Sobota 16. decembra. Meniny má Albína

Genertel: Generali nekanibalizujeme, so sprostredkovateľmi nepočítame

To, že nemá žiadnych externých sprostredkovateľov, považuje poisťovňa Genertel za svoju konkurenčnú výhodu. Keďže do ceny nezarátava provízie, môže byť lacnejšia. So vstupom na slovenský trh je sestra kamennej Generali spokojná, v druhom kvartáli 2012 rozšíri svoje služby o poistenie nehnuteľností a cestovné poistenie, po lete pribudne aj plnohodnotné KASKO.

Čísla Genertelu sa v pravidelných štatistikách Slovenskej asociácie poisťovní neobjavujú, internetová poisťovňa totiž nie je členom SLASPO, aj keď vzdelávanie svojich zamestnancov realizovala práve prostredníctvom asociácie. V ponuke má internetová poisťovňa zatiaľ len PZP a takzvané "miniKasko" – teda havarijné poistenie obmedzené len na škody spôsobené vodičom na vlastnom aute pre vozidlá staršie ako 5 rokov s krytím do tisíc eur. S rozšírením produktového portfólia počítajú už v budúcom roku.  

Bez externých sietí…

Na spoluprácu s externými sieťami v Generteli dôvod nevidia: Na základe čísel, aj na základe nášho doterajšieho pôsobenia, môžeme povedať, že pravdepodobne nebudeme uvažovať o externých partneroch,“ hovorí člen predstavenstva Petar Dobrič. Makléri majú podľa neho väčší význam pri životnom poistení. Ani tam však nie sú nevyhnutní. „Sú určité typy produktov, ktoré nie sú také jednoduché na predaj priamymi kanálmi, ale to neznamená, že nie to nie je možné,“  dopĺňa riaditeľ Genertelu Miroslav Chovan.
Napríklad CosmosDirect v Nemecku vybudovala svoje postavenie na trhu vďaka životnému poisteniu, ktoré sa postupne budovalo directmailovým spôsobom 80-tych a 90-tych rokoch. Dnes je budúcnosť určite v online poistení.“ To, že internetový predaj rizikového životného poistenia už na Slovensku spustila iná poisťovňa (ING), ako výzvu do boja neberú. „Sledujeme konkurenciu a aktivity, ktoré vyvíja, určite sa chceme poučiť z chýb, ktoré urobia a aj z pozitívnych krokov.“

Poisťovňa Genertel je rovnako ako Generali Slovensko členom skupiny Generali PPF Holding, spoločného podniku PPF Group a skupiny Generali Group v krajinách strednej a východnej Európy. Staršej sestre vraj vrásky v Generteli nerobia. Pozorne to sledujeme a môžem povedať, že podobne ako v zahraničí ani tu Genertel nekanibalizuje na Generali,“ hovorí P. Dobrič. Ako ho dopĺňa marketingový manažér Samuel Martiš: „My si nekonkurujeme, tie poisťovne sú iné, my cielime na zákazníkov, ktorí sú online a oni v Generali majú osobný prístup. Takže cielovky sa až tak nepretínajú.“

Starších klientov internet neodrádza

Nízku cenu pre bezškodových vodičov kompenzuje Genertel dôsledným uplatňovaním malusov. Ich význam vzrastie aj ďalších poisťovniach, odhaduje Petar Dobrič: „Predpokladáme, že trh bude pomaly rásť o 5 až 10% a že veľký poisťovatelia začnú konečne dôsledne uplatňovať bonus/malus systém, aby vinníci nehôd platili vyššie poistné. V súčasnosti totiž rozdeľujú svoje náklady na všetkých zákazníkov.“

Genertel uplatňuje pri tvorbe cien podrobnú a menej prehľadnú segmentáciu. K lacnejšej cene sa napríklad dostanú starší skúsenejší vodiči s bezškodovým priebehom a menej výkonným vozidlom. To, že je poisťovňa internetová, vraj nie je prekážkou. „Je prekvapujúce , koľko ľudí staršej generácie má poistenie v Generteli. Slovenský internetový trh je veľmi rozvinutý a týka sa to aj staršej generácie. Stáva sa, že takýto klient si nedojedná poistenie sám, ale pomôže mu vnuk, dcéra, syn. A v neposlednom rade, 40% nášho portfólia sme získali pomocou callcentra,“ vysvetľuje P. Dobrič. 

Miroslav Chovan predpokladá, že v horizonte niekoľkých rokov bude cena PZP na našom trhu rásť. Aj preto, že sa odvíja od škodovosti a tá rastie nielen v dôsledku škôd na majetku, ale najmä škôd na zdraví.

PZP na Slovensku stojí v priemer 136 eur

Z hľadiska cien PZP nie je Slovensko v regióne ani najdrahšou ani najlacnejšou krajinou. Z prieskumu skupiny Generali vyplýva, že majiteľov motorových vozidiel u nás stojí ročné povinné zmluvné poistenie takmer o tretinu viac, ako v Maďarsku či Poľsku. Priemerná cena poistného je totiž v roku 2011 podľa Slovenskej kancelárie poisťovateľov 136 eur a v týchto dvoch krajinách je na úrovni 103 až 109 eur. Naopak, v krajinách ako Slovinsko alebo Chorvátsko je zákonná poistka drahšia ako na Slovensku. Chorvátov stojí poistenie ročne 196 eur a Slovincov dokonca 212 eur. V Českej republike je po cenovej vojne poisťovateľov cena ročného PZP 131 eur, čo je zhruba na rovnakej úrovni ako na Slovensku.

Ceny v nových krajinách EÚ patria k najnižším v rámci únie. Naopak, v Taliansku, ktoré je známe častými menšími ťukancami  a divokým štýlom jazdenia, stojí ročné PZP v priemere 425 eur. V Rakúsku a Nemecku sú ceny taktiež na úrovni niekoľkých stoviek eur.

„Hlavným dôvodom, prečo stojí PZP v západnej Európe niekoľkonásobne viac, ako u nás, je striktné aplikovanie systému zliav a prirážok (bonus/malus). Preto vodiči, ktorí spôsobujú nehody, platia vysoké poistné a zodpovední vodiči bez nehôd nízke,“ vysvetľuje Miroslav Chovan.

Cenovú reguláciu, o ktorej hovoril pred niekoľkými týždňami minister Ivan Mikloš, v Generteli nevítajú: „Je dobré, pokiaľ ceny nie sú prehnane regulované zo strany štátu, pretože to umožňuje postaviť produkt tak, aby tam boli aj iné benefity, aby sa klient rozhodoval nielen podľa ceny, ale podľa rozsahu služieb.“

Mal by štát daňovo podporovať sporenie a poistenie?

View Results

Loading ... Loading ...

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *