Utorok 21. novembra. Meniny má Elvíra

A s kým bankuje rodinka Veselých?

Banky Ľuboslav Kačalka 03.11.2010 | 00:00 1 Komentár

Niekoľko týždňov po spustení novej kampane sme sa dozvedeli už aj to, kto so Slovenskou sporiteľňou rozhodne nebankuje. Dlhoročné tváre sporiteľne – herci Pavol Topoľský a Jana Hubinská najnovšie v reklame na nebankovú spoločnosť presviedčajú, že chodiť do pobočky banky je zlý sen. Článok sme aktualizovali, kampaň je zastavená.

Podľa informácií Mediálne.sk spoločnosť Consumer Finance Holding spornú kampaň zastavila. Malo sa tak stať po dohode najvyšších predstaviteľov VÚB (matky CFH) a Slovenskej sporiteľne.

Veselí majú osem rokov

Pred ôsmimi rokmi sa nechal sa Pavol Topoľský ostrihať dohola pred televíznym kamerami. Podľa scenára to bola cena za prehratú stávku – neveril, že jeho kamarát získa úver na auto do 24 hodín. Postupne spoznával televízny divák aj ďalšie komické minipríbehy rodiny Veselých, ktorí sa stali ikonou Slovenskej sporiteľne.  

Na pomyselnom úrade práce sa Veselí ocitli po zmene marketingovo-komunikačnej koncepcie, keď nové spoty priniesli všetky banky skupiny Erste Group.

Pavol Topoľský a Jana Hubinská v kampani Slovenskej sporiteľne

Veselých oživuje požičovňa

Začiatkom týždňa sa herci Pavol TopoľskýJana Hubinská objavili v spote Slovenskej požičovne. Celý klip sa koncepčne podobá na predchádzajúce videá sporiteľne. Muž v podaní P. Topoľského sa strhne z nepríjemného sna: „Snívalo sa mi, že som musel ísť do pobočky,“ Jana Hubinská ho upokojuje: „Ale miláčik, to bol iba zlý sen. Veď vieš, že sme prešli do lepšieho. Peniaze si požičiame rovno z domu.“ Na doplňujúcu otázku manžela: „Tým pádom to vybavíme lacnejšie?“ ponúka jednoznačnú odpoveď: „Samozrejme, žiadne pobočky a žiadne poplatky.“ Reklama odkazuje na stránku Slovenskej požičovne, ktorá poskytuje hotovostné spotrebné pôžičky a aj pôžičky na kúpu nehnuteľnosti.

Pavol Topoľský a Jana Hubinská v kampani Slovenskej požičovne.

Spoločnosť Slovenská požičovňa patrí spolu so značkami QuatroTriangel pod Consumer Finance Holding – člena medzinárodnej bankovej skupiny VÚB INTESA SANPAOLO. V registri veriteľov NBS je uvedená spoločnosť Consumer Finance Holding.

Sporiteľňa vidí etický aj právny problém 

Slovenskej sporiteľni sa nápadná podobnosť s jej marketingových konceptom nepáči: „Vidíme v tom veľký etický a aj právny problém. Momentálne pracujeme na ďalších krokoch,“ uvádza sa v stanovisku banky, ktorá ďalšie kroky nešpecifikovala. Môžeme však predpokladať, že okrem právnikov sa obráti aj na autoregulačný orgán Radu pre reklamu. Etický kódex reklamnej praxe napríklad zakazuje zľahčovanie konkurencie a napodobňovanie reklám. Prepis vybraných odsekov etického kódexu nájdete na konci článku.

Spoločnosť Comsumer Finance Holding uviedla, že počas prebiehajúcej kampane sa k otázkam ohľadne etických a právnych dopadov nebude vyjadrovať.

Prechádzate do lepšieho?

Slovenská sporiteľňa investovala nemálo peňazí do toho, aby si televízni diváci pri „manželskej“ dvojici hercov Pavol Topoľský a Jana Hubinská asociovali práve najväčšiu komerčnú banku. Spot Slovenskej požičovne s vetou: „veď vieš, že sme prešli do lepšieho,“ tak vyznieva ako útok na sporiteľňu.

Samotný spot zdôrazňuje, že v inštitúcii bez pobočiek je vybavenie pôžičky lacnejšie, čo požičovňa zdôrazňuje aj na svojej internetovej stránke: „Vďaka modernému spôsobu vybavovania si pôžičiek cez telefón a internet nemá Slovenská požičovňa žiadne náklady na honosné budovy, pobočky, autá či úradníkov. Pre zákazníka je to zárukou lacných pôžičiek bez akýchkoľvek skrytých poplatkov.“

Bežný spotrebiteľ musí rozlišovať poplatok za vybavenie pôžičky a úrok ako cenu pôžičky. Vo všeobecnosti je málo pravdepodobné, že bežný klient získa v nebankovej spoločnosti lacnejší úver ako v banke. Nebankové spoločnosti majú miernejšie kritériá na klientov a tým pádom pracujú s vyššou rizikovou maržou. Pre porovnanie, Slovenská požičovňa vo svojej kalkulačne na internete ponúka manželskú pôžičku od 600 do 10 tisíc eur s úrokovou sadzbou 13,9% p. a., Slovenská sporiteľňa má v ponuke spotrebný úver na čokoľvek od 9,9% p. a. v závislosti od bonity klienta. Ani prípadné nulové poplatky nie sú automaticky zárukou výhodnejšieho úveru.

Etický kódex reklamnej praxe

Čl. 17 Očierňovanie a zľahčovanie konkurentov

Reklama produktu nesmie útočiť na iný produkt, iného zadávateľa reklamy alebo inú reklamu a nesmie iný produkt, zadávateľa reklamy alebo reklamu diskreditovať.

Čl. 19 Napodobňovanie reklám

(1) Reklama sa nesmie svojím všeobecným vzhľadom, vyobrazením, použitím sloganu, vizuálnej prezentácie, hudby alebo zvukového efektu podobať na inú reklamy tak, aby mohlo dôjsť k zámene, zavádzaniu či zmäteniu spotrebiteľa.

(2) V reklame nemožno bez toho, aby na to bol oprávnený a zákonný dôvod, využiť výsledok cudzej tvorivej činnosti, cudzí nápad alebo výsledok cudzieho pracovného úsilia; zadávateľ reklamy a ním poverená osoba sú pripravení preukázať takýto dôvod.

Zdroj: Rada pre reklamu.

Fotokoláž: Investujeme.sk s využitím fotografií Slovenskej sporiteľne a Slovenskej požičovne.

Ako vnímate reklamu Slovenskej požičovne?

View Results

Loading ... Loading ...

Jedna odpoveď na “A s kým bankuje rodinka Veselých?”

  1. Ondrej píše:

    Ono to vyzera, ze Topolsky a Hubinska zrejme nedostali od sporitelne honorare za poslednu reklamu. Inak si ich prestup neviem vysvetlit.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *