Utorok 24. októbra. Meniny má Kvetoslava

Bývalý viceprezident Moody’s obviňuje ratingové agentúry z podvodu, korupcie a chamtivosti

V dobrých časoch nechce nikto ukončiť party a každý je ochotný prižmúriť oko nad podvodmi, korupciou a neúmernou chamtivosťou. Medvedie trhy ale odhalia pravdu. Na povrch vyplával údajný obrovský podvod v Moody’s. Business Insider oznamuje: Analytik Moody’s prehovoril – Ratingové agentúry sú skazené konfliktami, korupciou a chamtivosťou.

Bývalý analytik Moody’s zverejnil príbeh, ako je jedna z najvýznamnejších ratingových agentúr v krajine skorumpovaná až do úplného jadra. Analytik, William J. Harrington, pracoval pre Moody’s 11 rokov, od roku 1999 až po svoju rezignáciu minulý rok.

Od 2006 do 2010 bol Harrington viceprezident skupiny venujúcej sa derivátom, ktorá bola zodpovedná za mnohé katastrofálne hodnotenia, ktoré vydalo Moody’s počas bubliny v nehnuteľnostiach.

Harrington zverejnil príbeh vo forme 78 stranového komentára k navrhovaným pravidlám SEC’s o reforme ratingových agentúr, ktorú jej predložil 8. augusta. Komentár je ostré obvinenie postupov Moody’s, konfliktu záujmov manažmentu a pravdepodobne to spraví z Harringtona hviezdneho svedka pri prípadných budúcich sporoch a rokovaniach na túto tému.

Hlavný konflikt záujmov v Moody’s je dobre známy: Firma je platená tými (banky a firmy ), ktorých cenné papiere ma objektívne hodnotiť. Tento konflikt prestupuje do každého aspektu činnosti Moody’s, hovorí Harrington. To podnecuje každého vo firme, vrátane analytikov, dať klientom Moody’s hodnotenia aké chcú, inak sa na nich klienti vykašľú a odovzdajú svoj biznis iným ratingovým agentúram.

Stručne povedané, Harrington popisuje kultúru konfliktu ktorý je tak hlboký, že hodnotenia Moody’s sú prinajlepšom zbytočné, v horšom prípade škodlivé.

Harrington je presvedčený, že navrhované pravidlá SEC integritu ratingov Moody’s zhoršia, nie zlepšia. Tiež verí, že posledné pokusy Moody’s reformovať sa, nie sú nič iné ako dobre vyzerajúca PR kampaň.

Zhrnuli sme najdôležitejšie body Harringtonovho príbehu. Tu je pár kľúčových bodov :

  • Ratingy Moody’s často neodzrkadľujú závery jej súkromných analytikov. Namiesto toho ratingové komisie dôjdu k záveru, že určité cenné papiere si zaslúžia určité ratingy – a potom hlasujú s manažmentom, aby dávali cenným papierom čo najvyššie ratingy tak, ako to chcú ich eminenti .
  • Moody’s manažment a úradníci čo „súhlasia“ spravia všetko preto, aby boli ich klienti – eminenti spokojní – a ich analytici, ktorí to tak nerobia sú “na obtiaž“. Vedenie používa rôzne taktiky, aby premenilo týchto problémových analytikov na „ Poddajných firemných občanov“, ktorí majú záujmy Moody’s vo svojich srdciach.
  • Produktoví manažéri Moody’s sa zúčastňujú a rozhodujú o ratingoch. Títo produktoví manažéri sú tí istí ľudia, ktorí sú priamo zodpovední za spokojnosť zákazníkov a rast Moody’s.
  • Najmenej jeden vedúci pracovník klamal pod prísahou pri vypočúvaní vedenia ratingovej agentúry. Iný pracovník, ktorí bol príkladom toho ako dáva manažment dôraz nato aby dával eminentom čo chcú, vynechal vypočúvanie úplne, hovorí Harrington.

Z blogu Mikea Shedlocka – Mish´s Global Economic preložil Dušan Cíbik.

FinancnyTrh.com


Články: http://financnytrh.com/clanky.html

Spravodajstvo: http://financnytrh.com/zhrnutie-dna.html

Dôverujete ratingovým agentúram?

View Results

Loading ... Loading ...

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *