář bude reprezentovat české finanční poradenství na evropské úrovni. Co vedlo k jeho zvolení místopředsedou FECIF? Jak se vypořádá s případným střetem zájmů mezi evropskými a českými zájmy finančního poradenství? Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

25.04.2017 12:31 Klienti sa pri úhrade faktúr v oblasti služieb zlepšili

V rámci platobnej disciplíny si na Slovensku medzi firemnými zákazníkmi  výrazne polepšili klienti v oblasti služieb. Za minulý rok priemerne uhrádzali faktúry po lehote splatnosti behom 17 dní, čo je v porovnaní s predošlým rokom o desať dní menej. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

24.04.2017 10:42 Rakúske banky potrebujú znižovať náklady

Rakúske banky potrebujú podľa Rakúskej  národnej banky pokračovať v znižovaní prevádzkových nákladov. Mali by tak urobiť najmä znižovaním počtu zamestnancov, ako aj rušením pobočiek. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

20.04.2017 10:52 Vlani zaniklo takmer najviac firiem od krízy

Podľa analýzy dátovej spoločnosti Bisnode Slovensko u nás v minulom roku zaniklo presne 8 579 spoločností. V počte ukončených podnikaní je to druhé najhoršie číslo od krízy. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie krátke správy »

Najčítanejšie články z Ostatné správy za posledných 14 dní

| 28.04.2017 00:00 Pozeráme sa už pri hypotekárnych úrokoch na samé dno?

Banky zas a znova prerábajú svoje reklamy a dôvodom nie je nič iné ako ďalšie zmeny hypotekárnych sadzieb. Úrokové sadzby pod jedným už nie sú žiadnym prvoaprílovým žartom, ale reálne dosiahnutou métou v histórii hypoték.  Áno, je pravdou, že pri reálnom hodnotení výhodnosti hypoték treba brať do úvahy aj ďalšie, naviazané produkty, faktom ale zostáva, že úroky pravdepodobne už dosiahli svoje dno.  Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

Peter Apolen | 27.04.2017 00:00 Stavebné sporenie je na slovenskom trhu už 25 rokov

Stavebné sporenie je na slovenskom trhu už 25 rokov. Prešlo za ten čas viacerými zmenami a jeho vlastnosti sú každou generáciou vnímané inak. Napríklad štátna prémia už dnes nie je tým najvýznamnejším motivátorov pre uzatvorenie zmluvy. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0

| 18.04.2017 00:00 Veľkonočné zvyky sa evidentne vytrácajú, tradície si udržiavame len v jedle

Veľká noc je v našich zemepisných šírkach druhým najvýznamnejším sviatkom v roku. Dôležitejšie sú pre nás len Vianoce. Postupne však Veľká noc prichádza o svoju duchovnú podstatu. Bez ohľadu na to, či je naše vnímanie týchto sviatkov kresťanské alebo skôr pohanské, považujeme ich aj za sviatky rodiny. Celá správa »

Komentárov: 1 / 1 Posledný komentár: 01.01.1970 01:00

Marek Mittaš | 26.04.2017 00:00 Hypotéky rastú, no banky prerábajú

Národná banka Slovenska na základe stresových testov konštatovala, že slovenské banky sú dnes v dobrej kondícii a relatívne odolné voči negatívnym vplyvom. Zároveň im však do budúcnosti veští pokles ziskovosti. Samotné banky priznávajú, že ani prebiehajúce hypotekárne „dožinky“ im nepriniesli výrazný nárast príjmov. Celá správa »

Komentárov: 0 / 0Ďalšie články »