Piatok 14. augusta. Meniny má Mojmír

Čo okrem úroku by ste mali zvažovať pri pôžičke

Banky 06.06.2014 | 15:47 0 Komentárov

Podľa názoru odborníka finančná gramotnosť Slovákov stúpa, napriek tomu majú klienti bánk v niektorých oblastiach medzery. O čom by mal klient vedieť, ak sa aktívne zaujíma o pôžičku?

Poplatky navyše nie sú nutnosťou

„Podľa prieskumov sa Slováci pri výbere spotrebného úveru najčastejšie rozhodujú podľa úroku alebo výšky mesačnej splátky. Mnohokrát zabúdajú, že najdôležitejším kritériom je práve ročná percentuálna miera nákladov (RPMN), ktorá určuje celkové náklady spojené s úverom,“ informuje Lukáš Fúčela, produktový špecialista online banky Zuno. Klient by mal byť pri výbere pôžičky dostatočné informovaný, či a aké poplatky bude banka žiadať, napríklad za poskytnutie pôžičky. Táto suma môže tvoriť pevne stanovené percento z požičanej čiastky a úver sa tak klientovi predraží. Niektoré banky si však poplatky za vybavenie pôžičky neúčtujú a RPMN tak automaticky klesne.

Úver je vhodné pripoistiť

Banky ponúkajú možnosť pripoistiť si úver a klient je vtedy chránený v prípade neschopnosti splácať. V prípade poistnej udalosti poisťovňa vyplatí banke finančné prostriedky, ktoré banka následne použije na splatenie pôžičky, počas trvania následkov poistnej udalosti. V Zuno je možné poistiť si splácanie pre prípad smrti, invalidity, pracovnej neschopnosti a nezamestnanosti.

Návšteva banky nie je vždy potrebná

Mnoho vecí si klienti vedia vybaviť aj prostredníctvom internetu a to platí aj pri žiadosti o pôžičku. „Žiadosť o úver v Zuno vypĺňa klient priamo v online bankingu a podpisuje ju pomocou sms – kódu. V prípade potreby komunikujeme s klientom, ak potrebujeme doplniť niektoré údaje. Všetky žiadosti sa snažíme posúdiť čo najskôr, no záleží to aj od dostupnosti klienta,“ dopĺňa Fúčela.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial