Pondelok 20. augusta. Meniny má Anabela

Fincentrum rýchlo rastie

Spoločnosť Fincentrum opäť vysoko rastie. V druhom kvartáli objem jej obchodov stúpol medziročne o osem percent. Spoločnosti sa tak podarilo realizovať novú stratégiu, ktorá bola prijatá na začiatku roka.

Rástol predaj aj nábory

Najväčší podiel na medziročnom prírastku majú hypotéky, ktorých sprostredkovatelia uzavreli o šesť percent viac ako vlani. Priaznivo sa však vyvíjajú aj ďalšie segmenty, napríklad investície, s nárastom o 16 percent, či neživotné poistenie.

Okrem nových obchodov ale firma rástla i pri získavaní nových spolupracovníkov. „V druhom kvartáli máme takmer dvojnásobné počty náborov ako v rovnakom období minulého roka,“ hodnotí obchodný riaditeľ spoločnosti František Dragúň.

Vysvetľuje, že tohtoročné výsledky Fincentra sú dôsledkom realizácie novej stratégie prijatej na jar. V úvode roka totiž firmu opustilo niekoľko spolupracovníkov. Manažéri to zobrali ako výzvu v zmysle reštartovať firmu k vyššiemu rastu. Výsledky za prvý polrok dokazujú, že sa to podarilo.

Nové nástroje na podporu obchodu

Stratégia je zameraná tak na predaj, ako aj na získanie nových sprostredkovateľov. Jedným z nových nástrojov je nadviazanie spolupráce s najvýznamnejšími developermi na trhu. K prvému polroku ich firma zazmluvnila viac ako 40, čo znamená, že sprostredkovatelia Fincentra sa dostanú k novým obchodom skôr ako konkurencia, vo chvíli keď sa zákazníci rozhodujú o kúpe nehnuteľnosti. Firme to umožní participovať na realitnom trhu aj po nábehu nových opatrení NBS.

Ďalším z bodov stratégie je podpora predaja investícií. „Uvedomujeme si, že postupné vyplácanie provízií pri investíciách ich predaj často znevýhodňuje. Ide však o perspektívny segment. Rozhodli sme sa ho preto podporiť zálohovými províziami,“ vysvetľuje F. Dragúň. Fincentrum tak vypláca zálohové provízie za sprostredkovanie podielových fondov od spoločnosti European Investment Centre (EIC), a to zo svojich zdrojov.

Tretím bodom je ďalší vývoj digitálnych nástrojov. Cieľom je dať predajcom do rúk nástroje, ktoré im čo najviac uľahčia a zefektívnia prácu. Napríklad online porovnávače a zjednávače životného a neživotného poistenia, či investícií. Tieto nástroje nie len, že online porovnávajú konkurenčné produkty a navrhujú z nich tie pre klienta najvhodnejšie, ale po zvolení konkrétnej ponuky dokážu všetky dovtedy zadané údaje automaticky preklopiť do návrhu zmluvy. To sprostredkovateľov odbremeňuje od zbytočnej administratívy a zároveň zlepšuje aj ich imidž v očiach klientov.

Noví spolupracovníci

Firma zapracovala aj na vzdelávaní a rozvojových aktivitách pre manažérov a obchodníkov. „To sa už odzrkadľuje aj v náboroch. Teší nás jednak počet nových ľudí, ktorí k nám prichádzajú, ale aj to, že zväčša ide o kvalifikovaných sprostredkovateľov, ktorí už majú za sebou pozitívnu históriu a vedia sa tak rýchlo adaptovať,“ hovorí F. Dragúň.

„Dokázali sme, že sme opäť tou dravou šťukou, ktorej sa veľmi dobre darí v náboroch. Dosahujeme oveľa lepšie výsledky ako v predchádzajúcich rokoch, pretože ľudia cítia, že Fincentrum je silná a stabilná spoločnosť,“ konštatuje obchodný riaditeľ.

Silný partner

Sprostredkovateľský trh musí neustále čeliť novej a prísnejšej regulácii. V prvom polroku ním zakývali nové pravidlá ochrany osobných údajov GDPR. Týkajú sa všetkých, ktorí nejakým spôsobom pracujú s údajmi klientov. Vo väčšine spoločností to prácu finančných sprostredkovateľov citeľne sťažilo, čo je však podstatné, zvýšila sa tým aj ich zodpovednosť pred zákonom.

„My sme na sprostredkovateľov delegovali len minimum nových nárokov GDPR. Zvýšenú agendu tak na seba prebralo Fincentrum.“ zdôrazňuje F. Dragúň. „Na rozdiel od mnohých broker poolov sme v tom našich ľudí nenechali samých,“ dodáva.

V druhom polroku sa spoločnosť plánuje sústrediť najmä na predaj. Mali by sa tak naplno prejaviť efekty z investícií a aktivít z prvého polroka. Rásť by mali aj naďalej hypotéky, no aj investície. Tento segment čaká v nasledujúcich rokoch silný rozvoj. Dôchodky Slovákov totiž stále nie sú dostatočne doriešené.

„Vidíme tu veľký trhový potenciál, ktorý so správnymi predajnými nástrojmi dokážeme využiť,“ naznačuje F. Dragúň. Dodáva, že stratégiou firmy je naďalej sa zameriavať na čo najvyššiu kvalitu pre klientov, ako aj na vytváranie moderných predajných nástrojov a motivujúceho prostredia pre sprostredkovateľov.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *