Sobota 23. júna. Meniny má Sidónia

Dovolenkári sa naučili žiť s terorizmom. Vracajú sa do Turecka a Egyptu

cestovné poistenie
Poistenie Peter Apolen 13.06.2018 | 00:00 0 Komentárov

Slováci sa začínajú vracať do destinácií ak Turecko, Egypt, či Tunisko. Po dvoch rokoch výpadku, za ktorým stáli bezpečnostné hrozby, sa stávajú tieto destinácie opäť bestsellerom. Rastie aj záujem o dovolenku v zahraničí ako takú. Prejaví sa to pravdepodobne aj v zvýšenom záujme o cestovné poistenie.

Podľa Michala Tumu z cestovnej agentúry Invia má o Turecko tento rok záujem tri krát viac ľudí, ako vlani. Dvojnásobný záujem je tento rok o Tunisko. Vrátane tradičných destinácií, ako Grécko, Taliansko, či Chorvátsko, si doteraz tento rok zatiaľ vybralo letnú dovolenku o 44 percent viac osôb ako vlani.

Slováci sa neučili žiť s rizikom

Zvýšený záujem o Turecko potvrdzuje aj Allianz-Slovenská poisťovňa. Už minulý rok evidovala poisťovňa v tejto krajine najviac poistných udalostí krytých z cestovného poistenia. Išlo o 630 prípadov, čo bolo o 68 percent viac ako v predchádzajúcom roku. Krajinou s druhým najväčším počtom škôd bol Egypt, odkiaľ klienti nahlásili 504 škôd, čo je oproti roku 2016 takmer dvojnásobok.

Záujem o Turecko prudko spadol v roku 2016 po pokuse o politický prevrat a následné politické čistky. V krajine sa okrem toho, podobne ako v Egypte, alebo v Tunisku, objavilo viacero krvavých atentátov. Tie sa opakovali aj minulú turistickú sezónu. Slovenskí dovolenkári sa však stali voči týmto rizikám rezistentní.

“Slováci sa zrejme prestali obávať terorizmu a opäť začali cestovať do krajín, ktoré predtým z dôvodu nestabilnej geopolitickej situácie radšej obchádzali,“ konštatuje hovorkyňa Allianz – SP Lucia Muthová.

“Najmä Egypt a Turecko sú veľmi obľúbené dovolenkové destinácie, ktoré nielen v lete ponúkajú stabilné počasie a veľmi dobrý pomer ceny a kvality služieb. Záujem o dovolenky v Turecku, Egypte a Tunisku sa výrazne zvyšuje,“ vysvetli pre aktuality.sk M. Tuma z Invie.

Na novú situáciu zareagovali aj poisťovne, ktoré svoje krytie v cestovnom poistení rozšírili za určitých podmienok aj na teroristické útoky. Naďalej však zostáva podmienkou aktívne sa nezapájať do udalostí a riadiť sa podľa pokynov lokálnych bezpečnostných zložiek.

Najdrahšie je ošetrenie v USA

V minulom roku nahlásili klienti Allianz – Slovenskej poisťovne dohromady 8 084 škôd z cestovného poistenia, čo je porovnateľné s predchádzajúcim rokom. Celková výška vyplatených škôd bola v sume takmer 2,27 milióna eur.

Z pohľadu výšky škôd uhradila táto poisťovňa za svojich klientov najviac v USA, a to vyše 354-tisíc eur. „Najväčšou položkou bolo ošetrenie, hospitalizácia a repatriácia horolezca po páde do rokliny počas výstupu na Aljaške. Celkový účet za klienta presiahol 166-tisíc eur,“ hovorí riaditeľ odboru likvidácie poistných udalostí Allianz – SP Milan Rajec.

Druhou najväčšou poistnou udalosťou v cestovnom poistení v minulom roku bola hospitalizácia klienta, ktorý počas dovolenky v Mexiku utrpel obličkový záchvat. Účet za ošetrenie predstavoval takmer 64-tisíc eur.

Medzi najvyššie účty patrili aj dve hospitalizácie po infarkte, a to tiež v USA za vyše 33-tisíc eur a v Turecku za vyše 25-tisíc eur. Úraz klientky na Kube, ktorá pri pošmyknutí utrpela zlomeninu ruky a fraktúru panvy, stál za ošetrenie a hospitalizáciu  25 tisíc eur.

Hoci najviac poistných udalostí sa stáva v najnavštevovanejších dovolenkových destináciách, hlásenia škôd prichádzajú z celého sveta. Minulý rok ich Allianz-SP evidovala až zo 115 krajín sveta. Okrem tradičných európskych prímorských destinácií to boli aj poistné udalosti v Mongolsku, Francúzskej Polynézii, Lesothe či na ostrove Severné Mariány v Tichomorí.

Neoplatí sa šetriť

Cena cestovného poistenia pre štvorčlennú rodinu stojí niekoľko eur, najviac pár desiatok eur. Náklady na riešenie poistnej udalosti sa však môžu vyšplhať na stovky, tisíce, či pri vážnych úrazoch či nehodách, až na státisíce eur. Aj napriek tomu sa nájdu dovolenkári, ktorí chcú ušetriť práve na cestovnom poistení.

Poisťovňa odporúča v prípade poistnej udalosti vždy najprv volať non-stop asistenčnú službu. Operátor na linke vie v prípade choroby či úrazu odporučiť najbližšie vhodné zdravotnícke zariadenie a postarať sa o všetky potrebné náležitosti. Po ošetrení by si mal poškodený vyžiadať lekársku správu, rozpis vykonaných úkonov a zaplatených poplatkov. Doklady budú potrebné k vybaveniu poistnej udalosti.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *