Sobota 19. septembra. Meniny má Konštantín

Finanční sprostredkovatelia sa prispôsobili novej situácii. Využívajú digitálne nástroje

Opatrenia zamerané na boj s epidémiou koronavírus zasiahli všetky odvetvia, finančné sprostredkovanie nevynímajúc. Mohlo by sa zdať, že sprostredkovatelia, ktorí sa teraz nemôžu stretávať s klientami, prišli o obživu a ich obchody sa prepadli na nulu.

Šéf Fincentra, František Dragúň však hovorí, že to tak nie je. Sprostredkovatelia sa teraz naučili lepšie využívať všetky dostupné digitálne nástroje.

Ako sa v súčasnej situácii vyvíjajú nové obchody spoločnosti? Nezastavil sa život finančných sprostredkovateľov? Uzatvárajú klienti nové zmluvy?

Máme za sebou produkčne veľmi silný marec, a to aj napriek tomu, že už od začiatku mesiaca sme začali pociťovať čiastočné obmedzenia v prevádzke a posledných desať dni sme všetci buď v karanténe, alebo funguje na home office.

Je pravda, že klienti v posledných dňoch začali odkladať osobné stretnutia. Som však veľmi rád, že naši sprostredkovatelia vedia, ako sa s touto novou situáciou popasovať. Začali vo veľkom využívať online nástroje, ktoré máme už dlhšie k dispozícii, napríklad stretnutia cez video hovory.

Nariadenie vlády však obmedzilo maloobchodný predaj a množstvo firiem zatvorilo svoje prevádzky. Nepostihlo to aj finančné sprostredkovanie?

Postihnutá je celá ekonomika. Ak aj firmy nemajú povinne zatvorené prevádzky, tak sa začínajú boriť s problémami ako pracovná neschopnosť, alebo karanténa vlastných zamestnancov. Je okrem toho oveľa ťažšie zabezpečiť chod prevádzok aj preto, že sú uzatvorené hranice a je sťažené zásobovanie. Ide o celkovo ťažko predvídateľnú situáciu.

Nariadenia vlády sa dotkli aj odvetvia finančného sprostredkovania. Aj my sme museli zatvoriť prevádzky. Neznamená to však našťastie, že by sme nemohli vykonávať našu činnosť – sprostredkovanie finančných služieb. Naši sprostredkovatelia sa aj naďalej môžu stretávať s klientami, no samozrejme v obmedzenom režime.

Našťastie žijeme v 21. storočí a vieme realizovať obchodné stretnutia aj cez videohovor a uzatvoriť biznis aj na diaľku. Dáva nám to v tejto situácii príležitosť pokračovať v nasej práci s minimálnym obmedzením.

Ako reagujú na novú situáciu finančné inštitúcie? Sú napríklad banky ochotné naďalej poskytovať úvery tak ako doteraz?

Finančné inštitúcie reagujú na zmeny pomaly. Myslím si, že my ako sprostredkovatelia sme boli opäť pripravení oveľa lepšie ako banky a poisťovne. Sme schopní flexibilne reagovať na potreby klienta, ako aj na obmedzenia , ktoré tato kríza spôsobila.

Pod tlakom klientov a vlády sa však už začínajú aktivizovať aj banky, a to najmä možnosťou odložiť si splátky úveru. Niektoré banky však, zároveň aj obmedzením dostupnosti nových úverov.

Zatiaľ je neprehľadná najmä ich komunikácia ohľadom úverového registra. Konkrétne toho, či sa odklad splátok premietne do zápisu v úverovom registri alebo nie. Toto je pre mnohých klientov kľúčová informácia.

Poisťovne sa už niekoľko rokov snažíme presvedčiť, že online riešenia sú jedinou šancou do budúcna. Až aktuálna situácia im teraz jasne ukazuje pravdivosť nášho tvrdenia. Mám pocit, že zrazu to ide aj na ich strane a ich ochota je väčšia ako v minulosti.

Investičné spoločnosti sú v online riešeniach najďalej. Vzhľadom k vzrastajúcemu dopytu klientov je to pre nás kľúčové.

Máme však za sebou iba niekoľko dní. Situácia sa rýchlo mení a všetky zásadné zmeny sa pripravujú a schvaľujú v krátkom čase.

Fincentrum už dlhšie avizuje, že svoju budúcnosť vidí najmä v investíciách. Nie je súčasný ekonomický stres a najmä výpredaj na finančných trhoch pre firmu skúškou ohňom?

Som hrdý na našich sprostredkovateľov, ktorí v posledných rokoch urobili obrovsky progres v investíciách. Sústredili sme sa na zvýšenie ich kvalifikácie. Čas, energia a peniaze, ktoré sme na to vyčlenili, teraz prinášajú výsledky.

Naši sprostredkovatelia nepanikária pri padajúcich trhoch. Práve naopak s chladnou hlavou informujú svojich klientov o aktuálnej situácii na trhu. A áno, je to samozrejme veľká investičná príležitosť pre našich klientov.

Rovnako tak pre našich sprostredkovateľov, ktorí môžu ukázať svoju profesionalitu a pomôcť klientom preplávať týmto ťažkým obdobím s minimálnymi stratami, ci dokonca s najlepšími investíciami, aké vo svojom živote mohli zrealizovať.

Ako sa zmenil bežný deň finančného sprostredkovateľa v tejto novej situácii?

Naši sprostredkovatelia dnes vedia investície zjednávať online, rovnako tak životné i neživotné poistenie. Môžu tak naďalej úspešne pokračovať v svojej činnosti pohodlne zo svojho domova.

Obrovsky priestor sa im teraz otvára na prácu s existujúcimi klientami. Po rokoch hektiky kedy klienti ani poradcovia nemali príliš čas urobiť si poriadok vo financiách, je teraz na to tá správna doba. Audit exitujúcich poistných zmlúv, zváženie doterajších výdavkov, príležitosť na nové investovanie v súvislosti s prepadávajúcimi sa trhmi sú teraz veľmi aktuálne aktivity.

A opäť nikam nemusíme cestovať. Stretnutie s klientom sa dá vybaviť cez videocall, následne úpravy či podpis nových zmlúv online je už realita dnešných dní.

Myslím si, že nás dnešná situácia naučí do budúcna niečo pozitívne – ako pracovať oveľa efektívnejšie a viac využívať moderné nástroje, ktoré nám 21.storocie ponúka.

Ako odhadujete vývoj ekonomiky v druhom polroku? Budeme dobiehať zameškané?

Všetko záleží od toho, ako dlho budeme v súčasnom netradičnom prostredí fungovať a kedy sa kolobeh dní vráti do normálneho režimu. Ak to potrvá dva či tri mesiace, bude nasledovať veľký záujem o všetky služby. Tento rast by mohol byť až raketový.

Dôležité teraz je nájsť si správny pracovný režim pri práci z domu, udržať si aktivity a kontakt s klientom, využiť dostupne online možnosti pri svojej práci, zostať vo forme 🙂 a tešiť sa na budúce príležitosti.

3 odpovede na “Finanční sprostredkovatelia sa prispôsobili novej situácii. Využívajú digitálne nástroje”

  1. Maťo.M123 píše:

    Ako každá kríza, aj táto preverí pripravenosť a prečistí trh. Prežijú len tí, ktorí sú schopní fungovať aj za sťažených podmienok. Kto chce hľadá cestu, kto nie hľadá výhovorky.

    • Rastislav píše:

      Osobne si myslím, že väčšina sprostredkovateľov bude mať problémy. Nie je jednoduché sa zo dňa na deň prepnúť na video meetingy.

  2. Beáta Cajchanová píše:

    Ja osobne som pobúrená so skutočnosťou, že finanční sprostredkovatelia ako podnikatelia, bvvykonávajú aj v obdoví korona – 19 svoju činnosť, akoby sa nechumelilo. Na účely zákona č. 186/2009 o finančnom sprostredkovaní a finančnom poradenstve musia túto činnosť vykonávať osobne, a to s potenciálnym klientom, klientom, povereným zástupcom klienta, s profesionálny i neprofesionálny klientom. A kde zostala ich občianska a profesionálna zodpovednosť? Spoliehate sa len a len na zodpovednosť za škodu a opäť len v zmysle zákona č. 186/2009? A čo Občiansky zákonníka a ním v zmysle ust. § 420 stanovená všeobecná zodpovednosť?

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial