Utorok 10. decembra. Meniny má Radúz

Cez mBank už do podielových fondov investovalo 2 200 ľudí

fondy

mBank spustila pred zhruba ôsmymi mesiacmi online predaj podielových fondov. V slovenských podmienkach ide o inovatívnu službu, ktorá umožňuje nakupovať a predávať podielové listy prostredníctvom elektronického bankovníctva. Doteraz tak urobilo 2 200 investorov.

O úvodnom záujme klientov o novinku sa rozprávame s produktovým špecialistom mBank Vladimírom Málikom.

  • S akou reakciou sa stretla ponuka mBank v oblasti investícii do podielových fondov?

Od spustenia online supermarketu investičných fondov sme sa zo strany našich klientov stretli s veľmi pozitívnym ohlasom. Svedčí o tom aj fakt, že ho už využíva viac ako 2 200 klientov. Celá investičná platforma je veľmi jednoduchá. Klienti majú možnosť jednoducho online a bez papierovania uzatvoriť zmluvu a taktiež takmer na jeden klik investovať na svetových finančných trhoch.

  • Do akých fondov môžu ľudia investovať?

Ponuku supermarketu aktuálne tvorí viac ako 20 investičných fondov dvoch renomovaných spoločností NN Investment PartnersBNP Paribas Asset Management. Chceme ju naďalej rozširovať o nové investičné spoločnosti.

  • O aké fondy majú klienti najväčší záujem?

Prevažujú akciové a zmiešané fondy, pod čo sa podpisuje aj pozitívny vývoj na akciových trhoch v poslednom období. Najväčší objem peňazí klienti investovali do investičných fondov Parvest Equity China a NN (L) European Equity.

  • Neboja sa ľudia investovať hneď aj väčšiu sumu?

Najvyššiu jednorazovú investíciu máme aktuálne vo výške sto tisíc eur. Ale je to individuálne. Sú klienti, ktorí si chcú nový produkt najprv „ohmatať“, preto sme nastavili minimálnu investíciu na 15 eur. Tí skúsenejší investujú vyššie čiastky.

  • Aká skupina investorov ma o produkt záujem? Ako by ste ich definovali?

Najväčšou skupinou klientov, ktorí dnes využívajú online supermarket investičných fondov, sú ľudia s vysokoškolským vzdelaním vo veku 30 až 40 rokov.

  • Podmienkou získania prístupu k podielovým fondom je vyplnenie online dotazníka. Čo je jeho cieľom?

Účelom investičného dotazníka je posúdenie piatich oblastí, ktorými sú vedomosti a skúsenosti s investovaním, postoj k riziku a klientove investičné ciele a horizont. Na základe toho je klient oboznámený s tým, aké finančné nástroje sú pre neho primerané. Ponuka je prispôsobená tak, aby si z nej mohol vybrať každý. Od konzervatívnych stratégii s kratším investičným horizontom a nižším rizikom až po vysoko rizikové fondy s investičným horizontom viac ako sedem rokov.

  • Ako na základe prvých výsledkov hodnotíte investičnú gramotnosť Slovákov?

Pozitívne hodnotíme už fakt, že klienti majú záujem aj o iné formy zhodnocovania peňazí, akou je napríklad investovanie. Navyše klientom ponúkame na jednom mieste nielen všetky potrebné informácie a dokumenty pre správne investičné rozhodnutie, ale aj pravidelné novinky zo sveta investícií, a tiež sériu článkov a videí pre tých, ktorí sa chcú dozvedieť o investovaní viac, prípadne sa vyhnúť zbytočným chybám pri investovaní.

  • Od marca budú vklady investorov spoplatnené. Predpokladáte, že sa to prejaví v záujme o službu?

Budeme sa snažiť i v budúcnosti zachovať takú výšku poplatkov, aby bola ponuka stále výhodná a zaujímavá pre našich súčasných ale aj budúcich klientov.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *