Pondelok 23. októbra. Meniny má Alojzia

Bohuslav Benedek: Niektoré systémy máme nastavené prísnejšie, než vyžaduje zákon

Rok 2009 určite nebol pre finančné subjekty jednoduchý. Kríza poznačila správanie spotrebiteľov a karty zamiešal aj zákonodarca dvoma významnými legislatívnymi normami. Investujeme.sk postupne prinesie pohľad významných finančných inštitúcií na končiaci sa rok. Ako prvý odpovedá generálny riaditeľ finančo-sprostredkovateľskej spoločnosti Partners Group SK Bohuslav Benedek.

Ako hodnotíte rok 2009 najmä z pohľadu dopadov krízy? Správali sa klienti inak?

Rok 2009 bol ďalším úspešným rokom našej činnosti. V doterajšom hodnotení roka pozitívne vnímam zvýšenie výkonov, zvýšenie počtu sprostredkovaných zmlúv a zvýšenie počtu spolupracovníkov. Na druhej strane, zaznamenali sme mierne hodnotové zníženie produkcie oproti minulému roku.

Tento jav je jasne determinovaný správaním sa klientov a ich odlišným prístupom k vlastným financiám. Klienti sa vplyvom súčasnej situácie správajú konzervatívnejšie a opatrnejšie. Je to však dobre. Takéto správanie sa je v súlade s našou filozofiou poradenstva. Naši klienti pociťujú dosahy krízy a mali by sa správať tak, aby toto obdobie zvládli bez  následkov do budúcnosti. Tí, ktorí využívajú našu službu dlhodobo, v tomto období ocenili jej pozitívny prínos. Klientom zdôrazňujeme dôležitosť tvorby rezervy a práve disciplína pri jej tvorbe pomáha teraz mnohým prekonávať náročnejšie obdobie.

Aké produkty boli "hitom" z pohľadu klientov?

V našej produkcii štandardne dominovalo životné poistenie. Je to nevyhnutná zložka portfólia každého klienta a aj v tomto roku bola využívaná väčšinou klientov. Populárne sú naše produkty, ktoré prinášajú klientom dodatočnú pridanú hodnotu. S našimi strategickými partnermi sme  vytvorili pre klientov unikátne produkty so zvýhodnenými podmienkami. Tým, že klienti riešili otázku zabezpečenia cez nás , priamo benefitovali z výhodnejších produktov. Pridaná hodnota, ktorú sme priniesli klientom pri tomto type produktov je jednoducho vyčísliteľná, za prvých desať mesiacov roka 2009 sme klientom ušetrili na poplatkoch takmer 3 milióny eur.

Veľmi populárnym produktom sú aj pravidelné investície, kde cieľové sumy našich klientov vysoko prekročili hranicu 100 miliónov eur. Spolu s viac ako 40 miliónmi eur v obľúbenom peňažnom fonde je to viac ako 140 miliónov eur finančnej rezervy, ktorú si naši klienti vytvárajú a ktorá im poskytne istotu, že preklenú aj dočasne nepriaznivé obdobie. Zároveň, znížením vstupných poplatkov na úkor našej provízie ušetrili títo klienti vyše 150 000 eur.

TIP REDAKCIE:  Zaregistrujte sa a dostávajte e-mailom anotácie na nové články .

Aké nové produkty ste začali sprostredkovávať a ako sa im darilo?

Pred letom sme spustili cestovné poistenie, ktoré sa stretlo s výborným ohlasom  zo strany klientov. Dôvodom boli najmä lepšie ceny pre klienta oproti štandardu, ktoré sa nám podarilo dohodnúť s našimi obchodnými partnermi. Tento rok sme tiež spustili poistenie áut a nehnuteľností, pri ktorých sa nám rovnako podaril dohodnúť výhodnejšie ceny pre klientov.

V súčasnosti obohacujeme naše produktové portfólio o novinku, a to o produkty na báze „pay as you go“. Tento provízny systém eliminuje kreditné riziko, zvyšuje kvalitu formou vyššieho pretrvania zmlúv a znížením storien, a vedie aj k  dlhodobému zabezpečeniu príjmov našich spolupracovníkov.

Rok 2009 bol rokom zmien vo finančnej legislatíve (schválil sa zákon o finančnom sprostredkovaní a finančnom poradenstve a vzápätí sa objavil aj zákon na ochranu spotrebiteľa na finančnom trhu) – čo tieto zákony zmenia?

Nová legislatíva prináša niekoľko zmien, osobne od nej očakávam, že okrem formálnych požiadaviek prinesie reálny prínos pre klienta. Mala by eliminovať negatívne dosahy neprofesionálnej poradenskej činnosti a prečistiť trh, z čoho by mal v konečnom dôsledku benefitovať klient.

Systémy a kritériá v našej spoločnosti máme nastavené v niektorých ohľadoch dokonca oveľa prísnejšie, než vyžaduje nový zákon. Som preto presvedčený, že naša spoločnosť je veľmi dobre pripravená splniť schválené zákonné požiadavky. Od novej legislatívy však očakávam celkovú profesionalizáciu trhu, čo v konečnom dôsledku prispieva k nášmu cieľu, ktorý sa snažíme dosiahnuť už od vzniku našej spoločnosti – je ním profesionálna služba pre klienta.

Aké novinky plánujete v roku 2010? 

V nadchádzajúcom roku pripravujeme niekoľko noviniek, tak pre našich klientov, ako aj pre našich spolupracovníkov. Pre spolupracovníkov sme pripravili úpravy v pláne kariéry spoločnosti, cieľom ktorých je podporiť podnikanie spolupracovníkov, profesionálny rast a a recruiting. Kariérny plán sa tak stáva flexibilnejším a jednoznačne identifikuje kariérne smerovanie a dlhodobý podnikateľský zámer.

Naši klienti sa môžu tešiť na ďalšie rozšírenie portfólia, pripravujeme napríklad produkty privátneho bankovníctva. Zároveň pripravujeme služby pre firmy, resp. ich zamestnancov – firmy budú môcť prostredníctvom našej služby zabezpečiť svojim zamestnancom finančné benefity. Rovnako sme stále orientovaný na servis klientom a pracujeme na jeho ďalšom skvalitnení. Klienti sú našimi dlhodobými partnermi a sami sa rozhodujú, komu zveria svoju dôveru. Preto neustále pracujeme na tom, aby sme s nimi budovali dlhodobé vzťahy a svojimi službami napĺňali ich aktuálne potreby.

Pomáha kríza finančnému poradenstvu?

View Results

Loading ... Loading ...

15 odpovedí na “Bohuslav Benedek: Niektoré systémy máme nastavené prísnejšie, než vyžaduje zákon”

  1. Michal D. píše:

    neviem, ci to bol naozaj az tak uspesny rok. Zial, poradensky trh sa neda velmi porovnavat, kedze vela firiem mlci…

    • Rudi píše:

      To nie je problem PG SK – vysledky pozname a iba potvrdzuju, ze na trhu sme potrebni a klienti nam doveruju. Rastieme lebo to vieme robit inak.

    • Dáša píše:

      neviem či by sa mali chváliť, resp. hodnotiť uplynulý rok finančno poradenské subjekty, myslím že by bolo lepšie keby sa mohli vyjadriť ich (spokojní či nespokojní) klienti a tí môžu chváliť, haniť, hodnotiť, kritizovať…

      • LK píše:

        Nech sa páči, práve v diskusii máte priestor…

      • ludo píše:

        Takže….. mal som stretnutie s finančným poradcom z Partners group a OVB ,potom z Fincentra.

        Dal som si načas a porovnal som si všetky tri ponuky.Vyhralo Fincentrum . Pretože majú najlepšiu ponuku…..

        Ďakujem . . . Ľudo z KNM

        • radik píše:

          ľudo, nie som síce ovb, pg a ani fincentrum pozitív, ale nemyslím si, že by fc malo v portfóliu lepšie produkty ako ovb, určite má však lepšie ako pg… vieš, ide o to, s kým si jednal, nie o to, kto akú značku reprezentuje. Určite však zavážila povesť ovb, ale osobne si myslím, že fincentrum klesne na rovnakú úroveň – berú teraz z oboch firiem peknú pakáž..

        • Ondrej píše:

          To môžem napísať aj ja. A za najlepšiu ponuku označím ponuku spoločnosť WZA. Lenže to tiež nebude dôveryhodné. Bez zverejnených kritérií to je len také reklamné žvatlanie…

  2. evw píše:

    Jano M proste nie je ani Radim Lukeš ani Petr Borkovec. Zníženie produkcie spolu so stornami, konflikty medzi vedením a odchody niektorých štruktúr naznačujú koniec rozprávky o inom finančnom poradenstve. Už ani AXA neposlúcha tak ako kedysi :-).Jedno majú OVB a PG spoločné. Z neúspechov vždy obviňujú niekoho iného.

  3. Teraz už ozaj INAK píše:

    Dobrý deň,

    vážim (-l som) si osobu p. Benedeka, ale rád by som opýtal na tieto dve veci:

    1)
    Citujem slová p. Benedeka priamo z článku: „Veľmi populárnym produktom sú aj pravidelné investície, kde cieľové sumy našich klientov vysoko prekročili hranicu 100 miliónov eur. Spolu s viac ako 40 miliónmi eur v obľúbenom peňažnom fonde je to viac ako 140 miliónov eur finančnej rezervy, ktorú si naši klienti vytvárajú a ktorá im poskytne istotu, že preklenú aj dočasne nepriaznivé obdobie. Zároveň, znížením vstupných poplatkov na úkor našej provízie ušetrili títo klienti vyše 150 000 eur.“
    Mám otázku. Ak niekomu sprostredkoval PartnersGroup (teda obchodník vystupujúci pod jej hlavičkou) sporiaci program s cieľovou sumou napríklad 9.600 EUR (40 EUR mesačne po dobu 20. rokov) a klient si sporí jeden rok, tak za toto obdobie si vytvoril nominálnu rezervu 480 EUR (40 krát 12). Tá otázka znie: je korektné hovoriť a navyše písať, že rezervu som mu vytvoril vo výške 9.600 EUR??? Pán Benedek píše o „140 miliónov EUR finančnej rezervy“.

    2)
    Pioneer Investments sám plošne a pre všetkých sprostredkovateľov znížil predplatené vstupné poplatky a to od rovnakej doby! To nebol krok PartnersGroup ako to z textu p. Benedeka môže vyplývať.
    A tá otázka: Bolo toto zníženie na úkor provízie Partnersu, alebo plošne všetkých sprostredkovateľských spoločností?

    K tomu môžem iba dodať nasledovné:
    – niektoré spoločnosti vykrikujú do neba, aké „ústupky“ robia pre klienta,
    – používajú výroky a píšu články, ktoré sú transparentné asi ako júnový sneh na juhu Slovenska,
    – operujú s výrazmi „ušetrili sme klientom také a také čiastky…“

    Hovorí sa „do tretice všetko dobré“, a teda sa pýtam:
    Viete vôbec ako sa správa „znížená“ poplatková štruktúra v produktoch IŽP od PartnersGroup v prípade, že tieto IŽP obsahujú pripoistenia?
    Napoviem. Počiatočné podielové jednotky (teda najdôležitejší náklad klienta) sa strhávajú z platby poistného (nielen z časti investičnej, ale aj z časti pripoistení!!!). A práve toto spôsobuje, že ak znížený poplatok sa vzťahuje aj na pripoistenia, strhávajú sa PPJ z vyššej čiastky, čo de facto spôsobí, že poplatkovo sú tieto produkty porovnateľné s inými IŽP. Jednou z možností ako si toto overiť, je naštudovať si VPP a vedieť, že kým ostatné poisťovne vyplácajú provízie za investičnú časť na vysokej úrovni, pripoistenia sú ohodnocované omnoho menej bonitne. V PG produktoch je jedno, čo je sporiaca časť a čo sú pripoistenia, dostane rovnakú výšku provízie!!! A to ešte nepíšem ako sa správajú IŽP od PG v prípade, keď napríklad obsahujú pripoistenie kritických chorôb, ktorých platba za toto pripoistenie každoročne rastie vplyvom rastu veku klienta. V takomto prípade sa s rastom celkového poistného každoročne zvyšuje základňa na výpočet PPJ. Ktoré takto každoročne rastú a rastú a rastú.

    Ale i takto sa dá predávať finančné sprostredkovanie INAK.

    Som bývalý spolupracovník PG SK, odišiel som, pretože polopravdy a aj lži som už nedokázal ďalej vstrebávať.

    • ex-šmolko píše:

      a kamže s tou nostalgiou a zatrpknutosťou?
      Fincentrum?
      🙂

    • osvietený? píše:

      súhlasím s tebou na plnej čiare. Vďaka Pánu Bohu ma osvietilo a zavčasu som odišiel z tejto branže (vtedy ešte z OVB). Žial, na tzv. fin. poradcov (lepšie povedané: „predajcov veľmi úzkeho prtfólia fin.produktov“)mám asi takýto názor (keďže som ich viacerých poznal a dvíhal sa mi z nich žalúdok): Radoví slovenskí „(akože) nezávislí“ fin. poradcovia sú najkrajšie oblečení a zároveň najchudobnejší obyvatelia tejto krajiny. Lebo celú svoju chabú províziu minú na: 1 oblek, 1 pár topánok (PS: tie sa oplatí všímať, podľa topánok sa skutočne pozná chudoba týchto osôb, na tých najviac šetria), nejaké 2 košele + kravaty, a potom všetko pretelefonujú a prekávičkujú s kolegami (predtým sa ale dosýta najedia doma od mamičky, lebo na jedlo im už nezostanú euríčka).
      Na tú skúsenosť nikdy nezabudnem, mohol by som o tom napísať knihu. Preto sa pýtam: Títo ľudia mi majú radiť? Takí, čo nevytvotili žiadny kapitál vo svojom živote, takí, čo blábolia o fin.zabezpečení, ale sami sa kolísajú nad priepasťou osobného krachu (resp. vyciciavajú svojich bohatých oteckov a ostatnú rodinu?)?

  4. siska píše:

    Máš pravdu Dáška, klienti PG SK to už urobili a nič na tom nezmení ani ex….hocikto

  5. hmm píše:

    nechapem..na jednej strane Partners kritizujete a pritom mi to pride aako diskusia skrachovancov ktorry zial nemali „na to“ byt uspesným.

    kazdy ma pravo stat sa uspesným…otazka preco svoj neuspech zvaluje na druhých a zakrývate vlastnu neschpnost dohadmi a pletkami ..

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *